השר ישראל כץ: טראמפ מקלף את השקר הפלסטיני כמו בצל

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ (הליכוד) מברך על החלטת נשיא ארה"ב לסגור את משרדי אש"ף בוושינגטון.

''ההחלטה הזו מצטרפת להחלטה על הכרה בירושלים כבירת ישראל וההחלטה להפסיק את מימון אונר"א שזה ארגון להנצחת זכות השיבה המדומה של הפליטים, כל הצעדים האלה יורדים לשורשי הסכסוך ואומרים לאבו מאזן שהוא לא יכול להמשיך בכפל הלשון שלו.

''הנשיא טראמפ מקלף את השקר הפלסטיני כמו בצל, שכבה אחרי שכבה. גם מערכת החינוך שלהם בימים האלה מחנכת את כל הילדים שלהם ל'פלסטין הגדולה' מהירדן ועד הים. בא הנשיא טראמפ ואומר: אם אתם רוצים לשבת למו"מ, תעשו את זה על בסיס ריאלי - ירושלים היא בירת ישראל ואין זכות שיבה. התגובה של אבו מאזן מראה מה בדיוק הוא חושב על הסוגיות האלה''.

השר כץ תוקף את אנשי השמאל בישראל שמתנגדים למהלכי טראמפ. ''הם היו צריכים להיות הראשונים שיתמכו אם הם מאמינים במו"מ על בסיס אחר ושונה, אבל הם כל כך שקועים בתמיכה בנרטיב הפלסטיני ובהליכה שבי אחרי מילים שמשחרר להם מנהיג פלסטיני שהם לא מתבוננים במציאות בצורה אמיתית, וחבל''.

לשאלה האם הוא אינו חושש שהצעדים האחרונים יובילו להתלהטות ולסבב אלימות נוסף של הערבים, השיב השר כץ "התיאום הביטחוני בין ישראל לבין מנגנוני הביטחון הפלסטינים מתבצע כי קודם כל זה כדאי לאבו מאזן, הוא לא עושה את זה מתוך אהבת ציון, אלא משום שהוא מבין שאם השב"כ לא יהיה זה שמטפל ויתאם ויכוון את הפעילות כנגד חתרנות החמאס ביהודה ושומרון, הוא הראשון שיעוף תוך מספר שבועות.

''אם נאותגר ביטחונית נגיב לזה במישור אחר, אבל כשבא נשיא ארה"ב ואומר שאין שום זכות שיבה לאף פלסטיני לישראל ושירושלים היא בירת ישראל, אנחנו צריכים לתמוך בזה", הדגיש השר כץ.