זה שהסגנון שלך אלים, מטורף, ושאתה חצוף בצורה שלא תיאמן. זה לא פלא - לגבי אדם שמסוגל לכתוב בצורה כזו.
מוכח גם, שאם מישהו מההנהלה כאן עוד לא חסם אותך - אז כנראה שהוא לא ראה. כי אחרת היתה עליהם קושיא גדולה.
זה הדבר היחידי ש"הוכח מעל כל ספק".
ולצורך האחרים שקוראים - לא לצרכך, כי אדם שכותב כך על חכמי התלמוד, אבד סברו -
הרי ברור שאם אתה "תיתן עיניך" במישהו, לא יקרה לו שום דבר.
אז חכמים כאלו, קדושי עליון, ש"נתינת עיניהם" זוכה לסייעתא דשמיא כזו, שיכולה להמית אדם - גם אם נסביר זאת כפשוטו - זה אומר שיש כאן רמה אחרת לגמרי של בני אדם. רמה של אנשים שחיים את המוסר בצורה עילאית, וכל חריגה מולם, עשויה להסתיים גרוע מעצם הקפדתם.
הרי זה מעין "קו מתח גבוה". בלי ספק, אם היית מדבר כך מולם, היית זוכה - בצדק - להמחשה של הדבר.
אכן, צריך הבנה בסיסית של התלמוד (לא "הטקסט התלמודי"..), של מעלת חכמיו.
להגיד בשפה "כאילו אינטלקטואלית" ש"הראינו בהצלחה" (...) שחכמי התלמוד זו חברה אלימה, זו חוצפה - וכמובן גם שקר - שלא תאומן. ועוד נוספת הצגה צדקנית של הדברים, שזה חשוב "כי אנחנו לומדים גמרא". ולהגיד שזו "התרבות שלנו". וכך נגיע ל"משמעות העמוקה של הטקסטים".
מי שזה מה שהוא "מבין" מוטב לא ילמד - ולא ישתמש בדברי חז"ל כדי לומר ההיפך ממה שהם.
חכמי התלמוד - כל התלמוד מלא מעוצם מעלתם, צדקתם, חוכמתם ורחמנתם על הבריות. בא מישהו - ו"מצליח" בבורות, להראות בדיוק מהגמרות שמראות עד היכן מגעת קדושתם, את היפך, כביכול...
יונתן בו עוזיאל, כל עוף הפורח מעליו היה נשרף. את זה אומרים חז"ל, להראות את מעלת גדול תלמידיו של הלל הזקן ( כשהקטן שבם היה ר' יוחנן בן זכאי, שכפי המובא שם בגמרא, לא הניח דבר בגלה ובנסתר, בקדש ובחול, שלא ידע אותו..). אז בא כאן איזה מישהו, ו"מסברי" שאינו בא לתבוע אותו על זה, רק להראות את "אמות המוסר".
אז שלא תהיה שמץ אי הבנה. באותה מידה אפשר "להראות" (ואני מניח שכך "חושב" הכותב הזה..) שלו גם אמות המידה של הקב"ה.. "סביביו נשערה מאד".
ובכן, אכן יש מציאות של רמת מתח קדושתי ומוסרי כזה, שמי שיתקל בו - "נתן בו עיניו"...
וכך מסופר על מישהו מגדולי החסידות, שמישהו נהג כלפיו שלא כראוי, ונענש קשות.
ואמר: האמינו לי שהשתדלתי ממש שלא להפקיד עליו. אבל הרגע הראשון שעלתה הקפדה כלפיו - כבר פעל..
אז מי משמאין בנאמר בתלמוד, יכול רק להסיק מזה על עוצם מעלת קדושיו.
מי לשא מאמין - שלא יכתוב במסוה של מאמין.