הסדרה הזו אשכרה ברשימה שלי. טוב נו, בעיקר בשביל מילו ונטימיליה וזה שכולם מטורפים עליה.
מישהו כאן רואה החיים עצמם?ריעות.
אני, כמובן.טוב נו..
(מה הסיכוי שדיברנו על זה פעם או ששלחתי לך את זה או משהו כזה? יש לי דה ז'ה וו רציני)
שמעת שאישרו עוד שלוש עונותריעות.
לא, לא שמעתי.טוב נו..
אה, נשמע הגיוני.
תמוה בעיניי שאישרו בבת אחת עוד שלושריעות.אחרונה
יש לי עוד שתי סדרות לסיים, לא הרבה בכלל, ואז אני מתחילה אותה
משהו בתוכו כבה הוא מניח את הנשקפועל במה
לילה שקט שיהיה
תן לה ללכת, הו, תן לה ללכת!פועל במה
הוא תולה את כל עולמו בה כמו מובייל ברוחפועל במה
אם אתה חושש שהיא כבר לא אוהבת.פועל במה
שוב אותה אדרת ארורה בשינוי גברתפועל במה
אהבה קשה כמו של אופיליה להמלטפועל במה
הוא מתפרק בטלפון צועק קחי אותי מכאן בייביפועל במה
רק בהנאות מידיות שמתחברות לאיזה שקעפועל במה
צעד לא חכם כעת אך הכרחי בהסתכלות אחורהפועל במה
אם היה מותר לשמוע שירים, השיר שהייתי שומעת זה עודני ילדבוז
מותר.רק בשמחה.
אסור למי שלא גר במדינהבוז
גם לו מותר...רק בשמחה.
תראה לי רב שפוסק ככהבוז
אין איסור גורף לשמוע שירים בספירת העומר...רק בשמחה.
בלי קשר להיום...
זו לא ההלכה?בוז
אם תבוא לרב ותגיד לו האם אפשר לשמוע שירים הוא יגיד לך תקשיב תכלס אפשר כי אין איסור גורף?
אכן.רק בשמחה.
את צודקת.
ע.י.צ'יאל
מקור?
בשמחה
רק בשמחה.
עוד הביא הגאון הרב שלזינגר מהגר"ש דיכובסקי, חבר בית הדין הגדול, שכתב כמה עניינים:
א. בשו"ע אין רמז לאסור מוזיקה דוקא בימים אלה, אלא אסר כל השנה ובימינו התירו זאת.
ב. המג"א אסר ריקודין ומחולות (מי"ז בתמוז ואילך) ולא דיבר על מוזיקה כלל.
ג. הראיה לאסור שהביא במנחת יצחק (א, קיא) היא מהפמ"ג שכתב שמותר לישראל להתפרנס מכלי זמר, ומהר"ם שיק (יו"ד שס"ח) שדן באבל האם מותר לשמוע מוזיקה. וע"ז כתב הגר"ש דיכובסקי שאין ראיה מהפמ"ג לאסור, כי לא ציין שיש כאן דין מחודש, וכל כוונתו שאמנם המנהג לאסור ריקודים ומחולות, אבל המנגן לצורך ריקודים ומחולות לפרנסתו, מותר. ומנין לאסור מוזיקה שלא נועדה לריקודים, כמו אחד הנכנס לרכבו ומדליק מוזיקה כדי להנעים את זמנו? גם תשובת מהר"ם שיק מדברת על אבילות יחיד שהיא יותר חמורה מאבילות של רבים.
לכן הסיק הגר"ש דיכובסקי שאדם שעבורו מוזיקה היא צורך חיוני למנוחת הנפש (הרמב"ם בשמונה פרקים: "מי שהתעורר במרה שחורה, יסירנה בשמיעת הניגונים") אין לזה שום קשר לריקודים ומחולות שנאסרו בימי בין המיצרים לפי המג"א, והיא מותרת.
הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג שליט"א, חבר בית הדין הרבני העליון וחתן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, בשו"ת "בנין אריאל" חלק אורח חיים, התיר שמיעת מוזיקה מרדיו או דיסק וכיו"ב:
"לצורך מנוחת הנפש מותר תמיד לשמוע מוזיקה. יש אנשים ששמיעת מוזיקה עבורם היא דבר חיוני לצורך מנוחת הנפש, כדברי הרמב"ם בשמונה פרקים (פרק חמישי) כו' מוזיקה זו שהיא חיונית לנפש אין לה כל קשר לריקודים ומחולות שנאסרו בימי בין המצרים, לפי המגן אברהם, והיא אינה אסורה בימים אלו".
