כביש. אילוסטרציה
כביש. אילוסטרציהפלאש 90

הישוב הצעיר "לשם" שבשומרון, הסמוך לישוב הותיק "עלי זהב", נותר החל מהלילה (חמישי) ללא דרך גישה ראויה, זאת לאחר ששופטי בג"ץ דחו את בקשת הישוב לקבל ארכה להסדרת הנושא.

הסיפור החל בחודש נובמבר 2011, אז הגישה פלסטינית עתירה לבג"ץ בדרישה להרוס את כביש הגישה הקיים ללשם, זאת על אף שהכביש אושר תכנונית לפני שנים רבות, בטענה שהוא עובר על קרקע פרטית שבבעלותה.

בג"ץ קיבל את העתירה בחודש יוני 2013, וקבע כי יש להפסיק לעשות שימוש בדרך הנוכחית, בתוך שנה. לאחר הארכה נוספת שניתנה בתיק נקבע, כי עד ל-22 באוקטובר 2014 יפסק כל שימוש בדרך.

אולם, עיכובים מדיניים, ובתוכם סירוב הדרג המדיני לחתום על תוכנית מתאר חדשה לשטח אשר תאפשר את ביצוע הדרך החדשה, למרות שהתכנית הופקדה לפני זמן רב, גרמו לכך שגם עד למועד שנקבע לא היה ניתן לסלול את הכביש החדש.

כאשר התברר סופית כי לא ניתן יהיה להקים את הכביש החדש במועד הגישו תושבי לשם עתירה חדשה לבג"ץ מטעמם, בדרישה לאפשר להם להמשיך ולהשתמש בכביש, אולם שלשום (שלישי) דחה השופט מלצר את הבקשה להוציא צו שיאפשר את המשך השימוש בדרך.

כעת נותרה לתושבי לשם רק דרך ביטחונית שמחוברת לישוב הותיק 'עלי זהב', ואשר הנסיעה בה מותרת רק לרכבי '4 על 4', ואילו הגישה לישוב בדרך הראשית והסבירה נחסמה לחלוטין.