שרשור חדש
טוב, ככל הנראה מערכת הבחירות הרשמית תתחיל עד סוף שבוע.ותן טל

ביום רביעי עומדת להצבעה הצעת החוק לפיזור הכנסת, ככל הנראה היא תעבור, לאור הפיצוץ בשיחות בין לפיד לנתניהו.

 

מה שאומר, ככל הנראה, בחירות בערך בפברואר, פחות או יותר, אולי מרץ.

 

סתם שתדעו - הפעם הראשונה שבה ממשלה מתפרקת אחרי פחות משנתיים מכינונה - בלי להחשיב ממשלת ברק שהלכה לבחירות של ראש ממשלה בלבד ולא של כנסת שלמה.

 

באסה שאין יציבות שלטונית רצינית, מצד שני אולי זה יוביל לקואליציה נורמאלית יותר, של ליכוד+ביתנו+בית יהודי+חרדים...אמן.

ביבי כבר עשה תרגיל כזה עם מופזמושיקו

של כאילו בחירות ובסוף תרגיל פוליטי מבריק שסידר קדנציה לעוד כמה חודשים

 

אל תמהר..

הפעם לא יהיה תרגיל כזה.אלאדין
ושילם על התרגיל ביוקר בקלפימשה

מי שזכה אז מההפקר של התרגיל הזה היה נפתלי בנט שהיה צריך כמה חודשים להתארגן...

זה באסה, אבלdaniel93
המדינה עברה תהפוכות חזקות מאוד בזמן האחרון,‏‎ יש פן "לא מוסרי" בכנסת שלנו. חלוקת המנדטים מיום ליום פחות ופחות משקפת את מצב העם. זה בלתי נמנע מבחינה מוסרית לתחזק ממשלה כזאת לעוד שנתיים לפחות... אבל באמת אולי זה עדיין מוקדם מדי...
אישית לא מעניין אותי כלל פוליטיקה. רק אני מתפלל ל-ה'חסדי הים
שיהיה סיעתא דשמיא בתקופה הזאת, שנזכור כולנו את החשיבות באחדות העם שלנו, ושעם כל המפלגות אנחנו עם אחד, ונדע להזהר מהאיסורים החמורים של מחלוקת ולשון הרע.
177!משהאחרונה

הלב רותח.והנשמה שואלת מה באמת אנחנו יכולים לעשות כדי לשנות?שלהבתחיה

תפילה

צעקה

בקשה

רצון.

 

מה מעשית אפשר לעשות ולפעול כדי להוסיף רחמים בעולם?

כדי לפעול טוב? כדי שמראות הרג רצח וטרור לא ימשיכו?

שואלת את עצמי את אותה שאלה מהבוקר.תילה
כדי לשנות , צריך להשתנות ..משיח בן דוד

לצאת מהאדישות ..

לפעמיים אנחנו מתרגלים למציאות והולכים בדרך לא טובה למרות שאנחנו יודעים שאנחנו טועים

להתעורר זו המילה , לבדוק איפה אנחנו טועים ולתקן פשוט לתקן לא להשאר אדישים

 

מצוות גוררת מצווה

לוקחת כל מילה. אבל זה רק במישור האישישלהבתחיהאחרונה
ובמישור הכללי? הלאומי? המיוחדות שלנו כעמ"י?
איש צדיק היה בשושן ושמו מרדכיט'

מוזמנים לארח לו חברה בפורום הנחמד והנעים שלו

 

 

תודה לך!ת.מ.
זה כבר נהיה מעיק שהפורום מכיל יותר דברים ששיכים לשם מאשר דברים ששיכים לכאן...
מה שצריך לעשות זה שיהיה אפשרות להעביר שרשורדי"מ
מפורום אחד לפורום אחר.
אני בטוח שטכנית יש את האפשרות הזאתותן טל

רק שאולי זה כאב ראש גדול מידי בשביל מנהלי העל (מבחינת קוד האתר - כבר ראינו בעבר שכאשר היו "באגים" שונים - שרשורים קפצו מפורום לפורום לעיתים אפילו כמה פעמים - מה שאומר שגם בלי באג, אפשר לטכנת את זה ככה שזה יעבור מפורום אחד לשני. השאלה היא אם למשה יש רצון וכוח להשקיע בכך...)

היה ניסיון כזה בעבר...מרדכי

בס"ד

 

זה היה מאוד מוגבל ולא כ"כ מוצלח, כך שירדו מזה.

חבל כי הייתי שמח להמשיך את השרשור שהיה פה...די"מ
בשושן או בארץ ישראל? מרדכי בגד בארץ??? ותן טל
אבל רוב האנשים כאן לא יורדים מהארץ...+mp8
שושן, you know....
הכוונה לערים מוקפות חומהדי"מ
נראה לי שכם זה ספק,לא?
תודה רבה ט'!!! מרדכי
גם ערוץ 7 מוקפת חומה מימות יהושע בן נון ...מאמע צאדיקהאחרונה
חידהאיש השקים
היו 5 דגים 3 טבעו ו 2 קמו לתחיה.

כמה דגים חיים נשארו?
4 דגיםאלאדין
גם דג יכול לטבוע.אלאדין
כשדג טובע הוא מת?!מינימאוס2
פתרתם נכונהאיש השקים
3, כי מבחינה קבלית המצב היחיד שדג קם לתחיה, זה אםחסדי הים
מגולגל בו נשמת אדם, ואז הנשמה נהפכת לאדם.
הזמנתם מד"א?נפשי תערוג
דגים לא יכולים לטבועמחשבה אחרת

אז לכאורה נשארו 5...חושב

זו התשובה האמיתיתאיש השקים
חלש כי סו"ס אמרת טבעוחליל הרועים
עיין באבן שושן לערך "טבעו"איש השקים
כי אני לא עיינתי :p
האמת?אילת השחר

דגים כן יכולים לטבוע.

 

כידוע, גם הדגים זקוקים לחמצן (הוא מגיע לגופם דרך הזימים, שהן החלופות של הריאות אצל היונקים).
יכול להיווצר מצב בו אצות יתרבו בקצב מואץ, וכתוצאה מכך יצרכו את החמצן הנמצא במקווה המים.
נוכחותן של האצות על פני המים חוסמת את האפשרות של החמצן מהאוויר להתמוסס במים...מכאן אין צורך להסביר.