הרב דב אהרון בריזמן בשו"ת שלמי חובה, חלק אורח חיים סימן עח, התיר שמיעת מוזיקה מרדיו או דיסק וכיו"ב:
"ונראה לעניות דעתי, שכשם שידוע שלקשיים כלכליים יש השלכות על שלום בית ושלום החברה (השווה: "אמר רבי יהודה לעולם יהא אדם זהיר בתבואה בתוך ביתו, שאין מריבה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא על עסקי תבואה". ילקוט שמעוני תהילים רמז תתפח. וכן כתובות [נט ב] 'הבטלה מביאה' כו'), כך ידוע כיום בעוסקים בתורת הנפש כי לשמיעת מוזיקה יש השלכה חיובית על מידת הרוגע של האדם ונוחיותו לבריות באופן תת-מודע, כך שדווקא בימים אלו של ספירת העומר וימי בין המצרים שיש להרבות אהבה ואחווה וריעות, איסור שמיעת מוזיקה אפילו מ'כלי שני' כדיסק או רדיו וכדומה עלול להביא באופן תת-מודע לתוצאה ההפוכה, ברמות מסוימות... המוזיקה, שנפוצה וזמינה כל כך בימינו לכל דורש ומבקש, שלא כמו בזמנים עברו, כבר לא מרגשת את האדם ומשמחת אותו כפעם, והחוש יעיד על כך".
"ואחר כך מצאתי שכן כתב הרב אליעזר מלמד (מאמר על מנהגי שלושת השבועות): "ואמנם, כשהחלו לייצר את מכשירי הרדיו והטייפ הראשונים, הייתה שמחה בשמיעת הניגונים דרכם, אולם כיום שהכול רגילים לשומעם, אין בזה כל שמחה, וממילא אין איסור לשומעם בשלושת השבועות".
הגאון רבי יוסף קאפח זצ"ל, חבר בית הדין הרבני העליון, בשאלה 47 מתוך שו"ת שפרסם הרב משה צוריאל, התיר שמיעת מוזיקה מרדיו או דיסק וכיו"ב:
שאלה - "האם מותר לשמוע מוזיקה ובפרט בספירת העומר?" תשובה - "מותר לשמוע מוזיקה מקלטת או מרדיו. דאינו כלי הניגון ממש. וכן מותר לשמוע שירי קודש. ובספירת העומר אין לחשוש כלל לשום דבר"
הגאון רבי יהושע אהרנברג זצ"ל, בשו"ת דבר יהושע חלק ג' סימן ס"ג, כתב להתיר שמיעת מוזיקה להנאה:
"וכן אומרים שגם בימי הספירה אין לשמוע כלי זמר, אבל יתכן שנשתררב מה שאסור לעמוד במקום מזמוטי חתן וכלה וכמ"ש לעיל דגם כלי זמר שמעודדין שמחה בכלל, אבל זמירות שאינם לשמחה אלא להנאה או לכבוד כנ"ל לא ידענא שום מקור לאיסור ועיין במגן אברהם סימן תצג שנהגו לאסור לעשוות ריקודין ומחולות של רשות בימי ספירת העומר, ואילו משמיעת כלי זמר לא הזכיר כלום".
הקלות נוספות:
הגר"מ מאזוז כתב שהמנהג שלא לשמוע מוזיקה בימי ספירת העומר הוא חומרא על חומרא ללא מקור וסמך, ולכן יש להקל בר"ח אייר, ובפסח שני, וביום שישי אחר חצות היום.
הרב יצחק יוסף כתב שלדעת אביו (הגר"ע) אין איסור כלל במוזיקה ווקאלית ואין שום מקום לחלק בין סוגי מוזיקה ווקאלית, גם אלה שנשמעים כמו מוזיקה אמיתית, שהרי עצם האיסור של מוזיקה בעומר הוא חידוש, ואין לו בו אלא חידושו, ומניין להוסיף גזירות חדשות. וכן כתב בשו"ת אגרות משה או"ח א' קס"ו: "וע"י הרדיא אם נשמע זמרא דפומא מותר ואם בכלי זמר אסור". וכתב בשו"ת שבט הלוי: "ולדעתי אפילו אם הטייפ נעשה משירה בפה נהפך לכלי שיר, אלא שכהיום מקילים אפילו מדקדקים בזה, ויש ללמד עליהם זכות".
מספיק טוב?רק בשמחה.
