הרב יעקב שפירא
הרב יעקב שפיראפלאש 90

ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, הודיע לוועדת הבחירות לרבני העיר ירושלים על הסרת מועמדותו לכהונת הרב הראשי האשכנזי לעיר.

כפי שדווח לראשונה בערוץ 7, ההחלטה נובעת ככל הנראה מהרצון שלא לפגוע בסיכויו של הרב שטרן להיבחר לתפקיד ולאור בקשות שהגיעו לרב שפירא במהלך היממות האחרונות מצד גורמים בכירים בציונות הדתית.

המתמודדים, לפי שעה, הם:

לכהונת הרב הראשי הספרדי מתמודדים, הרב שמואל אליהו - רב העיר צפת, הרב מרדכי מלכא - רב אזורי בבאר טוביה, הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר- הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב חיים אמסלם - ח"כ לשעבר ויו"ר תנועת 'עם שלם', הרב יהודה חייק, הרב מרדכי טולדנו - חתנו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הרב מרדכי מלכא - רב העיר אלעד.

לכהונת הרב הראשי האשכנזי מתמודדים: הרב אריה שטרן - ראש מכון הלכה ברורה, הרב יהושע זאנד והרב משה חיים לאו - רב בנתניה.

ביממה האחרונה פרשו  שורה של רבנים, ובתוכם הרב אליהו שלזינגר והרב יהודה דרעי. על פי הערכות בשעות הקרובות יפעילו מטותיהם של המתמודדים המרכזיים לחצים על המתמודדים הנחשבים לבעלי סיכויים פחותים להסיר גם הם את מועמדותם ולמנוע פיצול קולות בין מתמודדים הקרובים בעמדותיהם.

נזכיר כי קדמו לבחירות ניסיונות של גורמים חרדים למנוע את המהלך ואולם עתירותיהם לבג"ץ נדחו בזו אחר זו והליך הבחירות יצא לדרך. בראיון ליומן ערוץ 7 טען סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן כי לטעמו חלק ניכר מהעתירות היו חסרות טעם וסיכוי ונועדו אך ורק למטרות של קנטרנות ותו לא.

על פי הערכות סמוך לשעה שבע וחצי בערב תיוודענה תוצאות הבחירות ולירושלים יהיו רבנים ראשיים. זאת במידה ולא יהיה צורך בסיבוב בחירות חוזר אם שני רבנים מובילים יזכו במספר קולות זהה.