שרשור חדש
שמעו אנשיםאנונימי (פותח)
קצת מציק לי שאתם מדברים על זה כאילו זה משהו טרגי כזה.. איך הגבתם?? האם נמאס לכם לפעמים?? כי זה ממש לא!! אנחנו נורמלים וחיים עם זה!! לכל אחד יש לקות למידה רק תלוי עם יש לזה שם!! גם כאלה שקשה להם להקשיב בשיעור או לא מסכמים או לא עושים שיעוי בית אפשר לומר שהם לקויי למידה יכ כמו שמישהוא אמר פה לקות למידה זה כל דבר שמפריע ללמוד...
אז בבקשה רק תדעו שאנחנו לגמרי נורמלים!! ושאם טיפה מעמץ אנחנו יכולים להצליח בדיוק כמו כל אחד אחר ואפילו יותר!! (ואת זה כתבה ישהי מאובחנת ADHD)
ב"ה, אני שמחה שאת לקחת את זה בקלות בכיף ובשמחהשרבוב
לצערינו הסביבה מאוד לא מתייחסת אל זה יפה,
אישית, היום הרגשתי לא נח עם זה.
לפעמים קשה לנו עם עצמינו, ובשביל זה אנחנו פה, כדי לראות שאין לנו קרנים, ואפשר לחיות עם זה וכ"ו...
גם אנשים "רגילים" יש להם בעיות אחרות, ואני לא אומרת שהם צריכים להתבייש בזה, אבל לא כולם מדברים על זה בקלות...
(תקחי אפילו סתם בעיות גניות או פזילה וכ"ו...)
שוב, אני לא אומרת שצריך להתבייש בזה, אבל זאת הנטיה הטבעית שלנו כבני אדם.
 
בעז"ה, שנזכה כולנו לקחת את זה בקלות,
אבל רק שתדעי שלא לכולם זה קל,
לי אישית, לקח הרבה זמן לנתב את ההתעסקות בזה לנתיב נכון,
אחד מהתוצאות זה הפורום
מה? למה לא לקחת בקלות?הרב כהנא צדקאחרונה
זה שאנחנו יכולים לעשות יותר מאחרים לא אומר שאנחנו טיפשים/ מפגרים והיום גם יודעים לא להתיכס אלזה ככה
אנחנו קצת איטיים אבל כשקולטים אנחנו קולטים יותר טוב מכולם ביחד אין מה להתבייש בזה!!
מסכימה עם שרבובמישי' מאפושו'
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך ז' תמוז תשס"ט 20:27
אני חושבת שהיחס של אנשים כאן בצורה הזאת נובע מיחס כזה של הסביבה.
זה קורה בכל מיני מיקרים- לפעמים זה טוב.
אבל אנחנו מושפעים.
 
אניממש לא רואה את זה בסביבה שלי...ת.מ.
אני אישית לא אבחתי (חוץ מהאון הדידקטי שמה שעשים שם זה רק לתת הקלות ולא לאבחן כלום!!!)
אבל יש לי מלא חברות מאובחנות שלא מתבישות לא בבעיה ולא בכדורים (כשיש) אולי זה פשוט בזכות האולפנא המיוחדת שלנו שבזכות זה שמקבלים רק לפי האופי וההתאמה לאולפנא ולא לפי הלימודים אז יש הרבה בנות אכותיות מאוד אם בעיות לימודיות גם מאובחנות וגם לא....האווירה הכללית היא שאין מה להתבייש בזה.... ואותו דבר גם במשפחה אולי בגלל האחות הנפלאה שלי עם ת"ד ואולי גם סתם בגלל שאנחנו כאלה שמקבלים כל אחד אם הבעיות (הרבה פעמים כשיודעים איך להמודד איתם  הם הופכות ליתרונות!!!!) שלו ואיך שהוא...אז יאללה אנשים במקום להשקיע את האנרגיה בלהסתיר ולהתביש בבעיות שלנו נשקיע את האנרגיה בלהמודד איתם נכון ולהפוך אותם להיתרונות...
הרבה ב"הצלחה והלוואי שנצליח...
האם ניסו לשלב ילדים לקויי למידה בכיתות רגילות?אנונימי (פותח)
האם ידוע למישהו אם ניסו לשלב ילדים לקויי למידה בכיתות רגילות?

האם סביבה חינוכית של ילדים רגילים יכולה להשפיע על ההשגים של ילדים לקויי למידה?
(מתוך העיקרון של לחץ סביבתי והשפעות סביבתיות על האדם).

מה דעתכם?
אני יודעת על מקומות שמשלביםשרבוב
ביה"ס שיש בשתי כיתות שלו ילדות עם תסמונת דאון.
וכן ADDאוADHD תמיד משלבים...
אבל לפעמים עדיף שלא...
לטובת הילד ולטובת התלמיד
אחיין שלי בגן תורני ומשלבים אצלם ילדה עםחילא דמשכנא
תסמונת דאון וזה נפלא ממש.
ע"פ הכרותך האם זה הצליח לשפר משהו אצל הילד?אנונימי (פותח)
כתבת שלפעמים עדיף שלא לשלב ביניהם,
האם זה בגלל שנגרמו נזקים למישהו מהצדדים?
את יכולה לפרט את הסיבות לכך?

תודה!
מה זאת אומרת?אדמונית החורש
לקויות למידה זו הגדרה מאוד רחבה לקשת של קשיים שמשפיעים על יכולת הלמידה של האדם למרות שהאינטליגנציה שלו תקינה +. 
ברור שבכל כיתה נורמאלית יש אחוז מסויים של תלמידים בעלי לקויות ברמות שונות.
ברוב המקרים התלמידים האלה יכולים להשתלב מצויין אם הם מקבלים התאמות מסויימות לצרכים שלהם ואין סיבה שילמדו בכיתות נפרדות!
לפעמים, לטובת הילד, הלקות המסויימת שלו מתאימה יותר לטיפול בסביבה נפרדת לגמרי או באופן חלקי ואז נכנסים לקטגוריה של חינוך מיוחד, וגם זה לא בהכרח לכל שנות הלימודים ובכל פעם שוקלים מחדש בועדת השמה איפה עדיף שיהיה.
הנטייה של רשויות החינוך היא להפרידאנונימי (פותח)
לכן העליתי את הנושא משום שלדעתי ניתן לשלב את הילדים עם קשיי הלימוד בכיתות רגילות, כמו שאמר/ה כאן הגולש/ת "חילה דמשכנא" שבגן של האחיין שלו/ה שילבו ילדה עם תסמונת דאון וזה מוצלח מאוד.
האמת היא שדיברתי על ילדים רגילים שסובלים מקשיים בלמידה והופתעתי ואף שמחתי מאוד לדעת ששילבו ילד עם תסמונת דאון.

צריל לעורר יותר מודעות בנושא שילובם של ילדים כאלה במסגרות חינוכיות רגילות. יכולה להיות לזה השפעה על כלל הציבור ועל איך שהחברה מסתכלת עליהם ברמה הכללית. צריך לדעת לקבל אותם ולא לדחות אותם כולל במסגרות החינוכיות.
לדעתי יש כאן בלבול במושגיםאדמונית החורש
ל"ל לא בהכרח מוגדר כחינוך מיוחד, יש אלפי תלמידים כאלה בבתי הספר והם לאו דווקא מוגדרים כמשולבים.  חלקם מקבלים מה שנקרא 'שעות שילוב' במסגרת בי"ס שזו בעצם הוראה מתקנת בחלק קטן מהשיעורים (שעות שמוגדרות ע"י מתי"א וניתנות בעקבות ועדת שילוב בית ספרית) ומעבר לזה מקבלים התאמות בכיתה הרגילה.
רק במקרים קיצוניים יותר כשזה לא מספיק או שזה מלווה בקשיים נוספים כגון רגשיים או התנהגותיים נוטים להפריד את התלמידים האלה מכיתות רגילות לאחר ועדת השמה.
מרגש מאוד, וזה הצליח?אנונימי (פותח)
איך קיבלו את הילדה הילדים הרגילים?
רגע, רגע, רגע, לא הבנתי.מישי' מאפושו'
תסמונת דאון זאת לקות למידה?
 
ולשאלה הראשונה:
כמעט ולא מפרידים בין ילדים לקויי למידה לילדים אחרים, זה יכול לגרום בין השאר לרגשי נחיתות מוגברים.
אלא אם הלקות היא ברמה שתפריע לילד או שהיא משולבת עם עוד דברים.
 