 

 

ולחובבי המדע (או סתם חובבי ידע):

אֶיטְרוֹפִיקַצְיָה (באנגליתEutrophication), בעברית העתרה, היא תהליך שבו נוצר מחסור בחמצן בגוף מים עקב התרבותן המהירה של אצות הצורכות את החמצן המומס במים. התהליך נובע בדרך כלל מהעשרת המים במזהמים המשמשים מזון ליצורים חיים - בעברית התהליך מכונה "העתרה במזינים" (נוטריינטים). התהליך עשוי להביא בסופו למוות של היצורים החיים במקווה המים ולעכירותם. 

 

אז בפעם הבאה שיגידו לכם שדגים לא יכולים לטבוע...

 

עד כאן פינתנו להיוםחופר

תצאומ תוצא תחירפ
הלוע םימב םינימזה םיטניירטונה תמר רשאכ תשחרתמ תוצא תחירפ
הרוטרפמטו רוא תמצוע ומכ םיפסונ םיאנת םע דחי ,(היצקיפורטואא)
:ומכ ינגופורתנא ינוציח רוקממ אובל םילוכי םיטניירטונה .םימיאתמ
תוצאה תחירפ .םייתיישעת םיטנגרטד וא ןשודמ יאלקח רוזא זוקינ ,בויב
תוצאה תייסולכוא ךכ רחאו ,תועובש וא םימי רפסמ ךשמב תשחרתמ
וא םינימזה םיטניירטונה לכ תכירצמ עובנל הלוכי הסירקה .תסרוק
לש הפצ הבכש תרצונ תוסרוק תוצאה רשאכ .תוחילמב וא pH -ב הילעמ
ךילהתה .ההובג ןצמח תכירצל תמרוגו תוריהמב תקרפתמה ,תותמ תוצא
ןצמחה תכירצ ,תיעקרקה לא תעקוש תוצאה תבכש רשאכ ףירחמ
לש הטילפל ןכו ,תוילוח ירסחו םיגד לש ןוכיסל םורגל הלולעו ,תרבגתמ
רוא תרידח םימסוח ךשוממ ןמזל םימייקתמה תוצאה יחטשמ .ףירח חיר
תצאומ תוצא תחירפ .הלובטה היחמצה לש הלוסיחל םורגל םילולעו
תצאומ תוצא תחירפ
הלוע םימב םינימזה םיטניירטונה תמר רשאכ תשחרתמ תוצא תחירפ
הרוטרפמטו רוא תמצוע ומכ םיפסונ םיאנת םע דחי ,(היצקיפורטואא)
:ומכ ינגופורתנא ינוציח רוקממ אובל םילוכי םיטניירטונה .םימיאתמ
תוצאה תחירפ .םייתיישעת םיטנגרטד וא ןשודמ יאלקח רוזא זוקינ ,בויב
תוצאה תייסולכוא ךכ רחאו ,תועובש וא םימי רפסמ ךשמב תשחרתמ
וא םינימזה םיטניירטונה לכ תכירצמ עובנל הלוכי הסירקה .תסרוק
לש הפצ הבכש תרצונ תוסרוק תוצאה רשאכ .תוחילמב וא pH -ב הילעמ
ךילהתה .ההובג ןצמח תכירצל תמרוגו תוריהמב תקרפתמה ,תותמ תוצא
ןצמחה תכירצ ,תיעקרקה לא תעקוש תוצאה תבכש רשאכ ףירחמ
לש הטילפל ןכו ,תוילוח ירסחו םיגד לש ןוכיסל םורגל הלולעו ,תרבגתמ
רוא תרידח םימסוח ךשוממ ןמזל םימייקתמה תוצאה יחטשמ .ףירח חיר
תצאומ תוצא תחירפ .הלובטה היחמצה לש הלוסיחל םורגל םילולעו
תצאומ תוצא תחירפ
הלוע םימב םינימזה םיטניירטונה תמר רשאכ תשחרתמ תוצא תחירפ
הרוטרפמטו רוא תמצוע ומכ םיפסונ םיאנת םע דחי ,(היצקיפורטואא)
:ומכ ינגופורתנא ינוציח רוקממ אובל םילוכי םיטניירטונה .םימיאתמ
תוצאה תחירפ .םייתיישעת םיטנגרטד וא ןשודמ יאלקח רוזא זוקינ ,בויב
תוצאה תייסולכוא ךכ רחאו ,תועובש וא םימי רפסמ ךשמב תשחרתמ
וא םינימזה םיטניירטונה לכ תכירצמ עובנל הלוכי הסירקה .תסרוק
לש הפצ הבכש תרצונ תוסרוק תוצאה רשאכ .תוחילמב וא pH -ב הילעמ
ךילהתה .ההובג ןצמח תכירצל תמרוגו תוריהמב תקרפתמה ,תותמ תוצא
ןצמחה תכירצ ,תיעקרקה לא תעקוש תוצאה תבכש רשאכ ףירחמ
לש הטילפל ןכו ,תוילוח ירסחו םיגד לש ןוכיסל םורגל הלולעו ,תרבגתמ
רוא תרידח םימסוח ךשוממ ןמזל םימייקתמה תוצאה יחטשמ .ףירח חיר
תצאומ תוצא תחירפ .הלובטה היחמצה לש הלוסיחל םורגל םילולעו
זה מה שאמרתי מהתחלה.אלאדין
לא נראה שקיבלו את דעתך בעניין...אילת השחראחרונה

אז הוספתי הסבר המניח את הדעת.

ערבים רצחו יהודי אתמול בצומת אלון, וזה עובר בשקט.אלאדין
אז חשוב רק לדעת שזה קרה ולהבין את המצב שאנו נמצאים בו.
אכן, דם יהודי הפך להפקרגאולה
הכוונה, שאם היה מדובר על ערביגאולהאחרונה

בס"ד

 

שלום לכולם,

 

כולם (הכוונה לכלי התקשורת השונים) כי הפגיעה

על רקע לאומני. אולם פגיעה ביהודי עוברת כלא

כלום בתקשורת.

 

לבושתי, לא שמעתי על זה.

 

כולם יודעים להלין על פגיעה אנטישמית בחו"ל

וטוב שכך, אך מה עם גילויי אנטימיות בארץ ישראל?!

