אני מחפש ישיבה בשומרון שאפשר ללמוד ולשלב עבודה מכירים משהו כזה?
כיבוד הורים מס' 31. עלייה לתורה לע"נ הוריו.כיבוד הורים
לעלות כשליח ציבור, לעלות לתורה, לקרוא מפטיר, לעילוי נשמת הוריו. ושלא לעשות מריבה על כך.
בכלל[1] כיבוד הוריו לאחר מיתתם שישתדל בנם[2] להיות שליח[3] ציבור בכל[4] יב' חודש שלאחר פטירתם[5], וכן[6] בכל שנה ביום פטירתם. וכן[7] נוהגים לעלות[8] למפטיר[9] בשבת בתוך יב' חודש על אביו ואמו, ובכל שנה בשבת שלפני יום היארצייט, וכן{C}[10] ביום היאר צייט עצמו יעלה לתורה[11], ויאמר עליהם השכבה. ובכל[12] הדברים[13] הללו (קדיש, ש"ץ עליה למפטיר וכדו') חלילה לעשות מריבה בשביל כך{C}[14]{C}.
מקורות והערות לעיון והרחבה, השתדלתי להדגיש את מה שחשוב:
[1] רמ"א יו"ד סוס"י שעו'. ובשו"ת דברי מלכיאל ח"ד סי' צו' שאם יש לו הפסד ממון בשביל כך פטור.
[2] ובהליכות שלמה תפלה פי"ח סעי' ח' בשם הגרש"ז אוייערבעך זצ"ל שיש כמה אחים אבלים יכולים להתפלל באותו ביהכ"נ ואין צריכים לסדר מנין נפרד לכל אחד. ובילק"י כבוד הורים עמ' תריא' שיעשו האחים תורנות.
[3] ופשוט דהיינו דוקא כשהוא ראוי להיות שליח ציבור בכל התנאים המוזכרים בפוסקים. וע' בפמ"ג או"ח סי' קלב' א"א סק"ב שאם האבל אינו חותך האותיות כראוי לא יעלה.
[4] ולהיות ש"ץ לאבל על אביו ואמו בתוך שבעה יש בזה מנהגים שונים ע' בשו"ת כנסת יחזקאל יו"ד סי' מד' אות לד' ובהגהות ב"ה על השו"ע יו"ד סי' שפד' ובקיצשו"ע סי' רי' סעי' ה' ובהליכות שלמה תפלה פי"ח סעי' ח' ובשו"ת יבי"א ח"ד יו"ד סי' לב' בשם הרבה פוסקים שמותר ואף ראוי לעשות כן, אולם מהחכמ"א כלל קסה' סקי"א ובשו"ת חת"ס יו"ד סי' שנב', ולמעשה הוא תלוי במנהגים.
[5] ע' בב"י יו"ד סוס"י שעו' וברמ"א שם סעי' ו' בשם הכלבו שבפרט בערבית של מוצאי שבת שיש בזה תועלת לנפטר. ובחיי"א כלל קעא' סעי' יב' שהא הדין בכל תפילת ערבית שאז התגברות הדינים.
[6] וע' בביה"ל סי' קלב' שמי שיש לו יארצייט על אביו או אמו הוא קודם לאבל בתוך יב' חודש לעלות ש"ץ.
[7] רמ"א יו"ד סי' שעו' סעי' ו'. ברכ"י סי' רפד'. שו"ת ויען אברהם סי' לו'. הליכו"ע פר' שופטים אות יא'.
[8] אם אינו יכול לעלות למפטיר יעלה לעליה אחרת.
[9] ואם אינו יודע לקרוא ההפטרה כראוי, לא יעלה או שיקרא אחר במקומו והוא יברך הברכות. ע' חסד לאלפים סי' קלבה סקכ"ה.
[10] ע' ביה"ל סי' קלו'.
[11] ואם חל היארצייט בשבת יעלה למפטיר.
[12] ע' בד"מ או"ח סי' נג' סקי"א ובכה"ח שם סקצ"ו. ואדרבא עושה נחת רוח גדול להוריו במה שמוותר.
[13] וע' בשו"ת שאילת יעב"ץ סי' עד' ובמ"ב סי' רא סק"א משמו שיש מקומות הנוהגים ליתן לאבל תוך יב' חודש לזמן ולברך ברכת המזון.
[14] ועוד דברים נוספים טוב לנהוג בהם ביב' חודש על אביו ואמו, ע' בס' יוסף אומץ דיני שלושים ויב' חודש עמ' שלא' ובשו"ת שבו"י ח"א סי' קב' ובפ"ת יו"ד סי' שעה' סק"ג שיברך הוא ברכת הזימון. וע' בפי' רבינו בחיי סו"פ שופטים ובס' מעבר יבוק מאמר שפת אמת פכ"א שיאמר דברי תורה ברבים.
יישר כח!טופי תות
שכוייח, תודה
ג'נדס
האא את מי רואים פה!!!טופי תותאחרונה
עוגות לחג ... כנסו !
מיסטר דום
מה אתם חושבים?מיסטר דום
זה עשוי או קנוי?הקולה טובה
למה זה באריזות כמו של חנות ונראה כמו של חנות?
|תוהה|
זה אני הכנתי הכל...מיסטר דום
מכרתי אותה פשוט...
זהירות! אל תכנסו!!נפשי תערוג
זה סתם יביא יגרום למקלדת להתרטב מהרוק שלכם
איככ
לא לא לא
העוגות לא איככ
הרוק 
יטבתה
בקרוב אצלי....
איזה מחמאות !!
מיסטר דום
זה רמה גבוהה של אפייה במיוחד העוגה
יטבתה

