שרשור חדש
10 שאלותJustMe

 

1.על מה נאמר :"לא ימיש" ועל מה :"לא ימוש"?

2.מתי הוזכר:"לדור דור" ומתי "מדור דור"?

3.מי הם שני האנשים שאמרו :"בלעדי" ?

4.מתי הוזכר :" על אודות ישראל" ?

5. מי הם שני האנשים שאמרו :"אל עליון קונה שמים וארץ"?

6. השלימי: "ויקראו בית את ישראל את שמו  ______".

7. צייני כמה שיותר פעמים בחומר (כולל המחוזי) שבהן נאמר: "כפעם בפעם".

8.כנ"ל על "כזה וכזה"

9.כנ"ל על "כזאת וכזאת"

10. "וידעתם כי אני ה' אלוקיכם"- עקב מה ידעו?

בהצלחה.

 

 

..אלישע בן אבויה

1. יהושע, ספר התורה.

2. בסנה, אחרי מלחמת עמלק.

3. אברהם, יוסף.

4. אצל יתרו.

5. מלכי צדק, אברהם.

6. מן

7 8 9 - אני לא מחבב שאלות של 'כמה שיותר', אפשר להמשיך לחשוב שעות אחרי שאמרת את כל האפשרויות.

10. יש כמה. הראשון: ולקחתי אתכם לי לעם והייתי לכם לאלהים וידעתם כי אני ה' אלהיכם

לגבי 7 8 ו9JustMe

 

א. באמת הייתי צריכה לרשום בסוגריים את מספר הפעמים שהביטוי מוזכר.

ב. לדעתי  שאלות מסוג כזה דווקא  טובות לבדיקת מידת הבקיאות בתנ"ך.

 

אממיהודה פ.

1.על מה נאמר :"לא ימיש" ועל מה :"לא ימוש"? לא ימיש מעשות פרי, לא ימוש ספר התורה

2.מתי הוזכר:"לדור דור" ומתי "מדור דור"? מלחמה לה' בעמלק מדור דור

3.מי הם שני האנשים שאמרו :"בלעדי" ? משה, יוסף?

4.מתי הוזכר :" על אודות ישראל" ?

5. מי הם שני האנשים שאמרו :"אל עליון קונה שמים וארץ"? אברהם

6. השלימי: "ויקראו בית את ישראל את שמו  ______".

7. צייני כמה שיותר פעמים בחומר (כולל המחוזי) שבהן נאמר: "כפעם בפעם". בלעם,

8.כנ"ל על "כזה וכזה"

9.כנ"ל על "כזאת וכזאת" עכן, 

10. "וידעתם כי אני ה' אלוקיכם"- עקב מה ידעו?

יפה,תשובות:JustMeאחרונה

1."לא ימיש" : יהושע, מעשות פרי, עמוד הענן. (האמת ששניכם חידשתם לי,אני חשבתי רק על עמוד הענן ),"לא ימוש" ספר התורה.

2."לדור דור"- בסנה,"זה שמי לעולם..."   "מדור דור"- מלמה לה' בעמלק.

3.אברהם,יוסף.

4.בדברי משה ליתרו.

5. מלכיצדק, אברהם.

6.מן.

7,8,9:במקורות למטה.

10. בהבטחת הגאולה למשה (תודה על החידוש) ,בין הערבים תאכלו בשר ובבקר תשבעו לחם.

 

 

 

 

 

מקורות ל1:

  1. שמות יג22: "לא ימיש עמוד הענן יומם ועמוד האש לילה לפני העם"
  2. שמות לג11: "יהושע בן נון נער לא ימיש מתוך האהל"
  3. ירמיהו יז8:ובשנת בצרת לא ידאג ולא ימיש מעשות פרי"

מקורות ל3:

1.בראשית יד24: "בלעדי רק אשר אכלו הנערים וחלק האנשים אשר הלכו אתי ענר אשכל וממרא הם יקחו חלקם"

2."ויען יוסף את פרעה לאמר בלעדי אלהים יענה את שלום פרעה"

 

מקורות ל4:

"ויספר משה לחתנו את כל אשר עשה ה' לפרעה ולמצרים על אודת ישראל את כל התלאה אשר מצאתם בדרך ויצלם ה'

מקורות ל7:

  1. במדבר כד1: "וירא בלעם כי טוב בעיני ה' לברך את ישראל ולא הלך כפעם בפעם לקראת נחשים .."
  2. שופטים טז20: "ותאמר פלשתים עליך שמשון ויקץ משנתו ויאמר אצא כפעם בפעם ואנער והוא לא ידע כי ה' סר מעליו"
  3. שופטים כ30: "ויעלו בני ישראל אל בני בנימן ביום השלישי ויערכו אל הגבעה כפעם בפעם"
  4. שופטים כ31: "ויצאו בני בנימן לקראת העם הנתקו מן העיר ויחלו להכות מהעם חללים כפעם בפעם במסלות אשר אחת עלה בית אל ואחת גבעתה בשדה כשלשים איש בישראל"
  5. שמואל א ג10: "ויבא ה' ויתיצב ויקרא כפעם בפעם שמואל שמואל ויאמר שמואל דבר כי שמע עבדך"
  6. שמואל א כ25: "וישב המלך על מושבו כפעם בפעם אל מושב הקיר ויקם יהונתן.."

מקורות ל8:

  1. שופטים יח4: "ויאמר אלהם כזה וכזה עשה לי מיכה וישכרני ואהי לו לכהן"
  2. שמואל ב יא25: "ויאמר דוד אל המלאך כה תאמר אל יואב אל ירע בעיניך את הדבר הזה כי כזה וכזה תאכל החרב..
  3. מלכים א יד5: "וה' אמר אל אחיהו הנה אשת ירבעם באה לדרש דבר מעמך אל בנה כי חלה הוא כזה וכזה תדבר אליה...

