שרשור חדש
קול קרא והלכתיהוד444
עזרה דחוףףמדריכה צהובה

אהלן!

אשמח ממש אם מישהו יכול לעזור לי לכתוב מכתב פתיחת חודש ארגון לחניכות על המצב המורכב והקשר לקול קרא והלןכתי

 

תודה רבה (:

אם היה לי זמן לזה אז בכיף..רודף אהבה בימים
אבל יש פה מכתב שהקומונרית כתבה..רודף אהבה בימיםאחרונה



טישטשתי פרטים מזהים..
רבותי הוד444

אמרנו כאן שמי שיענה ראשון יקבל הפתעה @יתקאי קיבלת יורקתמזל טוב

 

יש איזה כיףיתקאי


בשמחה רבה ובששון.רודף אהבה בימיםאחרונה
תגידורודף אהבה בימים
קלסר הדרכה.. זה שימושי?
אתם באמת שומרים בו את כל הפעולות/צ'ופרים וכאלה..?
מתלבטת אם לעשות.. פשוט לא הבנתי למה בדיוק הוא משמש..
אני שמרתינ.ד.ב

השתמשתי בו קצת כשהייתי קומונר והעברתי פעולות לשבטים אחרים, אני עדיין שומר כי או שאעביר לאחרים שיעזור להם או כדי שיהיה לי מזכרת ואוכל להזכר בכל מה שעשיתי...

אצלנו משתמשיםהוד444אחרונה


שבת שלום!רודף אהבה בימים
אצל מי הסניף כבר חוזר לפעול השבת? ו/או כבר חזר?
בעקרון שלנו חזר, רק לא במקום שלו.. במקום אחר..אנונימי (2)
ובשלוש קפסולות...
וגם אתמול הייתה לנו פעולה..
בקיצר.. בערך חזרנו..
אנחנו חזרנו חלקית.. כאילו קפסולות ובשטח פתוח..אנונימי (2)
כאילו לא בסניף..
אצלנו פתחו מ-ז לא בסניףהוד444

בתירוץ אמרו שנוער בסיכון באסה אני עדין מדריך בזומים

אצלנו לא חזרואנונימי (3)אחרונה
עשו פעולת ליל שבת של חבב אבל לא רשמי
שימו לב לב שימו לב מוקפת אור

שירשור מדריך השנה הגדול!

כל אחד כותב מדריך אחד (או יותר) שהשפיעו עליו ומסביר למה.

בהצלחההה

אין צורך בשמות .מוקפת אור


וואו.מתנחלת אמיתית

המדריכה שעכשיו יצאה מהדרכה היא הייתה ממש מסורה אלינו זרמה איתנו. הקשיבה לנו. לא עזבה הדרכה וגם בקורונה המשיכה לפעול איתנו. פשוט מדריכה להערצה.היא  הייתה יותר מדריכה כשצריך ויותר חברה כשצריך. היא השפיעה על השבט ברמות והכניסה בנות שהיו בשוליים לעיניים.

את כל זה היא עשתה איתנו כשהיא מדריכת חוץ!!!

 

כבר חודשיים אחרי שהיא עזבה ועדיין שומרות על קשר. הבעיה הגדולה היא שנכנסו מדריכות חדשות ומבחינת השבט היא עדיין המדריכה שלנו.

 

עכשיו זה נראה כאילו כתבתי עליה הספד

יכולתי לכתוב על כל מדריך שהיה ליהוד444

המדיך שהיה איתי הראה ממש השקיע עזר דיבר איתנו בגובה העיניים בא כחבר מדריך אגדה ב"ה שומר על קשר (גם השבת ישבתי איתו )

כיף לך.מתנחלת אמיתית

אני למדריכות הראשונות בכלל לא התחברתי.

בשניות לאחת ממש התחברתי (זאת שכתבתי עליה) ולשניה לא.. בכללי היא הייתה שנויה במחלוקת בשבט. לכן בחצי שנה אחרי שהיא עזבה השבט פרח והתגבש ברמות.