בית ספר אמור "להכין לחיים"יוקטנה
(עלק. בפועל בית ספר הוא בדיוק לא כמו החיים האמיתיים, אבל נניח שהוא מקיים את ההצהרה)
בחיים האמיתיים יש כל מיני אנשים, אז טוב יעשה בית הספר, אם ידאג לשלב בין כל האנשים מלכתחילה.
תלוי מה הלקות למידה לי יש הפרעת קשב וריכוז ואנונימי (פותח)
אני בכיתה רגילה ואני ב"ה מצליחה מאוד בלימודים..
רב לקויי הלמידה יכולים בקלות להשתלב...ת.מ.
חלק יזדקקו לעזרה של מספר שיעורים בשבוע (מה שלרוב נקרא הוראה מתקנת...)
חלק קטן הרבה יותר הזדקק לסייע\ת וחלק קטן הרבה יותר זקוק לכיתה נפרדת לפחות חלקית...
אני אישית בכיתות הנמוכות קיבלתי התעמלות מתקנת וגם שנה אחת בת שרות שעשתה איתי תרגילים אחה"צ כדי שאני יחזיק את העפרון וכאלה נכון (זה לא עזר אני יודעת איך צריך להחזיק ומחזיקה אחרת ולכן כותבת יותר לאט וכאלה...) עכשיו אני מקבלת הקלות בבגרויות דבר שבניגוד לכמה פה שטוענים שזה לא עזר להם לי זה עוזר מאוד!!!!!!!!! אחיניית שלי גם מקבלת התעמלות מתקנת וכאלה אחרי אבחון...ואחותי הקטנה והמתוקה עם ת"ד משולבת מאז ומתמיד בחינוך רגיל בעזרת סיעות נהדרות!!! בחלק מהשעות וגם מה שנקרא הוראה מתקנת... (היא משולבת אם בנות קצת יותר קטנות ממנה...)
בקיצור לרוב אין מניעה לשלב ילדים ל"ל אם ילדים רגילים רק צריך לשים לב לתת להם את העזרה הדרושה!!!!אחרת ילכו לאיבוד בכיתות הרגילות...
עושים אתזה הרבה!! זה עוזר.הרב כהנא צדקאחרונה
קשיים בלמידה/לקויות למידה?שרבוב
בעז"ה ית' אנו נחליף את שם הפורום...
לאיזה שם יש לכם עדיפות?
קשיים בלמידה
לקויות למידה?
 
 
 
הצביעו והשפיעו!!!
לקויות למידהיונתן782
קשיים בלמידה יש לכולם...
לקויות למידהמישי' מאפושו'
בבקשה תתעוררו לחיים....שרבוב
לקויי למידה- אתגר וצמיחהאני12345
יפה!!! אהבתי ! (אני 12345)שרבוב
לקויות למידה!הרב כהנא צדקאחרונה
 
הפרעות תחושתיותשמי

20090628223339.doc 

יש לי ילדון חמודון בן 3.5 שיש לו רמה מסויימת של הפרעות תחושתיות. הכנתי לו טבלת פעילות לקיץ ורציתי לשתף גם אתכם.

הטבלה לא מקצועית ומבוססת על מאמרים שונים שקראתי, חלקם נמצאים בבלוגיה של תפוז.

קיץ מהנה! 

כל הכבוד!שרבוב
זה כ"כ חשוב,
בכלל, כמה שההורים יותר ויותר מעורבים בנעשה עם הילד שלהם ומנסים לעזור, ומשתפים פעולה,
זה פשוט מעולה!
את יכולה לקדם אותו כ"כ הרבה!
וכ"כ בפעילויות נחמדות וטובות!
פשוט נהנתי לראות! כל הכבוד!
בעיקרון לי יש הפרעת תחושתיות(חוסר ויסות חושי)חילא דמשכנאאחרונה
וכשהייתי קטנה עשיתי מלא תרגילים וזה לא עזר כי לא התמדתי אז כדאי להתמיד...
איך מטפלים בליקוי למידה כשהבסיס שלו הוא רגשי?אנונימי (פותח)
אז הלקות היא רגשיתשרבובאחרונה
ואז מטפלים בבעיה הרגשית...
איך מטפלים בבעיה רגשית זאת כבר שאלה אחרת..
אבל בוודאי שכאשר הלקות נובעת מרגש- מטפלים ברגש.
 
מקווה שעזרתי
ADD=ליקוי למידה?מישי' מאפושו'
מה בדיוק השאלה?יונתן782
האם ADD, ליקוי קשב וריכוז= ליקוי למידה?מישי' מאפושו'
או אולי, מה זה בעצם לקות למידה?
האם ליקוי למידה תלוי בADD/ADHD?
ילד שזקוק לכיתת חינוך מיוחד, זאת לקות למידה?מישי' מאפושו'
או שליקוי קשב וריכוז/ היפראקטיביות, זה לקות למידה.
 
מה ההגדרה של לקות למידה.
 
(נראלי, לא מצליחה ממש להסביר)
נסיון לתשובהיונתן782
עד כמה שידוע לי ADD מסווג כלקות למידה.
 
מצאתי בויקי הגדרה טובה למדי של המושג:
לקויות למידה הוא שם כולל לקבוצת הפרעות שמשפיעות על טווח רחב של מיומנויות לימודיות או תפקודיות, ובעטיין אדם מתקשה ללמוד מידע או מיומנויות חדשים, או להפגין את ידיעותיו באופן הצפוי מאדם בגילו ובמנת המשכל שלו.
אהה, תודה.מישי' מאפושו'
נראה לי שלקות למידהשרבוב
זה כל דבר שמפריע ללמוד...
גם אם זה ADD/ADHD או דיסלקציה או בעיה בהבנה,
או איחור שפתי..
וכ"ו
שרבוב, דיסלקציה אינה נכללת בהגדרה כלקות למידהאנונימי (פותח)
יש הבדל עצום בין הפרעת קשב וריכוז לבין דיסלקציה, אלו הם שני תחומים שונים לחלוטין ורצוי שלא לערבב ביניהם כדי לא להכניס ללחץ אנשים שסובלים מלקות למידה.
שרבוב, קבלי תיקון, דיסלקציה היא אכן לקות למידהאנונימי (פותח)
התבלבלתי בין דיסלקציה לבין אוטיזם משום מה.

מודה ועוזב, ירוחם?
יהודה, אז עכשיו גם תורי להתנצל...אדמונית החורש
אבל זו ממש לא אשמתי כי משום מה כששלחתי את התגובה שלי עדיין לא הופיע אצלי במחשב התיקון שלך.
ובכל זאת לא נורא שכתבתי, אולי יש מישהו אחר שיקרא את זה ויבין יותר טוב במה מדובר.
בוודאי שירוחםשרבובאחרונה
לא הגבתי מרוב שזה היה נראה לי מוזר....
דווקא כן!אדמונית החורש
דיסלקציה היא בהחלט סוג של לקות למידה שקשורה בעיקר לתחום הקריאה. 
היום מאבחנים נוטים פחות לקרוא לזה בשם ומעדיפים לפרט את הלקות באופן ספציפי לפי תתי מבחנים מסויימים.
אבל מדובר בעצם באנשים בעלי אינטליגנציה תקינה ולפעמים אפילו גבוהה שמתקשים בתחומים ספציפיים שקשורים לקריאה.
נכון שזה שונה לחלוטין מקשיי קשב וריכוז אבל שניהם נכללים בהגדרה של לקויות למידה.
זה כמו לטעון שתפוח אינו פרי כי הוא שונה מאפרסמון...
לפעמים נמאס לכם?בדולח
מאנשים שמתערבים?
~כןן...מאוד!!!אנונימי (פותח)
אוח יופיבדולח
לא לפעמים*פרח*
תמיד..
אין דבר יותר מעצבן מאנשים שמתערבים בלי שביקשתאנונימי (פותח)
כולם יועצים כולם. מי ביקש?
דווקא לי לא כ"כ מפריע ב"ה.חילא דמשכנאאחרונה
 
בזמן האחרון יוצא לי לתהות הרבה בענייו...-שחר..
בתור "ילדה" עם הקלות 'כבדות' כגון בע"פ במקצועות רבי מלל, מה יהיה עלי ב"עתיד"..?..
באוניברסיטה/מכללה יהיו הקלות או...?
 
[תוספת זמן אני מאמינה שכן יהיה אבל בע"פ/הקראה/הקראה באנגלית..... יקלו עלינו גם בעתיד או שמא נתקע ?...]
תשובהיונתן782
לפי מה שאני מכיר באונ' עדיין ישנם הקלות אבל צריך להתאמץ יותר ולהוכיח שאתה חייב אותם...
בנתיים תהיי מרוכזת במצב שלך,...שרבובאחרונה
אל תדאגי;)
נקודה למחשבהבדולח
היום יותר מתמיד קל לתת את התרופה הנקראת ריטלין ההוראה היום לא באה מתוך שליחות אלא מתוך הכרח ואין את הסבלנות הנדרשת להתמודד עם ילדים שחורגים מגבול הנורמליות ... ילד קטן עדיין אינו יודע או יכול להתבטא על התעללות שעובר שנאה דחיה גירושין ואז הוא משתולל כדי למשוך צומת לב במרבית המקרים זוהי קריאה נואשת לעזרה ואז קוראים אותו אבל לא נכון ופשוט מטביעים עליו חותם של שונה או של נכשל למרות שהוא ילד חכם ומקסים רק אם היתה יכולת לקרוא אותו נכון אני יוצאת מכאן בקריאה למערכת החינוך לא לתת ריטלין אלא לברר בשקט את הסיבות להתנהגות זו
מסכימה ממש. אבל-שפרירית
יש כאלה שבאמת צריכים את זה.(לדוג'-אח שלי על רטלין, ואם הוא לא לוקח הוא משוגע לגמרי. וב"ה עשו לו המון בדיקות לפני שנתנו לו, וזה לא נובע מאיזשהוא משו נפשי, זה נובע ממשו שקשור למוח-נראלי..)
קיצור, לא צריך לשולל לגמרי את נתינת התרופה. וכמו שאת אומרת, נכון צריך חיפוש יותר מעמיק לפני שנותנים, אבל אי אפשר לצאת בהכרזה כוללת שזה נורא, ושאסור לתת את זה לילדים.
 