מקורות ל9:

  1. יהושע ז20: "ויען עכן את יהושע ויאמר אמנה אנכי חטאתי לה' אלהי ישראל וכזאת וכזאת עשיתי"
  2. שמואל ב יז15: "ויאמר חושי אל צדוק ואל אביתר הכהנים כזאת וכזאת יעץ אחיתפל את אבשלם ואת זקני ישראל וכזאת וכזאת יעצתי אני"
  3. מלכים ב ה4: "ויבא ויגד לאדניו לאמר כזאת וכזאת דברה הנערה אשר מארץ ישראל"
  4. מלכים ב ט12: "ויאמרו שקר הגד נא לנו ויאמר כזאת וכזאת אמר אלי לאמר כה אמר ה' משחתיך למלך אל ישראל"

מקורות ל10:

  1. "ולקחתי אתכם לי לעם והייתי לכם לאלהים וידעתם כי אני ה' אלהיכם המוציא אתכם מתחת סבלות מצרים.."
  2. : "שמעתי את תלונת בני ישראל דבר אלהם לאמר בין הערבים תאכלו בשר ובבקר תשבעו לחם וידעתם כי אני ה' אלהיכם"
נעשה שרשור כזה?יהודה פ.

בגמרא ראיתי המון אגדתות שמסבירות סיפורים מקראיים.

רוצים שנעשה שרשור מרוכז של מקורות כאלו?

אני למשל ראיתי במסכת אחת(אמצא מקור) פירושים לסיפור שמשון, אבשלום, יהודה ותמר 

הפירושים שם עזרו לי לזכור.

טוב עד כאן החפירה.

אשמח אם תיתן דוגמהJustMe
היום...יהודה פ.

למדתי את מסכת סוטה ושם היה מסופר על פרקים א' ב' של שמות עם דיוקים בפסוקים 

מזה אפשר למשל להשוות עם מקרים אחרים(לא עולה לי לראש בדיוק)

כדאי שנעשה שרשור לדעתי..JustMe
אני מאוד ממליץ לעיין בתורה תמימה על הפסוקאנונימי (פותח)

הוא מביא הרבה מדרשי חז"ל על כל פסוק, ונותן הסבר משלו שממש פוקח עיניים ומתיישב היטב גם בשכל וגם בפשט.

אגב הוא מביא גם מדרשי הלכה וכך אפשר גם ללמוד טעמי המצוות וגם להרויח קצת ידע כללי בהלכה.

כמובן, זה רק על חמישה חומשי תורה וחמש מגילות (בסוף כל חומש)

למשל מהגמרא הבאה(עיינו לעיל)יהודה פ.

מסכת סוטה דף ט: מהמשנה עד לפחות סוף הפרק(דף י"ד

לא הכל נוגע לחומר של החידון.

בהצלחה.

יש נ"ך הוצאת "נחמד למראה" בו מובאים למטה גמרותיהודי אחרונה

ומדרשים הקשורים לפס'.

יש נ"ך שנקרא "מקראות תמימות" הוצאת אור עציון, עם יותר מדרשים וגמרות.

יש חומש תורה תמימה, כנ"ל על התורה.

ויש "אוצר המדרשים" על התנ"ך, ששם עשו עבודה יסודית ביותר וליקטו ה-מון מדרשים וגמרות על כל פס' ופס'.

עזרה דחופה!roniron_4

 

מישהו בבקשה יכול לעזור לי ולתת לי שאלות מחידונים רק על בראשית+ תשובות. אני ממש אשמח, פשוט אני מחפש כבר שבוע ואני רוצה לתרגל את ספר בראשית לפני שאני קופץ לספר הבא בבקשה!!

 

 

ואם גם אפשר תשובות לחידונים משנים קודמות, אני נורא אשמח.

 

 

תודה מראש,

roniron_4

היה פה חידון שלייהודה פ.

הנה הקישור20131019214835.doc

תודהroniron_4אחרונה

יואו אני ממש מודה לך. סוף סוף מצאתי את זה.

יש לך גם אולי את התשובות לחידונים משנים קודמות כי אני רוצה לפתור אותם, אבל אני לא יודע האם אני פותר נכון.

 

נ.ב. יש לך אולי גם חידון של שמות וויקרא?

שאלות.JustMe

1.א.היכן נמצאת פתור, עירו של בלעם?

ב. הביאי שתי הוכחות למיקום משני ספרים שונים.

 

2. א.אלו שתי ארצות כונו :"ארץ זבת חלב ודבש"?

ב. מי כינה כל אחת מהארצות בכינוי זה? (דוגמה אחת לכל ארץ)

 

3.א. השלימי : "ונתתה על המערכת __ __ והיתה ללחם ל ___ אישה לה' "

ב. מתי פעולה זו מוזכרת ע"י נביא בהקשר שלילי?

 

4.א.מתי הוזכר :"לתהילה ולשם תפארת" ומתי :"שם תפארת"?

ב.איזו מילה  נוספת (בהטיה) נמצאת בשני הפסוקים ?

 

5.היכן הוזכרו הביטויים (בערך):

*דרך המלך

*אבד מתוך הקהל

*השיב את העודף

*מתי מספר

 

בהצלחה.

 

2.נראלי ישראל ומצרים (ה' אומר ישראל, והעם מתלונניםתנ"ך

שהוציאו אותם למדבר מארץ זבת חלב ודבש)

ננסה חלקיוסף-דוד

בס"ד

1. א. אשר על הנהר (ארם?).

