חזקרבי נחמן
אני לא מצליחה לפתוח את הקישור...רוצה להבין
תנסה לאבור אינטרנט למשל לXפלור או לGOOLחרום!!!רבי נחמן
חכם גדולהרועה
אמממ..טל_טול
)הרב אמנון יצחק רב מדהים!!!שירה כיםאחרונה
הכללות..פעימהאחרונה
יש לי חברות כאלה וחברות כאלה..
רדיו קול ברמה טוב לנו??.אנונימי (פותח)
וואי כבר ר"ח סיוון מי היה מאמין...שבלול
חודש טוב ורגוע לכולם בהצלחה רבה לכל החורשים למתמטיקה בעז"ה יהיה טוב....
חודש טוב.אש מאנשים קרים.
שיהיה חודש טוב ומבורךחיוכיםאחרונה
ושנשמע בו רק בשורות טובות |הלוואי!!|
תכלס הזמן טס...
שאלות על ספרים!ד"ר אריק
בס"ד
שלום לכולם... הספרנית של הישוב שלי הביאה לי כמה ספרים וביקשה ממני לקרוא אותם ולחליט אם להכניס אותם לספריה. כיוון שהספריה שלנו (הקוראים בה) נורא שמרנים היא שואלת מבחינה דתית. (אלו ספרי נוער.)
מישהו קרא את הספרים הבאים?
-"שקית ברוח"
-"בודדה במערכה"
-"מועדון גרנזי לספרות ולפאי קליפות תפודים"
-"קשר בל יינתק"
-"ישראלית שפה יפה"
-"חצי שמש צהובה"
-"לשומקום ובחזרה"
-"וכי ערום אתה?!"
"מן המדבר והלבנון"
-"איפה היהודים שלי"
-"גאונות ושיגעון"
-"נשים ציוניות באמריקה"
-"מסיבה של אחרים"
-"כוכב רחוק"
תודה ואשמח שתעזרו לי.
לא קראתי אותם אבל--עדן!!!
קראתי את-רחלו'ש
קראתי ממש ממש מזמן את שקית ברוח, וזה היה שהייתי יחסית קטנה אז די בטוח שהוא סבבה
חוץ מזה, זה שיש לנו אותו בספריה כבר אומר שהוא בסדר (כי גם הספריה שלנו שמרנית ביותר(-= )
כן... הוא נקי....1hadar1
אני יענה...שירושקי
-"שקית ברוח"- קראתי, אחלךה ספר, אבל לצעירים[כיתה ח' גג!!]
-"בודדה במערכה" קראתי מזמן,לא זוכרת כלום!
-"מועדון גרנזי לספרות ולפאי קליפות תפודים" לא
-"קשר בל יינתק" כן,מהמם... נקי? לוזוכרת...
-"ישראלית שפה יפה" לא
-"חצי שמש צהובה"לא
-"לשומקום ובחזרה" לא
-"וכי ערום אתה?!" לא
"מן המדבר והלבנון" וואווו, השבוע גמרתי אותו והוא פשוט ספר מעולה!! הכותב הוא דתי, והספר נקי
-"איפה היהודים שלי" לא
-"גאונות ושיגעון" לא
-"נשים ציוניות באמריקה" לא
-"מסיבה של אחרים" לא
-"כוכב רחוק" לא
לא עזרתי הרבה...אבל שמחתי לעזור קצת=]]
ואו, שירושקי! כמה את קוראת!מתי יש לך זמן?רחלו'ש
מועדון לספרות...לשירושקיד"ר אריק
קראתי רק בודדה במערכה וsmile1
כן, נראלי......
אריאל את חמודה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שירושקי-smile1
לא קראתי..חחחשירושקי
קראתי רק את -שירוש המתוקה
בודדה במערכה - זהו ספר נקי לחלוטין המספר על התקופה היוונית ועל ההתמודדות של האנשים עם המלחמה, היוונים והמתיוונים.
ממולץ בחום!
תודה,תודה רבה לכולםד"ר אריק
קוסקוסל'ה- את חמודה בעצמך....חחחחח
קראתי שקית ברוח כשהייתי בכיתה בכיתה ז'...סמיילי!
