שרשור חדש
יום הולדת 20רץ-הולך
שלום לכולם, יש לי היום יום הולדת 20 ורציתי לשמוע מכם איך אתם הרגשתם ואיזה תובנות יש לכם על הגיל הזה.
(דרך אגב אני פתחתי את הניק הזה עכשיו ומי יודע אולי אני אשתמש בו גם בעתיד)
---ישיבישעעעער
אני חושב שמומלץ, בפרט בתקופתנו גדושת מפיצי הקוספירציות וזאר מרעין בישין פייק ניוז פייק מידע ודעות מהירות העולות מן השרוול,

מומלץ כמה שפחות לשתף או להתיחחס לשיתופי מידע אישיים באופן שהוא אנונימי בכל צורה של אנונימיות. (לצורך העניין, "לא-אנונימי" הכוונה בעולם המוחשי ממש, מפגש הראוי לערוך בו למשל טקסים משותפים של הלכה אורתודוכסית, כמו קידוש, הבדלה , מניין, קידושי אישה, חופה, קריאת התורה בציבור, קריאת מגילה, קדיש, קדושה, וכן הלאה. כל דבר שאינו בגדרי ההלכה האורתודוכסית, ראוי להתייחס אליו כבחזקת אנונימי מלבד דברים שמוכחים על פי גדרי משרד החינוך או משרדים רשמיים אחרים כמו פיקוד העורף וכדומה, וגדרים אקדמאיים שידועים ונקבעים באוניברסיטאות באישור המועצה להשכלה גבוהה (לצורך העניין, צריך לבדוק שגם הגעת המידע האישי אלינו היא מגיעה באופן אמין), צריך לבדוק שרק גדרים מוכחים מסוג כזה ראויים להסתמך עליהם כדי לסמוך על שיתוף או הבנה אחראית שמאפשרת התייחסות נכונה לשיתופי מידע ברשת וכדומה, במיוחד ככל שמדובר בשיתופי מידע אישיים ואנונימיים,
לא הבנתירץ-הולך

אני התכוונתי לשאול את החבר'ה פה איזה משמעות הם נתנו לגיל הזה. גם לא הבנתי כל כך למה התכוונת במה שכתבת...

דבר ראשוןןהרמוניה

ממליצה לך לא להשתמש בו...

דבר שני- מזל טוב!🎉

דבר שלישי אני ממש לקחתי את זה לכיוון של פתיחת דף חדש כי עשרים זה בוגר לכל הדעות וזאת עוד הזדמנות לקחת אחריות 

וחוץ מזה, כל יום הולדת הוא כמו ראש השנה פרטי, והוא גם יום שבו המזל שלך שולט ומאיר בהארה שהייתה כמו ביום שנולדת עם כל הכלים שבהם צוידת לצאת לעולם... זה יום שמח ויום של חשבון נפש בקיצור תשתדל להעביר אותו בצורה הכי טובה שיש

תודה!רץ-הולך

למה לא להשתמש? עד כמה שראיתי האנשים פה נחמדים.

אה ברור שהם נחמדים, אנשים טוביםהרמוניה

אבל אם תהיה בפורום קבוע זה עלול לגרום לך לחיות באפצ'י

בקיצור, ביננו זה בזבוז זמן. ולפעמים גורם לחוסר צניעות (ככה אני מרגישה) לא שבינו לבינה אלא שאתה כותב את דעתך על כל דבר כזה, וגם סתם עסוק בדיבורים שרובם לא מועילים ממש וזה אפילו לא מסגרת חברתית באמת אלא וירטואלית...

אני מרגישה לא נעים לכתוב ואחרי הכל אני פה, אבל הייתי רוצה שלא. הייתי רוצה לעשות עם הזמן שלי דברים יותר מועילים...

אז בהתחלה כשאתה עוד מתנתק בקלות עדיף לך לעשות את זה. בעיניי זה כלי מעולה לשאלות אבל קשה להגביל את זה רק למה שבאמת טוב... אוף לא הצלחתי להסביר אבל תחשוב על זה.

מזל טוב!מקום בעולם
הרגשתי כמו בגיל 19.364
מזל טוב🥳, אני לא כל כךאורות.
מכיר אותך, אבל באופן כללי אני די ממליץ על הפורום פה. כי אני מרגיש שיש פה אנשים טובים והשיח פה טוב (ולא רדוד לעומת הרבה פורומים אחרים), וזה נראלי דבר טוב להיות מחובר לחברה טובה ואפילו שהיא ווירטואלית.

לגבי היומולדת, לא יודע אם יש לי תובנות על 20, אבל ביומולדת האחרון שלי (22) עברתי בראשי על כל מהלך חיי, והיה חווייה טובה ומעניינת. ממליץ
תודה רבה😃רץ-הולך
לא משנה איזה תובנות יש לך .אנונימי (2)
הן משתנות .
אז אל תטרח יותר מידי .

ועד 120.
לגמרי, תובנות זה ל2020;)ארצ'יבלדאחרונה
בוזזזזזזארצ'יבלד
גיל פח






לדעתי הרבה יותר קל פשוט לאהובחצילים
מלשחק אותה אוהב. סתם פתאום חשבתי על זה.

@לב אוהב מסכימה איתי?
בהקשר למה אתה אומר את זה?הרמוניה


סתם דברים שעברו לי בראש אתמולחצילים
הפעם לא הכי הבנתי... תסביר לב אוהב


לפעמים יש אנשים שאתה רק משחק אותהחצילים
כאילו אתה אוהב אותם כדי שירגישו טוב עם עצמם.
אבל בתכלס הרבה יותר קל באמת לאהוב אותם!
גם כי הם באמת ירגישו יותר טוב
וגם אני לא צריך לשחק משחקים ולשקר
גם אני לא צבוע
ועוד ועוד יתרונות
וואלה התובנה מהיום שזה גם משליך ישירות על העבודת ה' וגם בעבודת ה' זה ככה
מעניין... קשה לי לזייף אהבה למישהו...לב אוהבאחרונה

אולי כן להראות לו פנים מחייכות ושמחות כדי שירגיש טוב עם עצמו... 

אבל יפה... תובנה יפה...

 

לגמרי. שנזכה בע"ה..אני זמנית כאן
שיר מרגש שקשור:
,,אני זמנית כאן
מילים:

מה שנשאר, בסוף אחרי שכל זה נגמר
זה רק מה שהלב נתן, הצלחת לאהוב בחינם.
אמרת רק מילה אחת, עמוק בתוך הלב היא חדרה לאט
אם רק יכולת קצת יותר להרגיש, היית בטח מתעורר ונפעם.

