שמעו אנשיםאנונימי (פותח)
ב"ה, אני שמחה שאת לקחת את זה בקלות בכיף ובשמחהשרבוב

מה? למה לא לקחת בקלות?הרב כהנא צדקאחרונה
אנחנו קצת איטיים אבל כשקולטים אנחנו קולטים יותר טוב מכולם ביחד אין מה להתבייש בזה!!
מסכימה עם שרבובמישי' מאפושו'
אניממש לא רואה את זה בסביבה שלי...ת.מ.
אבל יש לי מלא חברות מאובחנות שלא מתבישות לא בבעיה ולא בכדורים (כשיש) אולי זה פשוט בזכות האולפנא המיוחדת שלנו שבזכות זה שמקבלים רק לפי האופי וההתאמה לאולפנא ולא לפי הלימודים אז יש הרבה בנות אכותיות מאוד אם בעיות לימודיות גם מאובחנות וגם לא....האווירה הכללית היא שאין מה להתבייש בזה.... ואותו דבר גם במשפחה אולי בגלל האחות הנפלאה שלי עם ת"ד ואולי גם סתם בגלל שאנחנו כאלה שמקבלים כל אחד אם הבעיות (הרבה פעמים כשיודעים איך להמודד איתם הם הופכות ליתרונות!!!!) שלו ואיך שהוא...אז יאללה אנשים במקום להשקיע את האנרגיה בלהסתיר ולהתביש בבעיות שלנו נשקיע את האנרגיה בלהמודד איתם נכון ולהפוך אותם להיתרונות...
הרבה ב"הצלחה והלוואי שנצליח...
אני יודעת על מקומות שמשלביםשרבוב
אחיין שלי בגן תורני ומשלבים אצלם ילדה עםחילא דמשכנא
מה זאת אומרת?אדמונית החורש
הנטייה של רשויות החינוך היא להפרידאנונימי (פותח)
האמת היא שדיברתי על ילדים רגילים שסובלים מקשיים בלמידה והופתעתי ואף שמחתי מאוד לדעת ששילבו ילד עם תסמונת דאון.
צריל לעורר יותר מודעות בנושא שילובם של ילדים כאלה במסגרות חינוכיות רגילות. יכולה להיות לזה השפעה על כלל הציבור ועל איך שהחברה מסתכלת עליהם ברמה הכללית. צריך לדעת לקבל אותם ולא לדחות אותם כולל במסגרות החינוכיות.
לדעתי יש כאן בלבול במושגיםאדמונית החורש
רגע, רגע, רגע, לא הבנתי.מישי' מאפושו'
בית ספר אמור "להכין לחיים"יוקטנה
בחיים האמיתיים יש כל מיני אנשים, אז טוב יעשה בית הספר, אם ידאג לשלב בין כל האנשים מלכתחילה.
רב לקויי הלמידה יכולים בקלות להשתלב...ת.מ.
חלק קטן הרבה יותר הזדקק לסייע\ת וחלק קטן הרבה יותר זקוק לכיתה נפרדת לפחות חלקית...
אני אישית בכיתות הנמוכות קיבלתי התעמלות מתקנת וגם שנה אחת בת שרות שעשתה איתי תרגילים אחה"צ כדי שאני יחזיק את העפרון וכאלה נכון (זה לא עזר אני יודעת איך צריך להחזיק ומחזיקה אחרת ולכן כותבת יותר לאט וכאלה...) עכשיו אני מקבלת הקלות בבגרויות דבר שבניגוד לכמה פה שטוענים שזה לא עזר להם לי זה עוזר מאוד!!!!!!!!! אחיניית שלי גם מקבלת התעמלות מתקנת וכאלה אחרי אבחון...ואחותי הקטנה והמתוקה עם ת"ד משולבת מאז ומתמיד בחינוך רגיל בעזרת סיעות נהדרות!!! בחלק מהשעות וגם מה שנקרא הוראה מתקנת... (היא משולבת אם בנות קצת יותר קטנות ממנה...)
בקיצור לרוב אין מניעה לשלב ילדים ל"ל אם ילדים רגילים רק צריך לשים לב לתת להם את העזרה הדרושה!!!!אחרת ילכו לאיבוד בכיתות הרגילות...
עושים אתזה הרבה!! זה עוזר.הרב כהנא צדקאחרונה
קשיים בלמידה/לקויות למידה?שרבוב
קשיים בלמידה
לקויות למידה?
לקויות למידהיונתן782

