בית ספר. אילוסטרציה
בית ספר. אילוסטרציהפלאש 90

עובדי בית הספר החקלאי בפרדס חנה נערכים לדיון בבית המשפט העליון שיקבע האם מכירת אדמות בית הספר לאילי נדל"ן תקפה או מבוטלת.

בית הספר החקלאי שהוקם בפרדס חנה ב-1934, נתרם על ידי הברון רוטשילד ואף נקרא על שמו. זהו בית הספר הראשון בארץ שהוקם ככפר נוער עם לימודים עיוניים שמלמד חקלאות ומכין את תלמידיו ללימודי בגרות. בית הספר תיפקד ככפר נוער חקלאי עד 2010 אז נסגר והפך בשטח קטן ממנו לבית ספר עירוני רגיל.

לטענת מטה המאבק, התאחדות האיכרים שהייתה אמורה לפקח על פעילות בית הספר, השתלטה עליו, סגרה אותו ומכרה אותו בין השאר לאילי נדל"ן.

מנשה דוד, מעובדי בית הספר החקלאי וחבר במטה המאבק, טוען כי במקום לקדם את בית הספר החקלאי, הביאה התאחדות האיכרים לסגירתו, "הם פיטרו את המנהלים ושמו מנהלים מטעמם, לאחר מכן הם סגרו את בית הספר בטענה שהוא בגרעון, ולאחר מכן הם החליטו למכור חלק מהשטח ליזמי נדל"ן".

לדבריו, לא יעלה על הדעת שאדמות של הברון רוטשילד יהפכו לרכוש פרטי של התאחדות האיכרים וימכרו ליזמי נדל"ן פרטיים, "יש כאן 200 דונם שנתרמו לטובת הציבור, אין לאף אחד סמכות למכור את האדמות האלה, אלא רק לטובת בית הספר. התאחדות האיכרים שהייתה אמורה להיות הצד המפקח, הפכה לצד המפרק".

מנשה דוד טוען כי בית המשפט המחוזי קבע כי רשם הההקדשות שמטפל בחברות ציבוריות יחקור את הפרשה, אך עד כה, לדבריו, לא נעשה דבר, "עברו כבר 3 שנים ועד היום הזה לא נעשתה בדיקה. לכן ערערנו לעליון והדיון יתקיים בעוד כשבוע".

מחברת בית הספר החקלאי פרדס חנה נמסר בתגובה, "אנו סבורים שהטענות חסרות כל שחר ושבית המשפט יוציא את הצדק לאור כפי שהוכח בדיונים הקודמים".