...יחידי
היה פה מישהו או מישהי ששאל על המנהג של חב"ד שלא לישון בסוכה.
אחת ולתמיד: מדוע חסידי חב"ד לא ישנים בסוכה? -
אולי זו היית את במקרה @שחר.
אם כבר פתחת את זה...נגרינסקי
ויש פה חב"דניקים שיכולים לענות...
אז יש לי 2 שאלות על זה...
א. ממתי צער בגלל אי צער פוטר מסוכה? אם אני מצטער שלא יורד גשם ולכן אני מצטער גם אהיה פטור? לפי זה כן. ואנחנו רואים שלא כך הלכה, אז קצת תמוה לי...
ב. דין פטור מן הסוכה הוא רק כשהצער יעבור אם נכנס לבית... כאן אם נכנס לבית עדיין נצטער שאנחנו לא מצטערים... אם כן, איזו סיבת צער יש כאן שתקפה בהלכה?
אני לא רב. ולא חב"דניק.יחידי
אם כי אני לומד קצת תניא וליקו"ת |משועשע|.
א. זה לא משנה נראה לי. אם בסוף יש צער, שנכלל בהגדרה של מצטער שפטור מדין "תשבו כעין תדורו" אז הוא פטור. כלומר, אם גם בבית אדם לא היה ישן במצב כזה של צער, אז הוא פטור משינה בסוכה.
ב. שאלה טובה. יש לי תשובה קלושה ולכן לא אגיד אותה. אולי נמצא משהו.
בסדר, השאלות הופנו לכלל חב"דניקי הפורום...נגרינסקי
א. זה כל העניין... שזה לא צער שפוטר... זה לא צער שמבדיל את המגורים בסוכה מן המגורים בבית... נשאל אחרת, מה שונה הצער הזה מהצער שלא יורד גשם?
נו... חב"דניקים! הלפ!נגרינסקי
לא תבואו לבד, אני אתחיל לתייג
תתחיליחידי
אני בדיוק חושב על זה.
ונראה לי שנחוץ הבסיס של הצער עצמו. הצער על הצער הוא השלב הבא.
...יחידי
@יעלוש מחבד
(אם אתן לא, אולי האבות).
יואו. אין לי כח לענות על זהסניורה

ובאמת שלא ממש בדקתי את הנושא.

בכל מקרה רוב הבנות לא ישנות בסוכה..

תבדקו עם הבנים.

תשאלו אולי בפורום חסידי חב"ד

גם הבנים בעיקרון לא ישניםיחידי
בחב"ד.
נכון. בחב"ד.סניורה

אני אומרת שזה לא כזה העסיק אותי, כי בכל מקרה אני לא הייתי ישנה בסוכה. בין חב"ד בין לא חב"ד.

הבנים מן הסתם יותר יודעים

בעיקרון?פיצוחית

לא שמעתי על כאלה שלא בעיקרוןקורץ

ולאדם נורמאלי, גם חסיד חב"ד, יש אותו?נגרינסקי
לפי מה שהבאת היה את זה רק לאדמו"רים...
יש אותו ברמה מסויימתיחידי
כי הוא מאמין שהאור המקיף נמצא.
החסיד אמנם לא מרגיש אותו, אבל הוא די בטוח שזה קיים.
אם הוא לא מרגיש אותו, אז הוא לא מצטער ממנו...נגרינסקי
גם אם הוא מאמין שהוא קיים...
על סמך מה קבעת את זה?יחידי
הגיון... לא מרגיש משמע אין לו ממה לצטער...נגרינסקי
זה כתוב במה שאתה עצמך הבאת...
ומה שהם מצטערים זה מאי הצער...
זה גם כתוביחידי
שאם לא מצטערים אז מצטערים על שלא מצטערים.
זה לא אומר שאין בכלל את הצער הראשוני.
נראה לך הגיוני שאדם בדרגתינו יכול להרגיש את האור?נגרינסקי
נניח שכן, מה עם כל השאר?
לא.יחידי
שהוא מאמין ויודע. זה כן. ואני חושב שעל זה הם מסתמכים.

תשמע, אין לי מושג. בוא נשאל איזה חב"דניק ברחוב.
אז שוב, אין כאן צער...נגרינסקי
כל העניין סובב כאן סביב הצער, שהוא מביא את הפטור...
אפשר בעצם גם להוסיף קושיא שלישית - אדם יכול לשאר בסוכה אם הוא רוצה גם אם הוא מצטער, גם אם לא חייב, אין אף חב"דניק שרוצה להקפיד יותר? דווקא אצל חב"דניקים הייתי מצפה שלמרות שיש להם צער ימשיכו להיות בסוכה...

