ויהפכו לנו הימים לששון ולשמחה

חליל הרועים
adar
חלושששששלום לכולם,
אשמח לעצת מי שמכיר את הענין.
יש לי ידיד בישיבה, ואני שם לב אצלו לסימנים מובהקים של תלות רגשית בי. הוא תמיד נחמד אלי בצורה לא רגילה, ה"בוקר טוב" שלו נאמר בהתרגשות כזו... יוזם לעזור לי בכל מיני דברים קטנים בהתרגשות וכו'. בכל מקום שאני בטווח ראייה שלו הוא נועץ בי מבטים.
איך אפשר לעזור לו?
זה כבר לא נעים, אני לא אוהב את זה. מנסה כמה שיותר להתחמק ממנו.. אני מחייך אליו והכל, אבל זה כבר מציק ואני כבר מרגיש אי סימפטיות כלפיו.
פעם למדתי שאי סימפטיות זה דרגה קרובה ל"לא תשנא את אחיך בלבבך". ואני רוצה לנקות את עצמי מהמידה הזו.
אבל איך?
תודה לעוזרים!
יש חוק יחיד בפורום - לא מבקרים ת''ח לטוב ולרע
ט'
טהר ליבנו
רפואה, פרנסה, מלחמה?
לגבי רפואה חז"ל דרשו על "ורפא ירפא" - מכאן שנתנה רשות לרופא לרפא. ומסביר הרמב"ן: ורפא ירפא מכאן שנתנה רשות לרופא לרפאות, לא אמרו שנתנה רשות לחולה להתרפאות.. על כן האנשים הנצים שהכו זה את זה באבן או באגרוף (שמות כא יח) יש על המכה תשלומי הרפואה, כי התורה לא תסמוך דיניה על הנסים, כאשר אמרה (דברים טו יא) כי לא יחדל אביון מקרב הארץ, מדעתו שכן יהיה. אבל ברצות השם דרכי איש אין לו עסק ברופאים".
לגבי פרנסה נאמר בחז"ל שמזונותיו של אדם קצובים, וכמו שפירש הרמח"ל: "אמנם מה שיוכל לשמור את האדם ולהצילו מן המפסידים האלה הוא הבטחון, והוא שישליך יהבו על ה' לגמרי, כאשר ידע כי ודאי אי אפשר שיחסר לאדם מה שנקצב לו, וכמו שאז"ל במאמריהם (ביצה ט"ז): כל מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה וגו', וכן אמרו (יומא ל"ח): אין אדם נוגע במוכן לחבירו אפילו כמלא נימא, וכבר היה אדם יכול להיות יושב ובטל והגזירה (גזירת קיצבת מזונות שקצבו לו בראש השנה) היתה מתקיימת, אם לא שקדם הקנס לכל בני אדם, (בראשית ג): בזעת אפך תאכל לחם, אשר על כן חייב אדם להשתדל איזה השתדלות לצורך פרנסתו, שכן גזר המלך העליון, והרי זה כמס שפורע כל המין האנושי אשר אין להמלט ממנו.
על כן (הואיל וכך גזר המלך) אמרו (ספרי): יכול אפילו יושב ובטל (יראה סימן ברכה) תלמוד לומר: בכל משלח ידך אשר תעשה (שצריך אתה להשתדל ולעשות), אך לא שההשתדלות הוא המועיל, אלא שהשתדלות מוכרח, וכיון שהשתדל הרי יצא ידי חובתו, וכבר יש מקום לברכת שמים שתשרה עליו ואינו צריך לבלות ימיו בחריצות והשתדלות".
במלחמה נאמר בתורה "ה' ילחם לכם ואתם תחרישון" ונאמר במכילתא "ייי ילחם לכם וגו' לא לשעה אלא לעולם ייי ילחם לכם. ר' מאיר אומ' ייי ילחם לכם אם כשאתם עומדין ושותקין המקום עושה לכן מלחמה ועושה לכם נסים וגבורות קל וחומר כשאתם אומ' לפניו שבח".
