לכבוד רבי שמעון בר יוחאינפש חיה.
וְעַל-כֵּן בְּכָל פַּעַם וּפַעַם שֶׁנּוֹסֵעַ לְהַצַּדִּיק, צָרִיךְ שֶׁיִּרְאֶה שֶׁיָּבוֹא בְּכָל פַּעַם מֵחָדָשׁ, לֹא כְּמוֹ שֶׁכְּבָר הָיָה אֵצֶל הַצַּדִּיק וְעַכְשָׁו הוּא בָּא פַּעַם שֵׁנִית, רַק כְּמוֹ שֶׁלֹּא הָיָה מֵעוֹלָם אֵצֶל הַצַּדִּיק, וְיִהְיֶה אֶצְלוֹ כְּמוֹ שֶׁבָּא עַכְשָׁו מֵחָדָשׁ פַּעַם רִאשׁוֹנָה.
(ליקוטי מוהר"ן, תורה ס"ב)
@ברגוע
@מבקש אמונה

@לב טהור
@רחפת..
@חיהל'ה
@פסיפלורה1
@פסידונית
מי שמכיר עוד מי שרוצה מוזמן לתייג.


לג שמח ומבורך
בכל מכל כל!





נ"ח
תודה מוסיף עוד משהו ברשותך..ברגוע
ידוע שלמוד הזהר מסגל מאד מאד. ודע שעל ידי למוד הזהר נעשה חשק לכל מיני למודים של התורה הקדושה.

והלשון הקדוש של הזהר מעורר מאד לעבודת השם יתברך, דהינו השבח שמשבח ומפאר את העובד ה', דהינו הלשון הרגיל בזהר לומר זכאה וכו' על כל מצוה ועבודה, ולהפך הצעקה שצועק וי וכו' וי לה וי לנשמתה על הסר מעבודת ה'. אלו הלשונות מעוררים מאד את האדם לעבודתו יתברך. (שיחות הרן קח)

@חסדי הים
@לעבדך באמת!
מקסים מקסים. אשריך!נפש חיה.
השאלה אם זה נכון לגבי צדיק שנפטרחסדי הים
בהחלט! הכותרת היא תוספת שלי, כי רק כי "יומא גרים"נפש חיה.
מתנצל מראש |דעה שונה - לא חייבים להיכנס|ימ''ל

מצטער אם זה מבאס או 'מחליש' אבל להשקפתי עלייה לציון ואפילו לימוד זוהר הם לאו דווקא לכבודו של רבי שמעון (בלשון עדינה...) אז הרגשתי צורך לתת קצת קונטרה:

 

1. נכון שלא יודעים אם זה יום פטירתו.חסדי הים
2. כנראה שהקבר של רשב"י כן במירון [קהלת רבה יא, ב]
3. נכון שהוא לא כתב את הזוהר, ובימיו זה היה רק בעל פה.
התחילו להעלות את זה על הכתב רק במאה ה-11 בארץ ישראל, ורבי משה דיליאון בספרד ערך את זה סופית, אבל רשב"י כן התחיל את המסורת שהתפתחה להיות הזוהר במשך הדורות (כדברי החת"ס).
אלו ואלו דאחנפש חיה.
קשה להשתמש בביטוי הזה בהקשר הנוכחיפסידונית


אשמח לקבל קישור למקור מפורטנחשון מהרחברון
או שזב רק האמירה הזאת וזהו
מקור לזה שאין מקור?ימ''ל

העובדות הן כאלה:

1. הקישור של ל''ג בעומר לר' שמעון התחיל לפני כ500-600 שנה (מוזכר לראשונה בכתבי רח''ו, כ1400 שנה אחרי פטירת ר''ש וגם אצלו מופיע כ''יום שמחתו'' ולא פטירתו). וזאת ללא מקור או מסורת ברורה (למשל של יושבי המקום, שכמובן כלל לא היו כאלה).

2. המיקום שמצוין כקבר ר' שמעון גם הוא מצוין ככזה רק מאותה תקופה (@חסדי הים לשון המדרש לא ברורה, בכל אופן גם הוא לא ממקם את הקבר במקום כלשהו בהר). וגם ללא מביסוס של מקור או מסורת.

3. ספר הזוהר או כל זכר לקיומו או לתוכן שלו הופיע לראשונה לפני כ800 שנים, כ1200 שנים אחרי פטירת ר''ש (ויש עוד כמה קשיים רציניים בייחוסו לר''ש ואכמ''ל).