 

                                     בתודה ובברכה

                           שיבנה בית המקדש במהרה

יש למישהו מושג-יעלי_א

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t685496#7575206 ?

 

 

נכון יש איזה חוק שיצא, שאם יש תעודת בגרות טובה- לא צריך לעשות פסיכומטרי, או משהו כזה?

נגיד אדם שיש לו 5 יחידות מתמטיקה ואנגלית [ולא מתכנן ללמוד משפטים או רפואה..], חייב לעשות פסיכומטרי?

אם לא, ממתי זה יתחיל להיות תקף- משנה הבאה?

והאם יהיו מבחנים שכן יצטרך לעבור לפני הכניסה ללימודים?

 

 

תודה.

לא שמעתי על זה~א.ל

אני יודעת שיש מקומות שמתנהלים ככה

בר אילן למשל..

את צריכה לשאול בכל מקום ספציפית

זה חלק מהרפורמות החדשות של שר החינוך+mp8
שבקרוב עומד לסיים את תפקידו.
לא הייתי בןנה על זה...
רק לחשוב על כמה הוא יתבאס על כל התוכניות שהיו לוותן טלאחרונה

ולא הספיק להעביר... זה היה חלום חייו, להיות שר חינוך. וכעת הוא מתמוסס. הסיכוי היחיד שהוא יחזור לתפקיד הזה בכנסת הקרובה זה אם לפיד או הרצוג יקימו את הממשלה. אני ממש ממש מקווה כמובן שזה לא יקרה...

לו הבחירות יתקיימו בקרובאיש השקים
למי הייתם מצביעים? ( בהנחה שאותן מפלגות מתמודדות )

למי הצבעתם קודם?
הם מבינים באמונה לאין ערוך מהרב אבינר. לאין ערוך.אלאדין
כתבתי קודם עוד דברים אבל מחקו אותם לצערי.
בכל מקרה, השטחיות הזו לטעון שהם תמכו בו בגלל ארץ ישראל ממש לא במקומה. בן ארי נאמן לתורה יוצר מכל ח"כ אחר, חובש כיפה ושאינו כזה, והוא הוכיח את זה בכל ימי כהונתו בכנסת.
גב, אני לא רוצה להתערב בחייך האישיים חלילה, אבל אני מרשה לעצמי להניח שבן ארי נוהג כמוך
ושואל רב כשצריך.
לא יודע מהם הקיטלוגים שלפיהם את מרשה לעצמך לקבוע מי גדול באמונה ומי לא, אבל הרב אבינר מושפע מאוד מפילוסופיים גרמניים שדעתם הפוכה מדעת התורה בכל נושא, ואת הדעות הללו הוא מפיץ
כאיש תורה, והנזק מזה בל ישוער.
שאלה תורניתמופים

נניח יש סוג של עבודה שמקובל לשלם עליה באחוזים שמקובל המעביד נותן לעובד שעובד בעבודה 33% מהרווחים נטו. (בלשון הסוחרים זה נקרא "קומיסיון")

 

ובא עובד לאדם ואמר לו - בוא נעשה הסכם, אני אפתח לך עסק חדש מהתחלה ועד הסוף, ואני אח"כ אעבוד בעסק, ואני אקבל 50% במקום 33% בגלל שאני פתחתי לך את העסק ועבדתי קשה לפתוח אותו.

וכך עשו והכל בסדר

.

יום אחד העובד צריך לעבור דירה לחו"ל והוא כבר לא יכול לעבוד בעסק, אז הוא אומר לבעל הבית - תקנה ממני את הזכויות שלי בעסק, והוא יהיה כולו שלך ותביא לעצמך עובד חדש ותשלם לו 33% כמו כולם, וניפרד לחיים טובים ולשלום.

 

נניח שהעסק היום שווה 120,000

 

כמה הבעל הבית צריך לתת לעובד? כמה כסף שווה הזכויות שלו?

(נא לא לענות בכותרת)

לדעתי, בלי לחשוב יותר מדי:אלאדין
60,000
הוא קיבל עד עכשיו חצי רק בגלל שהוא עובדמופים

עכשיו הוא מפסיק לעבוד

אין סיבה שימשיך לקבל חצי

החצי שלו מותנה בעבודה קשה!

כלומר 17 אחוז 20400איש השקים
אם הבנתי אותך נכוןמופים

אתה אומר כמו ההו"א של הגמ'!

תחשוב עוד קצת

אם אפשר לנמק!מופים

אין לי איך להתיחס לתשובות

אמממ...ותן טל

יש לו בכלל זכויות בעסק?

 

לפי מה שאני הבנתי - זה לא שהם שותפים, ש50 אחוז מהזכויות של העסק שייכות לכל אחד מהם - אלא שהבנאדם שפתח את העסק אומנם פתח אותו אבל ככל הנראה מכסף של השני או משהו כזה, ובסופו של יום - הוא נהפך לעובד מן המניין שמקבל משכורת מבעל העסק - הבעלים. ככה שאומנם הוא מקבל שכר באחוזים של 50 אחוז מההכנסות של כל חודש - אבל הוא לא בעל זכויות בעסק עצמו.

 

אם העסק הכניס החודש 100 אלף שקל, הוא מקבל 50 אלף. אם העסק הרוויח 20 אלף שקל הוא מקבל עשרת אלפים.

 

מה הכוונה "העסק שווה היום 120 אלף שקל"? מה זה "שווה"? שהוא הכניס באותו חודש ככה? אז שיתן לו מה שמגיע לו על העבודה שלו, ויאללה, להתראות...

 

העובד קיבל כל חודש בדיוק חצי מהסכום שהרוויחו באותו חודש? או שחלק מהכסף גם שלו,, הושקע בפיתוח העסק?

בוודאי שיש לו זכויותמופים

הוא פתח את העסק, עבד קשה מאד, ולא קיבל שום תמורה

התמורה שלו לפתיחת העסק היא שהבעה"ב חייב לשלם לו משכורת יותר מפועל רגיל

הרי אם בעה"ב היה לוקח פועל רגיל, הוא היה משלם לו משכורת של 33%, ועכשיו בעה"ב חייב לשלם לעובד משכורת של 50%

 

הכוונה שהעסק שווה - היינו שאם נמכור את העסק עכשיו הוא יעלה כך בשוק

 

העובד לא השקיע כסף בעסק, הוא השקיע רק עבודה

 

(במקור  מדובר על אדם שעבד באדמה של בעה"ב ושתל שם כרם שלם וגידל אותו עד שנתן פירות, והנושא הוא כמה עולים הגפנים שגדלו כאן באדמה, אבל זה נראה לי נכון בכל עסק)

לא מסכים איתך בכלל.ותן טל

נשאל את זה ככה - מי השקיע את סכום הכסף הראשוני לפיתוח העסק?