נשאל בפורום חב"ד...
זה לא נכוןיחידי
המשנה (אני חושב שזה מובא במשנה ולא ברייתא) אומרת שאין עניין להישאר. "ולא עוד אלא שנקרא הדיוט" - נאמר על המצטער אאל"א.
אני הולך לבדוק.
העניין הזה שייך בדיוק לחב"ד!נגרינסקי
ציטוט ממה שהבאת - "וראה זה פלא, אם בחסידי חב"ד עסקינן, הרי מסופר שבמשך כל הדורות הם דווקא החמירו ביותר והמשיכו לשבת בסוכה גם כאשר שרר בחוץ קור עז או ירד גשם זלעפות."
אני לא דובר חב"דיחידי
אני מדבר על העניין עצמו.
ראיתי פעם בחידושי הרי"מ מגור שהוא נשאר בסוכה בשביל להיות כ"הדיוט" של המשנה.
נו נו, חסידים, לך תבין אותם.
כן... חסידים...נגרינסקי
"כל הפטור מן הדבר ועושהויחידי
נקרא הדיוט".
אין עניין להישאר.
זה קשור למשל שמביאה המשנה. אם הרב שפך את הקיתון על פניך, למה שתישאר מולו? הוא מגרש אותך.
אותי לא תייגתפיצוחית

ונראלי חפרתי לךמחשבמיקרופוןחושף שיניים

אויש נו...נגרינסקי
אני לא זוכר את כל חב"דניקיות הפורום...
לא חפרת... לחפור זה יותר מדי, לא הגענו ליותר מדי כי עוד לא הגענו לתכלית...
פיצוחית

אבל אותי לא זוכריםחצי חיוך

 

 

סתם סתם

 

העיקר שיענה התשובה בנכון בעיתו ובזמנוקורץ

קיבלתי. אשאל את אבא שלי ואענה לך.טוב נו..


אז ככה:טוב נו..

שלחתי לאבא שלי את השאלות וזה מה שהוא ענה. (ענה בשלוש הודעות, מקווה שזה הסדר.). מקווה שזה מובן. אם לא אז תגיד ואשאל אותו שוב.

 

 

פטור צער הוא אם הישיבה בסוכה גורמת לו צער כזה שבדרך כלל בגללו קמים ויוצאים מהמקום בו יושבים.

 

אם אין קשר בין הצער לישיבה בסוכה אין זה פוטר.

 

אם אשן בסוכה והשינה בסוכה היא זו שגורמת לי להרגיש שאני לא מרגיש את קדושת הסוכה, הרי שהצער הוא בגלל הסוכה- גם סיבת הצער וגם גורם הצער.

לא... הסיבה היא אותה סיבה...נגרינסקי
הרי גם אם אישן בבית, לא ארגיש את קדושת הסוכה ואז אני מצטער מאותה סיבה... וכמו שכתב אביך: "אם אין קשר בין הצער לישיבה בסוכה אין זה פוטר."
אגב, העברנו את הדיון לפורום חב"ד...נגרינסקי
כן תגלו לי איפה זה יותרפיצוחית

אין לי רוח לעקוב בשתיהם ביחדכאילו מוציא לשון

שם זה יותר מתקדם...נגרינסקיאחרונה
אבל בבית אתה לא אמור לכתחילה להרגיש את קדושת הסוכהיחידי
את המקיפין.
לכן הצער על שאינך מרגיש את האור המקיף, קיים רק בסוכה.
מ.ש.ל.
לא... נתון - יש קדושת סוכה...נגרינסקי
נתון - אני לא מרגיש אותה...
אני מצטער, מצטער בכל מקום...
אולי בבית אני לא אמור להרגיש אותה, אבל אני עדיין מצטער שאני לא מרגיש אותה...
לא.יחידי
אני מסכים שהצער לא מתבטל בכניסה לבית.
מה שכן, הצער פוחת מחוץ לסוכה.
הסחת הדעת, ובכלל עצם זה שאתה נמצא מחוץ לסוכה, מקל את הצער. מי שהצטער מקודם, הצטער בסוכה, על שאינו מרגיש את האור המקיף שיש בה. עכשיו, כשהוא בבית, הוא יודע שהוא *עכשיו* לא צריך להרגיש את האור הזה ולכן הוא ירגיש יותר טוב כשהוא ישן בבית. לא יהיה לו בראש כל הזמן מחשבות שיטרדו אותו.

