פרופ׳ דוד מנקוטה
פרופ׳ דוד מנקוטהצילום: הדסה עין כרם

לאחר שבירת שיא בחדרי הלידה, של יולדת אשר ילדה את בנה ה-20, הפעם תורה של אם אחרת להעלות חיוך על פני הצוות.

אם לשמונה מירושלים, בת 38, ילדה שלישייה בהדסה עין כרם, שעות לאחר שנכדה הראשון נולד שם אף הוא.

האישה, ערבייה תושבת העיר העתיקה, התבשרה במהלך ההריון כי היא נקלטה באופן טבעי עם שלושה עוברים – בשורה שהכתה את המשפחה בהפתעה גמורה. "זה היה הריון שבמהלכו כמובן שמרו עליי במחלקת נשים, כי הוא מוגדר הריון בסיכון", היא מספרת בעודה מתאוששת במחלקת יולדות ג', מן הניתוח הקיסרי.

"את כל ילדיי הקודמים ילדתי כאן, אז אני מחוברת לצוות. במשך כל החודשים עברתי את הבדיקות לפי ההמלצה וההשגחה שלהם ונחתי הרבה, זה לא היה הריון פשוט והיו גם שבועות ארוכים שבהם אושפזתי במחלקת נשים בעין כרם".

כאשר נולד נכדה הראשון אתמול, בן לבנה הבכור בן ה-22 (סטודנט לחשבונאות ובינתיים עוזרו של האב בנגרייה המשפחתית), היא לא שיערה כלל כי תלד באותו תאריך. "כלתי ילדה בשבוע 38, שזה הזמן ההגיוני ללדת, ואני הייתי בשבוע 33 – זה עוד מוקדם ללדת, הייתי שמחה אם העוברים היו ממשיכים עוד קצת בבטן", היא מספרת בחיוך, וכלתה - היולדת הטרייה השוהה עמה בחדר מחייכת אף היא. "אבל כמה שעות לאחר הלידה של כלתי התחלתי להרגיש צירים, הם התחזקו והיה ברור שנוסעים להדסה".

את היולדת ניתח פרופ' דוד מנקוטה, מנהל מחלקות היולדות וסיבוכי הריון בהדסה עין כרם, שגם ליווה אותה במהלך ההריון שהוגדר הריון בסיכון ״מדובר בהריון ספונטני של שלישיה במהלכו אושפזה האם במשך מספר שבועות בהדסה עין כרם עקב סיבוך הריוני שחייב אותנו להשאירה באשפוז ובהשגחה צמודה במחלקה. המעקב והטיפול בה דרש השגחה מיוחדת של צוות רופאי סיבוכי הריון, אולטראסאונד, גניקולוגיה, רופאי תינוקות ומרדימים".

"היא ילדה בניתוח מורכב, אנו בהדסה מיומנים בסוגים שונים של לידות - גם המורכבות שבהן. נולדו לה 3 תינוקות במשקלים טובים, פגים בשבוע כמעט 34 שנמצאים בהשגחה במחלקת הפגים, במצב כללי טוב .

היה משמח לגלות שבבוקר הניתוח שלה באותו בית החולים נולד נכדה הראשון, כך היולדת הפכה ביום אחד לאם של שלישיה , אם ל-11 ילדים בסך הכל, ולסבתא. שלומה של הסבתא הטריה טוב והיא מחלימה היטב. אנו מאחלים מזל טוב למשפחה״.

כעת מתאוששות הכלה והסבתא – שתי אמהות טריות, במחלקת היולדות, ומתכננות את החיים לאחר הלידה. זו עם תינוק ראשון וזו עם שלושה, כולם בנים, שהופכים אותה אם ל-11 וסבתא ל-1.

"בבית כבר מחכים לי סטים של שלושה דברים מכל דבר, שלוש עריסות, שלוש שמיכות, והמון בקבוקים וכמובן כל האחים, אחד מהם בן שנה וחצי. את כולם ילדתי בהדסה, מרגישה כאן כבר כמו בבית, אני לקוחה קבועה".

בעניין העזרה בגידול התינוקות, אמרה, "זה נכון שהגדולים יוכלו לעזור לי, אבל אני בטוחה שאקח עזרה רצינית לפחות בהתחלה".

על גידול משותף של כל התינוקות יחד, היא לא מתחייבת. "לכל אחד בית משלו, והמון תעסוקה. אנחנו גרים קרוב זה לזה אז הקטנים יגדלו בקרבה אחד לשני, ועכשיו מחכה העבודה האמתית, כשנשתחרר מבית החולים. בינתיים מטפל בהם הצוות הנהדר בפגייה, הם מעדכנים אותי בכל יום מה שלומם ואיזו התקדמות הם עושים מבחינת נשימה עצמאית. לכל אחד יש כבר שם, בחרנו שמות כשהיו בבטן וידענו מי הוא כל עובר. בהתחלה סומנו כ- A, B, ו-C ומהר מאוד כבר קראנו להם בשמות שלהם, יוסף, מוסא ועיסא".