 

מי משקיע את הכסף לפיתוח העסק?

 

אם העובד מקבל כל חודש בדיוק חצי מהרווח נטו לחודש?

 

העובד לא אמר לבעל הבית - בוא נהיה שותפים חמישים חמישים בזכויות העסק.

 

הוא אמר לו שהוא רוצה להיות עובד שלו, ובשביל לקבל משכורת גבוהה מ33 אחוז, הוא מוכן להיות זה שפותח את העסק ועובד קשה בזמן הראשון כדי להקים את העסק - ושבזכות זה, הוא יקבל משכורת, כעובד מן המניין, שתהיה גבוהה מהרגיל.

 

ובהסתבר שכמו שאתה אומר העובד לא השקיע אגורה בעסק - לעניות דעתי, כמובן - אין לו שום זכות בעסק. העסק לא שייך לו, אין לו כסף שהוא השקיע בעסק, הוא היה פועל מן המניין של בעל הבית.

 

זה שהוא קיבל משכורת גבוהה מהרגיל - אז מה? זה אומר שיש לו זכויות בעסק? ממש לא.

 

ההשקעה הראשונית שלו הייתה לא בשביל שיהיה לו זכויות בעסק, אלא בשביל שהמשכורת לאחר מכן שתינתן לו, תהיה גבוהה יותר מהרגיל.

אני יכול להבין את המבט שלךמופים

אתה גם כן יכול להבין את שלי?

לא מסתבר שהזכות שלו היא רק "תוספת במשכורת", מסתבר שהם התכוונו שהוא יקבל יותר כי בעצם יש לו חלק במניות, וכיון שעד עכשיו הוא עבד - הוא קיבל משכורת+חלקו ברווחים מחמת המניות שלו

 

אפשר כמובן להתווכח, אבל מה שאני אומר מפורש בגמ'!

 

השאלה שלי היתה - כמה המניות וכמה המשכורת

אני מתייחס למה שאתה אמרת ולא למה שנאמר בגמרא.ותן טל

אולי בגמרא זה נאמר אחרת, או שלא הדגשת משהו מסויים שהודגש בגמרא.

 

אי אפשר לדעתי לסמוך על דעתם של האנשים - הכל צריך להיות נאמר בפה - העובד רוצה "מניות" בחברה - הוא צריך לסכם את זה מראש עם בעל העסק. כל עוד לפי מה שאמרת הוא הסכים לעבוד כעובד מן המניין, ורק ביקש שתמורת ההשקעה הראשונית שלו בפתיחת העסק (ללא השקעה שלו כספית) הוא יקבל מעתה והילך, משכורת רצינית יותר מהרגיל - אני עקשן בדעתי שהוא לא צריך לקבל כלום מעבר למשכורת הרגילה החודשיםת שלו.

 

ברור שאם הסיכום הראשוני ביניהם היה שיהיה לעובד זכות בעסק עצמו, שזה יהיה אחרת.

 

הכל תלוי בסיכום הראשוני.

 

איך שאתה הצגת את זה, העובד לא אמר מילה לבעל הבית שישתמע ממנה שהוא מתכוון שלעתיד תהיה לו זכות בעסק עצמו - אלא שהוא רק יהיה עובד רגיל...

 

כלומר, לסיכום - אני סבור שכל דבר ש"חושבים" ו"מתכוונים" עליו - חייב להיות מפורש ומנוסח בחוזה הראשוני. לסמוך על "אומדן דעת" זה בעייתי ולא פשוט (אני לא אומר שאין פעמים שסומכים על אומדן דעת - אבל כאשר אם מציגים מצב כזה, בלי שהוא אמר בהתחלה שיהיה לו זכויות בעסק - ומאוד מסתבר להגיד כמוני שהוא בסך הכל מקבל משכורת גדולה מהרגיל תמורת ההשקעה - אזי נשמע לי לא נכון להגיד שיהיה צריך לסמוך על אומדן דעתו לפני כן).

 

אם הם קבעו מראש כמו שאמרת, זה משהו אחר. לא זה מה שכתבת בהתחלה...

מה תשובת הגמרא?איש השקים
הגמרא מסיקה שהוא מקבלמופיםאחרונה

25%

 

(בדוגמא שלי יותר מדוייק לומר 25.37% שהם 30,448)

 

אני עדין משאיר לכם לגלות למה

 

 

 

וואי, חורף, אין לי חשק לנקות את הבית,פרח-שלג

אם מישהו מתנדב לשטוף לי כלים, אני מסכימה להמשיך את הניקיון של שאר הבית

 

אני דווקא אוהבת חורף, אבל הוא עושה אותי עצלנית.

תחממי את המיםנפשי תערוג

זה עוזר טיפה בשטיפת הכלים

^^^וגם מחמם את הידיים! אפקט כפולאושר תמידי
אתה מדבר מניסיון ?עוגת גבינה.
אין כבר כלים בכיור ובאמת שטפתי עם מים חמים!עוגת גבינה.
תמיד כלים הגעילו אותי,פרח-שלג

ואם אני לא שוטפת מיד אז המצב של הגועל נהייה יותר גרוע..

תשתמשי בכפפותהתנערי מעפר
אני לא שותפת כלים (או כל דבר אחר) בלי כפפות.
זה לא קשור לכפפותפרח-שלג

המראה של האוכל המעורבב בכלים מגעיל אותי,

אולי אני צריכה לשטוף בעצימת עיניים.

את צעירה,פרח-שלג

חכי חכי, לאט לאט תהיי יותר עצלנית

סתם, לא מאחלת לך..

לא חושבת קשור לצעירות.עוגת גבינה.

עיניין של אופי ועידוד מצד הבעל

פרח-שלג

בטח אופי, אבל גם האופי משתנה כשיש ילדים ודברים נדחים,

תמיד בשמחות, ובעלים טובים.

