הדסה עין כרם
הדסה עין כרםאבי שמשי

החרפה משמעותית בצעדים הארגוניים של עובדי בתי החולים הדסה העוברים לעבודה במתכונת חירום החל מהבוקר.

העובדים מסבירים כי "החרפת הצעדים הארגוניים נובעת מכוונת הנהלת הדסה לפטר למעלה מ-200 עובדים מנהליים ביום חמישי הקרוב באופן חד צדדי". לדבריהם המהלך מתבצע "למרות הדרישות והקריאות של ההסתדרות וועד העובדים להנהלת הדסה להיכנס למו״מ מידי, בחרה ההנהלה להתעלם מקריאות עובדי המנהלה, ונהגה בהם כאילו מדובר בעובדים שקופים, בהמשיכה את הליך השימוע לפני פיטורין של אותם 200 עובדים ויותר". 

יו״ר ועד עובדי הדסה אמנון ברוכיאן אמר הלילה: ״צר לי על כי ההנהלה בחרה לא לנהל מו״מ עם העובדים ולשלח מעל ל-200 איש לביתם בערב ראש השנה החדשה כשהחגים בפתח. אנו נעשה כל שלאל ידינו על מנת שגם בזמן ההשבתה לא ייפגעו החולים״. 

יו״ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל הוסיף: ״אני משתומם מההתנהלות של מנכ״ל הדסה שלמרות הפגישות ולמרות ההבטחות מצדו שהעובדים יופנו לתהליך של פרישה מרצון החליט בצורה שרירותית להעביר רשימה של למעלה מ-200 עובדים המיועדים לפיטורים. לא נשקוט ולא ננוח עד אשר העובדים יהיו רגועים. ניתן להם את מלוא ההגנה עד אשר יתנהל מו״מ אמיתי וכנה עם ההסתדרות כדי להבריא את הדסה. לא עבודתם של עובדי הכפיים שעושים ימים כלילות למען החולים, אלא הניהול הכושל של הנהלות הדסה במרוצת השנים, הוא שהביא אותנו למצב הנוכחי. למרות המצב, נעשה כל שביכולתנו על מנת שהחולים השוהים במוסד והנעזרים בשירותיו לא יפגעו״.