שרשור חדש
חודש טוב ומבורך חליל הרועים
שיתמלאו כל משאלות לבכם ולבכן לטובה

ויהפכו לנו הימים לששון ולשמחה
חודש טוב!צריך עיון
עבר עריכה על ידי צריך עיון בתאריך כ"ט בסיון תשע"ו 21:32
ראש חודש רביעי-חמישי, למעוניינים לדעת
חודש טוב ומבורך adar
אמן! חודש טוב!חלושששש
חודש טוב ומבורך לכולם!לקוס
אוי וויי תמוז רבותי!! ואמרו רבותינו תמוז סימן ז מני ת שובה מ משמשים ו באים אויי צריך להתחיל לעשות תשובה
חודש טוב !משהאחרונה


תלות רגשיתאש לבנה

שלום לכולם,

אשמח לעצת מי שמכיר את הענין.

 

יש לי ידיד בישיבה, ואני שם לב אצלו לסימנים מובהקים של תלות רגשית בי. הוא תמיד נחמד אלי בצורה לא רגילה, ה"בוקר טוב" שלו נאמר בהתרגשות כזו... יוזם לעזור לי בכל מיני דברים קטנים בהתרגשות וכו'. בכל מקום שאני בטווח ראייה שלו הוא נועץ בי מבטים.

 

איך אפשר לעזור לו?

 

זה כבר לא נעים, אני לא אוהב את זה. מנסה כמה שיותר להתחמק ממנו.. אני מחייך אליו והכל, אבל זה כבר מציק ואני כבר מרגיש אי סימפטיות כלפיו.

פעם למדתי שאי סימפטיות זה דרגה קרובה ל"לא תשנא את אחיך בלבבך". ואני רוצה לנקות את עצמי מהמידה הזו.

 

אבל איך?

 

תודה לעוזרים! 

יש חוק יחיד בפורום - לא מבקרים ת''ח לטוב ולרע ט'
הודעות מהסוג הזה ימחקו בלי אזהרה או התנצלות.

לקייטנת "עת לאהוב" דרושות חונכות... חשוב וכיף!ת.מ.

הקפצהמ"ש
גם אני הייתי.. מומלץ!!
הופ... חשוב ממש!ת.מ.
מקפיצה שוב...ת.מ.אחרונה
יהודים רחמנים בני רחמניםטהר ליבנו
תלמידי ותלמידות חכמים, האם אתם מכירים מקורות בעניין הצורך של האדם למעט בהשתדלות ובישיבה מעשית ולסמוך על הנהגת ה' הניסית? (כמה שיותר קדום יותר טוב)
מכירים מקורות הפוכיםחליל הרועים
זה קל... טהר ליבנו
אוקי תביאו לי מקורות שחזיר זה כשרחליל הרועים
כי מקורות שזה אסור זה קל
על חזיר אין לי, אבל על שרץ ישארץ השוקולד
סדרי טהרות כלים בין דף א לדף ג, אודות תלמיד ותיק היה לרבי מאיר.
מסתומרת..לקוס
אבל השאלה מה האמת אם לכול דבר יהיה גם מקור הפוך ממנו אז מה עשינו פה? השאלה צריכה להיות מה באמת נכון כתוב תורה אחת תהיה לכם
אבל כאשר חוקרים את האמת יש לראות מקורות מכמה כיווניםטהר ליבנו
וחוץ מזה, גם בבחינת דע מה שתשיב...
תראה דברים לכל כיוון ותבחן מה משכנעארץ השוקולדאחרונה
אם אני רואה רק כיוון אחד, ייתכן שלא הסתכלתי בכלל על הדרך הנכונה...
באיזה הקשר?ימ''ל

רפואה, פרנסה, מלחמה?

 

לגבי רפואה חז"ל דרשו על "ורפא ירפא" - מכאן שנתנה רשות לרופא לרפא. ומסביר הרמב"ן: ורפא ירפא מכאן שנתנה רשות לרופא לרפאות, לא אמרו שנתנה רשות לחולה להתרפאות.. על כן האנשים הנצים שהכו זה את זה באבן או באגרוף (שמות כא יח) יש על המכה תשלומי הרפואה, כי התורה לא תסמוך דיניה על הנסים, כאשר אמרה (דברים טו יא) כי לא יחדל אביון מקרב הארץ, מדעתו שכן יהיה. אבל ברצות השם דרכי איש אין לו עסק ברופאים".

 

לגבי פרנסה נאמר בחז"ל שמזונותיו של אדם קצובים, וכמו שפירש הרמח"ל: "אמנם מה שיוכל לשמור את האדם ולהצילו מן המפסידים האלה הוא הבטחון, והוא שישליך יהבו על ה' לגמרי, כאשר ידע כי ודאי אי אפשר שיחסר לאדם מה שנקצב לו, וכמו שאז"ל במאמריהם (ביצה ט"ז): כל מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה וגו', וכן אמרו (יומא ל"ח): אין אדם נוגע במוכן לחבירו אפילו כמלא נימא, וכבר היה אדם יכול להיות יושב ובטל והגזירה (גזירת קיצבת מזונות שקצבו לו בראש השנה) היתה מתקיימת, אם לא שקדם הקנס לכל בני אדם, (בראשית ג): בזעת אפך תאכל לחם, אשר על כן חייב אדם להשתדל איזה השתדלות לצורך פרנסתו, שכן גזר המלך העליון, והרי זה כמס שפורע כל המין האנושי אשר אין להמלט ממנו. 

על כן (הואיל וכך גזר המלך) אמרו (ספרי): יכול אפילו יושב ובטל (יראה סימן ברכה) תלמוד לומר: בכל משלח ידך אשר תעשה (שצריך אתה להשתדל ולעשות), אך לא שההשתדלות הוא המועיל, אלא שהשתדלות מוכרח, וכיון שהשתדל הרי יצא ידי חובתו, וכבר יש מקום לברכת שמים שתשרה עליו ואינו צריך לבלות ימיו בחריצות והשתדלות".

 

במלחמה נאמר בתורה "ה' ילחם לכם ואתם תחרישון" ונאמר במכילתא "ייי ילחם לכם וגו' לא לשעה אלא לעולם ייי ילחם לכם. ר' מאיר אומ' ייי ילחם לכם אם כשאתם עומדין ושותקין המקום עושה לכן מלחמה ועושה לכם נסים וגבורות קל וחומר כשאתם אומ' לפניו שבח".

