מאיר בן שבת
מאיר בן שבתצילום: חיים בוכריס

משלחת בכירים מרוסיה תגיע היום (רביעי) לישראל ותקיים דיונים ביטחוניים עם ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת.

מדובר במפגש המשך לשיחות שהתקיימו לפני יומיים, בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בראש המשלחת הרוסית עומד ראש המועצה הביטחונית של רוסיה ניקולאי פטרושוב, אליו יצטרפו סגני שרי החוץ, המשפטים וביטחון הפנים של רוסיה, ובכירים בצבא הרוסי.

בלשכת ראש הממשלה אמרו כי "ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת יארח את המשלחת לשיחות מעמיקות בסוגיות האזוריות ובנושאים נוספים הקשורים לאינטרסים המשותפים של רוסיה וישראל".

בלשכת ראש הממשלה אישרו כי ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, יארח את המשלחת ל"שיחות מעמיקות בסוגיות האזוריות ובנושאים נוספים הקשורים לאינטרסים המשותפים של רוסיה וישראל".

נזכיר כי בפגישה בין פוטין ונתניהו, הבהיר ראש הממשלה כי ישראל לא תהסס לפעול באופן צבאי נגד התבססות איראן בגבולה.

"אנחנו בקו פרשת המים בסוריה - האם איראן תתבסס בסוריה או שהתהליך הזה ייבלם. אני הבהרתי לפוטין שאנחנו נבלום אותו. אם זה לא ייבלם מעצמו אנחנו נפעל ולמעשה כבר פועלים לבלום את האיום הזה".

"דיברנו גם על לבנון", אמר נתניהו כשהוא מתכוון למפעלי נשק של חיזבאללה המוקמים במדינה, "ואמרתי לו שהאיום בנשק מדוייק מלבנון הוא איום שמדינת ישראל לא מוכנה לקבל אותו ואם נצטרף לפעול - נפעל".

"המפעלים הללו בשלבי הקמה. חשוב שהאויבים שלנו יבינו שלא רק שישראל לא תקבל את קיום המפעלים האלה, אלא שגם המעצמות לא יקבלו זאת", הוסיף נתניהו.

לדבריו, השיחה נסובה גם על משמעויות של מה שהגדיר "תרחישי הסלמה באזור" והטיפול בהם.

"לא ישראל היא זו שמנסה לשנות את המציאות לכיוון של הסלמה. מי שמנסה להסלים את המצב גם בלבנון וגם בסוריה זו איראן. שמירה על האינטרסים של מדינת ישראל מחייבת מוכנות לא רק צבאית אלא גם מדינית", אמר נתניהו.צליחים לשמור על האינטרסים ועל חופש הפעולה שלנו".