שרשור חדש
חסימות. אשמח לתגובותפעם הייתי ניקית

אז היו כאן כמה שרשורים על כמה החסימה מעצבנת. 

והיא באמת כזאת. חוסמת דברים מיותרים, שותה סוללה ומאיטה את הכל. (כן כן לא לכולם, יש יחידי סגולה שהפון שלהם מסתדר עם זה)

ויותר מזה, יש יצר הרע גדול שקשה לו עם הגבלות כאלה. במקום לשמוח שאין לנו גישה אנחנו מתוסכלים. ולפעמים מרגישים כאילו לקחו לנו בעלות על הפון\מחשב. לקחו לנו את זכות הבחירה, מה לראות לשמוע ולקרוא ומה לא. 

מצד שני, עמוק שם שם אנחנו יודעים שזה חשוב וחייב וצריך והרבה יותר קשה בלי. וכמו שעברי כתב איפשהו, עדיף להיות בצד הטוב בלי לבחור, מאשר לבחור ברע. 

אבל בחייאת שיהיו חסימות נורמליות. לא עם תמיכה טכנית ככ גרועה, ובעיקר לא כאלה שאפשר לפרוץ בקלות מפתיעה.

אבל אני חושבת, שבאמת חסימה של מכשיר זה שלב אחד. השלב החשוב הכי זה חסימה בנפש. להפסיק לחפש..

אז עד כאן הייתי אני 

עכשיו אתם

טוב דבר ראשון אתמשקפת
באמת מוכשרת בכתיבה ניסחת את זה באמת יפה
אני מודע לעצמי שאני צריך הגנה ואני יודע גם איפה ההיתי לפני שהיה לי הגנה לו שזה הפסיק אבל זה בהחלט עוזר ,למה אין אפשרות לקבל הגנה נורמאלית שתחסום את מה שבאמת צריך ותאםשר את כול השאר למה יש בדברים האלה כול כך הרבה תקלות
אז דבר ראשון תודהפעם הייתי ניקית

המודעות הזאת מהממת וחשובה מאד. 

ואתה צודק. זה מתסכל ברמות

כתבת יפה. וכתבת בשם מישהו יפה עברי אנכי

אפילו 'חתיך'

אבל זה לא הנושא כרגע

 

 

מה עדיף? לכאורה להתגבר ולראות מראי'ן בישין?

ודאי שלא.

 

הניצחון הוא לשים חסימה!

פעם הייתי ניקית

נכון.

זה לפעמים זה נראה סוג של ברירת מחדל שלוקחת את הבחירה. אבל זה ממש לא. זה באמת ניצחון. 

לי אין בעיה עם החסימה,Reminder
אני אחלה איתה
למרות שבתכלס זה לא חוסם לי כלום- לפני זה הייתי בלי וכל האתרים והאפליקציות שגלשתי בהם אז זה גם נותן לי עכשיו, ככה שזה לא שינה לי משהו
ככה שיצר הרע לא ככ נוגע לכאן נראה לי,
באמת יש כמה דברים שאפשר לשנות במנגנון שלהם מה לעשות
אתה עם נטספרק או רימון?משקפת
*אתReminder
רימון
אופס סורי!!! איך באמת ההגנה של רימון לסמארטפון?משקפת
מה ההבדל בין רימון לנטספרק בהגנה של סמארטפון?
בוודאי שיש מה לשפרעברי אנכי

אבל

בגלל זה לא לשים סינון?

 

ה' ישמור

 

זה מראית העין

זה חילול ה

זה מכשול לסובבים שאולי יקחו את הפון

זה סכנה לרגעי דיכאון

 

סינון זה הצלת חיים

ואו. זה בדיוק זה. סכנה לרגעי דיכאוןפעם הייתי ניקית

לגזור ולשמור

מסכים לגמריsimple man


מעולהפעם הייתי ניקית

אבל זה תלוי גם איזה רמה של הגנה יש לך

 

ויש לשנות שם די הרבה דברים במנגנון

אז תעזרו ליהודי לעבור את החסימה הזורק להיוםאחרונה


מישו יכול לזרוק לי מטען של אייפון?קיש תפוא


פפ נו באמת, אני חיבתתתתקיש תפואאחרונה


אז את יכולה לעזור לי?חסוי מאוד
עבר עריכה על ידי חסוי מאוד בתאריך ד' באלול תשע"ט 23:05
 
 

@ריעות.

 

יש טעויות בחיבור הזה? השתמשתי הרבה בGoogle translae אז אני מפחד מטעויות...

 

 

One of the questions that is controversial in research is the question: Are women better at multitasking than men? This question is particularly relevant to our day, as the modern woman is forced to work for a living, besides her usual tasks at home.