טחחח היית רוצה!עוגת גבינה.
מהמםט'
אבל.... כשעשיתי היום רשימה איזה עוגות אכין לחג נזכרתי שנוהגים שלא לאכול אגוזים בראש השנה. סתם לתשומת ליבך 
איזו מקצועיות...פריסבי
מהממםשרבוב
נראה טעים מאוד!! 'פשר מתכונים?הלליש
אני אכתוב במהלך היום את המתכוןמיסטר דום

|מזיל ריר כמו מפגר|~בממוצע~

בעצם, עזבו אותכם, גמככה אינלי סוכוי להיות רזה אי פעם, אני צריכה להשלים עם העובדה הזאת מתישהו..לא?
אז יאללה, להתפרעעע!!!!!
דיאטה לפני עונת החגים?? לא חכם..תמיסטר דום
באמת חבל דיאטה לפני החגים, עדיף תוך כדי...ניל"ס
שנאמר: צום גדליה, יום כיפור...
הכי חכם!!! ככה לא נראים יותר גדולים אחרי החגים...הלליש
הכל עניין של טיימינג פשוט תמיד צריך לאכול בכמות..מיסטר דוםאחרונה
הנכונה אפשר לאכול הכל אבל לא יותר מידי...
מחפשים מקום שצריך עזרה ביום כיפור-פעימה
בס"ד
אחותי ובעלה הצדיקים מחפשים מקום שצריך את עזרתם ביום כיפור.
רצוי משהו בסגנון של קיבוצים וכד'...
המגבלה היחידה: צריך שתהיה להם דירה לישון[ולא על שק"ש באולם ספורט] כי הם עם תינוקת.
אם יש למישהו רעיון-נשמח! תודה 
שיעזרו לי..~בממוצע~אחרונה
שיתפללו עליי... וישנו אפילו בבית של עצמם.
רציני, אני חייבת עזרה בעניין הזה, למה נראלי אני לא יעמוד בעוד שנה כזאת..
מישהי כאן מכירה את מכון אורה מתוך נסיון? או-דינה ל.
זה דחוף.
אשמח לשמוע ממי שמכיר/ה
מכיר אישית את הרב בן ישי, עוזר?אריק מהדרום
הוא במכון אורה?דינה ל.
מישהי/ו! פליז...
כן, הוא רב מכון אורה.אריק מהדרום
כןבקטנה
(תוהה אם במקרה התכוונת לשרשר אלי)דינה ל.
מכירה מבפנים, אם באלך באישי....Osh [8
הייתי שם פעמיים...דניאל55
מכון אורה זה מדרשה שכלתנית??
לא ידעתי...
בשני ימים מסכנים שהייתי שם הדבר היחיד שהפריע לי זה שרובן ממש סיימו תיכון או גג 20...
לי זה הפריע...
יש קצת מבוגרות. אבל רק קצת.
איך היית מגדירה אותה?דינה ל.
ממש ממש קוקניקיתדניאל55
די הטפה בקטע הזה.
אבל חוץ מיזה אחלה מקום!!
ממש מתוק, מחבק ומקבל (ככה זה נראה מבחוץ)
אפשר להתייעץ עם רבנים כל הזמן , שזה ממש ממש חשוב.
אבל זה לא חכמה כי לא הייתי באף מדרשה אחרת!!
כך שאין לי ככ למה שהשוות...
הנושאים היו תאמר דבורה, עין איה, המהרל, סיפורים אישיים...
בקיצור מעניין.
הדרישה היא בירור בראשיתי.דינה ל.
בסיס בסיס.
לא דיבורים גבוהים ורחוקים.
ובעיקר אחד על אחד.
המדרשה בנוב- מישהי מכירה?דינה ל.
תנסי לברר בנשמת.עוגת גבינה.
יש את שובה. יש הרבה חוזרות. אבל זה לגמרי רוחניקי וחסידי. אם רלוונטי צרי איתי קשר באישי.
נשמת זה לא דוס-אש?דינה ל.
ושובה לא רלוונטי
יעוד, קרית יובלבקטנה
אפילו מעון בסדרבקטנה
מעון- לא דוס גם כן? ותודהדינה ל.
אם מסתובבות שם בנות בכנסיים זה מדד בשבילך?בקטנה
"נשמת" זה ממש לא דוסי כבד...משה
״בית מדרש גבוה לנשים״דינה ל.
נשמע לי להיפךריבוזום
אני לא מכירה, אבל אם מקום מתאר את עצמו כ-"בית מדרש גבוה לנשים", לי זה נשמע מקום עם אוריאנטציה מאוד פתוחה, אולי אקדמית. בניחוח פמיניסטי משהו. שוב - אני לא מכירה את המקום בכלל. רק ציינתי מה האסוציאציות שעולות לי מהשם "בית מדרש גבוה לנשים".
זה לא משנהדינה ל.
רמה לימודית, לא רמה דתיתמשהאחרונה
למה אין פה הכרויותאליהו21
אולי יצא מזה משהוו
הנה. נעים מאוד אליהו 21שוברת גלים
אני שוברת גלים
חן חן והנה אנחנו מכירים ויצא משהו! עוד הודעה בפורום

יההה
קצת אמונה אנשיםעוגי פלצת
ישדינה ל.
אבל כדי שזה יקרה
אתה צריך להיות פעיל ומוכר כאן. צריכים להכיר אותך.
אתה גם יכול לבוא למפגשים שיוזמים מדי פעם.
בהצלחה

[אה, ולפני שינעלו את השרשור כדאי שתדע:
כל מה שקשור החל מהכרויות, דרך דייטים> אירוסין וכלה בחתונה- הוא נושא מגונה כאן בפורום. לשם כך קיים מימי בראשית פורום לקראת נישואין וזוגיות]
מה שהיא אמרה... (בעיקר על הינעלו)שמואלגאחרונה
יש כל כך הרבה טוב בעולם, נכון?דינה ל.

אהעע
לחץ.
יש המון המון טוב!!טופי תות
המווווווווווווון!!!
וזה דרך היצר, להראות כשמשהו אחד לא בסדר כאילו הכל לא בסדר.
אל תתני לזה להשתלט עלייך.
|חיבוק|
לא מספיק? טוב. אז יש לי ארכיון שלם...דינה ל.
אך כרגע אחת מעסיקה במיוחד...
החלטות גורליות לשנה החדשה
ולא קל.
מפחיד.
והאשה שאיתה הכי הייתי רוצה לדבר
שתתן אישור לרגשותיי ומעשיי
שתרגיע. שזו לא טעות
חוסר אחריות
ועוד-
איננה...