לקויות למידהמישי' מאפושו'
בבקשה תתעוררו לחיים....
שרבוב
לקויי למידה- אתגר וצמיחהאני12345
יפה!!! אהבתי ! (אני 12345)שרבוב
לקויות למידה!הרב כהנא צדקאחרונה
הפרעות תחושתיותשמי
יש לי ילדון חמודון בן 3.5 שיש לו רמה מסויימת של הפרעות תחושתיות. הכנתי לו טבלת פעילות לקיץ ורציתי לשתף גם אתכם.
הטבלה לא מקצועית ומבוססת על מאמרים שונים שקראתי, חלקם נמצאים בבלוגיה של תפוז.
קיץ מהנה! 
כל הכבוד!שרבוב
בעיקרון לי יש הפרעת תחושתיות(חוסר ויסות חושי)חילא דמשכנאאחרונה
אז הלקות היא רגשיתשרבובאחרונה

ADD=ליקוי למידה?מישי' מאפושו'
מה בדיוק השאלה?יונתן782
האם ADD, ליקוי קשב וריכוז= ליקוי למידה?מישי' מאפושו'
ילד שזקוק לכיתת חינוך מיוחד, זאת לקות למידה?מישי' מאפושו'
נסיון לתשובהיונתן782
אהה, תודה.מישי' מאפושו'
נראה לי שלקות למידהשרבוב
יהודה, אז עכשיו גם תורי להתנצל...אדמונית החורש
בוודאי שירוחם
שרבובאחרונה
דווקא כן!אדמונית החורש
לפעמים נמאס לכם?בדולח
אוח יופיבדולח
לא לפעמים*פרח*
דווקא לי לא כ"כ מפריע ב"ה.חילא דמשכנאאחרונה
בזמן האחרון יוצא לי לתהות הרבה בענייו...-שחר..
תשובהיונתן782
בנתיים תהיי מרוכזת במצב שלך,...שרבובאחרונה
נקודה למחשבהבדולח
מסכימה ממש. אבל-שפרירית
אמ.......שרבוב
נכון, בד"כ לADD אפשר בלימישי' מאפושו'
אוף כנסו לפורום שעת חינוך דחוף!!!!הרב כהנא צדק
במקום לתת לכיתה שלמה ריטלין תן למורה אקסטזי!!!!!
קראתי...יונתן782
גם אני קראתי
שרבוב
צריך להפריד בין מקרים פיזיולוגים לנפשיים אצל ילדיםאנונימי (פותח)אחרונה
לעומת זאת יש ילדים שההיפר-אקטיביות שלהם היא אכן זעקה לתשומת לב שמקורה באיזשהו ארוע טראומטי שהם חוו. הטיפול במקרה הזה הוא שונה לחלוטין. ילדים שההפרעה ההיפר-אקטיבית שלהם אובחנה בעקבות סיטואציה טראומטית צריכים לקבל טיפול פסיכולוגי ולא טיפול תרופתי (בהנחה שלא מדובר במקרה קיצוני).
למה מתרבים לקויי הלמידה?אוסנת
בתכלסשרבוב
כמה סיבות, נראה לי.הביצה שהתחפשה
קורנפלקס וחלב גורמים לכךשרבוב
כן. סוכרים בכמות גדולה בבוקרפלפלתי
חשוב להדגיש- חלב קר.הביצה שהתחפשה
גם בגלל הטלויזיה~א.ל