 

The Gemara says "that the Holy One, blessed be He,  endowed the woman with more understanding than the man." Some have explained that our sage's intent is that women have more talent for multitasking. That is, a woman can do more tasks at once without interfering with the quality of her tasks. (Incidentally, for the same reason some have explained why the woman celebrates Bat Mitzvah at the age of 12, a year before the man).
Indeed, according to the survey thet published in the journal BMC Psychology, Both sexes struggled to cope with juggling priorities, but men suffered more on average. China's research has also been found that women outperformed in multitasking their male counterparts.


(יצא לי פמניסטי...)

למה לא ראיתי את זהריעות.
אני תכף אסתכל
לא יודע. תודהחסוי מאודאחרונה


שבוע וחצי לבחירותReminder
למה מרגיש לי שלא מדברים על זה כמעט?

מתלבטת אם להצביע בכלל או לא.

ואנשים, אל תצביעו למפלגה שלא בטוח שתעבור.
רוב הסיכויים שהיא לא ואז חזקתם את המתמודד השני. תעשו בשכל
כי לכולם נמאס מזה *אור קטן*אחרונה
לה לה להההקיש תפוא


**פרפר נחמד&
יש אנשים שחושבים בקול ויש אנשים שחושבים בשקט.
אני מהאנשים שחושבים בשקט
**פרפר נחמד&
(אני לא רוצה דבר מלבד לשכב על האדמה החמה הזו, שלוקחת את כולם אליה, לשכב עליה ולבכות ולבכות עד שהיא תספוג את כל הדמעות, עד שכולי אספג בה וכבר אעלם ולא ארגיש יותר כאב.
ופרפר, כבר לא תהיה יותר. כבר לא תהיה יותר.)
זוהרה/סיפורריעות.
מי שהיה רץ לאט יותר ממני בשיעורי חינוך גופני, היה זוכה לראות את הצמה ההדוקה, הממושמעת שלי מתנופפת מצד אל צד ונפרעת קלות. אפילו שרוכי הבד החזקים שאמא הייתה קושרת לי בעצמה לא היו עומדים בכוח הטלטול העז שהסבו רגליי הארוכות על מסלול הריצה, והקשירה החזקה הייתה נפרמת.
בקיץ החם והלח של תל אביב הייתה הכיתה שלנו מתחממת יתר על המידה. אפילו המאוורר התעשייתי הגדול שאבא של דנה, בת כיתתי, תרם לבית הספר לא הצליח להפיג מעט את החום, ועוד יותר סבלנו כשחזרנו אל חדר הכיתה אחרי הריצה שרצנו שלוש פעמים, על מנת להשיג את הציון הטוב ביותר.
המורה שלנו לחשבון הזיע על כיסאו כשפתרנו תרגילים שחרט על הלוח בגיר מתפורר, וכשנאלץ לקום ולכתוב תרגילים חדשים היה מוחה את הזיעה במטפחת מלוכלכת.
על הכיסא מאחוריי ישב שלום, בן השכנים שלנו. שיעור חשבון היה השיעור האחרון במערכת, ואני כבר כססתי את העיפרון בציפייה לשוב הביתה. שלום צחק על העיפרון האכול שלי, ואני לא שעיתי אל תחינות תשומת הלב שלו. הוא משך בצמתי ותפס באצבעותיו את השרוך הלבן שקשר את שאריות צמתי.
הסתובבתי אליו בפנים נזעמות. הייתי גבוהה ומאיימת, כל הבנות וגם חלק מהבנים בכיתה לא העזו לריב איתי, אבל שלום היה רואה אותי גם אחרי בית הספר, ולא חשש מפניי. הוא הכיר את התנהגותי המפוחדת בשכונה, וידע שחזותי המאיימת בכיתה היא רק משחק.
הוא גיחך אל הפנים הכעוסות שלי, אבל לא חדל לשחק עם השרוך באצבעותיו.
"תביא לי אותו," לחשתי מעבר לכתפי, "או שיהיה לך עסק איתי."
שלום שתק ונופף בשרוך במופגן.
החלטתי לתת לו מספר שניות כדי להתחרט ובינתיים פתרתי תרגיל נוסף. שברים היו בשבילי כמו פיסטוקים- פוצחים אחד במהירות ועוברים הלאה, אל התרגיל הבא. רציתי לסיים את כל התרגילים לפני הצלצול כדי שלא אצטרך לפתור אותם בבית, אבל שלום סובב את השרוך באוויר וקלע אותו אל סל הניירות שעמד באחת מפינות הכיתה.
הצבעתי בנחישות.
המורה לחשבון, איש מבוגר וחביב שביקש ממנו לקרוא לו המורה ויצמן, סימן לי להתקרב. קמתי במהירות והתקרבתי אל שולחנו. הצמה התפרקה סופית ושיערי השחור, העבה, התפזר על כתפיי.
"שלום לקח לי את השרוך!" אמרתי בקול.
"שלום..." אמר המורה ויצמן באנחה בעודו מסתובב להביט בפניו המיתממות של בן השכנים המרגיז.