 

2. א. מצרים וארץ ישראל.

    ב. מצרים- דתן ואבירם, ארץ ישראל- משה (?).

 

3. א. לבונה זכה, אזכרה.

    

   

5. *דרך המלך- "בדרך המלך נלך" (ישראל לאדום).

    *השיב את העודף- פרשיית הגאולה והיובל בויקרא- אם אדם גואל שדה, עליו להשיב את העודף על השנים עד היובל אותם קנה חזרה לעצמו.

תתתיהודה פ.

1.א.היכן נמצאת פתור, עירו של בלעם? ארם נהריים?

ב. הביאי שתי הוכחות למיקום משני ספרים שונים. ספר דברים בסוף שם..

 

2. א.אלו שתי ארצות כונו :"ארץ זבת חלב ודבש"? ארץ ישראל, הארץ שרבשקה רוצה לקחת...

ב. מי כינה כל אחת מהארצות בכינוי זה? (דוגמה אחת לכל ארץ)

 

3.א. השלימי : "ונתתה על המערכת _שתי_ _לחם?_ והיתה ללחם ל _אזכרה__ אישה לה' "

ב. מתי פעולה זו מוזכרת ע"י נביא בהקשר שלילי?

 

4.א.מתי הוזכר :"לתהילה ולשם תפארת" ומתי :"שם תפארת"?

ב.איזו מילה  נוספת (בהטיה) נמצאת בשני הפסוקים ?

 

5.היכן הוזכרו הביטויים (בערך):

*דרך המלך ללכת באדום\חשבון(במדבר)

*אבד מתוך הקהל האוכל ביום כיפור?

*השיב את העודף

*מתי מספר יעקב אחרי הרג שכם

רק שים לבJustMe

הארץ שרבשקה דיבר עליה כונתה "ארץ דגן ותירוש ארץ לחם וכרמים ארץ זית יצהר ודבש"

יפה.תשובות:JustMe

1. א. ארם/ארם נהריים.

ב. ספר במדבר-דברי בלעם עצמו :"מן ארם ינחני בלק מלך מואב" ספר דברים: "ואשר שכר עליך את בלעם בן בעור מפתור ארם נהריים לקללך"

 

2.ארץ כנען, ארץ מצרים.

ב.,ה' למשה (בתחילת שמות) דתן ואבירם.

 

3.א. לבונה זכה, אזכרה.

ב.בישעיהו ס"ו :"מזכיר לבונה-מברך אוון".

 

4.א. *ה' האמיר את עמ"י *

ב. עם.

 

5. *כשבנ"י בקשו לעבור באדום.

*דתן,אבירם,כל אשר להם וכל אשר לקורח

*פרשיית הגאולה והיובל בויקרא

*יעקב לאחר מעשה שמעון ולוי

 

תודה רבה יישר כח!יהודה פ.אחרונה
שאלות על החומר לבית ספרי (וטיפה למחוזי)mehapeset
איפה הוזכרו הביטויים(פחות או יותר):
1.להשיב על כנו
2.מן הבא ביד
3.דבר יום ביומו
4.שנה תמימה
היכן הוזכר:
5."בבוקר בבוקר" (פעמיים בחומר למחוזי)
6.המילה "היום" 3 פעמים בפסוק אחד
7.המילה "ערב" שלוש פעמים בפסוק אחד
8."שנה בשנה"
9.על פי ה' ביד משה
10-שאלה לא רצינית- מתי פרעה אמר שיש הרבה טיפשים?
בהצלחה.
אני לא יודע מה החומר, אבלאלישע בן אבויה

2 ויקח מן הבא בידו מנחה לעשו אחיו

3 יש כמה. מה שעולה לי בראש בסוף מלכים (ובסוף ירמיהו).

4 ואם לא יגאל עד מלאת לו שנה תמימה וקם הבית אשר בעיר וכו'

5 במן, 'בבקר בבקר בהיטיבו את הנרות' (יש לי עוד אחד על קצה האצבעות אבל אני לא מצליח להוציא אותו).

6 ויאמר משה אכלוהו היום כי שבת היום לה' היום לא תמצאוהו בשדה

9 על פי ה' יחנו ועל פי ה' יסעו את משמרת ה' שמרו על פי ה' ביד משה 

תתת(חלק)יהודה פ.

איפה הוזכרו הביטויים(פחות או יותר):
1.להשיב על כנו אותי השיב על כני ואותו תלה שר המשקים בסיפור בחלום פרעה.
2.מן הבא ביד ויקח מן הבא בידו מנחה לאחיו עשיו.
3.דבר יום ביומו
4.שנה תמימה
היכן הוזכר:
5."בבוקר בבוקר" (פעמיים בחומר למחוזי)
6.המילה "היום" 3 פעמים בפסוק אחד
7.המילה "ערב" שלוש פעמים בפסוק אחד בפרשיית יום כיפור?
8."שנה בשנה"
9.על פי ה' ביד משה
10-שאלה לא רצינית- מתי פרעה אמר שיש הרבה טיפשים?

תשובותmehapeset
1.בעניין שר המשקים.
2מתנות יעקב לעשו
3.הקורבנות שמקריבים(נראלי בויקרא )
4.עניין גאולת הבתים בויקרא
5.המן,השוט השוטף בישעיה.
6.כמו שאלישע אמר.
7.כמו שיהודה אמר.
8.כשכיר שנה בשנה יהיה עימו.
9מסעי בני ישראל בראשונה (בבמדבר)
10.הן רבים עתה עם הארץ.
הוספה לחמשJustMeאחרונה

בעניין אמנון :"מדוע אתה ככה דל בן המלך בבקר בבקר"

בקשת עזרהshmenah

שלום לכולם,

 

כתבתי כאן פעם בעבר..