 

אין לדיין אלא מה שעיניו רואות - לא נמצא שום מקור או רצף שיוכיח את אחת משלושת הטענות הנ''ל לכן ההנחה שלי היא שהן לא נכונות עד שיוכח אחרת. מי שרוצה לטעון שהן נכונות צריך להוכיח, אשמח להיווכח שטעיתי.

לא יכול לתפוס פה העניין של מליארד סינים לא טועים?השקט הזה
חצי מיליון איש (לא ) טועים?!

אם היינו מתכחשים לכל דבר שהוא רק מסורת ואין לו הוכחה ברורה, הרבה מהיהדות כמו שאנחנו מכירים אותה לא הייתה. .
מליארד סינים לא טועים?פסידונית

לפי זה אתה אמור לאמץ את הדת שלהם 

(שאין לי מושג מה היא. קומוניזם?)

מליארד סינים טועים ועוד איך.

א. את ב. מילתא דבדיחותאהשקט הזה
הסיפא של הדברים הייתה רצינית, הרישא פחות
כן, אבל עניתי על העיקרוןפסידונית

הדוגמה של מליארד הסינים שימושית פה.

וסליחה על הטעות :/פסידונית


מממברגוע
קצת קשה להשוות מנהג שהשתרש בעמ"י לסינים.
מה גם שהוא התחיל מרבנים גדולים.
האמת שלאימ''ל
עבר עריכה על ידי ימ''ל בתאריך י"ח באייר תשע"ח 14:40

ראי כאן - אז יאללה לנצרות

 

ולגבי הטענה במשפט האחרון: אם דבר הוא נכון אז הוא נכון ואם לא אז לא, מה שאת אומרת זה להאמין במשהו לאו דווקא נכון כי אחרת נצטרך לא להאמין בעוד משהו לאו דווקא נכון. אני מעדיף פשוט לברר מה נכון ומה לא בהכרח.

ר' יונתן אייבשיץ ענה על זה אחרתאניוהוא
כשברור שהרוב טועים - אז לא הולכים אחר הרוב.
והסינים בוודאי טועים
פה אין לך ראיה לרוב אבל זה לא ברור שהם טועים .

ויש גם את תשובת ר' אלחנן וסרמן הי'ד.
שלרוב לא מקשיבים במקום שיש לו נגיעה ויש חשש שקר. הנגיעה של הגוי היא התאוות שלו.
1. מסכים. המקור המפורש הראשון שמזהה את פטירתו של רשב"יחסדי הים
בל"ג בעומר, הוא בספר חמדת הימים משנת ה'שצ"א (1731), והרבה מקובלים לא קיבלו את זה. אפילו ה'בן איש חי' מסתפק בזה.

2.רק לדייק כבר הנוסע רבי יעקב בן נתנאל הכהן מהמאה ה-12, זיהה את מקום קבר הרשב"י במירון.
כתוב בתלמוד בבלי בבבא מציעא (פד: ) שנשאו את גופתו של רשב"י מעכברה למקום קבורתו. מירון שנמצאת קרוב לעכברה, וכנראה מוזכרת במדרש קהלת ובפסיקתא דרב כהנא (ואולי בתלמוד), הוא מקום קבורתו.

3. יש חיבורים קדמונים כמו ספר ההיכלות (שמזמן התנאים והאמוראים) וספר הקנה שדומים מאוד לרעיונות הזוהר.
נכון, שהקטעים המפורשים שנמצאים בזוהר, זה רק מזמן הגאונים, אבל כמו הרבה מהתורה שבעל פה, זה היה על פה עד תקופת הגאונים.
מוצאים חלקים רחבים כתובים של הזוהר כבר במאה ה-11 בארץ ישראל.
רואים מהלשון והסגנון ורעיונות של הזוהר, שזה היה חיבור שהתחיל מרעיונות גרעיניים, ובמשך הדורות במסורת בעל פה בין החכמים הוסיפו עליו יותר ויותר שכבות.
רק לדייקימ''ל

2. אתה מדבר על איזכור הר מירון כמקום קבורתו של רשב''י (שלזה ייתכן שיש תימוכין כבר במדרש כנ''ל) אבל אני מדבר על ה'קבר' של היום ולזה אין מקור או מסורת עד לתקופה מאוד מאוחרת יחסית (ובכלל לשון ר' יעקב בן נתנאל לא ממש ברורה כי משמע ממנו שמירון בכלל באזור אחר).

