בררר אני כזאת שלומיאליתהולם במיוחד
פתחתי סיר בשרי והמכסה היה רותח. אז העפתי אותו לכיוון השיש והוא נחת היישר בכעור החלבי, על ספל עם שאריות קפה. 😑
איך אני אגעיל אותו עכשיו?!
ביום שישי המזלג הרותח החלבי נחת דווקא לכיור הבשרי, על שאריות עוף😭
לא הולם במיוחד.. איזה כישרון..בסדר גמור
סכו"ם אקסטרים.לך דומיה תהילה

אבל תסתכלי על הצד הטוב שבכל זה, את בדרך להשלים סט:

חלבי, בשרי, פרווה, פסח וטרף.

פעם שניה שלך כברנפש חיה.
מצחיקהולם במיוחד
😠
במחשבה ראשונה, ממה שכתבתאניוהוא
לא צריך הגעלה אלא מספיק עירוי רותחים.
משום ש'תתאה גבר' וממילא הקר התחתון נבלע רק כדי קליפה בעליון החם.

אבל אני צריך לחשוב על זה מחר כשאהיה ערני יותר.
תכתבי בדיוק את הפרטים וכו' ואחשוב שוב מחר בע'ה
אם משהו נבלע כדי קליפה זה לא אומר שצריך קליפה ממש?הדוכס מירוסלב

או שלא הבנתי...

אגב שמעתי שיש אשכנזים נוהגים בפורצלן כבזכוכית?

במאכל שבלע כדי קליפה- צריך קליפה ממשאניוהוא
אבל בכלי שבלע כדי קליפה - מספיק עירוי שמבליע ומפליט כדי קליפה.

לגבי פורצלן - יש את כל המנהגים שאפשר...
וואלההולם במיוחד
מוזר שהמושג כדי קליפה לא מוכר לי אפילו (בשונה מ''תתאה גבר'' שמופיע בבדיחות הביינישיות של האיש שלי מפעם לפעם)

פרטים? הממ אין כ''כ מה להרחיב. יום שישי- עדיין היה בכיור הבשרי כלי עם הפסולת מהניקוי של העוף. הכנתי רוטב חלבי ובטעות השארתי את המזלג במחבת והוא נהיה רותח. אז כשהרמתי אותו זה לא היה נעים והעפתי אותו לשיש. כלומר לכיור הבשרי. והוא נחת לתוך בריכת מים קטנה שהיתה בה הפסולת הנ''ל (אז פה לא שייך תתאה גבר, נכון?).
אתמול- הרמתי את המכסה של שאריות העוף מהסיפור הקודם. הוא היה רותח אז עזבתי אותו על השיש והוא נפל לכיור החלבי. הפיל ספל עם קפה ונחת על שלולית הקפה שנוצרה...

ממש הצצה חטופה לתפריט של הולם במיוחד. הכל כי הכנסתי בשרי הביתה.. אני צריכה להמשיך לחיות על קפה וזהו.
אשכנזים או ספרדים?אניוהוא
כלומר. מהי שיטת הפסיקה ע''פ אתם נוהגים.?
שו''עהולם במיוחד
אבל גם אם זה תתאה גבר, למה שזה יהיה עירוי? זה בלע בכלי ראשון לא על האש...
ומה לגבי הספל? יש מצב שצריך לשבור אותו, נכון?
קרמיקה?בסדר גמור
כןהולם במיוחד
עם ציפוי שקוף כזה (לכן ההתלבטות)
תשאלי פוסק. הכי פשוטבסדר גמור
יש לי פה הזדמנות ללמוד הלכה כ''כ מעשית ואתה ממליץ לי לוותר?!הולם במיוחד
הלכות כשרות זה לא כזה פשוט. ואולי עדיף שתשאלי מאשר שתצא תקלהבסדר גמור
תחת ידך
אפשר גם וגםהזדמנות