בשבוע הבא, ביום שלישי, יתקיים השלב המחוזי (שלב 2 מתוך 3) בחידון התנ"ך למבוגרים, ממנו יעלו 2 מתמודדים לחידון הארצי שיתקיים בחנוכה.

כמתמודד בשלב המחוזי, הייתי שמח לקבל מבחנים/חידוני דמה על החומר הרלוונטי (חדשים/ישנים/קישורים).

חיפשתי בפורום בהודעות קודמות, אך לא תמיד החומר רלוונטי.

סליחה אם אני מטריח. כמובן שכל עזרה תתקבל בברכה...

 

החומר:

בראשית, שמות (א-כד), ויקרא (יט, כג-כה), במדבר (י-לו), דברים (כ-לד).

יהושע, שופטים, שמואל, מלכים.

ישעיה (א-יב, מ-סו), ירמיה (א-כג, ל-לג), יחזקאל (א-יד, לג-לט), יואל, עמוס, עובדיה, יונה, מיכה.

משלי (א-י, כב-לא).

עזרא ונחמיה, רות ואסתר.

 

תודה!!

 

 

שאלות על בראשית, שמות ויקרא ודברים- עוזר?יוסף-דוד
העלו פה כמה חידונים ואני חושב שהם כן בחומר הנ"ליהודה פ.
אשמח מאד. תודה רבה.shmenah
תדפדף בעמוד הזה ואחורה יש שם.יהודה פ.


יישר כוח גדול. באמת מצאתי הרבה חומר עזר. תודה.shmenah
תודה לחברי הפורום על החומרים הרבים.shmenah

אתמול היה החידון המחוזי.

ב"ה הצלחתי להעפיל לשלב הארצי.

יישר כוח ובהצלחה.JustMe
בהצלחה לכולם.יהודה פ.

העולמי בחנוכה?

לא. הארצי בחנוכה. הארצי זה המקבילה של העולמי בנוערshmenahאחרונה
אם החליפו מנכל לחידון אולי ...ישראל12-$

נקבע פגישה עם החדש כדי להעלות 3 מהמחוזי במקום 1

אפשר לנסות.הוא יכול לשנות את ההחלטה?mehapeset
אפשר לנסות..תנ"ך ב-3>אחרונה

בס"ד

 

למרות שאני לא מאמינה שזה ישתנה..ב"הצלחה (:

5שאלות על החומר למחוזי.mehapeset
שאלות שהתשובות שלהן הן לפי סדר הא"ב (אני עשיתי על האותיות ל-ע) שני חלקי השאלה מדברים על אותה מילה.
ל- ישב בהר ופניו יבולעו בהר.
מ-הקנה נד בהם ואשרי הזורעים עליהם.
נ-עליו הושם מרפא ולגויים מרחוק יינשא.
ס.שיבעים נשחטו בבואו והשמיים נגולו כמותו.
ע.בגללו העם ניגפים והוא ירבץ ויכלה סעיפים.

חג שמח ובהצלחה
Justme
אולייהודה פ.

ל- ישב בהר ופניו יבולעו בהר. נראה לי לבן
מ-הקנה נד בהם ואשרי הזורעים עליהם. מים
נ-עליו הושם מרפא ולגויים מרחוק יינשא. נס
ס.שיבעים נשחטו בבואו והשמיים נגולו כמותו. ספר
ע.בגללו העם ניגפים והוא ירבץ ויכלה סעיפים. עכן?

הרוב נכוןmehapeset
מ, נ וס נכונים.יפה!
יפה מאודmehapeset
נכון.יפה.mehapeset
עוד 6 כאלו.mehapeset
פ. יהיו לגאון ולתפארת לפליטה ולקחת מהם משה ציווה.
צ.ה' קיווה לה ותושם למשקלת.
ק.בליעל הוא מונד כזה ואותו אדמת עמי תעלה.
ר.ה' לחסידיו אותם ישמור והן ירמסו עטרת גאות שיכור.
ש.עול יחובל מפניו ומזוזות פתח היכל נעשו מעציו.
ת. מפני גערת ה' יגלו מסדתיה ובל יפלו יושביה.
ר- רגליתנ"ך
צ- צדקה, ת- תבל?יוסף-דוד
פ- פרי הארץ?יוסף-דוד
יפה מאוד!mehapeset
נשארו ק' וש'.
ק' זה קוץ?יהודה פ.
ש' שמן?יהודה פ.
כן וכןmehapesetאחרונה
מכירים את זה שיש ימים שפשוט אינלך כח להמשיך???בין הצלילים

בס"ד

 

אני ממש רוצה להשקיע וללמוד ובעז"ה להיבחן... אבל אין כוחות לזה!!!

 

מאיפה אני אקח את הכח כדי סה"כ לפתוח תנ"ך ולשקוע לתוכו לחצי שעה??

...חידוניסט לשעבר

ככל שמועד החידון מתקרב והוא נהיה מוחשי יותר- יותר קל לנצל את הזמן וללמוד. זה לא נורא אם 4 חודשים לפני השלב הבית ספרי לא לומדים כל רגע. לדעתי זו לא סיבה לדאגה.

בהצלחה!