אשמח לתגובות.
אמ.......שרבוב
אני עדיין עוד לא גיבשתי דעה לגבי זה.
יש יתרונות וחסרונות....
מסכימה שיש צקרים שצריך לקחת ומקרים שצריך להתאפק.
נראה לי שכל מקרה לגופו, תלוי בהרבה דברים...
 
בדר"כ לADD אפשר עוד להתסדר בלי...(ז"א שאתה מוכן לציונים נמוכים ובלבד שהתרופה לא תזיק,
גם פיזית וגם כמו שאמרה בדולח, מצד ההשתדלות)
אבל לADHD הרבה יותר קשה להתמודד...
וג"כ כל מקרה לגופו.
 
נכון, בד"כ לADD אפשר בלימישי' מאפושו'
אבל לא תמיד.
ואין שום סיבה לממוצע 70 עם מוח יכול, להגיעה ל95 ואפילו יותר. כל מה שצריך זה כדורון קטנטון שפועל בתור "מסננת" (שבעצם יש לכל אחד בראש, אבל אצלינו החורים גדולים מידי).
 
כמובן, לא לתת לכל אחד. יש היום יותר מידי סיפורים על ילדים שהיתקשו בלימודים ונתנו להם ריטלין במקום לבדוק. אם הירידה מגיעה, נניח ל"ע, מבעיות שיש בבית, ריטלין לא יעזור! רק יפריע לילד להיתבטא.
 
 
אני לדוג', לפני הריטלין, אם השיעור היה מעניין, וממש ממש היתאמצתי, אז היצלחתי. אם לא היה לי כח או חשק או סבלנות, גם מה שחשבתי שהבנתי, שמיד אחרי השיעור יכולתי ללמד מישו', אחרי יומיים שכחתי את זה.
ועכשיו, כל מה שצריך זה כח רצון, ואני מצליחה לשבת הכיתה!! עכשיו הסריגה עוזרת, כי אני מתמקדת רק בסריגה ובשיעור. ולא בעוד מליון ואחת דברים.
 
אוף כנסו לפורום שעת חינוך דחוף!!!!הרב כהנא צדק
3 שנים לקחתי את הרעל המזוויעה הזה!!!! רחמנות על עצמכם כנסו לשם ותקראו את כל השרשור זה בדף הראשי...

במקום לתת לכיתה שלמה ריטלין תן למורה אקסטזי!!!!!
קראתי...יונתן782
השרשור מלא בהכללות לא מדויקות, ובהאשמות חסרות בסיס...
גם אני קראתישרבוב
אולי אפי' הגבתי, זה היה מזמן...
צריך להפריד בין מקרים פיזיולוגים לנפשיים אצל ילדיםאנונימי (פותח)אחרונה
יש מקרים שבהם ההבחנה להיפר-אקטיביות היא פיזיולוגית, זאת אומרת שישנה איזושהי הפרעה מולדת באזור של המוח, אלה ילדים שחייבים לקבל טיפול תרופתי כי אחרת הם הולכים לאיבוד, במשפחתי הקרובה יש ילד כזה שאובחן ע"י נוירולוג ומאז שהוא מקבל ריטלין ההתנהגות שלו וההשגים הלימודיים שלו השתפרו פלאים.

לעומת זאת יש ילדים שההיפר-אקטיביות שלהם היא אכן זעקה לתשומת לב שמקורה באיזשהו ארוע טראומטי שהם חוו. הטיפול במקרה הזה הוא שונה לחלוטין. ילדים שההפרעה ההיפר-אקטיבית שלהם אובחנה בעקבות סיטואציה טראומטית צריכים לקבל טיפול פסיכולוגי ולא טיפול תרופתי (בהנחה שלא מדובר במקרה קיצוני).
למה מתרבים לקויי הלמידה?אוסנת
בזמן האחרון, כמו ששרבוב כתבה בנעיצה - יש יותר ויותר חבר'ה מאובחנים.
 
האם זה בגלל הטלוויזיה (אין צורך לחשוב, לא צריך להתרכז), או אולי כי היום נותנים הקלות לכולם?
או שלכל אחד יש לקות כלשהיא, ומי שהולך לאבחון מגלה אותה?
 
תתחדשו על הפורום.
בתכלסשרבוב
נראה לי שלכל אחד יש לקות כולשהיא (לאו דווקא של למידה....)
זה ממש נכון שנותנים הקלת להרבה אנשים, אבל לא לכל מי שנותנים לו הקלות יש לו ממש ליקוי למידה רציני...
(הוא לא בעל ADD...)
כל אחד מתמחה באופן שונה ללמידה...
 
נראה לי
אני לא חושבת שהקלות ממש קשורות לאנשים לקויי למידה...
כמה סיבות, נראה לי.הביצה שהתחפשה
בס"ד
 
א. הישיבה המטורפת מול המחשב והטלוויזיה גורמת לירידה בקשב והריכוז- מוכח.
ב. כל האוכל ה"כ לא בריא [הידעתם? שכנתי קראה והביאה לי לקרוא מאמר הטוען שקורנפלקס עם חלב בבוקר תורם לבעיות הקשב והריכוז!!!]
ג. לענ"ד, ואני יודעת שיש כאלה שיחלקו עלי- שכל ילד שהוא קצת שובב שדביקים לו תווית "הפרקטיבי"\ADD\ADHD וכד', ולא מתמודדים עם בעיות של חינוך לקוי. ישר מצמידים רטלין ויאללה, העיקר שתהיה בשקט, ולא מטפלים בשורש הבעיה.
קורנפלקס וחלב גורמים לכךשרבוב
שיהיה פחות ריכוז?
(רציתי להבין שהבנתי נכון...)
כן. סוכרים בכמות גדולה בבוקרפלפלתי
בלי באמת מזון שיעיל לגוף - גורמים להיפרים להתחיל להשתולל.
חשוב להדגיש- חלב קר.הביצה שהתחפשה
גם בגלל הטלויזיה~א.ל
שיש בה גירויים קצרים שרצים מהר ואולי עוד דברים מהסוג הזה רק שלא עולה לי לראש כרגע.
 
ודבר נוסף זה נראה לי בגלל שאנשים נעשים יותר ויותר מודעים לעצמם.יש יותר דגש על הפרט.וכשיותר מידי מודעים מוצאים הרבה דברים
מסכימה איתך מאוד לגבי המודעות!שרבוב
ו....
תודה שבאת
ההתרבות נובעת בעיקר מהפצת תכנים ריקים מתוכןאנונימי (פותח)אחרונה
אמצעי המדיה השונים מספקים לציבור חומרים רדודים ושטחיים, כמו כן האופן התזזיתי שבו מוצגים אותם תכנים משפיע על צורת החשיבה של האדם. יש מחקרים בנושא שמוכיחים זאת. צפייה מרובה בתכנים הללו גורמת להפרעות של קשב וריכוז.

ישנה עוד סיבה אחת והיא העובדה שילדים לא קוראים ספרים היום, ספרים נועדו לחדד את הדמיון ולהפעיל כשרים שכליים מסויימים, היום הילדים צורכים אך ורק חומרים ויזואליים (רדודים ברובם) שלא משאירים הרבה מקום לדימיון הדרוש כדי לפתח כשרים שיכליים.
 
שלום אני חדש ואין לי כוח ל"ברוכים הבאים"..הרב כהנא צדק
אז אני פשוט משתלב...
יש לי שאלה! אצלנו במשפחה יש לי אחות אם דיסלקציה ואני ועוד אח איפרהקטיבים ולפי מה שהבנתי זה תורשתי
תגידו זה קשור גם לאסטמה או לא? כי כווולם אצלנו אם אסטמה חוץ מאבא שלי ואחותי...
הקפצה- בבקשה  תענו לי!!הרב כהנא צדק
מאיפה אנחנו אמורים לדעת....*פרח*
תישאל איזה פרופ' לאנטרומוסלגיה
 
:}
מצטערת..
למיטב ידיעתי זה ממש לא קשורשרבוב
דיסלקציה וADHD הם קשיי למידה
ואילו אסטמה זה קושי בדרכי הנשימה....
ממש לא קשור...
זה יכול להיות מאוד קשור תשאל בפורום רפואה משמי
קפץ לי...שמי
בפורום רפואה מהטבע. הם מבינים בדברים האלה. הילד שלי עם אסטמה והם אמרו לי שזה קשור. הם גם יכולים להסביר לך איך זה קשור.
לא שאני מבינה או משו'מישי' מאפושו'
אבל מה שאני כן יודעת, שמה שמקשר בניהם זה ששתיהם עוברים בתורשה...
לפי מה שאני יודעת,~א.לאחרונה
זה תורשתי,אבל כמובן שגם אם לא תהיה נגישות סביבתית-זה ישפיע.
 
לגבי אסטמה-לא נראה לי שזה קשור
 
ושרבוב- בהצלחה גדולה.קפצתי רק כי ראיתי שביקשת!
אחים אהוביםאלעד
אקדים ואצהיר שאין לי שום כוונה להעליב או לקנטר אתכם, ידידות וידידים אהובים, לא בצורה כללי ובודאי ובודאי לא באופן פרטי.
 
