נבדוק כמה זמן זה יקח?שטות
ניגוני ברסלב זה ממש אחלה דבר.כותרת על עיש
והעולם לא מכירים אותם..
(ולא, אין כוונתי לטראנסים של נ נחים, אלא לניגונים)
אז אולי תביא לנו כמה שנכיר?בן-ציון
יוטיוב שם שםכותרת על עיש
תביא קישורים לפחות
בן-ציון
בדיוקק...
אהבת ישראל!!
אני מכירה המוןןציון חמדתי
יש דיסק של הלב והמעיין של ניגוני ברסלב לשבתההוא גבראאחרונה
ציוןן מה אוכל לעשות בשבילךמעיין נובע*
שתפתחי בפני שערייךמעיין נובע*
שאוכל לרקד על גופךמעיין נובע*
קפה, תודהיעלאחרונה
תדעו לכם שמגיע לי כל הכבוד עלאהבת ישראל!!
זה שקניתי אתזה ולא דחיתי אתזה שוב....
ושאמרתי לאבא שאני צריכה לקנות את זה ולא שוב דחיתי את עצמי ונתקעתי כמו החודשים האחרונים בלי..
כל הכבוד לי



אני צריכה לישון אבל אין לי מצברוח לישון*בננית*
כנראה השנ"צ דפקה לי את הלילה
ואני אפילו לא עושה שומדבר מועיל*בננית*
כנראה צריך לנסות שוב להירדם

תבהי ותרדמי.מייחלת לה'אחרונה
יאא... גמלי זה היה ואין לי כוח להסתבך הזה.....
אהבת ישראל!!
CSS כבד. לפעמים shift+enter במקום enter עוזרמשהאחרונה
הערב ראיון שלא יחזור על עצמו במהדורת הפורוםפוקפורן
עם מנהל הפרומים של ערוץ 7 Admin
מתי??
אהבת ישראל!!
בערך בתשע וחצי הפרק יעלה!פוקפורן
כמובן שזה יהיה בצאט האישי והכול יוצלם ויעלה לפורום ראיתי את הפרק הראשון של המהדורה?
קיצר יהיה שווהפוקפורן
פרקים.. עניינים...
אהבת ישראל!!
לכבוד מה??
מה זה? איפה? מתי?איך?למה?כמה?(זה רציני?)איש חשוב
זה לא בשידור חי!פוקפורן
זה בשיחה אישית
והוא הסכים!
אנחנו מחכים...
אהבת ישראל!!
gus fnvפוקפורן
תרגום.......
אהבת ישראל!!
יותר מאוחר יעלה הפרק!פוקפורן
מחכים....איש חשוב
לצערי הפרק יעלה רק מחר!פוקפורן
עד שחיכינו...
אהבת ישראל!!אחרונה
תפריט ערב פסח תשע''ושמן פשתן
10:00 פחמימה מזונות
14:00 פחמימה + חלבון מתוק
18:00 פחמימה עם ממרח מתוק
22:00 פרי
22:45 (כלומר- עוד מעט) פחמימה

אני דווקא אכלתי טוב היום...אושר תמידי
ערב - פרגית ברוטב תפו״א (שנהפך לפירה) ופטריות
😋
בשמונה אכלתי פעם ראשונה היום...|מזועזע|אהבת ישראל!!אחרונה
וזה היה צלחת פתיתים...
אבל זה בגלל שהייתה מנקה שניקתה את המטבח וכל פעם כשבאתי להיכנס השביתו משהו... אז היה צריך לחכות...
כשהייתי בכיתה טפיתה פיתה
והיינו חמשושיות
אז העיסוק השיבטי שלנו היה לנסות להגיד עלה כמו שצריך.
הרגשתי צורך להגיד את זה
אוף
יומנים נשרפים
ואני עוד שניה מתה
שונאת לקחת כדורים, זה מרגיש זקן.
ובנוסף להכל שורף לי העיניים מהאקונומיקה הזאת.
ואוף
אני פשוט שונאת את הפסח הזה
התסכול

עאנאנקרנטרחSlow motion
באלי לשירמעיין נובע*
היום יוםמעיין נובע*
חתונה תינניני וואו איך שהיה שמח
הריקודים
החופה
הכל
ובאמת נפרד לגמרי למרות שאני לא יודעת אם זה ילך אצלינו
והם כאלה מקסימים
"עבדים היינו..