לדעתי,mehapeset
צריך פשוט להתחיל.להתחיל ללמוד,גם כשלא בא לך.להמשיך הרבה פחות קשה מלהתחיל (אצלי).
כמובן שמומלץ ללמוד דברים אהובים יותר כשאין כוח,כי ככה זה יותר קל.
וחוצמזה,את מכירה את עצמך ויודעת מה מדרבן אותך ללמוד.להבטיח לעצמך גלידה אם תלמדי יעזור לך ?לחשוב מה תלבשי בעולמי בע"ה יעודד אותך[ ] ? לכי על זה.
בהצלחה
זה נכון אבליהודה פ.

אם לומדים בכח לפעמים זה פחות טוב

צריך ללמוד דברים שכיף

כי מי שילמד בכח לא בטוח שיקלוט מה שלומד וחבל

זו דעתי וגם לי זה קורה לפעמים אך כשמתקרב החידון פתאום יש מרץ טוב

בהצלחה 

עושים סיבוב בחוץ, לוקחים אויר, חוזרים וצוללים!חליל הרועיםאחרונה
מישו (חוץ מיהודה) שמע על זה שהולכים לבטל אתבין הצלילים

בס"ד

 

חידון התנ"ך העולמי????

אעעע??? cookie_monster
כן תראו:יהודה פ.
http://news.walla.co.il/?w=%2F2689%2F2679502

בע"ה שזה לא יקרה

חג שמח ושבת שלום

לא לצעוק חזק מדייוסף-דוד

בס"ד

אם משהו יתבטל- זה רק העולמי.

גם אז, נראה לי שזה רק יעבור אחריות, לא באמת יתבטל...

איןןןןןן מצב!!!!!!!תנ"ך ב-3>

בס"ד

 אסור להם לבטל את זההההההה!! כבר 50 שנה החידון מתקיים כל שנה מה קרה שפתאום רוצים לבטל??? 

אם יש להם חוסר בתקציב אז שיורידו מדברים אחרים, למה דווקא מהחידון??

העברת בעלות....דרדס!!!!!!אחרונה

אם לצה"ל יש בעיות בתקציב שיעבירו את האחריות למשהוא אחר, החידון הוא לא קשור לצבא הוא משהוא אזרחי לחלוטין!!!!

שאלהיהודה פ.

יכול להיות שכבר התדיינו פה אבל בכל זאת

מה אתם אומרים על נח"ת?

כדאי להצטרף?

אילו בעיות יש שם?(מעורב וכד')

אשמח לתגובות ענייניות(ממי שהיה וממי שיודע)

יש לכם תגובות?|נואש|יהודה פ.
מאוד כדאי. מאוד.cookie_monster

אז כן, מעורב. אבל זה לא כזה בעייתי לדעתי.

הרמת לימוד שם של תנך היא גבוהה פי עשר מכל מקום אחר שתמצא.

חוצמזה שזה ממש נחמד וכיף

בקיצור- ממולץ מאוד.

אם יש שאלות, אשמח לענות באישי

לגבייהודה פ.

המעורב זה כן בעייתי הסבירו לי שיושבים במעגל אמנם בנים צד אחד ובנות צד שני

אבל זה נגמר בזה?

והקטע עם החילונים לא מוריד את הרמה הדתית שם?(סליחה ממי שנפגע זה מאד חשוב לי)

ועוד שאלה מישו בא לפעילות שלהם שבוע הבא?

סליחה על רוח הקרביות שהיתה בי עכשיומוציא לשון

למיטב ידיעתי זה נגמר בזה..cookie_monster

ולגבי החילונים- לא, בכלל לא.

החילונים שבאים באים בשביל ללמוד תנך, לא לעשות שטויות.

ואני לא יודעת

למיטב ידיעתי-אנונימי (פותח)

יש שם בעיות של חוסר צניעות וכל זה (בגלל שזה מעורב) , כי אחרי הכל גם אם הכי משתדלים ורוצים- אין אפוטרופוס לעריות, אז קח את זה בחשבון.

.

 

תשובותאנונימי (פותח)

ב"ה

שלום וברכה.

אני חברה בנח"ת ואשתדל לעזור לך...

אז ככה:

נח"ת זה אחלה ארגון. באמת. לומדים ברמה, אנשים מדהימים וכיף מאוד. אני אישית לומדת המון המון תנ"ך בזכות היותי נח"תיסטית...

אני מאוד ממליצה להצטרף.

בקשר למעורב, אני רואה בזה בעיה באופן כללי ומאוד מזדהה עם החששות שלך. אין לי פתרון לזה, אני בעצמי לא יודעת אם להמשיך בנח"ת בדיוק מהסיבה הזו, אבל כן אוכל לומר שהאוירה טובה בהרבה, חיובית ורצינית ממקומות מעורבים אחרים. אנשים באים על בסיס של לימוד תנ"ך, אלו חבר'ה רציניים, והאוירה טובה בהתאם, לא בעייתית כמו בתנועות נוער אחרות.

אתה גם יכול לבחור עד כמה להיות מעורב בשיחות סתם, בפעילויות וכו'.

בקשר לחילונים - במחוז שלי (ירושלים) לצערי אין הרבה חילונים, נח"ת מכוון אמנם לכל מי שרוצה אבל הרוב דתיים. ההימצאות של (קצת) חילונים לא מורידה את הרמה, בכלל לא. להפך, יש קבלה של כל אחד כפי שהוא, הבנה מוחלטת שכל אחד ינהג כפי שמתאים לו. האווירה בכללי היא באמת באמת של לימוד תנ"ך!

אני אבוא לפעילות מחר אי"ה.

מקווה שלא עניתי מאוחר מדי ושעזרתי.

בהצלחה, ותדע שעד שלא באים באמת לא יודעים מה זה נח"ת (מניסיון!) אז כדאי לך לבוא לפחות לשיעור ניסיון, ואז כבר תתרשם מהמציאות בעצמך...

 

 

טוביהודה פ.

אז הלכתי לשיעור בחמישי

היינו 3 פלוס המעבירה(מחוז מרכז)

היינו 3 בנים

ובסוף דיברתי עם המזכמית והיא ענתה לי על הרבה שאלות

בע"ה אגיע מחר

יש לכם מושג אם באים לבד\ביחד?

תודה לכל מי שהגיב\ענה\השתתף

מחוז ירושלים יוצא ביחד (מי שרוצה) מתחנה מרכזית~מישי~

אבל זה לא אותו הדבר כי ירושלים מחוז הרבה יותר גדול..

 

תשאל את המזכ"מית שלך אולי יש כמה חבר'ה שיוצאים ביחד מהמחוז ויהיה לך נוח לצאת איתם (יכול להיות שהם גם יוצאים כמחוז אין לי מושג..).

 

לגבי החילונים- בסופו של דבר לומדים מנקודת מבט דתית כי זה הרוב המוחלט של הנוכחים...

זה עדיין רלוונטי לענות?אילת.

אם כן אני אשמח.

לנח"ת בכללי-כןיהודה פ.
אז תשובה,אילת.אחרונה

אני מאוד ממליצה.

מבחינת התנ"ך, הרמה גבוהה מאוד, ומה שאולי משמעותי יותר הוא שלומדים תנ"ך ומעיינים בו, ולא רק משננים אותו.

מבחינת האנשים והחברה, יש שם אנשים מדהימים, שאוהבים ללמוד תנ"ך. באופן כללי זה מקום שכיף להיות בו.

 

בעיות אפשריות:

א. המעורב - מה שאני תמיד אומרת, הוא שאתה יכול לקבוע את הגבולות שלך, ואתה גם יכול לשמור אותם.

כלומר השיעור הוא במעגל, ותצטרך להיות נימוסי כלפי בנות גם מחוץ לשיעורים.

זה יכול להיגמר בזה, ואם אתה מחליט שזה הגבול שלך ושומר עליו זה יגמר בזה.

 

מבחינת החילונים, אז ממש לא. הם לא מורידים את הרמה, לא הדתית, לא הרצינית, ולא התנ"כית.

 

ב. סגנון לימוד התנ"ך - לא בהכרח בעיה. כל אחד מעביר שיעור על מה שבא לו בסגנון שבא לו, כשהלימוד הוא לרוב פשט. אם יש לך בעיה עם לימוד פשט, תהיה לך בעיה בנח"ת.

יש לפעמים גם שימוש באמצעים ספרותיים (לדוג' מבנים כיאסטיים), ומקורות ארכיאולוגיים (דוגמת מצבת מישע). אם יש לך בעיה עם זה, יכולה להיות לך בעיה עם חלק מהשיעורים בנח"ת.

 

צריך להזיז את החידון הבי"סיהודה פ.

הוא יוצא יום אחרי מועד חורף של מתמטיקה 

ויוצא צמוד להרבה מועדי חורף

אין לי מושג למי לפנות מי שיודע שישתדל להזיז ותבוא עליו ברכה (ועל כולנו בע"ה)

שנה טובה

אפשר אולי לדבר עם שלמה ונטורהתנ"ך ב-3>

בס"ד

 

אבל לא נראה לי שיזיזו את זה..כי גם שנה שעברה המחוזי יצא יום או יומיים לפני איזושהיא בגרות ולא דחו..דוחים רק אם זה יוצא באותו יום..אבל אפשר לנסות לדבר איתו כי תכל'ס אין מה להפסיד..ב"הצלחה (:

...אילת.אחרונה

שלמה ונטורה פרש לגמלאות, ואיציק בן אבי החליף אותו.

 

תהיה לנח"ת פגישה איתו מייד אחרי סוכות, אז נוכל להזכיר את זה.

אתם יכולים לפנות אליו בעצמכם במספר הזה - 5603164 - 02 .

אפשר את החומר של החידון תנ"ך של ה-3 שנים הקרובות?אנונימי (פותח)
בשירשור הנעוץ לעיל. בכל זאת אעתיק להודעה.. כנס\י..~מישי~
החומר לחידון התנ"ך לשנת תשע"ג- תשע"ה
שימו לב: החומר לבתי הספר הממלכתיים שונה מזה של תלמידי בתי הספר הדתיים.

 
2.1 החומר לחידון לתלמידי בתי הספר הממלכתיים
 
א. לחידון הבית ספרי
בראשית: פרקים יב-נ
שמות: פרקים א'-כד', לא'-לד'
במדבר: פרקים י'- יז', כ'- כה', כז', לב'
יהושע: פרקים א'-יא', יד', כב'- כד'
שופטים: כל הספר
רות: כל הספר
 
ב. לחידון המחוזי – תוספת לנ"ל
שמואל א': כל הספר
שמואל ב': כל הספר
מלכים א': כל הספר
מלכים ב': כל הספר
יונה: כל הספר
 
ג. לחידון הארצי המסכם – תוספת לנ"ל
ויקרא: פרקים יט', כג', כד',כה'
דברים: פרקים יט', כג', כד',כה'
ישעיה: פרקים א'-יב', כה'- לה', ס'- סו'
ירמיה: פרקים א'-ב', יא'-כג', ל'- לג'
הושע: פרקים א'- ו', יא'- יד'
איוב: פרקים א'-ב', לח'- מב'
עזרא: פרקים א', ג', ז', ט', י'
נחמיה: כל הספר
דברי הימים ב': פרקים יז'- לו'
 