 

3. יש מקורות שהזוהר מצטט באופן חלקי (הרבה פעמים אף משבש ומכניס לתוכו טעיות העתקה וכדו' - עוד קושייה גדולה על מיהמנותו) אבל אין קטעים שלמים של זוהר שנמצאו מתקופת הגאונים, בארץ ישראל או בכלל (המאה ה11 היא כבר בתקופת הראשונים אז לא מובנת לי הרבותא) - אם יש לך מקור לזה אשמח שתראה לי.

 

 

ובזה אעצור כאן בלנ''ד, בעיקר כדי לא לנצל''ש.

2. מסכים שאין מקור קדמון למקום המדוייק, אלא להר מירון בכללי.חסדי הים
2. המחלוקת בינינו, אם הזוהר מצטט מקור קדמון (לדבריך), או שזה חלק ממקורות הזוהר שהגאונים כותבים.
תסתכל בספר 'קדמות הזוהר' שהוא מביא מלא מקורות כאלו.
בשביל להכריע אז נצטרך לשבת ולהשוות ולהתווכח.
רק אגיד שממקום שאתה דוחה, אני מוכיח. הרי אם מסתכלים על הזוהר, יש הרבה טעויות ממינים שונים ואפילו בלאגן.
אם זה היה חיבור מסודר שרבי משה דיליאון או לפניו כתבו את זה, הם היו הרבה יותר מדוייקים וכותבים בצורה מסודרת.
כנראה שהזוהר צמח מהרבה מסורות בעל פה שעברו בין חכמים עד שהעלו את מקצתם על הכתב בימי הגאונים, ובתחילת זמן הראשונים החליטו לערוך אותו כחיבור שלם, עד שרבי משה דיליאון הציג נוסחה אחת של העריכה, והיו נוסחאות אחרות.

הזוהר הוא דומה מאוד לגמרא באי סדר ששורה בו, אבל זה הטבע של מסורות בעל פה שעברו הרבה שנים בין חכמים, בלי נוסח אחיד, ואז החליטו לכתוב את זה.
בעצם לוקחים משהו שהאופי שלו בעל פה, ומנסים להפוך אותו לכתוב, ויוצא בלאגן.

אהה הבנתי...והוא ישמיענו
אז הדיון הוא בין מי שסומך על האריז"ל ותלמידיו לבין מי שלא? ⁦

למה, יש גדולי ישראל שאמרו אחרת מהמהרח"ו?
תביא גדולי ישראל כאלה וזו תיחשב טענה...
זה צילום מהפייסבוק שלוימ''ל

ככה קיבלתי אותו ואני לא יודע איך לעשות חיפוש בפייסבוק ואם זה אפשרי בכלל, אבל זה כל הפוסט ההוא (באמת מעניין לראות אם היה דיון שהתפתח שם בתגובות, אם מישהו יצליח למצוא את הפוסט המקורי אשמח).

לתועלת הציבורסביון
זה טרנד ידוע בשנים האחרונותחידוש

ספר הזוהר מיוסד על דברי רשב"י וחבריו\תלמידיו גם אם לא הוא ערך אותו סופית,

וגם אם הגירסה בפרי עץ חיים היא 'יום שמחת רשב"י' ולא 'שמת רשב"י'- סביר להניח שזו הכוונה (אחרת למה היום?)

ולגבי הקבר - האר"י גילה ברוח קדשו את המקום, כמו קברי תנאים נוספים בגליל.

 

(לא אוהב את כל ההתחכמויות של האלה שחושבים שהם מגלים את  אמריקה)

לגבי האמצע, לא הבנתיסביון
איך אפשר להבין ש"יום שמחת רשבי" הכוונה ליום שהוא מת?
כבר כתבו על זה הרבה..חידוש


שתפני נאסביון
כי זה ממש חידוש בשבילי ואשמח לראות
לא זוכר כרגע מקורותחידוש

מה שזוכר שכתבו זה שבפטירת רשב"י היתה איזו התעלות רוחנית של המציאות, התגלות סודות וכו', ומכיוון שהמבט הוא של פנימיות רואים את הטוב שגנוז בפנימיות וזה מתבטא בשמחה, מתוך מבט עליון ופנימי

זה כתוב באדרא זוטא. מובא שם את מה שקרה ביום פטירתו של רשבינפש חיה.
כן, אבל לא כתוב שם שבגלל זה לשמוחחידוש