עת דודים כלה בואי לגני
ואני תפוסה לגמרי מלרקוד
ונוסעים לטייל
אין לי כח
יש לי כח
ואיזה באסה
אני אוהבת לתופף ואוף אני רוצה לדעת טוב
כואב לי בגרון
אנלא רוצה להיות חולה
ואני לא מטיבת לכת
ויומולדת לסבתא
חופש חופש
הודו לה' חסדו
=)
בחתונה שלי הם גם יהיו.מעיין נובע*
עלתה לי תובנה יפה.*בננית*
אמת כאובייקט (קרי: תפיסה מוגמרת) סותרת את השלום, ועשויה להתגלגל מהר מאוד לגאווה.
אדם שבטוח שיש בידיו את כל האמת (באופן מוחלט), יהיה אדם אטום לסביבה ומתוך כך מקובע ומנוון.
אמת כזו היא סם מוות לנפש.
האמת השנייה, אמת כתנועה נפשית (כמידה, אם תרצו), היא ההפך הגמור ממש.
כל תכליתה היא התזוזה והגמישות אל עבר אמת גדולה יותר.
לכן, האדם יהיה כלי לקיבול מהסביבה,
בענווה גדולה, והאמת שהוא ישיג תחיה אותו.
אז למה יצא לאמת שם כ"כ רע?
זהו הסוד והיופי באמת, שהמשחק איתה הוא מאוד עדין. אם לא משגיחים עליה בשבע עיניים היא מתנוונת.
הרבה פעמים אנחנו נופלים בנקודה הזו מפני שאנחנו מתקשים להתמיד בתנועה.
מה שקורה אז זו עצירה - או מוותרים על האמת או מסתפקים באמת קטנה ומוגמרת.
אפשר לומר שהאמת הראשונה היא האמת השנייה שהקרישה ואיבדה את החיות שלה.
ממש כמו הדם במִזְרק בבית המקדש,
שמשגיחים עליו ומנענעים אותו כל הזמן כדי שלא יאבד את החיות שלו.
(דבר מעניין הוא שהדם הוא הביטוי הכי עֹצמתי לחיים, וכך גם האמת - היא שורש החיוּת.
רק אדם שיש לו מנוע פנימי מסוגל באמת לחיות.)
שנזכה, הלוואי.
כתבת מקסים
נפתלי הדג
(וזה נפלא איך שהחתימה שלך ממשיכה את זה כאילו באופן אוטומטי)
וואו.מעיין נובע*
תודה רבה לשניכם
*בננית*
איזה מקסים שזה. תודה אהובה.~תות~
יפהמאוד!
אמן!!הכל מאת ה'
מסתייגבן חורין
את דיברת על האמת כאובייקט ואמת כתנועה נפשית.
הנק' היא שאת לא באמת דיברת על אמת כאובייקט.
האובייקט של האמת, דהיינו עצם האמת, דהיינו התפיסה המוגמרת, אינה תפיסה שמישהו תופס אלא תפיסה שאין שניה לה. כלומר- גם אם אף אחד לא יתפוס את התפיסה הזו, זה יהיה האובייקט של האמת.
האדם צריך לשאוף להתחבר אל האמת העליונה הזו, הודאית, המרחפת. את זה הוא עושה על ידי זה שהוא מנסה לחקור אותה ולהשיג עוד ועוד פרטים. וזו עצמה התנועה אל האמת. ההכרה בשורש הודאי שמאחורי הערפל שאנחנו בקטנותנו מתקשים להתגבר עליו, והניסיון לטהר חלקים ממנו, לנקות מה שאפשר ולהבין מה שאפשר.
גם לגבי אדם שבטוח שיש בידיו את כל האמת בשעה שהוא מצוי בערפל, יכולים להיות שני מצבים. יתכן שהוא גם פועל על פי זה, ומתוך גאוה-מתעלם מאחרים, ומהאפשרות שיתכן להעלות על הדעת אחרת ממנו. יתכן לעומת זאת, שהוא רק בטוח בכך שהאור נמצא שם ושהוא ראה אותו, ואמנם יש בו איזו מידה של ביטחון ועוז, אבל הוא מבין שיתכן שיש מעבר למה שהוא רואה, אע"פ שהוא רואה דברים ודאיים. (ומסתמא זה היה המיעוט ב'באופן מוחלט', אבל בכ"ז רציתי להציג גם את הנטיה שלא עברה את הגבול האדום כדי להעמיד דברים על דיוקם)
מקוה שהובנתי.