מאיפה הקרצת את הספריים האלה..סתם אחת!
שקית ברוח, בודדדה במערכה ומן המדבר והלבנון-פלספנית
בעזהי"ת
בסדר גמור.
ראיתי הצגה של בודדה במערכה-נראלי סבבה..אוריה .ד.
מעיתון "שבת" של מקור ראשון...ד"ר אריק
אני קראתי את בודדה במערכה... אחלה ספר.....עד*דוש!!
יפה, אבל הסוף הורס- היא הייתה צריכה לעצור מתי שהיארוצה להביןאחרונה
ריקוד דגלים איפה שבאמת רוצים וצריכים(לדעתי)ני"ש
כל הצפונים(וגם מי שלא..) מוזמנים לכרמיאל!!!!אחת מהצפוןאחרונה

אין קשר...חח..למה את מתכוונת??עדן!!!אחרונה
בהצלחה לכל מי שעושה בגרות היום באנגלית!!!!!!!!!!!!בן של מלך
בהצלחה לכל מי שכבר עשה...לבן כהה
איך היה לכם הבגרות?? שלי ככה ככה די מעפן...בן של מלך
שלי היה סבבה.רוצה להיות חופשיה
לי חלר היה קל וחלק לא....בת אל123אחרונה


רעיונות לבת מצווה של אחותי..שמני כחותם
רעיונות למה???כבוד ועוצמה=)אחרונה
שיר לדגלנות......רעותיי
תעשו מיקס...שרון.
רעותיי כפרעליך!!תהילה=]...
היי מישו יודע איך אני מחפש משתמשים במערכת החדשה?מתנחבל 2007
מישו מחובר? אני צריף עזרה דחוף.מתנחבל 2007
לא מבינם מה אתה צריך...ד"ר אריק
בשביל שאלות מעין אלה, יש שירשור מתאים.מוריהאחרונה
אנשים...זה מלחיץ...ד"ר אריק



אנשים...להרגיע!!!!!!!!!!!ומהר!ד"ר אריק
אווף... הסתבכתי עם האתר החדש... למישו יש מושג איךסמיילי!
למה לא בשרשור שמיועד לכך?צעיר ושרוטאחרונה
תקשיבו..Michal1
...שירושקי
כיתה ח'? לא נראלי שיש דבר כזה.
נו, קייטנות חופש כאלה.יורבית
מה את צריכה?
נרא לי שבכפר פינס יש לכיתות ח'מעיינות...היסטוריונית
אה, חשבתי ז'..יורבית
קפיצות בראיה ;)
כן, יש גם לכיתה ח'. תחפשי באתר שלהם.
יש את אוווך ברח לי השם טוב... נזכרתי למטה...שלבוקית
יש מעינות לכיתה ח' אבל זה לא נראלי כיף עודפעם...
יש משו שזה שבועיים וזה יותר טיולם אה......................
ערד!!
זה אמור להיות יותר טיולים ויותר כיף!!!
מה זה בערד?שחר..
מחנה "הננישפרירית
קפץ, סליחה.שפרירית
מחנה "הנני" בערד. אין, פשוט אין דברים כאלה.
זה לעלות לכיתה ט' וי'.זה באולפנא נווה אברהם(אאל"ט ככה קוראים לזה) בערד.
הימים הולכים ככה-(בערך)
השכמה ב6 וחצי(אם זכרוני אינו מטעה בי..)
תפילה+ארוחת בוקר.
משעה 7 וחצי- 8 כזה הולכים להתנדבות בעיר ערד ודימונה עד בערך 1-1וחצי ואז חוזרים לאולפנא.
ארוחת צהורים.
מנוחה שעה- שעתיים. תלוי איזה פעילות יש באותו יום.
פעילות צהוריים. דברים שיא השווים..(לדו'-רכיבה עם גמלים, סדנות לעיצוב בלונים-אוף הכל ברח לי הראש. אבל כל יום משו אחר ומגוון.)