בעלי אמר לי לא נורא, תעשי מחר,פרח-שלג

אין לו גם כח הוא עדיין לא חזר הבייתה בכלל, מסכן.

נראה לי אני הולכת לעשות לו הפתעה.

עשיתי עכשיו, ותוך כדי הילד התעורר ובכהפרח-שלג

ורצה לאכול ועשה בטיטול והגדול שפך את הקליקס של 1000 חלקים, אתם רואים מהזה.

אז זה לא שלא היה לך כוח. פשוט אינטואיציה נשית למה זה יגררעוגת גבינה.
או אינטואיציה נשית אחרת...פרח-שלגאחרונה

גיליתי אתמול שאני...

אז פשוט הגוף יודע לבד.

 

אני מוכן לנקות לך את הכלים...מחשבה אחרת

50 ש"ח לשעה  
סגרנו?

 

בעלי לא יסכים, הוא יתנדב בעצמו. פרח-שלג
כלים עוד אפשר לשטוף.מוריה
מים חמים, טלפון, נגמר מהר.

אבל את הרצפה איך???
מסכנה שלי, תעבירי סמרטוט.פרח-שלג
זה מה שקרה ביום שישי. וכמובן-זה פחות נקי..מוריה
גם ליבת-שבע77

לא היה כוח לשטוף כלים

אבל הדלקתי מוזיקה והחלטתי שאני שוטפת רק 5 כלים

בסוף,בלי לשים לב הכיור התרוקן כמעטחיוך

שני תרחישים...אדם כל שהוא

1. מכור לסמים [או לאלכוהול], אוסף כסף כדי לממן לו עוד מנת סם. בסוף היום הוא הצליח להשיג כסף, ולקנות את מנת הסם.

2. מכור לסמים [או לאלכוהול], אוסף כסף כדי לממן לו עוד מנת סם. בסוף היום אין לו מספיק כסף לקנות את מנת הסם.

 

מה קורה בכל אחד מהתרחישים, והאם אחד מהם עדיף בצורה ברורה על השני?

בשניהם הוא יצא אומלל בסופו של דבראלעד

היתרון היחיד שאני רואה באופציה ב' על אופציה א',

שפחות כסף זלג מצרכים ראויים לצרכים שאינם ראויים.

--->כמו צמח בר
1.הוא לוקח את מנת הסם והוא רגוע אבל דופק לעצמו את הגוף
2.הוא לא לוקח את הסם. הגוף שלו נכנס לקריז.
והוא מתחיל לעבור גמילה כפויה במהלכה הוא לא שולט בגוף שלו או במעשיו.

מה עדיף?
אפשרות 2.אבל שיהיה מישהו שישגיח עליו שלא יעשה שטויות .
מן הסתם בד"כ אין מישהו שישגיח עליו..אדם כל שהוא

אם היה מישהו שמסוגל להשגיח עליו, הוא לא היה אוסף כסף בשביל סמים, אלא נמצא בגמילה מסודרת, או לחילופין לא מתדרדר למצב הזה מלכתחילה.

>>תילה

אם בשני המקרים אין למכור רצון להפסיק את ההתמכרות ככל הנראה המקרה השני גרוע יותר.

 

למה?

 

כי  את הסמים [או האלכוהול] המכור ימשיך לקחת כך או כך, ועוד כמות אחת כנראה לא תשנה הרבה.

אבל אם אין לו רצון להפסיק, במקרה השני כנראה שהוא יעשה מעשה כדי להשיג את הסם,

והוא במצב שהוא ככל הנראה לא ינהג באחריות בשביל להשיג אותו אז המעשה יהיה מזיק לו או לאחרים.

תרחיש א' יוביל במוקדם או במאוחר לתרחיש ב'.אלאדין
אבל בזמן נתון תרחיש א' עדיף.תילה
לא חושב שיש הבדל משמעותי לטווח הארוךנפשי תערוג

אבל אם אותו כסף ילך למישהו שבאמת צריך צדקה (לאכול, בגדים וכו')

אני חושב שכן יהיה הבדל משמעותי לטווח הארוך

כנראה שה'פיתרון' יהיה להפוך את הסם לחוקימשה
זה לא יעזור למכור, אבל ימנע ממנו לשדוד מישהו או לפרוץ לבית ולגנוב בשביל לממן את הקריז.
וזה יהיו עוד אלפים כמו הבחור הזהנפשי תערוג
למה שזה ימנע?tin man
הוא לא שודד כי הסם לא חוקי. הוא שודד כי אין לו כסף...
מקצת הכירות עם עולם המכורים...tin man
מכור הוא אדם אומלל שמאמלל את הסביבה שלו. בין כך ובין כך.אבל כל מי שסביבו יסבול יותר כשהוא בקריז. ( מהיכרות אישית לצערי ).
הלוואי שכל המכורים היו יודעים שיש להם אפשרות להיגמל. ):
יש צדדים לכאן ולכאן....מחשבה אחרת

מצד אחד אני רוצה שהוא יהיה מבסוט ואין סיבה שהוא יסבול סתם... מצד שני הפספוס יכול לעזור לו לעלות למסלול חיים יותר טוב...

 

מכור לסמים כמו הרואין, זו התמכרות גופניתהדרכה
אם לא יקבל את מנת הסם הוא ייכנס לתופעות חמורות פיזיות. חייב גמילה מבוקרת רפואית עם תחליפי סם!
בניגוד למכורים למשל לחשיש ואלכוהול שזו תלות נפשית ואינה גורמת תסמונת גמילה.
חלק מהמכורים לאלכוהול מפתחים גם את התלות הפיזית.tin man
במצב הזה א׳ עדיףפרח-בראחרונה
כי ב׳ מסוכן מאד , לעצמו ובעיקר לסביבתו.
אם כבר א׳ אז עדיף שיתרחש בתא מעצר שם אין סכנה לעצמו ולסביבתו.
בוקר טוב! תולעת השני
|עייפה|

מי מתנדב/ת לתרום לי אנרגיה וזמן?
בוקר אורגאולה
בוקר אורtin man
אין לי זמן מיותר, מצטער. (:
בוקר טוב!נולאית
בס"ד

החלום הקפיץ אותי מהשינה
בוקר טוב!מרדכי
בוקר אורLOVE ME
תגידי איך את כמה בשעות האלו????
עם שעון מעורר. תולעת השניאחרונה
ער?ותן טל

מחשבה שחלפה בראשך היום...?

