איפה ארגוני הנשים? שמאלוב ברקוביץ'
איפה ארגוני הנשים? שמאלוב ברקוביץ'פלאש 90

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויה של הח"כית לשעבר יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ליו"ר מועצת הרשות השניה.

שמאלוב-ברקוביץ' כיהנה בכנסת ה-18 מחודש יולי 2009 ועד חודש מארס 2013, מטעם סיעת קדימה. היא הושבעה לתפקיד לאחר שחיים רמון נאלץ לפרוש מהכנסת בגלל שהואשם במעשים מגונים.

היא התפרסמה בעיקר בשל התנגדותה לפמיניזם הרדיקלי ושיתוף הפעולה שלה עם ארגונים פרו-משפחתיים וארגוני אבות גרושים. שמאלוב-ברקוביץ' טבעה את המונח "הג'יהאד הפמיניסטי".

דבריה בכנס של "תנועת המשפחה" ב-2011 ובפורומים אחרים עוררו עליה את זעמן של פמיניסטיות רדיקליות בתקשורת ובכלל. הן כעסו בעיקר על כך שהעזה לומר ש"נהיה בון טון להיות חד הורית", הצהירה שלא הוטרדה מינית מעולם ואמרה שלא היתה מגיעה לאן שהגיעה אילמלי תמיכתו של בעלה.

במידה ששמאלוב-ברקוביץ' תרצה להפוך את הרשות השנייה למקום שאינו נשלט ע"י הפמיניזם הרדיקלי, מלאכתה לא תהיה קלה. נכון להיום, הערוץ מרבה לפרסם נתוני-דמה המציגים את המין הגברי כאלים ואת המין הנשי כקורבן, בהתאם לתפיסות ניאו-מרקסיסטיות.

באחרונה פרסמנו כי נראה ששיטת הדלת המסתובבת פועלת כיום בכל הקשור למינויים בכירים בארגוני הנשים ומועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. זאת, לאחר שהוחלט כי יו"ר ויצ"ו לשעבר, יוכי פלר, תמונה ליו"ר ועדת הטלוויזיה במועצת הרשות השנייה.

עוד הוחלט כי אווה מדז'יבוז', שהיתה יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, תהיה יו"ר הרשות למעמד האישה במשרד ראש הממשלה. בראש הדירקטוריון של חברת החדשות של ערוץ 2 עומדת מאז חודש יולי של 2011 עו"ד תמי רווה, המזוהה אף היא עם קו פמיניסטי. כהונתה של רווה הוארכה ב-2014 בשלוש שנים והוארכה שוב בחודש מרץ השנה, לשלוש שנים נוספות.

ב-2013 הצטרפה שמאלוב-ברקוביץ' למפלגת "כלכלה" והוצבה בראש הרשימה בבחירות לכנסת ה-19, אך המפלגה לא עברה את אחוז החסימה.

שמאלוב-ברקוביץ' כיהנה בשנים 1992–2001 כמנכ"לית העיתון "וסטי", שהפך בתקופתה לעיתון המוביל בישראל לציבור דוברי הרוסית. בשנים 2001–2004 הייתה שותפה להקמתה של תחנת הטלוויזיה המסחרית לקהל דוברי הרוסית, ישראל פלוס, שם שימשה מנכ"לית ועורכת ראשית.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.