והמדריכות שעכשיו עוד לא הכרתי

כן ב"ה סניף טוב מדריכים אגדההוד444


😂😂סניף טוברודף אהבה בימים
מתנצלת אבל הייתי חייבת. (מעריכה שאתה מבין למה) @הוד444
הסניף בירידה אבל נחזירוהוד444


המדריכה ממעלות-מעפיליםאנונימי (2)
היא עשתה לנו כל מיני פעילויות שוות ואפילו ששיגענו אותה ממש ולפעמים כמעט בכתה לא ויתרה והמשיכה להדריך אותנו
המדריכים של מעלות- מעפילים..הכל עוד אפשריאחרונה
היה 4 מדריכים.. שתי בנות ושני בנים..
הייתה בת אחת ובן אחד שממש השפיעו עליי.. הם היו יחסית דוסים (אנחנו סניף מעורב ולא דוס..) ובאמת הצליחו לשמור על עצמם וגם להשפיע על הסביבה.. אז זה כזה השפיע עליי, שראיתי את זה, ואני שואפת להיות כמוהם בעז''ה..
יש למישהו פעולה עם מסר בזום לזרעים????????????????????הוד444

משהו שאין פה

 

שרשור היכרות התפקדות קדימההוד444
עבר עריכה על ידי הוד444 בתאריך כ"ד בתשרי תשפ"א 16:39
עבר עריכה על ידי הוד444 בתאריך כ"ד בתשרי תשפ"א 14:42

שם

שבט שמדריך/חניך/צוות

סניף

מעורב/נפרד

אם מדריך/צוות אזה שבט סיני/דורות/אחר

 

מתחילהוד444

הוד

מדריך זרעים 

מרכז שפירא

שבטים נפרד צוות מעורב

סיני

עונהרודף אהבה בימים
*****
ניצנים
***הכי שווה בארץץ
לא מעורב ולא נפרד.. השבטים נפרדים ובהראה-חדש קצת מתערבב.. -צוות-חבב מעורב(יוצאים למחנות הרגילים)
שבט סיני
עונה🙃הכל עוד אפשרי
שם ***
שבט שחניכה שם- מעפילם.. כאילו השנה הראה...
סניף ***
מעורב, גם השבטים וגם הצוות
הימוקפת אור

שבט שמדריך/חניך   אני מדריכה כיתה ד' כנראה. לוידעת איך קוראים לשבט כאילו מוציא לשוןקורץ (מי שעדיין לא הבין אנחנו סניף בהקמה)

סניף סניף חמוד בהקמה מוציא לשון

מעורב/נפרד נפרד  לא דוס אישהאישהאישה

אם מדריך אזה שבט סיני/דורות/אחר  אני השבט הנכנס חיבוק

 

גם לחניכים????מתנחלת אמיתית

אדוה

סניף חמוד שמדסדס לאט לאט

מעורב (לכל מי שיתקיף אותי עכשיו הגבתי על זה כבר בכמה שירשורים

מעפילים אוטוטו הראה!!!

כן בדיוקהוד444


אני מתפקד 2 (האנונימי)סיניצ'וק
פתחתי פצלש...
***
מדריך מעפילים
סניף הכי שווה בארץ
חצי נפרד (פעולות נפרדות, מפקד מעורב)
שבט סיני
אה קוראים לזה חצי מעורב? כי הסניף שלי בדיוק ככהמתנחלת אמיתיתאחרונה


עונהירחוני

נוה

הראה

מרום נוה רג

נפרד

מה עם הלהרים תפורוםצבע לחיים
אנשים?
אני פהאנונימי (2)
גם אני יש לכם רעיונות איך להביא אנשים וכוהוד444


בכייף מוכן לישם לפרסם לנעוץ להחליףהוד444אחרונה


מזל"ט למנהלים החדשים🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉הוד444
מזל טוב!🎈אנונימי (2)
יאא תודה איזה כבודד!!רודף אהבה בימים
משומה אני לא רואה אצלי שאני מנהלת..
כתבתי לך למה באישיהוד444אחרונה


אתם יודעים מתי פותחים את תנועות הנוער?מוקפת אור


אחלה שאלהרודף אהבה בימים

אני גם בעיר אדומה אז בכלל

אף אחד לא יודע.. גם לא הממשלה🙃הכל עוד אפשרי


כנראה ממש בסוףהוד444


וגם שיפתחו זה לא יהיה אותו דבר..הכל עוד אפשרי


כן באסאההוד444


תקשיבוווו זה נוראאאמוקפת אור

מקפיאים לנו עכשיו את ההקמה בגלל הקורונה הזו... הכל היא הורסתתת בוכהעצוב

לגמריהוד444


יש סניפים קטנים שכבר התחילו לפעוליתקאי


כלומר? גם בזמן קורונה?מוקפת אור

כי נראלי לפתוח סניף בזום זה כישלון מסחרר

חלקיתאנונימי (2)
לא בזום .יש סניפים שבגלל שהם קטנים יש להם פעולות רגילותיתקאיאחרונה

(אם שמירה על הכללים כמובן )

מישהו יודע איך הולך לעבוד חוד"א השנה?רודף אהבה בימים
מקווים שיפתחו דברים עוד שבועייים- שלושהאנונימי (2)
לא אבל מין הסתם יהיה גרועהוד444

בוכה

אופטימיות הלואוורודף אהבה בימים
אבל גם לפי תוכנית החזרה לא נחזור בזמן לפעילות מלאההוד444


פסדר, אבל אולי יעשו לפי קפסולות=שבטיםאנונימי (2)
אז כל שבט יוכל לצבוע את הקירות בזמן אחר וכו׳
אבל הבעסה זה ההופעות...😐
מן הסתם לא אותו דבר כמו השנים הקודמות..הכל עוד אפשרי
מישו יכול לספר לי בפירוט מזה חודש ארגון?מוקפת אור

וגם מה אני אמורה לעשות בתור מדריכה?

