שרשור חדש
הבעיה לא אצלנו אלא אצלהם!יוקטנה
אני קוראת את ההודעות כאן והלב שלי נשבר!
אחד קורא לעצמו "דפוק", אז השני מנחם אותו שהוא לא אלא ש"רק" יש לו בעיה... נו באמת! אנשים! אין לכם שום בעיה! זה כמו שיגידו שמי שיש לו מידה 52 בנעליים הוא בעייתי, כי כל השאר הם במידות "רגילות" (ואז יחתכו לו את הרגל, כדי שיוכל לקנות נעליים רגילות, במקום לייצר נעל שתתאים לו).
 
הבעיה היא במה שנקרא "מערכת החינוך" אמור להתאים לכווווולם. ואין שני אנשים זהים. אבל יש ממוצעים, ואליהם המערכת מכוונת, כדי שכמה שיותר אנשים יוכלו "להנות" ממנה (בהעדר מילה מתאימה יותר...). אי אפשר שיתאים לכולם (או שאפשר, אבל זה עולה כסף, שאין למערכת), ומי שנשאר בחוץ, במקום מלומר: "אנחנו לא מתאימים לכם - סליחה!", משדרים לנו שאנחנו הבעיה... ואתם קונים את זה? חבל... תתחילו להשתמש ברטוריקה אחרת, ותראו כמה כבר תרגישו טוב יותר (בטח שלא "דפוקה" - אלוהים אדירים!).
 
 
השגיאות בהקלדה זה לא בגלל הלקות למידהיוקטנה
אלא בגלל שאני מנסה לכתוב כשיש לי גם תינוק על הידיים - ועימכם הסליחה
הגזמת...שרבוב
כבר כמה שגיאות הקלדה יש לך.....
לי אין תינוק על הידים, וכרגע אני לא מאובחנת אבל יש לי שגיאות ה'לדה, כי אני לא מספיק מתאמצת לתקן אותם...
אז עמכם הסליחה, אני בדר"כ לא מתקנת טעויות שהם לא נוראיות כל עוד אפשר לקרא
שרבוב
אז איך את רוצה שמערכת החינוך תפעל?
מהי הדרך שכן תתאים לכולם?
 
 
אין מצב שמערכת החינוך תתאים לכולםאדמונית החורש
אבל צריך שתהיה מודעות לכך שלכל אחד סגנון למידה שונה וצרכים שונים וקצב שונה. 
כמו שיוקטנה כתבה, זה בטח לא צריך להיות המדד להערכה עצמית. 
יש תלמיד שמצטיין בלמידה, כלומר מתאים בדיוק לסגנון ולקצב שמכתיב בית הספר, אבל מה? יש לו שתי ידיים שמאליות או שהוא לא מסתדר חברתית או משהו אחר.  אז האם זה אומר שהוא יותר מוצלח?
יש היום התקדמות גדולה מבחינת המודעות הזאת בהרבה בתי ספר אבל כאמא לא הייתי סומכת על זה והייתי נותנת בעצמי כל מה שאפשר כדי לקדם את הילד שלי באופן שנכון לו.
וואו! יוקטנה..הללוי'האחרונה
לא הייתי יכולה לבטא את זה יותר טוב ממך.
הקלותהרועה
לי יש תוספת זמן בעל פה ברב מלל ומותאם באנגלית, אבל כמה זה הוגן לקבל הקלות? אני לדוג' קיבלת הקלות מקבל הקלות באנגלית כי אני לא טוב בשפות.
בבגרות אני אוציא ציון שלא משקף את מה שאני יודע, וחבר שלי שהוא סתם דפוק בלי קשר ללקות למידה יוציא נכשל.
 
מה ההבדל ביננו? לשנינו קשה בללמוד את זה שנינו נתאמץ שנינו לא נדע אבל הוא יכשל.
לפעמים כבר לא מבדיליםאוסנת
בין "לקות למידה" לבין אי הצלחה כללית.
 
אני מבינה למה נותנים הקלות למי שלא טוב בשפות (למרות שזה פשוט לא כשרון שלו, כמו שאני לא אקבל הקלות בספורט), רק כדי שהוא יעבור את הבגרות. אבל מוזר לי שיש אנשים שמקבלים "מותאם" ומילונית - והם ב-5 יח'.
 