אבל הצער לא 'נוצר' כתוצאה מהיות האדם בסוכה...נגרינסקי
זה שונה מקור... שקר לי בחוץ אז אני נכנס פנימה כי שם פחות קר... אני לא מצטער שיש לי יכולת לחוש את הקור, אלא שקר לי... כי אם הצער הוא על היכולת לחוש, אז באותה מידה ממש הצער צריך להיות לי גם בתוך הבית...
זה לא קוריחידי
עוד פעם.
השינה גורמת לצער כי היא פוגמת (אליבא דאדמו"רי חב"ד).
והצער לא 'נוצר' בגלל זה, הוא מתגבר בעקבות זה. והגיוני לצאת מן הסוכה, כשהצער יופחת מחוצה לה.
גם הדוגמה עם הקור. אמנם זה לא אותו דבר. אבל כשאדם יודע שהוא *עכשיו* צריך להרגיש משהו, הצער יהיה יותר גדול מאשר משהו שצריך להרגיש בזמן כלשהו במקום כלשהו.

זה עובד הפוך על הפוך...נגרינסקי
הצער צריך למנוע מהשינה, לא שהשינה יוצרת מצב שלצער...
הצער על הפגם שיקרהיחידי
מונעת ממך לישון בסוכה.
זה בדיוק ההפוך על הפוך...נגרינסקי
שידורינו מסתיימים עתה ויחודשו בעז"ה במוצ"ש... שבת שלום בינתיים!
שבת שלום!יחידי
הצער עצמו יהיה רק בשעת השינה, אבל מאחר שבזמן השינה לא תוכל לצאת מהסוכה, אתה יוצא לפני.
פשוט חייב לענות⁦נגרינסקי
אז הצער עדיין לא התרחש...
לפי דבריך, בכל לילה עליהם לשכב בסוכה, להרגיש את הצער ואז לצאת... כל עוד הם אינם מרגישים את הצער מחמת השינה, זה לא צער שתלוי בסוכה...
לא לא.יחידי
הם לא.
א. כי אולי הם ירדמו. ולהירדם בסוכה, זה דבר רע, את זה הם יודעים מראש.
ב. זה לא תלוי ברגש כנראה. כי הם סוברים שפטור מצטער הוא בגדר הרבה יותר רחב, גם רוחני.
ג. הם יודעים שיתרחש הצער. הם יודעים שהם יפגמו בקדושה ברגע שהם ירדמו. זה יגרום להם צער.
שבוע טוב!נגרינסקי
א. אם הם נרדמים אז זה טוב, כי אז זה אומר שהם לא מצטערים..
ב. 'הצטערות' היא תכונה רגשית במובן מסוים... גם רגש זה דבר תלוי רוחני... מ"מ, הצער תלוי בזמן הפעולה שאתה עושה כדי להביא לפטור...
ג. אבל כל עוד הם טכנית לא הצטערו, אין להם את הפטור... ובסעיף א. כבר אמרתי שאם הם נרדמים, משמע הם לא מצטערים...
יש לך פה טעותיחידי
מצטער לא צריך להגיע לרמה של לא מסוגל. זה לא המדד. המדד הוא האם היית נשאר בבית במצב כזה או לא דר בו. אני מזכיר שדים מצטער נלמד בגמרא מדין "תשבו כעין תדורו".
מצטער זה מצטער...נגרינסקי
הא אם הוא ישן בקלות, הוא לא מצטער... ואם הוא שוכב על המיטה ונרדם, זה מראה עד כמה בקלות הוא נרדם...
לא... המדד הוא שצריך לחוש את הצער ורק אז ליטוש את הסוכה...
ובדיוק! על זה כל הדיון... "תשבו כעין תדורו" = שינה... כך שהשאלה היא - למה לא לישן?
תביא מקורות אם כך אתה מגדיר את הדיןיחידי
זה לא "תשבו כעין תדורו".
אם אדם לא היה מרוצה בביתו כיוון שהוא לא מרגיש את הX שיש בו והוא לא היה ישן בו, הוא יכול לעשות את זה בסוכה.
הרב מלמד...נגרינסקי
"מצווה שידור אדם בסוכתו כל שבעת הימים כדרך שהוא דר בביתו, שנאמר (ויקרא כג, מב): "בַּסֻּכֹּת תֵּשְׁבוּ שִׁבְעַת יָמִים", ואמרו חכמים (סוכה כח, ב): "תשבו כעין תדורו", כלומר, כדרך שאדם רגיל לדור כל השנה בביתו, כך הוא צריך לדור בסוכה עם מיטותיו ומצעיו וכלי תשמישו. לפיכך יאכל וישתה, יישן וינוח בסוכה. באו אצלו אורחים - יקבלם בסוכתו, רצה ללמוד - ילמד בסוכתו (שו"ע תרל"ט, א')."

