שרשור חדש
חח טוב קורעחיספיקלה

בוכה/צוחק

חצי כוח...מתיישב בנשמה


אתה לא באווירה טובה תחכה קצת ותקרא שוב זה קורעחיספיקלה


לא מסכימה איתך. זה לא באמת מצחיק.טוב נו..

וזה ישן.

והנה הוא חוזר עם אווירה טובה!!!אקונה מטטה


לא, האמת שלא רציתי להרוס לכם...מתיישב בנשמה


למה מה קרה??? למה אתה בדיכי כרגעע??אקונה מטטה

עוד מעט שבתת!!!!!!!

בשבת אסור להיות עצובים!!!!

הוא שומר את השמחה.. תני לוסניורה

עוד כמה דקות הוא יהיה רענן ושמח... נכון @מתיישב בנשמה? (לא מתייג)

אני שמח, אבל הבדיחה הזאת פשוט לא נגעה בי.מתיישב בנשמה


חחח טוב אז שנייהאקונה מטטה
אווו הינה הוא חוזר אלינואקונה מטטה

מה נשמע????

התגעגענו

קראתי את כל הדף... לוקח זמן...מתיישב בנשמה

טוב ב"ה!

כעעע תיקרא עודד:אקונה מטטה


את הגבת!שושנה בין החוחים

גזורה!

חחחחחחחח כעע!!!!אקונה מטטה

תמיד שכתוב שמה אקנה מטטה תדעו שזה אני

ב"ה שאתה שמח!סניורה


אה, עכשו הבנתי!וואי חזזזק!שושנה בין החוחים

בהתחלה חשבתי כאילו שבכללי רוקאים לו בזילי

ואז הוא קורא לו בזיליקום

סתם ככה..

 

 

ואז קלטתי

חזקקסניורה


זה לא מצחיק אבל.א"י לעמ'י


זה חוננקק!!!!!!!!!אקונה מטטה


גדוווווללל!!שמח תמיד!


"השבת נועם הנשמות והשביעי עונג הרוחותצהובה
ועדן הנפשות להתעדן באהבתך וליראתך שבת קודש נפשי חולת אהבת"
זה ענק!ריעות.
איזה יופי. כמה יופי.
דברים לסיים:
שלושה ספרים
שלושה סרטים
פאזל אלף חלקים
דברים להתחיל:
עבודה
תיאוריה
עד מתייי??????????מתיישב בנשמה


אוג' 17עמירם


עכשיו המקדש השלישי בדרךאחרונה


שבת בבית אחרי חודשיים שלא.Masterpiece
אני אחת המתרגשות
ואז כשבאמצע השיעור הסתכלתי על המחברת והבנתי שהסיכום שליקמנו ונתעודד

בס"ד

 

לא עתיד להתפתח במהשך - נזכרתי שוב בסיפור על הסנה.

 

@נפתלי הדג

תזכיר לי?נפתלי הדג
אין על עוזנחמיה17

|סוגד|

האמת אני מכיר אותו... אבל זה מסגו האנשים שהם יותר גדולים ממני ביותר מדי ולא זכיתי להיות אתם באמת בקשר. וחבל...

הסיפור הזה פשוט מבהיל, קראתי אותו לפני אני לא יודע כמה זמןקמנו ונתעודד

בס"ד

 

והוא עדיין מטלטל.

 

 

דברים אחרים שלו אני פשוט לא מכיר.

זה האמת נתן לי לראות באור ממש מתוקנחמיה17אחרונה

את מי שתמיד הסתכלתי עליו כזר.

 

האמת- נזכרתי שלא רשמתי אותך ברשימת האנשים שמאחורי הניקים שאני רוצה לפגוש....