זרקת את הכתר של המלך, פתאום הגיעה השלכת, ללכת לאיבוד
לזרוק ת'שקר, כל כך הרבה שנים שהוא כאן.
להתאהב עוד פעם, כמו הילד,להיות עכשיו יותר בשקט
לשכוח כל מה שהיה, לדעת לאהוב בחינם.

למרות הכאב בוא ונסתכל בעיניים, בוא נסתכל בעיניים
עד שנצליח לאהוב בחינם.

מה שנשאר, בערב כשהיום כבר עבר
זו רק הרוח הטובה, נתת משהו באהבה
אין כח כבר למלחמות, למי כאן יש יותר, ולמי פחות
אם רק יכולת להאיר לכולם, לדעת לאהוב בחינם.

מילים ולחן: יוסף נטיב
מה הג'ינגל האהוב עליכם?חסדי הים
כנ"לחמדת66אחרונה


מי ער?🤣חצילים
מה הדבר שהכי מצחיק אתכם?
מוזמנים גם לשים לנו פה
ערהוהעיקר-לשמוח:)
שאנשים נבהלים😅
(סורי על החוסר התחשבות בהם.. אבל זה פשוט מצחיק חח)
ערהחיות צבעונית
עבר עריכה על ידי ימ''ל בתאריך ב' בניסן תשפ"א 01:10

אחיינית שלי. ילדה כוכבת

 


ימ''ל עורך כמה שבא לוחצילים
אני ביקשתיחיות צבעונית
לרגע לא חשבתי שלא😀חצילים
דיקטטור מהסוג הנחות ביותרימ''ל
חס ושלוםחצילים
אה, נראה לי אני ערחתול עם רישיון

טרמח"ים שעוצרים טרמפים ליד הבית

"אם אתה גבר אתה עוצר לי!

זאת אישה🤦‍♂️

אה אז אם גברת"

אני גם ער😁אורות.אחרונה
כשמשהוא צוחק בזמן שהוא אוכל/שותה ויוצא לו מהאף. זה כואב, אבל נורא מצחיק
אם הייתם יכולים לבחור איזה חיה שבא לכם לגדלחצילים
איזה הייתם בוחרים? ולמה?

אני זברה ופינגווין!
זברה כי תדמיינו את עצמיכם הולכים לתומכם ברחוב ופתאום רואים איזה גנוב רוכב על זברה חחחח זה יהיה ענק!
פינגווין סתם כי זה החיה הכי חמודה והכי מבסוטים בעולם
אשכרהקורא ממעמקים

גאון קומי

יש כאן אנשים ששומעים שירים באנגלית?צהרים
אשמח להמלצות לשירים נקיים שאתם אוהבים. (נקיים הכוונה לא גסים. שירי אהבה זה בסדר)
מצרף עוד שני שירים שאני אוהב (שירה מעורבת)ekselion
זכויות יוצרים ביוטוב. איך זה עובד?youtuber

זכויות יוצרים ביוטוב. איך זה עובד? - מעצבים ברשת

אשמח שתיכנסו ושתשתפו מניסיונכם

מישהו מכיר עורך דין או מומחה לתחום? youtuberאחרונה


נקודה למחשבה בעניין היהודים החכמיםבינייש פתוח

ממציאי הפילוסופיה והגיאומטריה, ממציאי המודל ההליוצנטרי, ממציאי החשמל, מגלי הארצות, אלכסנדר גרהאם בל, תומאס אדיסון,לואי פסטר, אדוארד ג'נר (ממציא החיסון הראשון), ממציאי המצלמה, ממציאי הדפוס, ממציאי המחשב, כל אלה אינם יהודים ללא יוצא מן הכלל.

אבל... ממציאי הפצצה האטומית (לא בהכרח איינשטיין), ממציא ה:USB,הדפוס המודרני, ננו טכנולוגיה, הוליווד, פייסבוק, גוגל, אמצעי הבטיחות ברכב שיובילו לרכב אוטונומי, חומת האש המודרנית (שמאפשרת מחשב בלי וירוסים) כולם בלי יוצא מן הכלל יהודים.

משהו גרם לפריצת דרך באמצע המאה ה20? איינשטיין היה מודל לחיקוי? 

אגב מאז גילויו כל ההמצאות לפחות אלה המצוינות כאן, הן בתחום ההיטק...

כן משהו קרה בשנים האלו...חגי98765
תהליך הגאולה התחיל עמ''י התחיל לחזור לשאיפותיו הלאומיות. ולכן הטבע הטבוע בעמ''י שלהיות אור לגוים התחיל להתעורר ואחד מן הבטויים שלו אלו ההמצאות...
ראיתי בצומת ספרים סידור רפורמיצהרים
וראיתי משהו מעניין בברכות השחר. הם שינו את הברכות 'השליליות' וכתבו אותן בצורה חיובית.
מעניין, לא? למה בעצם הברכה היא 'שלא עשני' ולא 'שעשני כך וכך'?

נח לו לאדם שלא נברא.שום וחניכה


פרט יותר בשביל מתקשי הבנה כמוניצהרים
מצד שני אשה כן מברכת שעשני.. אז מה ההבדל?
יש גמרא שמביאה מחלוקת בין בית שמאי לבית הללארץ השוקולד
האם נוח לו לאדם שנברא או שלא נברא, ומסכמת שנמנו וגמרו שנוח לו לאדם שלא נברא.

לי הגמרא קשה ולא הבנתי למה להיות כה פסימי.