 

כמובן שכל המאמרים האלה (ורבים הדומים להם) רק באים להאיר צד מסוים, לענ"ד ברור שאינם באים לבטל את חובת ההשתדלות ואת התפיסה שהעולם מונהג ע"פ חוקי הטבע (לצורך העניין, כנגד "מזונותיו שלא אדם קצובים" נאמר "קשים מזונותיו של אדם כקריעת ים סוף"). אבל יש כאלה שלקחו אותם כפשוטם וסברו שבאמת אין צורך אמיתי בהשתדלות למי שיש לו בטחון גמור בהשגחת ה' (בעיקר זרמים מסוימים בחסידות).

גם הטבע זה הקב"הגאולה ברחמים

בס"ד

 

שלום לכולם,

 

משפט יסודי ומוחלט : הכל זה הקב"ה, הטבע, כמה לא "טבעי" שהכל

פועל לפי סדר, ולא באנדרלמוסיה.

 

כדי להזכיר לנו שהסדר ב"טבע" לא כל כך "טבעי" ומובן מאליו. יש לנו את

אסונות "הטבע" צונאמי, הוריקן, רעידות אדמה. 

 

ואז אנו מבינים שה"טבע" זה משהו אלוקי, אדיר, מאורגן ומסודר.

 

גופנו "הטבעי" מספיק שתהיה לנו חלילה בעיית נשימה שנבין כמה זה

לא "טבעי" ומובן מאליו שאנו נושמים, אוכלים וכו'.

 

אכן, אדם צריך לעשות השתדלות, הרי לא יתכן שאדם יהיה "פרזיט",

ויחיה על חשבון אחרים. אלא אם כן הוא ניסה לחפש עבודה ולא מצא (קיבל),

אין ביכולתו לעבוד, תורתו אומנותו באמת אבל.

 

אך הוא מרצונו חייב לרצות, להשתדל להתפרנס בכבוד.

 

                                             בתודה ובברכה

זה בדיוק!טהר ליבנו
מצוין. עכשיו רק נשאר להביא מקורות...
אאל"טכוחות שמימיים
של הרב פינקוס.

יש שתי סוגי השתדלויות- תפילה ועשייה.

כמה שהאמונה של האדם יותר גדולה כך נדרשים ממנו יותר אחוזים של השתדלות מסוג תפילה.

האחוזים משתנים מאדם לאדם ...לצערי אין לי את המקור לידי כרגע אך כמעט בטוחה שזה של הרב פינקוס ע"ה.
יש גמרא הפוכה בנידה (דף ע עמוד ב)ארץ השוקולד
הפוך זה קל...טהר ליבנו
נותת לך בס"ד כיוונים -פסוקים או משפטים ואתשירי"ה

אח"כ תוכלי לחפש אותם בפרוייקט השו"ת או לפתוח בפרשנים ולהרחיב:

 

*"מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה עד ראש השנה"

*"ה' ילחם לכם ואתם תחרישון"

*במדרש מצינו " ארבעה מלכים היו מה שתבע זה לא תבע זה, ואלו הן דוד ואסא ויהושפט וחזקיהו, דוד אמר (תהלים י"ח) ארדוף אויבי ואשיגם וגו' אמר לו הקב"ה אני עושה כן הה"ד (ש"א ל') ויכם דוד מהנשף ועד הערב למחרתם…, עמד אסא ואמר אני אין בי כח להרוג להם אלא אני רודף אותם ואתה עושה, אמר לו אני עושה שנאמר (דברי הימים ב' י"ד) וירדפם אסא…כי נשברו לפני ה'… לפני אסא אין כתיב כאן אלא לפני ה' ולפני מחנהו, עמד יהושפט ואמר אני אין בי כח לא להרוג ולא לרדוף אלא אני אומר שירה ואתה עושה, אמר לו הקב"ה אני עושה שנאמר (שם כ') ובעת החלו ברנה ותהלה נתן ה'…וינגפו…עמד חזקיהו ואמר אני אין בי כח לא להרוג ולא לרדוף ולא לומר שירה אלא אני ישן על מטתי ואתה עושה, אמר לו הקב"ה אני עושה שנא' (מלכים ב' י"ט) ויהי בלילה ההוא ויצא מלאך ה' ויך במחנה אשור…" - יוצא שאם משהו הוא בדרגת ביטחון כזאת של לא לעשות השתדלות כלל -ה' הולך לפי דרגתו הזאת.

*"עשה תורתך קבע ומלאכתך עראי"

*"השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך"

*מתהילים קכ"ז: שוא לכם משכימי קום,    מאחרי-שבת--אוכלי,    לחם העצבים;כן ייתן לידידו    שינה

*מתוך  הספר "עט הזמיר": רבותינו שואלים: מפני מה נענש יוסף ונוספו לו שנתים ימים? מפני שתלה בטחונו בבשר ודם. מה הפירוש: "תלה בטחונו בבשר ודם"? אדם ירא ה' היושב ח"ו בבית הסהר - האין מחובתו להשתדל לשחרורו?! האם יֵשֵׁב שם עד בוא מלאך משמים לפתח את אסוריו? היתכן כדבר הזה?! ההסבר הוא: כל אשר אמר יוסף - אמר כהלכה. מלבד מלה אחת. אמר: כי אם זכרתני אתך כאשר ייטב לך - יפה אמר. ועשית נא עמדי חסד - יפה שאל. והזכרתני אל פרעה - יפה דרש. "והוצאתני" מן הבית הזה - כאן נתפס על דבריו. וכי הוא המוציא?! לא הוא המוציא, לא הוא המשחרר, ולא הוא המרפא! רבי יהודה הלוי, בשעה שהיה לוקח תרופה למכאוביו היה מקדים לכך שיר קטן ואומר: "אלי רפאני וארפא, אל יחרה אפך ואספה. סמי ומרקחי לך, בין טוב בין רע ובין חזק ובין רפה. אתה אשר תבחר ולא אני, על דעתך הרע והיפה. לא אֶל רפואתי אני נסמך, כי אֶל רפואתך אני צופה". הוא בעצמו היה רופא. רופא גדול היה, לפי דורו, אבל אמונתו היתה לא בתרופה אלא בבורא התרופה. ועל אותה שגגה שיצאה מפיהו נענש יוסף. בשעה שאמר: "והוצאתני מן הבית הזה" אמר לו הקב"ה: אתה תולה בבשר ודם, אני מוסיף לך עוד שנתים ימים!