מסכימה איתך מאוד לגבי המודעות!שרבוב

ההתרבות נובעת בעיקר מהפצת תכנים ריקים מתוכןאנונימי (פותח)אחרונה
ישנה עוד סיבה אחת והיא העובדה שילדים לא קוראים ספרים היום, ספרים נועדו לחדד את הדמיון ולהפעיל כשרים שכליים מסויימים, היום הילדים צורכים אך ורק חומרים ויזואליים (רדודים ברובם) שלא משאירים הרבה מקום לדימיון הדרוש כדי לפתח כשרים שיכליים.
שלום אני חדש ואין לי כוח ל"ברוכים הבאים"..הרב כהנא צדק

יש לי שאלה! אצלנו במשפחה יש לי אחות אם דיסלקציה ואני ועוד אח איפרהקטיבים ולפי מה שהבנתי זה תורשתי
תגידו זה קשור גם לאסטמה או לא? כי כווולם אצלנו אם אסטמה חוץ מאבא שלי ואחותי...
הקפצה- בבקשה תענו לי!!הרב כהנא צדק
מאיפה אנחנו אמורים לדעת....*פרח*
למיטב ידיעתי זה ממש לא קשורשרבוב
זה יכול להיות מאוד קשור תשאל בפורום רפואה משמי
קפץ לי...שמי
לא שאני מבינה או משו'מישי' מאפושו'
לפי מה שאני יודעת,~א.לאחרונה