אנשיםאביגיל.
קשה לי איתכם
גם לנו קשה איתך.מתיישב בנשמה

אני דווקא ממש משתדלת לא להפריעאביגיל.
אוך, זה היה בדיחה.מתיישב בנשמה


מתנצלים מראש אם עשינו משהו רעפועל במה

מוזמנת לתקן אותנו

חלילה וחס!אביגיל.אחרונה
סתם
מתוסכלת מחיי
אני רוצה לנסות לבד.נקודונת.
עבר עריכה על ידי נקודונת. בתאריך י"ג בתמוז תשע"ז 15:13
אני לא רוצה ללמוד מטעויות של אחרים.

אני לא רוצה שיזהירו אותי שזה לא נכון.
אני רוצה להחילט לבד מה נכון ומה לא.
אני רוצה ללמוד מהטעויות שלי, לא של אף אחד אחר.

אני רוצה לטעות לבד.
אני מוכנה גם לתקן לבד.

לתקן טעות שלי זה קשה, אבל זה עדיף.
כי זאת אני.


הטעויות של אחרים לא מעניינות אותי.
להם זה טעות. מי אמר שגם לי?
תנו לי ללמוד.
תנו לי לנסות.
תנו לי לטעות.
תנו לי להצליח.
תנו לי לעשות משהו מעצמי לגמרי.
תנו לי לתקן טעויות שלי ולהודות בזה שזה טעות. אבל טעות שלי.
תנו לי להרגיש שאני מחליטה על עצמי.

תפסיקו לדאוג.
לעזאזל.

אני מסוגלת ויכולה.
אז זה מסוכן. אז מה.
אני לא מפחדת להסתכן.
אני אעשה כל דבר שאני רוצה. זה מה שיגרום לי למצוא בסוף את המקום שלי.

ואני אמצא אותו לבד, את המקום הזה.
אם כולם ינסו לתקן לי טעויות שהם גרמו להם, איך אני אמצא? אני לא אמצא.
אף פעם.

אני צריכה חופש לעשות מה שנכון לי. אני אעשה רק מה שטוב לי ונכון לי.

יתפוצץ העולם, זה לא מעניין אותי.

כן, אני רבה איתם המון, ומותר לי.
אם אני לא אריב, אני אשאר כמוהם.
לא, זה הדבר האחרון שאני אוצה.
לא. אני אריב, אני אלחם.

אני רוצה לחיות את החיים שאני רוצה.
ואני עושה את זה.


ואוף, קשה לי.
כי כן, חסר לי הקשר הטוב איתם.

אין דרך שזה יהיה ביחד?
כנראה שלא.

אני צריכה כח.
המון כח.

הלוואי ואני אמצא גם אותו, את הכח.


(אפשר להגיב.)
כן,נקודונת.
הדעות של אחרים לא מעניינות אותי.

לא,
זה מעניין אותי. אבל לא הבטחתי להקשיב לאף אחד.

לא הבטחתי כלום לאף אחד.
יש בי מין רצון כזה לצרוח לעולם.נקודונת.
שכן,
אני מסוגלת,
אני יודעת,
אני רוצה ויודעת גם מה,
יש לי את הדעות שלי,


יש לי גם את ההחלטות שלי.

לא. אין לי סיכוי שהעולם יבין אותי.
אני צריכה להשלים עם זה.

ו.. להתחיל לשים פס על דברים.

ולעוף על דברים עד הסוף.


אלוהים. אני צריכה כח.
אני צריכה כח.
אני חייבת כח.
קשה לי בלעדיו.


הלוואי שיקרה מזה טוב.
אמן.
אני צריכה קצת עידוד.נקודונת.
ושיאמינו לי.
ושיאמינו בי.





אני לא שלמה עם עצמי.
תגידו לי שאני מסוגלת. קשה לי להאמין בזה.

זה קשה. אלוהים. זה קשה
קראתי.שעות של אמת.

חיבוק

 

 

פה אם צריכהחיוך

...סניורה

את מדהימה!!! אבל ממש!!!

מזדהה איתך...

