יוסי דגן
יוסי דגןצילום: גור דותן

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שוחח הערב (מוצאי שבת) עם מח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן, ועם מפקד גדוד מג"ד באיזור, ואמר להם כי הוא רואה בחומרה את ההתנהגות האלימה של שוטרי מג"ב כלפי תושבים.

"מדובר באירוע חמור ביותר - ראשית לכל במישור העקרוני של אלימות של שוטרים כלפי אזרחים ללא סיבה מצדקת, ובוודאי כששוטרים נמצאים במשימה של חוק וסדר אמורים להתנהל על פי החוק, ובטח שלא לתקוף אזרחים באלימות כמו בריונים בשוק".

דגן עודכן על ההחלטה להשעות את ארבעת שוטרי מגב שהיו מעורבים באלימות מהגזרה ובירך על כך "ההחלטה להשעות את השוטרים הללו מהגזרה היא החלטה נכונה ומתבקשת.

אני קורא לפיקוד צהל ומג"ב להעמיד את השוטרים האלימים באופן מיידי לדין. כמי שרק לפני כשבועיים יצא בצורה חדה וברורה כנגד אלימות נערים בגיל העשרה שאינם תושבי השומרון כלפי חיילים, באותה מידה ואף יותר מכך אני קורא לפיקוד צה"ל ומגב לצאת בצורה חדה וברורה כנגד לובשי מדים שמתנהגים באלימות קשה כלפי אזרחים ולהעניש אותם במלוא חומרת הדין".

מהמשטרה נמסר "במהלך השבת שוב עשרות מתפרעים הגיעו למאחז הבלתי חוקי קומי אורי הסמוך ליצהר בכדי לייצר פרובוקציות ולהתעמת עם הלוחמים שאוכפים את צו שטח צבאי סגור. אנו מגנים כל שימוש בכוח ונפעל בתקיפות מול כל מי שיפגע בלוחמים בכדי לאכוף את החוק ולהבטיח את שלומם וביטחונם של התושבים. לצד הדברים הללו כל אירוע שמתרחש במקום מתוחקר ונבדק".