 

מציעה לך לקרוא את הערך של ויקיפדיה על בנ"ערודף אהבה בימים
חודש ארגון זה החודש שבו מתכוננים לקראת עליית השבטיםאנונימי (2)
כמו אלול בערך...
אז לכבוד המאורע הגדול כל שבט מכין הופעה, מצייר וצובע על הקיר/חדר (אם יש מבנה לסניף) שהוא מקבל, והמדריכים
מעבירים להם את הנושא השנתי של התנועה בפעולות.

השיא של החוד"א זה שבת האירגון, בשבת יש תפילת שחרית משותפת של כל הסניף עם הורים ואחריה קידוש והצגת הקירות/חדרים, ואז יש פעולה סניפית עם השליחים (בחורים בד"כ ביינישים שבאים לשבת הארגון ומעבירים פעולות)
בצהריים פעולה סניפית שוב ובערב יש את ההופעות: כל הסניף, כל ההורים הולכים למקום שעושים בו את ההופעות ואז מעלים את השבטים: הכנה עולים לנבטים(או זרעים אם יש) נבטים לניצנים ניצנים למעלות-מעפילים-הרא"ה-חדש(השם של השבט החדש נקבע ע"י ראשי התנועה וכל שנה המחזור של השבט החדש מקבל שם אחר שנשאר איתו לכל החיים)
ואז ההופעות- כל שבט הכין במשך כל חוד"א את ההופעה שלו הצגה/ריקוד/מה שבאלכם ועכשיו הם מציגים את זה להורים ולשאר הסניף.
וזהו בערך...
מזה זרעים.מוקפת אור


בחלק מהסניפים יש שבט זרעים לכיתה גסיניצ'וק
אפשר שניה רשימה מה זזה כל כיתה?מוקפת אור

ג'- זרעים

ד'- נבטים

ה'- ניצנים

ו'- מעלות

ז'- מעפילים

ח'- הרוא"ה

ט'- השבט החדש?

לפי מה ששמעתי מהרכז מחוז שלנו- כרגע בכלל לא ברור מה יהיה.נ.ד.ב

אם למשהו יש הצעות מוזמן להציע ואעביר לו... אולי זה עוד יהיה בסוף (אפשר לתת את כל האופציות- כולל וירטואלית)

אזה מחוז אתההוד444


שרון שומרוןנ.ד.ב


יודה יודה המחוזזרודף אהבה בימיםאחרונה


רעיונות לפעולות שעובדות בזום יתקבלו בברכה!רודף אהבה בימים

אני נואשתת

עשינו כבר את כל המשחקים האפשרייםםם

לנו עשו גם פעולות ווצאפ וגם זום...הכל עוד אפשרי
בזום יש- נפש תאומה, נחש מי, אפשר גם לא דווקא משחק, אולי איזה קטע ודיון, או לימוד שבועי או משו כזה...
פעולות ווצאפ- יש את הדבר הזה, שכל אחד שולח תמונה שלו שהוא היה קטן בפרטי למדריך, ואז עושים כזה משחק בקבוצה, שולחים את התמונה של כל אחד וצריך לנחש מי זה...
יש גם משחק כזה על אותו עקרון, רק שעושים שאלון כזה... נגיד-
צבע מברשת שיניים-
תחביבים-
מקצוע לעתיד-
מקום מגורים בעתיד-
איזה חיה הכי דומה לי-
זמר אהוב-

ואז כזה שולחים בפרטי למדריך את השאלון הממולא, ועל אותי עקרון, הוא שולח בקבוצה וצריך לנחש...

אני אחשוב על עוד דברים ורעיונות שעשו לנו וזה...
אם משו לא מובן אז אני אנסה להסביר....
עשינו את כל אלה כבר.. אבל תודה!רודף אהבה בימים
פעולות לזום לנו הלכו טובהוד444

1 הראה דברים אומרים בכל סבב כמה חפצים שיש בכל בית ואז שלוש ארבה ו מי שמראה ראשון מנצח בסיבוב כל מי שמנצח  מקבל פרס

2היכרות מבקשים לפני מההורים תמונות של החניכים/ות מכינים מצגת ובפעולה צריך לזהות אותם

 

 

בשני הפעולת מומלץ להוסיף דבר  תורה להוסיף ערכים ותוכן

בן דוד שלי עשה טורניר שחמט משפחתי ואז עלה לי הרעיון לעשותיוני קדושאחרונה

טורניר "צוללות" (החניכים שלי די צעירים... שחמט לא כ"כ בראש שלהם...)