טוב נמשיך אחכ.
(תזכורת לקרוא.גיטרה אדומה


וואו.וואו.גיטרה אדומה
אוו תודה שהזכרתם לי, באמת רציתי לכתוב את ההמשךריעות.אחרונה
אז התחלנו אורות התשובה...חסוי מאוד


א אלול. אגרת שע"חחסוי מאוד

ע"ד אגרת התשובה, גדולה מאד היא תשוקתי לזכות להכינה ולסדרה כראוי, אבל לפי ערך גדולת הענין כן רבו המניעות. ביחוד קשתה עלי מאד ההסברה והכיוון אל השערה, עד כמה להנמיך רזי עולם והיכן הוא הגבול של "למכסה עתיק". אל ד' ויאר לנו בדרכו דרך הקודש. ביסוד הכל צריכה לבא הסברה הכללית של בטחון התשובה, ועוצם השלוה, ושמחת-עז, שצריכה להיות מתלבשת הנפש של כל איש אשר אור התשובה מאיר בנשמתו, ולכוין עם זה לבאר איך שמחת-אמת זאת ונועם זיו קודש זה איננו מפר יראה, חלילה, ואיננו מגרע כחוט השערה מכל ההתעוררות הנפשית, הנקנית בנפש מכל מיני ציורים של יראה תתאה, אדרבא עוד הוא מרבה את הכח התמציתי של הזהירות והזריזות הנשמתית. ועם זאת, הגדולה העליונה של בהיקות חסד אור קדמון ממלאת את כל חדרי הנשמה בטחה עצומה, עד שבגבורה נאמנה ובכל מלא-הנשמה יוצאת שירת- קודש מקורית, האומרת בהדר וחיים מלאים: "הסולח לכל עוניכי, הרופא לכל תחלואיכי, הגואל משחת חייכי, המעטרכי חסד ורחמים, המשביע בטוב עדיך, - תתחדש כנשר נעוריכי" , והבטחון הולך ומתגבר, והשמחה והצהלה וזיו- עדנים הולך ומתרבה, עד שהנשמה מתחילה להרגיש בהרגשה זכה פנימית ועדינה, איך כל הזדונות, לכל מדרגותיהם, וק"ו השגגות לכל מיניהן, מתהפכים לזכיות גמורות , ורכוש גדול ועושר רב מתגלה מחוך אוצרות חושך, "ונפשי תגל בד' תשיש בישועתו, וכל עצמותי תאמרנה: ד', מי כמוך מציל עני מחזק ממנו ועני ואביון מגוזלו". הדעה מתעלה עד לרומי עז, של עולם עליון, עולם שרשי ההויות בצורתם האצילית, בנעמם העליון, ומהלך הסיבוב של כל דבר חטא ועון מתחיל, ע"י התעלות הרצון לטוב ולקודש ד', ללכת באורח חיים, המסבב ברכה ושמחת עולמים, בכל היצור כולו, "תחת כל השמים ישרהו ואורו על כל כנפות הארץ" , והכל פותח שירה, שירת אדם הראשון, בכחה של תשובה, מזמור שיר ליום חשבת : "כי שמחתני ד' בפעלך במעשי ידיך ארנן" . וכל אלה הדברים לפרטיהם, עד כדי להביאם עד מקום המעשה, ולהתאימם לכל המדרגות כולן, להעלות כל בחינה של נפילה של כל אחד מישראל, עם חביב, עם קדוש, מכל מקום שהוא , מכל עמק עמקים, של תחתיות ארץ, בין במעשה בין בדעת, עד הקצה האחרון - לאור החיים, ודוקא להובילם בשמחות וגיל, בלא שום דרך עוצב וברוח עז וגבורת רעם, במסילות-קודש סלולות ומסוקלות, בכח התגלות ניצוצי אורות של יום גאולה, המתגלה לנו בכל עת, בארץ החיים, ע"י קץ המגולה של הרי ישראל הנעבדים ונזרעים, הנושאים פרי וענף לעם ד' אשר דרשוהו, - לברר כל אלה באופן מספיק צריך זמן הגון ופנוי, כדי לסלק את כל יתדות הדרכים ולהוציא את האור הגנוז בכל המחשכים הפרטיים, שעדיין איני מוצא לעת-עתה את היכולת לזה. ואם יבא אדם לחדש דברים עליונים בעסקי התשובה בזמן הזה, ואל דברת קץ המגולה ואור הישועה הזרוחה לא יביט, לא יוכל לכוין שום דבר לאמתתה של תורת אמת. כי כל זמן מאיר בתכונתו, ועצת ד' אשר יעץ, להחל אור גאולה, מעולפת במטמוני מסתרים, כמו שאנו רואים בעינינו, ומוקפת בהמון נגעים של עניי הדעת סובלי חלאים רוחנים , - ודאי לא יועילו כל חשבונות, העולים בלב אדם שמחשבותיו הבל, נגד עצת ד' העליונה אשר דבר טוב על ישראל, לכונן אור גאולה ודרך חיים לשאר עמו, העתידים להיות כולם שבי פשע, וכל חולשת נפש, פחדנות, רפיון-רוח ומוגת-לבב, כליל יחלוף, ורוח מעודד, ממלא חיי ישע וענג ד' בגודל לבב ורוחב דעה והגיון עז, יקח את מקומו בכל הלבבות הנגשים אל ד' בהר הקודש, להצמיח פדות, בהכשרת החיים, לאומץ אלהי המבשר צבא רב של יצירת נפשות מוכנות לעבודת גאולה וישועת אמת, ההולכות מחיל אל חיל בגבורות ישע ימין עליון.