אצלינו בכיתה היה נוהל קבוע שכפי שהתברר לי מאוחר יותר נפוץ בכל הישיבות והאולפנות שאני מכיר.
לקראת הבגרויות, כל מי שהיתה בידו היכולת לשלם למאבחן/נת, היה ניגש אליה לפגישה והיה מקבל הקלות מפליגות שהיו עוזרות לו לקבל ציונים טובים יותר. נוצר מצב בו זה נעשה לעניין שבאופנה ופרייאר אמיתי נחשב כל מי שלא היה מתאמץ להשיג איזו הקלה "שווה", וחלף זאת היה מתאמץ בלימודיו.
ואז נכנס הרהור כופרני למוחי המעוות והסהרורי, שהואיל וכל המבחנים אמורים למדוד כמה האדם מתאים לנושא מסויים, אז אולי כשם שאדם בור או טיפש לא מקבל הקלה אלא פשוט נכשל ומנסה תחום אחר, כך גם אדם שזקוק להקלות ינסה למצוא את עצמו בתחומים אחרים. למשל, תלמיד שלא קולט שפות בשום פנים ואופן- שלא ילמד אנגלית, ויעבוד במקצוע שלא דורש ידיעת שפה זו. וכן על זה הדרך. לדידי ברור שכשם שלא יעלה על הדעת לשתף ספורטאים פצועים או נכים בתחרויות הרגילות ולתת להם הקלות כדי ליצור "שוויון זכויות", או להוריד את רמת הכושר בצה"ל בשל שילוב הבנות ביחידות הקרביות, כך גם כאן לא יתכן שחברי יקבל ציון גבוה ממני רק משום שאובחן וקיבל הקלות מפליגות. לכל אחד הכשרונות שלו שזכה מה' יתברך, ואשרי מי שידע לנתב את כוחותיו לתחומים בהם הוא באמת טוב.
מסכימה עם כל מילהיוקטנה
זה מה שלא מוצא חן בעיני בבית ספר. ש"צריך" לדעת כל מיני דברים, ושמשדרים לילד שיש דברים שהוא "צריך" לדעת, ושהוא לא מסוגל להחליט בעצמו מהם הדברים הללו.
מה שאתם מסכימים כאן לא עוזר לאלו ששם עכשיו.אני12345
אלעדי--שרבוב
כל עוד שצריך בגרות כדי להתקבל לעבודה העצה שלך אינה מעשית.
אכן, אנשים רבים הם לא קבלו תעודת בגרות כי היה להם קשה להוציא אותה...
והם עכשיו עוסקים בדברים אחרים...
אבל תמיד נשאר להם ה"כתם" לי אין תעודת בגרות...
(והם תמיד יגידו שלמרות שאין להם תעודת בגרות הם ב"ה וכ"ו ו"כו..)
לא שאני מתנגדת, אני ממש חושבת כמוהם, אבל עובדה שהם מזכירים זאת,
וזה אומר שזה משנה להם איך שהוא את החיים...
 
אז המצב האידיאלי הוא שתעודת בגרות היא לא תהיה כ"כ חובה, או שהתנאי לקבל תעודת בגרות הוא לא יהיה מ"מ ואנגלית.
(ואז להכריח אותם העצןם לעשות את המבחנים)
 
וגם אני חושבת שצריך לשים גבול בנתינת הקלות
היום זה כבר כתם אפילו אם אין לך תואר ולפחות תעודהנחשונית
זה לא כל כך נכון כיוםיוקטנהאחרונה
תלוי איזו עבודה.
וגם חשוב לזכור, שכמעט כולם משפרים היום בגרויות בשלב מסוים. כלומר, להוריד לחץ! זה לא "עכשיו או לעולם לא". ממש לא! גם את וגם אתה ביחד עם התלמיד הכי טוב בכיתה, תיפגשו לסיבוב חוזר בעוד 3-4-5 שנים לאותו המבחן.
אני זוכרת איך בקושי עשיתי בגרות במתמטיקה 3 יח' בבית ספר, ואחרי שלוש שנים עשיתי 5 יח'  וקיבלתי 97 כמו כלום! אני לא אגיד "בלי להתאמץ", כי אני גאה מאוד לומר שההצלחה הגדולה היתה שדווקא כן הצלחתי מאוד להתאמץ, והצלחתי להתאמץ ממש ללא מאמץ ;) פשוט, יום אחד זה היה נכון וישב עלי טוב, וזה קרה!
(וכנ"ל לגבי פיסיקה 5 יח"ל, אזרחות, הסטוריה... וואו אני כבר לא זוכרת מה עוד!)
אח... כמה זמן ועצבים ועוגמת נפש ולחץ שרפתי על השטות הזו בבית הספר... בשביל ה-3 יח' עם הציון העלוב שאחר כך כמו כלום שיפרתי פי כמה... תחסכו את זה לעצמכם! תעבירו את הזמן הזה בלי לחץ כי ממילא יש עוד אלף הזדמנויות (הרבה יותר נכונות ומתאימות) לעשות את זה אחר כך, במשך החיים. וגם אם לא - יש אוניברסיטה פתוחה, ויש קורס קונדיטורים, ויש קורס דולות, ויש קורס מורי דרך, ויש ספר לתכנות מחשבים, שאם זה הקטע שלכם, לאף אחד לא יהיה אכפת מהציון שלא קיבלתם בבגרות בהסטוריה - תאמינו לי! צריך רק למצוא מה נכון לכם, ובית הספר זה כמו גרגר חול בארגז חול, מבחינת האפשרויות והכיוונים שהם מציעים.
אלעדימישי' מאפושו'
כשאנחנו מקבלים הקלות, זה לא כמו לתת לאדם "רגיל" את אותה הקלה.
גם אחרי ההקלה זה קשה.
כשתותנים הקלות, בודקים איזה הקלה הכי מתאימה. לי לדוג' לא יעזור לתת הקלה של הקרא (באנגלית), כי אני בעצם יכולה לקרוא, אם אני ממש ממש אתאמץ לפני ותוך כדי (יותר מכל אדם אחר). כי ברגע שמקריאים לי, אני מבינה (אני דוברת).
אבל לתת לי תוספת זמן- זה מתאים, כי אז אני פחות לחוצה, ויותר מצליחה (ויש לי יותר זמן, אז אני יכולה לקרוא, בלי שזה יקח לי חצי המזמן של המבחן (ואני יותר קולטת את מה שאני קוראת, כי אני פחות לחוצה)).
רוצים לנסות למשיך?אני12345
 

סיפור קיטשי' שמתחיל בהיו היה.

אבל באמת היו היה ילד אחד קטן קטן בגודל של זרת. הוא לא היה גוליבר למרות ששמע עליו . הוא היה קטן אבל נפוח. מן נחום תקום כזה. תמיד חלם שיום אחד יצליח לרוץ נורמלי מהר כמו סופרמן. כך יחלוף כברק ממקום למקום,יטפס על סולמות כחץ מקשת ויצבע את העולם במהירות כפי שהוא יכול לחשוב. שהצמחים יגדלו  בן לילה בנקישת אצבע והשיר שינגן יתנגן חלק בלי טעויות כעלה נידף ברוח.

אבל כל יום כשהלך הבטן השמנה שלו הפריע לו לזוז , ההתנדנדות שלו צד לצד עשתה לו סחרחורת והרצון שלו לעוף כברק ממקום למקום לא נתנה לו מנוחה לחשוב. העניין הוא שמילא זה, אבל מה שהפריע לו באמת זה היה חוסר היכולת של הגוף שלו לעמוד פשוט יציב  אפילו לדקה אחת והוא הרגיש שזה לא בשליטתו. כל דבר שחלף לידו זיעזע את כולו וסובב אותו על צירו כקרוסלה. הבטן הנפוחה שלו נתנה לו הרגשה שצוחקים לו ולמרות שבכלל לא היה לו תיאבון, לפעמים מרוב כעס ומרמור היה מתנדנד למטבח ואוכל בלי מחשבה: שוקולד וחביתה וקיקר עם כוס שוקו קר.

אחר כך היה מתיישב מול המחשב . כי המחשבות על דברים אחרים לא הצליחו להגיע אליו. הבטן שלו הייתה נפוחה מדי בשביל להצליח לעשות משהו באמת.

פעם הוא קרא ש-"לא חושבים מהבטן". אבל  המחשבה הזו חלפה  לידו במהירות וסובבה אותו כ"כ מהר, כך ששכח אותה מיד ופנה לעיסוקיו הרגילים- לאכול, לישון ולשחק במחשב.

לפעמים הוא הרגיש שבא לו לקחת סיכה קטנה ולהוציא ת'אויר הריק הזה שרק ממלא בתוכו מקום ולא נותן לדברים כבדים ומשביעים להגיע. אבל זה היה רק חלום מטופש ושיגעוני שנתן לו הרגשה של התעסקות בשטויות.

כך חי לו מיום ליום. וכך חלפו להם הימים.

היה זה בוקר קייצי אחד.