לגבי ההערה בסוף, ברכות "שלא עשני" כמו שאר ברכות השחר (חוץ מנראה לי "הנותן ליעף כח") הן ברכות שכבר התנאים קבעו, שעשני כרצונו היא ברכה מהגאונים ממה שזכור לי.
זה הסבר שמביא הב"ח בסי' מושום וחניכה
ע"פ הגמרא (בעירובין יג: ) שהביא ארץ השוקולד.
לגבי ההערה הפסימית: הרב שרקי מדייק ובא מזה שנים שלא אמרו 'טוב' אלא 'נח'. הירידה היא לצורך עלייה. טוב לו שנברא בסה"כ, רק שלפעמים לא כ"כ נח.
שמעתי על זה פעםחיות צבעונית
שהביאו מהמהרל שעל דרך השלילה למדים את הדבר עצמו
''כאשר הדבר הטוב נודע מהפכו [ב]ידיעה אמיתית, וכן כל הדברים נקנה הידיעה בהם מן ההפך, כי מן מראה השחור יכול לדעת מראה הלבן שהוא הפכו, וכן כל ההפכים, מן האחד נקנה הידיעה בהפך שלו. ומוסכם הוא כי ידיעת ההפכים הוא אחד. ובשביל זה אמרו בערבי פסחים (פסחים קטז א) בהגדה "מתחיל בגנות ומסיים בשבח". ולמה מתחיל בגנות, רק שמפני שאין לשבח [ב]הכרה אמיתית רק מן ההפך. ולכן אין לפרש ענין הגאולה האחרונה, אם לא שנבאר ענין הגלות והחורבן, שבזה יוודע הטוב והתשועה שאנו מקוין וכאשר אנו באים לבאר ענין הגלות ידיעה אמיתית, צריך לבאר קודם הסיבה לגלות.. ''
קוראים לזה הוכחה על דרך השלילה.חמדת66


אני חושב שזה יותר מזההָיוֹ הָיָה

ידיעת ההפכים במשנת המהר"ל היא מעבר ל"הוכחה על דרך השלילה". לדבריו - הדרך היחידה לעמוד על טיבו של ענין לעומקו ולאמיתתו - היא מתוך הניגוד שלו. 

..משבצת ‏‎

קראתי את זה פעם איפשהו -

 

שאלו פעם את הרב שך למה אומרים "שלא עשני גוי" ולא אומרים "שעשני יהודי"? ענה הרב ואמר, "הקב"ה עושה שלא תהיה גוי אבל
א ת ה עושה שתהיה יהודי!"

זכות הבחירה ניתנה לאדם לבחור בין הטוב והרע, נולדת יהודי אבל הבחירה היא שלך אם להתנהג כמו יהודי או להתנהג כמו גוי.

יפהחיות צבעונית
בדיוק ראיתי שגם הרש''ר הירש כתב- ''ברוך שלא עשני גוי, עבד ואשה. הברכות הללו אינן ברכות הודיה שד' לא עשנו גוי, עבד ואשה. הברכה מעוררת אותנו לבחון תפקידנו, שד' הטיל עלינו בזה שעשנו איש יהודי משוחרר, ושנבטיח הבטחה חגיגית, שנעשה כדי לצאת חובת תפקידנו. אתה, גבר יהודי בן חורין, האם עשית את המוטל עליך? במה שונה אתה מהגוי? מהעבד? מהאישה? האם העובדה שאתה מחויב ביותר מצוות אכן גרמה לך לקיימן?"
^^^ככה בעלי מפרשrivki
גם בנוגע ל'לא אישה' לעומת 'גבר' ו'לא עבד' לעומת 'בן חורין'
אהרן רזאל מפורש גאולה!
זה כ"כ קלאסי הרב שךחמדת66


אני אהבתי את הפירוש הנטול משמעות נסתרתבינייש פתוח

שעשני ישראל כולל גם גבר וגם בן חורין, וצריך לברך בסדר חשיבות יורד, לכן מברכים שלא עשני גוי, עבד ואשה

לכאורה דבריך דומים לתוספתאארץ השוקולד
אני חושב שדבריך נכוניםארץ השוקולדאחרונה
ומתחברים לדברי ימ''ל כאן והשילוב שלהם נכון


.. - צעירים מעל עשרים
לפי מה שר' נחמן אומרמבקש אמונה

מברכים ככה כי השלילה היא וודאית.

אם אני אגיד שאני יהודי, על זה היצר הרע יבוא וינסה להוכיח לי שאני לא מתנהג כמו אחד כזה

 

אבל לדוגמא "שלא עשני גוי" לפחות אני לא גוי - זה בטוח. לא משנה איך אני מתנהג, אבל אני לא בחוץ

 

יפה..קלמנטי


שאלה מעניינתארץ השוקולד
לא יודע, האמת שאם יהיה הסבר טוב אשמח לתיוג
ההסברים שכתבו כאן לא טובים לדעתך?צהרים
לא משכנעים מספיקארץ השוקולד
כי:
א. כל שאר ברכות השחר הן ברכות הודאה באופן חיובי.
ב. הסיבה שלא מברכים "שלא עשני בור" היא כי מי אמר שאתה לא בור. אז ההסבר הזה (שהוא כבר גמרא) קצת לא מתיישב עם הדרשות פה.
אני לא רואה סתירה פה (למה שאני כתבתי לפחות)מבקש אמונה

כי שאר הדברים שמברכים חיובי הם במציאות מסביב

אבל כשמדובר ביתרון ביחס לאדם שהאדם ינצל אותו לעבודת ה' מברכים עליו לצד השלילה ורק אם זה וודאי,

כי אדם נוטה למצוא בעצמו חסרונות, ולא בטוח שכרגע הוא מנצל את היתרון. אז לפחות עדיין יש פוטנציאל.

 

ולכן באמת לא שייך לברך "שלא עשני בור" כי באמת מי אמר שהוא לא בור 

אין סתירה מהותית, אבל מרגיש לי שיש קושי עם זהארץ השוקולד
אולי אני צריך לחשוב על זה יותר ואז אשתכנע בצדקת דבריך
אז חשבתי על דבריךארץ השוקולד
אין סתירה.

זה מוזר לי כי מהיכן אדם יכול לקבוע אם להיות יהודי
..ימ''ל

א. על דרך החיוב זו היתה ברכה אחת כוללת - שעשני ישראל, אבל רצו לייחד ברכה לכל מעלה.

 

ב. בעיקרון הברכות הן על ראייה או התרחשות חדשה, לא על עצמך כי אתה אתה תמיד. אז יש מחלוקת אם מברכים גם בלי שרואים גוי/ אישה/ עבד - אבל העיקרון הוא שההודאה נובעת ממציאות האחר השונה.

היסוד שברכות אלו הם ברכות הבדלה, לכן כמו שחיות צבעוניותחסדי הים
כתבה בשם המהר"ל שניכר האור דווקא מהחושך.
ראיה לזה שהם ברכות הבדלה שאשכנזים מברכים את ברכות אלו מיד אחרי "להבחין בין יום ובין לילה".
אם אני לא שמעתי תרנגלות ואני לא מברך 'להבחין' (כמו שקורה לי ברוב הבקרים), אני מאחר את הברכות לאחרי "עוטר 'ישראל' בתפארה", כמו מנהג הספרדים, שאז הם יותר שייכים.


על אף שעלילות הדם היו עלילה אבל אחד הטעמים לארבעת הכוסותחסדי הים
שמופיע בירושלמי זה כנגד ד' כוסות פורענות לגויים.
אפילו יש בראשונים שאדמימות היין זה כנגד הדם של הגויים.
מעניין אם רולינג הביא את זה בספרו.שום וחניכה
בוודאיימ''ל

ג'ק רולינג ביאר באריכות עניין זה בחיבורו 'הנסיך חצוי הדם'.

כמו כן ביאר את דרשת 'כנגד ארבעה בתים דיברה התורה'.

 

כל רז לא אניס ליה.שום וחניכה
ומקוצר עניין המשיג בז'אנר ועומק המושג, ל"ז להבין ד"ק בסיפא, אפילו לא ברמת הפראפראזה.
רש"י בפסחים מביא את הטעם הנ"להמלך 1


הירושלמי מביא שזה כנגד הדם של היהודים...חמדת66


באיזה גויים מדובר?advfb


לפי הטעם של ארבע מלכויות אז ארבע מלכויות. טבל לפי הטעם הזהחסדי הים
משמע כל האומות.
לא הבנתיadvfb

4 אומות או כל האומות?

 

 

זה שני טעמים שונים ודעות אחרותחסדי הים
למה שנשתה את הדם של הגויים?advfb

משמע שהם לא מתנהגים יפה

לכן רק הגויים הסוררים... והיו הרבה כאלה.

ה' יעשה את זה: "אשכיר חצי מדם"חסדי הים
בנבואה בירמיה משמע זה עונש מ-ה', לא שאנחנוחסדי הים
נעשה את זה (הרי בנבואה העיקרית זה גם על רשעי ישראל).
השתייה שלנו מסמלת את הנקמה מ-ה'.
נו, צריך לקרוא לאיזה סוג מסויים של רבנים והוגים....הָיוֹ הָיָה

כדי שיקימו קול זעקה ושבר...

או פשוט להפניםadvfb

שמדובר באנשים שהם לא חפים מפשע.

זה שרשור קלאסי של @חסדי הים

זה בדיוק מה שאני טוען..הָיוֹ הָיָהאחרונה

שצריך שיפנימו סוף סוף שהם לא חפים מפשע. בדיוק.

ומה שכתבתי - רצה לומר - שיקראו למישהו מהאלו שלא הפנימו זאת...

אתם יכולים להבין כופרים?ekselion

אהלן

לא ידעתי היכן לפתוח את זה, אז הגעתי לכאן..

תהייה שעלתה לי 

מאחר והיום יש הסתר פנים אין נבואה, וניסים כמו שהיה בתנ"ך.

ומבחינת השקפות יש הרבה מאוד שרחוקים מהתורה בלשון המעטה.

האם אתם יכולים להבין למה במציאות של היום יש הרבה שמגידרים את עצמם כאגנוסטים/אתאיסטים?

מאחר ורובם הושפעו מהחינוך שעליו גדלו..

דיי מובן שזה הברירת מחדל שלהם... 

מה דעתכם על יהודים כאלה אתם רואים אותם בעין לא יפה או שאתם פשוט מרחמים עליהם שהם לא זכו להכיר את התורה?

 

דיון מעניין ומכבד

 

יש בחינה שיש להם יתרון שהם מנפצים את כל האלילים.חסדי הים
קצת קשה לי להבין אנשים שטוענים שהעולם רק חומרי בלי רוחניות אבל אני מבין מאיפה שהם באים.

אני חושב שעצם זה שגדלנו להשקפת עולם רוחנית כל כך עמוקה והם לא, מקשה עליהם להבין שיש רוחניות.
בהחלט מבין.שום וחניכה

גם אני נניח שהאמת היא מתחת הפנס, כדי לראות אותה צריך תשומת לב מאוד גדולה ורצון להיחשף אליה לא כלאחר יד, ואני חושב שהרוב היום תקועים בנקודה הזאת של תשומת הלב והרצון, בגלל השטף המטורף של החיים והמידע.

מה גם שהמדע היום כמעט יכול לספר כל תשובה למטריאליסט התוהה, ובמקביל לירות חיצים מאיימים כלפי העולם האמוני.

 

אבל אני מאמין במקביל שכל אחד נמצא בנקודה המתאימה לו בדיוק מבחינת יכולת הבחירה שלו, ועל זה הוא עתיד להיות נידון, ואל אמונה ואין עוול.

משתדל לרחם, תינוקות שנשבו, אין מילה אחרת..יהודי פשוט.
---ישיבישעעעער
כל דבר שכתוב בתורה שהוא לא נכון, בהכרח יש דרך להבין אותו, אחרת התורה לא הייתה מתייחסת לנושא. אם התורה אומרת שצריך להיזהר מנטיות הפוכות, בהכרח שיש מושג כזה מבחינה פסיכולוגית, כלומר מושג אמיתי שהוא חלק ממערכת נטיות אופציונליות טבעיות בנפש האדם, כשהתורה מגדירה את זה כלאו, היא אומרת שזו נטייה שהיחס העיקרי למושג הזה התורה מלמדת שיהיה יחס שולל ולא מכשיר, אם התורה אומרת שזה תועבה, זה אומר שהתורה רואה את זה כנטייה שעצם קיומה ראוי שיהיה עמום ככל האפשר, עד כדי אי נחת גלויה.

אם אומרים שעבודה זרה זה תועבה - והתורה לא אומרת את זה, התורה אומרת את זה רק על חוקות הגויים הפסולות, אם זה הקרבה למולך, או בזמן הרומאים הגלדיאטורים ודומיהם, לגבי עבודה זרה התורה בעיקר מצווה להימנע מפסלים (ולפסלים מוערצים היא ממליצה להתייחס אליהם בתכלית הזלזול "שקץ תשקצנו ותעב תתעבנו") - כלומר ממחשבה שהלימוד הרוחני תלוי ב"דבר" אחד כזה או אחר שמופיע לפנינו. הלימוד הרוחני הוא עמוק, נמצא בכל וסובב הכל, ולית אתר פנוי מיניה. שלילת רצינוליות טבעית, כמו אתאיזם בדורנו, שלילת הדבר הזה בשם הרוחניות, זה היפך כוונת התורה, ולמעשה מי שחושב שהלימוד העמוק תלוי בשלילת כל כוח אחר חוץ מ"האמונה הראשית", מי שחושב שהעיקר הוא לשלול כל כוח אחר, למעשה מעיד על עצמו שאיננו רוצה להאמין ב"אמונה הראשית" בצורתה, מלבד על ידי הוכחות - במקום "פסלים" שהוא עובד להם, מכל "פסל " הוא יוצר "מלאך שיפסול את הפסל", ואת ה"מלאך הפוסל" הזה הוא יעבוד. הוא בעצם משתדל שיהיו לו כמה שיותר אלילים למליצים בינו ובין הקדוש ברוך הוא, כי לעבוד את ה' בעיניו זו לא אופציה.
בסדרekselion

אתה נגעת פה בבעיתיות של אסכולת האתאיזם מצד עצמה

כמובן שזה נוגד את התורה..

 

אני שאלתי לגבי יהודים היום שמגדירים את עצמם ככאלה..

---ישיבישעעעער
בוא ננסה רגע להבין על מה מדברים. אתה מתכוון למישהו שהולך לפסיכולוג, והוא שואל אותו: איך אתה מגדיר את עצמך? והתשובה שלו: "אתיאסט כופר רדיקלי"

או אדם שהולך למשרד הפנים ושואלים אותו "איך אתה מגדיר את עצמך" והתשובה "אתאיסט כופר רדיקלי"

או לחילופין, למי מופנית השאלה? לאנשים שהולכים לפסיכולוג, והוא שואל את כל אחד: איך אתה מגדיר את עצמך? והוא עונה "דתי מאמין רדיקלי"

או לחילופין לאדם שמגיע למשרדהפנים, ושואלים אותו: איך אתה מגדיר את עצמך והתשובה: "דתי מאמין רדיקלי"

למה אתה חושב - לפי הגדרתך בשאלה שהיחס לכופרים צריך לנוע על סקאלת שמ - לא בעין יפה - עד - כן רחמים?
בכוונה קבעתי גבולות גזרהekselion

כמובן שיש עוד הגדרות בין לבין

---ישיבישעעעער
גבולות הגזרה האלה, שכתבת, הם לא סבירים כלל בהתחשב בהיסטוריה האינטלקטואלית (כולל בתחום התיאולוגי) של מאתיים השנים האחרונות
---ישיבישעעעער
ובאופן כללי גבולות גיזרה שמבוססים על אהבה/ריחוק לא מתאימים למקום שבו העניינים האינטלקטואלים הרלוונטים והעניינים הרגשיים המעורבים גם כן, כולם כאלה שטעונים בהרבה יותר מאשר השאלה "האם אני מחליט להאמין או לכפור". הסתכלות כזו למעשה מתעלמת מכל ההקשר שבו מופיעים העניינים הנ"ל, הן המחשבות שהאדם עוסק וחושב בהן, והן המצבים בעולם, בסביבה, גם בהקשרים דתיים, וגם מעבר לזה, במדע, או בלימוד, או ברגש, הכל מורכב בהרבה, וזה מלבד שעצם השאלה האינטלקטואלית הטהורה איננה מאפשרת ניסוח כזה אלא במקום שרלוונטי לראות אותו כברור. ברוב המקומות אין זה כך, ודאי לא כהגדרה כל כך חותכת בשתי מילים או "מחק את המיותר"
בטחadvfb

למה אתה כ"כ בטוח שאתה צודק?

בטוח לגבי מה?ekselion


לגבי מה שאתה מאמין בוadvfb


חזקהekselion


בהצלחהadvfbאחרונה


העולם מאוד חומרי ונהנתן ורוצה חופש ומשם זה מתחילנוגע, לא נוגע
ממה שפגשתי, אנשים לא בודקים באמת השקפה.
יש להם חסם מבירור אמיתי כי הם מפחדים לאבד את החמאה והחופש שלהם ומפחדים להתחייב.
לכן אגב יש המון מסורתיים. כיף וקל להיות מסורתי. יש לך אלהים אבל את המצוות והאיסורים אתה בוחר. ככה אתה מרוויח גם תמיכה גם משמעות וגם חופש.

אבל לדעתי תיקון העולם יגיע מהם. מתישהו העולם החילוני ירגיש שמרוב חופש הכל נהרס. ואז כשיראה שהתורה התריעה בדיוק מזה, הוא יבחר בתורה. יבחר במצוות. יבחר באיסורים. ומשם יגיע לה'. מתתא לעילא. מהחיים עצמם (כמובן שזה לא דיכוטומי). ויחד עם הדתיים שעבודתם מתחילה מעילא לתתא, תהיה שלמות.
---ישיבישעעעער
יש בלבול על התפר בין חילוניות לדתיות, לגבי פירוש מושגים כמו "חופש" לעומת "חיים נורמליים", או בין דעות כמו "מדע" לאמונה באבולוציה וכפירה בבריאה" וכמובן בין "אמונה בבריאה" לבין "כפירה בדעות מדעיות באופן כללי אם הם נגד התורה". יש לצערנו, גם נצלנים רבים שמנצלים את הבלבול הזה וגורמים אי הבנות או מעמיקים אותם. ויש אולי אנשים שמתבלבלים מזה ומאמינים באמונות שגויות כמענה האישי שהם נותנים לעצמם לשאלות אלו. לשמחתנו, אנחנו יודעים שהקב"ה הוא זה שמנהל את העולם, ואם מועמקים אי- ההבנות, זה רק כדי לפתור את השאלות באופן של הבנות עמוקות יותר, ואם מתרבים וגדלים הספקות, זה אינו אלא כדי שנדע להתמקצע בדיני בירור ספיקות (בתורה בלימוד גמרא ובפוסקים יש סוגיות שלמות וספרים שלמים בנושאים אלו, כמו בנושאים אחרים שמצריכים בדיקה מדוקדקת ובחינה מפורטת), ועל ידי כן יגדל בירור האמת בעולם בסופו של דבר באופן יותר משהיה קודם, ויותר משיכולנו לשער ולדמיין ולחשוב על פי אמות המידה הקודמות
נכון הרב מזכיר את זהekselion


בטח, מבינה לגמריגלקסיה

בסך הכל כל בנאדם נוטה להישאר איפה שהוא נולד, אני לא הלכתי לבדוק את כל הדתות והאמונות בעולם, למה שהם יבדקו את היהדות? (במיוחד אם הם לא יהודים).

 

בקשה למנהל הפורוםThe Lion

@ימ''ל 

הקמנו את פורום שר הטבעות, וכדי לשלוט בו אנחנו חייבים הנהלה.

אתה יכול בבקשה לעשות אותי, את @125690 ואת @בין הטיפות מנהלים בפורום פורום שר הטבעות?

 

תודה רבה!!

ויקומו המלפפוניםekselion

חחחחח סתם סתם בוכה/צוחק

אני מודע לזה שאני באמת לא מתאים לניהול שם

המון בהצלחה

אני אבקר מדיי פעם

המקום לפניות כאלה הוא בשיחה אישיתימ''לאחרונה


עזרה דחופה LG V-30ירון נ

שלום חברים

 

המכשיר פועל אבל כנראה החשכתי את המסך בעת שדיברתי בטלפון.

 

כרגע לא רואה את המסך המכשיר תקין

כיצד אני יכול להעלות את בהירות המסך בלי שאני רואה את הפקודות והפיצרים שבעזרתם עושים זאת?

 

תודה לעונים

 

נערך. החלטתי לא לענות . 😅בנות נו לריב
אולירץ-הולךאחרונה

אולי תנסה לפתוח אותו בחדר חשוך?

איזה מטורללים, איזה פסיכים מסוכנים ומסכני חיים...מזמור לאל ידי
#16103 כועסת ומפחדת. אני מגיעה ממשפחה חרדלניקית, עדיין דתייה אבל פחות מהם. אני היחידה מהמשפחה שלא מתנגדת לחיסונים. היתר נעים בין סקפטיות ללהפיץ פייק ניוז בקטע אידיאולוגי. ברגע שהתחילו לדבר על חיסונים הודעתי להם שאתחסן והפכתי לבדיחה של המשפחה. פתאום קיבלתי טלפונים מדודות שלא שמעתי מהן עשור שביקשו ממני "לכבד את ההורים" ולא לעשות את זה. בקצת שבאתי לשבת האווירה תמיד הייתה לא נעימה וקישרו בין ההתרחקות מהדת לבחירה להתחסן.

תמיד היינו משפחה שמארחת וגם בתקופה הזאת זה כמעט ולא נפסק. גם זה היה משהו שהתווכחנו עלינו הרבה כי רצו שאבוא ואני לא רציתי. הסכמתי לבוא לארוחות שבת מדי פעם, אבל רק עם המשפחה המצומצמת.
יומיים אחרי שהתחסנתי חיסון ראשון (קצת כאבים ביד למי ששאל) הגעתי לסעודת פורים אחרי שהבטיחו לי שזו רק המשפחה המצומצמת. רק אחרי כניסת שבת כשאין לי שום דרך לחזור הביתה גיליתי שחוץ ממני ומהמשפחה המצומצמת מגיעים להתארח גם 15 בני דודים עם הילדים. כעסתי מאוד, אבל לא באמת היה לי מה לעשות ולא רציתי להרוס את האווירה ולמשוך עוד אש לכיווני, כבר ככה הייתי מרכז הערב ולא בקטע טוב.

למחרת אמא סיפרה לי בחצי צחוק על זה שאחד מהבנידודים שבאו היה אמור להיות בבידוד. שאלתי אותה אם היא ידעה לגבי זה לפני שבאתי והיא הכחישה, ורק אמרה שהיא לא מבינה למה אני מתעצבנת, הרי כבר התחסנתי ואם זה כזה חיסון טוב אני לא אדבק. ניסיתי להסביר לה שזה רק חיסון ראשון ועברו יומיים אבל זה לא עזר ובסוף השיחה עוד מצאתי את עצמי מתנצלת, לא ברור על מה.

מאז עברו שבועיים וחצי. אמא שלי מאושפזת, אבא שלי חולה ומשתגע כי הוא רוצה להיות איתה ולא יכול. אחותי ובעלה גמורים במיטה עם חום שלא יורד, שתיים מהבנות שלהם חולות, אחי מסרב להיבדק אבל סובל מסימפטומים דומים אז אני מניחה שגם הוא חולה, לא יודעת מה הולך עם הבני דודים חוץ מאחת שבהריון ובטיפול נמרץ. אני מרגישה לא משהו אבל במצב טיפה פחות גרוע מהיתר. למזלי דאגתי ללכת להתבודד בדירת נופש של חברים ולא לחזור הביתה כי חבר שלי מדוכא חיסונית ואם היה קורה לו משהו באמת הייתי משתגעת.

בווטסאפ המשפחתי המורחב יש כרגע בעיקר בקשות לתפילות ו-וויכוחים על האם ללכת להיבדק או לא. השיא היה איזה ויכוח בין שתי דודות שראיתי הבוקר, אחת מהן טוענת שהיא שמעה שהיו מחוסנים במפגש ו"הגיוני שהם אלו שהדביקו" כי החומרים שהזריקו להם גורמים למוטציות מדבקות להתפתח ולעבור הלאה או איזה שקר בסגנון. זה שבר אותי סופית. יצאתי מהקבוצה.

מרגישה שפשוט אין לי שום דיבור עם המשפחה שלי. מפחדת ופגועה וכל כך לבד. עצות???
אני לא פוגע בו כי הוא יכול להחליט מה הוא רוצה לעשותחדשכאן
בשונה מההיפך.
אין שום היגיון שבטענה שכדי למנוע ממני נזק, ויש אפשרות למזיק שלא להזיק, אני פוגע בזכויות שלו. אלו זכויות? זכויות לעשות מה שהוא רוצה ופוגע בדרך אגב.
אולי כדאי לזנוח את השיח של הזכויות ונתחיל בשיח של חובות. זה נראלי יקדם יותר את העניין.
אני משער שאתה מבין לבד שללכת לקראת מישהו זה לא לבטל את העמדה שלך. לא הלכת לקראתו, התבטלת.
מי ער? ראש חודש ניסן. ראש השנה לרגלים ולמלכים היהודים.חסדי הים
התחלת קרבנות הנשיאים.
תחילת יום טוב במגילת תענית על ניצחון הפרושים שקרבן התמיד יבוא ממעות של ציבור.
יארצייט נדב ואביהוא.

"המליך אות ה' בשיחה וקשר לו כתר בעולם וצר בהם טלה בעולם, וניסן בשנה, ורגל ימין בנפש זכר ונקבה".
טוב, יש בינינו פער בהסבר או הבנהימ''ל
ואני עייף ממילא, אין לי כוח להסביר כל פעם למה הבנת אותי לא נכון כשכל תגובה גוררת עוד חוסר הבנה.
09:00מציאות.
אני עוברת ליד הפועלים שיושבים בקביעות על המדרכה כל בוקר ובא לי להגיד להם בוקר טוב מה שלומכם למה אתם מסתכלים עליי בעיניים כל כך כועסות אתם יודעים שאני פוחדת ממכם שכשאני הולכת לישון אני דואגת שלא תדעו שהחלון שלי בקומת קרקע ממולכם ושחרב ארוכה יכולה לגעת בי בגלל שהבית שלי קטן נורא ואתם יודעים שאני אוהבת אותכם בסך הכל ואני חושבת שכל בני האדם מרגישים את אותם הדברים; אבל למה העיניים שלכם מביטות בי בכל בוקר והשפתיים שותקות ולמה אתם יושבים על המדרכה או על הכיכר איפה שאנשים אף פעם לא יושבים ( רק אם רוצים לעשות תמונה או שלמישהו כואבת נורא הרגל והוא חייב להוציא את האבן מהאדידס )

אתם יודעים סך הכל גם אני חסרת מזומנים ובכלל מעיר קטנה בצפון והעיניים הירוקות שלי זוהרות רק בשמש והבגדים שלי לפעמים ישנים איתי ביחד וקמים איתי בבוקר ואני מסוגלת להעביר לילות לבנים בגלל הדאגות שלי על המחר;

אבל אתם לנצח תביטו בי כאילו אני נסיכה מפונקת ואני לנצח אביט בכם בהתנצלות על עצם קיומי
וואו!אברך שעובד

זה מהמם ורגיש כל כך

..אהבה.
התגעגעתי לכתיבה שלך.
תודה מציאות.
מהמםהרמוניהאחרונה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך ב' בניסן תשפ"א 14:57

רק להגיד בקשר לזה.. אדם הוא מה שהוא בפנים... יכול להיות שהם נסיכים וגם את נסיכה זה באמת לא מה שקובע רק בגלל שהם חיים בכאלה תנאים או נראים איך שהם נראים או עובדים ומזיעים... את צודקת וכאילו סתם תדעי את צריכה להעריך את עצמך

 

צריך להתייחס לבן אדם בגלל מה שהוא ולא בגלל הדברים האלו

 

אז אל תביטי בהם בהתנצלות, תכבדי ותהיי מכובדת

המציאות שלך לא תלויה בשום דבר, את חשובה כי את חיה. ויש לחיים ערך.

למי שנעזר בלימודים במוזיקה מרגיעהekselion

אשמח אם תשתפו כאן את המוזיקה שאתם שומעים

אני שומע בעיקר את זה :

 

 

 

 

הבעיה שזה נהיה משעמם אחרי כמה שבועות..

סגנון טיפה שונה. אולי תאהבצהרים
תודה! אני אוהב מוזיקה טורקיתekselion


אבל גם שומע בזמן שאתה לומד?צהרים
אני שומע יותר שירים מאשר מנגינות (ולא כשאני לומד)ekselion

