גפרורים כרגע יוצרים את המספר 508
חידת גפרוריםFirtnai
גפרורים כרגע יוצרים את המספר 508
זה כואב ומתסכלריעות.
נזוז הצידהקמנו ונתעודד
בטח. על מה מבין הכול?ריעות.
לא הבנתי את השאלה. אולי עוד איזה סימן פיסוקקמנו ונתעודד
בס"ד
ראיתי פעם. מי זוכר?
על מה אתה רוצה הסבר, מבין כל הדברים שיש להסבירריעות.
לא הבנתי למה התכוונת שםקמנו ונתעודד
בס"ד
death thing?
אהריעות.
מה?קמנו ונתעודד
לספר את כל הסיפור?ריעות.
אני צריך ללכתקמנו ונתעודד
בס"ד
אבל אני אשמח לשמוע
אז תקרא כשתוכלריעות.
אז מה אתה חושב עכשיו?ריעות.
או מה האיזון
את מבינה את ההבדל, לא?קמנו ונתעודד
בס"ד
בין לספר לאמא מה קורה איתי לבין לספר לכל העולם על כל מחשבה שעוברת לי בראש.
א. אני לא באמת מספרת כל מחשבה. אני מספרת חציריעות.
ברור, זה רק לצורך ההנגדהקמנו ונתעודד
בס"ד
אי אפשר פשוט לעבור להתנהלות מאוזנת. הרמב"ם הידוע על המידות..
|נאנח| זה הולך להיות קשהריעות.
קשה, אבל הכי טוב (האונ' העברית, שם)קמנו ונתעודד
היומיים האלו באמת היו טוביםריעות.
תנסי עכשיו אתגר אחרקמנו ונתעודד
בס"ד
כן לכתוב אבל עם צנזורה עצמית.
רק דברים פחות פנימיים. מה שהמקור שלו במקומות יותר עמוקים בנפש- לכתוב על דף ולא לפרסם.
אוקי. אני אנסה.ריעות.אחרונה
אני רוצה לאהובריעות.
ואני כבר יש לי כיוון. אז רק תגיד לי למה לא
חשבתי שזה יכאב יותרריעות.
זה היה... צפוי.
ההתעלמות
מה איתך? המון זמן לא דיברנוריעות.
אני לא יודעתריעות.
ורע לי
ומתי כבר אני אקבל טיפול
..אנונימי (פותח)
א צריכה תודות
ל
לא צריכה זיופים
אז לא אכפת לי וזהו וטוב כמה לשתוק כל הזמן כמה קשה כמה מבלבל לדעת
נגדי ונחיתות אבל
תחושה לא מציאות
אבל תחושה זה חזק
וזה חזק מאד
וזה עולה עליי ומעלה את הדמעות ואת המה שזה לא יהיה שהשכל לא חושב כמוהו
כמה ציניות פיח העולם הזה בע
לא לשאול בכלל ולא להיות ולא להיות כי
גבולות שאני לא יודעת זה רע
הסיפור של מאיהריעות.
הסיפור של מאיה
כמה רדוד, ככה כואב. כמה.
אין לי מנוחה, אין לי. הכל קודר ודוקר. הכל שחור.
כמה ניסיתי לצעוק, לבכות, להתחנן. כלום לא עזר. נשארתי לבד.
היא ישבה מכווצת על הרצפה, סגורה בחדר כבר שעות. הגיטרה שוכבת מיותמת על המיטה, ספרי התווים פזורים מסביבה, התיק על השידה, המגירות פתוחות. לא שאפשר באמת לקום ולברוח. שברים שברים היא מונחת, עיניה חלולות. הכל התפרק. דפיקות על הדלת, שירים באוזניות, הכל מתערבב לה. מכנסיים מרים וחולצה ארוכה, שיער פזור שלא נותן לרוח לתקוף אותה. שירים זרים צועקים לה באוזן, מחשמלים אותה בגיטרות שלהם, שירי אהבה זועמים, הורגים, רודפים.
וכמה היא לבד.
