נצרת עילית
נצרת עיליתצילום: נתי שוחט, פלאש 90

רבני הקהילות הדתיות בנצרת עילית יוצאים בקריאת תמיכה ברשימת האיחוד היהודי לאור דבריה של חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת).

בכרוז מיוחד שמתפרסם בערוץ 7 לראשונה, חתמו למעלה מעשרים רבני הקהילות הדתיות בנצרת עילית על תמיכה ברשימת 'האיחוד היהודי' למועצת העיר.

הרבנים, שציינו בפתיחת הכרוז את חשיבות האחדות, הצהירו: "רשימת 'האיחוד היהודי' היא על דעתנו ובשליחותנו ומייצגת את כולנו".

גורם ברשימה מסביר כי הרבנים, משלל הקהילות, בחרו להביע תמיכה מאוחדת ברשימה לאור דבריה של חברת הכנסת חנין זועבי בשבועות האחרונים נגד הרשימה. "ההתקפות נגד סיסמת הרשימה - 'נצרת עילית יהודית' הוכיחו עד כמה רשימת האיחוד היהודי באמת נצרכת כדי לשמור על צביונה היהודי של העיר ולכן, העיר באמת צריכה חיזוק יהודי".

הגורם הוסיף, "בעקבות כך יצאו מספר רב של רבני העיר בקריאת קודש של תמיכה ברשימה וקריאה לתושבי העיר לבחור בה, מתוך הבנה כי כל מערכת בחירות שכזו היא משמעותית להכרעה על צביון העיר".

יו"ר הרשימה מנחם גנדל טען השבוע כי מערכת הבחירות הקרובות למועצת העיר יכריעו מי יהיה שותפו של ראש העיר, נציג הרשימה היהודית המאוחדת או נציג הרשימה הערבית המשותפת בעיר.

"אנו מרוצים מתפקודו של ראש העיר ותומכים בו לקדנציה נוספת לאחר שבתקופת כהונתו פעל רבות לקידום העיר ועשה בה מהפכה של ממש" אמר גנדל, "השאלה האמיתית היא מי יהיו שותפיו של ראש העיר בהנהגת העיר דרך המועצה שתבחר, מי יהיו האנשים סביב שולחן מקבלי ההחלטות בעירייה - 'האיחוד היהודי' או דר' עואודה, נציג הרשימה הערבית בעיר ושותפיו".

נזכיר כי בראיון למקומון בנצרת עילית תקפה זועבי המתמודדת בעצמה למועצת העיר את רשימת האיחוד היהודי ואמרה: ''מי שהקשר שלו עם הארץ מתוחזק על ידי גירוש, אלימות ותיעוב של העם היליד, מנסה לפצות את האי לגיטימיות הזו על ידי כל מיני אידיאולוגיות. גזענות ושלילת הקשר הטבעי שלנו עם המולדת אינו פיתרון לחוסר הלגיטימיות של המושג 'מדינה יהודית' או 'עיר יהודית'".

כרוז התמיכה של הרבנים
כרוז התמיכה של הרבניםצילום: ללא