ההמשךהרב כהנא צדק
שלא היה בא לו ללכת ללימודים הוא ישב על המחשב ואח"כ יצא לשאוף אוויר צח לפתע הבחין בזוג שרצים מולו "היי" צעק להם "תפסיקו לצחוק!!!" הזוג המשיך כשהם מחוייכים "נמאס" חשב  קווין  (שמו של ילדנו..) "כולם  צוחקים עלי שאני גוץ" נכנס הבייתה והחליט "אני לא יוצא מהבית עד שאני רזה וגבוה כמו ברנרד החתיך מהסרט היפים כמו מלאכים" ישב קווין שבוע ישב שבועיים יום אחד  זה היה באמצע השבוע השלישי בערך קווין הסתכל מהחלון וראה את אותו זוג עושים ריצה כלכך רצה לצאת  מהבית אבל אמר לעצמו  "החלטה זאת החלטה ואני צריך לעבוד בה!!!"
אני12345אחרונה
שאלה..גייטל רייזל
אני היחידה פה שאין לה איבחון? זאת אומרת, הקלות בבגרויות??
 
(הלוואי והיה לי..אבל כבר מאוחר מדי..)
גם לי אין שרבוב
ונראה לי שאם הייתי עושה היו נותנים לי לפחות מילונית או הארכת זמן...
הממ..גם לי מין הסתם היו נותנים..גייטל רייזל
אבל מה לעשות? לא עשיתי בזמן..בעעעע!!!
והציוניים שלי לא כאלה גבוהיים...ממש לאא!!! אווף, הלימודים האלה לפעמים כ"כ מייאשים אותי ועושים לי הרגשה של מישהי טיפשה...
גם לי אין...1hadar1
אני רוצה  בחינה בע"פ(:
גם לי אין..1hadar1
ואנ ירוצה בחינה בע"פ(:
לי לא היה...שתי צמות
וב"ה שלא הייתי צריכה.
 
מחזיקה אצבעות לכל המתמודדים בגבורה בקשיי הלימודים.
היום מי שאין לו הקלות-גייטל רייזל
מתמודד בגבורה לדעתי יותר..
 
 
אפשר להבין מאיפה את מסיקה את זה?שפרירית
ועוד פעם-זה לא הקלות, זה התאמות. אף אחד לא מקל על אף אחד. רק מתאימים את צורות הלמידה שמותאם לכולן(בד"כ) לצרכים של הילד שלקוי למידה. נגיד מישו שהוא דיסלקט, וקשה לו מאוד מאוד לקרוא ולכתוב, אז נותנים לו בע"פ והקראת שאלון. או לפחות התעלמות משגיאות כתיב(אם הוא מסגול לקרוא ולכתוב רק עם שגיאות כתיב. )
 
קיצור, אשמח אם תכתבי למה את חושבת שזה ככה.
 
 
אני מסכימה לגמרי עם ''תמיד בשמחה=)!''~~אני~~אחרונה
דעתי היא שמי שאומר כמו הנ"ל- מי שטוען שלמי שאין הקלות מתמודד יותר בגבורה וכד', הוא פשוט לא מבין מה זה להיות לקוי למידה.
תפנימו- אנחנו לא שונים ממכם ברמת המשכל, זה לא עניין של שכל.
אין כזה דבר ''גבורה'' בעניין הזה. לא צריך ''להתמודד בגבורה''. יש לנו ה ת א מ ו ת ותו לא! זה מתאים את זה לשיטת הלמידה וקליטה שלנו, לא לרמת המשכל, ממש לא. ומי שחושב שהוא ייסבול שנים, יילחץ נורא במבחנים וכד' רק בשביל להרגיש ''גיבור'' בזה שהוא לא מבקש תוספת זמן וכד' הוא אידיוט גמור. אין כזה דבר 'גבורה' בעיניינים אילו. ומי שאומר כך לא מבין מה זה. זה בידיוק כמו משקפיים- דבר נצרך ותו לא, נקודה. דבר נצרך לגמרי, זה צורך קיום בסיסי.
שימו לב להודעה של שירבוב בשירשור הבאנחשונית
שידוך עם בן/בת זוג בעל  ADD   ADHD
 
מאמר מעניין וחשוב מאוד של מורה לתנ"ך בתיכוןנחשונית
מאמר מעניין וחשוב מאוד של מורה לתנ"ך בתיכון. שימו לב, זה בשני חלקים. 
 
אני מיואשת. האם יש דבר כזה בי"ס שלא שם על ציונים?.~~אני~~
שלום וברכה
מאז ומתמיד אנשים טענו שיש לי שכל, יש ברשותי הפוטנציאל.
הבעיה היא שאף פעם כמה שלמדתי לא קיבלתי במבחן יותר מ-70.
חרוש חרשתי ונחרושה, והציון הוא 46, 41, 60, 64 וגו'
זה מייאש ומתסכל עד מאוד.
לפני מספר חודשים עשו לי איבחון, והאבחון גרם לכך שיש לי עכשיו הארכת זמן 25%, בחינה בע"פ ודף נוסחאות מורחב. ההארכת זמן עזר לקצת, אולי עוד כמה נק' נוספות משום שיש לי יותר זמן להתאפס. הבחינה בע"פ גם עזר קמעה, כי יש לי גם טיפה דיסלסציה וקשה לי לנסח, אך להכי הרבה ציון 75 עם כל ההקלות והלמידה המאומצת.
ושוב- לא עוזר ללמוד, לשנן, כלום. זה חומר קל, אני אפילו אוהבת ללמוד כמה מקצועות, אך גם בהם אינני מצליחה.

מה שעוד יותר מתסכל זה שהמורות חופרות, קודחות לי שעות שיש לי שכל אך אינני מנצלתו. ואין זה נכון- אני לומדת הרבה ופשוט לא מצליחה בכלום. 
גם כאשר אני לומדת עם חברה/מורה פרטית, לא עוזר כלום. יום אחד ישבתי ולמדתי עם חברתי- למדנו בידיוק אותו דבר, היא קיבלה 90 ואני 45. ;(
מה שמוזר זה שבמבחן אני מרגישה שאני יודעת. נניח שבוע שעבר היה מבחן במתמטיקה,, נושא שאני אף אוהבת (למען האמת אני כבר הפסקתי לאהוב הכל בגלל אי-ההצלחה שלי, אך עדיין יש בי את ה''סקרנות הטבעית'' המולדת;)), למדתי אליו עם מורה פרטית, נושא לא קשה במיוחד, אחרי המבחן הרגשתי סיפוק, הרגשתי שיש לי את ה-90, ופתאום....שוד ושבר!! 46 מתנוסס על טופס המבחן, ליבי דואב ועייני דומעות;(;)
זה גורם לכך שאני מתחילה לשנוא את כל המקצועות, אפילו מקצועות שפעם אהבתי. זה מייאש ומתסכל ואז אני פשוט לא לומדת, המורות וההורים מתעצבנים כי טוענים שאני לא מנצלת את שכלי וגו'...;(
^^וזה סיפור חיי המשמים^^.
שאלתי היא- האם יש חיה כזאת בית-ספר שלא שם על ציונים? שאין בו מבחנים? זה מסתכל לאללה שעם כל שכלי ומוחי אינני מצליחה. ;(האם יש פה עוד מישהו עם בעיה דומה?
או לחילופין- האם יש אפשרות שנותנים לאנשים עם ליקויי למידה ממש קשים אך עם שכל, אפשרויות כמו לא לעשות בגרות וכד'? ואם אין- למה לעזעזאל אף אחד לא ממציא את זה? 

שאלה נוספת- יש לי הקלה- בחינה בע"פ. האם  גם במתמטיקה אני יכולה להשתמש בזה? איך עושים זאת? 
תודה רבה!
אוי, הסיפור נשמע בכלל לא נעים...שרבוב
ממש מזכיר לי את עצמי (ב"ה רק במקצוע אחד--)
א נ ג ל י ת !
כמה שאני לומדת ומתאמצת ומשקיעה ולוקחת מורות פרטיות, וקוראת ונבחנת שוב...
עדיין הציונים על הפרצוף...
 
אז זהו עניתי לך לפחות על שאלה אחת...
(יש עוד מישי עם בעיה דומה)
 
אין לי מושג מה עושים עם זה....
לדעתי נקים אגודה~~אני~~
אצלי זה בהכל, אבל באנגלית הכי הכי.
יש לי גם קליטה דפוקה מאווד לשפות. אנגלית זה הכי מייאש- אף אפילו שום דבר אחר אני לא מצליחה

כשאהיה גדולה אקים בית ספר, אקבל בו רק ילדים כמוני- חכמים אך לקויים, גאונים אך לא יוצלחים במבחנים וכו'
בבית ספרי לא יהיה בגרויות ומבחנים
לפעמים חלומות מתגשמים....;)
מתסכל מאוד.
רעות תני כיף גמאני....<^TNT^>
כמה שאני יודע ת'חומר אני לא יקבל יותר מ60
[בלחץ אבל ממש בלחץ 70...
אני נמצאת איתך בדיוק באותה סירה בדיוק!!!חרדית!
בס"ד
 
גם אני רעות בול כמוך...
 
אבל בול ויש לי גם אותם הקלות כמו שלך...
 
ואני שונת ללמוד עם חברות כי תמיד אני מקבלת את הציון הכי נמוך וזה מפדח ממש!!!
 