יש לי גם שאלה -
האם זה הוגן לתת לכל המגורשים (בזמנו) הקלות?
או לכל עוטף עזה היום?
אני מכירה אחת שלא השתמשה בזה, כי היא טענה שזה לא הוגן.
היא לא באמת עסוקה בזה כל היום, ולא באמת יותר עמוסה נפשית מאנשים אחרים.
 
אני באופן אישי ויתרתי על הארכת זמן, כי אני חושבת שאם הייתי משתמשת בזה (אולי בבקיאות) - זה היה ויתור לעצמי על היכולות שלי.
שרבוב
גם אני ממש כעסתי על זה...
קשה לי לקלוט שפות בצורה נוראית, וקבלתי ציונים על הפנים באנגלית...
וכל הזמן אמרתי אז אולי בכל זאת תביאו לי מילונית?
 
יש לכם הקלות ואתם לא משתמשים?....
נראה לי שעדיף למצות את היכולות פעם אחרת ולא כשזה משנה לתעודת בגרות....
אבל בסידר, אם את מרגישה עם זה טוב יותר....
 
 
אני חושבת שזה הוגן לתת הקלות למגורשים, אם לא היה להם זמן ללמוד (נפלו להם למשל מלא שיעורים...)
הוא שהם ממש עמוסים רגשית...
אבל אולי זה באמת יותר נכון ללאבחן כ"א בנפרד ולא לתת הקלות על ימין ועל שמאל
תגובהנ.ג
אני חושבת שמי שיש  לו הקלות זה בשביל לעזור לו להגיע לנקודת התחלה כמו כולם כך שזה לא סותר שמי שלמשל יש לו מילונית יעשה 5 יחידות כי עם  המילונית הוא בדיוק כמו כל תלמיד אחר והוא מסוגל לאתם דברים כמו כולם מקווה שהבנתם למה התכוונתי 
לא כולם באמת צריכים מילוניתשרבוב
הכוונה היאשרבוב
שלא תמיד הקושי שלהם זה למצא מילים במילון...
זה סתם כדי לעזור להם....
 
 
מה שאת אמרת זה מה שהם היו רוצים ליצור בעזרת ההקלות, נק' זינוק שווה...
אבל בתכלס קשה מאוד להגיע לזה.....
אבל השאיפות יפות
לי זה דווקא ממש עוזר ואני מרגישה שזה נותן לי  נ.גאחרונה
נקודת זינוק כמעט שווה עם לא שווה לגמרי (אני מדברת על מילונית למרות שיש לי עוד הקלות ובעיני זה נכון לגבי כולם)
בהצלחה לפורום החדש!והוא לא רק לאנשים לקויים...אני ירושלמית
הא, זה פורום חדש?בת אל123
טוב לדעת....
שיהיה בהצלחה למי שמקים אותו....
בהצלחהחשבשבת
ותהנו....
בהצלחה רבהא.ביש
בהצלחה לפורום החדשאדמונית החורש
האם הוא לא אמור להיות באזור חברה לצד חינוך למשל ולא בהכרח בתחומי המשפחה?
אני מניחה שלא מדובר רק בהתלבטויות של הורים לגבי ילדיהם וכו', חלקנו מתמודדים עם לקות למידה בעצמינו או עם מכרים אחרים.
גם אני מצטרפת. ב"הצלחה!רחלקה
שירבובית היקרה!!שתי צמות
הרבה הרבה הצלחה!!!
 
ואולי אאחל שהפורום יסגר במהירה ללא ביקוש/לקוחות?
 
רק אושר וברכות!!
אני לא מאמינה שזה יהיה המצב...שרבוב
אבל בסדר, מקבלת
תתחדשו ט'
חבל שלא קם פורום כזה לפני אממ... 8 שנים...
אני חושבת שזה לא נכון להגדיר אנשים עם איזשהו ליקויאנונימי (פותח)אחרונה
כ"אנשים עם ליקויים". זה קצת מעליב לדעתי כי בכולנו באיזשהו מקום ליקוי. ם בלמידה אם בריכוז או כל דבר אחר.
 