לשאול רב וגם ללמוד

הכי טוב!בסדר גמור
ציפוי שקוף=גלזורה, זכוכית.נפש חיה.
את שואלת גם רב או רק פה? כי זה הלכתי ממש......נפש חיה.
ברור שאני אבדוק את זההולם במיוחד
או בעצמי, או שאשאל רב.
(ולא רק רבנים צריכים לדעת הלכה..)
היה כתוב בשות סמסבסדר גמור
ש80% מהשאלות הן קשו"ע מפורש.
משות סמס למדים הלכה?! זה לא כזה פשוט...נפש חיה.
צריך להכיר את המציאות שהייתה בשביל להתחשב או לא בנתונים ההלכתיים שיש....
ההפניה היא לקצשו"ע, לא שו"ת סמס.לך דומיה תהילה
(חוץ מזה שמה שאמרת לא נכון לרוב השו"ת סמס).
אני מקווה שזה היה מובן שלא התכוונתי לשות סמס בתגובה שלינפש חיה.
לפחות בגוף התגובה.
בסוף דברייך את בטוח צודקתארץ השוקולד
שלחן ערוך או רמ"א?ארץ השוקולד
ממה שנראה בשליפהארץ השוקולד
ביום שישי:
כמה מים היו עם השאריות? יותר מפי 60 מחלק המזלג שהיה בפנים?
האם זה הספיק לחמם את המים?

ביחס לאתמול:
מה מצב הספל? נגע בפנים או בחוץ?

אגב, כדי קליפה זה אומר שזה בקושי מבשל ורק את הקצה. (כלי שני לא מבשל לגמרי, אבל את הצד החיצוני הוא יכול לבשל.
אוקייהולם במיוחד
לא היו פי שישים וזה לא חימם את המים וזה גם לא רלוונטי, הכלי היה חדפ, רק המזלג הוא הבעייתי פה.

נגע מחוץ לספל אבל גם בשוליים, זה לא כלי שני אלא כלי ראשון לא על האש..
לרוב כלי ראשון גם אם הוא לא האשארץ השוקולד
ממה שאני מכיר לא משנה.

ביחס למזלג, ניתן להגעיל אותו. (אבל לי זכור שאשכנזים מחמירים לא להגעיל כלים חוץ מלקראת פסח כדי לא להתבלבל).
אם את צריכה הסבר איך להגעיל, תאמרי, זה די פשוט.

ביחס לספל, אינני זוכר מה הדין אם הולכים לפי ציפוי, סליחה
דיברתי עם אבא שלי והוא ציין שזה גם תלוי בשאלהארץ השוקולד
אם משהו היה רטוב כשהם נגעו או ששניהם היו יבשים (מכסה הסיר והספל)?
בתור אשכנזיההמטיילת בארץ
אנחנו נוהגים כן להגיעל כלים גם אם לא בפסח. ופשוט מחזירין אותם אחרי ההגעלה למקום המקורי שלהם. אם היו בשרי אז לבשרי ואם היו חלבי אז חלבי וכן גם לפרווה.
אבל יתכן שיש מנהגים וחומרות נוסםות שאיני מכירה.
כל מה שהרמ'א החמיר זה לשנות כלי מבשרי לחלבי או להפךאניוהוא
אבל להכשיר כלי טרף אין בעיה.

ויותר מזה -
היו שכתבו שאם אתה רוצה להעביר כלי מבשרי לחלבי או להפך- תטריף אותו ואז מותר להכשיר מיד ולהפוך אותו למה שאתה רוצה ולא צריך לחכות לפסח
צודק, התבלבלתיארץ השוקולד
@המטיילת בארץ הנה דברי צריך עיון ביארו את טעותי
זה אניוהוא ולא צריך עיוןהמטיילת בארץ
צודקת, אניוהוא מבקש את מחילתך...ארץ השוקולד
הכל בסדראניוהוא
לגבי ההלכה, התחלתי לבדוק היום,
דיברתי עם איזה פוסק הוא אמר כמוני מטעם אחר, שעדיין לא הבנתי לגמרי,
בע'ה אשתדל מחר לעיין עוד ואכתוב.
מצוין, מחכים לתשובהארץ השוקולד
תודה רבה ותבורך
לצערי לא הצלחתי היוםאניוהוא
'ביליתי' חצי יום בבית חולים (חשד לפנדציט, ב''ה רק ויראלי...)
ואח'כ הייתי גמור... ועדיין כואב...
אשתדל לבדוק בהקדם ולעדכן.
וואי וואי.. רפואה שלימה!הולם במיוחד
מעדכנת: לגבי המכסה- הגעלתי אותו, הוא באמת היה טרף.. (כלי ראשון מבישול בשר שנגע בחלב.. )
ושדיברתי עם רב לגבי הספל, כי לכאורה הוא נגע בכלי ראשון רטוב בשרי והוא מחרס, אז נשמע שצריך להיפרד ממנו לשלום.
הוא אמר לי שזה נראה לו ממש מוגזם, זה להתייחס אליו כאילו בישלו אותו בתוך מרק עוף בזמן שבסה''כ נגע בו מכסה לכמה רגעים ולא יכול להיות שנבלע טעם, בטח שלא טעם שחדר את הציפוי... אבל שזה מצריך עוד עיון בדבר🤔
לא הבנתי את הקטע של הלא יכול להיות בגלל הזמן וכל זה?הדוכס מירוסלב