כמובן שכל המאמרים האלה (ורבים הדומים להם) רק באים להאיר צד מסוים, לענ"ד ברור שאינם באים לבטל את חובת ההשתדלות ואת התפיסה שהעולם מונהג ע"פ חוקי הטבע (לצורך העניין, כנגד "מזונותיו שלא אדם קצובים" נאמר "קשים מזונותיו של אדם כקריעת ים סוף"). אבל יש כאלה שלקחו אותם כפשוטם וסברו שבאמת אין צורך אמיתי בהשתדלות למי שיש לו בטחון גמור בהשגחת ה' (בעיקר זרמים מסוימים בחסידות).
בס"ד
שלום לכולם,
משפט יסודי ומוחלט : הכל זה הקב"ה, הטבע, כמה לא "טבעי" שהכל
פועל לפי סדר, ולא באנדרלמוסיה.
כדי להזכיר לנו שהסדר ב"טבע" לא כל כך "טבעי" ומובן מאליו. יש לנו את
אסונות "הטבע" צונאמי, הוריקן, רעידות אדמה.
ואז אנו מבינים שה"טבע" זה משהו אלוקי, אדיר, מאורגן ומסודר.
גופנו "הטבעי" מספיק שתהיה לנו חלילה בעיית נשימה שנבין כמה זה
לא "טבעי" ומובן מאליו שאנו נושמים, אוכלים וכו'.
אכן, אדם צריך לעשות השתדלות, הרי לא יתכן שאדם יהיה "פרזיט",
ויחיה על חשבון אחרים. אלא אם כן הוא ניסה לחפש עבודה ולא מצא (קיבל),
אין ביכולתו לעבוד, תורתו אומנותו באמת אבל.
אך הוא מרצונו חייב לרצות, להשתדל להתפרנס בכבוד.
בתודה ובברכה
אח"כ תוכלי לחפש אותם בפרוייקט השו"ת או לפתוח בפרשנים ולהרחיב:
*"מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה עד ראש השנה"
*"ה' ילחם לכם ואתם תחרישון"
*במדרש מצינו " ארבעה מלכים היו מה שתבע זה לא תבע זה, ואלו הן דוד ואסא ויהושפט וחזקיהו, דוד אמר (תהלים י"ח) ארדוף אויבי ואשיגם וגו' אמר לו הקב"ה אני עושה כן הה"ד (ש"א ל') ויכם דוד מהנשף ועד הערב למחרתם…, עמד אסא ואמר אני אין בי כח להרוג להם אלא אני רודף אותם ואתה עושה, אמר לו אני עושה שנאמר (דברי הימים ב' י"ד) וירדפם אסא…כי נשברו לפני ה'… לפני אסא אין כתיב כאן אלא לפני ה' ולפני מחנהו, עמד יהושפט ואמר אני אין בי כח לא להרוג ולא לרדוף אלא אני אומר שירה ואתה עושה, אמר לו הקב"ה אני עושה שנאמר (שם כ') ובעת החלו ברנה ותהלה נתן ה'…וינגפו…עמד חזקיהו ואמר אני אין בי כח לא להרוג ולא לרדוף ולא לומר שירה אלא אני ישן על מטתי ואתה עושה, אמר לו הקב"ה אני עושה שנא' (מלכים ב' י"ט) ויהי בלילה ההוא ויצא מלאך ה' ויך במחנה אשור…" - יוצא שאם משהו הוא בדרגת ביטחון כזאת של לא לעשות השתדלות כלל -ה' הולך לפי דרגתו הזאת.
