שרשור חדש
מה אתם עושים ביום האחדות?אביתר ג

רעיונות לפעילויות?

כנ"ל! למישהו יש רעיונות לפעולות ליום האחדות?סמיילי...


לא נראה לי רלוונטי ועדיין... אולי בכ"זסתרי המדרגה
הפרשת חלה/ כדורי שוקולד / וכדו' אפשר לחלק את שתיהם בישוב/שכונה/עיר/ביה"ח/ בסיס של חיילים/ ישוב חילוני שכן/ כל העולה על רוחכם.
שלט שכתוב כוחנו באחדותנו/ הריני מקבל על עצמי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך/ וכדו'... ולתלות במקום ציבורי...
לחלק פתקים ושוקולד ברחוב.
לימוד סניפי/ תהילים לעילוי נשמתם
התנדבות: בית אבות, בית חולים, מרכזי קליטה, מועדוניות וכו'...
פעולה שעשיתי בשבוע שעבר לשבת לקראת יום האחדותהאחרונה שבעםאחרונה

פעולה לקראת יום האחדות (בעזרת האתר של בני עקיבא)


מתודה: המדריך יניח על רצפת החדר שתי ערימות של סוכריות (אפשר גם כפתורים, קוביות וכל דבר שמתאים) ויבקש מהחניכים בערימה אחת לא לגעת ומהערימה השנייה להכין צורה (מגן דוד עדיף). (ועוד משהו למדריך/ה- תביא/י הרבה סוכריות/ כפתורים/ קוביות/ גרעינים כדי שייקח לחניכים זמן ליצור את הצורה).
כשהחניכים יסיימו, ייקח המדריך שלוש סוכריות מהערימה שלא נגעו בה ושלוש סוכריות מהצורה. המדריך ישאל את החניכים איפה מרגישים יותר את החיסרון של שלושת הסוכריות. (אמורים לראות יותר את החסרון בצורה מאשר בערימה.

משחק תפקידים
המדריך יקריא צמדים של אירועים והחניכים צריכים להחליט למי הם בוחרים לעזור ולהסביר למה.
רעידת אדמה בדרום קוריאה – פיצוץ בבית כנסת באנגליה
חטוף אמריקאי בלוב – חייל ישראלי חטוף בעזה
פיגוע בירושלים – תאונת דרכים באילת (אם אתם גרים באילת תהפכו את המיקום)
בחור חילוני שנתקע עם הרכב – לחבר שלכם יש פנצ’ר
זקנה מבני ברק שקשה לה לסחוב קניות – שכנה שלכם צריכה בייביסיטר לילד שלה
ישראלי שהלך לאיבוד בהודו – תייר רוסי שהגיע לארץ ונעלם
עולה חדש שצריך עבודה – מסתנן מאפריקה שצריך עבודה
על המדריך להגדיר לחניכים שביכולתם לעזור רק למקרה אחד בכל פעם ולכן יוכלו לבחור לעזור רק לאחד
משני המקרים. (-ניתן לכתוב את הצמדים על בריסטולים ולהניח על הרצפה ע”מ שכל החניכים יראו. –ניתן
לבחור גם התרחשויות דומות שאירעו באמת ולהוציא כותרות ידיעות עליהן מהאינטרנט)
באופן טבעי החניכים יבחרו לעזור למי שכמה שיותר קרוב אליהם. בית כנסת באנגליה, חייל ישראלי, חבר עם
פנצ’ר, לשכנה שצריכה שמרטף, ישראלי שהלך לאיבוד והעולה החדש.

משחק: עושים מעגל כאשר מישהו עומד באמצע וכל פעם הוא נופל על מישהו אחר שצריך לתפוס אותו.

קטע: עצרת ההזדהות “שרים יחד לשובם” בכיכר רבין, שבה נכחו רבבות (כ-80 אלף), הצליחה למחוק לכמה שעות את כל חומות הציניות ולאחד בשירה ובדמעות תושבים מתל אביב ומיהודה ושומרון, מצביעי שמאל ומצביעי ימין. בצאתו מהכיכר, אמר אמש ל-ynet הנשיא הנבחר ראובן (רובי) ריבלין: “העצרת הזו הוכיחה שאין בישראל שתי מדינות ושתי חברות, אין כאן ‘מדינת תל אביב’ ו’ארץ המתנחלים’… עמדתי בכיכר רבין עם עשרות אלפי ישראלים מכל המגזרים ומכל העדות במפגן אחדות מרומם. יש לנו חוויה ישראלית אחת וחברה אחת שמסוגלת להתאחד בעוצמה ברגעים של כאב ותקווה, בתפילה ישראלית משותפת… הסתכלתי בפניהם של האבות והאמהות וראיתי כאב, געגוע ותקווה. אבל מעל לכול, בלטו תעצומות הנפש האדירות שלהם, ששאבו את כוחן מעשרות האלפים שבאו לחזק ולחבק, ומהידיעה שכוחות הביטחון עושים הכול כדי להשיב את הבנים לחיק עמם”.
(ynet)

באופן טבעי אנחנו דואגים יותר למי שקרוב אלינו ולכן נדאג יותר לעם שלנו ונהיה ערבים לו. אם היינו סתם קבוצה של אנשים היה לנו פחות אכפת לנו אחד מהשני אבל מכיוון שאנחנו עם ישראל יותר חשוב לנו מצבו של האחר. כמו שפחות שמים לב אם לוקחים מסתם ערימה של סוכריות כמה סוכריות מאשר מצורה ברורה (מקביל לעם) שבה שמים לב יותר אם חסר סוכריות או במקביל, אם למישהו יש צרה.
כמו שראינו בסיפור מאוד חשוב שנשמור על האחדות של העם שלנו ולכן חשוב שנעזור קודם כל לבני העם שלנו לפני עמים אחרים.

נראה כי דווקא הרגעים הקשים האלה, השבועיים וחצי האחרונים, חשפו כוחות מיוחדים בעם ישראל, אחדות גדולה למרות חלוקי הדעות, תפילות משותפות, מאמצים משותפים, הכרת הטוב כנה ואמיתית, אמון גדול זה בזה. נראה כי רגעי המשבר האלה מגלים מי אנחנו באמת, מגלים לנו את הכוחות שקיימים בנו, את הרצונות הטובים והפנימיים שבנו, את האחדות ואהבת הזולת- בלי חשבונות

צ'ופר: שני יהודים, שתי דעות – אבל לב אחד.

פעולה דחווף לשבועות!!שמעונה לוי


מוכר לך?? ronib

חבר'ה, נשמח לעזרה חצי חיוך

יש משחק קטגוריות שבו שואלים על מישהוא מהמשתתפים

"מה עמנואל חושב על לימודים?"

ואז כל אחד מביא לו קטגוריה שהוא חושב

שהיא מתאימה.....

זה משחק קורע... צוחק

 

יש למישהוא קובץ למשחק?  מגניב

הי! מחפשת טקס/הצגה/קטעים יפים ליום ירושלים..גילי***

יש רעיונות?

 

תודה!

פעולת יום השואהדרומית11

היי, למישהו יש פעולה על יום השואה?? 

תודה רבה!!

מצאתי..אם מישהו מעונייין שידבר איתי.ערב טוב!דרומית11


פעולת יום השואהנוקנוק77
יש לי פעולה ממש יפה אבל לכיתה ח ומעלה...עוזר?
לא אני מדריכה של כיתה ו.. אבל תודה!דרומית11אחרונה
חוברת ליום העצמאותנחשון מהרחברון

מישהי תותחית שאני מכיר כתבה חוברת למדריכים לרעיונות לפעילויות ליום העצמאות. מישהו כאן מעוניין?

אני אשמחateretfa


שלחו לי מייל במסרנחשון מהרחברון


אני חפץ!שמיניסטט

 

תודה..!!

אני אשמח ממש!זהר
אנייי!איזדרכת


בבקשה רק מייל. מעדיף לא להעלות לרשת...נחשון מהרחברון


אני ממש אשמחנוקנוק77אחרונה
מישהו מכיר -זהר

ב"ה

אני מחפשת סרטון כלשהו על עוצמה של נוער בשואה , או בכללי על הכוח שיש לבני נוער..

אם מישהו מכיר , אשמח חיוך

תודה!

פעולה על אלימות....נקבבה

למישהו/למישהי יש רעיונות לפעולה, משחקים, סיפורים על אלימות פיזית או מילולית???
אשמח מאוד לעזרה!!!!!

 

רכילות...nechama l


הלב עם המסמרים...עטרת33

מכירה את הסיפור על הילד עם הלב והמסמרים?

סיפור ממש חמוד ומעביר חזק את המסר!!!אם את רוצה אני אכתוב לך אותו...

אשמח מאוד אם תכתבי לי אותו....נקבבה

בבקשה....

הסיפור:עטרת33

אוקי אז ככה הולך הסיפור:

הסיפור מדבר על שני אחים.אחד קטן ואחד גדול יותר...ותמיד האח הגדול היה פוגע ומשפיל באח הקטן עד כדי מילים לא יפות והרבצות..יום אחד,החליט האח הקטן הוא לא מסוגל יותר והוא מחליט לעשות מעשה:הוא הולך לחדרו ומצייר לב על הקיר ובכל פעם שאחיו הגדול הרביץ לו,השפיל אותו ודיבר אליו לא יפה,האח הקטן היה לוקח מסמר ותוקע בתוך הלב שעל הקיר...וכך עוד פעם ועוד ועוד עד שעבר זמן רב והלב היה מלא במסמרים(שכל מסמר בעצם סימל את ההעלבות וכו)האח הגדול ראה את הלב ושאל את אחיו הקטן מה פשר הלב?ולמה לו מסמרים ככ מכוערים?!ענה לו האח הקטן:כל מסמר מסמל את מה שאתה עשית לי בלב ,בפנים...מהעלבות,הצקות וכו'...בקש האח הגדול והתחנן לפני האח הקטן שיוציא את המסמרים ויסלח לו.האח הקטן הסכים בתנאי:על כל התנצלות והתנהגות טובה כלפיו הוא מוריד מסמר אחד מהלב.וכך היה...

עד שהלב התרוקן לגמרי ובא האח הגדול לראות את הלב,והזדעזע"למה הלב עדיין ככ מכוער,הרי נשארו בו חורים"

הסביר לו האח הקטן:כל ההצקות שלך,המילים הלא יפות שפגעת בי,הם עשו לי חורים בלב ואפילו שבקשת סליחה והתנצלת...החורים נשארים,בלב שלי נשארות צלקות לתמיד ולא משנה כמה סליחות אסלח לך...

המסר פה ממש ממש חזק לדעתי!!!אם הבנת אותוקורץ

בהצלחה!!

ת-ו-ד-ה ר-ב-ה !!!!!נקבבה


יפה מאד קצת טרגי חליל הרועים
^^רק שהמסר שלומחכה לשקט

נוגד לחלוטין את היהדות.

לנו עשו פעולה עלדגני בוקר
סיפור אמיתי על ילד שהתאבד בגלל כל ההשפלות שהיה עובר בבית הספר...משו ממש ממש חזק!!
קוראים לילד דודאל...תחפשי היוטיוב זה יתן לך
סיפור גדול!!!!oribz567

השיפור סודו של אח:

סיפור ארוך מאוד אבל מעביר את המסר בצורה מצוינת.

תהני:

 

יאיר הגיע לכיתה שלנו לפני שלוש שנים. זה היה סתם יום לימודים רגיל באמצע החורף של כיתה ח', כאשר המחנכת נכנסה פתאום לכיתה באמצע שיעור היסטוריה, ולצידה ילד חדש ולא מוכר. הוא היה רזה, שיערו שחור ומתולתל, ועל פניו הבהירות נסוך חיוך עדין. "כיתה ח'2 אני מבקשת שקט!", היא פנתה אלינו, "תלמידים, תכירו. זהו יאיר, תלמיד חדש בכיתתנו. משפחתו עברה לעיר השבוע, והוא מצטרף לכיתה שלנו. אני מצפה שתתייחסו אליו יפה ותקבלו אותו כראוי".

שלושים ושניים זוגות עיניים סקרניות נתלו בילד החדש שעמד במרכז הכיתה והֵישִיר אלינו מבט. הוא לא היה נראה נבוך או חסר ביטחון, כמו שאולי היינו מצפים מילד זר בכיתה לא מוכרת. הוא עמד שם, רגוע ושליו, וסקר אותנו במבט נבון כשבעיניו הירוקות מנצנץ זיק מיוחד.

להיכנס לתוך כיתה מגובשת, במיוחד באמצע השנה זוהי משימה לא פשוטה כלל וכלל. אך יאיר עשה את זה בקלות מעוררת קינאה ממש. הוא פשוט הצטיין בכל דבר. הוא היה תלמיד מבריק, טוב בכדורסל, שנון, יצירתי, טוב לב. בקיצור, טיפוס 'מושלם' כזה. ילד שכל אימא מאחלת לעצמה. היו לו כל הנתונים להפוך במהרה ל'מלך הכיתה'. כולם נעזרו בסיכומים שלו, נהנו להיות בחברתו ואהבו לשחק איתו. ללא שום מאמץ הוא היה יכול להפוך למסמר החברה.

משום מה הוא כלל לא היה מעוניין בזה.

למרבה הפלא, הוא נמשך לְהִתְחַבֵּר דווקא עם הטיפוסים היותר שוליים ודחויים בכיתה. אתם יודעים, כל ה'יצורים המוזרים' האלו, אלו שאין להם הרבה חברים, שלא טובים בשום דבר ושאפילו המורים לא מחבבים אותם. דווקא אליהם הוא התחבר. את כל זמנו הוא בילה במחיצתם. למד איתם למבחנים, עזר להם בעבודות והיה מדבר איתם שעות. בשבילם זו הייתה הפתעה גדולה, ובשבילנו - דבר מוזר ותמוה. הילדים הכי דחויים בכיתה פתאום מקבלים כזה יחס מהתלמיד הכי פופולארי ומצליח? משהו פה לא מסתדר! אנחנו, החבר'ה היותר 'נחשבים', לא הצלחנו להבין. 'בשביל מה הוא צריך את זה? מה הוא מוצא אצל ה'מסכנים' האלה?' אני חושב שההתנהגות יוצאת הדופן שלו אפילו קצת פגעה במעמדו החברתי. אבל הוא - לא נראה היה שזה מעניין אותו בכלל. כל דאגתו הייתה נתונה לטיפוסים הדחויים והחלשים. כשהמורים חילקו מבחנים הוא בקושי הציץ במבחן שלו (טוב, ממילא תמיד קיבל בין 95 ל- 100...). הוא דחף אותו לתיק כלאחר יד, וכל מה שעִנְיֵין אותו היה האם גם כל אותם תלמידים בעייתיים, שניסה כל כך לעזור להם להתכונן למבחנים, הצליחו גם כן. אני זוכר פעם אחת כשעברתי בהפסקה ליד חדר המורים, האוזניים שלי קלטו שיחה שהתנהלה בפנים: יאיר מדבר עם המורה למתמטיקה ומבקש ממנו, כמעט מתחנן, שלא יוריד איזה ילד להקבצה הנמוכה. הוא דיבר בכל כך התרגשות ואכפתיות כאילו זה היה אח שלו ממש. לא הבנתי מדוע זה כל כך חשוב לו. שיורידו אותו הקבצה, מה זה העסק שלו בכלל? בהזדמנות אחרת כשההנהלה חשבה לזרוק איזה תלמיד חלש מבית הספר, אני זוכר איך ישב בחדר המנהל עד ששכנע אותו לתת לו הזדמנות נוספת ("אני מבטיח לך, המנהל, רק עוד הזדמנות אחת... הוא ישתפר, אני בטוח... על אחריותי, אתה תראה שהוא יצליח בסוף..."). אם מישהו הציע איזו יוזמה לפעילות חברתית שלא כללה כל מיני ילדים 'פחות נחשבים' יאיר התנגד תמיד בתוקף ואמר לנו: "אנחנו כיתה אחת או לא כיתה אחת? איזה מין דבר זה שחלק מְשַתְפִים וחלק לא?' לא כל כך הבנו את ההתעקשות המוזרה שלו ואני בטוח שאם תלמיד אחר היה מתנהג כמותו כבר מזמן הוא היה מאבד את מעמדו ונדחה הצידה יחד עם כל הטיפוסים המסכנים והשוליים. אבל יאיר, הוא היה בעל עוצמה גדולה מִדַי מכדי שיהיה אפשר לדחות אותו או להתעלם מדבריו. אודה על האמת שבסתר ליבי הערכתי אותו על מה שהוא עושה, אבל מעולם לא הבנתי מה מניע אותו לעשות כך.

 

אך מעבר לכל זה תמיד הייתה לי איזו תחושה פנימית לא מוסברת, שיש בו איזשהו דבר מוזר. למרות שכלפי חוץ היה נראה כנער שמח ועליז, היה משהו עצוב במבט שלו. לפעמים הוא היה שוקע בהרהורים, כשעל פניו ארשת מסתורית שכאילו מכסה על משהו שהוא מנסה להסתיר. הרגשתי שעל אף שהוא איתנו, בעצם הוא לא איתנו באמת. יש איזה סוד גדול שמפריד בינינו.

במשך תקופה ארוכה רציתי לגשת אליו ולנסות להבין פעם אחת ולתמיד מה עומד מאחורי ההתנהגות המוזרה שלו. אך מעולם לא יצא לי לעשות את זה.

השבוע זה קרה סוף סוף.

ביום שני הכיתה שלנו יצאה לסיור לימודי במעבדות האוניברסיטה, במסגרת מגמת ביולוגיה. ידעתי שיאיר לא יחמיץ את הסיור הזה בשום אופן. שיעורי ביולוגיה היו החביבים עליו ביותר. הנושא של הטבע ומערכת החי עניין אותו מאוד, והוא היה צמא לכל דבר חדש בעניין. הדרך לאוניברסיטה הייתה אמורה לקחת כחצי שעה, ותכננתי לתפוס איתו שיחה אישית תוך כדי הליכה.

הופתעתי מאוד כשהוא כלל לא הגיע באותו יום.

למחרת בבוקר ניגשתי אליו בהפסקה שבין השיעור הראשון והשני, וניסיתי לפתוח בשיחה.

"מה נשמע, יאיר? היית חולה אתמול?", שאלתי.

"לא, אני מרגיש מצוין, תודה", ענה בחביבות, "למה אתה שואל?"

"ראיתי שלא הגעת לסיור במעבדה אתמול. חשבתי שאתה מתעניין בדברים האלו...", ניסיתי למשוך אותו בדברים.

"האמת היא שמאוד רציתי לבוא, אבל פשוט לא התאפשר לי" ענה בקצרה, ולא הסביר יותר.

פתאום הייתה לי תחושה מוזרה שהוא מנסה להסתיר משהו. "למה לא יכולת? מה הבעיה?", התעקשתי.

במשך שניות ארוכה השתררה שתיקה מעיקה, עד שחשבתי שאמרתי משהו לא בסדר.

יאיר נע על מקומו בחוסר נוחות. נראה היה שהוא מתלבט בתוכו האם לומר לי איזה דבר. הוא הביט ימינה ושמאלה וכשראה שנותרנו רק שנינו לבדנו בכיתה פתח את פיו לענות. הוא דיבר בקול נמוך, ושיחרר מפיו את התשובה באיטיות כאילו כל מילה עולה לו במאמץ רב.

"אתמול היה יום הזיכרון לאחי. עלינו כל המשפחה לקבר שלו". הוא השתהה לרגע, ואז הוסיף "קראו לו שי. הוא היה אחי התאום".

עכשיו היה תורי לשתוק במבוכה.

הדברים הפתיעו אותי מאוד. מעולם לא ידעתי שהיה ליאיר אח תאום. בוודאי שלא ידעתי שהוא נפטר. 'איך? למה? מתי?', השאלות התרוצצו במוחי. יאיר מעולם דיבר על משפחתו. פתאום שמתי לב לכך שאינני יודע דבר על חייו הפרטיים.

"אתה מוכן לספר לי על זה?" שאלתי בזהירות, מקווה שאינני פולש לתחומו האישי ונוגע בנקודות רגישות מדי.

מה שקרה בדקות הבאות הפתיע אותי מאוד.

זה היה כאילו איזה סכר נפרץ, ומים שהיו עצורים זמן רב פורצים בסערה קדימה ושוטפים את כל הנקרה בדרכם. יאיר שלא היה דברן גדול, פתאום דיבר ודיבר, ושטח בפני את הסיפור המלא, את הסוד המסתורי שהסתיר כל השנים.