ועכ"פ, יישר כח!
הובנת
כתבת יפה. אגיב בע"ה מחר.*בננית*
אז ככה*בננית*
נראה לי שזה בעיקר עניין של מונחים.
עם הנחת היסוד שקיימת אמת מוחלטת-ודאית, אני מסכימה.
טענתי היא, שהיות שבעולמנו האמת הזו אינה ניתנת להשגה בשלמות (כלומר אמת כאובייקט שלם איננה בנמצא),
המסקנה המתבקשת היא שעצירה במקום ו'הגעה אל המנוחה והנחלה' היא טעות. ויותר מכך - היא יכולה להיות אסון.
על כל פנים, אני לא מכוונת לאנרכיה ולגישה מיואשת.
האמת הרצויה בעיניי, היא זו שהצגת באפשרות השנייה בפסקה האחרונה.
המושג 'כל האמת' הוא הבעייתי (ואכן לשם ההדגשה הוספתי את הסוגריים "באופן מוחלט").
מצוין שאדם חושב שהאמת שלו היא ודאית (אחרת מה ערכה כאמת?),
רק שתמיד תהיה בו ההכרה שזה לא סוף פסוק.
החקירה התמידית והניסיון להשיג את האמת, כפי שכתבת יפה, היא התנועה עליה אני מדברת.
מקבל.בן חורין
ואם אפשר-אשמח לשאול שאלה.
למה לדעתך הקדוש ברוך הוא יצר את העולם באופן כזה שהוא יצטרך להיות בתנועה מתמדת?
זה הכוח של התשובהפיתה פיתה
מה האלטרנטיבה? מה התכלית של אלטרנטיבה כזו?קמנו ונתעודד
אמר בעל ספר העיקרים*בננית*
"אילו ידעתיו הייתיו" (מקווה שאינני טועה במקור הציטוט)
והרי ידיעת האמת העליונה-המוחלטת, היא להיות הקב"ה עצמו ממש, הלׂא כן?
ובכן, מה התכלית בבריאה כזו (כפי שאמר קמנו ונתעודד)?
על השאלה "למה הקב"ה ברא את העולם" אין לי תשובה,
אבל משקיים עולם, נראה שההשתלמות היא היחידה שתיתן משמעות לקיום, כך לדעתי הקטנה.
(ואולי עצם הניסיון לענות על שאלה כזו איננו לגיטימי לוגית,
מפני שהתשובה תהיה מתוך ראייתנו את העולם, כנבראים בעלי תכונות מסוימות ודרכי חשיבה מוּבנוֹת.)
אני אענה לשלושתכם בתגובה הזובן חורין
אבל אני לא עונה לפי סדר השאלות אלא לפי סדר ענייני. (כלומר-איך שמתחשק לי)
האמת שהסיבה ששאלתי היא החשש מהכיוון של פיתה פיתה. אני לא חושב שהחטא הוא חלק בלתי נפרד מחיינו. יש מציאות שהיא מעל העולם שהחטא קיים בו.
יש שני מובנים של תשובה, עליה אל סדר חדש, וסידור הסדר הקיים על כל פרטיו.
כל שאר הדברים הם פרטים של זה.
בין כך ובין כך, לא צריך להיות חיסרון כדי לעשות תשובה, אלא שכעושים תשובה- החסרונות שבאו בדרך וגרמו יציאה מן הסדר מתכפרים כשהסדר מתחדש.
האלטרנטיבה שאני מציע לתנועה המתמדת, אינה האמת המוחלטת, אלא מנוחה עם האמת שהאדם יכול לתפוס. התכלית היא להגיע לשלמות. ולהגיע לשלמות זה לאו דוקא דבר שעושים פעם אחת. עושים את זה שוב ושוב ושוב. כל פעם נוספים כוחות גדולים יותר, וצריך לחבר גם אותם, אבל סוף כל סוף, התכלית היא לא העבודות אלא המנוחות שבסוף כל תהליך. וזוהי התשובה. ואז האדם מודה לקב"ה ומספר בשבחו שהביא לו את כל זה. ואח"כ הוא יוצא לעבוד שוב.
יש לציין שכל פעם שהאדם נח, זה לא סתם לנוח, אלא כל פעם אחרי שהוא משלים סדר מסוים, אז מגיעה המנוחה, וזה באמת קשור קצת לאמת המוחלטת, כי הסדר הנ"ל הוא השתקפות מסוימת של האמת המוחלטת, גם אם לא בכל פרטיה האינסופיים ולא בכל עוצמתה וענייניה. וכן, האדם נברא בצלם אלקים, והוא יכול להיות קדוש ואיש אלקים והוא יהיה מרכבה לשכינה. אז יש חיבור מסוים בין האדם לה'.
כך לענ"ד.
זה הצד השני של המטבע*בננית*
בו הצד האחר הוא התנועה המתמדת 
אני חושבת שהאדם נע תמידית על הציר הזה, בין ההשלמה עם הקיים והסיפוק ממנו לצורך והרצון בהתקדמות.
בעיניי זו תנועה דיאלקטית (ואפשר לתת לה כותרת - שמחה).
כוונתי היתהקמנו ונתעודד
בס"ד
שבהתחשב בכך שהנברא הוא נברא- כל נקודה שבא הוא ינוח תהיה חוסר שלמות מסוים. ולכן איזו תועלת יש בעולם כזה, שבו החיסרון מונח בבסיסו בלי שינוי?
הממקמנו ונתעודד
בס"ד
לשרשורים כאלו נועד ה'עקוב'..
תודה ילדהפיתה פיתה
זה מסוג הדברים שחביבים עליי נגיד
שורדתתת
כתבת כל כך יפה ומדוייק.
בדיוק חשבתי על זה השבוע, במיוחד בהקשר של חג הפסח -
שחמץ מסמל את הגאווה, העיסה שמתנשאת- וכשאדם מתגאה ומתנשא הוא לעולם לא יגיע לידי תשובה אמיתית, מפני שכל הזמן ימצא הסברים להצדיק את כל הנהגותיו.
לעומת זאת במצה - העיסה נשארת כמות שהיא. המצה היא התגלמות הביטול והשפלות.
כאשר אדם נמצא במצב כזה - (ואני לא מתכוונת לנחיתות
) הוא לא מנסה להצדיק את עצמו, ובמילא בוחן את מעשיו וכאשר נוכח לדעת שהנהגתו אינה באופן הראוי - הוא עושה תשובה.
(הא ותודה לך
)
תודה רבה רבה.פינג.
כתבת יפה ממש. תודה.מתחברת=)
התקשר לי- הלוואי שתביני איך כי לא חושבת שאצליח לנסח- אולי-ותודה לויקיטקסט:
מאמרי הראיה-בין עבדות לחירות.
כשאנו מונים את ההבדלות המפורשות, המבדיל בין קודש לחול, בין אור לחושך, בין ישראל לעמים, בין יום השביעי לששת ימי המעשה, אנו דנים מהם גם על כללות ההבדלות שאנו חייבים להבדיל גם בדברים שאינם מפורשים ונלמוד סתום מן המפורש.
אחד הדברים הראויים להיות נחשבים בסוגי ההבדלות הוא תוכן ההבדלה שבין עבדות לחירות. לא כל כך נקל הוא לתפוש את המושג של עבדות בכל מלואו והקיפו, עד כדי להכיר איך להפטר מכבליו ולעמוד על המרחב של החירות, לצאת מכלל הארור של עבד ולבא לכלל הברוך של בן חורין. לא מלאכה קלה היא גם כן ההכרה של מושג החירות במילואו והיקיפו, עד כדי הבירור להיות נקשר בחירות של אמת ולא להכשל בחירות מזויפת, שהיא הרבה גרועה ושפלה מכל עבדות.
הדבר הזה נוהג בכל איש פרטי באופיו המיוחד, ובאורח חייו המעשיים והמחשבתיים, ונוהג באופן יותר עליון ויותר כללי באומה בכללותה.
וכשאנו בודקים את החמץ לאור הנר אנו בודקים ג"כ את חדרי הלב, לבער אחרי חומצת העבדות שנדבקה בנפשותינו, למען נוכל להכנס אל חוג האורה של חג חירותינו ברוממות נפש, נקיים מכל כתם של העבדות, בין של אותה העבדות הגלויה, המשפילה את הוד הנפש ומעכירה את אצילות הרוח, ובין אותה העבדות הכמוסה, המזדייפת על ידי צבעים מזויפים של חירות שטחי טפל 'ש'מתעים על ידם את ההמון העור.
