חיילים
חייליםצילום אילוסטרציה: ISTOCK

באיגוד ישיבות ההסדר אומרים כי הפרסום לפיו חיילים הפנו באופן מכוון את גבם למדריכת צניחה - שגוי.

"לצערנו מדובר ב'פייק ניוז' שהוצנח לכותרות. בדיקה שערך האיגוד מצאה כי בניגוד לפרסומים, מפקדי החיילים בשטח הם אלה שהעמידו את החיילים בשלשות עם הגב למדריכה, וכך פעלו כלל בני הישיבות בהתאם להנחייתם המפורשת של המפקדים".

"אנו רואים בחומרה רבה את השימוש הנלוז בהוצאת שם רע על החיילים שומרי המצוות בצה"ל בכלל ונגד מסלול בני ישיבות ההסדר בפרט", נמסר מאיגוד ישיבות ההסדר.

קצין בצה''ל הסביר אחר הצהריים (רביעי) מדוע יש לנקוט אפס סובלות כלפי חיילים שמסרבים להביט במדריכת צניחה, לאחר ש-30 טירונים שנמצאים בשלב ההכשרה החטיבת הצנחנים סובבו את הראש כדי לא להביט בחיילת.

"מי שלא מביט באישה לא יכול להיות לוחם בצה''ל ולחסל מחבלים", אומר הגורם בשיחה עם ערוץ 7. ''יש רמה מסוימת של 'שמירת עיניים' שמעבר לה - זה בלתי אפשרי לתפקד כלוחם''.

"מחר חיילים יסרבו להביט על חייל אחר שמשתייך לקהילת הלהט"ב, ואחר כך חיילות בנות יסרבו להביט על רבנים. לאן נגיע?", תוהה הקצין. "בסופו של דבר צה''ל צריך להילחם ולהגן על המדינה''.

מדובר צה''ל נמסר: ''במהלך אימון קורס הצניחה של חטיבת הצנחנים הדגימה מדריכה תרגיל לחניכים של מחלקה המורכבת מבני ישיבות. כשלושים חניכים שלא רצו לצפות בהדגמה שבוצעה ע״י חיילת, סובבו את ראשם.

''בעקבות האירוע התקיימה שיחה עם החניכים ובה הבהיר להם מפקדם כי על פי פקודות צה״ל לא תהיה הפרדה בין מדריכים למדריכות בשום שלב בהכשרת הצניחה וחניך שינהג בחוסר כבוד כלפי מדריכות לא ימשיך בהכשרה. צה״ל הינו צבא עם ממלכתי ואחדות שורות הצבא מודגשת בכל סוגי הפעילויות ללא הבדל דת, גזע ומין.

''צה״ל רואה חשיבות במימוש יעודו של צה״ל תוך שימת דגש על ראייה שיוויונית וממלכתית'', נאמר בתגובת דובר צה''ל.