ואיך אחרי יום כזה הזוי
דמעות
ושינה טרופה באוטובוס-
אני אמורה להתרכז בלימוד?!
קורס דפוק.
ריבוזום
יהיה טוב, חברה... מזדהה איתך (לא עם הסיטואציה בהכרח, אבל עם הרגשות)
בבקשה תגידו לידינה ל.
ושמים מחשבות בצד
רק לשלוש שעות
כדי להצליח ללמוד?
לא מצליחה!!!



למה ככה???
תעשי חצי שעה הפסקה -שוברת גלים
תבכי על זה, תתפללי על זה..
תאמרי מה שהיית רוצה לומר לאשה ההיא, לבורא עולם..
ה' ישמור אותך נשמה
|חיבוק|
עשיתי.דינה ל.
ולאמא.
(יצא יותר מחצי שעה)
ונכנסתי לספריה ללמוד.
אבל פדיחות לבכות כאן
אז יצאתי ושטפתי פנים וקניתי שוקולד.
נראה לך יעזור עכשיו?
ותודה לך |פרח|
מתפללת בשבילך. באמת.שוברת גלים
איזה מתוקה את
דינה ל.אחרונה
תפילות בראש השנה... סקרחיהלב
האם התנסיתם בתפילה בסגנון שונה מהרגילות שלכם?
אם כן- תרצו לעשות זאת שוב?
אם לא- הייתם רוצים לעשות אתזה?
מהוא הנוסח תפילה הרגיל שלכם ולאיזה נוסח הלכתם?
***המינוח נוסח אינו מדויק. כוונתי לנוסח התפילה וגם לסגנון בית הכנסת (ביכ תימנים מבוגרים או ביכ של ליטאים צעירים)
ניסיתי ביוכ, נחשב?רחלקה
כן!חיהלב
אזרחלקה
תפילה מקסימה. גם בנוסח וגם מבחינה אנושית.
ניסיתי פעמיים במרכז הרב ופעם בעוד ישיבה- התעלפתי שם מרוב זעזוע (באמת התעלפתי)
לא סובלת את הנוסח. זה תמיד נשמע לי כמו כנסיה להבדיל. או שהם עשו חזרות לפני התפילה. כג לא ספונטני ורגשי..
בישיבה של בעלי עושים שילוב- חלק תפילות אשכנזיות וחלק ספרדיות. ננסה את זה..
לנו זה נשמע כמו כנסייה ולהם כמו מואזין
-משה ר-
בוודאיאריק מהדרום
הלחנים הושפעו מתרבות המקום ממנה יצאו.
אני לא בטוח שהתפילה עליה גדלתי היא הכי יפהאריק מהדרום
אני ממש בטוח שלא.
התפילה בישיבה הגבוהה יותר יפה.
לפני כמה שנים היינו בבית מלון והתפילות היו אשכנזיו-משה ר-
זה אשכנזי, אתה לא אמור להתחבר.אריק מהדרום
ניסית להתחבר לגפילטע פיש?
אני אשכנזיה וניסיתי- אבל,הלליש
הגפילטפיש הודיע לי בנחרצות שהוא-
מתחבר רק לדגים
הוא פשוט מפחד, מנסיונו המר-
שהזן האנושי- מחסל אותו סופית כשהוא מתחבר אליו,
אז יש לו טראומה
דווקא לתפילות שבת נוסח אשכנז אני כן מתחבר-משה ר-
לא ניסיתי ולא רוצה לנסות,הלליש
הכי אוהבת תתפילות שלנו,
הסגנון- אשכנזי ישיבתי שכזה
לא הייתי בסגנון אחר וגם לא מעוניינתיטבתה
טוב לי איפה שאני 
>סגנון מרוקאי..
(איך אפשר בלי 'עוקד והנעקד' בנוסח הזה שגורם לצמרמורת בכל הגוף?)
אצלנו בבית כנסת מתפללים בנוסח האר״י,כוכבי בוקר
התפללתי כמה שנים במקום אחר, נהניתי מאוד אבל גם צפוף וגם תמיד הרגשתי פספוס על זה שאני לא בבית.
תלוי בקהל ובאוירה, הרבה יותר מאשר תלוי בנוסח.thinker
אני לא ניסיתי..מגיל קטן אני באותו בי"כ וטוב לייעל מהדרום
לק"י
וגם אין לי הרבה אופציות בכל מקרה 
אז ככהשרבוב
אני התנסתי בתפילה שם גם בר"ה וגם ביו"כ
אני לא אוהבת
כבר חזרתי לספרדי
אבל אולי כשנהיה אצל הוריו לא תהיה ברירה.
אגב, בעלי מתפלל בספרדים במקום שאנחנו גרים בו וגם בימים נוראים

אבל נראה מה נעשה למען חינוך ילדנו
ככה:טופי תות
אני כל שנה מתפללת במניין ישיבתי (משהו כמו 800 בחורים ואברכים) ואין סיכוי שאני משנה את זה.
שנה שעברה ניסתי מניין אשכנזי מתוך סקרנות (החברות והמורות כל כך דיברו על "המלך" ורציתי לראות מה זה, זה באמת כזה מיוחד?!) והיה מממ ממש לא בשבילי.
אחים שלי, למדו בישיבות אשכנזיות (איזה אווטינג
) מאוד אהבו והתחברו לתפילות האלה, אבל אחרי החתונה חזרו למקורות...
ממש לא אאוטינגרחלקה
שלושתרבעי? יש ישיבות שמתפללים בנוסח עדות המזרח?-משה ר-
ישיבות ספרדיות
טופי תות
ולזה התכוונתי באווטינג...
אאלט בקרני שומרוןרחלקהאחרונה
וגם בשדרות לא?
בוקר נפלא לכולם.אריק מהדרום
בוקר טוביטבתה
בוקר
עוגת גבינה.