*"עשה תורתך קבע ומלאכתך עראי"
*"השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך"
*מתהילים קכ"ז: שוא לכם משכימי קום, מאחרי-שבת--אוכלי, לחם העצבים;כן ייתן לידידו שינה
*מתוך הספר "עט הזמיר": רבותינו שואלים: מפני מה נענש יוסף ונוספו לו שנתים ימים? מפני שתלה בטחונו בבשר ודם. מה הפירוש: "תלה בטחונו בבשר ודם"? אדם ירא ה' היושב ח"ו בבית הסהר - האין מחובתו להשתדל לשחרורו?! האם יֵשֵׁב שם עד בוא מלאך משמים לפתח את אסוריו? היתכן כדבר הזה?! ההסבר הוא: כל אשר אמר יוסף - אמר כהלכה. מלבד מלה אחת. אמר: כי אם זכרתני אתך כאשר ייטב לך - יפה אמר. ועשית נא עמדי חסד - יפה שאל. והזכרתני אל פרעה - יפה דרש. "והוצאתני" מן הבית הזה - כאן נתפס על דבריו. וכי הוא המוציא?! לא הוא המוציא, לא הוא המשחרר, ולא הוא המרפא! רבי יהודה הלוי, בשעה שהיה לוקח תרופה למכאוביו היה מקדים לכך שיר קטן ואומר: "אלי רפאני וארפא, אל יחרה אפך ואספה. סמי ומרקחי לך, בין טוב בין רע ובין חזק ובין רפה. אתה אשר תבחר ולא אני, על דעתך הרע והיפה. לא אֶל רפואתי אני נסמך, כי אֶל רפואתך אני צופה". הוא בעצמו היה רופא. רופא גדול היה, לפי דורו, אבל אמונתו היתה לא בתרופה אלא בבורא התרופה. ועל אותה שגגה שיצאה מפיהו נענש יוסף. בשעה שאמר: "והוצאתני מן הבית הזה" אמר לו הקב"ה: אתה תולה בבשר ודם, אני מוסיף לך עוד שנתים ימים!
*כדאי לך לקרוא בספר "אמונה וביטחון" לחזון איש זיע"א ובספר "נר לרגלי- השתדלות וביטחון-הרב לוגסי שליט"א
בשער הביטחון.
למיטב זיכרוני הוא לא אומר כך. תוכלי בבקשה להביא ציטוט מדויק
פשוט זכור לי שהוא מדבר על סוגיית ההשתדלות...
אבדוק לך.
ברור שהוא עוסק בסוגיה הזו, הוא פשוט מחזיק בעמדה הנכונה... 
להשתדל, אבל כמה שפחות, כי בכל זאת "אין סומכים על הנס".
הכי קרוב :"ואם מגביר עבודת האלוקים ובוחר ביראתו...-יסתלק מעליו טורח הגלגול והסבוב בהבאת טרפו...ויבואהו טרפו בלי טורח ויגיעה כפי סיפוקו ומזונו"
יש סיפורי חסידים על הנושא, סיפורו של ר' זושא שכל פעם שהיה רעב היה אומר "ה' זושא רעב" ואז היה עוזרו מכניס את האוכל, פעם אחת רצה עוזרו לבדוק מה יקרה אם לא יכניס ואני לא זוכרת בדיוק איך אבל איכשהו התגלגלה לר' זושא ארוחת צהריים.
הייתי אומר שציפיתי ממנו ליותר... מעניין ממה התפיסה הזו אצלו נובעת... צ"ע.
בראשונים ביחס להשתדלות.
האחת גורסת שההשתדלות קללה שבאה בעקבות חטא אדה"ר (רמח"ל)
והשניה שכך דרך הטבע בעולם שיש חיוב להשתדלות (למנוע בטלה ולניסיון)- חוה"ל
פשוט לאחרונה ראיתי אותו מביא את זה אך זכור לי שיש ראשונים שאוחזים בשיטה זאת.
המדרש בתחילת מקץ כותב כך (בראשית רבה, פרשת מקץ פרשה פט):
"אשרי הגבר אשר שם ה' מבטחו", זה יוסף, "ולא פנה אל רהבים", ע"י שאמר לשר המשקים זכרתני והזכרתני ניתוסף לו שתי שנים
הרמב"ן מסיים שם:
התחלתי לראות את הסרט The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
שהרבה פה מדברים עליו בהערצה,
ו......... 
(חוץ מהשחקן הראשי, שהוא אחד המוכשרים)
האם התבאסתי כי-
א. 'אין הסרט דומה לספר, לכי תקראי את הספר ואח''כ נדבר'
ב. 'כנראה זה לא הסגנון שלך'
ג. אחר
| The Hitchhiker's Guide to the Galaxy |
| The Hitchhiker's Guide to the Galaxy |
| The Hitchhiker's Guide to the Galaxy |
| The Hitchhiker's Guide to the Galaxy |
חפש
ותודה לכולם על העזרה!נפש חיה.בס"ד
אם כל ערב אתם כותבים "ער מהרגיל", מה זה ער רגיל?
