ראש השב"כ, יובל דיסקין, יחליף את ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (במיל') עמוס גלעד שהודח אמש בעקבות דבריו בעיתון מעריב.

המשפטן ד"ר חיים משגב אמר בראיון לערוץ 7, כי הדברים שאמר האלוף במיל' עמוס גלעד, ראש האגף המדיני-בטחוני במשרד הבטחון לעיתונאי בן כספית, בהם מתח ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, מהווים חצייה של קו אדום.

"זאת התנהלות אופיינית לאנשי צבא בכירים בשירות ובמיל' הסבורים כי הכל שייך להם וכי הכל מותר להם", אומר משגב ומזכיר דוגמאות נוספות שקרו בעבר, ביניהן הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק שמתח בעודו במדים ביקורת על ראש הממשלה נתניהו והאלוף במיל' אורן שחור, שבעודו במדים, בתקופת ממשלת נתניהו, נפגש מפעם לפעם עם שמעון פרס.

"האלופים הללו חושבים שהמינוי הזה נחת עליהם מהשמיים ולכן מותר להם לומר הכל. אם אנחנו נתיר לכל אלוף לומר את דעתו בעודו בתפקיד כזה או אחר, אנחנו ניצור אנרכיה ומצב שדומה יותר ויותר לשלטון של הצבא", מוסיף משגב.

משגב מזכיר, כי "רק לפני שבועיים וחצי הלכנו לבחירות כלליות ובחרנו מאה ועשרים חברי כנסת שהם הנציגים שלנו, צריך להיות ברור שאנחנו בחרנו אותם ולא את הפקידים הכפופים אליהם. אני לא מעלה על דעתי שראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, או אחד משרי הקבינט של הנשיא האמריקני, היו אומרים שהנשיא פוגע באינטרס האמריקני".

"למעשה מה שעשה האלוף גלעד, זה אותו דבר. הוא אמר שראש הממשלה, אהוד אולמרט, פוגע ביחסים של ישראל עם מצרים ובמאמצים להשבת גלעד שליט. תאר לך שהחשב הכללי באוצר היה מתראיין לעיתון והיה אומר ששר האוצר פוגע בכלכלת ישראל, זה בדיוק אותו הדבר", קובע משגב.

"אולמרט פעל נכונה", מבהיר משגב, "צריכים להעמיד את האנשים האלו במקומם, זוהי חציית קו אדום שעלולה להביא את המשטר בישראל למקומות רעים מאוד".

כתבות בנושא:

"גלעד לא עסק מעולם בסוגיית שליט"

גורם ביטחוני: אולמרט פוגע במדינת ישראל

מחיר הביקורת על רה"מ: תלונה והדחה