.חיבוק

זו את.שחר.
וזה הדרך שלך.
שרק את הולכת בה.
רק את טועה בה
ורק את מגיעה מהטעויות האלו לדברים נפלאים
תודה לכן.נקודונת.
ממש אהבתי מה שכתבת!!!~שירוש~אחרונה
שבת שלום.נקודונת.
יהיה טוב?



אמן.
שבת שלוםשקיעה

יהיה טוב.

בע"ה.

שבת שלום.טוב נו..

יהיה טוב.

לכולנו.

אמן.

שבת שלום.א"י לעמ'י

יהיה טוב בע'ה צדיקה.

 

שבת שלום!!חפרנית בנשמה

שתהיה שבת מנוחה, שבת של שמחה!

ולמרות שכבר אמרו- יהיה טוב!! בעז"ה

אחלה שבת!נער מתבגרר

כן

שבת שלום!פועל במהאחרונה

בטוח שיהיה טוב!

תבקשי מהקב''ה שייתן לך לנוח באמת השבת בלי בעיות!

אלוקים.שחר.
איזה סרט נורא.
הממ מה היה שם?חפרנית בנשמהאחרונה


סיפור לכבוד שבתהללי~
עוד יום שישי. הבית נקי, מסודר ומוכן לכבוד שבת קודש. אני יושבת מול הארון בגדים וחושבת מה אלבש השבת; עוד יום שישי.
לפתע בום חזק קורע את הדממה הפסטורלית שהייתה לפני רגע.
אני רצה לסלון, ומחזה מרהיב נגלה מול עיניי;
מפלי הניאגרה באמצע הסלון!
טוב, הגזמתי אבל זה באמת היה מרהיב.
מפלים של מים זרמו מתוך האקווריום,
האקווריום ששימש את ביתינו למעלה מעשר שנים הלך היום לעולמו. ז"ל.
לפני חודש פרצה מגיפה באקווריום ולמעלה מ15 דגים מתו. זכר דגים ואקווריום לברכה.
לסיום, הבית כרגע מוצף בכמויות מים וכל עזרה תתקבל בברכה.
שבת שלום!
אנשיםםםהללי~
כבר לא צריך עזרה, גרפתי את כל המים בכוחות עצמי :-p
גאה בך!סניורה


חןחן הללי~אחרונה
אוישש שבת שלום!!סניורה


עצמות בריח זה דבר יפהנחל
שרשרת על העור זו חולשה

אני שונאת אותו בגלל מה שהוא אומר
וגם אותו
@לא נתייג
@לא נתייג
אין על הדיסק של ישיבת רמת גן!!!המקדש השלישי בדרך

אחד הקדושים!

אני אתך, יפה מאין כמוהו!!!יובל הנגן


אבל רק השירים והניגונים השקטים.המקדש השלישי בדרך

השירים השמחים (אחד יחיד ומיוחד וכו' לא משהו...)

לא יודע, אהבתי הרבה... יובל הנגן


הביצוע של אחד יחיד פשוט גרוע הנה ביצוע יותר טוב יהדות=דרך חיים
 
אפשר עוד שירים מהדיסק?פאי פקאן
אפשר גם באישי
תודה

אני מתלבט אם לקנות את הדיסק
זה לא מהדיסק של הישיבה... זה מהדיסק של הישיבה שלנו חחחחיהדות=דרך חיים

בדיסק של ההסדר יש ביצוע ממש ממש גרוע ויבש לניגון הזה.. 

הנה הניגון שבעיני הכי עליון

דווקא יבש לא מצינו..נער גבעות מצויאחרונה


ניגון קרלין, לב טהור וושיויתי= 1!!נער גבעות מצוי


אח שלי נמצא בדיסק הזה!מתיישב בנשמה


הוא לומד בישיבה ברמת גן?יובל הנגן


אני לא מכיר שם אף אחד, אז לא יעזור שתומר את שמויובל הנגן


אני מכיר שם את כולם! באיזה שיר הוא שר?המקדש השלישי בדרך


אני לא זוכר...מתיישב בנשמה


בטח בשמחים...המקדש השלישי בדרך


בהחלט.אניייי


אתה מדבר על מבקשי פניך?תכלית הכוסף


כן, אני לא חושב שיש עוד דיסקעולה על הכל


אה נוו ברור...הכי יפה זה "ושיוויתי", אבל גם "לב טהור"תכלית הכוסף


לב טהור שיר יפה, ביצוע מעפן.עולה על הכל

ניגון ברדיטשוב גם יפה מאוד..