או שבעצם בכל ערב אתם נהיים ערניים יותר ויותר עד בלי די?
היי! השתמשתי במושג מתמטי! בזכותך! יישר כח...
ראיתי...יפה !נפש חיה.
בכבוד!נולאית
מהנדסי ומהנדסות תוכנה יקרים/רות.
מוזמנים לעזור ל @Admin באתגר הבא:
לגרום איכשהו לשירשורי המי ער להצטמצם אחד לתוך השני בלי לשבור את ההקשר.
הבנתם או שאני מסובך מידי?
איך עושים את זה?
(בהנחה שאין אחד פוטנציאלי בסביבה הקרובה שלי...)
מישהו פה למכירה?
(כדאי לכם, אני נחמד בסה"כ...
)
כמה אתה משלם לי..



אוטובוס. זוג יורד. הנהג מתכונן לסגור דלתות ולהמשיך ליסוע.
הזוג כבר פוסע לדרכו
ופתאום רץ אל הדלת בחור
הוא קורא מבעד לדלת החצי פתוחה "סליחה"! הם מסתובבים.
הוא מושיט יד עם מפתח ....
"יש פה מפתח... שלכם?"
האישה מתקרבת. מזהה.
נוטלים ממנו בתודה, מתעכבים קצת
וממשיכים.
והבחור פונה למקומו חזרה....
ואני
משתאה.
איזה נשמה .
אני חלק מהעם שלך,
זכית !
🌙adar
שמן פשתןשתדעו אנשים,
ש'ישועת ה' כהרף עין'
לפעמים לוקח לה, לישועה, לא מעט זמן להגיע,
אבל כשהיא מגיעה, היא מגיעה. ומהר.
בלי לתת לנו אף לא דקה אחת מיותרת לסבול.
תודה לאנשים יקרים שחזקו אותי לאורך הדרך,
וגם לכמה מכאן שידעו לתת חיוך ועידוד ברגעי משבר קטנים,
וביחוד ל- @ניצן_מ ול- @ריבוזום
שמפ מתחילה לחזור לשפיות.
'מודה אני לפניך...על הטובה והרעה והטובה...''
[לא מצליחה לצרף קישור לשיר, אז מי שיכול-שיצרף]
יטבתהברוך השם, איזה יופי!

כיף כל-כך לשמוע!
מוטיבציהאיזה שירררר! איך אני אוהבת את השריקות שלו שם!
מודה אני
לפניך ולך
על כל החסד והאמת והטובה והרעה והטובה
שעשית עמדי
ועם ביתי
ועם קרובי וידידי ועם בני עמי
ועם ארצי, ועם כל העולם והאדם
אשר בראת.
בלאט, חרש חרש
אט אט, טופפות
עתידות עתידות לקראתנו,
ואת מחייכת אלי מתוך השינה.
יהיה לנו טוב, טוב מטוב, טוב מאוד,
זה מתחיל כבר בבוקר בבוקר
את צוחקת אלי
מתוך מתוך השינה.
|
שמן פשתןסידרתי את הארון.
בערימה מחכה למישהו שיבוא ויקח במתנה:
מחשב נייח, כונן DVD IDE, נורת ליבון, חלקי אלקטרוניקה שונים (בתי סוללה, חוטים, מתג, ועוד), חתיכת מתכת מעניינת להרמה ושקילה של תיקים ושקיות, מקלדת PS2, דיסקים, מעטפה לדיסקים
נזרק לפח: חלקי מחשב ישנים, ברגים לא סטנדרטיים (השארתי 10% ממה שהיה לי ו-1000% ממה שצריך), חלקי פלסטיק שנשארו ממארזים, קופסאות עץ שבורות, קבלות ישנות, שני כרטיסי קול PCI עתיקים,ועוד כל מיני....
זה וו משקל?
כשצריך לבדוק מזוודות לפני טיסה אם הן לא עוברות את המשקל המותר.