נכון, כך שלמעשה הבית עכשיו לא נחשב כמקום מגוריו... אבל מגורים הכוונה שהוא "מרגיש בבית"
לא הבנתי מה החידוש פהיחידי
והחיזוק לדבריך.
יענו "תשבו כעין תדורו"נגרינסקי
שכל מה שאדם עושה בדרך כלל בבית, יעשה בסוכה... נכלל גם שינה שהיא מרכיב עיקרי בצורת מדורים...
ואני חושביחידי
שמושיקו חידד את הנקודה.
הצער נגרם בגלל השינה במקום הקדושה. השינה במקום המקיפין פוגמת וממילא גורמת לצער.
לכן, אם לא תישן בסוכה, לא תצטער.
הגבתי לו שם...נגרינסקי
אם כבר, עדיף להעביר את כל הדיון לשם...
כן זאת הייתי אני!שחר.
אז הנה לךיחידי
רוב תודותשחר.
אשריך, שימחתני.חולות
שימחתניחולות
שימחתי פעמייםיחידי
את הסוכוצ׳ובר.
כבוד גדול.
שתי שאלותלישועתך קיויתי
א. אם כך, מדוע הם אוכלים בסוכה? הרי מצטער פטור גם מאכילה בסוכה...
ב. אין כאן איזו אמירה על כל שאר גדולי ישראל מאז ראשית חב"ד שהם לא גדולים מספיק להרגיש את האור ולכן הם ישבו בסוכה?
פתחו שרשור על זה בפורום חב"דיחידי
אז כדאי שתשאל שם. אני לא חב"דניק.
א. לדעתי השאלה היא יותר למה האור המקיף מאפשר לאכול אבל מפריע לשינה וקשה להירדם איתו.
ב. זה באמת מפריע. חב"דניקים. כמו שאמרנו, להבין חסידים זה דבר לא פשוט.
טוב, אז שאל שם את שאלותי וענה לילישועתך קיויתי
א. זאת כוונתי
ב. אנא ברר לי הדבר
או-קי....בימאית דמיונות

יש לי כמה דברים להגיד על זה,אבל אין לי כח..

תמיד טענתי שהטענה על האור מקיף קווניקית בקטע מזוויע יהדות=דרך חיים

לפי מה שהבנתי משולחן ערוך הרב מובן שיש עיניין וכלשונו "ומ"מ טוב להחמיר שיהיה לו סוכה מיוחדת שיוכל לישן שם עם אשתו ויקיים שתי המצות" אפילו בקור ואפילו אדם נשוי (והכי טוב לדאוג לסוכה לו ולאשתו) לישון בסוכה, והוא כותב שטוב להחמיר בזה.

אבל. הוא גם כן כותב בתרלט סעיף כג

"כל הפטור מישיבת הסוכה  ואינו יוצא מהסוכה אינו מקבל שכר על אותו ישיבה ואינו אלא מן ההדיוטות"

משמע לעניות דעתי מפשט אדמו"הז אם אתה חוסיד אמיתי ואתה מרגיש אורות משלג שיורד עלייך בסוכה ואתה לא מצטער ממנו מצווה לך להישאר לישון בסוכה! אבל אם אתה מצטער אין לך שום עיניין להשאר בה.

ולגבי עיניין האור מקיף זה קווניקי להפליא 

קיצר אני ישן בסוכה עם חיוך והרבה הרבה שמחה

די נו. אתה עושה בכוונה? חסידות
באיזה קטע? חחחחחיהדות=דרך חיים


אני בגמילה...ואתה פותח לי כזה פתח????חסידות
טינניינייניייייי
בגמילה מלהציק לי או בגמילה מלהציק לחבדניקים? יהדות=דרך חיים

זה בסדר אפשר להציק לי חופשי זה בערך תחלית הפורום הזה

לחבדניקים? מה פתאום.חסידות
*תכלית. ב"ה ושמחת בחגיך
תמסור שבת שלום לגב' יהדות. כפרה עליה בטח ישך אישה של השמחות!
@גיבעוננח השתמשתי בזה שוב! איך?
אמסור בעז"ה שבת שלום! יהדות=דרך חיים
להיפך... קווניקיות זה תוצרת שלחסידות...נגרינסקי
הקווניקיות מבוססת בחלקה על החסידות...
אני ממש עושה איתכפייא לא לעקוץ עכשיו... יהדות=דרך חיים


יואווופיצוחית

היה לנו על הנשוא הזה דיון *כל* השבת 

עם כל אדם שני או ראשון שנפגשנו

 

 

 

 

(בגלל אורות מקיפים) ולא אין בכוונתי לקרוא את כל התגובותחצי חיוך

אורות מקיפיןיחידי
מקיפין דבינה*יחידי
אורות מקיפין**פיצוחית

סליחה טעות טעות טעותמטורללצוחק שיניתי ת נ' (שגיעות מקלדת)

אההיחידי
אין כ"כ בעיה בשינוי של ה-נ' ל-מ'.
למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך