כמו כל העולם עכשיו בעצם.
מה שלומכם?
כמו כל העולם עכשיו בעצם.
מה שלומכם?
לא יודעת כמה זה המון.
מה נשמע?
פיצוחיתֻׁ(נראלי באזור חשוון עשיתי גיחה פעם אחרונה אחרי עוד איזה תקופה שלא הייתי כאן
(והי חמוד התזכורת בחתימה)
ואז היא ענתה!
אה!
יש לי רבע שעה מעכשיו עד שבע וחצי, ואת מכלה לי אותם!!!
עכשיו זה 11 דקות היא עוד מסבירה!
אבל התקדמתי המון. קיבלנו עוד סרטונים וגם יש לוז להיום!
ועמית סגל שלח סרטון ישר! דקה אחרי שביקשתי. אין עליו
לו"ז זמן קיץ וכו'... מליון עבודה. אבל כיף לקבל את התגובות של כולם.
ואתמול הייתה ישיבה של כל ראשי ישיבות ההסדר. גוואלד.
הרב דרוקמן - אין דברים כאלה!
#חסרי_חיים
ובכל מקרה תמיד עדיף לשמור כסף לחיסכון
אם זה עושה לך לא טוב אז בעצם בשני המקרים לא טוב לך
אם זה כן עושה לך טוב אז ברור, זה בעצם מושלם![]()
אז ענית לעצמך על השאלה

Reminderשאת לא חושבת שלבזבז כסף זה טוב
חמדמדהjust kidding 😅
what would you want me to say?
ther are lots of subjects to discuss
here is way more fun
חיוךךסתאם סתאם
חופשיה לנפשינזכרתי שאני חייב לך.
אנחנו צריכים גובה ועומק בדעת אלקים.
כאלה גובה ועומק שהרואה אותם יבין כבר הכל,
כלומר, אנחנו צריכים אנשים שהמודעות שלהם לנוכחות האלקית בעולם תקרין מהם החוצה. תדביק את כל מי שסביבם.
כלומר, עבודה הרגשית. צדיקים.
אנחנו צריכים גם פיתוח ופירוט, מתוך אותו העומק, מאותה קומה רוחנית פנימית, להנחיית התנהלות מעשית, לפרט ולכלל, בכל תחומי החיים.
כלומר, עבודה שכלית. חכמים.
כלומר, צדיקים וחכמים תמיד היו, השאלה היא באיזה קנה מידה, ובאיזו מידה הם השפיעו זה על זה, ובאיזה מידה הם החילו את צדקתם וחכמתם על כל תחומי החיים (שזה עוד היבט של באיזה קנה מידה).
תורת ארץ ישראל.
זהו.
אז אתה תעזור?
קמנו ונתעודדבאסה.
אבל הרי העבוידה שלנו לא תלויה בכלל במה שעושים אחרים, יותר מזה, העבוידה שלנו לא להיות תלוים כלל באחרי (כאן באים בעיקר ציטוטי רמב"ם, אבל גם "הטוב האמתי של ההצלחה הגמורה שאינה תלויה כ"א באדם עצמו, ולא בשום תנאי חיצוני" מאורות התשובה ט).
ויותר מזה, הרי כל זמן שאנשים מוצאים משהו בהחוץ, אז סימן שיש איזה אור, איזו מתיקות, איזו חמדה, שעוד לא חשפנו את מקורה בקודש והטוב, אז מה ייפלא שאנשים נוהים למצוא אותה בהחוץ?
ואם כן, הרי שעלינו רק לעבוד יותר קשה ולהופיע מתוך הקודש כל תוכן חיובי וכל חמדה. ואז ממילא כבר אף אחד לא יטה עין לחפש משהו אחר במקום אחר. (וכמעט אפשר לומר לשאנחנו חיים להודות למי שחושפים לנו את האינדיקציות לעבודה הנוספת המוטלת על כתפינו).
(וכמובן שהצדיקים משתוקקים לתשובת הכלל תדיר, ורודפים לזכות לחיביא כמאן דרדיף בתר חייא, ובטח מי שרחוק מגדר חיביא, ושייך גם בלא תתעלם, אבל זו לא רדיפה מלחמתית, כי זה לא עובד ככה).
אבל, יש בחינה שבעצם קיימות הרע אי אפשר לחיות בשלמות. ו רוצים לחיות, לעבוד את ד' יתברך, להשתלם בזה.
גם, כפשוטו, בפועל זה עדיין משפיע עליי לרעה.
אבל זה לא שבהכרח מיד ידוע כשכבר אין, הרב אשכנזי עלה מתישהו לארץ בסופו של דבר,
ודאי, ודאי, עליית הדורות, רב צדוק ברסיסי לילה, אבל יש גם סור מרע.
(לפעמים גם מלחמה והוקעה נדרשת, ועכ"פ גם צדיקים נדרשים)
אני קצת מתעלם מהבחינה של שנאת הרע על כל היבטיה..
אבל באמת הרבה יותר חסרים לנו הצדיקים מגביהי הקומה.
ובאמת המצב שלנו בשפל נורא ואיום כשחושבים על זה באמת. אין עוד נביא! ולא איתנו יודע עד מה!
אז מה הפלא בכלל שדברים אחרים קורצים לאנשים?
(וכידוע בגלל זה מצוות תוכחה לא נוהגת כיום, והחזו"א, לא הרב זצ"ל, אמר שהיום לא שייך דין מורידין ואין מעלין).
אז נכון, הקלקולים בסביבתנו מנמיכים ופוגעים גם בנו. אבל אני חושב שהכעס על הרע הזה שגורר אותי למטה צריך להירתם לדרבון נוסף להתעלות ולהתקדש, כדי להגיע באמת לגובה הנכסף, שכשאהיה בו אף אחד לא יעלה על הדעת לעשות כאלה דברים לידי. איך אומר בוצר? שיכירו וידעו כל העולם!
(מה רצית להביא מהחכם מניטו ז"ל?)
על הרע אנחנו לא כועסים את הרע אנחנו לא שונאים? את עצם מציאות הרע? זה לא רק ריחוק, זה רצון לבער.
בכל אופן, ודאי שלא רק לידי, זה מה שנקרא בלע"ז תכנית-שלבים.
טוב זה עניין אחר לכאו'. ההבדל בין בירור ניצוצות להעלאת עולמות, שתיהן עבודות שונות מאוד ממלחמה ישירה ברע.
אחרת הוא היה יוצא לשרוף כנסיות בצרפת...
אין עדיין נביאים היום. אבל זה יעד אפשרי אם ממש נרצה ונסכים לעבוד בתכנית ארוכת טווח.
מקבל.
תמיד טוב לעבוד את ה' ביחד. אבל תמיד יש גם עבודה פרטית ממש.
בסוף זה דברים שצריכים להתקיים זה לצד זה, ולהשפיע זה על זה.
לא הבנתי.