לאאא. אחלה ביצוע!!!תכלית הכוסף


יש לי תחודה ששמעתי אותו פעםריעות.
דיסק מושלם!!נער גבעות מצוי

כל הניגונים בביצועים מושלמים!! 

במיוחד: לב טהור, ניגון קרלין, ושיויתי, ותבנהו מהרה..

משתגע כבר מלך להיותתתפוסעת


וווואיווווווווווו|טרנס|אקונה מטטה


הקטע הכי טובנער מתבגרר

זה אחרי 

"אני הרגתי את מופסה:

"לאאאאאא:

אז

או אחרייאקונה מטטה

אחרי .....:

אחריו לא?נער מתבגרר

זה נשמע כמן בערבית

 

אחריו

אחריו 

אחריו

כעע זה מה שהתכוונתיי:אקונה מטטה


הב הב הב הבאקונה מטטה


ואי את שרוטהא"י לעמ'י


כעעע הברה אומרים לי את זההאקונה מטטה

אבל אני כבר לומתייחסתת!!

תתיחסינער מתבגרר

בכי כיף להיות שרוט!!!!!!!!!!!

נכוןןD צודק אני יתחיל להתייחסאקונה מטטה


ברכת האשריך של השבוע מגיעה ל...המקדש השלישי בדרך

@מתיישב בנשמה!!!

סתם כי בא לי...

אימללללההההאקונה מטטה


אז יש חפש תמדריך, ואני שונאת אתזה!א"י לעמ'י

למה צריך אתזה?

גם בתור חניכה שנאתי אתזה ..

זה נראלי מיותר מתמיד.

כן, חניכות נהינות. 

אבל שזה מגיע שאני צריכה להתחפש לא באלי..

גם שנה שעברה לא התחפשתי.

אופפ

 

כשהבנאדם אומר לי "שתהיה לך שבת של תמימות בה'"תכלית הכוסף

מה אני אמור לענות לו?!מטורלל

מה זה תמימות בה'?אונמר


אינלי מושג למה הוא התכווןתכלית הכוסף

אבל בפשטות תמימות בה' זה אומר "תמים תהיה עם ה' אלוקיך"...כלומר שלם ותם עם הקב"ה

אנשים.....אונמר


"גם לך מותק"Masterpiece
"רפואה שלימה גם לך".טוב נו..אחרונה


הדף ניקים מתמלא בקצב מטורף Solomon




חופש, זה כל הסיפור..עולה על הכל.


מה כולם כבר בחופש??Solomon
דווקא היום היה רק 3סניורה


מתי שצילמתי לפחות...Solomon
פעם ראשונה שהעזתי..שה"י פה"י
ו.. היה איתי מישהו, ואפילו הוא זה שכתב אותי, ולא כתב את עצמו..
מי זה?נוצת זהב


לא אפליל אותו..שה"י פה"יאחרונה
הוא צריך להבשיל עוד קצת..
אני רוצה גם ולא יוצא לי להיות שם בכללללנפש חיה.
אני במרכזית הרבה. אבלל עם אנשים שאי אפשר ללכת איתם לשם אוהבת לאפות...


***בדיחה גזענית***מתיישב בנשמה

איך קראו למבצע העלאת יהודים מתימן?

מבצע 1+1...

(קיבלתי מחבר תימני(!))