סתם התעניינתי. אני לא רואה דרך קלה איך לקבל את זה ממך.
למרות שאפשר להשתמש בזה גם בלי.
תבררי איתי באישי. אני נוסע פעם בחודש בערך לגוש דן ויש מדי פעם נסיעות למקומות אחרים, אולי נצליח לתאם.
יטבתה
שאילתא מקוננת
doraבס"ד


doraאחרונה
), אם שמתי תמונה בכרטיס אישי, אין אפשרות למחוק אותה? רק להחליף אותה באחרת? תודה..
http://www.kikar.co.il/203222.html
האדם הזה פשוט מדהים וענק.
מתוך כל הכאב האישי הוא מנחם אחרים וממשיך להצחיק, פשוט מדהים!
לא דמוניזציה. לפחות לא ההודעה שלך. הודעות אחרות כאן כן.
(אגב - ה'קיבלתי' היה אך ורק ביחס למושג דמוניזציה. ביחס לתוכן דבריך אני די בטוח שאינני מסכים, אבל לא זה הדיון כרגע)
בס"ד
ובא לי לעשות סקר! ![]()
אתם נמצאים במערה לא לגמרי עמוקה שמוקפת חומה מאוד גבוהה באמצע שדה- כמה מטרים טובים,
למערה יש דלת סורגים שאתם יכולים לבחור אם לפתוח או לסוגר, אבל הרווח בי הסורגים די רחבים.
יום חמישי אחר הצהריים, ואתם קולטים שהעובדים בשדה רובם כבר עזבו והם יחזרו רק ביום ראשון בבוקר ואתם תקועים בתוך החומה, אתם צורחים שאתם שם ושמישהו יעזור לכם- אף אחד לא שומע כי העובדים שנשארו בדיוק עוזבים את השדה והרוח מעמעמת את הקול שלכם.
אתם נבהלים ומנסים לחשוב איך לשרוד את היומיים האלה עד שאתם רואים מעבר לחומה, בגבעה ממול זאב שחור ואימתני שחושב עליכם כהארוחה הבאה שלו,
מה תעשו?
כמובן חשוב לציין- אין לכם פלאפון או רובה, רק מעט מים בבקבוק, אבנים, מקלות, חול, מה שבדרך כלל יש הגיוני שיהיה במערה ואת השכל שלכם.
קדימה!
שאילתא מקוננתעד שכל החול החלק והבראשיתי שלה יהפוך למנדלות קטנות ועקומות.
זה מה שאני עושה בעבודה
פסידוניתחשבתי שהיא מתייחסת לשעמום ומה לעשות בזמן שאני תקועה שם.
אז מה הייתי עושה?
אין לי מושג. מן הסתם הייתי מוצאת פתרון שכרגע לא עולה בדעתי.
כעת הוא לא יוכל לצאת מהר ואני יורדת בו כשהוא בצורת מדרגות, 
רחפת..
בס"ד
סתם מסקרן אותי לראות את הפתרונות ואת מגוון דרכי ההתמודדות הייחודים לכל אדם ![]()
עודד אנשים !!!! ![]()
ולא צריך להיות "חכמים", אין תשובה נכונה!!!!!
בס"ד
הסורגים עשויים מברזל, אבל ניתן לפרק אותם למקלות עם הפעלת כוח, מעט חלודים
זה שער קטן/ דלת הזזה
והמרווח בין כל סורג הוא יחסית גדול.. מספיק כדי שהזאב יוכל למתוח את הכפות שלו או את הפרצוף
לא ידוע (מוחעעע)
אבל הוא מפחיד
ומאוד מאוד מאוד מאוד מאוד רעב
זה שדה חיטה במדרון של הר, אבל מאוד רחוק ממקום יישוב- נגיד שלוש שעות הליכה מהירה ושעתיים קצת של ריצה בשדרות ומדרונות הרים ללא בני אדם ורק כביש שמתפתל לשני כיוונים שאף נפש חיה לא נוסעת בו חוץ מהעובדים
אתם יכולים לצרוח איך שבא לכם וכמה שבא לכם
חחח אין חיבור usb במערה ולא קליטה לווינית
שמן פשתןלזאב יש זאבת בדרך כלל
נשאר במערה ונהנה מיומיים שקט.
