רונן מרדכי גרין(מימין) עם שלומי חג'ג'(משמאל) וראש עיריית ערד ניסן בן חמו
רונן מרדכי גרין(מימין) עם שלומי חג'ג'(משמאל) וראש עיריית ערד ניסן בן חמוצילום: יח"צ

משקיעים רבים נרתעים מתחום הנדל"ן למגורים עקב מורכבותו היחסית מול השקעות אחרות כדוגמת שוק המניות, השקעה בשוק הנדל"ן המסחרי מורכבת עוד יותר ואילו תרצו לבצע זאת בחו"ל הרי שמדובר במבצע שדורש הבנה מתקדמת והכנה מוקדמת.


למה לי נדל"ן מסחרי?
רונןמרדכיגרין מסביר כי כל השקעה ישירה או עקיפה אינה משחק ילדים ומצריכה מחשבה ובדיקה אחראית, במרבית ההשקעות הישירות בנדל"ן למגורים קיים הצורך להשקיע סכומי כסף גדולים מכל השקעה אחרת ובנדל"ן המסחרי לרוב מדובר על סכומי כסף גדולים עוד יותר.
למרות המחקר, ההשקעה והמשאבים שהנדל"ן המסחרי מצריך, נדל"ן זה מציג תשואות יציבות בטווח שבין 5% ל - 10% בשנה, בהתאם למציאת הנכס המניב הנכון.
יזם הנדל"ן רונן מרדכי גרין מסביר מדוע דווקא עכשיו לבחור בנדל"ן המסחרי: "הלחץ מצד האוצר והציבור להורדת מחירי הדיור כבר עשו את שלהם בשנה אשתקד ולעניות דעתי, אין לנו לבחון את כוח השוק באי בהירות שכזו. הנדל"ן המסחרי מורכב ובירוקרטי, אך ללא לחץ משמעותי להורדה בעוד פעמים רבות מציג תשואות טובות יותר מהנדל"ן למגורים".

למה דווקא בחו"ל? היכן היעדים החמים?
במידה ואינכם נכנסים להשקעה מצומצמת במשרדים, בשטחי מסחר קטנים או במסגרת של קבוצת משקיעי נדל"ן מסחרי גדולה - סביר להניח כי תצטרכו תזרים מזומנים מכובד ביותר עבור השקעתכם.
רונן מרדכי גרין: "מחירי הנדל"ן בישראל, גם המסחרי, מנופחים יתר על המידה ובמדינות רבות בחו"ל ניתן למצוא את הנכס התאום במחירים זולים יותר, לאחר ניקוי ההוצאות הנדרשות ובחישוב התשואה הממוצעת בארה"ב או באירופה, כזו שגדולה יותר מישראל, ניתן להגיע לרווח נקי מכובד וכדאי".

לגבי היעדים החמים מסביר רונן מרדכי גרין: "הסכמי מס וקבלת פנים חמה למשקיע הישראלי קיימים במדינות רבות בחו"ל. כמו בכל השקעה טובה חשוב לחפש איפה קיימת עלייה מסוימת לאחר משבר ארוך ולזהות מגמות יציבות. בין המדינות החמות להשקעת נדל"ן מסחרי ניתן לראות את אנגליה עם ערים כדוגמת לונדון המלאה באפשרויות והזדמנויות נדל"ן מסחרי, ארה"ב נמצאת במגמה טובה עבור משקיעי הנדל"ן המסחרי ובהתאם למיסוי הנכון למדינה הרצויה ההשקעה כדאית באימפריה שיציבותה וכלכלתה נראית בטוחה (הסכמי סחר טובים עם סין ישפרו את היציבות עוד יותר).
כמו כן, יש לשים לב למדינות אירופה השונות כמו פולין שמחירי הנדל"ן הכולל בה נמוכים יחסית לישראל וגרמניה הנמצאת בכלכלה יציבה וחזקה".

מה התהליך שאצטרך לעבור כמשקיע מתחיל בנדל"ן מסחרי?
השקעות נדל"ן מסחרי רבות הן, בניהן ניתן למצוא בנייני משרדים להשקעה, קליניקות, מחסנים ומרכזים לוגיסטיים, דיור מוגן, מלונות, קניונים ועוד.
למרות האפשרויות הרבות, התשואה הגבוה והיעדים הרבים להשקעה, חשוב להבין כי הנדל"ן המסחרי מצריך השקעה כמעט יותר מכל השקעה אחרת.
רונןמרדכיגריןמפרט: "כל השקעה רצינית טובה ובמיוחד בחו"ל, חייבת השקעה והבנת השטח והנדל"ן המסחרי מצריך בנוסף לכל מחקר מעמיק, עזרה של בעלי מקצוע בתחום, בירוקרטיה והבנת השטח.
לפני כניסה לתהליך עליכם לחקור את כלכלת האזור שבו תרצו להשקיע, לבדוק את תזרים המוזמנים עבור הפרויקט הראשוני או הנוסף בנדל"ן המסחרי, בדיקות ריביות מול מחירי הנדל"ן, לאחר מכן תצטרכו לפנות למומחה נדל"ן מסחרי מתאים, עורך דין נדל"ן בהתאם ולבסוף עליכם יהיה להתמודד עם אישורים שונים הקשורים לנדל"ן ומסחר הן בישראל והן בחו"ל.
בנוסף לכל, שיטות מיסוי שונות ואגרות שונות כדוגמת ארנונה לעסקים, הופכות את הסיפור הכולל של הנדל"ן המסחרי בארץ ובחו"ל לאתגר של ממש ועליכם לקחת זאת ברצינות המתאימה".

רונן מרדכי גרין: "מול מגמת ירידה וחוסר יציבות, נדל"ן מסחרי מציג עלייה ויציבות ברורה".
שלא כמו בהשקעות אחרות, הנדל"ן המסחרי נותן הרבה ולוקח לא מעט ולמרות זאת נראה כי המסע אל עבר הכסף הגדול שווה את המאמץ.
רונן מרדכי גרין עונה מדוע הנדל"ן המסחרי הוא האפשרות הטובה ביותר עבורכם: " בפני המשקיע הממוצע מוצבות לרוב 3 אפשרויות השקעה ישירה עצמית: מניות, נדל"ן למגורים ונדל"ן מסחרי.
שוק הון נמצא בטלטלה ויציבותו מושפעת מגורמים רבים והנדל"ן למגורים תמיד יהיה במרכז הלחץ הציבורי ובכל מקום בעולם. הנדל"ן המסחרי לעומתם, אינו נמצא בלב הסערה, יציב ומציג תשואות מכובדות ונאות.
מול מגמת ירידה וחוסר יציבות, נראה כי הנדל"ן המסחרי מציג עלייה ויציבות ברורה ולכן על המשקיע לחשוב ברצינות על כניסה לעולם הנדל"ן המסחרי ואף להגדיל בבחירה בהשקעה בנדל"ן מסחרי בחו"ל".