עוד:רק בשמחה.
הרב אליעזר מלמד פירט עוד. שירים שקטים מותר לשמוע, מנהג האיסור הוא על שירים שמחים, ונראה ששירים בינוניים שאין בהם עצב מיוחד אך גם לא שמחה, אם הוא נועדו להפיג מתח ושיעמום ולא לצורך שמחה, מותר לשמוע.
הרב יעקב אריאל בתשובה תמציתית נתן כלל. רק שמיעת שירי ריקודים, כגון שירי חתונות אסורים, שירים אחרים מותרים.
ע.י.צ'יאל
א. מי התיר בימינו?
מי לא?רק בשמחה.
ע.י.צ'יאל
פסקי תשובות, שבט הלוי, אגרות משה ועוד ועוד.
המתירים-רק בשמחה.
הרב דוב ליאור,הרב אליעזר מלמד,הרב יעקב אריאל.
ע.י.צ'יאל
זה לא 'בימינו התירו' אלא יש שהתירו. וגם הם, לא התירו באופן גורף.
לא אני כתבתי את זה.רק בשמחה.
נכון.
וכפי שראית מותר לשמוע שירים (לא שמחים במיוחד.) בספירת העומר.
ע.י.צ'יאל
תלוי לדעת מי.
אאלט אין פוסק שהתיר בכלי נגינה.
הדבר יהשוע הרב מאזוז הרב יעקב אריאל,רק בשמחה.
והרב מלמד.
אני זוכר שראיתי שכתוב שאין ממש הבדל בין ווקאלי לבין שירים עם כלים.אאלט.
ע.י.צ'יאל
בשמיעה מהקלטה. אני מתכוון למופע או שירה עם כלי נגינה.
אה.זה וודאי אסרו.רק בשמחה.
ע.י.צ'יאל
לפי רוב הפוסקים, אין הבדל.
דווקא ראיתי שיש הבדל.רק בשמחה.
ע.י.צ'יאל
לרוב הפוסקים, אין נ"מ לזה שזה מוקלט.
לחלק מהפוסקים, גם שירה בפה אסורה.
ויש גם דעה, שהמכשיר בעצמו נקרא כלי נגינה.
..רק בשמחה.
א.הייתי מביא מקורות.אבל אין לי כוח.אולי מחר.
ב.מקור?
ג.מקור?
ע.י.צ'יאלאחרונה
עיין מ"ב דרשו ופסקי תשובות.
יש אסור לשמוע כלי נגינהבאהבה ואמונה!!
קנאי לאור ההצלחהפועל במה
די להיות מדויק
כי לאחרונה הכוכביםפועל במה
מדוע אין עינך שמחה
נלך לישון או נסיים את הציור?גיטרה אדומה
🌺לעבדך באמת!
קשה להשגה.
אמת היתה אחת. ודעתנית.
ושתיקה?
שתיקה היתה נמצאת שם, בין מילים.
או במקומן.
שתיקה היתה המון,
רק למי שידע להיות בה.
~ - - - - - - - - - - ~
ישבה אמת אל מול השתקפות,
ושתיקה מונחת, לידה.
שתיקה נהנתה מהמים.
"צלולים" שתקה.
"גועשים מידי!" רטנה אמת בחוסר נוחות.
ושתיקה? הביטה שוב במים, ושתקה.
אמת השליכה אבן , נוצרה אדווה.
"אני שונאת מים עכורים!"
יושב לה בבטן, הרגישה שתיקה.
"כשלא הכל נקי, חסר אמת." המשיכה אמת וחרצה את הדין.
שתיקה שכשכה את רגליה במים, מחכה לבאות.
אמת התקשתה לשבת. היא הרגישה חובה לגלות איזה אור, לשפוך עוד מים נקיים יותר.
שתיקה ניסתה למצוא את עיניה, לחייך, ולקרוץ לה.
אבל אמת היתה עסוקה, ולא הרגישה ברמז שבשתיקה.
"הריח של המקום הזה, צובט לי באף, זה לא המקום שלי.."
יבבה אמת בעצבות אמיתית.
ושתיקה,
הוציאה זוג מגפיים,
הושיטה לאמת.
"בואי, נקפץ בשלולית."
..לעבדך באמת!
וואי.את כתבת?גיטרה אדומה
כן...לעבדך באמת!
את כותבת בסגנון נהר האמתגיטרה אדומה
וואו אחד הספרים.לעבדך באמת!
ו, וואי. תודה.לעבדך באמת!