ב אלול. פרק א. תשובה טבעית, אמונית, שכלית.חסוי מאוד

את התשובה אנו מוצאים בשלש מערכות : א) תשובה טבעית, ב) אמונית, ג) תשובה שכלית.

 

בתשובה הטבעית יש שני חלקים: תשובה טבעית גופנית ותשובה טבעית נפשית. הגופנית סובבת את כל העבירות נגד חוקי הטבע, המוסר והתורה, המקושרים עם חוקי הטבע, שסוף כל הנהגה רעה הוא להביא מחלות ומכאובים, והרבה סובל מזה האדם הפרטי והכללי. ואחרי הבירור שמתברר אצלו הדבר, שהוא בעצמו בהנהגתו הרעה אשם הוא בכל אותו דלדול החיים שבא לו, הרי הוא שם לב לתקן את המצב. לשוב לחוקי החיים, לשמור את חוקי הטבע, המוסר והתורה, למען ישוב ויחיה וישובו אליו החיים בכל רעננותם. המדיצינה עוסקת בזה אמנם הרבה, אבל לא נשתכללה כפי הנראה עדיין לגמרי עבודה גדולה זו, ולא נמצא עדיין הפתרון הנכון לכל שאלות התשובה הגופנית. עד כמה שיש בגבולות החיים להחזיר לאדם את כל האבוד ממנו מצד החטאים מהרסי הגוף וכחותיו. וכפי הנראה מקצוע של תשובה זו תלוי הוא, בקשר חזק, ביתר חלקי התשובה הרוחנית-הטבעית, האמונית והשכלית.

יותר פנימית היא התשובה הטבעית הנפשית והרוחנית. הוא מה שקוראים "מוסר כליות". טבע הנפש האנושית הוא ללכת בדרך ישרה, וכשסר מן הדרך, כשנפל בחטא, אם נפשו עדיין לא נשחתה לגמרי, הרי החוש הזה של הישרות מדאיב את לבבו והוא מתמוגג מכאב, והוא מזדרז לשוב לתקן את המעוות, עד אשר ירגיש כי נמחה חטאו. חלק זה של התשובה הוא מסובך הרבה מאד, תלוי הוא בתנאים רבים פנימיים וחצוניים, ויש בו כמה דרכי הטעה, שחובה היא להשמר מהם, אבל מ"מ הוא אחד היסודות, שתוכן התשובה נשען עליהם.

 

אחרי התשובה הטבעית באה האמונית, היא החיה בעולם ממקור המסורת והדת, שהיא עוסקת הרבה בתשובה. התורה מבטיחה לשבי פשע סליחה. חטאות היחיד והצבור נמחים ע"י תשובה. הנביאים מלאים הם דברים נשגבים ע"ד התשובה. ככלל כל ערך התוכחה התורית בנוי הוא על התשובה האמונית. במעמקיה ישנם פרטים לאין חקר, אשר אך כלליהם היסודיים דורשים הרחבת דבורים ובאורים רבים.

 

התשובה השכלית היא אותה שכבר רכשה לה את הטבעית והאמונית, שכבר באה למדרגה העליונה, אשר לא רק צער גופני או נפשי ורוחני, ולא רק השפעת המסורת והקבלה, אם מפחד עונש או רשם כל דבר חק ומשפט הבא מהן אל פנים הנפש, גורמים הם את התשובה, כי-אם הכרה ברורה, הבאה מהשקפת העולם והחיים השלמה, אשר עלתה למעלתה אחרי אשר התפקיד הטבעי והאמוני כבר רשמו בה יפה את רשומיה. תשובה זו, הכלולה מהקודמות, היא מלאה כבר אור אין קץ, היא באה להפך את החטאים כולם לזכיות, מכל השגיאות היא מוציאה למודים נשגבים, ומכל ההשפלות עליות נהדרות. זאת היא התשובה שעיני כל אליה נשואות. שהיא מוכרחת לבא ושסופה לבא.

ג אלול (!) פ"ב. תשובה פתאומית ותשובה הדרגיתחסוי מאוד

לגבי משך זמנה, התשובה מתחלקת לשני חלקים : תשובה פתאומית, ותשובה הדרגית. הפתאומית באה מתוך איזה ברק רוחני הנכנס בנשמה, בפעם אחת מכיר הוא את הרע ואת הכעור של החטא ונהפך לאיש אחר, וכבר מרגיש הוא בקרבו השתנות גמורה לטובה. תשובה זו באה ע"י איזו הופעה של סגולה פנימית, ע"י איזו השפעה נשמתית גדולה, שראוי לחפש את נתיבותיה בעמקי תעלומה.

וישנה תשובה הדרגית. לא בריקה הבריקה בקרבו להתהפך מן העומק של הרע אל הטוב, אלא מרגיש הוא שצריך להיות הולך ומטיב דרכיו וארחות חייו, רצונו, הלך- מחשבותיו, ובמהלכו זה הולך הוא וכובש לאט לאט את דרכי היושר, מתקן את המדות, מטיב את המעשים, מלמד את עצמו איך להתכשר יותר ויותר עד שהוא בא למעלה רמה של זכוך ותקון.

 

התשובה העליונה באה מהברקה של הטוב הכללי, של הטוב האלהי השורה בעולמות כולם, אור חי העולמים. נשמת כל האצילית מצטירת לפנינו בהודה וקדושתה, כמה שהלב יכול לספוג; והלא באמת הכל הוא טוב וישר כל כך, והיושר והטוב שבנו הלא הוא בא מהתאמתנו אל הכל, ואיך אפשר להיות קרוע מן הכל, פרור משונה, מופרד כאבק דק שכלא נחשב. ומתוך הכרה זו, שהיא הכרה אלהית באמת, באה תשובה בחיי הפרט ובחיי הכלל. 

ד אלול. פ"ג. תשובה פרטית מפורשת ותשובה סתמית כללית.חסוי מאוד

יש תשובה מכוונת נגד חטא מיוחד או חטאים רבים. והאדם שם חטאו נוכח פניו, ומתחרט עליו ומצטער על אשר נוקש בפח החטא, ונפשו מטפסת ועולה. עד שהוא משתחרר מהעבדות החטאית, ומרגיש בקרבו את החרות הקדושה, הנעימה מאד לנפשו הנהלאה, והוא הולך ומתרפא. וזהרי אורה של שמש החסד, חסד עליון, שולחים אליו את קויהם, והוא הולך ומתאשר, הולך ומתמלא עונג ודשן פנימי, יחד עם לב נשבר ונפש שחה מדוכאה, שהוא מרגיש בקרבו, שגם רגש זה עצמו, הנאה לו לפי מצבו, מוסיף לו עונג רוחני פנימי ושלמות אמתית. הולך הוא ומרגיש שהוא מתקרב למקור החיים, לאל חי אשר זה לא כבר היה כ"כ רחוק ממנו. נפשו הכמהה זוכרת כששון לב את עניה ומרודה הפנימיים, והיא מתמלאת רגשי תודה, בהלל וזמר היא נושאת קול : "ברכי נפשי את ד', ואל תשכחי כל גמוליו, הסולח לכל עונכי הרופא לכל תחלואיכי,הגואל משחת חייכי, המעטרכי חסד ורחמים, המשביע בטוב עדיך תתחדש כנשר נעוריכי, עושה צדקות ד' ומשפטים לכל עשוקים". הוי ! כמה עשוקה היתה הנפש, בעוד משא החטא, קדרותו, גסותו וסבלו האיום, מונח עליה ! כמה היתה ירודה וסחופה, גם אם עושר וכבוד חיצוני נפל לה לחבל! מה יועיל כל הון, אם התוך הפנימי, תוך החיים, הוא מדולדל ויבש ? ומה מאושרה היא כעת בהרגישה בקרבה כי כבר נרצה עונה, כי קרבת אלהים חיה ומאירה בקרבה, כי הוקל משאה הפנימי, כי היא כבר שלמה נשיה, ואינה עוד מעושקה בעושק וטרוף פנימי, מלאה היא מנוחה ושלוה כשרה : "שובי נפשי למנוחיכי כי ד' גמל עליכי".