אצבעות מטיילות לה על הברכיים, מטפסות למעלה. והן גסות וחזקות ומחפשות.
תעזוב אותי, היא לוחשת.
והוא ממשיך.
שיר מתחלף לה באוזניים. תופים בצד שמאל, גיטרות בצד ימין, ופסנתר מתפרץ בחוצפה. חרבות ננעצות בלב שלה. סכינים בוורידים. היא קמה בפראות. כמה עוד אפשר לשבת עם הגב לדלת, כמו הומלסית. שיר אהבה פיראטי, כאב לא מקורי, גנוב מלב אחר[1], אמרו בשיר פעם. היא מגחכת. כמה אפשר לשנוא. כמה אפשר להשתוקק. היא מוציאה קופסת איפור, מתחילה למרוח את העיניים, לכסות על האדמומית שעוד רגע נעלמת. משקפי שמש משלימות לה את ההיעלמות.
אם יש אלהים, איפה הוא?
ואיפה המלאכים, אלה בני האדם הטובים כל כך, שעוזרים לכולם ומצילים אותם מכל צרה וצוקה? מכל נגע, ומחלה, ושכול, וכאב.
תעזוב אותי! היא צועקת.
והוא ממשיך לנשום בה.
אלהים מטריד אותי מינית. היא חושבת. ושוב מגחכת. כאילו שהוא רוצה בך, כאילו שאת מעניינת אותו.
אי אפשר לברוח ממנו, היא יודעת. הוא נושם בכל ושולט בכל צעד שלה, כמעט. היא מתיישבת מול המחשב ומקלידה במרץ את השירים שנבחנה בהם בעל פה כבר עשרות פעמים, מאמנת את הזיכרון. האצבעות רצות, משכיחות ממנה את מגע האצבעות האחרות, נחות על הרגליים שלה. וזה לא שאפשר לשכוח, לא שאפשר לברוח, רק קצת לעצום עיניים ולבכות.
אבל אם יש אלהים הוא כבר יראה לי את הדרך, ואם אין אז מה זה משנה[2].
הבגדים נזרקים אל התיק ללא הבחנה.
אלהים נושם לה באוזן.
אם יש אלהים.
הפלאפון נדחס אל התא הקטן בקדמת התיק, והיא אוספת את הגיטרה ובורחת. לא באמת. לא שבאמת אפשר לברוח, היא משננת. אלהים מביט בה דרך המראה במסדרון, דרך השולחן בסלון, דרך המעקה בחדר המדרגות. אין איש בבית, ולא אכפת לה שהיא משאירה דלת לא נעולה. מי יגנוב מה. השמש קופחת בחוץ, והיא משלמת לנהג האוטובוס בשקלים בודדים. הביתה, החוצה, לאן שלא תמצא את עצמה. לנסות לברוח, לשבור את החוקים האחרונים של עצמה.
אין אלהים באוטובוס. רק במזג האוויר.
זקנה מתיישבת לידה, אלהים מציץ מסל הקניות שלה.
היא אוטמת עיניים בכוח, מצמידה את משקפי השמש, מביטה בחלון.
יורדת בתחנה מרכזית. אדל צורחת לה באוזן שהיא טובעת, וטיפות המים של השיר מציפות אותה. היא טובעת בעצמה, נשטפת תחת מבול הקללות ששוצפות בה כבר שנים. חולף בה משפט - אנחנו רוצים להרגיש את אלהים. גומייה נשלפת מכיס המכנסיים, והשיער נעלם אל מאחורי האוזניים.
אי אפשר לברוח ממנו! היא צועקת פתאום, צורחת כמו משוגעת, משוגעת, טובעת בעצמה, במילים שלה, בגיטרה שלה.
אי אפשר לברוח ממנו. הוא נוגע בך בכל מקום, רק לא בלב.
וזה לא אמור להיות סיפור יפהריעות.