תרגישי טוב
יטבתה
תרגישי טוב!יעל מהדרום
לי כואב במקומות שלא הייתי בטוחה אם יש בגוף שלי בכל~בממוצע~
|מרגיש זקנה|
אכלת יותר מידי עוגות גבינהאלעד
אמרתי לך!
דווקא אתמול לא אכלתי כלום
עוגת גבינה.אחרונה
אתה גם ישן לפעמים??
~בממוצע~

אני בתור סטודנטית נראה לי שישנתי יותר..יעל מהדרום
היום אין לי לימודיםאריק מהדרום
(עד המשמרת)
בוקר טוב ויום מוצלח בעז"ה!יעל מהדרום
זה התירוץ הכי מפגר שלי ל-למה אני לא לומדת!
דינה ל.
שמעתם על סיבה טיפשית מזאת?!
כשאני לומדת אני חייבת לכתוב- מסכמת מחדש את הסיכומים וכך זה נכנס לראש.
ומה עכשיו? פדיחה לבקש מהשכן שולחן ליד! [בספריה]

אה, וצ׳ופר שנחת עלי לקראת ערב, ביום מעפן זה:דינה ל.
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t571887#6328322
התכוננתי לקבל בו ציון מחפיר, כי באמת קישקשתי בקומקום שמה...
אבל לא!
קיבלתי 96!!!

הציון הטוב ביותר השנה!

איזה כיף לי

ובנימה מרוצה זאת-
שבתי ללמוד בראבאק...
(יבורך הלוקר. נזכרתי שיש לי בו דפדפת!)
מגיבה מתוך תחושת מחוייבות..~בממוצע~
96!!!??? ואו, זה הולך להיות הציון שלי בפסיכומטרי נראלי

אני כבר מזמן שכחתי שיש מספרים מעל ארבעים..
סחטיין! ואיזה ס"ד שבדיוק מצאת דפדפת.
אגב, אחלה תירוץ,. אני קבוע לא לומדת מסילת ישרים בשבת כי אני לא יכולה לכתוב לעצמי הארות..ואין לי זמן ביום אחר, אז..הספר נח לו במדף שומם.
אולי הפיתרון הוא לא לשמור שבת..? (תוהה)
הייתה לי חברה באולפנה שהייתה עושה את שיעורי הבית בתורה בשבתות, כי היא לא שומרת שבת.., עולם הזוי!
זה כמו מהפכת הווטספ בשבתבקטנה
!???האא..??~בממוצע~
תודה לך
דינה ל.
ולהבא חושבת למעלה מפעמיים...
ובהצלחה רבה רבה בפסיכומטרי!
והפתרון לדעתי לגבי שבת זה ללמד מישהו.
הצרה שלי שמשפחתי שונאת את נושא לימודיי ורק עונה ב״דינה, תפסיקי עם הקללות האלו״

חחח...לי אומרים אתזה כל פעם שאני מדברת
~בממוצע~
תודה על ברכת ההצלחה!
עכשיו, באופן מעשי יותר: איך מרמים? |פרצוף של מאפיונר צרוד|
מרמים? אה?דינה ל.
כן..מלשון רמאות, יו נואו..~בממוצע~
דינה ל.אחרונה
אני לא הכתובת לייעוץ ברמאות
|מלאכי| |סרגל|איזה כיף זה
יעל מהדרום
עזרה..יעל מהדרום
לק"י
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t574023#6346365
מצאתי איזה סרטון ביוטיוב, אבל הגוגל אצלי היה באנגלית וזה היה שונה ממה שהיה בסרטון.
זה ממש יעזור לי לקצר תהליכים בעבודה שאני צריכה להגיש ביום ראשון.
מקפיצה..יעל מהדרום
עניתי שםguestאחרונה
לאן ללכת שבת?דינה ל.
אמא רוצה קצת צפונה, כי היא טוענת שהמרכז זה האישו.
אני הצעתי שתלך לים המלח וזהו. אין טעם להצפין (וגם הדרום לא בטוח מבחינה זו)
מה אומרים?
לחור הכי חורי בנגב.הקולה טובה
בעמוד ענן לא הייו נפילות בירוחם, למרות שהיא היתה בטווח. הערבים בעזה עוד לא שמעו עליה 
אם אמא שלך מודאגת ורוצה לברוח- שתסע למקום נידח.
או שתסע לרמאללה, גם שם מן הסתם יהיה יותר בטוח
(לפחות מטילים של אסד, הוא לא יכוון לשם..<צ>)
וגם בשומרון מן הסתם- גם חור עם מלא יישובים מבודדים, וגם קרוב מדי לערבים..
איו''שמשה
היום הגעתי למסקנה שזה המקום הכי בטוח בעת מלחמהנפשי תערוג
קשה לדעתהרועה
ועדיין, שווה יותר לשלוח למרכזי ערים מאשר לישוביםנפשי תערוג
במיוחד שהישובים מוקפים בערבים
לשלוח מה לערים?דינה ל.
מתנות מאסד לכבוד השנה חדשהנפשי תערוג
כן, כי נורא מחרידה אותו המחשבהניל"סאחרונה
)ובל"נ זו ההערה הראשונה והאחרונה שלי בכל הנושא הזה כי הוא מלחיץ אותי יותר מדי
)
מבחינת מזג אויר זה המקום הכי טובמושיקו
וארץ ישראל כולה היא בטוחה ושמורה מכח הבטחתו של ה'
סלח לי.דינה ל.
ארץ ישראל בטוחה?
ממתי?
שים אצבע על כל לודש בלוח השנה לאורך ההסטוריה- אין כאן ״בטחון״.
ה׳ הבטיח לנו אותה, נכון, אבל בטחון?!
מאיפה זה?
ולא עברנו מלחמות?
ופיגועים?
לא הגיוני שנחטוף איזה... טיל-לסוגיו או משהו, חלילה?
זאת נאיביות.
נסי ללכת בפריז עם ציציות בחוץ ותגלי מה זה ביטחון.אריק מהדרום
^^^ חברה של אחותי גרה שם כמה שנים ועלתה לארץ-משה ר-
אני לא באתי להשוות בין הארץ למחוצה להדינה ל.
אם מאמינים לפי הבטחת התורהמושיקו
כמה גראדים נפל בגוש קטיף ובשאר חלקי ארץ הקודש ובכמה הם פגעו?יחסית למקומות אחרים בעולם?
איפה שיש לימוד תורה מזוזות מהודרות וקיום מצות בהידור וכו' היא מגינה ומצלת איפה שאין ונלחמים בה באמת מורידים בכמות ההגנה
אלא אם פורצת אינתיפאדה. כמו שהיה במלחמה בצפןןחיהלב
גם באנטיפאדה נהרגו בכל יו״ש פחות ממה שנהרגו-משה ר-
רגע, הם טסים או לא?לשם שבו ואחלמה
אפשר לאזור ים המלח, גם בית מלון וגם רחוק
עדכנתי שם. זה תקועדינה ל.
ואמא לא רוצה לבד.
נראה מה יהיה
לחו"ל!פייגליניזית
רק אני מדחיקה ולא חושבת ולא חוששת?מייכ
לא, גם אני.אריק מהדרום
מזל!
מייכ
אני לא מדחיקנפשי תערוג
וכן חושב
אבל בכלל לא חושש!
סומך על הקב"ה שיתן כוח בידי חיילי צה"ל להגן עלינו
גמני..בקושי יודעת מה קורהיעל מהדרום
דווקא הדרום כן, תלוי איפה כמובן, איפה שאני גר-משה ר-
אני הולך הבייתה
יוני
תבואו לכאן (בנימין)!! מושלם פה! לא רוצה לחזור
עוגת גבינה.
אני אהיה בשבת בבנימין
דינה ל.
עיר דודבקטנה
מי ערמושיקו
אני
שרבוב
מי ערפריסבי
מי ער?יוני
כאילו שניהם רצו כבר ב00:00 לפתוח את השרשור וחיכו שמישהו אחר יעשה את זה..
זה כמו ששני אנשים עומדים ליד הדלת וכל אחד מחכה שהשני יכנס ראשון ובסוף נכנסים ביחד
מי ער?אריק מהדרום
אני..ומחר בי"ס..יעל מהדרום
מי פה עוד לא שאל "מי ער?"פריסבי
אני חצי ערהריבוזום
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
אאאההה ![]()
אני!!
עוגת גבינה.
אני. בנסיעות, כרגיל |בליין|~בממוצע~
והייתי חייבת שירותים בצורה כל כך נואשת שכמעט רצתי לשיחים החשוכים. רק נס גאל אותי מהסבל! (אל תשתו המון לפני נסיעה ארוכה!!!)
אין כמו הכותל בשעות האלו!!בן של מלך
ב"ה
כל עם ישראל פה בכותל!!!!!
איזה קדושה(=
^^^^לדבר יפה
. . .בקטנהאחרונה
למקרה וחלילה מצבי הגופני לא ישתנה עד מחר-יעלי_א
מישהו רוצה עבודה שאווה למחר בגבעת שמואל,
מ14:00 עד 24:00?
יש שם כנראה בחירות של הבית היהודי וצריך לשבת בקלפי ואח"כ לספור קולות..
מן הסתם השכר יפה. לפחות 25 ש"ח לשעה..
25 זה יפה? ממאיש השקים
תרגישי טוב!
יחסית לשכר מינימום שמקבלים בכל עבודה בערך..יעלי_א
אני בטוחה שישלמו יותר. אחרת, חסר להם..
מתי משלמים?טופי תותאחרונה
אם החיים נותנים לכם לימונים..פריסבי
משחק חדש-----> כל אחד נותן פתיח של משפט ומשנה אותו למשהו אחר לגמרי.
יהלום-יהלום פעל! קדימה!
סוף גנבלשם שבו ואחלמה
זה נעליים
כיבוד הורים מס' 30. קדיש על הורים לאחר מיתתם.כיבוד הורים
לומר קדיש על אביו ואמו לאחר פטירתו.
בכלל[1] הכבוד לאביו ואמו לאחר מיתתם הוא שיאמר עליהם בנם[2] קדיש[3] בכל[4] יב' חודש[5] שלאחר פטירתם[6]. ונוהגין[7] להפסיק מלומר הקדיש בתחילת החודש היב' למשך שבוע, ואחר אותו שבוע חוזר ואומר הקדיש על סיום החודש היב'. ומי{C}[8] שרוצה להמשיך לומר קדיש גם לאחר יב' חודש, רשאי{C}[9]. (וקדיש[10] שנוהגים לומר אחר הלימוד מצוה שיאמרנו גם לאחר יב' חודש). וקטן{C}[11] מגיל שש ומעלה שגופו נקי יכול לומר קדיש על אביו ואמו, ועונין אחריו אמן ואפילו כשאומרם לבדו, ודוקא[12] בקדישים של רשות, אבל קדישים של חובה שנתקנו בתפלה לא יאמרם הקטן לבדו, אלא עם גדול. וכן[13] מצוה לומר לומר קדיש בכל שנה ביום פטירת אביו או אמו[14] (יארצייט), ומנהג[15]הספרדים לומר הקדיש מליל שבת הקודם עד יום הפטירה[16] (כולל יום הפטירה עצמו).
הלכות קודמות: http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t573584#6342444
מקורות והערות לעיון והרחבה, השתדלתי להדגיש את מה שחשוב:
[1] מס' כלה רבתי פ"ב במעשה דר"ע. ב"י יו"ד סוס"י שעו' בשם הכלבו. רמ"א שם סעי' ד'. וע' ביש"ש קידושין פ"א סג' ובס' דרך פקודך מצוה לג' וביד אליהו סי' סו' שיש בזה משום כיבוד הורים.
[2] אבל בת לא תאמר קדיש על הוריה, אפילו כשאין אנשים רואים אותה בשעת אמירתה. שו"ת חוו"י סי' רכב'. פ"ת סי' שעו' סק"ג. וע' בשו"ת תורה לשמה סי' כז' שאפילו כתב האב בצוואה לבתו לומר קדיש כי אין לו בנים, אין לה לומר. ועל כן מי שאין לו אלא בנות, יאמר עליו אחיו או חתנו או נכדו, או שתשכור בתו אדם אחר שיאמר עליו הקדיש.
[3] ובפלא יועץ ערך 'כבוד אב ואם' שאם אומר הקדיש במרוצה גורם להוריו צער. וע' ברמ"א סוס"י שעו' ובשו"ת שואל ומשיב תליתאה ח"א סי' רנט' ובשו"ת פרי השדה ח"ב סי' נג' ובשו"ת חלק"י ח"ב סי' צג' ושו"ת חמדת משה יו"ד סי' פט' שאם אביו או אימו ציווהו לפני מותם שלא יאמר עליהם קדיש, אין לשמוע להם, ואפילו אם צווה רק לאחד הבנים שלא יאמר, לא ישמע לו. וע' בשו"ת חת"ס אה"ע סוס"י סט' ובפתה"ד ח"ג סי' רפד' סק"י שאף אם אביו התאבד יאמר עליו בנו קדיש. ובשו"ת חת"ס שם ובפ"ת סי' שעו' סק"ט ובשו"ת רב פעלים ח"ג יו"ד סי' כט' ובשד"ח מע' אבילות אות קכ' שאף אם אביו היה רשע גמור יאמר עליו קדיש. וברמ"א סוס"י שעו' ובט"ז ובש"ך שם שאביו מומר אם נהרג ע"י גויים יש לומר עליו קדיש, אבל אם נפטר על מיטתו, לא.
[4] ובשו"ת רב פעלים ח"ב או"ח סי' יד' ובשו"ת משיב דברים יו"ד סי' ריב' שהמחסר אפילו קדיש אחד נחשב כמזלזל בכבוד אביו ואמו.
[5] וגם בשבתות וימים טובים יאמר הקדיש.
[6] וגם על חמיו או חמותו או סבו או סבתו (או אחיו או דודו), כשאין מי שיאמר עליהם קדיש, מצוה שיאמר עליהם הוא. שו"ת הרמ"א סי' קיח'. וע"ש עוד שאם הוריו מוחים בו שלא יאמר הקדיש על האנשים הנ"ל (וכל שכן על אדם זר אחר), ישמע להם. וע' ברמ"א סי' שעו' סעי' ד' וביש"ש פ"ק דקידושין סי' סג' שאם אביו מוחה בו שלא יאמר קדיש על אמו, לא ישמע לו, וכן משמע מהברכ"י סק"ח. ובשו"ת דברי מלכיאל ח"ב סי' קלז' שהוא הדין אם אמו מוחה בו שלא יאמר, לא ישמע לה.
[7] שכנה"ג יו"ד סי' תג'. ברכ"י סי' שעו' סק"ח. בא"ח פר' ויחי אות יד'. שו"ת בית היוצר סי' מה' שכן נהג החת"ס זי"ע. וע' בילק"י כבוד הורים עמ' תקפח' שקדיש על ישראל שאומרים אחר הלימוד אין צריך להפסיק לאומרו גם בשבוע זה. ועוד שם בשם שו"ת דודאי השדה סי' מח' שכן נוהגים גם גם בשנה מעוברת להפסיק לומר הקדיש בשבוע הראשון של החדש היב'.
[8] פלא יועץ מע' כיבוד אב ואם. שד"ח אבילות אות קסב'. שו"ת שער שמשון אחד ח"ד יו"ד סי' לד'. כה"ח סי' נה' סקכ"ה. ובצוואת בעל יסוד ושורש העבודה זי"ע אות ד' שצווה לבניות שגם בשנה השניה יאמרו בכל יום קדיש דרבנן לע"נ. אומנם בשו"ת שבה"ל ח"ג סוס"י קסה' שלא יעשה כן משום שהוא דבר התמוה לרבים. אומנם בקרב הספרדים יש הרבה שנוהגים כן, וכן נוהגים אצל מקצת מהאשכנזים.
[9] ובילק"י אבלות סי' שעו' סעי' ל' שמי שהיה אביו רשע ומחלל שבת בפרהסיא וכו' טוב לומר קדיש לע"נ אפילו לאחר יב' חודש.
[10] שו"ת רב פעלים ח"ג יו"ד סי' לב'. בא"ח פר' ויח' אות יד'.
[11] פתה"ד ח"ב סי' רטו'. שו"ת חקרי לב או"ח סי' מה'. אלף המגן דיני קדיש. כה"ח סי' נה' סקי"ט.
[12] שו"ת דב"ש סי' סא'. פר"ח סי' סט'. של"צ דף פ' ע"ב. סידור בית עובד דיני קדיש אות מח'. שו"ת בית יהודה סי' כב'. שו"ת חק"ל שם. כה"ח שם.
[13] רמ"א יו"ד סי' שעו' סעי' ו'.
[14] ומי ששכח לומר הקדיש ביום הפטירה, יאמרנו ביום אחר. ככר לאדן דף קס' ע"ב. כה"ח פלאג'י סי' כח' סעי' סח'.
[15] של"צ דף קצ' ע"ב. שו"ת מעשה אברהם יו"ד סי' נו'. בא"ח פר' ויחי' אות ד' ובספרו שו"ת רב פעלים ח"ג יו"ד סי' לב'. שו"ת יחו"ד ח"ה סי' נט'.
[16] אפילו כשחל יום הפטירה בשבת הבאה יאמר הקדיש כבר מליל השבת הקודמת. שו"ת רב פעלים שם.
תודה
אהבת חינםאחרונה
כיבוד הורים מס' 29. כיבוד הורים לאחר מיתתם.כיבוד הורים
כשמזכיר שמועה בשם הוריו. ללמוד תורה לעילוי נשמתם.
חייב[1] לכבד את אביו[2] ואמו אף לאחר מיתתם[3], כיצד, היה אומר (או[4] כותב) דבר[5] הלכה או שמועה[6] באגדה מפי אביו (או[7] מנהגיה ושמועתיה של אמו בעניני הלכה ואגדה) אם הוא תוך[8] יב' חודש מפטירתו אומר 'כך אמר אבא מורי הריני כפרת משכבו'[9], ואם הוא לאחר יב' חודש, אומר 'זכרונו לברכה' או{C}[10] 'עליו השלום', אבל[11] לא יאמר 'הריני כפרת משכבו'. ואין[12] חילוק בין אב לאם בכל זה. ועיקר[13] הכבוד שיכול לעשות הבן להוריו אחר מיתתם הוא במה שירבה בלימוד התורה[14] כפי יכולתו[15]וכן[16] ידקדק במצוות וירבה בצדקה[17] ומעשים טובים[18], ויתפלל[19] בעד נשמת אביו ואמו, ובזה מועיל לנשמתם[20] יותר מכל דבר אחר. וכל[21] שכן שיש לבנים לילך בדרכים הטובים שצוו אותם הורים לילך, ולהמנע[22] מלעשות דבר שהוריהם היו מצטערים ממנו בחייהם.
הלכות קודמות: http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t573283#633988