 

וישנה עוד הרגשת תשובה, סתמית כללית. אין חטא או חטאים של עבר עולים על לבו, אבל ככלל הוא מרגיש בקרבו שהוא מדוכא מאד, שהוא מלא עון, שאין אור ד, מאיר עליו, אין רוח נדיבה בקרבו, לבו אטום, מדותיו ותכונות נפשו אינן הולכות בדרך הישרה והרצויה, הראויה למלאת חיים הגונים לנפש טהורה. השכלתו היא גסה, רגשותיו מעורבבים בקדרות וצמאון שמעורר לו געול רוחני, מתביש הוא מעצמו, יודע הוא כי אין אלוה בקרבו, וזאת היא לו הצרה היותר גדולה, החטא היותר איום, מתמרמר הוא על עצמו, אינו מוצא מנוס מפח מוקשים שלו, שאין לו תוכן מיוחד, רק הוא כולו כמו נתון בסד. מתוך מרירות נפשית זו באה התשובה כרטיה של רופא אמן. הרגשת התשובה ועומק ידיעתה, סמיכותה הגדולה בעומק הנפש, בסתר הטבע, ובכל חדרי התורה, האמונה והמסורת, בכל כחה היא באה וזורמת בתוך נפשו. בטחון עוז ברפואה. בתחיה הכוללת, שהתשובה מושיטה לכל הדבקים בה, מעביר עליו רוח חן ותחנונים, "כאיש אשר אמו תנחמנו כן אנכי אנחמכם". מרגיש הוא, ובכל יום ויום שעובר עליו, בהסכמת תשובה עילאה וכללית זו. הרגשתו נעשית יותר בטוחה, יותר מחוורת, יותר מוארה באור השכל, ויותר מתבארת ע"פ יסודי תורה. והנה הוא הולך ונוהר, פני הזעם חלפו, אור רצון בא וזורח, הוא מתמלא עוז, עיניו מתמלאות אש קדש. לבבו כולו נטבל בנחלי עדנים, קדושה וטהרה חופפות עליו. אהבה אין קץ מלא כל רוחו, נפשו צמאה לד,, וכמו חלב ודשן תשבע מצמאונה זה גופא, רוח הקדש מקשקשת לפניו כזוג והוא מבושר שנמחו כל פשעיו, הידועים ושאינם ידועים, שהוא נברא מחדש בריה חדשה, שכל העולם כולו וכל העולמים התחדשו עמו, והכל אומר שירה, חדות ד' מלא כל. "גדולה תשובה שמביאה רפואה לעולם, ואפילו יחיד שעשה תשובה מוחלין לו ולעולם כולו".

 

 

@נחמיה17

 

ה אלול. פ"דחסוי מאודאחרונה

התשובה הפרטית היחידית והתשובה הכללית הצבורית העולמית, בעולם ובכנסת ישראל

 

א.

 שוטפים הם זרמי התשובה, הפרטית והכללית, דמיונם כגלי שלהבות שעל גוף השמש, אשר כמלחמת-עד הם מתפרצים ועולים, והם נותנים חיים להמון עולמים וליצורים אין ספורות. אין כח לקלוט את ההמון הרב של הצבעים הרבים אשר לשמש הגדולה הזאת המאירה לעולמים כולם, שמש התשובה, מפני שטפם ורבוים, מפני מהירותם הנפלאה, מפני שהם באים ממקור החיים בעצמם, שהזמן בעצמו הוא רק אחד מהתבניות המצומצמות שלו. הנשמה היחידית והצבורית, העולמית ועולמי-העולמית, כלביאה נוראה צועקת בחבליה לתקון גמור, למציאות האידיאלית, ואנו חשים את המכאובים והם ממרקים אותנו, כמלח זה שממתיק את הבשר הם ממתיקים את כל מרורותינו. בהגות מלין אי אפשר לנו לבטא את המחשבה רחבת השחקים הזאת, יחודים אנו מיחדים, בשמות אנו מכוונים: נקודה - שמים וארץ חדשים ומלואיהם אצורים שם, אות - ועולמים מתגלים, תבות - ורבבות עולמי עד והמון יצורים, שלו ועלז מלא חדות אל אלים, מלא שלום ואמת. והנשמה הולכת ומתתקנת. 

 

ב.

ע"י התשובה הכל שב לאלהות, ע"י מציאות כח התשובה, השורר בעולמים כולם, שב הכל ומתקשר במציאות השלמות האלהית, וע"י הרעיונות של התשובה, דעותיה והרגשותיה, כל המחשבות, הרעיונות והדעות, הרצונות וההרגשות, מתהפכים ושבים להקבע בעצם תכונתם בתכן הקדש האלהי. 

 

ג.