אחים אהוביםאלעד
מסכימה עם כל מילהיוקטנה
מה שאתם מסכימים כאן לא עוזר לאלו ששם עכשיו.אני12345
אלעדי--שרבוב
היום זה כבר כתם אפילו אם אין לך תואר ולפחות תעודהנחשונית
זה לא כל כך נכון כיוםיוקטנהאחרונה
וגם חשוב לזכור, שכמעט כולם משפרים היום בגרויות בשלב מסוים. כלומר, להוריד לחץ! זה לא "עכשיו או לעולם לא". ממש לא! גם את וגם אתה ביחד עם התלמיד הכי טוב בכיתה, תיפגשו לסיבוב חוזר בעוד 3-4-5 שנים לאותו המבחן.
אני זוכרת איך בקושי עשיתי בגרות במתמטיקה 3 יח' בבית ספר, ואחרי שלוש שנים עשיתי 5 יח' וקיבלתי 97 כמו כלום! אני לא אגיד "בלי להתאמץ", כי אני גאה מאוד לומר שההצלחה הגדולה היתה שדווקא כן הצלחתי מאוד להתאמץ, והצלחתי להתאמץ ממש ללא מאמץ ;) פשוט, יום אחד זה היה נכון וישב עלי טוב, וזה קרה!
(וכנ"ל לגבי פיסיקה 5 יח"ל, אזרחות, הסטוריה... וואו אני כבר לא זוכרת מה עוד!)
אח... כמה זמן ועצבים ועוגמת נפש ולחץ שרפתי על השטות הזו בבית הספר... בשביל ה-3 יח' עם הציון העלוב שאחר כך כמו כלום שיפרתי פי כמה... תחסכו את זה לעצמכם! תעבירו את הזמן הזה בלי לחץ כי ממילא יש עוד אלף הזדמנויות (הרבה יותר נכונות ומתאימות) לעשות את זה אחר כך, במשך החיים. וגם אם לא - יש אוניברסיטה פתוחה, ויש קורס קונדיטורים, ויש קורס דולות, ויש קורס מורי דרך, ויש ספר לתכנות מחשבים, שאם זה הקטע שלכם, לאף אחד לא יהיה אכפת מהציון שלא קיבלתם בבגרות בהסטוריה - תאמינו לי! צריך רק למצוא מה נכון לכם, ובית הספר זה כמו גרגר חול בארגז חול, מבחינת האפשרויות והכיוונים שהם מציעים.
אלעדימישי' מאפושו'
רוצים לנסות למשיך?אני12345
סיפור קיטשי' שמתחיל בהיו היה.
אבל באמת היו היה ילד אחד קטן קטן בגודל של זרת. הוא לא היה גוליבר למרות ששמע עליו . הוא היה קטן אבל נפוח. מן נחום תקום כזה. תמיד חלם שיום אחד יצליח לרוץ נורמלי מהר כמו סופרמן. כך יחלוף כברק ממקום למקום,יטפס על סולמות כחץ מקשת ויצבע את העולם במהירות כפי שהוא יכול לחשוב. שהצמחים יגדלו בן לילה בנקישת אצבע והשיר שינגן יתנגן חלק בלי טעויות כעלה נידף ברוח.
אבל כל יום כשהלך הבטן השמנה שלו הפריע לו לזוז , ההתנדנדות שלו צד לצד עשתה לו סחרחורת והרצון שלו לעוף כברק ממקום למקום לא נתנה לו מנוחה לחשוב. העניין הוא שמילא זה, אבל מה שהפריע לו באמת זה היה חוסר היכולת של הגוף שלו לעמוד פשוט יציב אפילו לדקה אחת והוא הרגיש שזה לא בשליטתו. כל דבר שחלף לידו זיעזע את כולו וסובב אותו על צירו כקרוסלה. הבטן הנפוחה שלו נתנה לו הרגשה שצוחקים לו ולמרות שבכלל לא היה לו תיאבון, לפעמים מרוב כעס ומרמור היה מתנדנד למטבח ואוכל בלי מחשבה: שוקולד וחביתה וקיקר עם כוס שוקו קר.
אחר כך היה מתיישב מול המחשב . כי המחשבות על דברים אחרים לא הצליחו להגיע אליו. הבטן שלו הייתה נפוחה מדי בשביל להצליח לעשות משהו באמת.
פעם הוא קרא ש-"לא חושבים מהבטן". אבל המחשבה הזו חלפה לידו במהירות וסובבה אותו כ"כ מהר, כך ששכח אותה מיד ופנה לעיסוקיו הרגילים- לאכול, לישון ולשחק במחשב.
לפעמים הוא הרגיש שבא לו לקחת סיכה קטנה ולהוציא ת'אויר הריק הזה שרק ממלא בתוכו מקום ולא נותן לדברים כבדים ומשביעים להגיע. אבל זה היה רק חלום מטופש ושיגעוני שנתן לו הרגשה של התעסקות בשטויות.
כך חי לו מיום ליום. וכך חלפו להם הימים.
היה זה בוקר קייצי אחד.
ההמשךהרב כהנא צדק
) "כולם צוחקים עלי שאני גוץ" נכנס הבייתה והחליט "אני לא יוצא מהבית עד שאני רזה וגבוה כמו ברנרד החתיך מהסרט היפים כמו מלאכים" ישב קווין שבוע ישב שבועיים יום אחד זה היה באמצע השבוע השלישי בערך קווין הסתכל מהחלון וראה את אותו זוג עושים ריצה כלכך רצה לצאת מהבית אבל אמר לעצמו "החלטה זאת החלטה ואני צריך לעבוד בה!!!"
אני12345אחרונה
שאלה..גייטל רייזל
) גם לי אין
שרבוב
הממ..גם לי מין הסתם היו נותנים..גייטל רייזל
גם לי אין...1hadar1
גם לי אין..1hadar1
לי לא היה...שתי צמות
היום מי שאין לו הקלות-גייטל רייזל
אפשר להבין מאיפה את מסיקה את זה?שפרירית
אני מסכימה לגמרי עם ''תמיד בשמחה=)!''~~אני~~אחרונה
תפנימו- אנחנו לא שונים ממכם ברמת המשכל, זה לא עניין של שכל.
אין כזה דבר ''גבורה'' בעניין הזה. לא צריך ''להתמודד בגבורה''. יש לנו ה ת א מ ו ת ותו לא! זה מתאים את זה לשיטת הלמידה וקליטה שלנו, לא לרמת המשכל, ממש לא. ומי שחושב שהוא ייסבול שנים, יילחץ נורא במבחנים וכד' רק בשביל להרגיש ''גיבור'' בזה שהוא לא מבקש תוספת זמן וכד' הוא אידיוט גמור. אין כזה דבר 'גבורה' בעיניינים אילו. ומי שאומר כך לא מבין מה זה. זה בידיוק כמו משקפיים- דבר נצרך ותו לא, נקודה. דבר נצרך לגמרי, זה צורך קיום בסיסי.
שימו לב להודעה של שירבוב בשירשור הבאנחשונית
מאמר מעניין וחשוב מאוד של מורה לתנ"ך בתיכוןנחשונית
אני מיואשת. האם יש דבר כזה בי"ס שלא שם על ציונים?.~~אני~~



אוי, הסיפור נשמע בכלל לא נעים...שרבוב

לדעתי נקים אגודה~~אני~~

רעות תני כיף גמאני....<^TNT^>
אני נמצאת איתך בדיוק באותה סירה בדיוק!!!חרדית!
אל דאגהפיתון
לדעתי...הדרך לשיפור אנגלית...1hadar1
וואוO:1hadar1אחרונה

תגובהנ.ג
) אני כותבת כל מילה על בריסטול או דף קטן באנגלית ובצד השני אני רושמת את הפרוש שלה בעיברית ואז אני מעבירה את כל המילים ומילה שאני לא יודעת מה הפרוש שלה אני מחזירה אותה לסוף הערמה וגם אני חושבת מה היא מזכירה לי וככה אני זוכרת אני עושה את זה עד שאני יודעת את כל המילים אני מקווה שזה יעזור לך וסליחה על החפירה ואני ישמח לדעת אם למשהו יש עוד שיטות כאלה לא רק באנגלית ואוושרבוב
לא לכולם זה עוזרנ.ג
לא לוקח כזה הרבה זמןנ.ג
מה הסיבה?כלנית1
אני מציעה לך לקחת דוקא מבחן שלמדת אליו וידעת את החומר ולא הצלחת ולנסות לעבור עליו או לתת אותו למישהו שאת סומכת עליו לבדוק מה הסיבה לטעויות. האם את פשוט התרגשת ועשית טעויות קטנות בחישוב שהובילו לטעויות בסוף או שכל הדרך לא היתה נכונה.
האם סבלת או שאת סובלת מבעיית ריכוז ובזמן שלמדת עם המורה הפרטית היית מרוכזת ובמבחן לא היית מרוכזת?
אם יש לך בעיה של ריכוז, אני יודעת על בן של חברה בן 9 שכאשר הוא לוקח ריטלין הוא מעתיק את כל 10 השאלות שהיו לשעורי בית וכאשר איננו לוקח כדור, הוא מעתיק בקושי 2 שאלות. אם הבעיה היא ריכוז, יתכן שצריך לקחת את הכדור (רק בתקופת הלימודים או לקראת מבחנים) כדי לא להרוס לך את כל התעודה.
תוספת זמן עוזרת אך זה לא הכל.
יתכן שהתנאים בכיתה (אור חזק, רעש, לחץ,...) הפריעו לך ולכן אם תבקשי מבחן בע"פ (פרט לחישובים) או שתוכלי לעשות את המבחן לאחר השעור, למשל בחדר המורים כך שהמבחן יתקיים בחדר אחר שקט עם תנאים אחרים.
קראתי פעם שאפשר בזמן שלומדים למבחן לטפטף מעט שמן אתרי (קונים בבית טבע בריח שמתאים לך ומרגיע כמו לבנדר למשל) ובזמן המבחן את מטפטפת לך מעט מהשמן על השולחן וזה מסייע לך להיזכר במה שלמדת.
מאחלת לך המון הצלחה!
בחיים לא שמעתי על השמןשרבוב

***אסיטואציהרנן
יש אסוציאציה ויש סיטואציהנחשונית

השאלה מכוונת בעצם לכולכן: שירבוב, רנן וצופיהנחשונית
בואו נהיה יצירתייםאדמונית החורש




דבר ראשון תנשמי עמוק ותרגעי, את צודקת במאה אחוזsopa20
אז לא תמיד צריך לעשות פסיכומטרי אבל תעודת בגרות כדי לך איך שהוא לסיים למרות הקושיכי משתלמת ההשקעה והיא לא לשווא אם זה קשה לך תמרחי את הבגרויות על יותר שנים ותשלימי חלק מהם לאחר התיכון מקסימום הכי הרבה יקח לך עוד כמה שנים..