ד. לחידון העולמי – תוספת לנ"ל
יחזקאל: פרקים יז'- כ',כז'- כח' ,לג'-לד', לו'-לז'
עמוס: כל הספר
מיכה: כל הספר
צפניה: כל הספר
זכריה: כל הספר
מלאכי: כל הספר
משלי: פרקים כ'- לא'
חגי: כל הספר
תהילים: פרקים א'- ב', יט'- ל'
 
2.2 החומר לחידון לתלמידי בתי הספר הדתיים
 
א. לחידון הבית ספרי
בראשית: פרקים יב'-נ'
שמות: פרקים א'-כד' ,לא'-לד'
ויקרא: פרקים יט', כג', כד',כה'
במדבר: פרקים י'- יז',כ'- כה', כז', לב'
דברים: פפרקים כ'- כז', כט'- לד'
יהושע: פרקים א'-יא', יד', כב'- כד'
שופטים: כל הספר
רות: כל הספר
 
ב. לחידון המחוזי – תוספת לנ"ל
שמואל א': כל הספר
שמואל ב': כל הספר
מלכים א': כל הספר
מלכים ב': כל הספר
ישעיה: פרקים א'-יב', כה'- לה', ס'- סו'
ירמיה: פרקים א'-ב', יא'-כג', ל'- לג'
יונה: כל הספר
 
ג. לחידון הארצי המסכם – תוספת לנ"ל
הושע: פרקים א'- ו', יא'- יד'
עמוס: כל הספר
חגי: כל הספר
תהילים: פרקים א'- ב', יט'- ל'
איוב: פרקים א'-ב', לח'- מב'
עזרא: פרקים א', ג', ז', ט', י'
נחמיה: כל הספר
דברי הימים ב': פרקים יז'- לו'
 
ד.

לחידון העולמי – תוספת לנ"ל
יחזקאל: פרקים יז'- כ',כז'- כח' ,לג'-לד', לו'-לז'
מיכה: כל הספר
זכריה: כל הספר
מלאכי: כל הספר
צפניה: כל הספר
משלי: פרקים כ'- לא'

תודה רבה- תזכי למצוות!אנונימי (פותח)
מתי החידון הראשון? אם עבר אז מתי זה שנה הבאה?אנונימי (פותח)
ו' שבט ה'תשע"דאנונימי (פותח)אחרונה
חידון התנ"ך תשע"ד-דבורה-

האם אפשר להשתתף בחידון, בבית ספר שלא משתתף?

אשמח לדעת פרטים, למי לפנות וכו'.

תודה!

תפני לרכז המחוז של המחוז של המקום בו את גרה~מישי~

להרשמה לחידון יש לפנות לרכזי חידון התנ"ך במחוזות, כמפורט להלן:
מחוז צפון: גבי לובטון טל. 04-6500110, 050-8150040
מחוז חיפה: חנוך כליל החורש טל. 04-8632646, 050-6283512
מחוז מרכז: מאיר אסא טל. 03-9180806, 052-3654412
מחוז תל אביב: איריס מייזלס טל. 052-2211710, 03-6896183 (בטי ויינשטוק)
מחוז דרום: גדי בן אמו טל. 08-6263187, 050-6282797
מחוז ירושלים: לאה נשר/ חוה אברבנאל 052-2552792, 02-5601142 (אסנת)

 

אגב אם יש סיכוי שבית הספר יסכים להוציא עבורך  חידון בית ספרי את יכולה פשוט לדבר עם רכז התנ"ך שלך ולבקש ממנו להרשם..

איזה מחוז את? אני יכולה לתת לך את המספר של הרכז/תמלכת הלבבות
מחוז ירושלים-דבורה-אחרונה

תודה ושנה טובה

ועוד חידוןיהודה פ.

20130911160356.doc בהצלוחה!

תודה רבה!~מישי~אחרונה
פונה גם כאן- לימוד יומי בתנ"ךנפשי ישובב

האם משהו מכם יודע האם יש חלוקת לימוד יומי של התנ"ך לשנה זו, התשע"ד, 2 פרקים ליום? איך אפשר להשיג את זה? מי שיודע אשמח שיעלה זאת לכאן.

 

כל טוב, ושנה מבורכת!

בתודה..

ממה שאני זוכרת,~א.ל

אלו היו 2 פרקים ליום, מתחילת ספר יהושע,

ובשבת- קוראים את פרשות התורה+ 2 הפרקים כרגיל, מהספר בו נמצאים.

זכור  לי שהטבלה שהייתה, הותאמה לעד סוף סוכות.

 

אבל תמיד ניתן ליצור טבלה לבד. לא פחות טובה ויעילה..

בהצלחה!

קישור לאתר עם לוח תנ"ך יומי לשנת תשע"ד~מישי~אחרונה
שלום לכולם וערב טוב מלכת הלבבות

יש למישהו מושג אם החידון המחוזי של מחוז מרכז ומחוז חיפה יוצא באותו יום?

ומה לגבי הימי עיון?

החידון עצמו באותו יום לכל המחוזות..תנ"ך ב-3>

בע"ה

 

לגבי הימי עיון- אין לי מושג (:

יפרסמו בהמשך את תאריכי ימי העיוןיהודה פ.אחרונה
תאריכים חידון התנ"ך תשע"ד~מישי~

פורסמו התאריכים וכן פרטים לגבי החידון באתר מקראנט. (חוץ מחוזר מנכ"ל שיפורסם בימים הקרובים).

מסתבר שגם השנה יעלה רק אחד מכל מחוז (מכל זרם)... ...