עונה בהזדמנות בשרשור אחרנפש חיה.
מעניין. זה מזכיר את הזוהר שתמיד מצטטים בל"ג בעומרסביון
אבל עקב חוסר התמצאותי וחוסר הבנתי בקבלה, אין לי כוונה להתעסק בזה בזמן הקרוב (מה גם שזה לא כ"כ נפק"מ מבחינתי אם רשב"י נפטר בל"ג בעומר או לא, אם הוא קבור במירון או לא ואם לעשות מדורה או לא). תודה על ההסבר
"ויום המוות מיום הולדו"ימ''ל


אין בעייה שתכתוב את זהברגוע
אבל חבל שגרמת לניצלוש של השרשור
הייתה יכול לפתוח שרשור חדש
(ועדיין יכול לבקש מהמנהלים לעשות את זה)
חחח שתהיה בריא. את כל החבריא אתה מביא פהנפש חיה.
ממש ערימת ילדים הוא עשה פה ימ''ל


ילדים טובים. טובים. *חדל נצלשת*נפש חיה.
נגרינסקי
לא טוב, אה? בטח נצל"ש וזה...
טוב. טוב.נפש חיה.
תמשיך, תמשיך לבאס.פוסעתאחרונה


באמת זכרתי את הקטע הזה של גרשוני וניסיתי להיזכר איך הוא הולךסביון
חמוד למדי, אבל לא ממש אהבתי את הלהכעיס שבדבר
סיינפלד הוא לא יהודי??סתם 1...


ולגופו של עניין- הסגנון...
האמת שאני לא מכירימ''ל

ולכן גם לא הבנתי את הקץ' אבל הקץ' הוא לא העניין (וגם לא הסגנון) אלא הטענה.

טענה מיושנת (וזו מחמאה) ביותר...סתם 1...
הזוהר כבר נידון ונחקר מעל ומעבר. לזרוק הערה משכילה בחצי משפט בשביל להתריס זה בעיה בסגנון. זה לא נקרא לטעון טענה.

הזוהר מזכיר חכמים מאוחרים מרבי שמעון ולכן חלקים ממנו מאוחרים יותר.
חלקים מהזוהר מוזכרים בראשונים מאוד מוקדמים כמו בעלי התוספות. במסכת ראש השנה, נראה לי, לגבי כוונת השופר מובא זוהר שהתוספות מכנים אותו מדרש ארץ ישראלי.

לזרוק הערה בחצי משפט, סגנון טוויטר, זה סתם להתריס.
מה איכפת לנו מי כתב את זה? לי איכפת למשל מהתוכן והבחינה שלו מאשר זהות הכותב.

מי כתב את ספר יצירה? ספר הבהיר?
היו חבורות שלימות שעסקו בשיטות הללו שמובאות גם בזוהר בחלקן. זה לא חדש ולא שיטה של איש אחד.



מה גם שזה מ-2014... כנראה מעלים מהאוב דברים לצורך פרסום.
מי שרוצה לדון יש שרשורים משנים קודמות.נפש חיה.
אנחנו מבקשים לא להפוך את הפינה היומית לבמה של דיונים.


נכון@ברגוע?
ברגוע
אם מישהו רוצה להבין את החיזוקים אפשר לשאול פה,
אבל לכתוב בדווקא דעות אחרות שאתה יודע שיתפתחו לדיון ארוך אין עניין.
הדיון עוזר לכם. אם ביום רגיל, יש על השרשור בערך 5 תגובותחסדי הים
עכשיו יש מעל 30.
הדיון יוצר ענין
נכון. אבל ההתפלמסות לא תמיד יוצרת אוירה נעימה...נפש חיה.
מכל מקום


הכותרת הייתה אולי צריכה להיות שונה.
וכמו שכתבתי כבר בתחילת התגובות.
כל הדיונים מתוך אהבה "את והב בסופה"חסדי הים
נראה לי שזה בגלל שאת בת, את רואה את זה ככה.

פולמוס זה ביטוי קשה מאוד מאוד ["היו עושין מלחמה אילו עם אילו אמרו עד מתי אנו הורגין בפולמוס זה עם זה (ירושלמי עבודה זרה פרק א')]
אין כאן פולמוס, אלא דיון ענייני, שרק מוסיף כבוד.
נכון. אבל בגלל התוספות/קושיות/ מה שעלול לצאת מההבנה הזנפש חיה.
נראלי שעדיף שלא.
וחוצמזה
אם לא הייתי בת, מי היה מבקש יפה לא לנצלש?;)
לא קראתי את כל המבול שבא לאחר מה שכתבתי. נראה לי .... טוב לאנפש חיה.
משנה.



חבל.
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך