יווו! אני הולכת להיות מדריכההה! מרגשששששש!אנונימי (פותח)

תקשיבו אנשים זה נשמע לכם כזה נחמד כזה וזהו, אבל אני הקמתי סניף! וב"ה יש לנו גם קומונרית!!!

תקשיבו אני באורותתתתת

שתדעו שלהיות חניך\ מדריך זה לא מובן מאליו ויש אנשים שלא זוכים לזה. תעריכו!

קיצר, אשמח לקצת הסברים מזה בכלל בני עקיבא ואנונימי (פותח)

תנועת נוער\ מדריך\ חניך באופן כללי.

לא הבסיס, אותו אני יודעת, כזה את הניואנסים שאני צכה לדעת ואינלי כי דילגתי על שלב החניכה

וואו! ממש כל הכבוד!!אנונימי (3)
דבר ראשון יש פה קטע שממש אהבתי:

המדריך.
למי הוא דומה?

להורה?
למורה?
לאח גדול?
או אולי לחבר טוב?

כולם משפיעים בצורה כזאת או אחרת על החיים של החניך. איפה אנחנו נכנסים?

המדריך הוא לא כמו הורה – ההורה הוא המחנך העיקרי. מי שדואג לכל צרכיו הפיסיים והמנטליים של החניך. ההורה קרוב מאוד ולרוב גם דמות מוערצת ומודל לחיקוי. אבל האם החניך ישתף את ההורה בכל מה שעובר עליו? ההורה פעמים רבות קרוב מידי. החניך לא מספר לו הכול. מבושה, מפער הגילאים ו'שפה שונה' או פשוט בגלל מרד נעורים.

המדריך הוא לא כמו מורה – אין ספק שהמורה גם הוא גורם משמעותי בחייו של החניך. הוא זה שמספק לו ידע על החיים ולפעמים אף ערכים. אבל המורה לא תמיד זמין בשביל החניך. הוא לא נגיש. לרוב החניך אינו יכול פשוט לגשת ולשתף אותו בדברים אישיים שקורים לו בחיים. וגם במקרה הזה יש פער גילאים גדול ומסגרת פורמלית וקשוחה שיוצרת ריחוק.

המדריך הוא לא כמו אח גדול – אחים גדולים תמיד יהיו שם בשביל החניך. הם יגנו עליו ויתמכו בו כשיצטרך עזרה. אבל האח רחוק מלהיות 'מושלם' בעיניי החניך. החניך מכיר את אח שלו טוב, הוא חי איתו. החניך מכיר את איך שהוא מתנהג בבית. הוא מכיר את החסרונות שלו, את הריבים שלו עם ההורים ועוד. בנוסף לכך, פעמים רבות גם אחים הם קרובים מידי כדי שהחניך ירגיש בנוח לספר להם דברים שהוא מתבייש בהם.

המדריך הוא לא כמו חבר טוב – החבר תמיד יהיה שם בשביל החניך. הוא מדבר איתו בגובה העיניים ואוהב אותו באמת. אבל חברות היא עניין הדדי ואם צד אחד לא משתף פעולה החברות לא מתקיימת. כמו כן, חבר טוב הוא לא בהכרח גורם משפיע חיובי. אין לו אחריות חינוכית.

המדריך אינו דומה לאף אחת מהדמויות הכתובות כאן למעלה.
אבל הוא לוקח מכל אחת את הדברים הטובים וזה מה שהופך אותו לדמות כל כך משמעותית.

המדריך מדבר לחניך בגובה העיניים. הוא קרוב אליו גם בגיל וגם בתחומי העניין. הוא "מגניב" והחניך רוצה להיות כמוהו. אבל למדריך יש גם אחראיות חינוכית, הוא לא סתם חבר. כמחנך האהבה שלו לחניך אינה תלויה בדבר ואינה בהכרח הדדית. הוא לא מצפה למשהו בחזרה מהחניך – הוא פשוט תמיד שם בשבילו. בנוסף, התקשורת החלקית של החניך עם המדריך גורמת לו להרגיש בנוח להיפתח ולשתף לצד יצירת דמות "מושלמת" של המדריך.

המדריך הוא מחנך ודמות לחיקוי כמו הורה,
מלמד ומעצים כמו מורה,
דואג כמו אח גדול
ותמיד שם כמו חבר טוב.

המדריך הוא אחת הדמויות המשמעותיות ביותר בחייו של החניך,
המדריך צריך להבין את זה!


דבר שני: אחד התפקידים שבנ"ע לקחו על עצמם כשליחות בשנים האחרונות (מתשע"ז) הוא הגדלת התנועה- פנייה גם לחבר׳ה הפחות דוסים, אבל בגלל שזה סניף חדש אז אני חושב שכדאי קודם לבסס את הסניף כדי שהבסיס שלו בכ"ז יהיה דוסים (כי אחרת, התנועה הופכת להיות חילונית כמו שהתחיל להיות בסניפים מסוימים...


אם את רוצה יש אתר של פעולות:https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://xn--8dbbvwj.net/&ved=2ahUKEwj5sO_P-aXsAhXhwQIHHScZCHgQFjAAegQIBhAD&usg=AOvVaw1KvhJjJWAEhDGe-AMcLr8N
קבוצת ווצאפ: https://פעולה.net/Whatsapp/Group/2


אם יש עוד שאלות אשמח מאוד לענות
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך