שרשור חדש
חודש אדר- פעילויות בסניף..עזרא - ארכיון

אז עברו להם ה"נטיעות", ועכשיחו צריך כבר לחשוב הלאה..

הדבר הבא- אדר..(והפעם- כפול...)

קיצר, יש המון אפשרויות לפעילויות שירימו את הסניף באדר..

אז שכל אחד יכתוב רעיונות שלו, או אפילו מה עושים אצלו קבוע בסניף- שניפים אחרים אולי לא עושים, ויתחילו לאמץ..

 

אז יאללה..

שפכו..

חפש ת'מדריך,עזרא - ארכיון
אנחנו עושים הצגה של כל הסניף,
הבנות מדביר בנות שעדין לא נכנסו להדרכה הבימאיות,
והבנים מציגים,
והבנות הקטנות רוקדות (נטעים+עיינות)
שוק פורים.יש מישהו שלא עושה?עזרא - ארכיון
זה אחד.

2.אפשר לעשות שבת ונהפוכו או בתחילת חודש אדר או ממש צמוד לפורים. רעיונות: יש 2 סוגים. הראשון-עושים הגרלה בין המדריכים והקבוצות ומערבבים את המדריכים לשבת אחת [תחשבו מה זה שמדריך אורות יחליף לשבת מדריך נטעים...] וכאלה.כמובן הוא צריך להעביר להם פעולה וכל הדברים הרגילים. הרעיון השני [עשינו את זה אצלנו שנה שעברה] זה שכל מדריך מתחפש למשהו ואז עושים הצגה של כל המדריכים במפקד, והצגה לכל הסניף בפעולות. [זה גם מגניב-מדשי"ם יכולים להתחפש לזוגות].אנחנו עשינו לפי נושא של "אגדות".ככה שהתחפשתי עם מד"ש שלי לעמי ותמי...

מה איתכם?
בשבת זכור,עזרא - ארכיוןאחרונה
כל הצוות (לפחות אצלנו) לא נמצא, אז נחליאל מדריכים במקומם.
אפשר גם להפוך את העזרות בתפילה=
כל הבנים ישבו בעזרת נשים והבנות בעזרת נשים
(מסדרים את המחיצות כך שהארון קודש עובד ביחד עם הבנים לאיפה שהם ישבו)
אני ממש נואש.עזרא - ארכיון

יש למישהו מאגר שאלות טריוויה בנושא טבע? אתר עם חידות? משהו?

תודה


תכנס לאתרים לימודיים כאלה של מורים....עזרא - ארכיוןאחרונה
או שתכתוב בגוגל "טריוויה טבע" או משו כזה...
סתם רציתי להעיר הערה..עזרא - ארכיון
לא צריך להגיב ולא כלום,אבל שמתי לב שהרבה מחפשים פה קטעים צ'ופרים סיפורים.. (בכ"ז פורום מדריכים..)
תנסו לחפש בגוגל לפני,בדכ יש שם את כל הקטעים והדברים שמחפשים מאתרים אחרים..
כע...אבל מה אני אמורה לכתוב בגוגל?קטעים יפים?עזרא - ארכיון
לא, אבל..עזרא - ארכיון
אם את צריכה את עיגולי השמחה של דסי פשוט תקלידי את זה

http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=%D7%93%D7%A1%D7%99+%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A5&meta=
יש גם באתר של בנ"ע חבריא ב'...עזרא - ארכיוןאחרונה
כל מי שרוצה לחפש פעולה..או לכתוב פעולה..עזרא - ארכיון

מתבקש שבנושא שלו (מה שרואים שכתוב בדף הראשי של הפורום מדריכים)..הוא יכתוב את הנושא שהוא רוצה...

כדי שבנאדם שמחפש חומר..יראה ישר כותרת וידע להכנס ולא יצטרך לנחש כשאנשים כותבים "עזרה דחוף!.." "כנסו"...וכו'..

 

תודה מראש והרבה הצלחה...

רעיון טוב.עזרא - ארכיון
[יפה שקראתי את השירשור הזה ממש שנייה אחרי שפתחתי אחד...]
כן דובי, צודק ביותר..עזרא - ארכיוןאחרונה
מדריכים ומדריכות יקרים!(:עזרא - ארכיון

נעים מאוד אני המנהלת החדשה כאן!(: ( לבינתיים לפחות)

אתם מוזמנים לחפש כאן מה שרק עולה על דעתכן, או להתייעץ על כל נושא שבעולם!

המון בהצלחה בהכל!

בשורות טובות ושבת שלום!(:  

 

 

ביןןןןן!!!!!!!!!!!עזרא - ארכיון
איזה זכות!!!!!

ב"ה ישתבח שמו לעד אמן סלה כן יהי רצון!!! איזה כיף!!!!!!!!!

נצלי זאת כמו שצריך!! ב"הצלחה!!!
בינה!!!!!!!!!!!!!!!!עזרא - ארכיון
בס"ד

ב"הצלחה!!!!!
איזה כיפלנו=]] ב"הצלחה!=]עזרא - ארכיון
המווושב..עזרא - ארכיון
בהצלחה!!!
חח בינה איזה קשרים...סחתייןעזרא - ארכיון
בינה אני חייבת לדבר איתךךך..דחוףף תצרי קשררעזרא - ארכיון
תודהובהצלחה
פששששששש...בינה מה שלא קיבלתעזרא - ארכיון
בסניפנו קיבלת כאן...
בהצלחה!!
בהצלחה..עזרא - ארכיוןאחרונה
אחד מתפקדייך...להעלות פה מאמרים\רעיונות.וכו' שמצאת..ולסדר פה קצת שיהיה יותר לחיפוש..
די דחוף לי...עזרא - ארכיון

אני צריכה להעביר פעולה קלילה על נושא מזה כבד-הן כל הזמן כאילו בשאלה למה אני דתיה' בעצם?כאילו הם כן צנועות וזה אבל הן צריכות באמת לדעת מה השורש של של זה אז יש לי התחלה לפעולה-מי שמכיר יש כזה מכתב של אורי אורבך ומכתב אח"כ של חיי'ם ולדר ועליו' יש תגובה של הלל בקיצור,עד עכשיו' זה רק לקרוא אבל אני צריכה גם משחק או משו כזה הן בכיתה ח'

תודה רבה!!!

ואי...זה מזה דחוף פלייזעזרא - ארכיון
אה כן.... שניה אני צכה להקליד...עזרא - ארכיון
http://www.yeshiva-tbb.com/phpnuke/modules.php?namעזרא - ארכיון
בשבחי החינוך הדתי לאומי- אורי אורבך
הוא צעיר בן 24, חרדי מלידה , גר בירושלים.
העולם האסוציאציות שלו לא משחקים שום תפקיד הביטלס', שלום חנוך, עמוס עוז, "מבית אלפא עד נהלל", חיים יבין, פרס נובל, כ"ט בנובמבר, הבימה, הפקולטה לחקלאות, חנה סנש, קידה שעירה, חייקה גרוסמן, ריטה ורמי. הוא שמע מילה פה מילה שם, אבל הוא לא ממש מבחין בין ידיעות למעריב. עיתון הארץ או מקור ראשון מעולם לא ראה, בטח לא קנה. הוא לא זוכר שמות של חמישה רמטכ"לים, לא תקבלו תשובה אם תשאלו אותו מי אלה התרנגולים, ומה זה משפט קונסטיטוציוני. הוא יודע מילים בודדות באנגלית, וכלום במתמטיקה, רק חיבור חיסור כפל וחילוק. פיזיקה וכימיה מחוץ לתחום, ספרות עברית מעולם לא קרא, וכנראה גם לא יקרא, ספרות יפה, שירה עברית, ספר חדש בהוצאת עם עובד. המחקר החדש באוניברסיטה על מגדר וזהות לא יובא לידיעתו, גם לא התצוגה החדשה בגלרית עמליה ארבל. הדיון על חופש הדיבור, ועל מדיניות הרווחה במשנה הסוציאל-דמוקרטית לעולם לא יחצה את המסננת שלו. אולי הוא שמע משהו מהמושגים הללו באקראי, אבל אף אחד מהמינוחים, השמות, הטעמים, הספרים והנושאים הללו לא מדבר אליו. אף אחת מהמילים: אום-כולתום, חשבון דיפרנציאלי, יחידה 669 ואדמונדו דה-אמיצ'יס לא מוכרת לו. בלוטות האקטואליה והנוסטלגיה שלו לא ינועו לחלוטין למשמע התיבות: גיורא שפיגל, טלעד, אהרון אפלפלד, יובנטוס, חנוך לוין, דגניה
הוא חרדי ואין לו מושג!

הוא צעיר בן 24, חילוני מלידה, גר בירושלים.
בעולם האסוציאציות שלו לא משחקים שום תפקיד חסידי קרלין, הסטייפלר, החזון איש והרב כהנמן. "תהא השעה הזאת שעת רחמים", קידוש השם, זצוק"ל, איצקוביץ, חוג חת"ם סופר, ישיבת המתמידים, השיעור השבועי ו"שירו למלך". הוא שמע משהו פה ושם, אבל הוא לא מבדיל בין המודיע ליתד נאמן. שבעון חרדי מעולם לא נפל לידיו והוא לא מכיר שמות של שלושה גדולי תורה. לא תקבלו תשובה אם תשאלו אותו מה זה "תוספות", ומי זה הרבי מסאטמר. הוא יודע מילים בודדות בארמית: רחמנא ליצלן ואדרבה, אבל לא מבין כתב רש"י. חומש הוא קורא בשגיאות נוראיות, הוא לא ידוע על קיומם של הריטב"א והמהרש"א, תוספות יום טוב, וקידוש לבנה. הוא ניזון ממקורות רבים, אבל מעולם לא שמע ויכוח על דין גרמא, ועל שלוחו של אדם כמותו. לא פתח את הספר שמירת שבת כהלכתה, אין בעברית שלו "מַחְשוֹבֶה" ו"מה הפשט?", הגבהה וגלילה. זעקת היתומים וביטול תורה. הוא לא מבדיל בין ראשונים ואחרונים. אף אחד מהמושגים כלי שלישי, המשגיח, האדמו"ר הזקן, כּוֹ'לֶל ערב והופרשו תרומות ומעשרות לא חדר למקורות המידע שלו. "שיר המעלות ממעמקים קראתיך ה'" לא עושה לו את זה, לא מתרגש מ"אבינו מלכנו חננו ועננו", ואינו מגיב לזימון בעשרה, צאן קדושים, שמירת הלשון, ורבנו בחיי.
הוא חילוני ואין לו מושג!






הגיב על זה חיים ולדר, סופר חרדי:
בשבח החינוך החרדי- חיים ולדר
במאמרו המרתק של אורי אורבך חלה לדעתי השמטה. הוא התייחס למושגים של צעיר חרדי ושל חילוני ושכח משום מה את מושגי הצעיר הדתי לאומי. מכיוון שאורי אורבך הוא ידיד, מצאתי לנכון להשלים את החסר.

הוא צעיר בן 24, מזרוחניק, וגר בירושלים.
בעולם האסוציאציות שלו משמשים בערבוביה: הביטלס' עם חסידי ברסלב, עמוס עוז והרמח"ל, הבימה ומרכז הרב, חנה סנש וחנה ושבעת בניה, ידיעות והצופה. הוא זוכר שמות של חמישה ראשונים ושל חמישה רמטכ"לים, אבל דווקא אצל החמישה האחרונים נוצצות לו העיניים. הוא קורא ספרות עברית, שומע שירים באנגלית, ולומד גמרא בארמית, ההשוואה בין השלוש לא ממש עובדת לטובת הארמית. הוא יושב ב"טיש" של הרב מרדכי אלון, אך גם במופע האחרון של ריטה ורמי, בשניהם תראה אותו עם עיניים עצומות שר בדבקות. הוא ישתתף בהפגנות סוערות נגד פינוי היישוב "נוה יהופיץ" המונה שלושה קראוונים, אבל לא תראה אותו בהפגנה נגד חילול שבת. הוא בהחלט מכבד רבנים, אך המ"פ שלו הוא בשבילו אלוהים. הוא די מעריך כאלה שמגיעים להישגים ב"מפעל הש"ס", אבל מעללי הגיבוש האחרון של דובדבן יגרמו לו למבטי הערצה ולדפיקות לב של ציפייה.
גם אם הוא מרשה לעצמו לגבר איתך כל התפילה, אם תדבר איתו ב"תפילה לשלום המדינה" הוא לא ידבר איתך יותר. הוא סובלני כלפי החילונים ויגלה הבנה לעובדה שהם משתמטים מקיום תורה ומצוות, אבל לא יכול לסבול את החרדים שמשתמטים משירות צבאי. אם תספר לו שאתה לומד כלכלה באוניברסיטה הוא יעריך אותך הרבה יותר מאשר אם תספר לו שאתה לומד גמרא בכולל. הוא ישתולל בטירוף למראה גול של נימני, אבל בשמחת תורה לא יהיה לו נאה לקפוץ ב"מוישה אמת".
הוא לא יחשוב שמוכרחים לגדל זקן ופאות, אבל על השפם שלו הוא בחיים לא יוותר.
הוא מזרוחניק, ואין לו מושג מה הוא יותר, דתי או חילוני.




ותגובה אחרונה (ועכשווית):
מהלל מרצבך, מישיבת תורת חיים

חיים ולדר היקר,
שלום, קראתי את מכתבו של אורי אורבך ותגובתך לדבריו. אמנם מסכים אני איתך שישנו ציבור ד"ל (דתי לאומי), החי מתוך בינוניות בכל התחומים, כפי שכתבת. אך דע לך שישנו ציבור נוסף, שחי במקום אחר וגישתו שונה לגמרי.
ברצוני לספר לך על שנים מחברי הממוצעים, בוגרי הישיבה בה אני לומד:
א. הוא צעיר בן 24. יש לו ילדה קטנה. לאחר 5 שנים שלמד תורה בהתמדה מתוך בחירה חופשית אישית בישיבת ההסדר, ותרם לשמירת עמו בשירות צבאי בחטיבת גבעתי במסלול ההסדר של ישיבתו, עמד בהכרעה אישית גורלית: האם לקבוע כל ימיו לתורה, לבניין הרוחני של עמו, או שתפקידו לתרום לעם ישראל בתחומים אחרים. לאחר התייעצות עם רבותיו הגיע למסקנה שעניינו בחיים, יהיה בתרומה בתחום התעניינותו. הוא החל ללמוד רפואה, על מנת לתרום לעם ישראל, ולפרנס את משפחתו בכבוד, ע"י מיצוי כוחותיו, ורצון שלא רצה לחיות מתוך דחקות ונדיבות.
הוא קובע עיתים לתורה, מדי ערב, בלימוד דף היומי בשקידה עצומה, למרות שזה על חשבון זמן איכות בביתו, וזמן התכוננות למבחנים בלימודיו ברפואה. הוא הקים שיעור תורה שבועי קבוע לחבריו הדתיים שלומדים עימו באוניברסיטה. הוא רואה בזה ערך עליון, להיות מחובר כל ימיו לתורה. בחופשת הסמסטר האחרונה, הוא יצא לשבוע התנדבות עם משפחתו למען ילדי קו לחיים. הוא כלל לא מבולבל, הוא יודע שהתורה היא המרכז, ומתוך התורה הוא לומד את לימודיו, מתוך שליחות ומסירות.
הוא לא פוחד מחבריו החילונים שיקלקלו אותו, משום שהוא בנה את בניין האמונה שלו, מתוך התמודדות רצינית, בתקופתו בישיבה, וחבריו העקריים דתיים. הוא מכיר את הויות העולם הזה, ומבין את יחס התורה אליהם. יש לו: מחשב נייד, רכב, מצלמה דיגיטלית ופלאפון (אך לא טלביזיה), וברור לו, שכלים אלו מרחיבים את נפשו, ולא סותרים את עבודת ה' שלו, אלא ההפך.
יש לו התלבטויות רבות נוכח המורכבויות שבהם נתקל בלימודיו, לאחר שהוא מתייעץ עם רבו, הוא יודע כיצד לנהוג בשאלות הרבות שבהם הוא מתמודד. הוא מיושב בדעתו, ומרגיש שלמות בכל תחומי חייו.

ב. חבר נוסף, שרצוני לספר לך עליו:
הוא צעיר בן 24, אשכנזי ונשוי לבחורה ספרדיה (העיקר אצלו זה היראת שמים, ומידות טובות, ולא הגזע שלה).
אשתו צנועה עם כיסוי ראש מלא, אב לילד, וגר בגבעה בשומרון. בבוקר הוא קם מוקדם טובל מתפלל ותיקין לומד תורה בהתמדה (ללא קבלת שקל מהמדינה או מתורמים שונים), בצהרים הוא עובד בבניית הארץ, ובלילה הוא שומר על הגבעה שלו. יש לו תעודת בגרות, אבל הוא יודע בהחלט שהתורה היא עיקר חייו. הוא לא מתלבש ע"פ המודה, ואשתו לא עם פאה ונעליים נוצצות. לבושו יותר דומה למלבושו של אבותינו הקדושים. הוא שומע את מוזיקה יהודית אמיתית (כהגדרתו). הוא לומד הרבה תנ"ך, ומשתדל לחיות בצורה בריאה בגוף ובנפש, כדברי הרמב"ם.
הוא מכיר בכך, שהוא לא צריך להיות גדול הדור, ולכן הוא לא מרשה לעצמו להתפרנס מכספים של לימוד תורה, אבל בשעה שהוא לומד, אין זה ממניעות חיצוניות, אלא מתוך רצון לעשות רצון ה'. הוא עובד קשה, ובעל כוח פיזי רב, ומרגיש שהוא ממצה את הכוחות שלו בכל התחומים, הוא חי בקישור ובקרבה אמיתית לקב"ה.
כל תשעה באב, יש לו מנהג קבוע לעלות להר הבית, למקומות שהתירו לו רבותיו, ולבכות על חורבן המקדש. כאב השכינה בוער בנפשו, ולא רק באמירת קינות נוסח פולין או נוסח ליטא.
המדהים הוא, ששני חברי הם אוהבים מאוד אחד את השני, למרות השוני הרב שבניהם. אמנם שניהם לא הגיעו להפגנה נגד פינוי ספק עצמות יהודים מלפני 2000 שנה בכביש 6, אבל שניהם התייצבו נגד פינוי אלפי יהודים חיים ובתי קברות ודאיים, ממקום משכנם בגוש קטיף.

לסיום, בישיבה שבה אני לומד תלו בלוח המודעות את המאמר שכתבת, האם אצלכם גם יתלו גם את מכתבי?
האם מבית המדרש שלכם ייצאו גם אנשים בריאים בנפשם, שירגישו שהם מממשים את כשרונותיהם, וחיים באושר?
אתם, מעולים בלהוציא "אחד מאלף" גדול הדור בתורה, השאלה היא היכן כל האלף, שחיים מתוך דחקות, לחץ, עצבות ומחוייבות חברתית מתמדת, משום שהם לא זכו להיות ה"גדולים"?
דרך אגב, אם תבדוק באמת, תגלה שגם אצלנו ישנם כמה גדולי תורה, שמשום מה לא זוכים להערכה אצלכם.
חיים היקר, אני ממליץ לך להכיר את החברים שלי, אינני בטוח שמהישיבות שלכם ייצאו כאלו אנשים. אולי עם מעט פתיחות תזכו לראות שיש עוד סוגים של עובדי ה', אולי מעט יותר טבעיים, ולאו דוקא פחות יראי שמים.

שנזכה לבירור רצון ה' באמת,

בברכה רבה,
הלל מרצבך,
ישיבת תורת החיים
נווה דקלים (בינתיים יד בנימין) "
עשו לנו פעולה דומה...עזרא - ארכיון
באתר כיפה יש המון חומר..וגם באתר של חברים מקשיבים.עזרא - ארכיוןאחרונה
פעולה על שמירת הלשון,כיתה ד'.יש למישו? (ל"ת)עזרא - ארכיון
תגידי להם להציג את הסיפור של....איך קוראים לו??עזרא - ארכיוןאחרונה
עם סם החיי'ם זה כתוב בכה עשו חכמינו
צ'ופר ליום בישול...עזרא - ארכיון
יש כזה דבר???
למה לא?עזרא - ארכיוןאחרונה
יש צ'ופר כזה עםעוגה שכאילו מערבבים את הנתינה ועזרה וכו' ויו'צאת עוגה.....ואי מדריכה שלי נתנה לנו ממש יפה אני יחפש
אני חייבת רעיון דחוף!!!עזרא - ארכיון
למתנה חמודה לחניכות שלנו,יש להן בנות מצווה,ואנחנו רוצות מתנה יפה ואחידה לכולם...
טוב שכתבת כמו עילגת[=עזרא - ארכיון
לנו עשו משהו ממש יפה....עזרא - ארכיוןאחרונה
לקחו קרטום ביצוע, צבעו אותו יפה ועליו הדביקו שקף עם איזשהו קטע (אני לא זוכרת איזה.. אבל בטח תוכלי למצוא משהו..). הקטע היה קשור לנר או לאור אז הן הדביקו בצד נר כזה צבעוני ויפה וקישטו.
מאחורה הן שמו מדבקה עם ברכה אישית... יצא מהמם.
וואי חברה ממש ממש דחוף!!!בקשה כנסו!!!עזרא - ארכיון

שמעו השבת אני וחברה שלי מעבירות פעולה לקבוצת ארזים(בנות..)-קבוצה של ילדים עם בעיות(כמו יובל בבני עקיבא רק גילאים יותר קטנים..)קיצר הנושא הוא שמחה...יש לכם רעיונות למשחקים שאנחנו יכולות לעשות איתם???

בקשה תעזרו...אין עוד הרבה זמן עד הפעולה אז...

ממש ממש תודה...=)

אקווה קווה?עזרא - ארכיון
את מחליפה את גילה גרינוולד השבת...?
תבקשי ממנה שתעזור לך
כן..היה ממש מעולה...מצאנו משחקים גם בלי העזרהעזרא - ארכיוןאחרונה
המדהימה של האנשים פה...=)
פעולה לשבת שקשורה לט"ו בשבט...עזרא - ארכיון

או לא"י.... משהו בסגנון... בבקשה בבקשה תעזרו ותכתבו....

עדיף שיהיה ממש כיפי...

תודה!! 

יש איזה פעולה עם שקית של חול..עזרא - ארכיון
שואלים מה אתם מוכנים לעשות בשביל שקית ממתקים וכל אחד אומר משו מטורף וזה,ואז מוציאים להם שקית חול ושואלים מה אתם מוכנים לעשות בשביל א"י,זה לא הולך ככה אבל אפשר לפתח את זה..
חח..גדי..הכל אצלך קשור לארץ ישראל..לא שזה רע!עזרא - ארכיון
הנה..עזרא - ארכיון
המדריך פונה לאחד החניכים, מראה לו שוקולד (זה לא חייב להיות חבילת שוקולד, זה יכול להיות גם מיני פסק זמן או משו...) ושואל אותו מה הוא מוכן לעשות בשביל לקבל את השוקולד הזה (לא משימות קשות מדי, לדוג' לרוץ פעמיים מסביב לסניף...המדריך גם צריך להסכים למשימה הזאת...כאילו, אם החניך אומר לקפוץ 3 פעמים על רגל אחת אז זה שווה בשביל שוקולד...) אחרי שהחניך עושה את המשימה שהוא סיכם עם המדריך (לרוץ פעמיים מסביב לסניף) המדריך מביא לו את השוקולד וככה עושים לכל החניכים.....
בסוף, אחרי שכל החניכים קיבלו שוקולד ועשו משימות המדריך מוציא שקית עם אדמה ושואל מי היה מוכן לעשות משו בשביל זה????
מין הסתם, אף אחד לא ירצה לעשות כלום ואז המדריך מסביר שהאדמה הזאת בהרבה יותר שווה מהשוקולד כי זו אדמה של א"י ויש לה קדושה מיוחדת (במיוחד השנה...שנת שמיטה)ואנחנו, בתור יהודים שגרים בא"י צריכים להרגיש כלפיה משו מיוחד וכ ו' וכו'.....
וגם שאנשים נרצחו כדי שנוכלעזרא - ארכיון
להיות כאן,[שקית החול]. מה אתה מוכן לעשות בשביל שקית החול??

פעולה חזקה בהחלט,אני זוכר אותה מכיתה ו'.
יש אולי גם איזה קטע יפה או סיפור על ארץ ישראל?עזרא - ארכיוןאחרונה
צ'ופרים למסע ט"ובשבט או איך שלא תקראו לזה-לכאן!!! (ל"ת)עזרא - ארכיון
ראיתי את זה אצל חברה שלי ולדעתי זה ממש חמוד..עזרא - ארכיון
שמים על התיק...
פדלע פדלע אבל לפניך...
סתם, משו חמוד, אחד הדברים שאני עושה בעז"העזרא - ארכיון
דובישבט שאנחנו כנראה מחלקות בובות בצורת דובי...מח!! מחלקים דובים (בובות או סוכריות...) וכותבים...
לי אשו את זה פעם עם פו הדב...עזרא - ארכיון
וואי תודה על הרעיונות=]]עזרא - ארכיון
יש לי רעיון לצ'ופר שהוא יותר למסע טיולי כזה אבל בסדר...

עושים שני דפים אחד מעל השני מהודקים רק למעלה [כאילו שאפשר יענו "לדפדף" ביניהם] ואז על הדף הראשון כותבים- "אמרו לכם שהעיקר בטיול זה הנוף..."
ואז הופכים את הדף ובדף השני כתוב- "אז עבדו עליכם!! העיקר זה האוכל!!- בתאבון!" ומביאים איזה מקופלת או משהו.
ממ..עזרא - ארכיון
שנה שעברה זה היה צמידים - אני נטעתי עץ בארץ ישראל.

הייתי עושה להן על זה משו ציני כזה,
אבל הן קטנות,
ולא מבינות ממש בדיחות,

אז רעיונות יותר מקוריים יעזרו לי.
אפשר בסוף המסע להביא סוכריה ולומר\לכתוב:עזרא - ארכיון
כדי שישאר לכם טעם מתוק מהמסע..
עוד אחד...עזרא - ארכיון
"הנטיעות הם כמו עלה... התלוי במצב רוח!! "

אפשר לכתוב אתזה על צורה של עלה... וכו'...

ואחד שאפשר לעשות לכל מסע... ממש מוכר..
"אחרי העליות עוד תבאנה הירידות..."

ב"הצלחה לכולם!!!
עוד כמה-עזרא - ארכיון
יותר למסעות בכללי-
עושים צמיד מגניב-<אנחנו בעז"הי עושות ממסטיקים עגולים> וכותבים- צמיד איתך- נתיבות אימפריה!
-סטיקרים!! הדבר!!
-:כל המלך ארבע אמות בארץ ישראל מובטח לו שהוא בן העולם הבא. אחד שתיים שלוש ארבע יש לי חלק לעולם הבא!

שאלה:מתי בערך הכל אמור להגמר?
עוד כמה-עזרא - ארכיוןאחרונה
לקחת קלף , לחבר אותו לשרשרת ולכתוב מסביבו:"כתוב לכם בקלפים שיהיה לכם טיול מ=ד=ה=י=ם=!!


אמר ר' יוחנן: "כל המהלך ארבע אמות בישראל מובטח לו חלק בעולם הבא".
!אז בהצלחה לקראת ה324,765,789 המצוות שמחכות לכם..
קטן עליכםםם!!!!!=]



כשעוצרים כולם ביחד לנוח באמצע המסלול אז מקפלים דף ומצירים הר וכותבים מאחורי ההר..... ואז כשפותחים מציירים הר יותר גדול וכותבים יש עוד הר!!!!


צמיד- לוקחים גרביונים ישנים וחותכים ואז כותבים עם טוליפ


קונים פעמונים ותולים להם על שרשרת או על צמיד....
מצרפים לשרשרת פתק, לדוגמא: "לצלצל בעת צרה"- שיא החמודד!



עזרה!!עזרא - ארכיון
יש למישו את הסיפור עם העיגולים?! לחץ חברתי..
תחפשי בגוגל..עזרא - ארכיוןאחרונה
תפילה לנוטע!עזרא - ארכיון

אני חייבת דחוף את התפילה לנוטע.

למישו יש???

תודה.

בבקשה:עזרא - ארכיון
תפילת הנוטעים / מאת הרב בן ציון חי עוזיאל

אבינו שבשמים,

בונה ציון וירושלים

ומכונן מלכות ישראל,

השקיפה ממעון קדשך מן השמים

וברך את עמך ישראל

ואת האדמה אשר נתת לנו

כאשר נשבעת לאבותינו.



רצה ה' ארצך

והשפע עליה מטוב חסדך.

תן טל לברכה

וגשמי רצון הורד בעתם

לרוות הרי ישראל ועמקיה

ולהשקות בהם כל צמח ועץ.

ונטיעות אלה

אשר אנחנו נוטעים לפניך היום

העמק שרשיהם וגדל פארם

למען יפרחו לרצון

בתוך שאר עצי ישראל

לברכה ולתפארה.



וחזק ידי כל אחינו

העמלים בעבודת אדמת הקודש

ובהפרחת שממתה.

ברך ה' חילם

ופעל ידם תרצה.

השקיפה ממעון קדשך מן השמים

וברך את עמך את ישראל

ואת האדמה אשר נתת לנו

כאשר נשבעת לאבותינו.



אמן.


[אין נטיעות השנה.... את עדיין צריכה את זה?!?]
תודה רבה!עזרא - ארכיוןאחרונה
כן, זה למה אני עושה את הצ'ופר!!
תודה רבה לך!
שבת שלום
כמה חניכים יוצאים לכם לנטיעות??עזרא - ארכיון

מעניין אותי...

אל תייבשו!

לצערי,. לא יוצאת אף אחת..עזרא - ארכיון
16!! כבודדדדעזרא - ארכיון
19 עוד יותר כבוד!!עזרא - ארכיון
איייייילת מוקדש לך באהבה..=]
11 !!!!!!!!!!!!!!!עזרא מצפה כבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!עזרא - ארכיון
כולם!! תותחיות..=]עזרא - ארכיון
15..חח אני לא יודעת אם לשמוח או לבכות=]עזרא - ארכיון
8 בני ברק כבוד!!=]עזרא - ארכיון
6\7 בעז"הי! מעלה אדומים אימפריה!!!!!!עזרא - ארכיון
24 בלי עין הרע!!עזרא - ארכיוןאחרונה
סיפור שיבולים..עזרא - ארכיון
יש למישו את הסיפור של האחים שכל אחד רצה לתת לשני שיבולים?
מעשה בשני אחיםעזרא - ארכיון
היה היו שני אחים שאהבו איש את רעהו וקיבלו בירושה מאביהם חלקת אדמה. האח האחד היה נשוי ומטופל בילדים ואילו האח השני רווק.

כך חיו ועיבדו איש את חלקת שדהו משך השנה. והנה הגיעה שעת הקציר והם קוצרים את השיבולים במשך היום ובלילה ישנים בשדה מעמל היום כמנהג הימים ההם.

ובלילה באות המחשבות לאח הרווק. – אחי נשוי ויש לו ילדים, הוצאותיו מרובות משלי. ודאי הוא צריך אלומות שיבולים יותר ממני, אקום ואעביר אליו בשקט בלי שירגיש אלומות שיבולים וכך יוכל להתפרנס בכבוד.

קם בלילה האח הרווק והעביר עשר אלומות שיבולים אל ערמת האלומות של אחיו וחזר לישון.

עוד באותו לילה נדדה שנתו של האח הנשוי – אחי עדיין רווק, לא זכה כמוני להקים משפחה. ודאי צורך לו בכסף רב, מי יודע אם יספיקו לו האלומות לדאוג לצרכי חתונה ובית. מי אם לא אני אחיו, היכול לעזור לו. קם האח הנשוי והעביר בשקט בשקט עשר אלומות שיבולים לערמת האלומות של אחיו הרווק.

למחרת בבוקר התפלא כל אחד מן האחים לראות שלא חסרה בערמת האלומות שלו אף אלומת שיבולים.

כך נהגו האחים למחרת ואילו בלילה השלישי נפגשו שני האחים בחצי הלילה באמצע הדרך, עם אלומות השיבולים שרצו להעביר איש אל אחיו.

ומספרים כי במקום בו נפגשו שני האחים קמה העיר ירושלים.

יש את זה בחוברת הדרכה של החוד"אעזרא - ארכיוןאחרונה
בחלק של נטעים בפעולה הראשונה...
חייב רעיון לפעולה- דרך ארץעזרא - ארכיון

אני חדש בסניף וראיתי שחלקם(ממה שיש) לא ממש מקשיבים,
אם זה לעמוד כשצריך לשבת או לעשות שטויות שאני מסביר משהו....

 

אני פתוח להצעות (=

דחוף! אבל באמת!!! תכנסו כולם!!! אני חייב אותכם!!!!עזרא - ארכיון

בס"ד

 

חבר'ה תקשיבו...אני חייב  ב-ד-ח-י-פ-ו-ת  את הצ'ופר הזה שמחלקים לחניכים במחצית...

שזה כאילו שעושים חשבון של כל שנת הלימודים שלהם ואז בסוף נשאר רק יום אחד ואז כתוב שבכל מקרה הם בכלל לא מקשיבים...(משהו כזה...)

ואני חייב את זה ממש דחוף!!! 

 

תזכו למצוות!

נראה לי שזה זה-עזרא - ארכיון
כמה בסה''כ לומדים??
12 חודשים פחות- החופש הגדול=
10 חודשים פחות- חגי תשרי=
9 חודשים ו-7 ימים פחות- חג פורים=
9 חודשים ו-3 ימים פחות- חופשת הפסח=
8 חודשים ו- 13 ימים פחות- חג העצמאות=
8 חודשים ו-12 ימים פחות- חג השבועות=
7 חודשים ו-10 ימים פחות- ימי מחלה=
6 חודשים ו-24 ימים פחות- שביתות ועיצומים=
6 חודשים ו-15 ימים פחות- יציאות וטיולים=
6 חודשים ו-5 ימים פחות- ימי הבאלגן בסוף שנה=
ונשאר....
5 חודשים ו- 15 ימים =3660 שעות
לומדים רק שליש מהיום - ונשאר 1320 שעות
שיעורים חופשים- ונשאר 1280 שעות
1280 שעות = 53 ימים ו-8 שעות
אזז- את לומדת בסה''כ -
חודש 28 יום ו-8 שעות
(חצי מהזמן ממילא לא מקשיביםם....)
אז מה עושים מזה כזה עניין?!
קחו תשנה בקלותת.....חרישה נעימממה!
לדעתי זה יותר מתאים לתחילת שנה..עזרא - ארכיון
ואני גם צריכה איזה צ'ופר למחצית..
אם למישהו יש רעיון, יתקבל בברכה!!
צ'ופרים למחצית...עזרא - ארכיון
בס"ד

אם אתה חושב שהציון הוא הכל,

שאם לא תצטיין תפשל בגדול,

השאר סתם שולי,

פחות מ-7? לא בשבילי,

אז כנראה שהתעודה באה בזמן

לעשות קצת יוגה ולהיות משומן,

צריך להירגע ולחשוב-

אני מצדי הייתי טוב?

כי זה העיקר, ולא המספר

שלפעמים נראה מעצבן וקר...

בכל מקרה- גם אם הממוצע נמוך-

תזכור ש6 גם יכול להיות הפוך!!

ובשבילנו אתה 10 לפחות,

ולא מספר אחד פחות!!

אוהבים אותך,

=
=
=


כשאני מקבל תעודה אני מחייך ורץ.
מחייך בשביל שיחשבו שקיבלתי תעודה טובה
ורץ בישביל שלא יבקשו לראות...
=
=
=
ועוד משו על התעודה עם הציונים של החיים משו כזה..לא מוצאת כרגע...




אה נזכרתי בעוד אחד...עזרא - ארכיוןאחרונה
אל תתייאש
גם אם קיבלת שש
כי עם קצת רצון ויגע
המספר יהפוך לתשע-גוזרים מבריסטול צורה של שש וכותבים את זה ככה שככל שקוראים צריך לסובב את הסיפרה וזה הופך לתשע..
נכון...אני צריך בדיוק כזה אבל יש כזה בדיוק רק-עזרא - ארכיון
שבסוף יש רק יום אחד
אני ממש אשמח אם יש לכם קטעים להציע לי בנושא-עזרא - ארכיון

שליחות, הדרכה...

תודה רבה, רבה...

מקווה שזה יעזור..עזרא - ארכיון
"שני כוחות נטע הקב"ה באדם:
מחד גיסא-
הכח להיות יוצר עולמות,
הכח להיות רב ומורה,
ללמד את הזולת,
להשפיע עליו, לשנות את אישיותו
וליצור אותה מחדש.

מאידך גיסא,
העניק הקב"ה לאדם כח אחר,
הכושר להיות תלמיד,
ללמוד מהזולת,
פעילות וסבילות,
יצירה וקליטה
מושרשות באישיותו של האדם.
אסור לאדם, אף לגדול שבגדולים,
לשכוח, כי יכול הוא ללמוד מאחרים
באותה המידה שיש לאל ידו להעניק
לאחרים.

אף הקטן שבקטנים,
יש גם לו כוחות הנפש ומדות טובות
ואוצרות של רגש אשר בהם הוא
יכול להתחלק עם אחרים ולהשפיע עליהם.
כל אדם הוא גם רב וגם תלמיד,
משפיע ומושפע,
מקבל ונותן."
(הרב סולבייצ'יק)

וואי מהמם!!!!! תודה רבה! אשמח לשמוע עוד רעיונות1עזרא - ארכיון
הנה..עזרא - ארכיון
כוחה של הנהגה חמה

לאחת העיירות שבפולין הגיעה השמועה, שלמחרת תגיע הרכבת הראשונה. בהגיע הרכבת, יצאו לקראתה
כל בני העיירה וביניהם יצא גם אדמו"ר העיירה.
לא הסתפק האדמו"ר בראיה וניגש למשש
בידיו את הרכבת. תמהו חסידיו לפשר
התנהגותו ושאלוהו על כך. השיב
להם האדמו"ר: "מכל דבר
שבעולם יש ללמוד
ולהפיק לקחים.
ראיתי את
הרכבת והנה
הקרונות שבה קרים
כקרח, אך הקטר היה חם
ולוהט, והסקתי את המסקנה:
אם העומד בראש - חם הוא, יש בכוחו
לגרור אחריו רבים, למרות שהם כשלעצמם קרים כקרח".

מחנך כמו הים - יכול להטביע או להשיט בני אדם, לאן שליבו חפץ.
מחנך כמו הים - זה הגדול והרחב ידיים. יש בו המון והוא עולה ושוטף והשפעתו מכה גלים.
מחנך כמו הים - צריך להתחשב במזג האויר, ברוח מסביבו....
מחנך כמו הים - צריך להיות שקוף, צלול ואמיתי וכמו הים, להחביא בתוכו אוצרות פלא, עולם מופלא, לכל החפץ להיכנס לתוכו, ולהתחבא במימיו.
מחנך כמו הים- יכול להבריא גופם של בני אדם, להרגיע, להשרות שלווה.
מחנך כמו הים - צריך להרגיש את הקרקע תחת רגליו.
וכמו הים... רק אלוקים יכול להשפיע עליו...

מקווה שזה עוזר..=]
עוד משהו??עזרא - ארכיוןאחרונה
קראו. זה יפה!!עזרא - ארכיון

בסיעתא דישמיא

 

הצדפה והפנינה

 

בחלקו הפנימי של הצדפה יש חומר מבריק. כאשר נכנס חול או טפיל, החומר 'נכנס לפעולה' ואוטם את הטפיל במטרה להגן על הצדפה, וכתוצאה מכך נוצרת פנינה יפה.

 

הפנינים הן יצור של כאב שנוצר על כניסת חומר זר ולא רצוי לתוך צדפה, כמו טפיל או גרגר חול.

 

הפנינים הן מעין פצעים שהגלידו.

צדפה שלא נפצעה לא יכולה לייצר פנינים.

צדפה שלא נפצעה לא יכולה לייצר פנינים משום שהפנינה היא כמו 'פצע מוגלד'.

 

נפגעת פעם מדברים של מישהו?!
האשימו אותך בדברים שמעולם לא אמרת?!

קרה שהרעיונות שלך הובנו שלא כהלכה?!
נפגעת ממישהו שיש לו רעיונות מקובעים מראש?!
היית פעם קורבן של אי- אכפתיות?!


אז תייצר פנינה!!

 

תעטוף את הפצעים בשכבות של אהבה.

 

אנשים נוטים לפתח טינה שלילית המפריעה לפצעים להגליד.

בים ניתן לראות הרבה 'צדפות ריקות'. לא מכיוון שלא נפגעו, אלא מכיוון שלא ידעו לסלוח, להבין ולהפוך את הכאב לאהבה.

כדאי לקבל את הכאב בחיוך, שכן- זהו אמצעי לצמיחה רוחנית.

 

 

וואי...ממש יפה!!עזרא - ארכיוןאחרונה
פעולה בנושא אמונה..עזרא - ארכיון
למישהו יש פעולה בנושא אמונה משהו עם בריסטולים לשבת.. תודה רבה לעוזרים..
שבת כבר עברה..נראלי שזה קצת נושא עצום מידי..עזרא - ארכיון
מה את רוצה לקחת מהנושא הזה?
פעולה שתחזק את האמונה...עזרא - ארכיון
ההספד של נחשון וקסמן..עזרא - ארכיון
כעיקרון יש מלא משחקים..שכל הקטע בהם שבהתחלה הם נראים שהם סתם דופקים אותנו ובסוף מתברר שזה רק היה לטובתינו <לא עולה לי עכשיו משחקים.. אני אנסה לחשוב על משהו> או שיש את כל התמונות האלה שנראות ממבט ראשון כמשהו אחד אבל במבט שני מבינים שזה משהו אחר לגמרי ואם היינו יודעים על דברים שקורים מעבר לא היינו מסתכלים על זה בצורה כזאת..
לפעולות כאלה בדר"כ צריך סיפור חזק.. זה אחד הדברים שהכי עובדים.
תודה אביטל זה ממש עזר..עזרא - ארכיוןאחרונה