איר אפשר להרים את הפרום.?הוד444

מה אתם חושבים שיעזור מי יכול להיות מנהל איך הופכים למנהל

אני יכולה להיות מנהלת אךךך אין לי מושג איך עושים זאתמוקפת אור


צריך לבקש מההנהלההוד444


פניתי למשה במסרים נקווה שיענה מהרהוד444


טילהוד444


נתתי לכם הרשאות ל הפוך אותכם לירוקים?הוד444
נתתי הרשאות לעשות דברים תראי מאת יכולההוד444


מה אני יכולה לעשות?מוקפת אור


חשבתי שאת יכולה לעשות עוד דברים רוצה להיות גם מנהלת?הוד444

בתנאי שתעזרי להרים את הפרום

 

ברורררמוקפת אור


לא לשכוח מי התחיל פה את כל העסקקמוקפת אור


אני עכשיו מבקש ממשההוד444


ביקשתי שיוסף גם את @רודף אהבה בימיםהוד444

כי היא גם רצתה

ותעשו אותי ירוקסיניצ'וק
סתם לכיף😜
אז תהיה פעילהוד444


קיבלתהוד444
אני הכי פעיל פהסיניצ'וק
אני זה שענה לכל השאלות..
זה התחיבות שלא תנתוש היום מחרהוד444


ברוררסיניצ'וקאחרונה
מרימים את הפורוםםםםםם אנונימי (פותח)

יאללה בני עקיבא להתפקדדדד רמקול   תופים

כולם לכאןןן!

שירשור פעולות קטלנייי יוצא לדרךךך

מתפקד 2אנונימי (3)
מתפקד 3הוד444

אולי שכל אחד יגיד איזה שבט מדריך אני זרעים

 

מתפקד 2אנונימי (3)
מדריך מעפילים
אז זו אני מלמעלה...מוקפת אור

בעז"ה מדריכה בסניף חדש דנדש, לא ברור איזה שבט קורץ

יאללה מה עושים כדי שיהיה פה פורום איכותי כיף ושימושי?מוקפת אור


עוד כמהמוקפת אור

@הכל עוד אפשרי

תייגו גם אתם חברים וחברות 

לא כולם כאן מדריכיםאנונימי (4)

ולחלק זה נושא רגיש...

יש די והותר מאגרים של פעולות, וכאן זה לא פורום מדריכים, אלא פורום בני עקיבא...

הזדהיתי אנונימי בהחלטט רק ש...מוקפת אור

בתור  פורום בני עקיבא אפשר לעשות פה הכל: להתייעץ בתור מדריכים, בתור חניכים, להתווכח על כל מיני נושאים שקשורים ועוד. גם מי שלא שייך לבני עקיבא מוזמן להצטרף (בדברים קשורים בלבד!)

מה שאתה כן צודק שאת הפעולות נפתח בשירשור חדש ואחר וכאן נשאיר להיכרות. אז יאללה מי שעוד לא הזדהה, שיגיד איזה שבט הוא מדריך\ באיזה שבט הוא חניך (ואני לא אבין כלום כי אפפם לא הייתי חניכה ומדריכה אהיה בקרובבב)

צודקהוד444אחרונה

ערכתי עכשיו את הדברים שיתאימו גם לשאר ושרשור פעולות אי אפשר בלי זה גם לצוותים יכול להועיל

מתפקדת לא יודעת כבר איזה מספר...הכל עוד אפשרי
ואני חניכה.. אז כרגע לא מדריכה אף אחד🙈
מתפקד, למרות שאני כבר לא בבנ"ע עקיבאנ.ד.ב

אבל שנה שעברה הייתי קומונר ולפני מדריך,

אז אשמח לעזור במה שאפשר!

מציע לעלות כל מיני פעולות שהיו לכם טובות כדי שאחרים יוכלו להשתמש בהם.

כמובן שמי שת על ההדרכה וכדומה מוזמן לשאול בפורות הזה!

 

יאללה. יש לי מלאא שאלותמוקפת אור


שאלהוד444


נשמח לענותאנונימי (3)
מוזמנת לשאולנ.ד.ב

בציבורי או בפרטי.

נשמח לעזור!