מוכר וחזקפוסעת


חולההה על בדיחות עדותפוסעת

איזה ערבי מתחתן עם מרוקאית,

אחרי שבוע הוא מתקשר ליד לאחים

חחחחחחחחחחחחחא"י לעמ'יאחרונה


עדיין אין לי פעולה!!!!!פוסעת

ישנתי מאחת וחצי עד רבע לארבע, תקנאו

 

 

 

 

אתה!!! קשר איכשהו לבית מקרטונים שבנו ליד היישוב שלי?@גיבעוננח

לאיזה כיתה?פרפר נחמד&
ממפרפר נחמד&
פחות הגיל שלי..
אבל ראיתי באתר של אריאל
לא אוהבת אותם ככפוסעת

תמיד מרגיש לי ריק מידי מתוכן

אוככפרפר נחמד&
בעיקרון
יש את המשחק עם התמונה 3 מתנדבים הם צריכים לתאר את התמונה אחד שהתמונה לפניו שני שהתמןנה הייתה ולקחו לו ושלישי שרק סעפרו לו
נדוש קצת אבל זה מתאים ליז בתמוז
מה הפואנטה?פוסעת


הראשון מסמל את הדור שבית המקדשפרפר נחמד&
היה קים
השני את הדור שבית המקדש נחרב בימין
והשלישי מסמל את דורינו שאפילו לא זכינו לראות את ביהמק ורק שמענו עליו
פעולות על בית המקדש זה חשוב מאדהמקדש השלישי בדרך


אני עושה הרבה פעולות על בית המקדש.המקדש השלישי בדרך

חניכים שלי אוהבים את זה!

יש לי חניך שעולה גם להר הבית אז אנחנו מחליפים חוויות משם כל פעם!

 

 

 

נו אז תמציא משו לכיתה ט'.פוסעת


תסתלכ רגע בפרטיפוסעתאחרונה


אה זה נחמד.פוסעת

אז צריך להדפיס תמונה.

 

יש לך עוד רעיונו בסגנון?

אפשר טלפון שבורפוסעת


לא חיב את יכולה לקחת כל תמונהפרפר נחמד&

אצל אחותי המדריכות עשו תמונה של פו הדב

 אני אנסה לחשוב

 

כן חשבתי עלזהפוסעת


איז כיתה? מה אתה עושה כשאין לך?פוסעת


ה'. זורם איתם...המקדש השלישי בדרך


אוכ נווווו.פוסעת


עם ט' איפשר לזרוםפוסעת


נכוןאקונה מטטה

אבל לדעתי את יכולה לומר להם שהם מציעות משחקים ובסוף הם מוצאות מסר

ככה אחותי עשתה לנו פעםם

כיתה ט'? נו בחייאתפוסעת


תלכי לשנו"צ ואל תתעוררי לסניף.מתיישב בנשמה


כמעט קרה לי שבוע שעברפוסעת


לנו עשו את זה השנה: אני בכיתה חאקונה מטטה


וואוו שמנמנה!!!!!אקונה מטטה


יש לי פעולה פצצהמגדלור באפלה
אין דברים כמוה
פעולהפרפר נחמד&

פעולה בנושא עולם חסר

 מחלקים את החניכים לשתי קבוצות, ואומרים להם שיש תחרות בין הקבוצות. בכל פעם נותנים משימה לשתי הקבוצות, והקבוצה שמנצחת מקבלת נקודה. בסוף המשחק – הקבוצה שיהיו לה הכי הרבה נקודות תקבל פרס ממש שווה. (חשוב להלהיב את החניכים על הפרס) (נספח- משימות)

מושיבים את החניכים ואומרים להם שהקבוצה המנצחת עומדת לקבל את הפרס... מלהיבים אותם ומותחים אותם עוד קצת מה הפרס הזה, ואז נותנים פרס ממש עלוב, למשל פתק שכתוב עליו "כל הכבוד", או משהו כזה.

