ח"כ אפי איתם אמר אמש (א) כי אנו עומדים היום בפני סכנה גדולה יותר מכל הסכנות שהיו בפנינו עד היום. את הדברים אמר איתם בטקס בישוב עלי, לגילוי מצבה לסרן עמיחי מרחביה הי"ד, שנפל במלחמה האחרונה בלבנון. בדבריו התייחס איתם לעניין ההתחמשות הגרעינית של אירן.



עוד אמר איתם, כי יש מספר פעולות שיש לעשות, הכרוכות בשינוי בערכי המוסר שהתרגלנו לפעול לפיהם עד כה. ראשית יש לגרש את רב רובם של ערביי יהודה ושומרון, אומר איתם, כמו כן, יש לסלק את ערביי ישראל מהמערכה הפוליטית שכן מדובר לדבריו בגיס חמישי ובחבר של בוגדים מהמעלה הראשונה. איתם הוסיף והדגיש כי הפעם יש אף לפעול בפעולה חריגה כנגד אירן.



בעקבות החשיפה של דברי איתם אמש באתר ערוץ 7 תוקפים חברי הכנסת הערבים, את דבריו ואף קוראים ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לפתוח בחקירה פלילית נגדו.



יו"ר סיעת חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, קרא אף הוא בתגובה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לפתוח בחקירה פלילית נגד איתם בגין "הצהרותיו הגזעניות בעליל". מנהל מרכז מוסאווא, אומר כי דברי איתם הם סטירת לחי ליועץ המשפטי לממשלה, שהסתפק בעבר בהתנצלותו של איתם על שכינה את הערבים "סרטן". הוא מוסיף כי "דבריו מזכירים את כהנא ולה-פן וראוי שהמערכת הפוליטית תכריז עליו כארגון טרור גזעני".





מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, תוקף ביומן הצהרים של ערוץ 7 את דבריו של חבר הכנסת אפי איתם שקרא לגרש את ערביי יו"ש ומכנה אותם "הזויים". לדבריו מדובר ב"פתרון של ילד קטן".



לשאלת המראיין עוזי ברוך מדוע ניתן היה לגרש את יהודי גוש קטיף ולא ניתן לגרש את ערביי יו"ש אומר אופנהיימר כי מדובר בהוצאה מביתו של אדם תוך שלילת אזרחותו, מה שאין כן בגירוש יהודי גוש קטיף.



אופנהיימר התייחס גם לנסיעתם של הח"כים הערבים לתמיכה בסוריה, וציין כי הוא רואה זאת בשלילה שכן במקום לטפל במצוקות המגזר הערבי עוסקים הח"כים בליבוי לאומני. עם זאת אמר שאין להשליך מהח"כים לכלל הציבור הערבי.



באשר לתמיכת ערביי יו"ש בחיזבאללה אומר אופנהיימר כי הוא מבין לחלוטין את התמיכה הזו שכן הם רואים בישראל אויב הממרר את חייהם, ו"עד שלא תיפטר הבעיה ביהודה ושומרון לא תיפטר הבעיה במלואה". לתפיסתו על ישראל לאפשר הקמת מדינה ביש"ע כולו כולל קשר יציב בין חלקי האזורים השונים והקמת חברה מתוקנת, ורק לאחר מכן יהיו כאן יחסי שלום, "ואם לא יהיה שלום נילחם בקיצוניים ובטרור".



"אם לא נדע לקחת את המתונים ולחיות איתם אין לנו עתיד כאן, במזרח התיכון", אומר אופנהיימר ומאשים את ישראל בהתייחסות גזענית לישובים הערבים שאינה מטפלת בהם ואינה מחזקת את מעמדם הכלכלי, ובכך דוחפת את הערבים לזרועות הטרור. להאזנה לדברי אופנהיימר.





יו"ר מרצ, ח"כ יוסי ביילין, קרא למזוז, להעמיד את איתם לדין בשל הסתה לגזענות. ח"כ אחמד טיבי אומר בראיון בגל"צ כי "אם דבריו של איתם היו נאמרים בגרמנית, הם היו יותר אותנטיים".



ח"כ אבשלום וילן ממרצ פנה אף הוא הבוקר במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית כנגד ח"כ אפי איתם, על הסתה והמרדה לטענת,ו כנגד ערביי ישראל וערביי יש"ע.



ח"כ וילן ביקש מהיועמ"ש לשקול את אפשרות העמדתו לדין של איתם על פי סעיף 131 לחוק העונשין העוסק בהסתה והמרדה.