קישור: http://www.cet.ac.il/mikranet/bible-quiz/index.asp

 

התאריכים:

בית ספרי- ו' שבט
מחוזי- ד' אדר א'

ימי עיון לחידון הארצי- יח-יט אדר א'

ארצי בכתב- יז' אדר ב'

ארצי טלווזיוני- כג' אדר ב'

עולמי - ו' אייר

 

ב"הצלחה לכל המתמודדים!

 

בית ספרי   ו' שבט תשע"ד, 7.1.14
מחוזי ד' אדר א' תשע"ד, 4.2.14
ימי עיון לחידון הארצי יח'-יט' אדר א' תשע"ד, 18-19.2.14
ארצי בכתב יז' אדר ב' תשע"ד, 19.3.14
ארצי טלוויזיוני כג' אדר ב' תשע"ד, 25.3.14
החידון העולמי  


 

 

בית ספרי   ו' שבט תשע"ד, 7.1.14
מחוזי ד' אדר א' תשע"ד, 4.2.14
ימי עיון לחידון הארצי יח'-יט' אדר א' תשע"ד, 18-19.2.14
ארצי בכתב יז' אדר ב' תשע"ד, 19.3.14
ארצי טלוויזיוני כג' אדר ב' תשע"ד, 25.3.14
החידון העולמי  

 

בית ספרי   ו' שבט תשע"ד, 7.1.14
מחוזי ד' אדר א' תשע"ד, 4.2.14
ימי עיון לחידון הארצי יח'-יט' אדר א' תשע"ד, 18-19.2.14
ארצי בכתב יז' אדר ב' תשע"ד, 19.3.14
ארצי טלוויזיוני כג' אדר ב' תשע"ד, 25.3.14
החידון העולמי  
תודה ובאסה שנשאר ככהיהודה פ.
מסכימה. זה מה יש.~מישי~

אני לא יכולים לשנות את זה..

בעז"ה יהיה טוב

תודה על העדכון (:תנ"ך ב-3>

בס"ד

 

ומישו יודע אם גם בתשע"ד יהיה אותו סגנון של שאלות כמו שהיה בתשע"ג?

אי אפשרק לדעת הם לא מפרסמים אם יש שינויים~מישי~

צריך לחכות לבית ספרי ואז נראה..

מתי הימי עיון למחוזי.?מלכת הלבבותאחרונה
רוצים שנמשיך עם החידונים?יהודה פ.

מי שירצה שיגיב ונעלה(יש לי במחסנים...)צוחק

חידון מעולה! תודה רבה.~מישי~

נראה לי יש טעות בתשובון- בשאלה 14 התשובה היא ב' ולא א' כפי שכתוב בתשובון..

השאלות ממש טובות , בדיוק בסגנון ששאלו השנה ...

נראה לי ששתי התשובות נכונותJustMe

בעניין הצרעת כתוב: "וַיֹּאמֶר יְהוָה פִּתְאֹם, אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן וְאֶל-מִרְיָם, צְאוּ שְׁלָשְׁתְּכֶם, אֶל-אֹהֶל מוֹעֵד"

אבל לא חשבתי על זה כשראיתי את השאלה,חשבתי על המלחמה באמורי :"וַיָּבֹא אֲלֵיהֶם יְהוֹשֻׁעַ, פִּתְאֹם:  כָּל-הַלַּיְלָה, עָלָה מִן-הַגִּלְגָּל"

תודה רבה על החידון.

תודה על התגובות וההענותיהודה פ.

אעלה בע"ה עוד חידונים שאכין\יש לי

ד.א. או אותו או את החידון השני כתבתי איזה חצי שעה לפני מתכונת בהסטוריה...הגיוני שיהיה טעויות...

אולי תעלו גם אתם חידונים?יהודה פ.

(מנוסח בלשון זכר אך מתייחס לזכר ונקבה כאחת)

חידונים ?מלכת הלבבות
עוד חידון?יהודה פ.אחרונה
שנה טובה לכווווולם(שרשור מרוכז)יהודה פ.
שנה טובה!cookie_monster

וסליחה אם פגעתי במישהו

שנה טובה!!! תנצלו ת'3 ימים לתנ"ךבין הצליליםאחרונה

בס"ד

 

סתאם!!

 

ב"הצלחה לכולם!! ושתהיה שנה מעולה!!

 

וסליחה אם פגעתי....

 

מתלבטיהודה פ.

יש לכם הצעה מה עושים כשאין כח ללמוד אפילו פסוק?

רעיונות יתקבלו בברכה(תגיבו פה כדי שגם אחרים יוכלו להעזר)

אוכלים קצת ואז ממשיכים :9אנונימי (פותח)
אנונימי (פותח)
יותר רצינייהודה פ.

זה קרה לי שנה שעברה שבוע לפני המחוזי

אני כן רוצה עזרות כי זה יכול לקרות שוב ח"ו וכי לפעמים לא בא ללמוד תנ"ך

זה משתנה מאדם לאדםJustMe

צריך להחזיר את ההתלהבות ואת הרצון ללמוד. אפשר לעשות את זה בכל מיני דרכים ,למשל לדבר עם מישהו שגם מתעניין בתנ"ך ( לא מזמן המורה שלי (למתמטיקה!) תחקר אותנו על ספר מלכים , וכשחזרתי הביתה אותו יום למדתי שליש מספר שופטים בלי לשים לב-וזה אחרי שבועיים שלא פתחתי תנ"ך כמעט- הדיבור על תנ"ך החזיר לי את ההתלהבות) .אפשר גם לראות חידונים משנים קודמות או ללמוד את מה שאוהבים עם פרשן שאוהבים ואח"כ להתקדם אל נושאים פחות אהובים..

אפשר פשוט לרפרף.. או לחזור על החומר ולא להתעמק יותמלכת הלבבותאחרונה