מתפקדתרודף אהבה בימים
מדריכת מעלות ( נכנסתי למעלות הן כרגע ניצנים)
קלסר הדרכהאנונימי (פותח)
מכינה עכשיו קלסר הדרכה לעצמי (נכנסת בקרוב)
רעיונות למשפטים/קטעים לכתוב עליו/בתוכו יתקבלו בברכה😁
...אנונימי (3)
"צריך שכל אדם ישקול שמטבע ברייתו
יחיד הוא בעולם, ולעולם איש לא ידמה לו.
ואילו היה מי שידמה לו או מי שיהיה שווה לו,
אז חפץ לא היה צריך בקיומו שלו.
כל אחד ואחד משהו חדש בעולם, וטוב אם
יעשה את ייחודו לשלמות, כי בהעדר אותה שלמות
תתמהמה ביאת המשיח"
(רבי נחמן מברסלב)



יש לי עוד קטע אני אשלח מחר
עוד שנייםאנונימי (3)אחרונה

או אולי לחבר טוב?

כולם משפיעים בצורה כזאת או אחרת על החיים של החניך. איפה אנחנו נכנסים?

המדריך הוא לא כמו הורה – ההורה הוא המחנך העיקרי. מי שדואג לכל צרכיו הפיסיים והמנטליים של החניך. ההורה קרוב מאוד ולרוב גם דמות מוערצת ומודל לחיקוי. אבל האם החניך ישתף את ההורה בכל מה שעובר עליו? ההורה פעמים רבות קרוב מידי. החניך לא מספר לו הכול. מבושה, מפער הגילאים ו'שפה שונה' או פשוט בגלל מרד נעורים.

המדריך הוא לא כמו מורה – אין ספק שהמורה גם הוא גורם משמעותי בחייו של החניך. הוא זה שמספק לו ידע על החיים ולפעמים אף ערכים. אבל המורה לא תמיד זמין בשביל החניך. הוא לא נגיש. לרוב החניך אינו יכול פשוט לגשת ולשתף אותו בדברים אישיים שקורים לו בחיים. וגם במקרה הזה יש פער גילאים גדול ומסגרת פורמלית וקשוחה שיוצרת ריחוק.

המדריך הוא לא כמו אח גדול – אחים גדולים תמיד יהיו שם בשביל החניך. הם יגנו עליו ויתמכו בו כשיצטרך עזרה. אבל האח רחוק מלהיות 'מושלם' בעיניי החניך. החניך מכיר את אח שלו טוב, הוא חי איתו. החניך מכיר את איך שהוא מתנהג בבית. הוא מכיר את החסרונות שלו, את הריבים שלו עם ההורים ועוד. בנוסף לכך, פעמים רבות גם אחים הם קרובים מידי כדי שהחניך ירגיש בנוח לספר להם דברים שהוא מתבייש בהם.

המדריך הוא לא כמו חבר טוב – החבר תמיד יהיה שם בשביל החניך. הוא מדבר איתו בגובה העיניים ואוהב אותו באמת. אבל חברות היא עניין הדדי ואם צד אחד לא משתף פעולה החברות לא מתקיימת. כמו כן, חבר טוב הוא לא בהכרח גורם משפיע חיובי. אין לו אחריות חינוכית.

המדריך אינו דומה לאף אחת מהדמויות הכתובות כאן למעלה.
אבל הוא לוקח מכל אחת את הדברים הטובים וזה מה שהופך אותו לדמות כל כך משמעותית.

המדריך מדבר לחניך בגובה העיניים. הוא קרוב אליו גם בגיל וגם בתחומי העניין. הוא "מגניב" והחניך רוצה להיות כמוהו. אבל למדריך יש גם אחראיות חינוכית, הוא לא סתם חבר. כמחנך האהבה שלו לחניך אינה תלויה בדבר ואינה בהכרח הדדית. הוא לא מצפה למשהו בחזרה מהחניך – הוא פשוט תמיד שם בשבילו. בנוסף, התקשורת החלקית של החניך עם המדריך גורמת לו להרגיש בנוח להיפתח ולשתף לצד יצירת דמות "מושלמת" של המדריך.

המדריך הוא מחנך ודמות לחיקוי כמו הורה,
מלמד ומעצים כמו מורה,
דואג כמו אח גדול
ותמיד שם כמו חבר טוב.

המדריך הוא אחת הדמויות המשמעותיות ביותר בחייו של החניך,
המדריך צריך להבין את זה!


