ליאור זברג
ליאור זברגצילום: אלבום אישי

בספרו 'לחשוב נדל"ן' מבקש איש הנדל"ן ליאור זברג, לסייע למשקיע המתחיל לעשות את צעדיו הראשונים בעולם הנדל"ן, להכיר את המושגים השונים, להיזהר מבורות ומוקשים בדרך אל עסקאות הנדל"ן, להתוודע למקורות המימון, לדעת לנהל מו"מ נכון ולהישמר גם בו ממוקשים ועוד.

על הקהל שעבורו מיועד הספר הוא אומר כי הספר נכתב "לכל מי שמתכוון להיכנס לעולם הנדל"ן, בין אם לעסקה חד פעמית וקונה דירה אחת ובין אם מישהו רוצה להיכנס לעולם הזה ורוצה להתפרנס מהתחום. אפשר לעשות את הטעויות גם במיקרו וגם במקרו ואפשר גם להיזהר מהן. בקניה של דירה אחת אפשר לחסוך כמה עשרות אלפי שקלים והסכומים מוכפלים לפי מספר העסקאות".

על הדרך אותה עשה באופן אישי לתחום הוא מספר: "התחום מאוד עניין אותי כמו הרבה זוגות ששואלים איפה נגור, עברנו דירות כזוג צעיר וכשהגענו לשלב ההחלטה חשבנו מה קודם, דירה למגורים או דירה להשקעה, והגענו למסקנה שדירה להשקעה היא לא מותרות וזה יהיה הצעד הראשון עוד לפני דירה למגורים, ומכאן נשאבתי כי זה מקור להתבססות כלכלית ומדובר בתחום מרתק".

לרכישת הספר

באשר לקביעתו לפיה יש לרכוש דירה להשקעה לפני דירה למגורים, מקפיד זברג לציין כי הדברים משתנים ממקרה למקרה ואם מגיעה הצעה שנותנת מענה למגורים בחצי מיליון שקל או סכום דומה, הרי שברור שנכון לרכוש את הנכס לשם כך. עם זאת, הוא מעיר, כי מרבית הזוגות רואים את בית חלומותיהם בדירה שעלותה גבוהה בהרבה, ולכן נכון יותר לרכוש דירה להשקעה שתניב סכומים בעתיד, עוד קודם לרכישה למגורים. "דירה להשקעה, אחת לפחות, היא לא מותרות ובגיל 45 אף אחד לא מתחרט על דירה שנרכשה לפני 15 שנה".

כאמור, בין דפי הספר פורס זברג כמה מהמוקשים בהם עלול להיתקל מי שנכנס לתחום הנדל"ן ללא ניסיון, וכשהוא מתבקש לתת דוגמאות לכך הוא ממקד את דבריו בדוגמא אחת שמאחוריה רבות אחרות: "יש פער בין המצג בעיתון או באינטרנט למה שאנחנו רואים במציאות. לכן את המציאות יש לבדוק ברגליים ולא להסתמך על שיווק במצגת במשרד מכירות. לא לקנות סיפור. לבדוק את הדברים לעומק והרבה בורות נובעים מכך".

"בכל עיר ובכל אזור יש אזור הכי גרוע ואזור הכי טוב. בין 1 ל-10 ההמלצה היא לבחור במקומות שין ה-4 ל-6 ואפילו לרדת ל-3, ללכת על הממוצע, לא הכי גרוע והכי זול", אומר זברג ומציין כי "קניית נדל"ן בפריפריה מחייבת להסתובב בשטח יותר. פוגש אותנו מוכר הנכס ומספר לנו שמדובר בבניין קרוב לאוניברסיטה רק עם שלוש קומות, אבל יכול להיות שהשכונה קשה ושהשכירויות בה נמוכות ואף אחד לא רוצה לגור שם. צריך להבין כמה המקומי מוכן לשלם על הדירה ועל השכירות, להבין את השטח, להקשיב לרכילות הנדל"נית".

זברג קובע כי בניגוד למה שנדמה זוגות צעירים רבים מדברים כבר בתחילת הדרך על רכישת נדל"ן "להרבה זוגות צעירים יש מה לומר בתחום. משבר הקורונה גורם להרבה אנשים לרצות להשקיע כי כסף נזיל לא יהיה תמיד, לא לעולם תהיה משכורת ומחר יכולה להיות אינפלציה. מי שמגיע למשבר יגיע אליו בצורה בטוחה יותר אם יש לו נכס או שניים".

ומה בעצם מביא אותו לכתוב ספר שמגלה את סודותיו, הסודות שלכאורה יכולים היו להביא לו עוד לקוחות כאיש נדל"ן? "להביא לאנשים דברים טובים זה בסדר. אני חושף הרבה סודות אבל אם אדם יוכל לעשות דברים לבד אז יש שם הרבה כלים ובשמחה, עשיתי את שלי. אני לא יכול להחזיק עשרות אלפי לקוחות. אנשים שהתחברו לשיטה שלי ואין להם זמן וידע נוסף יעשו את זה איתי. ברמה האישית הייתי שמח לקבל את הספר הזה כשהשתחררתי מצה"ל, הייתי חוסך מעצמי הרבה טעויות ומרוויח הרבה יותר זמן לטובת הדברים החשובים יותר. הלקוחות שלי נהנים מהטעויות שלי שהיום אני מדלג עליהם. בנוסף, חלק מההדפסה הולך כשי לחיילים משוחררים".

לרכישת הספר לחצו כאן הספר משתתף החודש במבצע השני ב50% ברשת צומת ספרים
וניתן להשיגו בכל החנויות הנבחרות