ארוחת ערב.
פעילות ערב- דברים ממש שווים.(לדו'- ערב קניון, ערב בריאות, הישרדות וכו..)
ואז לישון. הפעילות היו נגמרות בסיבות 11-11 וחצי, נראה לי.
קיצור ככה זה. עכשיו רגע, אני אסביר על ההתנדבויות. בעיקרון כל מי ששומעת על זה לא מבינה למה משלמים כדי ללכת לעשות התנדבויות, אבל אני אומרת לכן, שזה אחת החויות הכי אדירות שעשיתי בחיי. כל הקיטנה פעולת על קבלה ונתינה. אז בבוקר נותנים(בכל מיני התנדבויות-אם זה בגן לילדים אוטסטים, גנים רגלים, מרכזי קליטה, אני הייתי באולפן לילדים אתיופים..) וכל שאר היום מקבלים ונהנים המון. [כל המדירכות במחנה הן בהתנדבות..]-קיבלתי כלכך הרבה מהמחנה הזה, שחזרנו הבייתה וממש הרגשנו שהיה חסר לנו ההתנדבות. ממש. אז אני ועוד חברה שלי שגם הייתה מצאנו התנדבות פה אצלנו והתנדבנו כל יום 3 שעות.
והפעוליות-רובן היו באולפנא..היו קצת מחוץ לאולפנא(רכיבה על גמלים, שחיה, טיול לים המלח..וזהו בערך). אבל הדברים באולפנא היו מושקעים בטירוף. היה כלכך כיף!!
חזרנו הבייתה כולנו וכולן נהנו!!
בקיצור, אם עוד לא הבנתן, אני ממש ממליצה. אם יש לכן שאלות אשמח לענות.
יש באניטרנט אתר של המחנה. מוזמנת לחפש. מחנה הנני בערד.
את רוצה להבין משהו...ד"ר אריק
**אניד"ר אריק
א. תרגעי.שפרירית
אני רגועה כמו כיסא נדנדהד"ר אריק
חח..אריאל מה זאת הפלצנות הזאת?!..חחחחחחחחחחחחחח...עדן!!!

אבל..Michal1אחרונה
עפרה זה גם לכיתה ח', לא?!...אפרת...!
ראיתי פרסום לעפרה....נדנדה כתומה.
יש במדרשת עופרה..יהיה טוב!
מה אתם אומרים? ...tomerittal
]
הרב יעקב ב. פרידמן החרדי והרב שלמה אבינר הדתי-לאומי נפגשו לעימות אידיאולוגי ביום העצמאות. בעקבות השיחה פרסם פרידמן בשבועון "בקהילה" מכתב פתוח לעמיתו, ו-ynet מביא ממנו קטעים נבחרים
פורסם:
05.05.09, 14:54
1. במהלך שיחתנו כינית אותי כמייצג זולות הטיעון והניצוח. הלוואי, הרב אבינר, הלוואי שהייתי "מייצגו של זולות הטיעון". החיים שלי היו קלים ונינוחים יותר. עד אלוקים חיים: מה שמתחולל בחברה הדתית לאומית גורם לי אישית, מסיבות שונות, כאב לב גדול מהכיל. אני נתקל בעבודתי בצעירים מבולבלים ותועי דרך מהחברה שלך, רואה את היובש הרוחני. רואה את העדר הקדושה, וההיסחפות לבליינות ותרבות חילונית; ונפשי, הרב אבינר יקר, בוכה במסתרים.
על הבזבוז. על העוול הנורא. רבבות נערים טהורי עיניים ולב, שהיו יכולים להאיר את העולם בתורתם ויראתם, מנוונים את חייהם בתוהו לא דרך. נעים בין תרבות חילונית מזוהמת להשקפות עולם הזויות. הכרתי חלקים רחבים מתוכם, בשנים שערכתי את ספרי הגרח"י גולדוויכט זצ"ל מ'כרם ביבנה', וזכיתי לשהות במחיצתו.