מקורות והערות לעיון והרחבה, השתדלתי להדגיש את מה שחשוב:
[1] שו"ע סעי' ט'. בצוואת בעל יסוד ושורש העבודה אות כח' שכשעושה מעשים לעילוי נשמת אביו יכוון למצוות עשה של כיבוד הורים. וע' בש"ך יו"ד סי' שמד' סק"ט ובס' נשמת חיים מאמר ב' פכ"ה שמקיים דיני אבילות כהלכתן מקיים מצות כיבוד הורים במותם. ובס' מעבר יב' שפ"א פי"ט שעשיית השכבה ובקשת רחמים על המת ובפרט בל' ימים ראשונים הוא נחת רוח למת. וע' ברמב"ן עה"ת בראשית כג' יט' שצריך לכבד מקום קבורת הוריו ויש בזה משום כיבוד הורים במותם.
[2] ובכל המנהגים המוזכרים להלן (קדיש, לעלות ש"ץ ועוד) יש לנהוג אפילו אם היה אביו צדיק וגדול בתורה. שו"ת חיים ביד סי' קטז'.
[3] ובזמנינו אין חשש להודיע גם לבנים וגם לבנות על הוריהם שנפטרו. ע' בשו"ת חוו"י סי' רכא' ובס' לשון חכמים פכ"ח ובשו"ת מהר"ם שיק או"ח סי' כו' ובחכמת אדם כלל קעא' סעי' י' ובקיצוש"ע סי' רו' סעי' יא' ובשו"ת אבן יקרה ח"ג סי' קכב' ובשו"ת מגן שאול סי' סט'. ובשו"ת משכנות יעקב ח"ג סי' תב' שכן מותר להודיע לבנים והבנות בשעה שאביהם עדיין בחיים שיבואו אליו קודם פטירתו.
[4] לקט יושר עמ' פט'. הרמ"א שם. שו"ת חוו"י סי' עא'. ס' יוסף אומץ עמ' קלא'. ומנהג העולם לכתוב 'הכ"מ' בראשי תיבות, ודלא כס' ליקוטי שושנים מע' כ' אות ח' שלא יכתוב בר"ת.
[5] אבל אם מזכיר דבר שהוא ממיל דעלמא אין צריך לומר הריני כפרת משכבו. שו"ת דברי משה ח"א יו"ד סי' נז' - נח'. שו"ת תשוה"נ ח"ב סי' תמז'. הליכו"ע ח"ח עמ' קז'. אומנם מלשון הקיצוש"ע סי' קמג' סעי' ח' והבא"ח פר' שופטים אות יד' משמע שבכל אופן שמזכירם צריך לומר כן.
[6] וע' בשו"ת הר"י מיגש סי' מז' שכבוד גדול למת שאומרים ד"ת ששמעו מפיו.
[7] הרמ"א שם וע"פ ביאור דבריו בשו"ת תשוה"נ שם. בא"ח פר' שופטים אות יד'. הליכו"ע שם.
[8] וע' בט"ז סקי"ב ובשו"ת זכר שמחה סי' קלא' בשם התשב"ץ ח"א סי' קכב' שגם בחודש היב' יאמר. אומנם בס' יוסף אומץ דיני יב' חודש ובס' לשון חכמים עמ' לד' ובס' דרך פקדויך מ"ע לג' שלא יאמר הריני כפרת משכבו אלא יא' חודש.
[9] ורשאי להוסיף גם לומר 'זכרונו לברכה' ש"ך סקי"ג. יפ"ל סקכ"ג. ערוה"ש סעי' לא' ודלא כט"ז סקי"א.
[10] בא"ח פר' שופטים אות יח'. הגר"מ אליהו זצ"ל בהע' לקיצו"ע סי' קמג'.
[11] ב"י סי' רמ'. ש"ך סקי"ג. ודלא כשו"ת ישכיל עבדי ח"ח יו"ד סי' לא' שמצדד לומר גם לאחר מכן.
[12] רמ"א שם.
[13] שו"ת הרדב"ז סוה"ס צווה א'. יסוד ושורש העבודה בסוה"ס. פלא יועץ ערך 'כיבוד אב ואם'. שע"ת סי' רצ' סק"ב.
[14] ובסוכת שלום כלל א' שבפרט אם מלמד שיעור לרבים וכדו'. ובס' יוסף אומץ עמ' שלא' ובשו"ת דברי מלכיאל ח"ד סי' צו' ובס' סוכת שלום שם שלימוד תורה לע"נ מועיל יותר מכל התפילות והקדישים. ובמדרש תלפיות ענף איפוד ובערוה"ש יו"ד סי' שעו' סעי' יג' שלימוד משניות הוא תיקון גדול לנפטר. ובס' שערי אהרון ויקרא יט' ג' בשם האר"י ז"ל שמעלה גדולה לע"נ הוריו כשלומד בשבת. ובליקוטי תורה להאר"י ז"ל ובס' פלא יועץ ערך 'חידוש' שאם מחדש חידושי תורה בשבת גורם לנשמת הוריו עליה גדולה בעולם הנשמות. ובשיו"ב יו"ד סי' שעו' סקי"א שגם אמירת תהילים בשביל הנפטר מועילה לו מאוד.
[15] ובפרט בכל יב' חודש שלאחר פטירתם וביום הפטירה בכל שנה.
[16] שו"ת דברי מלכיאל ח"ד סי' צו' ולא כהמון העם שמרבים בקדישים ועושים מה שליבם חפץ. וע' בקיצשו"ע סי' קמג' סעי' כא'.
[17] פלא יועץ ערך 'כיבוד אב ואם'. ובס' נאוה קודש עמ' קיג' שהרה"ק מהר"א מבעלזא זי"ע בכל יום ויום היה נותן צדקה לפני התפלה לע"נ אביו ואמו. ויש לידע שיותר טוב שיקנה ספרים לזיכוי הרבים או שיתן צדקה לנזקקים מאשר יתרום ס"ת לע"נ הוריו שיהיה מונח בביהכ"נ בלא שיקראו בו. ובס' אהבת חסד ח"ב פט"ו בהג"ה שראוי לבנים לקנות ש"ס ולתורמו לביהמ"ד ולכתוב שהוא לע"נ אביהם או אימם, או לעשות גמ"ח קבוע לזכרם.
[18] ובודאי שמריבת הבנים על הירושה מסיבה צער גדול להוריהם הנפטרים.
[19] פלא יועץ ערך כיבוד אב ואם.
[20] ובס' חסידים סי' רמא' - רמב' ובשו"ת שלמת חיים סי' שכא' שטוב לומר בכל מצוה שעושה שתהא לע"נ הוריו, ובפרט כשנותן צדקה. ויאמר שעושה כן לע"נ קודם הלימוד השיעור או קיום המצוה. וע' בס' נשמת ישראל ח"ב סי' לג' תיקונים שונים שיעשה הבן המועילים לעילוי נשמת הוריו אחר פטירתם.
[21] שו"ת הגרעק"א סי' סח'. וע' בשו"ת שבו,י ח"א סי' קסח'.
[22] ס' חסידים סי' תקעא'.
תודה
אהבת חינםאחרונה
אחד המרגשיםט'
רגע של עברית 61 (אמת, ערפל, כרמל, גרזן, ברזל)כתר הרימון
מוקדש לריבוזום.
יש מילים שצורת הריבוי שלהן שונה (ובעצם כל פעם שמוסיפים הבהרה, נטייה כלשהי.) -
הסגול הופך לחיריק:
אמת, ערפל, כרמל, גרזן, ברזל.
ובנטייה (לדוגמה): אמִתי, כרמִלו, גרזִנו, ערפִלים (בלי דגש בפ"א), ברזִלי.
הרחבה:
מילים אלו יוצאות דופן בדרך ניקודן - הן ינוקדו בסגול ולא בצירה.
יפה מאוד, יישר כח!יונתן רחמיםם
שכוייחשמואלג
המשיכי להעפיל לכיוון 100 העשרות הידע שלך 
כל פעם מחדשטופי תות
את עושה לי דה ז'ה ווה (אני מוכרחה לומר שדיי נוראי) לשנה הזו של י"א שישבנו ושיננו רשימות בלתי נגמרות של כל היוצאי דופן וכל הכללים והמצאתנו שירים וסיפורים.....
בלעכס!!
היום למשל אין לי מושג איך עברתי א המבחן הזה...
מה שכן, נראה לי שתתמוגגי לראות את הספרים שלי 


פה דווקא חסכתי את השיטה לזכור את המילים הללו...כתר הרימון
ואגב, את עושה לעצמך אווטינג
מצטערת, מותק, שאלו אותי על זה...
זה בסדר
טופי תות
דווקא כל פעם מחדש אני נדהמת לגלות ש*גם* את זה לימדו אותנו... ואני עוד אפילו זוכרת את זה!!
(איה המורה לדיקדוק שתקצור את הנחת??)
כך שאני אפילו שמחה לגלותכל פעם מחדש את הרגע של עברית


ונהינת ממנו ואיך שאת מגישה אותו בצורה מעניינת ומושכתץץ

ואני לא כזה חוששת מאווטינג, נראה לי פחות או יותר מכירים אותי פה
|חושף שיניים|
באמת כל הכבוד לך!כתר הרימון
הו, תודה רבה! אני מרגישה חשובה
ריבוזום
|כאן לכמה דקות, והולכת להמשיך בעבודתי|
כרגיל לא הבנתי ...מאמע צאדיקה
תכתבי מה הצורת רבים של המילים שהבאת..
וגם איך זה שונה ממילים אחרות
("את כותבת מברקים! ")
מצטערת
כתר הרימון
ברזל - לא ברזֵלים, אלא ברזילים.
גרזן - לא גרזֵנים, אלא גרזינים.
כרמל - לא כרמֵלים, אלא כרמילים.
(ואמתי כותבים כך...)
בעצם - כאשר מוסיפים הברה התנועה היא חיריק.
ככה אומרים?יטבתה
נו, באמת, זה החידוש
כתר הרימון
ווואו... כתר אשרייךיטבתה
יש מצב שברוב בורותי עוד תיקנתי אנשים...

תודה..!
"תיקון על תיקון" זה דבר נפוץ...כתר הרימון
ואל דאגה - לרוב אנו כן מדברים נכון.
יפה! החכמתימשה
תודה!
יעלי_א
ההרחבות שלך קצת צרות
עין הקורא
ובנוגע לניקוד - תמיד חשבתי שיש דגש...
ולאחר בדיקה נוספת, אכן יש דגש,
אבל באות שאחרי.... (ל' המשקל? איך אומרים את זה?)
תשלום של הי'?
או כפל עיצורים?
לתשובתך אודה 
טריויה:
אמתי, כרמלו וברזלי מופיעים בתנ"ך.
ערפלים כמובן אצל הרב קוק.
אבל, בחיפוש אחר גרזנו, הגעתי משום מה ל....
פינוקיו ![]()
באמת אין מקור קדום יותר????
סליחה על האיחור.כתר הרימון
אכן - במילים הנ"ל יש דג"ש בעיצור הסופי (והתכוונת ללמ"ד הפועל
).
(שים לב: ערפילּים - דגש בלמ"ד בלבד.)
דגש זה הוא דגש חזק - לבושתי אני לא סגורה על סיבתו...
(ונתת לי רעיון לרגע של עברית נוסף
)
גרזן מופיע בתנ"ך:
לא תשחית את עצה לנדוח עליו גרזן" (דברים כ, יט)
(וכן בכתובת השילוח)
בכלל - כדי לדעת את מקור המילה או השורש אפשר לפתוח מילון.
מילון אבן שושן מביא את האטימולוגיה של המילה (כך זה נקרא).
לא בכל מילון מופיעה האטימולוגיה של המילה.
תודה
עין הקורא
גרזן מצאתי, כמובן, וגם אצל אלישע,
אבל רציתי לראות גרזנו ואת זה לא מצאתי בתנ"ך
אלא, כאמור....
ולמה זה ל' הפועל?
אלו אינם פעלים.
צודק, התבלבלתי.כתר הרימוןאחרונה
(מה, מה קורה לי לאחרונה???
)