השני:
אתה המדריך!
אתה המדריך גם בטיול
שאין מסביב חניכים
ואפשר לקפוץ ואפשר לחתוך
בשבילים לא מסומנים
אתה מדריך גם עם החבר'ה
במסיבת חבריא ב׳
כשבא לך לעשות שטויות
כדי קצת להתבלט
אתה מדריך בכל תפילה
גם בלי עיניים בוחנות
למרות שיש עם מי לדבר
ולמי להעביר חוויות
אתה מדריך בכל פעולה
גם שאתה לא מעביר
(הרי אתה מאוד לא אוהב
שמפריעים לבן אדם להסביר)
אתה מדריך גם ברכב
כשאתה לבד על הכביש
ואפשר לדלג על תמרור
בלי שאף אחד ירגיש
אתה מדריך כשיש מי שרואה ומי שמקשיב
אתה מדריך גם כשאין אף נפש חיה מסביב
אתה מדריך בכל מקום
גם בבית גם ברחוב
וכדי שתשאר מדריך גם אחרי שתעזוב
בקיצור, כדי שתזכור ויהיה תמיד לעינייך
בשבטך, ביתך, ובלכתך בדרך, ובשכבך ובקומך.
(אלישיב רייכנר)
יווו! אני הולכת להיות מדריכההה! מרגשששששש!אנונימי (פותח)

תקשיבו אנשים זה נשמע לכם כזה נחמד כזה וזהו, אבל אני הקמתי סניף! וב"ה יש לנו גם קומונרית!!!

תקשיבו אני באורותתתתת

שתדעו שלהיות חניך\ מדריך זה לא מובן מאליו ויש אנשים שלא זוכים לזה. תעריכו!

קיצר, אשמח לקצת הסברים מזה בכלל בני עקיבא ואנונימי (פותח)

תנועת נוער\ מדריך\ חניך באופן כללי.

לא הבסיס, אותו אני יודעת, כזה את הניואנסים שאני צכה לדעת ואינלי כי דילגתי על שלב החניכה

וואו! ממש כל הכבוד!!אנונימי (3)
דבר ראשון יש פה קטע שממש אהבתי:

המדריך.
למי הוא דומה?

להורה?
למורה?
לאח גדול?
או אולי לחבר טוב?

כולם משפיעים בצורה כזאת או אחרת על החיים של החניך. איפה אנחנו נכנסים?

המדריך הוא לא כמו הורה – ההורה הוא המחנך העיקרי. מי שדואג לכל צרכיו הפיסיים והמנטליים של החניך. ההורה קרוב מאוד ולרוב גם דמות מוערצת ומודל לחיקוי. אבל האם החניך ישתף את ההורה בכל מה שעובר עליו? ההורה פעמים רבות קרוב מידי. החניך לא מספר לו הכול. מבושה, מפער הגילאים ו'שפה שונה' או פשוט בגלל מרד נעורים.

המדריך הוא לא כמו מורה – אין ספק שהמורה גם הוא גורם משמעותי בחייו של החניך. הוא זה שמספק לו ידע על החיים ולפעמים אף ערכים. אבל המורה לא תמיד זמין בשביל החניך. הוא לא נגיש. לרוב החניך אינו יכול פשוט לגשת ולשתף אותו בדברים אישיים שקורים לו בחיים. וגם במקרה הזה יש פער גילאים גדול ומסגרת פורמלית וקשוחה שיוצרת ריחוק.

המדריך הוא לא כמו אח גדול – אחים גדולים תמיד יהיו שם בשביל החניך. הם יגנו עליו ויתמכו בו כשיצטרך עזרה. אבל האח רחוק מלהיות 'מושלם' בעיניי החניך. החניך מכיר את אח שלו טוב, הוא חי איתו. החניך מכיר את איך שהוא מתנהג בבית. הוא מכיר את החסרונות שלו, את הריבים שלו עם ההורים ועוד. בנוסף לכך, פעמים רבות גם אחים הם קרובים מידי כדי שהחניך ירגיש בנוח לספר להם דברים שהוא מתבייש בהם.

המדריך הוא לא כמו חבר טוב – החבר תמיד יהיה שם בשביל החניך. הוא מדבר איתו בגובה העיניים ואוהב אותו באמת. אבל חברות היא עניין הדדי ואם צד אחד לא משתף פעולה החברות לא מתקיימת. כמו כן, חבר טוב הוא לא בהכרח גורם משפיע חיובי. אין לו אחריות חינוכית.

המדריך אינו דומה לאף אחת מהדמויות הכתובות כאן למעלה.
אבל הוא לוקח מכל אחת את הדברים הטובים וזה מה שהופך אותו לדמות כל כך משמעותית.