כשאני לומד מעדיף מנגינות לכן, מה שהצעת מצויין עבורי

איזה קטעים אתכםקלמנטי

מוסיפה עוד טורקית

 

~~~קלמנטי

וואי יש לי הרבה ומסגנונות שונים. אניח כאן כמה דוגמאות:

אתני/עולם/בלתי מוגדר:

 

 

 

 

בוסה נובה:

 

ג'אז:

 

 

 

ויש עוד אם תרצה, רק תן כיוון כי אני מתפזרת כפי שאתה רואה 

וואי יש לך פה דברים טובים!חיות צבעונית
שמחה שאת אוהבת (:קלמנטי


את פסנתרנית?קלמנטי


חח לא לאחיות צבעונית
הלוואי
נו..קלמנטי

עם כל החומר שהבאת, יש עם מה להתחיל

ואם כבר הוספת את יבגני.. אז אני מצרפת עוד אחד

רק מה'דוואי' שלו בהתחלה אני נמסה 😅

לא הוא הורס בקטע אחרחיות צבעונית
ומרגישה שכבר מאוחר מידי😅

אני מכורה לזה-
מוזיקה של חנויות בגדיםצהרים
מארק אליהופטרוזילהההלההאחרונה

אין אין על מארק, פשוט תחפש ביוטיוב

האם בן ובתצהרים
הם הפכים כמו גבוה ונמוך? או שזה כמו שולחן וכסא? או אולי כמו שחור ולבן שזה במובן מסוים הפכים, אבל לא בדיוק כמו גבוה ונמוך?

מה דעתכם?
שולחן וכיסא..מקום בעולם
הרבה יותר מורכב - כמו פאזל בו החלקים משלבים בהתאמה.כינוי-לרגע
יש שמגיעים להשלמת הפאזל בהתאמה מושלמת יותר מהר, יש שמתקשים בתחילה במציאת השילובים המתאימים, אך לאחר עבודת מיון של החלקים, ניסוי וטעייה, מגיעים לשילוב המלא, יש שמנסים לשלב בכוח חלקים שלכאורה נראים מתאימים, אך זה לא מסתדר ולא מתחבר בצורה חלקה.
יש שעובדים על בניית הפאזל חודשים רבים, ומגלים שחסרים חלקים. היצרן שכח לצרף למארז? חלקים אבדו במהלך הבנייה? האם להשאיר חור לבן? האם לנסות ולקנות את החלקים החסרים? או שגם אפשר להשלים לבד ולצבוע באופן מושלם את החלק החסר, והתמונה הסופית נראית מושלמת.
בן ובת לא אבל זכר ונקבה כןבסדר גמור

 

 

לפי המהר"ל הפכיםחסדי הים
איפה הוא התייחס לזה?צהרים
בבאר הגולה ובחידושי אגדות סוטה ובעוד מקומות. הוא אומרחסדי הים
שבעולם הגשמי הם נפרדים לגמרי וכדי לאחד אותם צריך כח אלוהי.
הרב הרטמן משתמש בלשון הפכים ונדמה לי שגם המהר"לחסדי הים
עצמו במקום מסויים.
שולחן וכיסא..מיונז

אפשר גם  סכין ומזלג.. חולצה ומכנס...

זה על אותו עיקרון בערך

הפכים, אבל יש כוח חזק שמאחד אותם להיות כמו שולחן וכסא...אדמך
ככה מובא בשם משמואל - "אמרו ז"ל (סוטה י"ז.) איש ואישה זכו שכינה ביניהם, ופירש"י שהרי חילק את שמו ושיכנו ביניהן י' באיש וה' באישה. ויש להבין למה נתיחד לזה שם זה. ונראה דהנה איש ואישה הם חומר וצורה לא ראי זה כראי זה והם הפכים ונצרכין לכח המאחד, והנה ידוע דשם זה רומז לספירות עליונות הנקראין תרין רעין דלא מתפרשין, ע"כ כח השם הזה לאחד את הנפרדים, חומר וצורה, לעשותם כאחד." (אמור תרע"ג)
אולי יותר בכיוון של יין ויאנג?יהודי עם דעה
אותותישיבישעעעער
כמו שני שבטים, כמו שני עמים, כמו שני אסכולות, כמו בית הילל ובית שמאי "אף על פי שאלו אוסרין ואלו מתירין, אלו פוסלין ואלו מכשירין, לא נמנעו בית שמאי מלישא נשים מבית הילל, ולא בית הילל מבית שמאי, וכל הטהרות והטומאות שהיו אלו מטהרין ואלו מטמאין לא נמנעו עושין טהרות אלו על גבי אלו"

לשון הגמרא "נשים - עם בפני עצמן"

במדבר ב' ב'
"איש על דגלו באותות לבית אבותם יחנו בני ישראל
מנגד
סביב לאוהל מועד יחנו"
(השבטים נקראים לפעמים גם "עמים")
כמו לבן עם כיסא גבוהארצ'יבלד
כן זה ברורצהרים
אבל נראה לי שהשאלה שלי היא לא שאלה לשונית בלבד. היא תלויה בתפיסה מסוימת על גברים לנשים. למשל, אני יכול לנחש שתפיסה פרוגרסיבית תגיד שהם אינם הפכים אלא כמו שמות עצם, ותפיסה שמרנית יותר תגיד שהם הפכים.
זאת שאלה על המהות הגברית והנשית.
מסכימה עם זה?
זה הפכים, כי אלו שתי האופציות הקיימות.כתר הרימון
מי שחושב שיש ''ביניים'' יטען שהם לא הפכים.
לא חושבת שזה קשור למהות הגבר והאישה.

האם העובר הוא בן? לא, ההיפך. בת. זה הפכים!
האם הגבר הפוך מהותית מהאישה? זו כבר שאלה אחרת.
אני שואל את השאלה האחרת..צהרים
לי ברור שזה קשור לתפיסה שהיא לא ברורה מאליה.

לדעתי גם לשחור ולבן אפשר להתייחס כאל הפכים ואפשר להתייחס כאל שני 'ישים' (מלשון 'יש'). בנוסף אפור יכול להיות האמצע בינהם ועדיין אנחנו מתייחסים לשחור ולבן כאל הפכים.
שאלה מעניינת.פסידונית
מהו היפך?
אני חושבת שאפשר להגדיר היפך כשני קצוות על סקאלה אחת.
למשל - גבוה לנמוך, הם שני קצוות על סקאלת האורך. שמן ורשה - שני קצוות על סקאלת העובי. כשאין סקאלה אחידה לשניהם כנראה לא מדובר בהפכים.
יש סקאלה למגדר?
יש דברים שאין בהם סקאלה ובכל זאת אנחנו מחשיבים אותם כהפכיםצהרים
לדוגמא - אמת-שקר, חי-מת

(למרות שלחי-מת אולי כן יש סקאלה)
חי ומת אלה הפכים מוחלטים או שאתה חי או שאתה מתחופשיה לנפשי
יש חולה או גוסס אבל זה עדיין חי
לא לגמרי ברור ליצהרים
אולי יש איזשהו איזור דמדומים כזה שהוא לא כאן ולא שם
לא..me.
וזה כמו החיבור של כבלים. יש זכר ונקבה. הם לא הפכים.. הם בשני צדדים שונים של הכבל.

לא נראלי שהם הפכים גם תלוי מי הנפשות הפועלותהפיאחרונה
אתם אולי מכירים יותר מידע על הנוהג של מנהיגים ואפילו רבניםחסדי הים
להצטלם עם יד בתוך המעיל?

Hand-in-waistcoat
הם עשו את זה דווקא בתמונותחסדי הים
אני גם שמתי לב לזה בכמה תמונות של רבניםשום וחניכה
וחשבתי שזה לאו דווקא בשביל הצילום, אלא עניין הלכתי של לא הושיט ידו מתחת לטיבורו (שבת קיח: ), וכדעת הב"ח שטבור הוא כפשוטו.
גם אני חשבתי בהתחלה בכיוון. אבל זה נמצא גם אצל גויים,חסדי היםאחרונה
כמו נפולאיון וושינגטון.
קטע מדהים, על אמונה וביטחון מהרב שטיינמן זצ"ליהודי פשוט.
עבר עריכה על ידי יהודי פשוט. בתאריך כ"ו באדר תשפ"א 09:02
שווה צפייה!

מדהים ומרגש (: שכוייח!האטורי האנזו


לגמרי , תודה יהודי פשוט.
מרגש ממש לראות את האותיותשום וחניכה
של ספרי המוסר שכ"כ נשחקו והפכו לקלישאות, חיות.
לגמרי, ממש ריגש אותי, הרגשתי מוסר נוקב.יהודי פשוט.
מקווה שלא הפכו לקלישאות..
מדהים. תודה שהעלית את זה!מבקש אמונה


בשמחה, תודה לה', באמת מדהים.יהודי פשוט.
איזה צדיק הוא היה... קטע מחזקחיוך מביא חיוך


אכן, לא זכיתי להכיר אותו כל כך. אבל הוא נראה מלאך ה'.יהודי פשוט.
זיע"א.
חסר שם משהו אחדultracrepidam

זה נראה כאילו הוא מתלבט אם להגיד עוד משהו או לפתוח את הגמרא. ואני מנחש ששניה אחרי סוף הצילום הוא פתח את הגמרא. וחבל שאת המעבר החד הזה לא צילמו

מעניין, עכשיו יותר ברור, תודה!יהודי פשוט.אחרונה
מחפשת חוו"ד על שואב אבק אלחוטי רוידמי z1aהנורמלית האחרונה

ניסית בזאפ?בנות נו לריב
אין מספיק תגובותהנורמלית האחרונה
אם את מרגישה בנוח עם אנגליתבן מערבאאחרונה

אז יוטיוב זה המקום.