מעניין להבין את השיקול התורני שהוא התכוון אליו במילים האלה

זה הענייןהולם במיוחד
שזה לא שיקול תורני אלא מציאותי. כללי ההלכה מתאימים למצב שבו ממש נגע בכלי ראשון כאילו זה התבשל בתוכו, ולכן אומרים שזה בולע ונטרף. מוזר להשליך את הכלל הזה על מקרה שבו הנגיעה היתה מזערית ואין סיכוי שאכן בלע טעם.

שכחתי עוד משהו- בגלל שהמכסה היה מעל וזה תתאה גבר, הבליעה היא כדי קליפה וזה עוד יותר הגיוני פשוט להגעיל (כי הקליפה היא גלזורה ולא חרס)
הסבר יפהארץ השוקולד
לא פוסקים לפי המציאות אפילו בעינייני בליעה, לפחות לא לכתחילההדוכס מירוסלב

יש לי דוגמא לקושי באיזה דין שיש לי גם ראיה מדברי הראשונים עצמם, ושאלתי על זה רבנים ואף אחד לא אמר שאפשר לסמוך על חידוש כזה למרות שלכולם זה היה נשמע (ויש לי גם כמה תירוצים למה).

לא אכתוב את החידוש הזה בשביל שלא יצאו תקלות.

האמת שדבריך נתונים במחלוקת השקפתית והלכתיתארץ השוקולד
בתחומין היה על כך דיון ביחס לבדיקה מציאותית באחוזי בליעה בכלים, האם זה ישנה את דיני בליעה?

הרב רבינוביץ' והרב ליאור נוטים לומר שהמציאות תשנה את ההלכה בתחום זה.

אז זה לא כה פשוט
אע"פ, ואני זוכר שדיברנו על זה, אמרת שהרב ליאור פוסק ככההדוכס מירוסלב

בדיעבד, ולא לכתחילה. וזכרתי את זה כשכתבתי את הדברים שלמעלה

עיקר העניין היה שהם פוסקים לפי המציאותארץ השוקולד
הרב ליאור פוסק בדיעבד, כי הוא מחכה לעוד רבנים שיצטרפו אליו.
והרב רבינוביץ' פוסק לכתחילה
כולם פוסקים לפי המציאותהדוכס מירוסלב

אבל כשעלה לי חידוש בדעת חז"ל בדין נדיר, לא זוכר אם שיתפתי אותך בו, שאלתי רבנים ואמרו לי שקשה להורות ככה למרות שהם הוסיפו לי ראיות לפי זה.

צריך לשאול מומחים רציניים באיסור והיתר, שמכירים "קפילא ארמאה" למיניהם (מכיר כאלה) ולראות אם זה תופס במציאות. אם כן, גם בדקי דקות, יש יותר מקום לסמוך על זה.

 

אבל זה חידוש גדול וזה משנה את כל עולם הפסיקה באיסור והיתר.

 

מה שכן ברור לכולם שלא מדובר בנתינת טעם שאני ואתה אמורים להרגיש, כן?

שמעתי ממומחה בענייני כשרות על "קפילא ארמאה" בני זמנינו שהיכולות שלהם בחישת טעם נשמעות על אנושיות...

הרב ליאור מתייחס בפירוש לטעימה של אדם נורמליארץ השוקולד
הוא פוסק שאם נכנס באורז יותר מ1/60 חלב ובגלל שזה פרווה וחלבי מותר לטעום, אז תטעם ואם אין טעם של חלב מותר לאכול עם בשר.

כי הוא פוסק שהזיבה שבודקים ב1/60 זה שלא סומכים על גוי.
תראה לי את המקור של דברי הרב ליאורהדוכס מירוסלב

אני זוכר מפשט דברי חז"ל שנותנים למומחה לטעום.