100פיתון
יש דבר כזה. ו...את צודקת.פיתון
מבינה מאוד לליבך- אבל....אנונימי (פותח)
בחיים הכל עובר...אנונימי (פותח)
גם איינשטיין היה תלמיד בינוני. תמשיכי למרות הציוניאנונימי (פותח)
אם כבר איינשטיין....שרבוב
עזרה ללחץ...הדס...
אל יאוש!!!אנונימי (פותח)

.גם אני הייתי מקבלת ציונים שגירדו את הרצפה, גם לי היו הקלות והן עזרו לי להשתפר בלימודים.
.סקר-שחר..
הרבה הקלות כגון...הדס...
אה... וגם מילונית באנגלית....הדס...
לי יש...אנונימי (פותח)אחרונה
ולנסות לקבל כמה שיותר הקלות..בעיה-מבחנים (מתוך "חינוך בביצת הפתעה" מאת דןיוקטנה
אחר כך הבינו המורים שאפשר להחליף את הסיבה והמסובב, ולהשתמש במבחן כעין שוט שיגרום לתלמידים ללמוד. עדיין, גם כאן מה שנחשב חשוב זו הלמידה עצמה...
אחר כך באו המורים המעשיים יותר שאמרו בצנעה: "אני כאן כדי לעזור לכם לעבור את המבחנים בהצלחה". הם היו אמיצים מאוד; חלקם של התלמידים מאוד אהבו אותם. הרי הם עצמם התלוננו על המורה מן הכיתה הסמוכה, המחייב אותם ללמוד כל מיני דברים מיותרים (כלומר כל מיני דברים שלא יופיעו בססוף במבחן בגרות)....
אפילו בתלמידים קם האומץ להתלונן על מורים אשר "מבלבלים להם את המח במקום להכין אותם לבגרות". עד מהרה הם הדביקו את כולם, והיום אנחנו נמצאים במצב שהו ישנה אך ורק מטרה אחת ללימודים התיכוניים - בחינות הבגרות. כל מורה שיבזבז את הזמן על משהו אחר יחשב כלא אחראי ולא אמין. ישנם בתי ספר המונעים מתלמידים מסויימים לגשת למבחני בגרות כדי לא להוריד את הממוצע הבית ספרי....
אנשים שעומדים בראש משרד החינוך יודעים שכל זה הוא שטות, משחק מגוחך במקום חינוך והשכלה, אך שוב אי אפשר לעצור את מה שנעשה. הם יודעים שברגע שיבטלו את מבחני הבגרות תתגלה הריקנות והמערכת תקרוס.
דומים אנו למי שהופקדו על גידולו של יצור קטן, ופתאום אנו מגלים שזו מפלצת. אנחנו לא יכולים להפיק להאכיל אותה כי אז יקרה אסון, לפיכן נחנו ממשיכים להזין אותה כדי לדחות את הגורל - כדי למנוע ממנה לטרוף אותנו היום...
אז מה?שרבובאחרונה

שאלה שממש חשובה לישרבוב
נסיון מריונתן782
עוד משהו?שרבוב
אממיהיה טוב!
עוד קצתיונתן782
גם מי שלא סובל מתופעות לאווישרבובאחרונה

אז למי יש רעיון לשם נחמד?שרבוב

אין לי רעיון לשם אבלאדמונית החורש
אז אולישרבוב
אוליאני12345
יפה....שרבוב
אולימשה4
רעיון של יוקטנה
שרבוב

הסבר לשםיוקטנה
(ולפי אמונתי גם אין שום בעיה עם הלמידה שלהם, אבל אני מבינה שצריך להשתמש בשפה שכולם מבינים ומכירים)
רעיון:אלעד
רעיונות חמודים אחד אחד!!!!!!צלי אש
נראה לי שלמי שאין ליקוי הוא יוצא מן הכללשרבובאחרונה