*כדאי לך לקרוא בספר "אמונה וביטחון" לחזון איש זיע"א ובספר "נר לרגלי- השתדלות וביטחון-הרב לוגסי שליט"א

 

נזכרתי במקור, אבל הוא לא כזה עתיקארץ השוקולד
משנה ברורה (אורח חיים סימן א, סימן קטן יג)
ופרשת המן, כדי שיאמין שכל מזונותיו באין בהשגחה פרטית, וכדכתיב: "המרבה לא העדיף והממעיט לא החסיר", להורות שאין ריבוי ההשתדלות מועיל מאומה. ואיתא בירושלמי ברכות: כל האומר פרשת המן, מובטח לו שלא יתמעטו מזונותיו.
חובות הלבבות לרבנו בחיי.סיהרא

בשער הביטחון.

מענייןטהר ליבנו

למיטב זיכרוני הוא לא אומר כך. תוכלי בבקשה להביא ציטוט מדויק

לא ממש זוכרת...סיהרא

פשוט זכור לי שהוא מדבר על סוגיית ההשתדלות...

אבדוק לך.

תודהטהר ליבנו

ברור שהוא עוסק בסוגיה הזו, הוא פשוט מחזיק בעמדה הנכונה...

הוא מדבר על הצורך למעט.סיהרא

להשתדל, אבל כמה שפחות, כי בכל זאת "אין סומכים על הנס".

הכי קרוב :"ואם מגביר עבודת האלוקים ובוחר ביראתו...-יסתלק מעליו טורח הגלגול והסבוב בהבאת טרפו...ויבואהו טרפו בלי טורח ויגיעה כפי סיפוקו ומזונו"

יש סיפורי חסידים על הנושא, סיפורו של ר' זושא שכל פעם שהיה רעב היה אומר "ה' זושא רעב" ואז היה עוזרו מכניס את האוכל, פעם אחת רצה עוזרו לבדוק מה יקרה אם לא יכניס ואני לא זוכרת בדיוק איך אבל איכשהו התגלגלה לר' זושא  ארוחת צהריים.

לולי דמיסתפינאטהר ליבנו

הייתי אומר שציפיתי ממנו ליותר... מעניין ממה התפיסה הזו אצלו נובעת... צ"ע.

יש שתי גישותסיהרא

בראשונים ביחס להשתדלות.

האחת גורסת שההשתדלות קללה שבאה בעקבות חטא אדה"ר (רמח"ל)

 והשניה שכך דרך הטבע בעולם שיש חיוב להשתדלות (למנוע בטלה ולניסיון)- חוה"ל

הרמח"ל הוא אחרוןארץ השוקולד
נולד לפני 309 שנים בערך...
נכוןסיהרא

פשוט לאחרונה ראיתי אותו מביא את זה אך זכור לי שיש ראשונים שאוחזים בשיטה זאת.

אשרי האיש... אשר לא פנה אל רהביםיש אמונה
ודורשים אותו על יוסף..
אל תתקיל באמצע הלילהיש אמונה
נראה לי מדרש על פסוק בתהילים...
טעיתי, זה מדרש רבה בראשיתפרח השדה

 

המדרש בתחילת מקץ כותב כך (בראשית רבה, פרשת מקץ פרשה פט):

"אשרי הגבר אשר שם ה' מבטחו", זה יוסף, "ולא פנה אל רהבים", ע"י שאמר לשר המשקים זכרתני והזכרתני ניתוסף לו שתי שנים 

 

 
חובת הלבבות.מוטיבציה


(מאוהב)ammyy admin


אולי זה?פנסאי
״אם ה׳ לא יבנה בית שווא עמלו בוניו בו, אם ה׳ לא ישמור שווא שקד שומר״ (תהילים איפשהו, לא בדקתי מבפנים זה רק בערך)
רמב"ן על פרשת בואבת נוגה

הרמב"ן מסיים שם:

"ומן הנסים הגדולים המפורסמים אדם מודה בנסים הנסתרים שהם יסוד התורה כלה, שאין לאדם חלק בתורת משה רבינו עד שנאמין בכל דברינו ומקרינו שכלם נסים אין בהם טבע ומנהגו של עולם, בין ברבים בין ביחיד, אלא אם יעשה המצות יצליחנו שכרו, ואם יעבור עליהם יכריתנו ענשו, הכל בגזרת עליון כאשר הזכרתי כבר (בראשית יז א, ולעיל ו ב). ויתפרסמו הנסים הנסתרים בענין הרבים כאשר יבא ביעודי התורה בענין הברכות והקללות, כמו שאמר הכתוב (דברים כט יג כד) ואמרו כל הגוים על מה עשה ה' ככה לארץ הזאת, ואמרו על אשר עזבו את ברית ה' אלוקי אבותם, שיתפרסם הדבר לכל האומות שהוא מאת ה' בעונשם. ואמר בקיום וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך. ועוד אפרש זה בעזרת השם (ויקרא כו יא)".
 
 
 
שאלה כפרנית !!שמן פשתן

התחלתי לראות את הסרט  The Hitchhiker's Guide to the Galaxy 

שהרבה פה מדברים עליו בהערצה,

ו.........

(חוץ מהשחקן הראשי, שהוא אחד המוכשרים)

 

האם התבאסתי כי-

א. 'אין הסרט דומה לספר, לכי תקראי את הספר ואח''כ נדבר'

ב. 'כנראה זה לא הסגנון שלך'  

ג. אחר

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
ימ''ל

רק עכשיו גיליתי שהמדריך קיבל מקום של כבוד ברקע של וואצאפ. זהו, השתכנעתי, כנראה שהוא באמת היצירה האנושית החשובה ביותר ever.


מי ער? חפש
ולמה דוקא מותר לפתוח בחצות?
ולמה זה מעניין מישו כשכותבים אני אבל הולך לישון עכשיו?
מילא שרשור ב1:00פלוס שכל השומרים יוכלו לדסקס אבל סתם לסמן וי בשם אני הולך לישון למה זה טוב???
ועכשיו אני הולך לישון לפני שסוקלים אותי😆
אני אפתח עוד כמה שעות בשמירה לראות אם אני פותח ניק חדש או שהחפש עדיין חי😅
תזהר!צריך עיון
לפני שתים עשרה אפשר לפתוח שרשור לילה טוב, תלמד לפעם הבאה

לילה טוב!
אני! ועניתי לך אחרי, אז זה נחשב בזמן ותודה לכולם על העזרה!נפש חיה.