 בוחרים חניך, קושרים לו את העיניים וסותמים לו את האף. נותנים לו לנסות לזהות כל מיני מאכלים.(מאוד קשה לזהות טעמים כשלא מריחים את האוכל, אבל קחו בחשבון שאפשר לזהות מאכלים לפי המרקם, אז תביאו מאכלים דומים, למשל כמה סוגים של ירקות, או כמה סוגים של חטיפים.) מן הסתם החניך יתקשה בזיהוי. אפשר אח"כ לקשור לעוד חניך את העיניים אבל לא את האף, ולתת לו לזהות מאכלים לפי הטעם.

מספרים לחניכים סיפור על מדינה שהתגלה אי יפהפה קרוב אליה. ראש הממשלה החליט ליישב את האי הזה, ושלח אליו קבוצת אנשים ציוד ואספקה. האנשים הגיעו לאי ומיד התחילו לעבוד. כל אחד תפס לעצמו שטח והתחיל לבנות לעצמו את הבית שלו. כעבור כמה חודשים הכל היה מוכן, והאנשים נכנסו לגור עם משפחותיהם בבתים המפוארים. אבל אז התחילו הבעיות... הם ניסו להתרחץ – אבל לא היו מים בברזים. ניסו להדליק את האור – אבל לא היה חשמל. הם רצו לשלוח דואר – אבל המכתבים לא הגיעו ליעדם. הם שלחו את הילדים לבתי הספר ולגנים – אבל אף אחד לא בא ללמד. מיד הוכרזה אסיפה של כל התושבים. כולם התכנסו וניסו להבין למה קרו כל הבעיות האלו. איפה הם טעו. שבעה ימים ושבעה לילות נמשכה האסיפה, ואז, פתאום, קם אחד התושבים ואמר: "כל אחד בנה את הבית המפואר שלו, אבל שכחנו להקים עירייה..."

מספרים לחניכים על חגי הנביא. (חגי היה נביא בתחילת ימי בית המקדש השני.) חלק מעם ישראל חזר מגלות בבל, והתיישב בארץ ישראל. אנשים בנו לעצמם בתים, התבססו בארץ, אבל בית המקדש נותר חרב. מקריאים לחניכים את הפסוקים ומסבירים להם. (נספח 3) בתחילת ימי בית שני אנשים הגיעו – ולא בנו את המקדש. בנו לעצמם בתים, ישבו "ספונים בבתיהם", אבל המקדש לא נבנה. ומה קרה? השמים נעצרו, לא ירד גשם, אנשים זרעו הרבה – אך גדל רק מעט, עבדו ועמלו – אבל הכסף כאילו נעלם מהכיסים, כאילו יש בהם חור... וכל זה כי חרב המקדש.

אפשר להבין מה זה – כמו שעבדנו הרבה כדי להרכיב את הפאזל אבל בסוף היו חסרים חלקים והפאזל לא היה שלם, כמו שניסינו להעביר את המים מכלי לכלי אבל בסופו של דבר רוב המים לא הגיעו לכלי השני, כמו ששיחקנו הרבה זמן במשחק הזיכרון וניסינו למצוא זוגות אבל לא הצלחנו, כמו שהתאמצנו לנצח ולקבל את הפרס ובסוף הפרס היה סתם משהו קטן ועלוב... ככה החיים שלנו כל הזמן, אבל אנחנו לא שמים לב לזה. אנחנו חיים חיים חסרים, ואנחנו אפילו לא יודעים מה הפסדנו.

מפזרים על הרצפה כרטיסיות שעליהן כתובים כל מיני דברים שקרו משחרב בית המקדש (נספח 4) מראים לחניכים מה הפסדנו, מה זה עולם בלי מקדש.

כשחרב המקדש נפסקה חומת ברזל בינינו לבין הקב"ה – בית המקדש היה קשר ישיר שלנו עם ה'. כשהוא חרב – התרחקנו מהקב"ה, כבר יותר קשה להתפלל ולהתקרב אל ה'.

התמעטו הצדיקים והאנשים הישרים בעם ישראל.