ערהLOVE ME

שאני רוצה כבר להיתחתן חחחחח

ערמשה
יום עמוס של מחר
שמה פוף ענקי לכמוצי!!! והולכת לישון.עוגת גבינה.
מצטער אבל לקחתי את הפוף לעצמי.אלאדין
חח אם ב5 בבוקר אתה מקבל בעיטה מהפוף ומוצא את עצמך על הרצפהיוני
...
שלא תעז. ראה הוזהרתאלאדין
אני?! לא חשבתי לרגע.. יוני
ערה...ת.מ.
המחשבה העיקרית שעברה לי היום בראש הייתה שאני מותשת...
ערמרדכי
בס"ד

חוזר מחתונה. ב"ה היה שמח במיוחד והריקוד שעשינו לכבוד החתן והכלה יצא באופן מושלם שאף אחד לא ציפה.

קיבלתי ברכה מהרב שמואל אליהו
זאת הפעם השניה שאני פוגש את הרב תוך פחות משבוע.

מחשבות יש הרבה...
במיוחד ברגע זה...
לכבוד?okey
ערהנולאית
בס"ד

היום זה היה יום של גילויים מפתיעים ומשעשעים-עצובים.

אני מבקשת,
אנא אבא, האר את עיניינו והער את ליבנו.
ותנחנו בדרך זו נלך.
ויהי רצון שכל מעשינו יהיו רצויים לפנייך.
תן לנו חוכמה בינה ודעת לעשות רצונך ולעבדך בלבב שלם.

אבא, אנחנו טועים ומבולבלים
רק שתדע שכל מעשינו היו לשם שמיים.
וסליחה אם טעינו ותיעתנו ובילבלנו
רק שתדע, גם אם כל מעשינו תועבה וחטא
הכול נעשה מתוך רצון להגיע לאמת ולעשות צדק.

אנא ממך, שבדורות הבאים כששמך יהיה ידוע וגלוי וברור לפני כולם והאמת והצדק יהיו ברורים ןנגישים, שלא יקטרגו, שיידעו שבדורנו ניסנו ורצינו להגיע אלייך, לעשות את רצונך ולהגיע לאמת ולעשות צדק.

אבא? בסדר?
ישן;)אורח כלשהו

הכל השגחה, חוץ מהאפשרות לבחור בטוב, וגם בזה יש השגחה מסוימת, אבל יש בחירה.

ערה!פנסאיאחרונה
ומחשבה-
ה׳ אוהב אותי וקיצר לי את האירוח ביום או יומיים כי כנראה הוא הבחין שזה מתחיל להיות גבולי וגדול עלי...
היה כיף, הילדים נהנו עד הגג, אבל אני התחלתי לנשום לרווחה...
לבנות אסור ללמוד תורה?די"מ

זה רע שבנות ילמדו תורה?

 

 

השבת יצא לי ללמוד את ההלכה הבאה ולא ממש הצלחתי להבין איך זה מסתדר עם הגישה שאוסרת על נשים ללמוד תורה וטוענת שזה דבר רע.

 

שוֹטָה שֶׁהָיָה לָהּ זְכוּת תַּלְמוּד תּוֹרָה--אַף עַל פִּי שְׁאֵינָהּ מְצֻוָּה עַל תַּלְמוּד תּוֹרָה--הֲרֵי זוֹ תּוֹלָה לָהּ, וְאֵינָהּ מֵתָה לְשָׁעָתָהּ; אֵלָא נִמֹּקֶת וְהוֹלֶכֶת, וָחֳלָאִים כְּבֵדִים בָּאִין עָלֶיהָ עַד שֶׁתָּמוּת אַחַר שָׁנָה אוֹ שְׁתַּיִם אוֹ שָׁלוֹשׁ, לְפִי זְכוּתָהּ--וְהִיא מֵתָה בִּצְבִיַּת בֶּטֶן, וּבִנְפִילַת אֵבָרִין.

 

(ספר נשים הלכות שוטה פרג ג הלכה כ)

זה פשוט מחלוקתמופים

בן עזאי סובר שזה מצוה, ר' אליעזר סובר שזה אסור, וכך נפסקה ההלכה

 

אבל גם לפי ר' אליעזר זכות הלימוד תורה של בעלה וילדיה יכול לתלות לה, כי בזה היא מצווה - לעזור להם

"ואפילו בהסתרה"- מופיע בקובץ לשמיעה? תודה לעוזרים.נפש חיה.
המקורימופים

 

 

20140907220938.mp3
 
 
 
00:00|06:12
 
 
 

 

תודה. כולם- רוצו לשמוע את השיר! נפש חיה.
למה כולם כל כך אוהבים את השיר הזה?דרדס צהוב

ת'אמת אפילו לא שמעתי אותו

שיר של יותר מזל משכלטופי תות
למה התכוונת (טופי)?אלאדין
כי הוא יפה!מרדכי
הוא לא!די"מ
אולי המילים.
רציתי לשמוע משום מה לא עובד.. מישהו יודע למה?שלהבתחיה

יש לי רימון אבל לא נראה לי שזה בגלל זה.

אני לוחצת פליי וכלום לא קורה...

 

כאן עובד?מופים

לי אפפעם לא עולים קבצים. של קרדונר מרטיט.חליל הרועיםאחרונה
שלום חברים אני חדש כאן!זכריה

המליצו לי לשרוף פה את הזמן... אז מה איתכם?

 

ברוך ה'... התמכרות נעימה ותן טל

תתחיל להגיב בפורומים, עם הזמן אם תרצה גם להגיע למפגשים, וכו'... (וכמובן - בפורום זה הס מלהזכיר כל דבר שקשור לנישואין ודייטים - לצורך זה יש את פורום לקראת נישואים וזוגיות, או בקצרה: לנ"ו ףׂ ׂ

ברוך הבא!יעל מהדרום
ברוך הבא זה יתאזן לך חליל הרועיםאחרונה
לילה טוב! תולעת השני
איזה דבר טוב עשיתן בשביל עצמכן היום?
בונוס, איזה דבר טוב עשיתן עבור מישהי אחרת היום?