אני ער כרגיל מהרגיל..לקוס
משמרת לילה ברבאקק
לכל האנשים שכותבים "ער מהרגיל"נולאית

בס"ד


אם כל ערב אתם כותבים "ער מהרגיל", מה זה ער רגיל?

או שבעצם בכל ערב אתם נהיים ערניים יותר ויותר עד בלי די?

רקורסיה אינסופיתעוד סתם אחד

היי! השתמשתי במושג מתמטי! בזכותך! יישר כח... 

^^^!!!לקוס
מה זה ?נפש חיה.


ראיתי...יפה !נפש חיה.


אממלקוס
תופעה שחוזרת על עצמה שוב ושוב באופן אינסופי
בכבוד!נולאית


אווולקוס
דבר ראשון רק לי שמור הזכות לכתוב ער כרגיל, זאת אומרת שכמעט כל לילה אני ער-כרגיל.. ועכשיו מהרגיל זה אני בא לשבור את הרגילות אבל לא אני נשאר כרגיל מהרגיל!!

עזבי.. זה השעה
ער מתמידימ''לאחרונה

אתגר המי ער?!!!?!?!!אורח כלשהו

מהנדסי  ומהנדסות תוכנה יקרים/רות.
מוזמנים לעזור ל @Admin באתגר הבא:
לגרום איכשהו לשירשורי המי ער להצטמצם אחד לתוך השני בלי לשבור את ההקשר.
הבנתם או שאני מסובך מידי?

"וקנה לך חבר"ימ''ל

 

איך עושים את זה?

(בהנחה שאין אחד פוטנציאלי בסביבה הקרובה שלי...)

 

מישהו פה למכירה?    

(כדאי לכם, אני נחמד בסה"כ... )

 

תלויammyy admin

כמה אתה משלם לי.. 

איזה מתוקים עמישראל!!! (מאוהב)רב מג של מילים
היה איזה חייל היום באוטובוס שהיה בעיה עם החוגר שלו
וץוך כדי שהוא מדבר עם הנהג
בא איזה שוטר ושילם עליו
וחצי שעה החייל והשוטר מתווכחים מי ישלם על על הנסיעה...


יאללה שירשור זכויות.על עימשראל!!
שוטו!
איזה מתוק. ויופי של שרשור. מצרפת פה משהו מהצהריים-נפש חיה.

אוטובוס. זוג יורד. הנהג מתכונן לסגור דלתות ולהמשיך ליסוע.
הזוג כבר פוסע לדרכו
ופתאום רץ אל הדלת בחור 
הוא קורא מבעד לדלת החצי פתוחה "סליחה"! הם מסתובבים. 
הוא מושיט יד עם מפתח ....
"יש פה מפתח... שלכם?" 
האישה מתקרבת. מזהה.
נוטלים ממנו בתודה, מתעכבים קצת
וממשיכים.
והבחור פונה למקומו חזרה....



ואני
משתאה.
איזה נשמה .

 

אממ...ammyy adminאחרונה

אני חלק מהעם שלך,

זכית ! 

 

 

 

לילה טוב לכולם 🌙adar
לילה טוב ורגוע שמן פשתן

שתדעו אנשים, 

ש'ישועת ה' כהרף עין'

לפעמים לוקח לה, לישועה, לא מעט זמן להגיע,

אבל כשהיא מגיעה, היא מגיעה. ומהר.

בלי לתת לנו אף לא דקה אחת מיותרת לסבול.

 

תודה לאנשים יקרים  שחזקו אותי לאורך הדרך,

וגם לכמה מכאן שידעו לתת חיוך ועידוד ברגעי משבר קטנים,

וביחוד ל- @ניצן_מ  ול-  @ריבוזום

 

שמפ מתחילה לחזור לשפיות.

 

'מודה אני לפניך...על הטובה והרעה והטובה...''

[לא מצליחה לצרף קישור לשיר, אז מי שיכול-שיצרף]

 

 

 

כיף לקרוא את זה יטבתה
ב"ה!!!
יווווריבוזום

ברוך השם, איזה יופי!

כיף כל-כך לשמוע!

ב"ה מוטיבציה

איזה שירררר! איך אני אוהבת את השריקות שלו שם!

 

מודה אני 
לפניך ולך 
על כל החסד והאמת והטובה והרעה והטובה 
שעשית עמדי 

ועם ביתי 
ועם קרובי וידידי ועם בני עמי 
ועם ארצי, ועם כל העולם והאדם 
אשר בראת. 

בלאט, חרש חרש 
אט אט, טופפות 
עתידות עתידות לקראתנו, 
ואת מחייכת אלי מתוך השינה. 
יהיה לנו טוב, טוב מטוב, טוב מאוד, 
זה מתחיל כבר בבוקר בבוקר 

את צוחקת אלי 
מתוך מתוך השינה. 

 

 

 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

ב״ה! בעז״ה אצל כולם ושתמיד ימשיך אצלכםפנסאי
רק בנחת, ברוגע ושמחה!
לילה טוב לכולם. הספקתי יפה היוםמשה

סידרתי את הארון.

 

בערימה מחכה למישהו שיבוא ויקח במתנה:

מחשב נייח, כונן DVD IDE, נורת ליבון, חלקי אלקטרוניקה שונים (בתי סוללה, חוטים, מתג, ועוד), חתיכת מתכת מעניינת להרמה ושקילה של תיקים ושקיות, מקלדת PS2, דיסקים, מעטפה לדיסקים

 

נזרק לפח: חלקי מחשב ישנים, ברגים לא סטנדרטיים (השארתי 10% ממה שהיה לי ו-1000% ממה שצריך), חלקי פלסטיק שנשארו ממארזים, קופסאות עץ שבורות, קבלות ישנות, שני כרטיסי קול PCI עתיקים,ועוד כל מיני....

אני מתעניינת בחתיכת המתכת המעניינת.שמן פשתן

זה וו משקל?

זה וו משקל מענייןמשה

הזמנתי מכשיר (אחר) מסין וקיבלתי אותו בגלל טעות של המוכר.

 

זה לא דיגיטלי אלא מכני, אבל נראה לגמרי מעניין.

 

במה את עוסקת שאת מעוניינת בזה?