 

בכל מקרה, במציאות התאורטית שמדובר עליה, במיוחד כשרוצים לחדש דבר שהוא הפך גמור של פשט דברי חז"ל, ברור שלא בודקים עם טעימה רגילה וגם הרב ליאור יודה לזה.

הנה העתק דברי הרב ליאור מאתר ישיבה עם קישוריות:ארץ השוקולד

לאכול מאכל פרווה עם חלבנצפההרה"ג דוב ליאור
ח תשרי תשע"ג

שאלה:
האם לפי דעת הרב, כל מאכל פרווה שבושל בכלי בשרי בן יומו ואחרי טעימה מרגישים שאין לו טעם בשר יהיה מותר לבני אשכנז לאכול אותו עם חלב?[למרות שזה יכול להיות בכל מאכל שלא נרגיש].

תשובה:
החשש הוא מחמת הטעם ולכן אם אין טעם יהיה מותר.
שוכתב משו"ת טלפוני
לתשובות נוספות של הרה"ג דוב ליאור
https://www.yeshiva.org.il/ask/?cat=419&rc=182&page=5&orderby=


סגוראורז שאין לו טעם חלבנצפההרה"ג דוב ליאור
י ניסן תשע"א

שאלה:
לכבוד הרב דב ליאור שליט"א
שלו’ וברכה,

אורז שבושל בסיר חלבי בן יומו וטעמו אותו ואין לו טעם חלבי, האם מותר לאכלו עם בשר?
ומה הדין במצב כזה בסיר לא בן יומו?

תשובה:
אם טעמו את האורז ואין בו טעם חלב מותר לאכול אותו עם בשר למרות שהסיר היה בן יומו.
שוכתב משו"ת טלפוני
לתשובות נוספות של הרה"ג דוב ליאור
https://www.yeshiva.org.il/ask/?cat=419&rc=182&page=6&orderby=


תנור כשר או טרףנצפההרה"ג דוב ליאור


שאלה:
שלום לרב,
יש לנו תנור תא אחד, ובין חלבי לבשרי אנו מפעילים אותו למשך 20 דקות בעוצמה הגבוהה ביותר. מה דין בתמורה הכלים והאוכל אם חיממנו /בישלנו אוכל חלבי ולאחר כמה שעות בשרי בלי שהפעלנו את התנור בין לבין בעוצמה הכי גבוהה?
תודה

תשובה:
אין בעיה.
שוכתב משו"ת טלפוני
לתשובות נוספות של הרה"ג דוב ליאור
https://www.yeshiva.org.il/ask/?cat=263&rc=368&page=2&orderby=
לא יודע אם שו"ת אונליין עוזר, אין פה טעם לדבריםהדוכס מירוסלב

יכול להיות שאנחנו סוברים שזה בגלל הטעימה ויכול להיות שיש לרב טעמים אחרים (למשל שהשטיפה בסבון פוגמת כמו לא בן יומו וכאלה)

הרב ליאור לא כותב באריכות לרוב בכל מקרהארץ השוקולד
ניתן לשלוח לו שם בקשה להבהרה אם אתה רוצה

ובכל מקרה אני מחכה שמישהו יצלם לי את התשובות מהספר שלא נמצא איתי
ישר כחהדוכס מירוסלב

ניסיתי פעם לשלוח לשם שאלה בגלל דיון פה, וזה הגיע חצי שנה אחרי. אז לא חושב שזה יועיל כל-כך

זה יזיק לשלוח?ארץ השוקולד
מקסימום לשרשור חוזר בנושא
אתה מוזמן הדוכס מירוסלב


אחכה לקבל את התשובות מהספר ואז אשלח בהתאםארץ השוקולדאחרונה
והערות נוספות:ארץ השוקולד
1. אין לי את השו"ת שלו פיזית, אז ביקשתי מחבר שיצלם לי תשובות רלוונטיות מהספר כדי שאוכל להעלות.
2. ביחס לשאלתך על "קפילא"=טבח, התשובה היא די פשוטה:
עקרונית, אני לא סומך על הגוי שלא ישקר, אבל אם הוא איש מקצוע ויתגלה שהוא שיקר, זה יפגע לו במקצוע ולכן ניתן לסמוך עליו.
3. כפי שאתה יכול לראות בדברים שהעתקתי לעיל, הוא מכוון לטעימה של כל אחד מאיתנו ולא מעבר.https://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t914053#9993289
כמו שכתבתי, אתה מדבר על ההלכה עצמההדוכס מירוסלב

אני דיברתי על הקפילא בהשאלה, ודע לך שכשמדברים על זה בתחום הכשרות מתכוונים לפעמים לאנשים אניני טעם מאוד שמשתמשים בהם ל"ניסויים".