(כתבת: למערה יש דלת סורגים שאתם יכולים לבחור אם לפתוח או לסוגר)
בכל מקרה, מצטידת במקל להברחת הזאב.
חסדי הים
חלושששש
מנסה לעזור קודם כל בשאלת ההקשרים:ותן טלבהפטרה:
(בסוגריים ההקשר בפרשה)
1. וְהִכְרַתִּי כְשָׁפִים מִיָּדֶךָ וּמְעוֹנְנִים לֹא יִהְיוּ לָךְ.
(כִּי לֹא נַחַשׁ בְּיַעֲקֹב וְלֹא קֶסֶם בְּיִשְׂרָאֵל)
2. עַמִּי זְכָר נָא מַה יָּעַץ בָּלָק מֶלֶךְ מוֹאָב וּמֶה עָנָה אֹתוֹ בִּלְעָם בֶּן בְּעוֹר מִן הַשִּׁטִּים עַד הַגִּלְגָּל לְמַעַן דַּעַת צִדְקוֹת יְהוָה:
(לב הקשר בין ההפרה לפרשה. אין צורך מיוחד להסביר)
3. בַּמָּה אֲקַדֵּם יְהוָה אִכַּף לֵאלֹהֵי מָרוֹם הַאֲקַדְּמֶנּוּ בְעוֹלוֹת בַּעֲגָלִים בְּנֵי שָׁנָה:
( וַיֹּאמֶר בִּלְעָם אֶל בָּלָק בְּנֵה לִי בָזֶה שִׁבְעָה מִזְבְּחֹת וְהָכֵן לִי בָּזֶה שִׁבְעָה פָרִים וְשִׁבְעָה אֵילִים: )
4. כְּאַרְיֵה בְּבַהֲמוֹת יַעַר כִּכְפִיר בְּעֶדְרֵי צֹאן אֲשֶׁר אִם עָבַר וְרָמַס וְטָרַף וְאֵין מַצִּיל
(הֶן עָם כְּלָבִיא יָקוּם וְכַאֲרִי יִתְנַשָּׂא לֹא יִשְׁכַּב עַד יֹאכַל טֶרֶף וְדַם חֲלָלִים יִשְׁתֶּה: )
5. כְּטַל מֵאֵת יְהוָה
(כִּנְחָלִים נִטָּיוּ כְּגַנֹּת עֲלֵי נָהָר כַּאֲהָלִים נָטַע יְהֹוָה כַּאֲרָזִים עֲלֵי מָיִם: )
6. שִׁמְעוּ נָא אֵת אֲשֶׁר יְהוָה אֹמֵר קוּם רִיב אֶת הֶהָרִים וְתִשְׁמַעְנָה הַגְּבָעוֹת קוֹלֶךָ
(כִּי מֵרֹאשׁ צֻרִים אֶרְאֶנּוּ וּמִגְּבָעוֹת אֲשׁוּרֶנּוּ)
7. וְעָשִׂיתִי בְּאַף וּבְחֵמָה נָקָם אֶת הַגּוֹיִם אֲשֶׁר לֹא שָׁמֵעוּ.
(וַיִּשָּׂא מְשָׁלוֹ וַיֹּאמַר אוֹי מִי יִחְיֶה מִשֻּׂמוֹ אֵל: {כד} וְצִים מִיַּד כִּתִּים וְעִנּוּ אַשּׁוּר וְעִנּוּ עֵבֶר וְגַם הוּא עֲדֵי אֹבֵד: )
8. וְהָיָה שְׁאֵרִית יַעֲקֹב בְּקֶרֶב עַמִּים רַבִּים ... אֲשֶׁר לֹא יְקַוֶּה לְאִישׁ וְלֹא יְיַחֵל לִבְנֵי אָדָם.
(הֶן עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב: )
למישהו יש מושג איך אפשר למצוא דירה/קרוון עם או בלי שותפים באיזור בנימין?
הוא לא נעול על האיזור, אז ישמח לשמוע אפשרויות גם על כל יו"ש. (אפשרות גם לדיור עם עבודה).
תודה.