 התשובה הכללית, שהיא עלוי העולם ותקונו, והתשובה הפרטית, הנוגעת לאישיות הפרטית של כל אחד ואחד, עד כדי דקות הפרטים של תקוני-התשובה המיוחדים, שרוח-הקודש יודע לפרטם לפרטים היותר בודדים, הן ביחד תוכן אחד. וכן כל אותם תקוני התרבות, שעל ידם העולם יוצא מחורבנו, סדרי החיים החברתיים והכלכליים, ההולכים ומשתכללים עם תקוני כל חטא ועון מחמורים שבחמורים עד דקדוקי סופרים ומדות חסידות היותר מופלגות, כולם עושים חטיבה אחת, ואינם מנותקים זה מזה, "וכולהו לחד אתר סליקין". 

 

ד.

 הטבע העולמי וכל יציר פרטי, ההיסתוריה האנושית וכל איש יחידי ומעשיו צריכים להיות מסוקרים בסקירה אחת, כתוכן אחד בעל פרקים שונים, ואז ממהרת האורה של הדעה המביאה לידי תשובה לבא. 

 

ה.

 באמת אי אפשר להתרומם אל התשוקה הרוחנית של ישועת הכלל בלי תשובה פנימית עמוקה מכל חטא ועון. אמנם יחיד ששב במובן זה מוחלים לו ולכל העולם כולו, וכן יכולים רבים להתעלות לתכונה האידיאלית הגנוזה בנשמת האומה ע"י תשובת היחיד, השב למטרה זו של התאפשרות הזרחת תשוקת גאון האומה בטהרתה. 

 

ו.

 ראש הפסגה של נשמת האומה היא המגמה הכללית, שהאומה שואפת אליה בעצם הויתה, וזה כבר יוצא על כללות ההויה, ורעיון התשובה העליון נעוץ במרום חביון זה.

 

ז.

 נשמתה של כנסת ישראל היא הצדק המוחלט, שבהתגשמותו הוא כולל את כל הטוב המוסרי שבפועל, על כן כל פגם מוסרי, שהאיש היחידי מישראל עושה. מחליש הוא בזה את קשורו עם נשמת האומה כולה. והתשובה הראשונה היסודית היא להתקשר עם האומה בנשמתה, ועמה הכרח הוא לתקן את הדרכים והמעשים כולם לפי אותו התוכן המהותי שבנשמת האומה.

אני צריכה ללכת למכולת אבל...זמרת מיוחדת

אין לי כוחחחחח

נגעתי היום בטעות בערביה,בועות סבון
פתאום הרגשתי שנהפכתי לטמאה.
איכס, שונאת שזה קורה לי.
ובאמת בתקופה ההיא הייתה הדרה משמעותית מאוד פסידונית


מי כאן?אלפאחורס.
מה אכלתם היום?
מה עשיתם היום?
התחלתם לימודים?
אניאניקיש תפוא

וואי מלאאא זבל

כלוםםם. ממש כלום. מלא שעות מחשב.

לא. מחר!!

 

 

 

 

 

(את בבית? חזרתם?)

לא אני עדיין כאןאלפאחורס.
למה אין מה לאכול למה
באמת?קיש תפוא

דווקא היא אמרה שתמיד יש שם מה לאכול.. ולמה לעזאזל היא לא לקחה את הפון שלה?

אניעלה שלכת
אכלתי-
סלט יווני
פסטה ברוטב עגבניות
קוסקוס עם ירקות
קציצות עדשים עם בטטה וסלט חסה
אפל סוס
טיפה קורנפלקס

אמ הייתי בבית ספר עד שש, ואז הלכתי לשיעור HIIT, הגעתי הביתה, אכלתי והתקלחתי. עוד מעט הולכת לישון

כן לצערי
נשמע טעים ממש😋Reminder
הלוואי עלי לא אכלתי כלום כמעט, חוץ מסלט פסטה ואפרופו כל היום. אה ושוקולד כי חייב

ולמה עד 6? באיזה קטע? זה קבוע לכן ככה?
לא. למדנו עד 3עלה שלכתאחרונה
יש לנו מבחן בביו אז נשארתי ללמוד..