הזדמן לי לשוחח עם קבוצת נערים מישיבה תיכונית ידועה. שאלתי מהו שמו הפרטי של הרב קוק? הם לא ידעו. שאלתי על שם השוער בקבוצת 'ריאל מדריד' הם ידעו את 2 שמותיו הספרדים... הצבעתי על תמונה של ה'חזון איש' והרב קוק, וביקשתי להבין מה ההבדל ביניהם, אמר לי אחד, הכובעים שלהם שונים. לזה כובע פרווה ולזה כובע לבד.
אהה! האווירה המנשבת היום בישיבות תיכוניות. מורות מהלכות בקרב נוער בגילאי 17-18 ומתמקחות איתם על 'ציונים' למבחני מזרחנות, כימייה או מתמטיקה. האם הנפש האצילית שלך רגועה, כשתלמידים מעבירים חצאי ימים על מזרחנות וקולנוענות ואנגלית במקום ליישב את קושיות הנצח של רבי עקיבא איגר? והרי אדם בעל נפש אתה!
האם כך נראה הרב אבינר יקר, החינוך היהודי בחמשת אלפי שבע מאות שנות גלות, והאם כך ראוי שתיראה גאולה?
2. אם קטון אני בעיניך – ראש התנועה הדתית לאומית אתה. מי שמייצג זרם, מי שמתווה דרכו של זרם, נושא לכאורה באחריות עצומה, מכדי שניתן לפתור את כל תחלואיו במילים רכות, נוסח: "אסור לדבר רע". "הכל טוב".
לא. לא "הכל טוב". ממש לא. מיידע אישי אני יודע. ואתה יודע.
כל עוד הנוער הזה ניגש לדף הגמרא הקדושה כטקסט משעמם שיש לדחוס ולשנן למבחני בגרות, בין מגמת הקולנוע למשחק הספורט מול ברצלונה; כל עוד גיבורי התרבות של הנוער הזה הם שחקני ספורט ואף לא אחד מגאוני העם היהודי; כל עוד ראש ישיבה תיכונית ידועה מעניק בהדר במו ידיו את 'גביע ראש הישיבה' למצטייני כדורגל של הישיבות, מה שאומר ששוקיהם של תלמידי הישיבה הזו הם המופלאות בעולם הישיבה התיכונית - גם הרב אבינר עם אהבת האדם המופלאה והחובקת שלו לא יגן על השבר.
3. קנאות אינה תמיד מידה נכונה. אבל אצלך, הרב אבינר, גיליתי קנאות להיעדר-קנאות.
העליתי בשיחתנו דברים קשים המתחוללים במחניך. בחרת להשתיק ולשתוק, ולדבוק בחיוך הנצחי. אין רע. לא היה רע. לא יהיה רע. כולם טובים. הכל יפה. הדבר היחיד שגרם לך, הרב אבינר זעזוע, היה "לדבר רע על יהודים". זה הזוי.
אלפי נערים מהתנועה הדתית לאומית מבליינים את עצמם לניוון רוחני, שטופים באינטרנט, בטלויזיה, חווים עד לשד עצמותם תרבות חילונית, מציבים במכשירי הנייד ובחדריהם תמונות אלילי ספורט, ואתה, הרב אבינר, עסוק בלאהוב.
גם התורה, שבכתב ושבעל-פה, בעשרות מקומות, מצווה לשנוא את משנאי האלוקים. ללחום בשעת מלחמה. לקנא לה' בשעת קנאה. ו-כן, כשמדובר ברשעים גם לעקור את רגש האהבה. "הלא משנאיך ה' אשנא".
בשמה של אהבת-האדם המופלאה האצורה בך, הרב אבינר, אתה מאמין שכל רע הוא בעצם טוב. אלא אם כן ה'רע' הוא אדם כמוני, הטוען שיש בכלל 'רע'. סוג הנאיביות החמימה הזו, היא שורש התקלות של החברה הדתית-לאומית. אסור להוסיף לי"ג העיקרים את האמונה ב'אהבה'. בכל מחיר. בכל תנאי.
