הסרטון של אברה מנגיסטו שפרסם חמאסללא

גדודי עז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס פרסם היום (שני) תיעוד חדש של אברה מנגיסטו, האזרח הישראלי שחצה את הגבול לרצועת עזה בשנת 2014.

בסרטון, נשמע מנגיסטו אומר: "אני האסיר אברה מנגטיסו, עד מתי אני נמצא פה בשבי, אני וחבריי אחרי השנים הארוכות. איפה המדינה ועם ישראל מגורלנו".

הסרטון מפורסם שעות ספורות לאחר כניסתו כניסתו של רב-אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ויש בו התייחסות ישירה לאירוע כולל תמונה מהאירוע הרשמי עם ראש הממשלה ושר הביטחון.

בתחילת הסרטון נכתב: "גדודי אל-קסאם מדגישים את כישלונו של הרמטכ"ל היוצא "כוכבי" וממסדו, ואת השקר שלו לעמו ולממשלתו בהישגים דימיוניים והזויים. הרמטכ"ל הנכנס "הלוי" צריך להכין את עצמו לשאת בנטל של הכישלון הזה והשלכותיו".

בסופו הופיעו המלים שכוונו להרצי הלוי: "קודמך השאיר לך צער ושקרים".

יאלו מנגיסטו, אחיו של אברה, הגיב לסרטון ואמר: "הלב אומר שזה הוא אבל הראש עדיין לא בטוח. מצד אחד זה נראה כמוהו, מצד שני זה לא נראה הוא".

משרד ראש הממשלה מסר: "מדינת ישראל משקיעה את כל משאביה ומאמציה להשיב את בניה השבויים והנעדרים הביתה, למדינת ישראל".

לפני כחצי שני פרסם חמאס תיעוד של השבוי הישאם אל-סייד שמצוי בידיו בשבע השנים האחרונות כשהוא שוכב במיטה ומסיכת חמצן לפניו.

לפני כן הצהיר אחד מדוברי הזרוע הצבאית של הארגון, אבו עוביידה, כי "חלה התדרדרות במצב הבריאות של אחד האסירים של האויב המוחזקים בידי גדודי אל-קסאם".

גורם ביטחוני ישראלי אמר בתגובה כי אין בישראל שום מידע על שינוי במצב בריאותם של השבויים שבידי חמאס. הוא הוסיף כי נראה שמדובר בניסיון לוחמה פסיכולוגית של ארגון הטרור.

במשרד ראש הממשלה דאז, נפתלי בנט, מסרו כי "חמאס מוכיח גם הערב שהוא ארגון טרור ציני ונפשע, שמחזיק אזרחים פגועי נפש בניגוד לכל האמנות והחוקים הבינלאומיים, כמו גם את גופות חללי צה"ל. חמאס הוא זה שאחראי למצבם של האזרחים השבויים".

"מדינת ישראל תמשיך במאמציה, בתיווך מצרים, להשבת השבויים והנעדרים, באחריות ובנחישות", לשון הודעת המשרד.