40,50,60,..-ממש מספרי נעליים..זה נוראייי פשוט כך!!
 
ויש לי חוצ במטמ' אני פשוט לא יודעת איך אני עושה אותו עשיתי ב4 ורבע שעות 3 תרגילים כל תרגיל 10%..ועליהם ישבתי אם המורה עד שהצלחתי קיצר אני ממש סתומה..
ואמא שלי והומרות ומנהלת והדודים וכו' אומרים לי שאני חכמהה..מאוד!!!! ומי שלא לומד כל השנה גם אם הוא היה הכי חכם בעולם לא יצליח..ואני כן לומדת עושה ש"ב חורשת למבחנים וכלום!!!
 
הם טוענים שאני לא משקיעה..אז הצליחו לסדר לי בחוץ משהיא שתשב לידי ותקריא לי את התרגלים אולי זה יעזור לי יותר להבין..
אנייי ממש בלחץ..
 
לפחות בקטע של החברה אני ממש אהובה ומקובלת...ותמיד יורדת על עצמיי...ואנגלית זה גם בשבילי סיפור מההפטרה..ולשון קיצור לייסטייר...
 
ה' יעזור..הקטע שכולם טוענים שאני חכמה מאוד אבל מזלזלת..גם בנות בכיתה שלייי.....
ממש מזדה איתך מאוד!!!!!!!!
אל דאגהפיתון
את באמת חכמה. את לא מזלזלת. פשוט קשה לך בצורות למידה מסויימות. זה ענין של צורת חשיבה. יש הרבה כמוך, אנשים נפלאים. אל תהיי בלחץ ואל תזלזלי בעצמך בשום אופן. זה שאחרים אומרים שאת מזלזלת - זה לא בגלל שהם רעים, אלא הם פשוט לא מכירים את התופעה הזו של אדם חכם שיש לו קושי בצורות למידה מסויימות.  תזהי את הצדדים החזקים שבך (למשל, הצד החברתי), תשקיעי בהם בכנות ובעדינות, לא כדי לעשות רושם אלא מתוך הבנה שלא במקרה ה' נתן לך אותם - ועם זה תשתדלי באופן סביר גם בתחומים האחרים, תבקשי אולי ממורה לעזור לך לזהות איפה הקושי בכל מקצוע ותראי אם את מוצאת דרך "לעקוף" אותו, אך בשום אופן אל תחלישי את עצמך בגלל זה. את לא "אשמה" וזה בכלל לא הכי חשוב. החשוב ביותר זה אישיות ערכית, מידות טובות, יראת שמיים ומעשים טובים. את זה כנראה יש לך יותר מאחרות.  אם תוכלי, תשתדלי למחול לאלה שאומרים שזה בגלל שאת לא משקיעה - מרוב איכפתיות ממך הם לא כ"כ מבינים אותך. אין ספק שבסוף תהיי "ספצית" במשהו (בין אם במקצוע, לימוד, בתור אשה, או בתור אמא) - ואז תוכלי להבין ילדים כאלה ולעזור להם..     דן.
לדעתי...הדרך לשיפור אנגלית...1hadar1
זה פשוט לקרא כמה שיותר...נכון.. זה מתסכל שצריך כל מילה לבדוק במילון..
ות'כלס זה מייאש. אבל בסופו של דבר זה הכי משתלם. אחותי היתה בכיתה ט' גרועה באנגלית והיא פשוט התחילה לקרא ולקרא ולא וויתרה לעצמה ובסוף לא
רק שהיא עשתה 5 יחידות+2 יחידות תרגום אלא גם שבכיתה י"ב היא פשוט לא למדה.המורה בעצמה אמרה לה שאין לה כבר מה ללמד אותה.
רק מהספרים היא הגיעה לרמה של דוברת. היום היא קוראת כמעט ורק
ספרים באנגלית..
אז גמני התחלתי לעשות כמוה(:
אמנם אני לא יעשה 7 יחידות באנגלית(: (אין לנו בכלל דבר כזה)
אבל זה שיפר לי ת'אוצר מילים בצורה ענקית...
כל הכבוד לפתיחת הפורום!אנונימי (פותח)
בס"ד
 
גמני עשיתי 7 יחדות באנגלית...ואני בכיתה י'!..
 
עשתי השנה רק 7 יחדות...וגם 5 במטמ' + יחדה נוספת רק למחוננים..
 
מאוד חשוב הפורום הזה...מאוד!!!!
וואוO:1hadar1אחרונה
יש לך קשר כלשהוא לאיינשטיין?
תגובהנ.ג
לפי מה שאני הבנתי אין בחינה בע"פ במטמטיקה לצערי אין אפילו שכתוב לבוחן נטרלי ובזה אני הכי צריכה ויש לי שיטה בשבילך איך ללמוד מילים  באנגלית שלי היא ממש עוזרת (כשאני לא מתעצלת ומשתמשת בה) אני כותבת כל מילה על בריסטול או דף קטן באנגלית ובצד השני אני רושמת את הפרוש שלה בעיברית  ואז אני מעבירה את כל המילים ומילה שאני לא יודעת מה הפרוש שלה אני מחזירה אותה לסוף הערמה וגם אני חושבת מה היא מזכירה לי וככה אני זוכרת אני עושה את זה עד שאני יודעת את כל המילים אני מקווה שזה יעזור לך וסליחה על החפירה ואני ישמח לדעת אם למשהו יש עוד שיטות כאלה לא רק באנגלית 
ואוושרבוב
השיטה של המילים מעולה.
אבל תודו שזה מעצבן לשבת על כל מילה 10 שנים ולהמציא לה פרושים רמזים וסיפורים....
 
 
יש כל מיני אסטרטגיות למידה...
אחת מהם היא לשרטט טבלאות תרשימים וכאלה..
ויש לחזור על החומר בע"פ ללמד משיהו לעשות ראשי תיבות,
להמציא על העיניין סיפור מצחיק ואז ג"כ קל יותר לצחוק בגלל האירוניה.
השיטה שבתכלס הכי עוזרת לי זה ללמוד עם משהו....
 
לא לכולם זה עוזרנ.ג
לי זה דווקא ממש לא עוזר ללמוד עם משהי למרות שזה כיף לי כי יש לי איזה שהיא בעית ריכוז קלה שאני מוסחת בקלות אז זה ממש תלוי בבנאדם
לא לוקח כזה הרבה זמןנ.ג
דרך אגב זה ממש לא לוקח לי שנים כי אני לא מתחלה להמציא סיפורים ודברים כאלה הקונוטציה הראשונה שעולה לי בראש עוזרת לי לזכור
מה הסיבה?כלנית1
קודם כל - אל יאוש. אחרי סיום התיכון תגלי שבגרות זה הרבה אבל לא הכל. אפשר למצוא קורסים של מספר חודשים בתחומים מבוקשים ואחר כך למצוא עבודה שלא דורשת את הניסוח ומה שקשה לך.
אני מציעה לך לקחת דוקא מבחן שלמדת אליו וידעת את החומר ולא הצלחת ולנסות לעבור עליו או לתת אותו למישהו שאת סומכת עליו לבדוק מה הסיבה לטעויות. האם את פשוט התרגשת ועשית טעויות קטנות בחישוב שהובילו לטעויות בסוף או שכל הדרך לא היתה נכונה.
האם סבלת או שאת סובלת מבעיית ריכוז ובזמן שלמדת עם המורה הפרטית היית מרוכזת ובמבחן לא היית מרוכזת?
אם יש לך בעיה של ריכוז, אני יודעת על בן של חברה בן 9 שכאשר הוא לוקח ריטלין הוא מעתיק את כל 10 השאלות שהיו לשעורי בית וכאשר איננו לוקח כדור, הוא מעתיק בקושי 2 שאלות. אם הבעיה היא ריכוז, יתכן שצריך לקחת את הכדור (רק בתקופת הלימודים או לקראת מבחנים) כדי לא להרוס לך את כל התעודה.
תוספת זמן עוזרת אך זה לא הכל.
יתכן שהתנאים בכיתה (אור חזק, רעש, לחץ,...) הפריעו לך ולכן אם תבקשי מבחן בע"פ (פרט לחישובים) או שתוכלי לעשות את המבחן לאחר השעור, למשל בחדר המורים כך  שהמבחן יתקיים בחדר אחר שקט עם תנאים אחרים.
קראתי פעם שאפשר בזמן שלומדים למבחן לטפטף מעט שמן אתרי (קונים בבית טבע בריח שמתאים לך ומרגיע כמו לבנדר למשל) ובזמן המבחן את מטפטפת לך מעט מהשמן על השולחן וזה מסייע לך להיזכר במה שלמדת.
מאחלת לך המון הצלחה!
בחיים לא שמעתי על השמןשרבוב
וזה ממש מזכיר לי את העובדה ש...
חלק מהסיבה שטוב לי ללמוד עם חברות זה בגלל שבבחינה קל לי יותר להזכר בחומר בגגל האסיסואסיה (כתבתי נכון?)
נשמע ממש מעניין
***אסיטואציהרנן
אסוציאציהאנונימי (פותח)
כותבים אסוציאציה ולא אסיטואציה.
יש אסוציאציה ויש סיטואציהנחשונית
אסוציאציה - מחשבה או רעיון העולים בתודעה בגלל קרבה כלשהי. (מילון ספיר)
סיטואציה - מיקום, מצב, מקום. (תוכנת מילון עידן)
 
אז למה מהם התכוונת? אני שואלת כי לפי ההקשר שניהם הגיוניים...  
השאלה מכוונת בעצם לכולכן: שירבוב, רנן וצופיהנחשונית
בואו נהיה יצירתייםאדמונית החורש
ונציע את זה לאקדמיה ללשון (יש עדיין דבר כזה?) בתור מילה חדשה שפרוסה אסוציאציה סביב סיטואציה מסויימת.
למה להיות מקובעים ולחשוב רק במושגים של נכון/לא נכון? ככה מתפתחת שפה, לא?
 
דבר ראשון תנשמי עמוק ותרגעי, את צודקת במאה אחוזsopa20
שזה מעצבן וזה מתסכל,ואני איתך !!!
זה מעצבן שמקבלים את האדם השני או בוחנים אותו על פי ידע ולא על פי אשיותו ואופיו......
תפני אליי במסר אישי יש לי מקום מצוין בשבילך ללמוד בו שיקבלו אותך כמו שאת ו...
אבל מאיפה את ? בת כמה את ? כלומר איזה כיתה ?
תפרטי והענה לך...
נ.ב. אני התקבלתי למכללה גם בלי פסיכומטרי עם זה מעודד אותך אז לא תמיד צריך לעשות פסיכומטרי אבל תעודת בגרות כדי לך איך שהוא לסיים למרות הקושיכי משתלמת ההשקעה והיא לא לשווא אם זה קשה לך תמרחי את הבגרויות על יותר שנים ותשלימי חלק מהם לאחר התיכון מקסימום הכי הרבה יקח לך עוד כמה שנים..
אבל זה יהייה בקצב שלך ולדעתי את פשוט מושפעת מהלחצים שהמורות שלך משפיעות אלייך, אולי כדי לך לשקול ולעבור למקום אחר לילמוד בו.
בהצלחה לך בהכל !
מכירה את הקושי הזה ומזדהה איתך אבל תראי שבסוף תצליחי.
100פיתון
שכחתי להוסיף:
עיינתי שוב במה שכתבת, התפעלתי מאד, ובתור מפקח ומנחה כמה מוסדות אני נותן לך (באמת, בלי טיוחים, אם כי אני בד"כ לא סובל ציונים..) 100 בחיבור. תשמחי, הנה ה100 הראשון שלך, הרווחת אותו ביושר - את יכולה גם להראות להורים.  דן.
יש דבר כזה. ו...את צודקת.פיתון
לכותבת המכתב היקרה, החשובה והמצטיינת באמת,
יש דבר כזה "בי"ס שלא שם על ציונים". אני בעניי ייסדתי עם גרעינים תורניים בכמה מקומות תלמודי תורה (שנה הבאה - גם בי"ס לבנות בעז"ה), שכדברייך "לא שמים על ציונים". זה בכלל לא מענין אותנו, ואנחנו גם לא נותנים "ציונים" בדברים העיקריים.  מה שחשוב זה הקישור לתכנים, ההתענינות, לחיות את הערכים הנלמדים - וזה, אני רואה, יש לך במידה גדושה. נכון שלפעמים בפעל בשביל מוסדות ההמשך - צריך את זה לעת עתה. אך עלייך לזכור שהעיקר זו האישיות ולא ה"מדדים, האלה. וזה חמור מאד אם תהרסי לעצמך משהו מסגולותייך היקרות בגלל הבלים כאלו, שהם בסה,כ "צורך טכני" גם אם לפעמים הכרחי לדברים מסויימים.  על כן, עלייך להחליט בכל תוקף שאת לא נותנת לאף אחד לקלקל לך את התענינותך הטבעית (מתנה יקרה שלכמה וכמה בעלי "ציונים" אין אותה), את אהבתך ללימוד (כנ"ל), את תדמיתך העצמית וכו'.  למדי זכות על הורייך היקרים שהם דואגים לך ואולי לא כ"כ מבינים מה קורה בתוכך. מה שאני מציע לך באופן מעשי  בשולי הדברים האלו (ובמפורש "בשולי" כי סגולותייך האישיות ויכולת למידתך הטבעית, חשובים לאין ערוך מהתבטאותם ב"ציונים" למיניהם), הוא שכאשר את חושבת, למשל, שתקבלי 90 וקיבלת 45 - תביני קודם כל שצדקת בהרגשתך, שהרי התכוננת באמת; אלא שיש פה איזה "עיכוב" שלא עלית עליו. תנסי, עם מורה קרובה מבינה, לאתר איפה הקושי ולמצוא שיטה להתמודד איתו. יתכן ששוה לפנות לאיבחון ב"ניצן" או משהו דומה כדי שיעזרו לך למצוא איפה בדיוק הנקודה של קושי הלמידה שלך, וכך תוכלי אולי למצוא "כביש עוקף" לקושי. אך העיקר לזכור לזהות את עצמך עם הנקודות החזקות שבך, ואת הקשיים לראות כדברים שצריכים טיפול אך אינם "אַת".  כתיבתך מאד איכותית וניכר מתוכה שאת נערה מצוינת חזקי ואמצי.   דן.  נ.ב. ממליץ לך לקרוא את "אין דבר כזה ילד רע" של אושי גרוס, הוצאת מדרשת מעלה חבר. אולי תתני גם להורים. 
מבינה מאוד לליבך- אבל....אנונימי (פותח)
אתן לך לדוגמא את עצמי, גם אני הוצאתי ציונים שהפילו את הדימוי העצמי שלי לריצפה , וברוך ה' היום הגעתי כבר לשלב של גידול ילדים, ולא תאמיני, אני בת 35 אמא ל10 ילדים יפים, חכמים, פיקחיים, ב"ה ה' חנן אותי בחוכמת חיים ובהצלחה בחינוכם, - זה נותן לי להרגיש שגם אם לא הצלחתי בלימודים- ואין לי בגרות - יש לי הצלחות בעזרתו יתברך בדברים הרבה הרבה יותר חשובים הקמת דור ישרים מבורך!! ותתפלאי לשמוע שאני גם עובדת!!- בעבודה משרדית שרק הוכיחה לי שיש לי הרבה יכולות וכישורים! וב"ה נראית צעירה ויפה ולא שחוקה!!!
 לכן קחי את החיים בפורפורציה כי יש מנהיג לעולם, והוא  מכוון הכל! יכול להיות שיש לך תעודה ומקצוע ולא מצאת עבודה, ויכול להיות שאין לך תעודה אך מצאת אחלה עבודה.... - פרנסה ממנו !!!! נקודה!!!! ושתלך ל..... התעודת בגרות שלי..... - הגעתי לבגרות נפשית ב"ה ששופכת אור על תפישת החיים שלי... וזה הכי חשוב!
 
הפתרון היחיד משיח בן דוד!!!
בחיים הכל עובר...אנונימי (פותח)
שלום לך,
 
הסיפור הוא כל כך מוכר,
אבל בסוף הוא עובר...
אני  כבר כמה שנים טובות אחרי התיכון והאולפנא...
ואני חיה וקיימת.
בית הספר הכי גדול שבעולם הם החיים,
ואת מתחילה לטעום,
ככה לומדים שאין שחור או לבןבחיים
- ואכן ציונים זה לא הכל בחיים.וזו לא רק סיסמה...
אני עברתי בדיוק מה שאת עוברת-
הרבה דברים נשכחים מאל לב,
אבל אין ספק שהכשלון הוא צורב.
זה לא בדיוק מהנה,
אבל ככה לומדים שבחיים הכל עובר,
ןיש דברים הרבה יותר חשובים מאשר ציונים..
זה לא אומר שום דבר על אישיותיך-
אלא ההפך..
 
יש לי עיצה שעזרה לי מאוד אז, ובכלל בהמשך 
 (כשלמדתי לתואר הראשון שלי..- בכיוון הזהוזה קורה, ובגדול!!)
את צודקת, אפשר ללמוד מלא ,-
אבל השאלה איך??
במהלך האולפנא עשו גם לי כל מיני אבחונים- ולא תמיד עולים על הבעיה..
לרב הבעיה היא-
שלא מלמדים אותנו איך ללמוד,
זה נקרא אסטרטגיות למידה..
 
הייתי ממליצה לך בחום לפנות למשהו בסביבתך הלימודית-
כמו יועצת או המורה, שתפנה אותך לכל מיני אנשים טובים שעוזריםומלמדים איך ללמוד.
 
