העולם של הארי פוטר לא תמיד כזה מובן
העולם של הארי פוטר לא תמיד כזה מובןצילום: iStock

ספרי הארי פוטר הם מהספרים הנמכרים ביותר בעולם, אך גם בהם, כמו בכל ספר, ישנן טעויות.

אחרי שכבר סיפרנו לכם על קווידיץ' מוגלגים החלטנו לרכז כאן כמה מהשאלות שהטרידו אותנו בקריאת הספרים:

1.איך פרד וג'ורג' לא גילו את פיטר פטיגרו?

כמו שאתם זוכרים, פיטר פטיגרו התחזה לעכברוש המחמד של רון במשך שנים על מנת לגרום לחשוב לכולם שנהרג. מצד שני, מפת הקונדסאים חושפת את השם האמיתי של כולם- כך שבכל פעם שפרד וג'ורג' נשבעו חגיגית שהם מחפשים צרות הם היו צריכים לשים לב שליד אח שלהם רון ישן מישהו שלא ממש ברור מה הוא עושה שם- פיטר פטיגרו!

פיטר? מה אתה עושה פה?
פיטר? מה אתה עושה פה?צילום: iStock

2.למה ברטי קראוץ' עובד כל כך קשה?

במהלך כל הספר הרביעי, ברטי קראוץ' עובד קשה בשביל לעזור להארי לנצח את הטורניר ולכשף את גביע הניצחון בשביל שהארי יועבר לידי וולדמורט. אבל עדיין לא ברור למה ברטי עבד כל כך קשה?
קראוץ' התחזה למודי עין הזעם ויכל בתור פרופסור בטירה לבקש מהארי לבוא אליו בסודיות לחדר ופשוט להביא לו מפתח מעבר קסום בלי שאף אחד ידע ובלי לטרוח כל כך הרבה לאורך כל הספר.

3. גביע האש ומפתח המעבר המוזר
ואם כבר מדברים על אותו מפתח מעבר- אם יש משהו שלמדנו מאליפות העולם בקווידיץ' הוא שמפתח מעבר מתפקד כמו סוג של אוטובוס שיש לו זמנים קבועים שבהם הוא מעביר את מי שמחזיק בו ממקום למקום. באופן מפתיע, גביע האש היה מפתח מעבר מוזר שלא היה תלוי בזמן ואפילו פעל באופן דו כיווני והחזיר את הארי בחזרה להוגוורטס. ואם זה לא מספיק מוזר- הוא אפילו לא החזיר את הארי למרכז המבוך, מאיפה שהוא הגיע, אלא החזיר את הארי אל מול כל הקהל במקום שונה לחלוטין!

ולמה הארי לא זימן מטאטא גם לשלב של המבוך?
ולמה הארי לא זימן מטאטא גם לשלב של המבוך?צילום: iStock


4. אקספליארמוס משולש
בספר השביעי הארי לוקח שלושה שרביטים ומכוון את שלושתם יחד אל גרייבק וככה מנצח אותו עם "קסם משולש" חזק מהרגיל. מכיוון ששרביט עולה בערך שבע אוניות, לא ברור למה כל הקוסמים לא מסתובבים עם כמה שרביטים יחד ועושים קסמים כאלו כל הזמן?

5. למה וולדמורט לא אמר לכל אוכלי המוות לנדור את הנדר הכובל?
בתחילת הספר השישי, סנייפ מראה את נאמנותו לנרקיסה על ידי שימוש בנדר הכובל ונראה שהקסם די פשוט ולא לוקח זמן רב. דבר זה לא מסביר למה וולדמורט לא הכריח את כל אוכלי המוות לנדור את הנדר הכובל על מנת להבטיח את נאמנותם ולחשוף את הבגידה של סנייפ?

נדר כובל קטן וכולם נאמנים
נדר כובל קטן וכולם נאמניםצילום: iStock

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!