(נכתב בלשון נקבה אך מופנה אל גברים וגברות כאחד. )
לילה טוב!!!כמו צמח בר
בשביל עצמי- התפללתי
בשביל אחרים- שמרתי תגובה בבטן כדי לא להעציב אחרים...

אני רוצה פוף ענקי ב"מי ער". תשימו אחד כזה בשבילי??
לילה טוב!נולאית
בס"ד


משהו טוב שעשיתי היום בשבילי:
למדתי, צחקתי, עשיתי חיים בשירות
משהו טוב שעשיתי היום בשביל אחרים:
בדקתי נוכחות של חברה כי חברה אחרת ביקשה ממני לבדוק בשבילה
לילה טוב!משה
לילה טובLOVE ME

עבדתי

עבור משהי אחרת אממ עזרתי בבית

לילה טוב!משהאחרונה
שאלה~א.ל

האם ניתן להפקיד כסף לחשבון האישי בסניף בנק הממוקם לא באיזור מגוריי?

כןט'
כמובן. (הכוונה לסניף של הבנק שלך, נכון?)ותן טל

אין הגבלה של איזור מגורים - הבנקאי יודע את כל הפרטים עליך וכמובן שיש לך תעודת זהות...

תודה לכם~א.לאחרונה
צריכה את היצירתיות שלכםתילה

איך מעבירים שיעור על הנושא של תקשורת מוטה- לא אובייקטיבית.

 

צריכה מתודות ודרכים לפתוח את ענייהם לנושא.

 

(יש לי רעיונות למשל להרבה ביטויים שהתקשורת משתמשת בהם והם מוטים לצד מסויים כמו- הפרעות סדר/התפרעויות, שריפה/הצתה, טרוריסט/לוחם חופש, פשע שנאה, קיצונים וכו וכו...

אבל מה אני עושה עם זה?חצי חיוך)

כמה מתודות:תולעת השני
להציג מקרה בפני התלמידים (בהצגה ממש או במילים בלבד) ולתת ל-2 תלמידים שונים לתאר את המקרה בצורה מוטה.

לדוג׳,

איש זקן הולך ברחוב ומועד.

פעיל למען הציבור ששנים מתלונן על המצב המחפיר של המרחב הציבורי יאשים את המצב הירוד של המדרכות ויכנס לתיאור ארוך של האסון שנמנע ושרק בנס הזקן לא מת.

צעיר שדוגל בהשארת המרחב הציבורי נקי מזקנים יאשים את הזקן בכך שהוא הלך ברחוב ולא שהה בדיור מוגן או בבית אבות.


אפשר גם לתת רשימה כפולה של מילים ולשאול את התלמידים מה עולה להם בראש כשהם שומעים את המילים.

לדוג׳,

זליגת ירי - ירי מכוון
טפטופים - שיגור רקטות
קטטה - נסיון לינץ׳
תגובה - תג מחיר
נפטר - נרצח
תקרית - פיגוע
הפס״ד - הפרעות סדר


אפשר גם לבקש מהם לתאר מקרה בו מישהו סיפר עליהם משהו לא מדויק.

לדוג׳,

״אבי חטף ממני את הכדור!״
״לא נכון, הכדור התגלגל אלי, אני רק הרמתי אותו!״


ועוד ועוד...



בהצלחה!
יש לך את זה!תילה

תודה על ההשקעה!

 

לא הכל יתאים להם אבל לקחתי כיווני חשיבה..

 

יש לך אולי עוד רעיון מה אפשר לעשות עם הרשימת מילים?

תודה! תולעת השני
עם המילים, אפשר גם לכתוב אותן על פתקים נפרדים ולתת להם לחלק אותן לקבוצות של ״אמת קשה״ ו״מילים מכובסות״.
או לחלק לזוגות של מכובס-אמיתי.

או לכתוב רשימה של מילים מכובסות שישכתבו למילים יותר נאמנות למציאות, וכך גם ללמד אותם קריאה שיפוטית וקריאה בין השורות.
החלטתי ללכת על רעיון דומה-שונהתילה

מקווה שלא יאכלו אותי שם על השיעור הזה חושף שיניים

 

שוב תודה

תוכלי לנסח את נושא השיעור אחרת?~א.ל

שיהיה קל לחפש בגוגל

ואולי עזרתי לך בזכות זה...

התקשורת הסססססמאלניתתילה

למשל?

 

 

אפשר לערוך השוואות בין מקרים משני הצדדים.אלאדין
למשל, חופש הביטוי מול 'הסתה' ודברים מהסוג הזה.
אפשר להציג סרטונים שווים של 'לאטמה' יוניאחרונה
סקר באישון לילה לתושבי הפורוםיהל
מה נותן לכם משמעות בחיים?
הדעות שלי בעניינים שונים.אלאדין
לתת לאנשים אחריםטופי תות

וליצור עולם טוב יותר סביבי.

 

וכמובן- לדעת שאני פה בתפקיד.

^^^ כל מילהtin man
^^^^^ בדיוקאילה שלוחה

הי, אותך לא ראינו פה כבר כמה זמן...ברוכה השבה ותן טל

מה נותן לי משמעות בחיים? קצת אאוטינג אז אני אוותר על חשיפה על גבי הפורום

 

לילה טוב...

תודה יהל
"דברים טיפשיים/ דברים שטותיים/מוספים לי המון/ עניין בחיים"נפש חיה.

אורי אורבך, "בגלל ילד אחד".
דוס

כן, אנחנו רואים את זה גם בהתנהגותו בכנסת..יזהר
עבודת ד'. כשאני נחלשת בזה אני נכנסת לדכאוןמינימאוס2
למה הד' אבל?אלאדין
ככה למדונו בבית יענקבמינימאוס2
גם הרב קוק כותב כך...ד.

[חוץ ממקום אחד דומני, בכוונה]

 

אבל הרצי"ה אמר שלא נכון לחשוב שאם כותבים ב"ה, ולא בס"ד, יש בכך בעיה.

 

כי ה"ה" הזו אינה משם הויה, אלא קיצור של המילה "השם" (כמו, אולי, למשל, מה שכותב הרמב"ם: השם הגדול הזה, מצוה ליראה ממנו. או, "שנקרא שמך עליו", "נודה לשמך").