 

 

@שמן פשתן

זה יעילשמן פשתן

כשצריך לבדוק מזוודות לפני טיסה אם הן לא עוברות את המשקל המותר.

סתם התעניינתי. אני לא רואה דרך קלה איך לקבל את זה ממך.

זה דורש תליה על התקרה בעיקרוןמשה

למרות שאפשר להשתמש בזה גם בלי.

 

תבררי איתי באישי. אני נוסע פעם בחודש בערך לגוש דן ויש מדי פעם נסיעות למקומות אחרים, אולי נצליח לתאם.

לילה טוב! יטבתה
אייי אני מתרגשת, סוף סוף!!!


תודה לך ה'
לילה טוב לכולם!!שאילתא מקוננת
מלא בחלומות מלאים בשמחה, אושר, אהבה וריקודים!!
(עדיין באוירת חתונה...)B-)
לילה טוב לכםdora
לילה טוב!!נולאיתאחרונה
עבר עריכה על ידי נולאית בתאריך ל' בסיון תשע"ו 01:09

בס"ד


שמתי לברב מג של מילים
שכמעט כולם עושים שלא יוכלו לראות שהם מחוברים.
סתם.מסקרן אותי לשמוע למה אתם עושים אתזה?!
פרטיות?
שרק החברים יראו.אותך?
אחר?



אשמח לשמוע הסברים
הלוו יש הגבלה לכמות שרשורים ביום!😆dora
אופס...🙊רב מג של מילים
אני מפצה על זמן אבוד...
doraאחרונה
ולשאלה- רק כשאני במחשב אני מצליחה לשנות לסמוי/גלוי וכו.. מהפלאפון לא אפשרי אצלי(ואולי אני לוידעת..) אז זה נשאר לי על סמוי כמעט תמיד.
אגב (ניצלוש), אם שמתי תמונה בכרטיס אישי, אין אפשרות למחוק אותה? רק להחליף אותה באחרת? תודה..
מחפשת מקום להטעין פלאפון בסביבות ת.מ . היה פה שרשור פעם....נפש חיה.
יכולים לעזור לי?



בבקשה....נפש חיה.
אם זה באר שבעחפש
אז בסוף יש מקום ישיבה יפה מאד למעשנים עם שקעים וכיסאות ממש מומלץ.

אבל אני משאר שאת מתכוונת לירושלים
תודה מתוקיםנפש חיה.אחרונה
הרב לסרי בביקור ניחומים אצל הוריה של הלל הי"דקראנץ שוקולד

http://www.kikar.co.il/203222.html
האדם הזה פשוט מדהים וענק.
מתוך כל הכאב האישי הוא מנחם אחרים וממשיך להצחיק, פשוט מדהים!

אז אסיר ביטחוני לשעבר הוא זה שחילץkly3
את הילדים של מיכאל מרק בפיגוע ביום שישי....

מה אתם אומרים, יש תקווה לאנושות בסופו של דבר?
סבבה, קיבלתיעוד סתם אחד

לא דמוניזציה. לפחות לא ההודעה שלך. הודעות אחרות כאן כן. 

 

(אגב - ה'קיבלתי' היה אך ורק ביחס למושג דמוניזציה. ביחס לתוכן דבריך אני די בטוח שאינני מסכים, אבל לא זה הדיון כרגע)

משעמם לי ברגע זה...נולאית

בס"ד

 

 

ובא לי לעשות סקר! כאילו מוציא לשון

 

אתם נמצאים במערה לא לגמרי עמוקה שמוקפת חומה מאוד גבוהה באמצע שדה- כמה מטרים טובים,
למערה יש דלת סורגים שאתם יכולים לבחור אם לפתוח או לסוגר, אבל הרווח בי הסורגים די רחבים.

יום חמישי אחר הצהריים, ואתם קולטים שהעובדים בשדה רובם כבר עזבו והם יחזרו רק ביום ראשון בבוקר ואתם תקועים בתוך החומה, אתם צורחים שאתם שם ושמישהו יעזור לכם- אף אחד לא שומע כי העובדים שנשארו בדיוק עוזבים את השדה והרוח מעמעמת את הקול שלכם.

 

אתם נבהלים ומנסים לחשוב איך לשרוד את היומיים האלה עד שאתם רואים מעבר לחומה, בגבעה ממול זאב שחור ואימתני שחושב עליכם כהארוחה הבאה שלו, 

 

מה תעשו?

 

כמובן חשוב לציין- אין לכם פלאפון או רובה, רק מעט מים בבקבוק, אבנים, מקלות, חול, מה שבדרך כלל יש הגיוני שיהיה במערה ואת השכל שלכם.

 

קדימה!

מתחיל ליצור גבעה של חול, שיהיה מספיק גבוה לעבורחסדי הים
את החומה, ומנסה להבריח את הזאב עם מקלות.
יש כמה אופציותשאילתא מקוננת
שלחתי ריק בטעותשאילתא מקוננת
א. להשאר יומיים- יש סיכוי לשרוד...
ב. זאב מפחד מאש אז לפני שעוברים את החומה בעזרת הגבעה ליצור אש ואז לעבור....

אני אישית בוחרת להשאר...
אני אצייר את קירות המערה למוותפסידונית

עד שכל החול החלק והבראשיתי שלה יהפוך למנדלות קטנות ועקומות.

זה מה שאני עושה בעבודה  

אופס, נראה לי שלא הבנתי את השאלה פסידונית

חשבתי שהיא מתייחסת לשעמום ומה לעשות בזמן שאני תקועה שם.

אז מה הייתי עושה?

אין לי מושג. מן הסתם הייתי מוצאת פתרון שכרגע לא עולה בדעתי.

פסידונית! תהי יצירתית!!!! החיים שלך בסכנה!!! הזאב כבר כאן!!נולאית


אז ככה ;כוחות שמימיים
דבר ראשון מבינה שהשם שם אותי במציאות הזאת ושזה ממנו.

עומדת ומסתכלת מסביב לטכס עצה.

יוצאת מהמערה- משתחלת דרך הסורגים.

מדברת עם השם...

מתיישבת.

ממשיכה לדבר איתו, ואז תוך כדי מחליטה לטפס.

בודקת אם יש איזה עץ בסביבה, ואם אין
אולי גם על אבן.

מתיישבת, נרגעת ומחשבת את צעדיי.


כנראה שהצעד הבא יהיה לטפס על החומה.