4. הרב יהושע צוקרמן, למשל, מראשי ישיבת 'הר המור', וממנהיגי הזרם המכונה "ממלכתי" של הציונות הדתית,העניק ראיון נדיר לקראת יום העצמאות, והמשפט הראשון היה מנחיל כל כך, שהכרח לצטט אותו: "הציבור הלאומי שומר המצוות רואה אט אט את כל חלומותיו מתגשמים...".
אני עוקב אחר הציבור הזה שנים. תמיד אני מגלה שיש עדיין מקום להפתעות.
כל אחד אוהב לחלום. מעט מאד מחלומותינו מתגשמים. כיוון שאדם נשוא-פנים מדבר על 'הגשמת חלומות' - טרחתי לצאת ולבדוק עד כמה הוגשמו החלומות:
מדינה הרואה בכפירה האיומה של אבולוציית דארווין את הגירסה הרשמית של מערכת החינוך שלה - חלום? מדינה שהיא מהבודדות בעולם שהגירסה הכפרנית הזו מוצגת במוזיאון הלאומי שלה ולא גירסת התנ"ך - חלום? בית המשפט העליון של מדינת החלומות עוקר וקורע יום-יום לגזרים, כפי שסיפר לי הרב אריאל רבה של רמת גן, פסקי דין רבניים, בבורות, ברשעות, ומטמיע בעם איסורים מצמררים שלא כאן הבימה לפורטם - חלום? טלוויזיה המשדרת בשבתות בעשרות ערוצים בפרהסיא ובזוהמה המחרידה ביותר, בתי קולנוע ותחבורה ציבורית הרומסים בעשרות ערים את קדושת השבת... עוד חלום שהתגשם.
ה'חלום שהתגשם' מעניקה לגיטמציה רוחנית לחגיגות ימי-הולדת למדינה המטאטאת את חוקי השולחן-ערוך בפני חוקי המשפט האנגלי; המתירה במוצהר חיטוטי שכבי ואכילת דבר אחר, ומגדלת בקיבוציה שקצים ורמשים; שבית המשפט שלה עקר לאחרונה את הריגוש הדתי האחרון שעדיין נותר לפליטה בישימון – חוק החמץ.
חשיבותו היחידה של חלום – הוא שמקיצים ממנו בשעה מן השעות. עורו ישנים! התרדמת בת השישים שנה הביאה איתה 45 אחוזי התחלנות שהומטו על הנוער הלאומי דתי. לא הספיק?
5. נוצר משום מה הרושם המוזר, שככל שהמדינה מאכזבת יותר, ככל שהטומאה השוטפת את הרחובות, המסכים, האינטרנט, איומה יותר, מביכה יותר – כך נאטמות יותר עיניה של הציונות הדתית.
שטופי 'סימני' גאולה אנחנו! כל חילול שבת המוני ברחבי העולם הוא 'סימן גאולה' פורח נוסף. כל זלילת חמץ בשרימפס בליל הסדר הוא התנוצצות גאולית מחזקת. עד כמה דווקא החושך-הלאומי-החביב הזה זמני כל-כך, ישראלי כל-כך...
סכינאות בבתי הספר, אלימות, בורות, ולמטה בקודש, הסימנים מתרבים בקצב מואץ וקסום, לקראת שכלול הגאולה השלימה, המפציעה ומרצדת "קמעא קמעא" על מסכי האינטרנט, ושאר מרעין-בישין באלפי אורות של זוהמה.
6. 45 אחוז מבניה של החברה הזו הוקרבו למולך המדינה וקדושת כפרנותה. ה'גשר' הטראגי שלכבודו התערטלו מנכסיהם הרוחניים פועל, כפי שניבא ה'חזון איש', כ'גשר חד סטרי'.
המספרים היבשים מדברים: רבבות חוזרים בתשובה עברו דוקא דרך חומות ה'גטו' החרדי בודדים דרך הגשר החייכני שלמענו הקריבה החברה הזו קרוב למחצית בניה, ומהצד האחר מדשדש הרוב המבולבל, התוהה-תועה, המוני תלמידי ישיבות-תיכון הבקיאים בשמות החיבה של שחקני כדורגל 'ריאל-מדריד', אבל אינם יודעים מהו שמו הפרטי של הרב קוק.