אבל לא הפסדנו רק במישור הרוחני: מיום שחרב המקדש השמים לא נראים לנו בכל יופיים, המתיקות, נופת הצופים, בטלה מן העולם, טעמם של הפירות לא משובח כפי שהיה, הוא רק צל של הטעם האמיתי שלהם.

כמו אותו חניך שלא הצליח לזהות את המאכלים שנתנו לו, שהרגיש רק צל מהטעם שלהם, ככה אנחנו חיים כל הזמן.

ומה הבעיה שלנו? אותה בעיה שהיתה לאנשים על האי. אין לנו את ה"עירייה". אין לנו את המרכז שלנו, את המרכז של החיים שלנו.

שנזכה, בעז"ה, לבנות את המקדש ולהשלים את החיסרון בקרוב!!!

 

תודה!! שומרת לשבוע הבאפוסעת


בכלליפרפר נחמד&

מישי אמרה שבאתר המדרשה לידע המקדש יש פעולות טובות על ביהמק אז לקחתי משם

 

בהצלחה

א הכרתי, תודה!פוסעת


עוד אחתפרפר נחמד&

פעולה בנושא חסר לך!

מהלך הפעולה:

משחק "חי-גוסס-מת": משחק מסירות עם כדור. כל המשתתפים עומדים במעגל ומוסרים את הכדור מאחד לשני, מי שלא תופס: בפעם הראשונה "חולה" - ממשיך לשחק בישיבה על הברכיים, בפעם השניה "גוסס" - ממשיך לשח בישיבה על הרצפה, בפעם השלישית "מת" - ממשיך לשחק בשכיבה על הרצפה עד שנפסל סופית.

משחקים את משחק "הטבעת" (מחלקים את הקבוצה ל-2, ומתיישבים בשתי שורות קבוצה מול קבוצה. המדריך נותן לחניך הראשון מאחת הקבוצות טבעת/אבן/גולה/גומיה. החניכים בקבוצה זו צריכים להעביר את הטבעת בתוך כפות הידיים (ראה נספח 2) שלהם מאחד לשני עד לסוף הקבוצה בלי שקבוצה ב' תזהה איפה נמצאת הטבעת. הטבעת לא צריכה לעבור עד החניך האחרון, המטרה היא שהטבעת תשאר איפשהו באמצע כך שהקבוצה השניה לא תוכל לדעת בקלות היכן הטבעת. כאשר הקבוצה סיימה להעביר כל החניכים בה מורידים את ידיהם על הברכיים (יד על כל ברך) בלי שקבוצה ב' תיראה אצל מי הטבעת. כעת, על הקבוצה השניה לגלות אצל מי הטבעת, כל אחד מהחניכים בקבוצה ב' מהמר בתורו על יד אחת של חניך מקבוצה א' שבה לדעתו נמצאת הטבעת. אם הטבעת באמת נמצאת ביד שנבחרה הקבוצה השנייה ניצחה ומחליפים בין הקבוצות.), משחקים כרגיל מלבד פרט אחד - משתמשים ביד אחת בלבד... אם החניכים לא הכירו את המשחק לפני הפעולה מומלץ לשחק מספר משחקים כמו המשחק הרגיל ורק אח"כ להוריד יד אחת.

המדריך מספר את סיפור "העיירה המושלמת" (נספח 1) ומפתח דיון קצר:

#מה היתה הבעיה בתינוק עם שתי הרגליים?

#רגע, רגע, מדובר באי או בנו? אנחנו דור יתום, בלי מקדש. התרגלנו לחיות בלי הדבר העיקרי - בית המקדש, מרכז החיים של העם היהודי!

#למה היה לנו קשה לשחק את משחק הטבעת ביד אחת בלבד? - בדיוק כך צריך להרגיש לנו כשאין בית מקדש, כאילו חסר לנו איבר חיוני שאי אפשר להמשיך בלעדיו. המשכנו ולמדנו להסתדר בלי, אבל זה לא המצב האידיאלי.

