חוסכים. חיל הים
חוסכים. חיל היםדו"צ. ארכיון

חיל הים איחד שני בסיסי ציוד לבסיס אחד בטירת הכרמל כחלק ממגמת התייעלות של החיל. כך מדווח אתר צה"ל.

במסגרת איחוד הבסיסים נסגר בסיס בצ“ת קישון שפעל עשרות שנים וסיפק תמיכה לוגיסטית לכוחות חיל הים. בסיס בצ"ת קישון הועבר בשלושה שלבים: השלב הראשון הושלם כאשר פונו כל שטחי האחסנה הפתוחים של הקישון, בשלב השני פונו כל המחסנים והועברו לבצ"ת טירה אשר שם נבנו מחסנים יעודים ובשלב הסופי הושלמה ההעברה באפריל האחרון כאשר פונה בימ"ל (בית מלאכה) מנועים ומתקן ההרצה ובזה נחתם פרק בצ"ת קישון בחיל הים.

האתר מצטט את ראש מספן ציוד בחיל הים, תא"ל משה זנה, המספר כי "בתהליך התייעלות נכון, מכירת השטח אפשרה לבנות מחסנים מתקדמים כולל מחסן אוטומטי נוסף וכמו כן נבנה בית מלאכה למנועים מתקדם כולל מתקן הרצה מהמשוכללים במזרח התיכון".

יצוין כי עברו של בסיס קישון שנסגר הוא ארוך שנים, עוד בתקופת הפלי"ם. אתר צה"ל מזכיר כי בסיום מלחמת העצמאות בשנת 1948 כשהכוחות הבריטים עזבו את הארץ הם העבירו את המחסנים שלהם בקישון למדינת ישראל. באותה שנה, עם הקמת חיל הים, הוקם יחס"ן - יחידת אחסנה ורישום של חיל הים. היחס"ן הוקם מתשתית של הכוחות הבריטים שעזבו את המדינה ושירותו נמשך עד לימים אלה.

מפקד בצ"ת, אל"מ אלי שוח, נפרד מהבסיס הוותיק עם מבט לעתיד ולאתר צה"ל הוא אומר: "המהלך הזה הינו עוד שלב בחזון ריכוז כלל הלוגיסטיקה בבסיס אחד, רכש עתידי, אחסנה וניפוק לכוחות הלוחמים, תהליך שמוביל לחיסכון באמצעים והתייעלות. פינוי בסיס ששירת את חיל הים נאמנה מקום המדינה ועד היום הוא תהליך מורכב. התהליך נעשה באופן מדויק ומקצועי, תוך עמידה בלוחות זמנים הדוקים כל זאת התאפשר בזכות עבודה מאומצת של אנשי בצ"ת ופלגת הלוגיסטיקה".