💞גיטרה אדומהאחרונה
עזבתי את הבית, עברתי לדירה שכורהטוב נו..
עכשיו אתה חוזר בחזרה.
אני צריכה אדם אמיתי שינקה לי את הלב.גיטרה אדומה
איזה משפט יפההשאלה.
ממ תודה.אני חייבת אדם כזה.גיטרה אדומה
פה בשבילך אהובה.לעבדך באמת!
ממ..גיטרה אדומה
אני פשוט צריכה טוהר.
הלב שלי טמא.
אין סיכוי בעולם שהלב שלך טמא. לא קיים.לעבדך באמת!
טוב צודקת.מחילה מעצמי.גיטרה אדומה
גם זה לא נכון!לעבדך באמת!
אולי.למרות שכן יש הרגשה רגועה וקדושה..גיטרה אדומה
אז תחיי אותו, ותשמחי אותו.לעבדך באמת!
אני מציירת.אני שמחה.גיטרה אדומה
לאט לאט הדברים ירגעו לאט לאט.. זה תקופה..לעבדך באמת!אחרונה
" "מנדול
סתם.גיטרה אדומה
זוג עיניים ירוקות ושיער כזה,
מתולתל
ושתיי גומות חן שמראות על התמימות השופעת הזו
וזוג רגליים שפשוט מוליכות
אל התפילה שבגן
ו"אלוקי נשמה שנתת בי",
טהורה.
היא.
והלב פשוט היה מתיקות אחת גדולה
ואדום כזה,באמת מעודף אהבת חינם
וחיוכים מפוזרים
אל הגננת אסתי
ולכל הילדות במפגש.
ילדה קטנה.
תחזרי ללב שלי.
תגרמי לו לבעור מאותיות-
ת.מ.י.מ.ו.ת.
תמימותתפוז סיני
אבל היא כבכ הרוסה לגמריי...גיטרה אדומה
היא לא יכולה להרס.תפוז סיני
וואלה שזה נכון...גיטרה אדומהאחרונה
האם לדעתכם סקר שמיועד רק לבנות תהוא חשוד? (בלי תוכן לא צנוע)מתנצל
האם לדעתעם בנות צריכות להימנע מלענות על סקרים כאלה?
תגיד הכל בסדר איתך?פשוט אמת.
מקווה שכןמתנצל
לא רוצה להטריל, להפך - יש כאלו שרוצי להיטריל אותי. הייתי מעדיף לקלב רק תשובת לעניין, אבל בדדרך כל שפותחים סקר כזה תמיד "חייב" שייה אנשים שיגבו לא במקום.
בכל אופן, אני שאלתי אתה שאלה הזאת כאן בשביל לדברר את דעת קהל גם לגבי הנושא הזה- האם צריך לחשוד בבעל הסקר?
ממש לא.,,,,,,,,
תודה רבה! מעריך!מתנצל
יא אללה אני זוכר אותך
גדול אתה גדול
יחנע
הרגת אותי..שה"י פה"יאחרונה
הולך ליהיות לג בעומר קשוח..פפףמנדול
קשוח זה נקרא בלי נסיעה למירון?דשא סינטטי
עם.. דווקא בגלל זהמנדול
נישרוד 💪מנדול
כמו שנה שעברה
קשוח?פשוט אמת.
שמונה עשרה שעות רצוף על הרגליים בדוכן במירון
אחכ שעה וחצי נסיעה לרמת הגולן
ואז חתונה של חברה עד מאוחר יחסית-
ריקודים, לשמח תכלה וכו...
קיצור פסיכי!
הייתי ערה רצוף משהו כמו 38 שעות רצוף.
ואם אתה במירון בוא לומר שלום בדוכן של להבה(; סביר להניח שאנוכי אהיה שם..
בעיקרון..מנדול
אשכרה הישרדות
יאוו להבהה אין עליכם! אלופים.
אבל בואי לדוכן של חבד..אולי אני אעבור שם

חחפשוט אמת.
איזה ישן זהה
..מנדול
חח תודה..פשוט אמת.
אואו אשרייך!גיטרה אדומה
תודה תודה
פשוט אמת.
ויצאה לך ברכה?גיטרה אדומה
יצא לי תשובה למה שכתבתיפשוט אמת.
ותאמת, עברו קרוב לשנתיים ותטוב שבדבר ההוא אני עוד לא מצאתי...
ואכן נפגש בעזר ה'

סמכי על הרבי.גיטרה אדומהאחרונה