המדריך מדבר לחניך בגובה העיניים. הוא קרוב אליו גם בגיל וגם בתחומי העניין. הוא "מגניב" והחניך רוצה להיות כמוהו. אבל למדריך יש גם אחראיות חינוכית, הוא לא סתם חבר. כמחנך האהבה שלו לחניך אינה תלויה בדבר ואינה בהכרח הדדית. הוא לא מצפה למשהו בחזרה מהחניך – הוא פשוט תמיד שם בשבילו. בנוסף, התקשורת החלקית של החניך עם המדריך גורמת לו להרגיש בנוח להיפתח ולשתף לצד יצירת דמות "מושלמת" של המדריך.

המדריך הוא מחנך ודמות לחיקוי כמו הורה,
מלמד ומעצים כמו מורה,
דואג כמו אח גדול
ותמיד שם כמו חבר טוב.

המדריך הוא אחת הדמויות המשמעותיות ביותר בחייו של החניך,
המדריך צריך להבין את זה!


דבר שני: אחד התפקידים שבנ"ע לקחו על עצמם כשליחות בשנים האחרונות (מתשע"ז) הוא הגדלת התנועה- פנייה גם לחבר׳ה הפחות דוסים, אבל בגלל שזה סניף חדש אז אני חושב שכדאי קודם לבסס את הסניף כדי שהבסיס שלו בכ"ז יהיה דוסים (כי אחרת, התנועה הופכת להיות חילונית כמו שהתחיל להיות בסניפים מסוימים...


אם את רוצה יש אתר של פעולות:https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://xn--8dbbvwj.net/&ved=2ahUKEwj5sO_P-aXsAhXhwQIHHScZCHgQFjAAegQIBhAD&usg=AOvVaw1KvhJjJWAEhDGe-AMcLr8N
קבוצת ווצאפ: https://פעולה.net/Whatsapp/Group/2


אם יש עוד שאלות אשמח מאוד לענות
מתנה תרגיל דרמה מיוחד פשוט לכל המשפחה לימי הסגרarnondavid

ב"ה

פשוט תיהנו !

ותעשו אותו כל המשפחה !

בהנאה !

 

לא בקטע של להתריס...כיסופים אל ה'!!

בתכלס' בני עקיבא לא שומרת על קו ההלכה כמו שצריך, יש בה הרבה כשלים רוחניים וחינוכיים, תנועת אריאל למשל (שגם היא לא מושלמת) עולה בהרבה מהבחינה הזאת ונראה לי בתור יהודי דתי שהדבר החשוב ביותר הוא שמירה אדוקה ומוקפדת על ההלכה ועל הצניעות וקדושה וטהרה וכו'... אשמח לתשובות

יש פער בין השאיפות של שתי התנועותבניעקיבא

כלומר,

בני עקיבא לא רואה במה שהיא עושה "כשלים רוחניים וחינוכיים".

הצורה שבה מוגדר "הצניעות, קדושה וטהרה" שונה בין חברה לחברה, גם מבחינת הלכתית - רבנים חרדים לדוגמה יפסקו אחרת מרבנים דתיים לאומיים.

לדוגמה, האם מותר ללבוש ג'ינס? אצלינו אין עם זה בעייה, אבל בציבור החרדי זה אסור לגמרי. האם החרדים הם אדוקים יותר? שומרים יותר על ההלכה?

וכן תנועת אריאל - השאלה היא איך אנו תופסים את החברה האידיאלית, והתשובה שתינתן על ידי כל תנועה היא שונה, ולכן הפרקטיקה גם שונה. 

מסכימה ומחזקת.אנונימי (3)
חוצמזה יש גם הבדל באידיאל בין התנועות.. בני עקיבא לא מסתכמת בלהיות תנועת תואר לילדים דוסים (אני לא חושבת שאריאל מסתכמת רק בזה.. אבל העיקרון, כמה חילונים כבר יש באריאל?)
אתה אמנם ברוך ה' יהודי דתי וירא שמייםאנונימי (2)
אבל נגלה לך סוד: לא כולם כמוך.
לא כולם מבינים למה צריך ללכת עם ציצית וכיפה או למה להיות עם חצאית אבל מצד שני הם רוצים לקבל ערכים ולפעמים אפילו תורה וקצת קדושה ואם יכפו עליהם לבוא שרוול ארוך אז אולי הם לא יבואו או פשוט מאוד ילכו למקומות אחרים. (ואם לא כופים, הרבה פעמים זה בא מהם)
נח היה צדיק לעצמו ושרד את המבול, אבל אברהם החזיר הרבה בתשובה והציל גם אותם...
הערההוד444

"נח היה צדיק לעצמו ושרד את המבול" לפי דעתי טעות להגיד כך נח ניסה להחזיר בתשובה (עובדה למה התמהמה כל כך בבניה) אבל דורו היו רשעים ודינם היה להיכחד ולכן נ לא הצליח להחזירם בתשובה

ככה אומרים מפרשיםאנונימי (2)
שנח היה צדיק כפרווה- כמו אדם שמחמם את עצמו במעיל פרווה
לעומת אברהם שהיה צדיק כתנור- שמחמם את ביתו ע"י תנור ומזמין אורחים אליו שיתחממו מהתנור
וואלה לא שמעתי כל הכבודהוד444


סבבה, רק רציתי להבין את הראש... תודה!!כיסופים אל ה'!!


