שרשור חדש
זאת רק אני או ש..~nhykb~

זאת רק אני או שחתונה נהיה עניין קצת יותר מדי קיצ'י? 


כל הזמן יש פה הודעות על מתנות לשבוע שלפני, לוח ספירה לאחור, משחקים, מתנה לחדר ייחוד וכו' וכו'..


זה כבר נהיה הכרח שיהיו את כל הדברים האלה בחותנה? זה מרגיש לי קצת יותר מדי לחזור לימי האולפנה.. ומה אם אין לי חברות שטובות בדברים קיצ'ים? או שבעלי לעתיד לאו דווקא יודע לתת 7 מתנות בדיוק בזמן הנכון וכו'? 



שטויותיטבתה

כל אחד ומה שמתאים לו, זה תלוי בסגנון של הזוג- אם מתאים אז כן ואם לא אז לא!

על דברים שוליים כאלו לא יקומו ולא יבנו בניינים.... הכי חשוב זה מה שיהיה אחרי החתונה כל חיי הזוגיות!

אני מכירה זוג (בת דודה שלי) שהיה לה את כל הקיצ'י מיצ'י הזה לפני החתונה, בחתונה ואחרי... אבל את כעיקר הם שכחו וחבל, כי עוד לא עברה לה שנה והם כבר בתהליכי גירושים.

 

העיקר זה להיות עסוקים בעיקר, אני לא אומרת שלא צריך וזה פוגע כל העניינים האלו שהזכרת- להיפך זה יכול להיות נחמד, אבל לא לצאת מפרופורציות כי המטרה האמיתית זה בניית קשר של זוגיות בריאה וטובה!

 

מקווה שהובנתי,

בהצלחה ובקרוב אצלךבל

האמת שלנו לא היו רוב הדברים האלהמשה

אם זה אומר שאנחנו זוג עם זוגיות מושלמת? לא. אם זה אומר שנכשלנו? גם לא.

יש מי שזה עושה להם טוב.

מתוק במידה זו לא בעיה.כתמר יפרח

באותו אופן ניתן לטעון שפעם לא יצאו כ"כ הרבה זמן או היו נפגשים בבית וחס ושלום יוצאים החוצה.

 

זה לא מזיק, זה מועיל להרגשה בזמן הזה של הלחץ וכו'.

 

הכותבת ממש לא חובבת קיצ', אבל לפעמים זה כל הקאצ'

זה תלוי..הקולה טובה

יש כאלו שאוהבים את זה, ויש כאלו שלא.

אין לזה שום משמעות להמשך. 

לא יאומר כלום על האיכות הזוגיות

רק אומר עד כמה בני הזוג אוהבים את העניין, נהנים מלעשות דברים כאלו, וחושבים שזה חמווווווווווווווד בל


(לפעמים אני תוהה אם זה גם מראה על חוסר בגרות- כי ככל שגיל בני הזוג עולה פחות מוצאים את הדברים האלו, אבל אני לא יודעת..)



זה בסדר...ד.אחרונה

הקידושין חלים גם בלי זה...

פאה\כיסוי ראש..מה דעתכם?תמי4

אומנם זה היה בפורום של איפור וטיפוח..אבל עדיין

מה דעתכם?

אני מעתיקה כתבה מאתר אחר:

זה התחיל בקטן, והפך לתופעה שאי אפשר להתעלם ממנה. המגזין הדתי לאומי ´נשים´ מבית ´מקור ראשון´, מדווח בהרחבה על התופעה ? לאחר שנים רבות שהפאה היתה סמל היכר לאשה החרדית, הגבולות מטשטשים, ומחזה נפוץ הוא לראות נשים דתיות לאומיות חובשות פאה לראשן ? ומה אומרים פוסקי ההלכה במגזר?

´אמרי לי מה על ראשך, ואומר לך מי את´, זו אמנם קלישאה, אך היא מתארת נשים רבות העוטות על ראשן כיסוי ראש, המשייך אותן למגזר או לחוג דתי מסויים. אורנה, למשל, נישאה לבחור שלמד בישיבת מרכז הרב, וכמו כל הנשים מסביבה, אספה את שיערה במטפחת. "במשך שנים התנוססה על ראשי המטפחת", היא מספרת. "אבל לאחר שילדתי תאומים, עברתי תקופה קשה. היו לי כמה ילדים קטנים בבית, בנוסף לשני התינוקות, ופתאום מאסתי בכיסוי הראש. חשתי צורך לשנות. לא רציתי להוריד את הכיסוי לגמרי - גם מבחינה הלכתית, וגם כי, בינינו, דוקא ללא כיסוי הייתי נראית לעצמי מבוגרת יותר. אז קניתי פאה קצרה".

בעלה של אורנה התנגד נחרצות לשינוי. "בעלי נבהל מעצם המחשבה. לו הייתי מבקשת ממנו להוסיף לי זוג קרניים עם זיקוקים על הראש, הוא לא היה מופתע יותר. תוסיפי גם את המשפחה שלו, המבטים, התמיהה. הם שיפדו אותי רק על עצם הרעיון. הוא לקח ממני את הפאה ודרש שאחזיר אותה לחנות. בכיתי במשך שעות, אבל לא ויתרתי. הרגשתי שאם לא אעבור לפאה, אשבר נפשית, זה היה שינוי שהייתי זקוקה לו ביותר".

בכדי לנסות להגיע להסכמה, ניגשו בני הזוג אל אחד מרבני הישובים הסמוכים למקום מגוריהם. הוא האזין להם ברוב קשב, ופסק כי במקרה שלה עדיף שתחבוש פאה, משתישבר נפשית או תבקש שינוי אחר שאינו צנוע. "בעלי קיבל את פסיקתו של הרב, ואכן, קניתי פאה חדשה. אני לא יכולה לגמרי להסביר זאת, אבל אני מרגישה טוב יותר עם עצמי כשאני קמה בבוקר ויוצאת עם הילדים חבושה בפאה, ללא מטפחת. כאילו השיבו לי מעט מנעוריי".

בבית אל מפרגנים

גם שרה לנקרי, אם לשבעה, עברה לאחרונה מחבישת מטפחות וכובעים לפאה. "עברתי שינוי גדול בחיי, והפאה היא חלק ממנו", היא מסבירה בחיוך. "לפני כמה שנים עליתי במשקל, והרבה", היא טוענת, ואני מתקשה להאמין לה כשאני ניצבת מול דמותה הרזה והמטופחת. אבל היא שולפת תמונה מן העבר של אשה מלאה, חבושת כובע, שאין כמעט כל דמיון בינה לבין הדמות שמולי.

"הלידות, ההריונות, החיים, עשו את שלהם, ולא הרגשתי טוב עם עצמי", היא אומרת. בעזרת סבלנות ודיאטה שהרכיבה בעצמה, ובעיקר הרבה אימוני כושר והתמדה, היא עשתה את הבלתי אפשרי, והשילה כארבעים קילוגרמים ממשקלה.

"לאחר שירדתי במשקל החלטתי לגשת ללימודי איפור מקצועי. למדתי אצל ירין שחף, קיבלתי תעודה, והיום אני אוהבת לאפר בעיקר כלות ואימהות ביום החתונה", היא מספרת על המהפך הכולל שעשתה בחייה.

"מלבד זאת, הפאה לא זרה לי. אמא שלי ואחיותיי חובשות פאה, כך שזה היה טבעי לי במובן מסויים, ולאחר שרזיתי והרגשתי טוב עם עצמי, פשוט הרגשתי צורך לשנות"..

איך הגיבה החברה מסביבך?

"אני גרה בבית-אל, וזכיתי רק לפרגונים. כולם החמיאו לי, וגם אם למישהי היתה ביקורת, אליי היא לא הגיעה".

"מעניין, דוקא הילדים התקשו בתחילה להתרגל. הם אמרו לי שאני פחות אימהית עם פאה, שהם רגילים לראות אותי אחרת, ובכלל, הם היו צריכים להתרגל לאמא שהיא שליש מהאמא המקורית..."

לעומת הקלות שבה מדברת לנקרי, תרצה מוכנה להתראיין רק בשם בדוי. קשים לה המבטים מסביב, והתגובות הלא פשוטות שקיבלה לאחר שעברה לפאה. "אני באה מבית שבו כולן עם מטפחות ראש, והמטפחת היתה סימן הזיהוי שלי. אפילו באירועים חגיגיים הייתי עם מטפחת בד. אלא שאז צצו השערות שהאפירו, וזה צרם לי. היה קשה לי לראות את הצבע הזה ניבט בצדדים. נכון שכיסיתי היטב, ובכל זאת, התדמית שלי בעיני עצמי ירדה. הרגשתי ביטחון עצמי ירוד בעבודה, חששתי שאנשים רואים כל הזמן רק את האפור האפור הזה", ולפני שאני מספיקה לתהות, היא אומרת "ואל תשאלי אותי על צבע לשיער, מדובר בעוד מטלה שדורשת מיומנות וזמן. בעצתו של בעלי, ובאישור הרב שלנו, עברתי לפאה. אין ספק, הרגשתי טוב יותר", היא מסכמת.

ויש גם מקרים שבהם הדרישה לפאה מגיעה דווקא ממקור חיצוני. זיוה מתארת כי "ביקשתי להתקבל לעבודה בבית ספר, והמנהלת הודיעה לי באופן חד משמעי שהיא מקבלת רק מורות חובשות פאה, כי בית הספר שייך לזרם הליטאי חרדי. עד היום לא הבנתי למה, התלבטתי, אך בעלי תמך בי, ואמר כי הוא מקבל את החלטתי". זיוה, אגב, החליטה שלא לעבוד בבית הספר הזה, שדרישותיו החיצוניות נראו לה כאפליה, אך באופן אישי, בכל זאת, עברה לפאה...

במהלך העבודה על כתבה זו, פגשתי עוד ועוד נשים שעברו באחרונה ממטפחת לפאה. חלקן היו מוכנות לדבר בקלות על השינוי, אחרות סירבו או בקשו ששמן יוותר עלום. תהיתי האם מדובר בתופעה שולית של בודדות, או שזהו טרנד חדש בתחום כיסוי הראש.

הפאנית נחמי ארנברג, בעלת סלון פאות במלון רמדה בירושלים, משוכנעת שזו תופעה שהולכת ומתפשטת בקרב הציבור הדתי-לאומי. לדבריה, יותר ויותר נשים מחליפות את כיסוי הראש שלהן, וממירות אותו בפאות.

ארנברג מספרת כי היא רואה מקרים רבים - מצעירות המבקשות שיער בדיוק כפי שהיה להן לפני החתונה, ועד לנשים שמקום העבודה שלהן מחייב מראה אלגנטי יותר. "הסלון שלי ממוקם במלון. ביני ובין אחת הנשים שמגיעה למקום דרך קבע, התפתחה ידידות. לפני כחצי שנה היא סיפרה לי שבנה חוגג בר-מצוה, והיא מרגישה שהמטפחות שבהן היא מורגלת אינן הולמות את השמלה שתפרה במיוחד לאירוע. הצעתי לה לקנות פאה, והיא רק הנידה בראשה והסבירה לי שבעלה מתנגד. ובכל זאת, מידי שבוע היא חלפה כאן, עד שלפני כחודש, ערב בר המצווה, הצעתי לה לשכור פאה לערב אחד, ועדיין בעלה התנגד. אמרתי לה ´לערב האירוע אני נותנת לך פאה´. היא חזרה ביום המחרת ורכשה אותה..."

ארנברג מספרת עוד: "הגיעה אליי כלה צעירה, ובזמן מדידת הפאות שלה, אמה, שתמיד הלכה עם כיסויי ראש, התרגשה מאוד והחליטה למדוד אחת בעצמה. התוצאה היא שגם האם החליטה לעבור לפאה". עם זאת, חשוב לה להדגיש כי מעולם לא ניסתה לשכנע אשה להחליף את המטפחת לפאה; חלק מהנשים שמגיעות אליה משתפות אותה בלבטיהן, הן מעוניינות לעבור לפאה, אך הבעל בבית מביע התנגדות. "אני מעדיפה כמובן לתת שירות גם כשהבעל שותף לקניה, כך השמחה יותר שלימה", היא אומרת בחיוך.

ומה אומרים פוסקי ההלכה במגזר?

יש לא מעטים פוסקי הלכה במגזר הדתי לאומי, שהתירו לנשים ללבוש פאות. החל מהגאון רבי בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל, שהיה הרב הספרדי הראשי ראשון של המדינה, נשא בתואר הראשון לציון והיה נשיא תנועת "המזרחי", בספרו "משפטי עוזיאל", וכלה ברב מרדכי אליהו זצ"ל, שאף הוא היה ראשון לציון, ואשתו הלכה בכיסוי חלקי של פאה, שדעתו היתה להעדיף פאה על כיסוי ראש שמעט מגולה (תשובה באתר כיפה).

גם הגאון רבי איסר יהודה אונטרמן זצ"ל, שהיה הרב הראשי לישראל, וממנהיגי תנועת המזרחי, כתב להתיר לבישת פאה בספרו "שבט מיהודה".

אף הגאון הרב יוסף קאפח זצ"ל, שהיה מפוסקי ההלכה הבולטים של הציבור הדתי לאומי, ושימש כחבר בית הדין הרבני הגדול, כתב להתיר פאה. בחוברת "המשביר", שהיא אוסף תשובות מכתב ידו של מהר"י קאפח, מובאת תשובתו: "פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור (=מעצב) כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית".

גם תלמידו, בספר "ברכת משה" על הלכות ברכות, ציין: "וכן כתב מורי הגאון זצ"ל בתשובה כתב יד וזה לשונו, גם כיום לדעתי יכולה הכלה לחבוש פאה נכרית יפה שביפות ונהדרה שבנהדרות, והכי איתא במשנה, והוי כיסוי ראש מעליא (=וכך מובא במשנה, וזה כיסוי ראש מעולה)".

גם הרב אליהו אברג´ל שליט"א, אב בית הדין הרבני בירושלים, ורבה של שכונת בקעה, מתיר לבישת פאה.

כך היא גם דעתו של הרב הגאון רבי אברהם יצחק הלוי כלאב שליט"א, אב בית הדין הרבני בירושלים וראש הכולל לדיינות בפסגות.

גם הגאון הרב משה אלחרר שליט"א, רב העיר שלומי וראש בית המדרש שערי עוזיאל, כתב להתיר לאשה ללבוש פאה.

גם הגאון הרב זלמן מלמד שליט"א, רב הישוב ´בית אל´ וראש הישיבה שם, נשאל באתר ´ישיבה´, בנוגע ללבישת פאה: "בעלי רוצה שאני אלך עם פאה ארוכה קסטם ולא של סבתות אבל אני חוששת שזה לא על פי ההלכה. רציתי לקבל תשובה ברורה בנושא כי אני רוצה שיהיה אצלינו שלום בית אמיתי. אז השאלה, האם יש בעיה ללכת בפאה קסטם וארוכה מעבר לאורך הכתפיים"?

ותשובתו היתה: "פאה שקשה לזהות שאינה השער הטבעי של האשה אינה לרוחה של ההלכה. ואולם אם את גרה במקום שכולן הולכות כך וידוע שזו פאה, אם זה יגרום לשלום בית יש מקום להקל".

גם הרב ש. יוסף וויצן שליט"א, רב היישוב פסגות ור"מ בישיבת בית אל, כתב בתשובה באתר ´ישיבה´, במענה לאשה ששאלה האם מותר לה ללכת עם פאה: "מותר לך ללכת עם פאה, אולם זאת בתאום ובהסכמת בעלך. אם יש לך צורך ללבוש פאה משום שרק כך את מרגישה בנוח עם עצמך, אין חסרון בצניעות".

מאידך יש גם רבנים שדעתם לאסור, כמו הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע, וכמו בכל מחלוקת הלכתית, יש דעות לכאן ולכאן. אך התופעה של חבישת פאה בקרב נשים דתיות לאומיות, כאמור, תופסת תאוצה עם כל יום שעובר.

 

אחת הסיבות המרכזיות לכיסוי ראש הינה<3

בכדי ליידע את הסביבה שהינך נשואה... כיצד פאה הנראית כמו שיער אמיתי עונה על צורך זה?

 

הייתי שבוע שעבר בבית כנסת של חב"ד ות'אמת שממש לא יכלתי לדעת מי נשואה ומי רווקה, פשוט כי הכל נראה אותו הדבר,אם כך כיצד על ידי לבישת פאה יודעים שאת נשואה?

 

היתה לי מורה ביסודי רווקה שהתחתנה במהלך השנה,שבוע אחרי החתונה היא הגיעה לבי"ס עם פאה בדיוק, אבל בדיוק כמו השיער שלה... עד היום אני זוכרת איך חשבנו שהיא בלי כיסוי ראש בכלל ולא הבנו (בי"ס חרדי) ואת התמיהה של כולנו (ילדות בכיתה ז') על הפאה...

בפשטות,דג זהב

לדעתי פאה זה דבר לא נכון לחלוטין.

לכסות את השיער שלך, שאת מצווה לכסות, עם שיער טבעי כ"כ, שברוב המוחלט של המקרים גם הרבה יותר יפה משיערך הטבעי, זאת עקיפה של המצווה בצורה לא נכונה בעליל.

 

זה כמו שנכסה את הגוף, עם בגדים שעליהם הדפס של גוף, יפה יותר מהגוף שלנו. ("אבל העיקר שכיסינו!" >צ<)

 

יש כ"כ הרבה, אבל כ"כ הרבה, סוגי מטפחות וכובעים היום, כל אחת יכולה להתחבר לנישה שלה, לסגנון שלה, לטעם שלה... לאו דווקא בטפחת-סבתא כמו של הנשים בצילום של הכותל מלפני 150 שנה... אפשר לשים מטפחת ולהרגיש צעירה ויפה (לא שיש לי נסיון במטפחות, אך אני יכולה לדמיין...)

 

גם הרבה  רבנים בציבור החרדי יוצאים במלחמה נגד הפאות.

 

אגב, יש לי דודים חסידים,

ושאלתי את בת דודתי, למה הנשים שלהם הולכות עם פאה, אם אשת האדמו"ר בעצמה  הולכת עם מטפחת!

-כי היא אשת האדמו"ר.

שאלתי,אבל היא אות ומופת בעינכן, לא? אז למה בקטע הזה אתן לא הולכות כמוה?

- כי היא אשת האדמו"ר. רק היא הולכת ככה.

נו שוין. לא הצלחתי להבין.

 

 

זה אחת הסיבות המרכזיות?רחלקה

בעזהי"ת.

 

אז למה אלמנה/גרושה מחוייבת אף היא בכיסוי ראש?

[יש הקלות בזה, אבל מעיקר הדין מחוייבות.]

מציע לכם לא להאמין ל"תמימות" ההודעה הזאת...ד.

"כתבה" בסיגנון זה, היתה לא רק בפורום "איפור וטיפוח", אלא גם ב:

 

"נשואים טריים"

 

"הורות"... (מה הקשר?)

 

יש כאן מגמה ברורה; לא ברור לי מאיזה כיוון (זה יכול להיות מכיוון של רצון להחליש את הצד הדתי, כמו גם מכיוון של מישהי "חבדית" שהחלטה "לגייר" את כולן....).

 

ומן הסתם ההנחה היא, שסתם בחורה לא תדע בדיוק איך להתמודד עם שפע של "מקורות"...


 

אותי, זה פשוט מגעיל צורת ה"תעמולה" הזאת [כמובן, לא מדבר על מי שהביאה כאן, יכול להיות שהיא סתם "מצטטת"]

 

 

וכל מי שחושבת ללכת עם כיסוי ראש מלא, בלי "התחכמויות" יכולה להיות רגועה עם תחושתה הטבעית שהיא עושה דבר גדול ואמיתי...

 

[מי שדווקא מעונין - יכול לראות קצת "התכתבות" בנושא זה בפורום ש"למטה".  גם שם נזהרתי לא להיכנס לעצם הדיון ההלכתי, שזה בכלל לא המקום השייך - אלא ל"צורה" הזו... כולל ציטוט מקורות חלקי, לא נכון וכו'..]

אני אלך עם מטפחת גם אם הרב שלי ילך בעצמו עם פאה.כתמר יפרח

שבת שלום.

מעניין מי ההרב שלךעדיאל
היא התכוונה שבפורים הוא הולך עם פאה..ד.
או שיקצץ פאה אחת ותישאר רק אחת..כתמר יפרח
מסכים עם ד.,נראה שהכתה המדוברת מאד מגמתיתa-a-a

ובעלת כוונות מסויימות (יצרני פיאות/אנשים שמעדיפים שההקפדה בציבור שלנו תרד וכו'.)

 

לעצם השאלה-ברור שאעדיף שאשתי תלך עם מטפחת ולא פאה.יותר יפה, יותר נשוי,יותר יהודי.

הכתוב מאד מגמתיעדידפ

כ"כ הרבה רבנים אוסרים בצורה נחרצת,

וההזכרה של רב אחד שדעתו לאסור

 

אני לא לוקחת את זה לכיוון המגזרי אלא לדרך פסיקה

יש שמתירים ויש שאוסרים.

כעיקרון ההלכה הספרדית ברובה אוסרת

לא לוקחים דוגמא ממקרה פרטני יוצא דופן

וכל אחד שיגש לפוסק שלו וישאל

לא רק בפסיקה הספרדית אוסרים..2 גדות לירדן

לפי מה שזכור לי.. גם הרב אליושיב נגד פאות!


אוי מזרחוניקים מזרוחניקים.. מה יהא עליהם?!

דווקא התופעה הזו,ד.

יותר אצל "חרדים"...

 

מה אשמים ה"מזרוחניקים"?.....

יש מלא בנותבתאל1

שהולכות עם פאות מיליון דולר וזה נראה כמו שיער אמיתי

פעם אחת מישהי היתה מולי ואמרתי לעצמי "וואי איזה שיער יפה יש לה.. גולש וזה..." עד שהתקדמתי קצת

וראיתי שהיא בהריון...

וזה מזעזע אותי כל פעם מחדש לראות עד כמה הפאות נראות כמו שער מהמם ביופיו...

ובכלל בכלל לא נראה כמו פאה.

והנשים שחובשות אותן לא נראות נשואות בכלל...

אני גם לא מבינה איך הבעלים שלהם מסכימים להם...

אם הייתי בן בטוח הייתי מתחילה עם אחת מהן... הן פי אלף יותר מהממות מרווקות עם שוונצים בשיער או קצוות מפוצלות...

 

שירשור זה כבר דובר רבותמאמע צאדיקהאחרונה

בפורום נשואים טריים

אין מה לחדש בו

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t414732#4941389

 

ואי לכך שהפורום אינו במה להתדיינות הלכתית

או במה למניפולציות חברתיות- השירשור ננעל

 

חחחח חמוד אהבתיייי!אוריין
אורייני, מה את עושה פה? באת לחפש שידוך??גלוק17
חח כן כי רק פה אני ימצא שידוך אוריין
היא צריכה עזרה -אנאל

רבותיי נא לעזור לאוריין למצוא את האחד והיחיד . 


חחחח..... גלמה... אני מסתדרת אבלאוריין

בס"ד! הרב כהנא צדק! 
אם את צריכה  אז.........
תחפשי בנוער ובגיל ההתבגרות..........  !!!!! 
ב"הצלחה דארלינגג.....  

תודה רבה על הדאגהאנאל

אבל אני מסתדרת מצוין


בקשר אלייך בת דודתי, אני יכולה לעזור לך למצוא !

חשוב להדגיש כי על המיועד להיות בר אוריין.מישהו10
לא לא... הוא צריך להיות חתן לאוריין..גלוק17
"בר" הכוונה "בר הכי"!קיש חצילים

כלומר בעל יכולת הכלה (של כל האורות)...

אההה.. וודאאייי!!גלוק17אחרונה
כן אהבתי את המסר!*שלי*
חמודדיסה
קטעים על חתונה וזוגיותאדום צהוב ירוק

בטוח כבר ביקשו פה אלף פעם.. אני קצת מתעצלת לעשות חיפוש...

אני צריכה להכין לוח ספירה לאחור לחתונה לחברה שלי.

אני מחפשת כל מיני קטעים לכתוב בו (אין לי את הספר מ"קודשת" בהישג יד...)

יש למישהו איזה קובץ מחשב מרוכז של כל מיני קטעים?

תודה רבה ושבת שלום!

אני אוהבת לבשר בשורות טובות -Rעות-

בס"ד


התארסתי

מזל טוב!a-a-a
דבר תורה לפרשת כי תשאחלום חלומותיי

בס"ד


דבר תורה לפרשת כי תשא

מבוסס על "טל חרמון" של הרב שלמה אבינר שליט"א


רוב פרשתנו עוסקת בחטא העגל. אחרי עתים נשגבות וניסי ניסים כמו קריעת ים סוף ומתן תורה, העם חוטא בחטא העגל, כמו כלה שזנתה תחת חופתה, כפי שמפרשים חז"ל. חטא העגל הוא נורא ואיום, ואפילו בדורנו שרוב העם לא נכשל בעבודה זרה, יש לכל אחד חלק מהחטא הזה. מה בא חטא העגל ללמד אותנו?


האמת, זה לא מוסכם שעם ישראל עבד עבודה זרה ממש בחטא העגל. ריה"ל (כוזרי א’, צז) וגם האור החיים הקדוש טוענים שעם ישראל לא חטא בסיבה הראשונה – במציאות של הקב”ה, אלא באמצעי – בדרך להתקשר אליו. משה רבנו היה נביא הדור, דרך ההתקשרות בין הקב"ה לעם. אחרי שהם חשבו שהוא מת, הם חשו צורך ליצור אמצעי חדש בינם להקב"ה. הדבר דומה מאוד לחטא אדם הראשון: “כי יודע אלוקים כי ביום אכלכם ממנו ונפקחו עיניכם והייתם כאלוקים יודעי טוב ורע” (בראשית ג, ה) ומסביר הרמב”ם במורה נבוכים (א,א): “מעצמו לדעת טוב ורע” - הכוונה היא שהאדם עצמו קובע מה טוב ומה רע. המוסר האלוקי הופך להיות מוסר אנושי.


כשהאדם קובע מעצמו מה טוב ומה רע, אז הוא מתנתק מהמקור האלוקי. זאת בעצם הזוהמה הרוחנית של זוהמת הנחש. חז"ל דורשים במסכת שבת: “יום השישי – אם אתם מקבלים תורה יש לעולם קיום, ואם לאו, אני מחזיר אתכם לתוהו ובוהו.” (שבת פח.). מתן תורה הוא שלב נוסף של בריאת העולם, שלב שעליו עומדת כל האנושות, שעולם בלי תורה אינו שווה. במעמד הר סיני, תוקנה זוהמת הנחש: “ישראל שעמדו על הר סיני פסקה זוהמתן, עובדי כוכבים שלא עמדו על הר סיני, לא פסקה זוהמתן” (שבת קמו.). כשקבלנו את התורה בהר סיני, הקשר עם הקב"ה תוקן, ושוב נהרס בחטא העגל, כשהאדם קבע איך לעבוד את ה’. (מורה נבוכים א, א). חטא העגל הוא חטא כללי – כמו חטא אדם הראשון – שכל אחד יש חלק בו. “ארבעה מתו בגלל עטיו של נחש” כפי שמובא במסכת שבת (נה.


קורה שבקיום המצוות, האדם קובע מעצמו מה הוא עושה, ומה הוא לא עושה – מה מוצא חן בעיניו ומה לא, כמון בן אדם שבוחר את סעודתו בתפריט במסעדה. אבל התורה אינה כך. כל התורה, על המצוות באות ממקור אלוקי, וזה זה הטוב המוחלט. וגם אם יש דעה שאומרת שיש עניין לחקור בטעמי המצוות, יש לדעת שהטעם האלוקי לעולם לא נוכל לדעת מה הוא, כי אנחנו חיים במציאות של הסתרת פנים. מה שבטוח, זה שהקב"ה הוא המקור של הכל הוא הטוב המוחלט.


שבת שלום!

נקודה למחשבה...אנונימי (פותח)

זאת לא הפעם הראשונה שאני שומעת על מקרה כזה ולא משנה מאיזה צד...

הבחור/ה רוכשים את אמונו של הצד השני ואז מרגישים בנוח לספר על חולשותיהם וחסרונותיהם(ולפעמים מתחילים גם עם כל מיני סיפורים שקשורים לאותה חולשה)

הצד השני מתחיל להילחץ וגם לנפח את הדברים....

וכעת אני שואלת:

למה אנחנו לא יודעים להכיר בחסרונות שלנו?למה אם מישהו מספר לנו על חולשה שלו אנחנו יישר נבהלים במקום לראות בו אדם כן ואמיתי שיודע להכיר גם את הצד השלילי שבו?הרי ברור לכולנו שאנחנו לא מושלמים,אז למה אנחנו לא משלימים עם זה?למה מי שיוצא לדייט צריך להרגיש שעליו לשווק את עצמו ולא להיות מי שהוא?

 

אני מנחשת שכל הקוראים יגידו לעצמם "נו,זה ברור.."אבל לפעמים גם בדברים הברורים אנחנו טועים...

 

אז סתם,רק רציתי להעלות נקודה למחשבה...

הבעיה היא-שמספרים על חסרונות..תל אורות

שלא ממש לעניין לספר עליהם אחרי שרוכשים אמון, אלא היה רצוי לדעת קודם. אני פגשתי בחור שאחרי שרכש אמון, סיפר לי דברים, שהיה מן הראוי לדעת קודם, כדי להבין שזה לא הולך, במקרה הזה מדובר על מחלות תורשתיות מסוכנות שעוברות במשפחה..ולא, זה לא סתם לחץ..

בעניין הזה..אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי רן & בתאריך י"ג אדר תשע"ב 16:12

בעניין הזה (צריכים להתייעץ עם רב) אולי אפשרי לספר דברים כאלו לאחר כמה פגישות,בשביל לתת הזדמנות לצד השני להכיר ולראות אם הוא מוכן לקבל את זה,להגיד דבר כזה בלי הזדמנות שהצד השני יכיר זה מרתיע והסכוי שהצד השני ידחה מעצם שמיעת הדברים בפגישות ראשונות הוא גדול כנראה. לכן כל אחד צריך לעשות את שיקוליו אבל אולי לא נראה לספר זאת בפגישות הראשונות,שוב צריך להתייעץ עם רב מתי כבר חייבים לספר.

אתם יודעים מה הבעיה?ארמי

שבציבור הדתי אין מספיק זמן,

אין זמן להכיר באמת,

אין זמן להבין יתרונות חסרונות וכו'.


כל דייט הוא מבחן, ואם לא היית במיטבך באותו יום?


כאשר זו הגישה, שכל דבר זה חלק מהציון,

אז כל חסרון הוא חמש נקודות פחות...


תלוי איזה חיסרון..תל אורות

בנאדם שיישב מולי, וינצל את הדייט כדי לספר לי כמה רע לו בחיים,זה כבר לא חיסרון..זו שריטה!

אני חושב שהוא משדר מצוקה,זה לאו דווקא שמשהו שורשישואף לאור

לא בסדר בו חלילה.. אינני יודע מה לעשות במקרה כזה,אולי כדאי להתייעץ עם רב אם כדאי לשתף מישהו שמכיר אותו שאולי יוכל לעזור לו ? כי זה נראה לי באמת מצוקה..

אתה כ"כ צודקקצת xחרת

ועצוב שזה כך.

 

לאן אנחנו ממהרים?

כאילו עומד בפנינו זמן מוגבל שצריך להספיק לבחון בו את כל ה"מוצרים שיש על המדף" (וסליחה על הביטוי, אבל ככה זה מרגיש) ולבחור את הטוב מבינהם.

במקום  לתת הזדמנות אמיתית לראות ולבחון את הדברים ברוגע ובענווה ביחס לעצמם ולא ביחס לאחרים, אנחנו בטוחים שאנחנו יודעי ומביני כל, שופטים ומסיקים מסקנות על האדם שעומד מולנו בלי לברר את הדברים, שוכחים שמדובר באדם זר עם נורמות, הרגלים ואופי אחר משלנו. ברגע שהמציאות לא עומדת בציפיה- ממהרים הלאה.

 

ומה יעשה מי שהחולשות שלו קצת יותר גלויות לעין?

שמוצא את עצמו שוב ושוב כשלקחו ממנו את טופס הבחינה לפני שהספיק לענות על שאלה אחת?

 

מרוב שרוצים כבר להגיע לנקודת הסיום (וטועים לחשוב שזה באמת סיום...), מחפשים דרכי קיצור. וכידוע- הדרך הקצרה היא ארוכה, ואילו הדרך הארוכה-  קצרה.

 

("פעם אחת הייתי מהלך בדרך וראיתי תינוק יושב על פרשת דרכים ואמרתי לו באיזה דרך נלך לעיר? אמר לי ישנם שני דרכים: האחת קצרה וארוכה והשניה ארוכה וקצרה, והלכתי בקצרה וארוכה. כיון שהגעתי לעיר מצאתי שמקיפין אותה גנות ופרדיסין ולא ניתן להיכנס אל העיר. חזרתי לאחורי אמרתי לו: בני, הלוא אמרת לי שדרך זו קצרה! אמר לי: ולא הוספתי ואמרתי שהיא ארוכה"? (על-פי התלמוד הבבלי, ערובין נג, ב).)

 

 

למה בכלל צריך לספר סיפורים כאלה?אלעד123

אנחנו צריכים לשפוט את זולתנו על פי התנהגותו ולא על פי מה שהוא מציג בדיבורים.

אם נפגשים מספיק, ואם רואים זה את זה במגוון סיטואציות, ניתן ללמוד הרבה מאד אחד על השני.

אפשר לראות נדיבות, הומור, חכמה ובכלל את הסגנון הכללי.

אנחנו לא סוחרים המציגים את מרכולתם, אנחנו בני אדם עם כל הטוב והרע שבדבר.

כל הוידויים הסדורים הללו הם עניין חסר טעם.

אני ממש לא מתכוונת לחסרונות מהסוג שתל אורות הציגהאנונימי (פותח)

דברים כאלה צריך לספר מההתחלה...הכוונה היא לחסרונות כלליים שלכל אחד מאיתנו יש,ובכל זאת כשהצד השני מספר על חיסרון כזה אנחנו נבהלים מזה,כאילו שאנחנו מושלמים...

הבעיה היא שאנשים לא מסוגלים לספר באופן חופשי על החסרונות שלהם כי הם מפחדים שידחו אותם בגלל זה,אבל כשהם שומעים מהצד השני על חיסרונותיו הם יישר נרתעים במקום להעריך את אומץ הלב שלו....

 

ככל שבנאדם מרגיש קרוב יותר..תל אורות

חסרונותיו מתגלים באופן טבעי, בהתנהגות..ואז הצד השני יכול לשפוט אם הוא רוצה או לא. 

קרה לך מקרה דומה?..~א.ל



אמממרוחקטנה

למה לפרסם את החסרונות?


אני לא מבין את השאלה מצד מהותה.


אם גילו אצלך חסרון - אם הוא מוכר לך - תודה עליו

אם לא מוכר לך - תבדוק אם אכן זה המצב.


למה להסתבך?

לא מדובר שחסר יד...הרש

וגם לא מדובר על חסרונות, נפילות ושגיאות שקרו לפני שנים - שבהם אני מסכים שלא צריך לספר.

מדובר על חולשות מידותיות התנהגותיות שקורות בחיינו מפעם לפעם.

דוג' - קם מאוחר, גולש בפורומים, אוכל וסובא, קשר לא משו עם ההורים וכו'.

אלו חסרונות שלא מובלטים כ"כ תוך כדי הדייטים ובחיים האמיתיים הם כן חשובים, ויש מצב לפספס אותם אם לא מספרים.

(אני מקווה שצדקתי...)

אין כאן הבעת דעה, אלא מיקוד.

אני לא מבינה...לגלוש בפורום לנ"ו זה חיסרון?תל אורות

אם ככה, אז כולנו נועדנו להיות עם עצמנו..

יש בזה משהו רוחקטנהאחרונה
מה לא לעשות בדייט...a-a-a
מה לא לעשות בדייט..a-a-a

<object style="height: 390px; width: 640px"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/o1-Ogg3FlB4?version=3&feature=player_embedded" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="360"></object>

אז איך היה בפורים??2 גדות לירדן
עכשיו זה מתחילעדיאלאחרונה
יימח שמכם! גמרתם לי את האוזניים...אנונימי (פותח)

כמה רעש!! מספיק קעשנצ'יק למה כל הפיקות והנפצים?!


מזל שמילאו לי אותם בפרג. 

והקשר ללנ"ואנונימי (פותח)

ברור.
רציתי לשדך את הבת שלי, אבל היא הייתה בררנית יותר מדי אז היא מצאה עצמה עם ראש בתוך האדמה

ראש בתוך האדמה?בתאל1

לא תלו גם את אותה?

חוץ מזה רצינו שתתחרש בגלל זה אנחנו עושים הרבה רעש!

ואם יש לך מלא פרג-מה אתה מתלונן זה אחלה אטמים...

תגיד תודהאנונימי (פותח)

בהגרון שלי תפוס יותר זמן ממך...


איך אתה בכלל שומע עם כל הפרג הזה באוזניים?חשבשבת
תראה איזה סימנים השארת על הרצפה!! הרגע שטפתי!!אנונימי (פותח)


זהו, אני קראתי במקום בלי רעשאריקלאחרונה

יותר מדוייק, לטענת אמא שלי היה פחות רעש בזמן של המן, כלומר היה רעש מסודר ולא סתם רעש כמו לכל אורך המגילה.

בשנים האחרונות אבא שלי קורא במקום חילוני כלשהו, יש שם רק משפחה אחת דתית.

אז השנה ושנה שעברה גם אני הגעתי, לנגן שם.

 

היה שם רעשי רקע במשך כל קריאת המגילה.

 

ובבוקר בכלל שמעתי קריאה בבית. כרגיל.

(אבא שלי קרא עוד פעם אצל איזו משפחה כלשהי בישוב בצהריים)

לנעוץ >>>קיש חצילים

http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=52190&st=&pgnum=1&hilite=

 

לרימונים: קונטרס לבחורי ישיבות שמתחילים שידוכין.

|מדפיס בהיסטריה|כתמר יפרח
מוכר לי מאיפושו... אין על הרב מנחם!רחלקהאחרונה
שאלה היפותטית- בעיקר לבנות...bingo

מישהו שיצאת איתו די הרבה זמן ונפרדתם לא כזה מזמן. נפרדתם כי את חתכת.

בפורים הפלאפון מצלצל ואת רואה שזה הוא.

את עונה?

דג זהב דיברתי על בנים גם אני בכלל לא שותה..סוד היצירה
הי..מה נשמע? מקווה שעבר עליכם פורים שמח!תל אורות

יש מצב שמישהו מכיר שדכנים מישיבת קרני שומרון? תודה רבה!

'אני מאמין בלב'מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

מכירים את זה שאתם מדברים עם אדם שמגדיר את עצמו כ'לא דתי' על היהדות,
ואז הוא כזה בא לכם עם המשפט הזה:
'אני? בטח שאני מאמין באלוקים, אחי. אבל אני מאמין בלב.
יענו כל המצוות האלה זה ממש לא בשבילי.
העיקר האמונה, חביבי'.



--


בפרשת השבוע שלנו (כי-תשא), מופיעות עשרת הדיברות.
א-ב-ל >>
כבר בפרשת בראשית, ה' מעניש את קין על זה שהוא רצח את הבל.
ובתכל'ס ה' מעניש על רֶצח, עוד לפני שהוא אמר שאסור לרצוח!
כאילו, זה כמו שהמורה תעניש תלמיד עוד לפני שהיא אמרה לו שמה שהוא עושה זה אסור..
איך זה הגיוני?!..

הופה, שימו לב לתירוץ מ-ד-ה-י-ם לשאלה הזו >>
כתוב בפ"ש שלנו, שהלוחות:
"כתובים משני עבריהם, מזה ומזה הם כתובים".
אומרים על הפסוק הזה שבעצם עשרת הדיברות חרוטים גם על הלב שלנו, וגם על הלוחות.
 
ז'תומרת שהמצוות זה חלק מהטבע שלנו, של בני האדם.
זה לא כאילו ה' מצווה אותנו דברים שמדכאים את החיים, ולא קשורים בגרוש לעולם, אלא להיפך -
המצוות הן הביטוי של הנפש.

זה כמו שמייצרים מכונת כביסה ככה שתתאים להוראות יצרן שלה,
כדי שיוכלו להשתמש בה בצורה הכי טובה.
ככה גם אנחנו מיוצרים ככה שנתאים ל'הוראות יצרן' שלנו, 
שזאת התורה.

ולכן - מי שבאמת מחובר לאמת הפנימית שלו,
מי שבאמת מכיר את עצמו -
יכול לקיים את המצוות, עוד לפני שהקב"ה מצווה אותן.
כי המצוות הן בעצם המהות הפנימית שלנו.

ובגלל זה כל אדם ש'מאמין בלב' צריך לדעת שהמצוות הן ממש חלק ממנו.
ואין קטע לא לקיים את המצוות, כי הן אשכרה הוראות יצרן שניתנו לנו מלמעלה
בגלל זה גם ה' היה יכול להעניש את קין על זה שהוא רצח -
כי הוא פעל נגד הטבע שלו.


[נהנתם? אשמח שתקפיצו, בשביל האחים היקרים שלנו ]
שנזכה בעז"ה לפעול ע"פ ההוראות שניתנו לנו מאבאל'ה שבשמים,
וככה נוכל לחיות בצורה הכי טובה שאפשר.
שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!! 

סיוט, פשוט סיוט-יעלי_א

לברר עליכם, בנים!

 

אם פונים לחבר, לרוב מקבלים מידע כללי מאוד ("אבא שלו עובד בהייטק.."/ "יושב ולומד הרבה")

וכששואלים על מידות, מקבלים תשובה "הוא כמו כולנו..".

מה אני אמורה להסיק מזה?

 

אם פונים לר"מ, מקבלים תשובה כי בישיבה מכירים יותר את הפן הלימודי ופחות את הפן הנפשי=>

אין לרב מושג בנפש הבחור.

 

מה עובר??

 

כאן, יעל_א, תל אביב.

 

אני יודעת שזה סטיגמטי.

אפשר לנהל דיון ואפשר להשתתף בצערי. מה שבא לכם..

לדעתי אתה ממש צודק בדבריך..תל אורות

הייתה הצעה שנשמעה "חשודה" מבחינתי, שסתם דוחפים לי פגישה, אז התקשרתי לחבר שלו, ואמרתי לו-תגיד לי 3 דברים טובים על החבר שלך. במקרה החבר היה בעל של חברה, כלומר היינו ביחסים טובים, אז הוא קודם כל הגיב באופן שהבהיר לי שהוא בשוק שמציעים לי את הבחור הזה בכלל, ואחרי שהוא אמר מה שהוא אמר, הבנתי שזה לא מתאים לי, הסגנון שלו. הגיע הזמן שיפסיקו עם אמירות מתחמקות כמו למשל: יש לו מידות טובות..אני מחפשת בנאדם, ולא חצאית. תגיד ת'כלס מה האופי שלו. אם אתה לא יכול לומר, אתה פשוט לא חבר שלו.



תהילים לשבתננשמה!

כ"א לוקח כמה פרקים שיכול להשתדל להתחייב לומר.

אפשר לומר מהיום ועד מוצ"ש.


יישר כח! פורים שמייח ורק טוב!

שבת שלום

א'- טו' בע"ה.ננשמה!
קיט- קנ' - (^) לוקחת.ננשמה!
ט"ז-ל' בע"ה בלנ"דמעריצה של אבא
לא'-מא' בע"הon
ס"א-ע' בע"ה!פורים שמח=)כרובי=)
מב'-ס', עא'-קיח בעז"ה ב"נאהבת חינםאחרונה
מי פה?אנונימי (פותח)

מי פה?

קריאת המגילה...ד.

[לא יוצאים ידי חובה בהקלטה... אבל בשביל האוירה]

 

"אינו דומה השונה"..כתמר יפרח

א פריילעכן פורים! ליצן

 

חלאס. הבנו שאתם שונאים אותיאנונימי (פותח)
איך ירדת מהעץ?עדיאל
קפץ לרגע לחפש את האוזנייםד.אחרונה

או שהוא כותב מהסמארטפון (אדמין סידר)

וורט מחסידי + וורט מאחותי... (:אח..

"הקורא את המגלה למפרע - לא יצא",

'חסידים' דורשים:
מי שקורא את המגילה וחש את פורים רק 'למפרע',
משהו שהיה פעם (...) ולא קשור להיום --
לא יצא.


(התמונה של 'בית השלום' מויקיפדיה)


אירן.
יצא לי לא מזמן לשמוע חדשות, ואני אומר לכם -
פחד מטורף. הפרסי הזה מאיים בלי שום מצמוץ
שהמטרה שלו היא פשוט - למחוק את ישראל מעל המפה.
ו ---- יש לו את האפשרות. אם לא עכשיו, אז עוד 2 דקות..
אם אומבה דבר בנאום שלו כ"כ קשוח נגד אירן,
זה אומר שהאיום האירני הוא אמיתי, מציאותי, וממש לא רחוק.
כולנו מכירים את הדמיון הלא קטן בין המן למטורף ההוא מאירן,
אבל אני שואל עכשיו כאדם פשוט מהצד -
מישהו פה לא מפחד?! איך אפשר לא לפחד?!
צה"ל..?! אני לא בטוח שהם עצמם מרגישים יציבים..
אובמה? נתניהו? או אולי העורף שהורה פעם לשים סרטי הדבקה
על החלונות כאילו שאם יבוא הטיל הוא יגיד -
"אהה, אופס! סרט ההדבקה מתוצרת סין, וואלה פחד!
נעשה פרסה, נחזור לפרס"... מוציא לשון



מי שלא מפחד מהאיום האירני, אחת מהשתיים:
או שהוא משוגע, או שהוא דוס..
(ולא, הדתיים ממש לא בשורה אחת עם המשוגעים..)
וברצינות -
אין סיבה לא לפחד, אלא אם כן האדם מאמין
בתורה הקדושה ומבין שהקב"ה תמיד שומר עלינו,
וככל שנרבה בתורה ומצוות, כך ננצח בלי נפגעים.


אין צורך להאריך במסר שחג פורים שופך עלינו -
אבל חייבים להיות מוכנים להיות 'כלי קיבול',
להחדיר את המסר אלינו הכי עמוק שאפשר.

יש השגחה בעולם,
והנשק הכי טוב הוא התפילה.


ממילא, אין - 'הקורא את המגילה למפרע',
אלא רק לחיות אותה מחדש, היום..!



~~~~~~~~~~


"שכל המועדים עתידים בטלים, וימי הפורים אינם בטלים לעולם" (מדרש)


שמעתי פעם מאחותי הצדיקה 'וורט' מתוק. חיוך

משל למה הדבר דומה.
משה הלווה כסף ליעקב שעשה עסקים והרוויח בכסף.
מה מחזיר יעקב למשה? רק את סכום הכסף שהלווה לו.
הרווחים? שייכים ליעקב בלבד.


סוכות, פסח, שבועות -
את כולם הקב"ה 'הלווה' לנו. זה לא שעם ישראל 'קנה' את החגים
האלו, אלא ה' נתן לנו אותם. ממילא - הוא עתיד לקחת אותם בחזרה.
אבל פורים?! הרי פורים זה שיא 'הסתר הפנים' לעם ישראל,
הקב"ה לא מוזכר במגילה וכאילו התחבא אי שם..
נו, אז איך בכל זאת קנינו את פורים?
ע"י האמונה שלנו..! עם הדבקות שלנו, עם התפילות שלנו,
כל הדמעות וספרי התהילים של עם ישראל -
הם אלה שקנו את פורים לקנין עולם.



שנזכה,
להחדיר את המסר עמוק לליבנו,
וכך בעז"ה לקנות את הגאולה השלימה.



רגע, אז אם ה' מתערב בבריאה,
על מה יש לאדם בחירה חופשית?
>> כאן.




פורים שמח בעז"ה לכל עם ישראל,
תענו, חזק - א-מ-ן-! חיוך






חג שמח! (:מתוק מדבש
יישר כח, פורים שמח-משה ר-אחרונה
מוקדש לכל המשמחים אותנו לאחרונה.. ננשמה!



ראיתי בית


להקת עלמא


א':
אני פה לצדך יושבת ליבי עוד מתרגש ממך
את כל מה שהיה זוכרת
האם עוד נכונה לך
ימים יהיו דקה שעוברת
שנים עוד יחלפו עלי
למרות היגיעה הנוקבת
בך אני בוחרת בחיי

פזמון:
ראיתי אותך ראיתי בית
ראיתי אותך לפני
ראיתי אהבה בעיניך
האם ראית גם בעיני?

ב':
רציתי רק להיות בטוח
שלא הכל היו לשווא
לפעמים הלב פתוח וזה מה שקורה עכשיו
ימים עוד יעברו עלינו
שנים גם יחלפו אבל 
זו לא היגיעה שבליבנו
היום אני בוחר בך בחיי
פזמון:
ראיתי אותך ראיתי בית 
ראיתי אותך לפני 
ראיתי אהבה בעיניך
האם ראית גם את בעיני

קבלי ח"ח, וש"ש {שירת נשים..}כתמר יפרח
צודקת!! סליחה מכל המוטעים... ננשמה!
חחח אםכבר אז ש״נ יוצאת מדעתהאחרונה