אהבת ה' ואהבת עולמו. לימוד תורה וקיומה מתוך חסד.חסדי הים
שאלת מליון הדולרפרח-בר
קצת קלישאתי אבל הדברים הקטנים,
מילה ראשונה של התינוק שלי
קפה טוב בבוקר
סמס מהבעל
ובכלל להודות על הדברים האלה...גם זה חלק מהמשמעות.
תודה לכל העונים!!יהל
על לא דבר ותן טל
יהל, את לא ענית.אלאדין
צודק. אז הנה התשובה שלי...יהל

יישמע קלישאתי, ובכל זאת..

התשובה שלי מתחלקת לשתיים:

1) התורה- וכל המשתמע מכך.

2) והקשרים העמוקים שקשרתי עם אנשים הקרובים לי.

למה קלישאתי?!מינימאוס2
כי זו תשובה לא מפורטת ומאוד כללית...יהל

אבל זה בגדול על רגל אחת..

תשובה הגיונית וראויה לגמרי ותן טל
תשובה יהודית: מה לא?חליל הרועים
זה שאתה משמעותי עבור מישהו אחרחצילה


שאלה כל כך חשובה!עבד לה'

שצריך אדם לשאול את עצמו בכל יום ויום...

 

ת'אמת שלדעתי כל אדם שרואה את השאלה הזאת די נתקע...

 

אהיה כנה ואומר שאיני בטוח מה נותן לי משמעות לחיים...

אבל משהו בלב אומר לי שעצם היותי יהודי זו משמעות ענקית...

 

יצא לי לקרוא כמה סיפורים על אנשים שונים שאיבדו הרבה בשביל מטרה 

מסויימת (שנתנה להם משמעות) אך לבסוף ההנאה והסיפוק שלהם היו גדולים ממהפסד האישי הכרוך מכך...

 

אחד האגדתות המרתקות על רבי עקיבא:

"תנו רבנן פעם אחת גזרה מלכות הרשעה שלא יעסקו ישראל בתורה בא פפוס בן יהודה ומצאו לרבי עקיבא שהיה מקהיל קהלות ברבים ועוסק בתורה אמר ליה עקיבא אי אתה מתירא מפני מלכות אמר לו אמשול לך משל למה הדבר דומה לשועל שהיה מהלך על גב הנהר וראה דגים שהיו מתקבצים ממקום למקום אמר להם מפני מה אתם בורחים אמרו לו מפני רשתות שמביאין עלינו בני אדם אמר להם רצונכם שתעלו ליבשה ונדור אני ואתם כשם שדרו אבותי עם אבותיכם אמרו לו אתה הוא שאומרים עליך פקח שבחיות לא פקח אתה אלא טפש אתה ומה במקום חיותנו אנו מתיראין במקום מיתתנו על אחת כמה וכמה אף אנחנו עכשיו שאנו יושבים ועוסקים בתורה שכתוב בה (דברים ל, כ) כי הוא חייך ואורך ימיך כך אם אנו הולכים ומבטלים ממנה עאכ"ו אמרו לא היו ימים מועטים עד שתפסוהו לר"ע וחבשוהו בבית האסורים ותפסו לפפוס בן יהודה וחבשוהו אצלו אמר לו פפוס מי הביאך לכאן אמר ליה אשריך רבי עקיבא שנתפסת על דברי תורה אוי לו לפפוס שנתפס על דברים בטלים בשעה שהוציאו את ר' עקיבא להריגה זמן ק"ש היה והיו סורקים את בשרו במסרקות של ברזל והיה מקבל עליו עול מלכות שמים אמרו לו תלמידיו רבינו עד כאן אמר להם כל ימי הייתי מצטער על פסוק זה בכל נפשך אפילו נוטל את נשמתך אמרתי מתי יבא לידי ואקיימנו ועכשיו שבא לידי לא אקיימנו היה מאריך באחד עד שיצתה נשמתו באחד יצתה ב"ק ואמרה אשריך ר"ע שיצאה נשמתך באחד" (ברכות סא ב')

 

היתה לו משמעות בחיים למרות שהוא הבין אותה רק בגיל 40 ועד שגידל עשרות אלפי תלמידים..הם כולם מתו ולא ויתר ולקח ולימד עוד חמישה תלמידים..היחיד שיצא מהפרדס בשלמות..ובסוף ימיו יצא נשמתו במיתה משונה שדווקא בה הגיע לשיא חיותו..שם הוא קיבל את משמעותו לחיים..

 

(דוגמא טיפה קיצונית..אך ניתן לראות בה איך המשמעות שלנו בחיים נוסכת בנו כוח ושמחה על אנושיים..)

שנזכה

חסידות! יוצק תוכן ומכוון את המצפן...פנסאי
המשפחה הקטנה שלי.כתר הרימון
שתזכו להתרחב ולגדול!~א.ל
אמן, תודהכתר הרימוןאחרונה
קפההאלעד
 
מספל מיוחד מאוהב
להיות חלק ממשהו גדול.אוסנת


התחושה שה' שמח בי כל כך.דרדס צהוב

שכשהוא מסתכל עלי הוא מאושר...

 

חידה 2איש השקים
3 צפרדעים יושבים על עלה בביצה

2 החליטו לקפוץ

כמה צפרדעים נשארו על העלה?

ה
השאלה אם הם קפצו למעלה או הצידהאלאדין
בלי קושיותאיש השקים
3 הם רק החליטוtin man
יש לי חברtin man
שבכל פעם שאני מספר לו שהחלטתי לשנות משהו בחיים שלי מזכיר לי את החידה הזו ושואל איך אני מיישם בפועל את מה שהחלטתי. (;
3. החלטה וביצוע הם 2 דברים שונים.תולעת השני
^^^מה שרציתי לענות...ותן טל
מסתבר 0, כי בד"כ בחיות אין הבדל בין החלטה לביצוע,חסדי הים
והצפרדע השלישי בד"כ מחקה את השאר.
מסתבר? עפ"י איזה חוקי הסתברות?נפשי תערוג
תלוי לאן הם קפצו...מחשבה אחרת


לא קפצואיש השקיםאחרונה
חג ההודיה / Thanksgivingבן של מלך

ב"ה

 

מה דעתכם?

חג הודיה לאומי?

בעד / נגד?

למה?

 

דב! אל תרד עלינו! תיזהר, אנחנו הולכים עם טטפות כשרות כל היוםיש'ך בעיה