זה נסיון
אבל הצלחתי לדייק פה כמה דברים ולכן כל ההתרגשות סביבו
..שורדתתת
(להגיב על זה מאוחר יותר)
אולי לא הייתי אמורה למצוא את זהקול דממה
אבל שתדעי שנגע עמוקות. ולאו דווקא בקטע מזיק
הסיפור של תומרריעות.
הסיפור של תומר
אני נוטה לחשוב, אף על פי שזה יהיר מצידי, שזה היה סימן בשבילי. שגיא ברח מהבית למעני. שאתעורר.
הוא יושב במקלט, מנגן בעוז על התופים, אדם מלווה אותו בגיטרה החשמלית, רועי על הקלידים, ושירי מנצחת על כולם באצבעותיה, כאילו שהיא בכלל מבינה משהו במוזיקה. הרעש.
היה לו יום קשה. בית הספר, העבודה, העזרה לאימא, ועכשיו זה. אימונים ללא הפסקה, חזרות שוב ושוב, ושירי שפוקדת עליהם להיות טובים יותר.
הוא קם בייאוש. נמשיך אחר כך, הוא פוטר את קפיצותיה של שירי, אני חייב לחזור הביתה.
הוא עולה במדרגות במהירות, מצפה לנזיפה קצרה מאימא, שלא הגיעה. היא רכנה על המחשב הקטן, עסוקה בלהקליד.
זה היה היומן שלה.
הוא מחבק ומנשק אותה, ונכנס למטבח. שולף סיר מהמגירה התחתונה ומתחיל לקצוץ בצל. המטבח נקי ומסודר, ובקרוב יהיה הפוך ומבולגן.
בזמן שהפסטה מתבשלת על הכיריים, הוא מתיישב באנחה על מיטת הנוער בכוך שהוא החדר שלו. ללמד ילדים, הוא חושב, זו עבודת נמלים. צריך לשים לב לכל מילה.
הוא מתיישב להכין שיעורים. מחשבות על גיא עולות בו. היכן הוא מבלה כעת? הוא בסדר?
נמאס לו להרגיש בוגר ואחראי. הוא הרגיש שזו יהירות, להיות הבן הטוב, הקרוב, שאפשר לסמוך עליו.
הוא קם במהירות, לקח את כל החסכונות שלו, ויצא מהבית.
הוא הלך ברחוב במהירות, לא נותן למחשבות להפריע לו בדרכו, לחסום אותו ממה שעמד לעשות.
קעקוע ראשון. עוגן על אמת יד שמאל.
אין לך אלהים. תצרח עליו אימא. אתה עושה לי בושות.
היא תמיד נחמדה, אבל לכל אחד יש קטעים.
אולי אתה משטה בעצמך. הוא שוב חושב. אולי לא עשית את זה כדי לברוח מלהיות הבן הטוב. אולי עשית את זה בשבילה. למענה. כדי שתרגיש בטוחה איתך, כמו בבית.
הוא נד בראשו. מספיק לקשקש. אני לא מאצ'ואיסט, אני לא רומנטיקן. אני רק אני. בחור פשוט. מתופף, פילוסוף, בשלן.
קול קורא בשמו. שמא אלהים הוא הקורא? עלה למעלה עלה, כי כוח עז לך. עשה ככל שביכולתך, ותצמח. עמוד מול האמת שלך ביראת כבוד. התבונן בה. מה היא אומרת לך? מה היא מנסה לספר?
אתה אוהב. אתה מסובך. אתה שקוע עמוק בעבר, ותלוי כל כך בעתיד. אין לך צורך לתקן את דרכיך, אתה לא מתחרט, האשמה לא בך. רק באבא הזה שהתעקש לברוח.
אולי לא עשית את הקעקוע הזה כדי להתחבר אליה, לגרום לה להרגיש בטוחה. אולי ניסית להתחבר אליו. לסמן לו: בוא, חזור. אני בצד שלך. אני אגן עליך. אני אשמור עליך. אין לך עוד צורך בבריחה.
אבל לא. האח התאום שלו כבר לא ישוב, כבר לא יסמוך.