שלום. יש לי שאלה.אנונימי (פותח)
1. מישהי שמבינה בגרפולוגיה אמרה לי שיש לי ליקוי למידה בארגון וניהול אופן חשיבה. מ זה אומר ואיך זה יכול להתבטא?
 
2. ליקוי למידה על בסיס רגשי-איך פוטרים את זה בגיל מבוגר כשאני כבר רווקה בלי תיווך..?
 
תודה!
 
ממש אין לי הסמכה...שרבובאחרונה
סתם, לפי מה שזה נשמע,
1. נראה לי שזה מתבטא בבלאגן (בראש, בחדר, בדירה....בהתארגנות...)
למשל כשאת רוצה לארגן תיק לטיול, את מתחילה לחשוב על מלא דברים ביחד....
נכון?
2. אין לי מושג
 
 
 
 
אם יש פה משהו שיותר מומחה נשמח שיענה
אה...וכמובןשרבוב
אם יש לכם תמונה מעניינת.....
שאלה שאלתית.משה4
קודם כל יישר כח על פתיחת הפורום ובהצלחה רבה לך שרבוב.
 
שאלתי היא כזאת:
 
במכתב הפתיחה ציינת כי יותר ויותר אנשים מאובחנים כלקויי למידה. אכן בשנים האחרונות קיימת תופעה כזאת. רק נשאלת השאלה -  האם בצורה אובייקטיבית קיימים היום בציבור אחוזים גדולים יותר של ליקויי למידה, או שפשוט היום, מתוך המודעות לנושא, מאבחנים את מה שהיה קיים תמיד ובעבר לא ידעו לאבחן?
בנוסף - אם האחוזים היום באמת גדולים יותר, מה הגורמים לכך? ומאידך, אם זה רק בגלל יכולת האיבחון בימינו, האם אין הגזמות בתחום ועל כל קושי קטן בריכוז מדביקים "תוית" של ליקוי למידה?
 
אשמח לשמוע דעות (או ידיעות).
אז ככה שרבובאחרונה
זאת שאלה שאני אישית תמיד חושבת עליה המון...
והגעתי ל2 מסקנות...
יכול להיות שבאמת כיום ישנם יותר אנשים בעלי לקות למידה...
משום שהלקות עוברת בגנטיקה, וב"ה אנשים בעלי לקות לא מתחתנים עם בעלי לקות...
כך שלאדם שהוא לא בעל לקות נולדים ילדים בעלי לקויות למידה...
 כיום (וזה לא סותר את ההשערה הראשונה), יש הרבה יותר מודעות לעניין...
כיום כל ילד שהוא קצת "מרחף" או שיש לו קצת בעיות מוטוריות או שפה שולחים אותו לאבחון...
כך כמובן מגלים יותר ילדים בעלי לקויות...
הרבה אנשים גילו שהם בעלי לקות למידה (איפלו לקות קשה! כמו דיסלקציה...או ADHD ) רק בגיל 30-40 רק משום שילדיהם אובחנו כבעלי לקות...(ואז הם בדקו גם את עצמם...)
האם זה טוב?
יש לזה הרבה יתרונות וחסרונות...אני אנסה להגיד לפחות 1 מכל סוג.
היתרון הוא שהילד והמבוגר יודעים שהקושי ללמוד הוא לא בגלל עצלנות או זלזול...אלא מבעיה כולשהיא
וכך הדימוי העצמי לא יורד (לעומת המצב לפני שהיתה מודעות גבוהה, כל ילד שלא הצליח ללמוד היה פשוט מסכן! מבחינה חברתית וכ"ו...)
החיסרון הוא שמרוב שמדביקים תויות, הילד מיואש לפעמים, או שיורד לו הדימוי העצמי דווקא בגלל הידיעה שהוא בעל לקות למידה... וכך במקום שינסה לעקוף את הבעיה לבד הוא מיואש...מדוכדך וכ"ו...
 
כל זה מדעתי (אין לי ממש נתונים או "ידיעות ;))
מקווה שהצלחתי לענות, ותודה על השאלה המעניינת