יער ירושלים גופת נער ערבי
יער ירושלים גופת נער ערביפלאש 90

תושב ישוב הסמוך לירושלים, בן 29, הוא החשוד המרכזי ברצח הנער הערבי משועפט, מוחמד אבו חדיר, לפני כשבועיים. כך הותר היום (שני) לפרסום.

יחד עמו חשודים בביצוע הרצח עוד שני נערים בני 17. מעצרם של השלושה הוארך עד ליום שישי.

מחקירת המשטרה עולה, כי ב-2 ביולי, בשעה 04:08 התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ירושלים על חשד לאירוע חטיפה בשועפאט.

שוטרי ופיקוד משטרת ירושלים הוקפצו לאירוע, הוקמו מחסומים והחלו בסריקות לאיתור חשודים ורכב עפ"י התיאור שנמסר בשטח.

פעולות חקירה מיידיות שבוצעו הצביעו על אפשרות שהחטוף נמצא באזור יער ירושלים, ובשעה 05:20 אותרה גופתו של הנער ע"י שוטרי משטרת ירושלים ביער ירושלים.

החקירה כללה, בין היתר, סריקת מצלמות ציבוריות ופרטיות לאורך נתיב המילוט שתיעדו את אירוע החטיפה, שחלקן תיעדו חלק מהחשודים כשהם משוחחים ביניהם ולאחר מכן מכניסים את אבו חדיר לרכבם ונמלטים מהמקום.

עם זאת, המצלמות לא קלטו את מספר הרכב ואת צבע הרכב, ואף לא סייעו בזיהוי החשודים. אולם פעילות חקירתית ומודיעינית של חוקרי הימ"ר והשב"כ הובילה לזיהוי הרכב ששימש את החשודים ואותר ב-5 ביולי בישוב סמוך לירושלים.

למחרת, במוצאי שבת, עצרו שוטרי הימ"ר והשב"כ 6 חשודים, 3 מבוגרים ו-3 נערים, תושבי  ירושלים והסביבה, ומעצרם הוארך ע"י בימ"ש שלום בפ"ת ב-8 ימים.

במהלך חקירת החשודים הוברר כי רק 3 מהם החשוד המרכזי בן ה-29 ושני נערים כבני 17, מעורבים באופן ישיר בביצוע הרצח.

ערב קודם לרצח שניים מהחשודים (בן ה-27 ואחד הנערים) הגיעו לשכונת בית חנינא במטרה לתקוף או לחטוף נער ערבי, הסתובבו בשכונה כשעה עד אשר איתרו קטין ערבי, תקפו אותו ונמלטו. בנוסף, כחודש לפני אירוע החטיפה הציתו שניים מהחשודים חנות השייכת לערבי בכפר חיזמה. ב-2 ביולי שלושת החשודים קיבלו החלטה משותפת לחטוף ולרצוח ערבי.

הם חיפשו קורבן במספר שכונות ערביות במזרח ירושלים ולבסוף הגיעו לשועפאט, ולאחר שהבחינו בנער מוחמד אבו חדיר כשהוא בגפו, חטפו אותו, הכניסו אותו לרכבם בכוח, היכו והיממו אותו, הובילו אותו ליער ירושלים, שם השליכו אותו מרכבם, שפכו עליו חומר דליק, הציתו אותו ונמלטו מהמקום.

3 החשודים הודו בחקירתם במיוחס להם ושיחזרו את האירועים. עוד ציינו כי המעשים בוצעו על רקע חטיפת ורציחת שלושת הנערים היהודים.

בחיפוש שבוצע בבתיהם אותר הפלאפון של מוחמד אבו חדיר בביתו של אחד מהחשודים, כמו כן אותרו ראיות רבות הקושרות את החשודים לאירוע.

בחקירת 3 החשודים האחרים (2 בגירים וקטין) התברר כי הם לא היו פעילים באופן ישיר בביצוע החטיפה והרצח אלא רק ידעו על כך לאחר המעשה.

היום הגישה המשטרה הצהרת תובע נגד שלושת החשודים המרכזיים לבית משפט השלום בפתח תקווה בגין עבירות של רצח, חטיפה לשם רצח, הצתה, ניסיון הצתה ממניע גזעני-לאומני.

נציין כי החשוד המרכזי הוא אדם הסובל מעבר פסיכיאטרי קשה, אשר נעצר לפני שנתיים בחשד לניסיון לחנוק את בתו התינוקת, ומאז הוא מקבל טיפול פסיכיאטרי.

בית המשפט יצטרך להכריע אם החשוד המרכזי, נגדו יוגש בקרוב כתב אישום, אחראי למעשיו ואם הוא כשיר לעמוד לדין.

גם אם בית המשפט יחליט שהתשובות לכך חיוביות, תוכל ההגנה לטעון לבקש עונש מופחת ממאסר העולם הקבוע כעונש חובה בחוק על עבירת רצח.

פרטי החקירה הותרו כאמור לפרסום, אך עם זאת פרטיהם המזהים של שלושת החשודים אסורים בפרסום.