לי הלימוד הזה עזר מאוד..
וכעת הוא מניף אותי במהלך החיים,
אז בהצלחה רבה,
ובחיים- באמת, באמת-
ציונים לא אומרים כלום,
העיקר הוא מי את אל מול ה'.
עלי והצליחי-
רק בטוב ובשמחה.
גם איינשטיין היה תלמיד בינוני. תמשיכי למרות הציוניאנונימי (פותח)
יש הרבה סוגי חכמה: יכולת זכרון (שגם בה יש כמה סוגים כמו זכרון צילומי, ועוד), יצירתיות, יכולת הפשטה, יכולת לשייך בין דברים (למשל במתמטיקה, לדעת איזו נוסחה מתאימה לכל מקרה) ועוד הרבה, ממש הרבה סוגים. בשביל להצליח בבחינות משתמשים בחלק קטן מסוגי החכמה ובשביל להצליח בחיים משתמשים בסוגים אחרים של חכמה. למשל יצירתיות איננה באה לידי ביטוי במבחנים אבל משחקת תפקיד חשוב מאד בהמשך הלימודים האקדמיים (גם במדעים מדויקים, בהחלט). אלברט איינשטיין הידוע היה תלמיד בינוני מינוס בתיכון אבל חוקר מבריק.
רק אל תשברי. תמשיכי ללמוד למרות שאת מוציאה ציונים נמוכים (אבל מה, בפרופורציה. אל תהרסי לך את החיים במאמץ מטורף להצלחה. תשאירי זמן לחברות, להורים ולבילויים) ותקווי (ותתפללי) שאחרי גיל 18 תפרחי יותר, גם בתחום הלימודים וגם בתחומים אחרים חשובים יותר.
בהצלחה
אם כבר איינשטיין....שרבוב
לא היו לו רק ציונים נמוכים
הוא גם היה ADD אוADHD אני כבר לא זוכרת...
ווגם היתה לו דיסלקציה (אם אני לא טועה)
עזרה ללחץ...הדס...
אני בן אדם לחוץ בטירוף.. במיוחד במבחנים!!!!!! תאמינו לי כל מי שסובל מלחץ קחו רסקיו זה עוזר.......
אל יאוש!!!אנונימי (פותח)
אני מכירה את הסיפור הזה מקרוב.גם אני הייתי מקבלת ציונים שגירדו את הרצפה, גם לי היו הקלות והן עזרו לי להשתפר בלימודים.
רציתי לשאול אותך האם יש לך מורה להוראה מתקנת?
יש מורים ממש טובים שמקנים אסטרטגיות למידה אותי זה ממש קידם. היו לי כמה מורות שממש עזרו לי וברוך ה' יש לי ציונים סופיים סבירים בהחלט.
אני מסיימת השנה בעז"ה תואר ראשון והוא עלה ועדיין עולה לי בדמים מרובים אבל אני כותבת את זה כדי לעודד אותך שאפשר להצליח!!! אולי אני נשמעת שלא היו לי כ"כ הרבה קשיים אבל זה לא נכון, תמיד התקשתי ועכשיו אני עדיין מאוד מתקשה אבל עושים את זה איכשהו עם ציונים סבירים.
עוד שלושה שבועות אני צריכה לגשת למבחן האחרון באנגלית ואני ממש לא יודעת איך אני אעבור אותו.
תתפללו עלי.
בהצלחה לכולם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אני מכיר הרבה בתי ספרכאלהאנונימי (פותח)
שלא שמים על הציונים:תורה ויראה, נטורי קרתא ועוד.לא רק שהם לא שמים על הציוינים, הם גם שונאים אותם!
סקר-שחר..
מה ההקלות שלכם בבגרויות??...
הרבה הקלות כגון...הדס...
שאלון מותאם (אחד הדברים), הארכת זמן, הקראת שאלון (ממש עוזר), דף נוסחאון מורחב, והתעלמות משגיאות כתיב -(לא שיש לי...) . קיצ'ר שווה!!!!!!  
אה... וגם מילונית באנגלית....הדס...
לי יש...אנונימי (פותח)אחרונה
בס"ד
 
גם לי יש המון המון הקלות..ואני ממש מפסוטיתית..=]
 
הארכת זמן של 25%..כאלו 45 דק'
 
הקראת שאלון..=]
 
דף נוסחאות מורחב..
 
התעלמות משגעות כתיב..
 
בחינה בע"פ..
 
כתיבת שאלון..[אני מדברת ואחת לידי יושבת ומכתיבה..]
 
והכוונה..=]
 
אני לא באמת זקוקה לכול זה..אפילו לכלום..אבל אמרו לשחק את עצמי לא הכי ולנסות לקבל כמה שיותר הקלות..
מאכפ'ת לי..אפחד לא יודע שיש לי את ההקלות ואי מקבלת תועדת בגרות אם ציון טוב...חחחח
 
נכון כייף לי..=]
בעיה-מבחנים (מתוך "חינוך בביצת הפתעה" מאת דןיוקטנה
תחילה נועדו המבחנים רק לומר משהו על מישהו, כאותו מד שמן שבא למדוד את עומק הלמידה...
אחר כך הבינו המורים שאפשר להחליף את הסיבה והמסובב, ולהשתמש במבחן כעין שוט שיגרום לתלמידים ללמוד. עדיין, גם כאן מה שנחשב חשוב זו הלמידה עצמה...
אחר כך באו המורים המעשיים יותר שאמרו בצנעה: "אני כאן כדי לעזור לכם לעבור את המבחנים בהצלחה". הם היו אמיצים מאוד; חלקם של התלמידים מאוד אהבו אותם. הרי הם עצמם התלוננו על המורה מן הכיתה הסמוכה, המחייב אותם ללמוד כל מיני דברים מיותרים (כלומר כל מיני דברים שלא יופיעו בססוף במבחן בגרות)....
אפילו בתלמידים קם האומץ להתלונן על מורים אשר "מבלבלים להם את המח במקום להכין אותם לבגרות". עד מהרה הם הדביקו את כולם, והיום אנחנו נמצאים במצב שהו ישנה אך ורק מטרה אחת ללימודים התיכוניים - בחינות הבגרות. כל מורה שיבזבז את הזמן על משהו אחר יחשב כלא אחראי ולא אמין. ישנם בתי ספר המונעים מתלמידים מסויימים לגשת למבחני בגרות כדי לא להוריד את הממוצע הבית ספרי....
אנשים שעומדים בראש משרד החינוך יודעים שכל זה הוא שטות, משחק מגוחך במקום חינוך והשכלה, אך שוב אי אפשר לעצור את מה שנעשה. הם יודעים שברגע שיבטלו את מבחני הבגרות תתגלה הריקנות והמערכת תקרוס.
דומים אנו למי שהופקדו על גידולו של יצור קטן, ופתאום אנו מגלים שזו מפלצת. אנחנו לא יכולים להפיק להאכיל אותה כי אז יקרה אסון, לפיכן נחנו ממשיכים להזין אותה כדי לדחות את הגורל - כדי למנוע ממנה לטרוף אותנו היום...
אז מה?שרבובאחרונה
שלא יהיו מבחנים?
בסופו של דבר צריך איזה "מסמך"
לא?
שאלה שממש חשובה לישרבוב
משהו מצא תחליף טבעי לרטלין שעזר לו?
אני ממש אשמח לדעת...
נסיון מריונתן782
מנסיון שלי ושל אחי, התרופות "הטבעיות" וההומאופטיות הינם חסרי תועלת. ניסינו מספר תרופות שונות ואף אחת לא עזרה...
עוד משהו?שרבוב
ההשפעות של הרטלין ממש מפחידות אותנו....
אממיהיה טוב!
לנסות להתמודד..
וכן זה קשה.. אפילו מאוד קשה.. אבל זה אפשרי..
עוד קצתיונתן782
אני אישית חסין ריטלין ואין לתרופה שום השפעה עלי.
מצד שני, ישנם הרבה אנשים שריטלין כן עוזר להם מאד ולא צריך להפוך את התרופה הזאת למפלצתית. לא כל אחד סובל מתופעות לוואי...
גם מי שלא סובל מתופעות לאווישרבובאחרונה
 
זה ממש מזיק לו
אז למי יש רעיון לשם נחמד?שרבוב
בהצלחה לכולנו ;)
אין לי רעיון לשם אבלאדמונית החורש
אולי כדאי משהו שמדגיש יותר את השונות בלמידה ופחות את הלקות. 
אז אולישרבוב
לומדים אחרת?
לומדים בדרך שונה?
אוליאני12345
שמות של הצעות של מורים בלי חוש הומור:
"פורום "פיתוח חשיבה".
"צעד קדימה".
"בראש פתוח".
"פריצת דרך".
ממ. זה מה שעלה לי בראש....
יפה....שרבוב
ותוןדה...
אבל כל השמות האלה לא ממש מרמזים על נושא הפורום...
צריך שיבינו מה הנושא םחות או יותר...
אולימשה4
"למידה בהצלחה". זה קצת מרמז על נושא הפורום.
רעיון לשם...אנונימי (פותח)
המיוחד שבשונה
 
בהצלחה רבה רבה לכולכם
רעיון של יוקטנהשרבוב
לקויות למידה
מה אתם אומרים?
 
דווקא ממש נראה לי
הסבר לשםיוקטנה
כי האנשים אינם לקויים.
(ולפי אמונתי גם אין שום בעיה עם הלמידה שלהם, אבל אני מבינה שצריך להשתמש בשפה שכולם מבינים ומכירים)
רעיון:אלעד
"יוצא מן הכלל"
רעיונות חמודים אחד אחד!!!!!!צלי אש
דוקא האחרון קצת צרם לי, זה נראה כאילו יש ענין להיות חריג ולצאת מן הכלל... אבל כל השאר הברקות אחד אחד.
אהבתי את "היוצא מין הכלל"אנונימי (פותח)
נראה לי שלמי שאין ליקוי הוא יוצא מן הכללשרבובאחרונה
למרות שזה ממש שנון