מדרש על חז"ל, שאחרי החורבן רבו פרושים מהיין, מהבשר, הכל בגלל שאיך אפשר לשתות יין שאי אפשר לקיים את מצוות ניסוך היין? איך אפשר לאכול בשר שקורבנות אין אנו יכולים להקריב? וכך הלאה והלאה. ראו חכמים שהעולם לא יכול להתקיים כך, ואמרו להם לשתות יין ולאכול בשר כי חייבים להמשיך לחיות. אך אנו, הרבה דורות הרבה, שכחנו את ההרגשה של "חיסרון המקדש". אותה הרגשה שלה' אין בית!

צ'ופר:

אפשר להביא את הסיפור כצ'ופר ואפשר להביא תפילה לבניין המקדש.

 

 

 

 

הסיפור:

נספח 1

 

מעשה בעיירה תרבותית ומנומסת,

עיירה למופת, עיירה נהדרת!

כל תושביה מתורבתים ומחונכים.

יוצאים לבלות בהצגות בערבים,

קוראים ספר ויושבים בבתי קפה,

רוכבים על אופניים לעבודה, ומתלבשים תמיד יפה.

יום אחד, קרה אסון נורא!

תינוק נכה נולד בעיירה,

תינוק בעל רגל אחת ויחידה,

תינוק שכזה - זו ממש בעיה!

שוד ושבר! המשפחה הזדעזעה,

כל העיר כולה כמרקחה.

מה נעשה עם תינוק שכזה?

אי אפשר לתת לו להסתובב כהוא זה!

חייבים למצוא פיתרון מהר!

את התינוק ישלחו למקום אחר,

לא משנה היכן- הרחק!

קדימה, להזדרז, הזמן דוחק!

מהר, לפני שיגדל שלחו התושבים את התינוק לאי אחר,

שם יגדל, יתפתח וילמד לבד להסתדר.

 

העיר עוד לא הספיקה להתאושש מן ההלם

וכבר אסון נוסף בדלת הולם,

תינוקת נוספת הרגע נולדה

גם היא בעלת רגל אחת בודדה,

תינוקת שכזו - זו ממש בעיה!

שוד ושבר! המשפחה הזדעזעה,

כל העיר כולה כמרקחה.

או אז, הגיעו חברי העיר לכלל החלטה!

גם את התינוקת ישלחו שתגדל לבדה.

לבדה? לא בדיוק...

התינוקת גדלה על האי לצד הפעוט האחר, ששימש לה בן-זוג.

כך קמו דורות באי הנידח,

שבט שלם במקום שמזמן נשכח,

והתרבות אצלם מפותחת עד מאוד:

בהתחלה רק פריטים שיעזרו לא למעוד,

ובהמשך התפתחו עוד שלל מוצרים

כאלו שרק לבעלי רגל אחת מתאימים;

מכנסיים, אופניים והליכונים,

קביים, סולמות וגינות שעשועים.

בדורות הבאים כבר הלכו כל כך מהר

שאף אחד לא יכול עוד להיזכר

שאי פעם שני תינוקות היו

שלא באשמתם עם רגל אחת נבראו.

והם אלו שהקימו את הכפר על האי

והתחילו שושלת של שבט חד רגלי.

החיים זרמו על מי מנוחות

עד שיום אחד סערו הרוחות

וללא כל אזהרה

תינוק נכה נולד בעיירה,

תינוק בעל שתי רגליים, ממש נורא!

תינוק שכזה - זו ממש בעיה!

שוד ושבר! המשפחה הזדעזעה,

כל העיר כולה כמרקחה.

מה נעשה עם תינוק שכזה?

אי אפשר לתת לו להסתובב כהוא זה!

חייבים למצוא פתרון מהר!

את התינוק ישלחו למקום אחר,

לא משנה היכן- הרחק!

קדימה, להזדרז, הזמן דוחק!

מהר, לפני שיגדל שלחו התושבים את התינוק לאי אחר,

שם יגדל, יתפתח וילמד לבד להסתדר...

 

פוסעת מציפה...בימאית דמיונות