עבדים היינו לפרעה במצרים, והמרור הוא זכר לעבדות, על שם שמררו המצרים את חיי אבותינו במצרים. העבד, שנפשו היא עבדותית, חייו הם שפלים אבל אינם מרים. לא תוכל הנפש העבדותית להרגיש את היסורים שבשפלות שבעבדות, כי השפלות הזאת הלא מתאימה היא לתכונתו ואפיו, ויוכל להיות לפעמים ג"כ מלא רצון ממנה ולקרא בשביל כך: לא אצא חפשי. אנו אמנם גם בעבדותינו היינו עבדים משועבדים בלחץ תחת ידי מענים, אבל הזוהר של החירות האצילית אשר מצד גזענו הקדוש ממורשת אבות נשיאי אלקים בקרב העמים לא היה יכול להיות כבוי כולו בקרבנו, על כן היו חיי העבדות חיים מרים לנו.
ובכח ירושת קודש זאת הננו מוכנים גם עתה להבחין בין עבדות לחירות, בין מה שהוא מתאים לרוחנו בעצם טהרו ובין מה שהוא חודר אל חיינו מתוך התמדת השיעבודים והגלויות.
ומתוך רוח החירות ההולכת ונוצרת בקרבנו על אדמת הקודש, במקום אשר יש לנו הצדק המלא לחוש בקרבנו את גדולת החירות בטבעיותה העדינה, נקח לנו אומץ להחיות את כל כחותינו לכל שדרותינו. ובחג הקדוש הזה, זמן חירותנו, יופיעו עלינו נהורות החירות בעצם טהרתם, להבדיל בין עבדות לחירות ובין חירות טהורה שהיא חירות של אמת, ובין חירות מזוייפת שחותם העבדות חרות עליה בעומק מהותה. והקול היוצא ממעמקי הלב, מתוך חדות נפש וכמיהת רוח גם יחד, מתוך כל בית ישראל בליל הסדר המרומם "השתא עבדי לשנה הבאה בני חורין" שהוא נשמע כעת גם אצלנו היושבים על אדמת האומה, קול גדול זה יעורר את הקול הכללי של כל האומה כולה, לכל תפוצותיה, להשיב מתוך מעמקי נפש: השתא הכא, לשנה הבאה בארעא דישראל! במהרה בימינו אמן.
זה מהמם.*בננית*
(על אף שיש חלקים שלא קראתי בעיון אלא ברפרוף.)
ואני גם רואה את הקשר.
לדעתי אמת גדולה מקבילה לחירות, ואמת קטנה מקבילה לחירות מזויפת.
אמת קטנה היא נתינת משקל חסר פרופורציה לעקרונות מסוימים (שהרי האמת היא בעיקר ההבחנה בהיררכיה בין ערכים).
הסתכלות מהסוג הזה משעבדת אותנו לערך מסוים.
זה מאוד מזכיר לי משהו אחר שפעם כתבתי על אמת, והתייחסתי בסוף לקשר שאני רואה בין אמת לחירות.
הנה, מצאתי:
הגיגים על חירות, ריבוי דעות ומה שביניהם. - נוער וגיל ההתבגרות
(ותודה
)
הו, השרשור ההוא נפלא כל כך.פינג.
לא ניתן להגיב שם מפאת עתיקותו.
אבל זה יפהפה, אין לי מילים בכלל.
ההגדרות המדוייקות שלך, הראייה הבהירה והמפוכחת, הדיוק המרהיב,
את מותירה אותי פעורת פה בכל פעם מחדש.
(זה מרתק לעמת את ההגדרות שלך עם הגדרותיה של ויקיפדיה.
יש בהגדרות הערך העצמאיות שלך כל כך הרבה יופי ובהירות. זאת יכולת נדירה.
[כמו למשל ב'סובלנות - הגישה הסטנדרטית', פה בשרשור, מול רלטיביזם])
יפהפה, ממש.כותרת על עיש
הגדרה חדה ונכונה בעיני.
תודה רבה רבה
*בננית*אחרונה
(והכישרון שלך לפרוט את הרגשות למילים... אני מתפעלת בכל פעם מהאישיות העוצמתית שניבטת מהמילים.)
@כותרת על עיש
תודה רבה גם לך

אני חושב שחשוב לקרוא את זה:זית שמן ודבש
מה נשאר-פיתה פיתה
לסיים רצפה
לסדר את האדן חלון
שוב פעם רצפה
ואז ארון או-יהה.