יש להם יכולות שהן על טבעיות, ואם אתה רוצה לנסות את דברי חז"ל, עשה זאת בכלי מדוייק.

אדם ממוצע הוא "נכה לשונית" לעומת אותם אניני הטעם, ופשוט לא נסמוך על אדם כזה כדי לעקור את דברי חז"ל ממקומם בשום סברא.

נחלקו במהות הקפילא באחרוניםארץ השוקולד
ועל כך הרב ליאור נסמך, אשלח את תשובתו המלאה כשתהיה תחת ידי.
שוב אתה לוקח את זה לדיון הלכתיהדוכס מירוסלב

אני מדבר על חקירה מדעית בדברי חז"ל.

ברמת העיקרון, נכון יותר היה לחפש מולקולות של מה שבושל לפני כן תחת מיקרוסקופ ואז לנסות לברר אם יש מציאות שאדם יחוש בהבדל הזה (בשביל זה הטועם המיוחד - הקפילא).

כי אני רואה את הדיון כהלכתי בעיקרוארץ השוקולד
ולגבי הקפילא, כבר ציינתי שזאת מחלוקת אחרונים, אז לדעת הסוברים שזה דווקא מומחה אז גם כאן יצטרכו מומחה.
עדיין אין כל-כך נפקא מינה בהגדרה של הקפילאהדוכס מירוסלב

כי לו נניח שרק אותו מומחה הוא זה שמרגיש את השינוי, יתכן ונחזק את דברי האחרונים שאומרים שחז"ל התכוונו בקפילא אך ורק למומחה ולכן דברי חז"ל יעמדו במקומם ודברי אותם האחרונים ידחו

בעצם כל שיטה כאן תחזק את דברי עצמהארץ השוקולד
שזה הגיוני.

שני הצדדים היו פוסקים חשובים עם ידע נרחב ושכל, אז כל צד יכול לבסס את דבריו
אתה צודקהולם במיוחד
אבל כן בוחרים אם להקל או להחמיר - לפי המציאות.
(אם אנחנו בטוחים שלא בלע, אז הגיוני לחפש דעה מקילה שתתיר את זה.)

לכן כתבתי לכתחילה לאהדוכס מירוסלב


תודה רבה על העדכון והסיכוםארץ השוקולד
רפואה שלמה!הדוכס מירוסלב

החלמה מהירה בע"ה

אוי... רפואה שלמה והחלמה מהירהארץ השוקולד
בתוך שאר חולי ישראל.

לא בקי בפרטים של רק ויראלי, אבל זה נשמע שמצד אחד זה לא כה נורא, אבל מאידך עדיין צריך להתפלל שתחלים במהרה
קודם לבדוק אם צריך להגעילהזדמנות


ביחס לדיני הגעלה יש מה לעשות ודרכים לפתורארץ השוקולד
אבל זה קצת ארוך ותלוי ביחס לגזירת הרמ"א של הכשרת כלים רק בערב פסח, לכן אני ממליץ לפתוח את ספרו של הרב קנוהל בפרק הכשרת כלים ו/או לשאול רב.

בעיקרון, חלק מכובד מהדברים ניתן להגעיל בתוך סיר רותח.
את הכיור ניתן להכשיר עם שפיכת מים רותחים עליהם.
וביחס לכוס מקרמיקה, זה תלוי ציפוי ונחלקו הדעות האם הולכים אחרי הציפוי.

אוי א ברוךאורה2x
סיפור חייפוזמק מהוה
קורה. יש אפליקציה מגניבה של כושרות. תבדקי שם*צועד*
מכניסה את הסיטואציה ומקבלת תשובה..
תספרי לו סיפור דוחהיוני
זה יגעיל אותו...
ולספל סיפור עצובהולם במיוחד
שישבור אותו?
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשהאחרונה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

אולי יעניין אותך