הוא מתחיל לחזור הביתה. לאימא, לכוך שלו, לפסטה.
מהו אלהים? מהי הרוח הזו, הנושבת סביבך כל הזמן, נושפת בעורפך, מזרזת אותך לעלות, להתקדם, לשאוף, לצמוח?
הפסק. הוא פוקד על עצמו. חדל. את הרהורי הפילוסופיה שמור לאחר כך. למחר. ליום אחר. די לנסות להבין, לחשב כל דבר, להיות כל כך מעורב.
העצים מצילים עליו כשהוא פוסע על המדרכה. ציפור חולפת מתגרה בחתול מצומרר. דמעה נושרת לו מקצה העין. מה אתה בוכה כמו ילד. תראה כמה עושים בשבילך. איפה גיא, איפה החצי השני שלו. והיא? מה איתה? היא עוד תבוא, בזמנה שלה. היא עוד תבוא.
הוא עולה במדרגות אחת אחת, עוד לא מוכן לעזוב את החישובים. ריח הפסטה מלווה אותו, והוא בא.
הסיפור של מאיה ותומרריעות.
שעה של לילה. מאיה ותומר מתחבאים מתחת לעץ. ממי הם מתחבאים? אולי מהחושך, אולי ממחשבות. תומר אוחז בידה של מאיה, ולוחש לה שהוא יאהב אותה לנצח. היא מחייכת, מאושרת.
"גם את מרגישה הכי טיפשה בעולם?" הוא שואל אותה.
והיא עונה לו כן.
אז הם פשוט מתחבקים, ומרגישים מבוגרים, ולא כמו בסרט.
מאיה מוציאה גיטרה ושרה לו שירי אהבה.
תומר שוזר לה כתר מפרחים שאסף בדרך.
"את המלכה שלי," הוא מגחך אליה, ושניהם מתגלגלים מצחוק כמו ילדים קטנים.
"את יפה כמו הירח," הוא מכריז.
"מה יפה בו?" היא תוהה, והוא שוב צוחק.
"אתה מתוק כמו קובית סוכר," היא אומרת, והוא מעווה את פניו במיאוס.
ואז הוא פשוט מנשק אותה, כמו שאהוב אמיתי מנשק את אהובתו האמיתית, ואומר לה שמחר בית ספר ושכבר שלוש בלילה וצריך ללכת לישון.
"אבל יש עוד שלוש דקות," היא אומרת בעיניים פעורות, ילדה קטנה לפתע.
והוא מלטף את שיערה ומהנהן ושותק.
"חשבת פעם על הכוכבים?" הוא שואל, והיא צוחקת.
"לא, ברצינות," הוא נשכב לידה על הדשא. "חשבת עליהם פעם?"
"לא," היא עונה. "למה?"
"הם רחוקים כל כך, ותמיד מדברים עליהם, ואיך בכלל אפשר לדעת."
"אתה צודק." היא אומרת, ומקימה אותו על הרגליים.
"בוא, מחר יום חדש."
"אני מפחד."
"גם אני. אבל אין לנו ברירה."
"אל תהיי קלישאתית ומציאותית כל כך. אנחנו תמיד יכולים להישאר כאן."
אבל היא רק מחייכת בשובבות, והולכת.
אז קראתי.שורדתתת
ובכן,
את כותבת נהדר נהדר נהדר. ממש.
מלא בעומק ובעניין אבל גם זורם מבחינת העלילה.
אבל, הי, הילדים שם - תקשיבי, הם מתוארים כנערי עשרה פלוס.
זו ממש לא התנהגות ומחשבות של ילדים. הם בוגרים באופן יוצא מן הכלל.
במיוחד המחשבות של תומר
אוי, אבל את כותבת כלכך יפה.
הם באמת לא ילדים, הם בני שבע עשרה.ריעות.

או-או, זו תפנית בעלילה
שורדתתתאחרונה
מישהו בכללריעות.
למישהו
אכפת?
אז אולי אין לי פרוזק. אבל יש לי אריפלייריעות.
סליחהריעות.