בשמחה☺אנונימי (2)אחרונה
למישהו יש קטע על יפה על גודל של המדריך?וטהר ליבנו:)


לא קטע ממש מפוצץ ועמוקתן חיוך:)
זה קטע נחמד שפשוט נותן בסוף נקודה למחשבה..
להיות מדריך.
להיות מדריך זה להתרגש כל פעם מחדש מגודל המעמד.
זה להכין קלסר הדרכה ולהשקיע.
זה לאהוב את המד"ש שלך לפרגן לו בלי די.
זה לשנוא את החולצתנועה ובאותה נשימה לאהוב אותה כלכך!
זה מחסור עצום בשעות שינה.
זה להביא את עצמך כל פעם מחדש.
זה למצא פתרונות לבעיות שלא חשבת שיהיו.
זה לדבר בגובה עיניים.
זה ליצור קשר אישי.
זה להקריב מעצמך.
זה להיות בסניף שמחר ישלי מבחן גדול.
זה להכין שלטים ולצבע עד שיוצאת הנשמה.
זה להתגבש עם הצוות המטורף שיש איתך!
זה לצחוק מבדיחות פנימיות;)
לעשות דברים שרק אתם עושים.
זה לעשות הכל בגדול!
לתת,לתת ושוב לתת מעצמך כמה שאפשר.
זה להתעצבן על המשטרה ועל השכנים.
זה לנסות לא להיות נאחס ולשכח מפתח לסניף (או שבכלל אין מנעול🤷🏻‍♀️)
זה להיות בישבצים ארוכים מוווותת
אבל שהם מסתיימים לרצות שימשיכו.
זה להתעצבן בלב על החניכה הקטנה אבל מבחוץ לחייך חיוך של שלטי חוצות
זה לשחק עם החניך הקטן למרות שאתה סחוטטט מעייפות.
זה להקשיב.
זה לאהוב.
זה ללמוד.
זה לתת ולקבל כלכך הרבה.
זה להרגיש סיפוק.
זה להרגיש ואווו!
..........
המדריך האידיאלי (!!)
המדריך האידיאלי הוא זה שיודע שמדריך זה לא התפקיד שלו אלא הוא עצמו.
הוא זה שלא יפחד להתנהג בסניף בטבעיות.
זה שלא יפלוט קללה, כיון שזה לא חלק מעולמו.
שגם אם ידבר בתפילה לא יהסס להודות בטעות.
שיודע שהוא לא מושלם, אף שואף להיות כזה.
שיודע שהוא משפיע את עצמו ולא רק בבואה של שלישי ושבת אחרי הצהריים.
המדריך האידיאלי הוא זה שקודם כל מדריך את עצמו.

 

ואוווו איזה קטע חזקקק !!!אנונימי (3)אחרונה


מתי אתה מדריך?אנונימי (2)
"אתה מדריך גם בטיול,שאין מסביב חניכים
ואפשר לקפוץ ואפשר לחתוך שבילים לא מסומנים
אתה מדריך גם עם החברה במסיבות חבריא ב'
כשבא לך לעשות שטויות כדאי קצת להתלבט
אתה מדריך בכל תפילה גם בלי עיניים בוחנות
למרות שיש עם מי לדבר ועם מי לספר חוויות
אתה מדריך בכל פעולה גם אם אתה לא מעביר
(הרי אתה מאוד לא אוהב שמפריעים לבן אדם להסביר)
אתה מדריך גם ברכב כשאתה לבד על הכביש
ואפשר "לדלג" על תמרור בלי שאף אחד ירגיש
אתה מדריך כשיש מי שרואה ומי שמקשיב
אתה מדריך גם שיאין נפש חיה מסביב
אתה מדריך בכל מקום.בבית וגם ברחוב
וכדאי שתשאר מדריך גם אחרי שתעזוב
בקיצור,כדאי שתזכור ויהיה תמיד לעיניך
בשבטך בביתך ובלכתך בדרך ובשוכבך ובקומך."
(אלישיב רייכנר)
מחפשת ממש דחוף את השיר של המנון של בני עקיבאפו הדוב

ולא אחד כזה משנות ה50 בבקשה שלחו זה ממש דחוף

את המילים או בשמע?אנונימי (2)אחרונה