סוריה
סוריהרויטרס

שירות הביטחון הכללי בסיוע משטרת ישראל עצר צעיר בן 23 מאום אל פחם ששהה בסוריה מאז ינואר האחרון, גויס לארגון המזוהה עם "הג'האד העולמי", עבר אימונים צבאיים והשתתף בקרבות נגד כוחות אסד.

בחקירתו הודה הצעיר,אחמד עמאד חירי שורבג'י, כי יצא לסוריה על מנת להצטרף למאבק נגד הצבא הסורי. הוא התגייס שם לארגון "מדינת עיראק וסוריה", אחד מארגוני "הג'האד העולמי" הקיצוניים, הפועלים כיום בסוריה, ועבר במסגרתו אימונים צבאיים שונים.

האימונים כללו הפעלת נשק קל ומקלעים כבדים, שיעורים תיאורטיים על סוגי אמל"ח נוספים, כגון רימונים ושימוש במשגרי RPG, וכן אימונים גופניים.

שורבג'י השתתף לפחות בשני קרבות נגד כוחות אסד, ויצא עם לוחמי "הג'האד העולמי" לפעילות יזומה באזורים שונים בסוריה, לרבות באזורים הסמוכים לגבול עיראק-סוריה.

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום לבית משפט השלום בחיפה, כתב אישום נגד שורבג'י. בשב"כ מציינים כי בתופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה טמון סיכון רב למדינת ישראל. 

בשב"כ מציינים את הסיבות: היותה של הזירה הסורית רוויה בפעילות של גורמים העוינים לישראל, בדגש על פעילים של ארגוני "הג'האד העולמי" השונים; האימונים הצבאיים, שעוברים הערבים הישראלים שם, לצד החשיפה לאידאולוגיה הקיצונית של ארגוני "הג'האד"; ומעל לכל האפשרות כי הללו ינוצלו על ידי גורמי טרור לביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל או להשגת מידע על יעדים בה.