7. הליברליות הד"לית הופכת ונעשית קנאית, משיחית, בהתקרב יום העצמאות. ככל שהפירכות סביב "קדושת" המדינה הולכות ומתעצמות, וככל שהמדינה יורקת מצידה בפניה של התנועה הדתית לאומית, מתפתחת מין קנאות הזוייה של 'בכל מצב ובכל מחיר'.
משפט מחץ משיחי מבטא אחד מטובי ההוגים של החברה הדתית-לאומית, הפוסק באחד מעלוני יום העצמאות בלי להסמיק: "יום העצמאות הוא החג החשוב ביותר בלוח השנה העברי. ויסלחו לי כל אנשי האמונה. בלי לזלזל חלילה בחגי התורה. יום העצמאות הוא החג היחיד בלוח העברי, שהוא חג ארצ-ישראלי אמיתי".
הרב יעקב ב. פרידמן הוא מחנך והוגה דעות חרדי
אין לי כוח לקרוא את הכל, אבל...לבן כהה
יש מצב שהוא קצת צודק....לולה=]
קראתי.אוסנת
הרטיח אותי ההכללות שלו....yho_y
בדיוק טיילתי השבוע עם חבר שלי- וראינוחזי .ש.
יש בעיות בכל מגזר.מ.מ.י.ראחרונה
למשל, בעיות צניעות - יש כמובן, למרבה הצער, במגזר החילוני. וגם במגזר הדתי לאומי, וגם במגזר החרדי. ראיה לבעיות צניעות במגזר החילוני - הרחוב הקרוב.. בציבור הדתי לאומי - הבעיות מוכרות לנו.
וראיות לבעיות בצניעות בציבור החרדי - הילולת ר' שמעון בר יוחאי זיע"א, מירון, שנת ה'תשס"ט. זכיתי להיות שם, וזה היה פשוט מחריד!! רוב רובם של אלפי או עשרות אלפי האנשים שהיו שם, במשך הלילה לפחות, אני לא יודע מה קרה ביום כי לא הייתי, היו חרדים. טיפה כיפות סרוגות היה אפשר למצוא, עוד קצת יהודים עם כיפות 'נוער גבעות', וכמעט כולם חרדים. תשאלו מי שהיה שם - המצב של הצניעות היה פשוט נורא ואיום. אפילו בתוך הציון עצמו! כמו"כ, למרבה הצער והכאב, ובאמת כואב, יש בעיות צניעות חמורות ביותר בציבור החרדי, ואפילו בציבור החרדי הקנאי. וכמו שנכתב במפורש בעיתון המודיע החרדי, בזעקת כאב באחד הגליונות - שהיום אפילו ברחובות בבני ברק קשה לשמור הרבה פעמים על העיניים!
בעיות חינוך יש בציבור החילוני, בציבור הדת"ל, ובציבור החרדי. היום כבר אי אפשר לומר את הסטיגמות של "הציבור החרדי הולך אחרי גדולי התורה. הדת"ל קצצו את ענף גדולי התורה", או סטיגמות של - "הציבור הדת"ל הוא חפיפיניק, הציבור החרדי מקפיד על קלה כבחמורה". למרבה הצער יש בעיות חמורות בכל הנ"ל בכל המגזרים, ואין מגזר שיכול לומר שאין אצלו בעיות חריפות מאוד של התופעות הללו.
לכן - במקום התכתשות שאין בה שום תועלת, שפשוט כל אחד לא יסתכל לגינה של החבר, אלא כל אחד יתקן את הגינה שלו. לנו יש בעיות בציבור שלנו, ובהחלט צריך לתקן. לחרדים יש בעיות בציבור שלהם, ובהחלט צריך לתקן. ובע"ה נשפיע את זה על כל העם. בע"ה.
משעמם לי טיליםשמני כחותם

סרט מדהים!אנונימי (פותח)
מה מדהים?מ.מ.י.ראחרונה
זה נורא ואיום.