שוקולד זה לגמרי החיים. השוקולד הכי טעים לדעתי זה טעמי בייגלה אעאעא
לפני שהטפטוף יהפך למבולרץ לשום מקום
אז מה, ערים?אלגאוי
למה?
אם אתה הולך אז קח אותך איתירץ לשום מקום
שונאת נסיעות.מיתרי זהב
מי המציא את 446 למען ה'. בלעע
הקו או הכביש?נושם ובועט
הקומיתרי זהבאחרונה
האנשים האלהאוי טאטע!
שנכנסים לפורום פעם ביום ומגיבים על חצי מהשרשורים...
..בזרימהאחרונה
@גלידת לימון
כי זה שרשור שלך ברמת העיקרון.
@מחכה. שעה מגניבנ בכל זאת וזה גם כן תפוס לך
זכויות יוצרים וכאלו.

~~~
אנחנו מזדקנים מהר מדיי. איך פתאום אני שמיניסטית גדולה ומתנשאת וכשחמשושיות עוברות לידי ומדברות על המורות אני מתערבת (בטעות, נו. לא בשביל להפריע) ומביעה את דעתי. והן מקבלות את זה בשתיקה של הסכמה שמביעה "יואו, הגדולה הזו בטח מבינה במה שהיא אומרת." וזה אפילו שאין לי מושג מה השם שלהן ומאיפה הן בארץ והן לא יכולות לדעת אם לא המצאתי הרגע שטויות ובטוח שהן אפילו לא שמו לב שאני סתם עברתי ליד למלא את הבקבוק ופשוט צרם לי שהן מחליטות על סמך כלום איזו מורה טובה יותר או פחות.
אני שומעת עכשיו שירים מוזרים ויש לי כמה שירים בפלאפון שאני צריכה למחוק ואין לי כח ללימודים האלו ואיך למען ה' אפשר לשרוד את העשרה חודשים הקרובים אני לא יודעת.
התחילה התקופה של "לאיפה את הולכת שנה הבאה", "מה את עושה שנה הבאה?", "איזו מגמה תבחרי?" ובואוו, אפילו לא התחלנו את השנה, מאיפה לי לדעת מה יהיה (מתוך האינספור אופציות שיש. אלעק.)
לא הבין את כל מהות כוחובזרימה
קול פיצוץ אדיר נשמע, גלים שמתנפצים
מי ששמע היטלטל מהעוצמה


(אולי יש מישהי מפה שמכירה
מילים מילים
נו אני מחפשת מישהי לדבר איתה על זה והכל ישן-ישן כ"כ בשביל שאפנה לחברות)
איך אתם שומעים שירים?ריעות.
יוטיוב? קבצים בפלאפון?
אם בקבצים בפלאפון- פשוט מפעילים בסדר אקראי? לפי ההופעה שלהם בפלאפון? פלייליסטים?
ספריה של 450 שעות של מוסיקה שאספתי מאז 1999משה

וספוטיפיי, לאחרונה.

 

יש לי קובץ WPL ל-Windows Media Player שיודע לבנות פלייליסט של שירים שלא ניגנתי במשך חודשיים, ואני מחליף אותו מדי פעם.

תלויחופשיה לנפשי
אם אני מחוץ לבית-קבצים בפלאפון בדרך כלל לפי הסדר.

אם אני בבית יוטיוב, מה שיש בפלייליסט המובנה שהוא נותן לי.
בדכ קבצים בפלאפון בסדר אקראי.שוליינית
לפעמים רדיו.
קבצים באקראייהיה בסדר....
קבצים בפוןפעם הייתי ניקית

שמה לפי שירים שבאלי באותו רגע

זה לפי המצברוח

 

ספוטיפייעלה שלכת
חוץ משירים חובה, שאז יש לי אותם בקבצים בטלפון
אז גם אני הייתי ככהריעות.
ספוטיפיי או קבצים אקראיים בפלאפון, עד שגיליתי שהאפשרות של פלייליסטים בפלאפון הרבה יותר נוחה מכל דבר אחר.
נו פלייליסט מורכב מקבציםיהיה בסדר....
ברורריעות.
רק שכל פלייליסט מורכב מקבצים ספציפיים. יש לי פלייליסטים לפי אלבומים, פלייליסט של שירי ערש, כל השירים של קרן ועוד כמה
אהה אז גם אני ככהיהיה בסדר....
אבל לקרן פלס לא מתחברת
וגם לא לחברה שלה
ספוטיפיינושם ובועט
האמת שבזמן האחרון בעיקר youtubeחסוי מאוד

אבל יש לי המוווווווווון מוזיקה במחשב. בלי עין הרע...

פעם הייתי בחור רציני. שומע אלבומים לפי הסדר.. כיום אני לא מקדיש כ"כ הרבה זמן לשמיעה שאוכל לשמוע אלבום שלם, אז רוב השמיעה היא אקראית לפי מה שבא.

 

(אגב, זכור לי שאת טובה באנגלית, נכון?)

אצלי בדיוק ההפך 😅ריעות.
שנים הייתי שומעת פשוט שירים ששלחו לי (חוץ משירים של קרן שהכרתי לפי הא"ב), ורק לאחרונה התחלתי לשמוע לפי אלבומים ובצורה מסודרת.

נכון, פחות או יותר
יוטיובאיכהאחרונה
לפעמים קבצים בפלא'

הכי אני אוהבת לנסוע באוטו הישן שלנו שיש בו עדיין דיסק ואפשר לשמוע שירים נוסטלגיים מהממים!

לפתוח את הטיפ ולמצוא דיסק שבאלך באמצע החיים זה סתם משגע..
אז שמעתם את שמש של חנן בן ארי?חסוי מאוד