מבינה ש-
=>=>=>רגע, אם הזאב מעבר לחומה מה החשש?

מחפשת את הזאב, כי מאיפה שהוא יוכל להכנס אני אוכל לצאת!

מממ- קמה, מפרקת את הסורג, לוקחת אותו איתי, ומטפסת בעזרתו על החומה.
גוררת אותו איתי למקום שנראה שהזאב מחפש להכנס, רואה שהוא חופר פרצה, נכנס-
ו- מנחיתה את הסורג מסובב בצד השני של החומה בפתח של הפרצה..
מודה להשם,
כעת הוא לא יוכל לצאת מהר ואני יורדת בו כשהוא בצורת מדרגות,
מגיעה לשדה, ממשיכה להודות על החסדים,

השעה כבר מאוחרת והגיעה עת דמדומים.
קוטפת קובץ פרחים וממהרת למקום יישוב.
התכנית: (לא קראתי את התכנית של כוחות! מבטיחה!)רחפת..
מכינה חנית חדה ממקל עץ.
צדה 2 ארנבות.
משחדת את הזאב ומתיידדת איתו.
אבל אז רואה שיש שער סורגים. מפרקת אותו מציריו. משתמשת בו כסולם.
מודה לזאב על חברתו הנעימה.
רחפת חח אם את פנויה וזה אני צריך שיפוץ רציני לביתשולם עלייכם
אי אפשר לחשוד בך...כוחות שמימיים
ולא ידעתי שאת מסוגלת לצוד ארנבות בעע
גם אני לא ידעתי. אבל כשהמציאות דורשת..רחפת..
איי איי איי.. ככ מהר הגענו לצייד??שאילתא מקוננת
אני במקום הזאב הייתי לוקחת גם את הארנבות וגם אותך...
תיזהרי ממני רחפת..
אווווווו פתחנו מלחמה???שאילתא מקוננת
איזה כיףף שעניתם (עוד עוד עוד אנשים!!! שיענו!)נולאית

 

בס"ד

 

סתם מסקרן אותי לראות את הפתרונות ואת מגוון דרכי ההתמודדות הייחודים לכל אדם חיוך

 

 

עודד אנשים !!!! רמקול

ולא צריך להיות "חכמים", אין תשובה נכונה!!!!!

חסרים לי פרטים כדי לענותאורה2x
1. ממה עשויים הסורגים? ברזל מגולוון? אלומיניום? פלדת אל חלד? יש להם ציפוי? הם נפתחים כאקורדיון? דלת הזזה? יש עליהם חלודה?
2. הזאב בריא בגופו ובנפשו? יש לו כלבת?
3. מה מגדלים בשדה? אבטיחים או חמניות?
4. אנחנו צורחים ברצף או במרווחים שווים של 18 שניות בין צרחה לצרחה?
5. במערה יש חיבור usb?
תשובותנולאית

בס"ד

 

הסורגים עשויים מברזל, אבל ניתן לפרק אותם למקלות עם הפעלת כוח, מעט חלודים

זה שער קטן/ דלת הזזה

והמרווח בין כל סורג הוא יחסית גדול.. מספיק כדי שהזאב יוכל למתוח את הכפות שלו או את הפרצוף

 

לא ידוע (מוחעעע)

אבל הוא מפחיד

ומאוד מאוד מאוד מאוד מאוד רעב

זה שדה חיטה במדרון של הר, אבל מאוד רחוק ממקום יישוב- נגיד שלוש שעות הליכה מהירה ושעתיים קצת של ריצה בשדרות ומדרונות הרים ללא בני אדם ורק כביש שמתפתל לשני כיוונים שאף נפש חיה לא נוסעת בו חוץ מהעובדים

 

אתם יכולים לצרוח איך שבא לכם וכמה שבא לכם

 

חחח אין חיבור usb במערה ולא קליטה לווינית

לאור הפרט ששמפ הוסיפהאורה2xאחרונה
החידה לא פתירה
אהה שיהיה בהצלחה וזה.. חכי ליום ראשון
שמן פשתן

לזאב יש זאבת בדרך כלל 

מממ אז זה משנה את כל התמונה..אורה2x
בלי קשר לזאבימ''ל

נשאר במערה ונהנה מיומיים שקט.

פותחת את דלת הסורגים ובורחת בעקבות העובדיםשמן פשתן

(כתבת: למערה יש דלת סורגים שאתם יכולים לבחור אם לפתוח או לסוגר)

 

בכל מקרה, מצטידת במקל להברחת הזאב.

עמישראל מתוקים. צדיקים. סיפור טרינפש חיה.
אוטובוס. זוג יורד. הנהג מתכונן לסגור דלתות ולהמשיך ליסוע.
הזוג כבר פוסע לדרכו
ופתאום רץ אל הדלת בחור
הוא קורא מבעד לדלת החצי פתוחה "סליחה"! הם מסתובבים.
הוא מושיט יד עם מפתח ....
"יש פה מפתח... שלכם?"
האישה מתקרבת. מזהה.
נוטלים ממנו בתודה, מתעכבים קצת
וממשיכים.
והבחור פונה למקומו חזרה....



ואני
משתאה.
איזה נשמה .
אשרי עם ישראל! חסדי הים
צדיקהחלושששש
כל הכבוד על העירנות👍doraאחרונה
מי יודע איפה זה רחוב עליאש בירושלים?נפש חיה.
בעיר, מתחיל מאמצע אגריפסהולם במיוחד
ועובר מעל גן הסוס (והמשביר הישן), מתחת לרח' בצלאל. ממשיך עד רח' שץ כמדומני.
איך אני מגיעה לשם ברכבת?נפש חיה.
ופעם היה שרדור על מקומות חינמיים ללמידה.... מי יכול לתת לי?!נפש חיה.
עוד רלוונטי? יפו מרכז הכי קרובהולם במיוחד
עבר עריכה על ידי הולם במיוחד בתאריך כ"ט בסיון תשע"ו 15:46
תעלי בקינג ג'ורג' לכיוון המשביר הישן, מיד אחרי המשביר קחי ימינה ואחרי כמה עשרות מטרים את בעליאש.

(עריכה: אופס, התבלבלתי בשם של הרחוב🙊)
כן. לא יצאתי עדיין. תודה!!נפש חיה.
מהדווידקה אותו מרחקחסדי היםאחרונה
יורדים בקינג ג'ורג/דוידקה ולוקחים אוטבוס או הולכים קצת ברגלמושיקו


תודה רבה לכולכם!נפש חיה.
חיזוק לא ערוך.... מחילהנפש חיה.
החיזוק היומי מרבנו #816

בְּוַדַּאי עֹשִׂים הַדִּבּוּרִים רֹשֶׁם
שָׁמַעְתִּי בִשְׁמוֹ [של ר' נחמן]
לְעִנְיַן הִתְחַזְּקוּת בְּהִתְבּוֹדְדוּת וְשִׂיחָה בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ - אָמַר
שֶׁאֲפִלּוּ אִם עֹבְרִים יָמִים וְשָׁנִים הַרְבֵּה,
וְנִדְמֶה לוֹ שֶׁלֹּא פָּעַל עֲדַיִן בְּשִׂיחָתוֹ וְדִבּוּרָיו כְּלוּם, אַף-עַל-פִּי-כֵן
אַל יִפֹּל מִזֶּה כְּלָל,
כִּי בֶּאֱמֶת בְּוַדַּאי עֹשִׂים הַדִּבּוּרִים רֹשֶׁםהחיזוק היומי מרבנו #816

בְּוַדַּאי עֹשִׂים הַדִּבּוּרִים רֹשֶׁם
שָׁמַעְתִּי בִשְׁמוֹ [של ר' נחמן] לְעִנְיַן הִתְחַזְּקוּת בְּהִתְבּוֹדְדוּת וְשִׂיחָה בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ - אָמַר שֶׁאֲפִלּוּ אִם עֹבְרִים יָמִים וְשָׁנִים הַרְבֵּה, וְנִדְמֶה לוֹ שֶׁלֹּא פָּעַל עֲדַיִן בְּשִׂיחָתוֹ וְדִבּוּרָיו כְּלוּם,
אַף-עַל-פִּי-כֵן
אַל יִפֹּל מִזֶּה כְּלָל,
כִּי בֶּאֱמֶת בְּוַדַּאי עֹשִׂים הַדִּבּוּרִים רֹשֶׁם.

וְהֵבִיא מָשָׁל: כְּמוֹ מַיִם הַיּוֹרְדִים עַל הָאֶבֶן, אַף-עַל-פִּי שֶׁנִּדְמֶה לָנוּ שֶׁאֵין לְהַמַּיִם כֹּחַ כְּנֶגֶד הָאֶבֶן הַקָּשָׁה,
וְאֵין נִכָּר רֹשֶׁם הַמַּיִם בָּאֶבֶן,
אַף-עַל-פִּי-כֵן
כְּשֶׁהַמַּיִם יוֹרְדִים עַל הָאֶבֶן
כַּמָּה וְכַמָּה זְמַנִּים רְצוּפִים
הֵם עֹשִׂים נֶקֶב בָּאֶבֶן כַּנִּרְאֶה בְּחוּשׁ.

כְּמוֹ כֵן
אֲפִלּוּ אִם לִבּוֹ לֵב הָאֶבֶן,
וְאֵין נִכָּר בּוֹ רֹשֶׁם דִּבּוּרָיו וּתְפִלָּתוֹ,
אַף-עַל-פִּי-כֵן
בִּרְבוֹת הַיָּמִים וְהַשָּׁנִים
יִנְקֹב לִבּוֹ הָאֶבֶן
עַל-יְדֵי שִׂיחָתוֹ, כְּמוֹ "אֲבָנִים שָׁחֲקוּ מַיִם" כַּנַּ"ל.
(שיחות הר"ן, רל"ד)
דיי עם המחילות! את בסדר גמור!רחפת..
זה מעולה.
^^יטבתהאחרונה
תודה שאת מזכה אותנו כל יום מחדש
אשמח לעזרהשלום לכם ומה..
אז ככה - יש לי עבודה בתנ"ך להגיש ומועד ההגשה קרוב ביותר..הרבה מהבעלים/אחים/אבות של חברותיי עשו להן את העבודה ואני לא מוצאת במי להעזר. אם תוכלו להקדיש זמן מזמנכם אודה לכם מאוד(!!!)

בנוגע לעבודה עצמה, אני צריכה למצוא 8 הקשרים בין פרשת בלק להפטרתה בספר מיכה.(מצאתי 5.) ולהקשיות 5 קושיות על ההפטרה + מתן תשובות של 3 מפרשים שונים על כל שאלה
צריכה עזרה בעיקרשלום לכם ומה..
בלמצוא קשיים ושאלות בהפטרה
יש לרב ריבלין מכרם ביבנה ספר על ההפטרות, בדקת אותו?צריך עיון
אממשלום לכם ומה..
יש לי ספר, לא בטוחה אם של הרב ריבלין אבל כתוב בו רעיונות יותר מאשר קושיות ושאלות..כנ"ל לגבי חומר באינטנט
האמת שאין לי בעיה למצוא תשובות..הבעיה היא שאין לי קושיות על ההפטרה
תפתחי אברבנאל על ההפטרהארץ השוקולד
זה רעיוןשלום לכם ומה..
תודה!
אברבנאל!כתר הרימון
ככה הוא מפרש - מקשה קושיות ואח''כ מתרץ.
הפרשה שלי מנסה לעזור קודם כל בשאלת ההקשרים:ותן טל

בהפטרה: 

(בסוגריים ההקשר בפרשה) 

 

1. וְהִכְרַתִּי כְשָׁפִים מִיָּדֶךָ וּמְעוֹנְנִים לֹא יִהְיוּ לָךְ.

(כִּי לֹא נַחַשׁ בְּיַעֲקֹב וְלֹא קֶסֶם בְּיִשְׂרָאֵל)

 

2. עַמִּי זְכָר נָא מַה יָּעַץ בָּלָק מֶלֶךְ מוֹאָב וּמֶה עָנָה אֹתוֹ בִּלְעָם בֶּן בְּעוֹר מִן הַשִּׁטִּים עַד הַגִּלְגָּל לְמַעַן דַּעַת צִדְקוֹת יְהוָה:

(לב הקשר בין ההפרה לפרשה. אין צורך מיוחד להסביר)

 

3. בַּמָּה אֲקַדֵּם יְהוָה אִכַּף לֵאלֹהֵי מָרוֹם הַאֲקַדְּמֶנּוּ בְעוֹלוֹת בַּעֲגָלִים בְּנֵי שָׁנָה:

( וַיֹּאמֶר בִּלְעָם אֶל בָּלָק בְּנֵה לִי בָזֶה שִׁבְעָה מִזְבְּחֹת וְהָכֵן לִי בָּזֶה שִׁבְעָה פָרִים וְשִׁבְעָה אֵילִים: )

 

4. כְּאַרְיֵה בְּבַהֲמוֹת יַעַר כִּכְפִיר בְּעֶדְרֵי צֹאן אֲשֶׁר אִם עָבַר וְרָמַס וְטָרַף וְאֵין מַצִּיל

(הֶן עָם כְּלָבִיא יָקוּם וְכַאֲרִי יִתְנַשָּׂא לֹא יִשְׁכַּב עַד יֹאכַל טֶרֶף וְדַם חֲלָלִים יִשְׁתֶּה: )

 

5. כְּטַל מֵאֵת יְהוָה 

(כִּנְחָלִים נִטָּיוּ כְּגַנֹּת עֲלֵי נָהָר כַּאֲהָלִים נָטַע יְהֹוָה כַּאֲרָזִים עֲלֵי מָיִם: )

 

6. שִׁמְעוּ נָא אֵת אֲשֶׁר יְהוָה אֹמֵר קוּם רִיב אֶת הֶהָרִים וְתִשְׁמַעְנָה הַגְּבָעוֹת קוֹלֶךָ

(כִּי מֵרֹאשׁ צֻרִים אֶרְאֶנּוּ וּמִגְּבָעוֹת אֲשׁוּרֶנּוּ)

 

7. וְעָשִׂיתִי בְּאַף וּבְחֵמָה נָקָם אֶת הַגּוֹיִם אֲשֶׁר לֹא שָׁמֵעוּ. 

(וַיִּשָּׂא מְשָׁלוֹ וַיֹּאמַר אוֹי מִי יִחְיֶה מִשֻּׂמוֹ אֵל: {כד} וְצִים מִיַּד כִּתִּים וְעִנּוּ אַשּׁוּר וְעִנּוּ עֵבֶר וְגַם הוּא עֲדֵי אֹבֵד: )

 

8. וְהָיָה שְׁאֵרִית יַעֲקֹב בְּקֶרֶב עַמִּים רַבִּים ... אֲשֶׁר לֹא יְקַוֶּה לְאִישׁ וְלֹא יְיַחֵל לִבְנֵי אָדָם.

(הֶן עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב: )

 

 

וואו!שלום לכם ומה..
תודה רבה!!!זה מעולה!
אם בא לך להיות לארג' ולעזור גם בקושיות אני אשמח ממש ( אבל רק אם בא לך חח..)
מחר אם ממש יהיה לי זמן...ותן טל
הבעיה היא שמחר לא תהיה לי זמינות לספרי מפרשים ואני בספק כמה מהם מקוונים. אבל נראה.

ב"הצלחה בכל מקרה!
תודה!שלום לכם ומה..
גם רק שאלות זה מעל ומעבר (:
ותן טל על שם ההפטרה?ארץ השוקולד
לא. נשמע שזה בגלל התקופה בשנה שאמרו בה "ותן טל"נפש חיה.

@ותן טל

נראלי שצדקתי נכון?

 

לא על ההפטרה...ותן טל
יש לי עד סוף השבוע (:שלום לכם ומה..אחרונה
פתרון דיור עבור בחור רווקבאמונה שלמה

למישהו יש מושג איך אפשר למצוא דירה/קרוון עם או בלי שותפים באיזור בנימין?

הוא לא נעול על האיזור, אז ישמח לשמוע אפשרויות גם על כל יו"ש. (אפשרות גם לדיור עם עבודה).

תודה.

הולכים לישוב שבא לו לשכור שםחפשאחרונה
ומברר על קרוואן
בדכ הם מטעם המועצה
מאמין שאפשר גם לבדןק באינטרנט
ללקט שושניםרב מג של מילים
ללקוט שושנים/נתנאל אפק

זו היתה פגישה מוזרה, אך מיוחדת מאוד, באותו יום בשמים. זה הזכיר לו במעט את הפגישה עם שלושת הנערים באותו קיץ, למרות שהפעם היה זה שונה מאוד.
קודם הגיעה הילדה. קטנה, חייכנית, ביישנית, לבושה בפיג'מה. איך קוראים לך? "הלל". רק צדיקים מגיעים לכאן בפיג'מות, הוא חשב. יש לך שאלות? היא חייכה בביישנות וסימנה "לא" בראשה. הוא העביר את ה'מבט'; אתם יודעים, המבט חודר הלבבות הזה, שכולם חוששים ממנו, שבשנייה מסכם את החיים כולם במילה אחת, וכתב: חיים.
אז הגיע האבא. ממש לפני שבת, לבוש בקפידה, זקנו ארוך, משקפיים, בדל חיוך בפיו. איך קוראים לך? "מיכאל". איך הם יתגעגעו אליו בשבת, הוא חשב. יש לך שאלות? "מה שלום אשתי? הילדים?" הם יהיו בסדר. עשרה ילדים, חשב לעצמו, וואו. הוא העביר את ה'מבט', וכתב: משפחה.
ואז הגיע הסב. בשבת בצהרים, שער לבן פרוע, הולך לאיטו. איך קוראים לך? "אליעזר". הסב היישיר מבטו. יש לך שאלות? "כן. איפה היית?" הוא חייך, כי ידע שזה יגיע. הייתי שם כל הזמן, הוא אמר. "אז למה לא עשית כלום?" הוא העביר את ה'מבט', וכתב: זכרון.
ושלושתם עמדו שם. ילדה, ואבא, וסב.
היא, עוד לא חוותה את החיים, אך היתה כל כך מלאה בהם;
הוא, חי את החיים, גידל משפחה לתפארת, עסק בחינוך, אך נגדע באיבו;
והוא, ראה סבל בלתי מתואר, והמשיך, ובנה, וחי, אך לעולם לא שכח. לעולם. לא. שכח.
והשלושה הסתכלו אחד על השני, ואז חזרה עליו, ובפניהם, בנשמתם, היו כל כך הרבה סימני שאלה. הוא פנה אל הסב. אספתי את הדמעות. כל אחת ואחת. ואני עדיין אוסף.
ובעיניים דומעות פתח הבורא את השער והזמין אותם למקום מיוחד, השמור רק ליחידי סגולה, רק לאלה שגורמים לבורא בכבודו ובעצמו לבכות.