וכך הוא סיפר:

"זה קרה לפני ארבע שנים. שי ואני היינו אז בכיתה ז'. גרנו באותן שנים בעיר אחרת, ולמדנו בבית הספר המקומי. שי היה אומנם אחי התאום, אך הוא היה שונה ממני מאוד. הוא היה טיפוס 'רוחני' כזה, אחד שחי לו בעולם מִשֶלוֹ. הוא אהב לקרוא ספרים, היה כותב שירים והגיגים, ותמיד שקוע במחשבות ובדמיונות. הוא היה ילד עדין ורגיש ובעל לב זהב, ומעולם לא פגע באיש.

כיוון שהיינו אחים, לא רצו להכניס אותנו לאותה כיתה, ושמו אותנו בכיתות המקבילות. אני הסתדרתי מצוין בכיתה שלי, והייתי מקובל בין הילדים. אך אצל שי המצב היה הפוך לגמרי. לרוע מזלו בכיתה שלו הייתה קבוצה של ילדים שמבחינה חברתית שלטו בכיתה ביד רמה. כל מי שלא היה מוצא חן בעיניהם - היה נדחה לשוליים. מי שניסה להתנגד להם היה עלול למצוא את עצמו מנודה מהחברה. שי, מבחינתם, היה טרף קל. טיפוס שונה קצת, שקל לרדת עליו ולצחוק על חשבונו. הם פשוט התעללו בו. לא שיתפו אותו בשום דבר, לעגו לו ולגלגו על כל דבר שעשה או אמר. הוא הפך להיות שק החבטות של הכיתה. ילדים אחרים פחדו להתחבר איתו כדי לא למצוא את עצמם במצב שלו. נוסף לזה, למרות שהיה אומנם ילד חכם, הצטיינות בלימודים לא הייתה בראש מעייניו. הוא העדיף להשקיע בקריאת ספרים וכתיבת שירים, על פני התכוננות של שעות לכל מבחן. התוצאה הייתה שציוניו בלימודים היו נמוכים, וגם המורים לא כל כך חיבבו אותו. אני, שעקבתי בצער אחרי כל זה מהצד, ניסיתי לעשות מה שיכולתי, אך מה כבר יכולתי לְשַנוֹת?

חייו הפכו לגיהינום. הוא שנא ללכת לבית ספר. הוא היה ילד שתקן, וספג הכול אל תוכו בלי להתלונן. אפילו להורים לא סיפר דבר. הם גילו בעצמם חלק מן הסיפור, רק כשחזר יום אחד מבית הספר כשפניו חבולות לאחר שכמה תלמידים היכו אותו. הם ניסו להתערב ולדבר עם המנהל שיעשה משהו בעניין, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. כששום דבר לא עזר הם דרשו להעביר אותו לכיתה שלי. המנהל סירב. "לא שמים שני אחים בכיתה אחת. זה עלול לגרום לבעיות חברתיות ולימודיות", הוא התעקש. ואני ראיתי לנגד עיני איך אחי האהוב הולך ודועך. כבודו העצמי מושפל עד עפר וכל אישיותו נרמסת על ידי כמה ילדים אכזריים, שיכול להיות שבעצמם לא היו מודעים למשמעות של מה שהם עושים".

יאיר עצר לרגע את סיפורו ונשם נשימה עמוקה, כאילו מנסה לאסוף כוחות בשביל המילים הבאות. הוא עצם את עיניו מנסה להתרכז, ואגלי זיעה בצבצו על מצחו. פניו היו מיוסרות כאילו הדברים קורים ממש עכשיו. לאחר כמה שניות של שקט, המשיך בסיפורו:

"בסוף השנה השכבה יצאה לטיול במדבר יהודה. באותו בוקר כשהתארגנו ליציאה מהבית שי פנה אל אימא שלנו ואמר לה שהוא לא רוצה לצאת לטיול. אימא ניסתה לעודד אותו: "למה לא, חמוד? אני בטוחה שתהנה שם. אתה הרי כל כך אוהב לטייל בטבע". אני הבנתי לליבו. כשאין לימודים ושיעורים, יש לתלמידים האחרים יותר פנאי להקניט אותו ולהציק לו. שי ניסה להתעקש עוד קצת, אך לבסוף נכנע ויצאנו שנינו לטיול. אני הלכתי עם הכיתה שלי שצעדה קדימה, והוא עם הכיתה שלו מאחור. שי צעד בסוף הטור, משתדל להתרחק מהילדים האחרים ולהתייחד עם מחשבותיו. הוא אהב מאוד את הטבע. הנוף והיופי שסביבו תמיד עוררו אצלו השראה שסייעה לו בכתיבת השירים שלו. הוא לקח איתו את המחברת שלו. המחברת האישית, שם היה כותב את כל סודותיו הכמוסים, הגיגיו והשירים שחיבר.

הטיול התנהל לו לאיטו וקבוצת הילדים השתרכה על פני מרחק גדול, כשמדי פעם עוצרים למנוחה ולצמצום פערים. זה קרה באחת העצירות, כאשר, כמו תמיד, שי הגיע אחרון. רוב הכיתה הייתה מכונסת במעגל סביב המדריך שאמר כמה דברי הסבר על מה שרואים מסביב. שי הגיע לאיטו והצטרף בשקט אל המעגל. אחד הילדים לא היה יכול להתאפק וזרק לעברו: "שוב העצלן הזה מגיע בסוף... תיזהר שלא תרחף יותר מדי, שי. שלא תיפול בטעות מאיזה צוק". כל הילדים פרצו בצחוק. שי שליבו ספג עוד חץ מורעל, נשך את שפתיו, השפיל את ראשו ולא אמר דבר. הוא התיישב על איזו אבן בצד, שלף את מחברתו מהתיק, וניסה להתרכז במה שכתוב לפניו. אני לא הייתי נוכח באותו אירוע כיוון שהכיתה שלי צעדה כמה מאות מטרים קדימה. את כל מה שהתרחש שמעתי אחר כך מאחד התלמידים שהיו שם".

יאיר עצר לרגע בשטף דיבורו. עיניו היו רטובות. דמעה רותחת חצתה את פניו והמליחה את שפתיו שהיו יבשות ורועדות. אגרופיו היו קמוצים ומצחו היה חרוש קמטים. ניכר היה שסערה מתחוללת בקרבו. דקה של דומייה חלפה לפני שהמשיך בסיפורו: "בועז, מי שהיה נחשב ל'מלך הכיתה', טיפוס קשה ושחצן, שהיה אחד מראשי המתעללים באחי, ניגש אל שי וחטף מידיו את המחברת. הוא נעמד על גבי איזה סלע, ואמר בקול מתקתק: "נו, אז מה יש לנו כאן?..." כל העיניים הופנו אליו, נהנות מההצגה שמתחוללת לפניהם חינם אין כסף. שי ניסה לקחת מידו את המחברת, אך בועז היה חזק ממנו. הוא פתח את המחברת ואמר: "מעניין מאוד. אני רואה שנהיית לנו משורר, אה?" שי התחנן לפניו: "בבקשה, תחזיר לי המחברת שלי. כתובים שם דברים אישיים". אך בועז התעלם מתחינותיו. הוא התחיל לקרוא כמה שורות מהכתוב שם, כשכל הילדים מגחכים, ושי עומד שם חסר אונים כשכולו חיוור ורועד. המורָה והמדריך צפו במחזה מן הצד ולא עשו דבר. כעבור כמה שניות של התעללות אכזרית כנראה שנמאס לבועז, והוא זרק את המחברת אל האדמה. שי התנפל עליה כעל אוצר יקר ואימץ אותה אל חזהו, כשדמעותיו מכתימות את שמו שהיה רשום על הכריכה בכתב ידו העדין. המדריך הכריז בקול: "קדימה תלמידים, ממשיכים הלאה במסלול", וכולם לקחו את תיקיהם והחלו בצעידה זריזה קדימה.

כולם חוץ מאחד.

כעבור דקה אחת בלבד נשמעה צרחה שפילחה את האוויר.

זו הייתה המורה צילה שהלכה בסוף טור התלמידים. הקול שלה הגיע עד לכיתה שלי שצעדה במרחק של כמה מאות מטרים קדימה. "תזעיקו חובש, מהר, הוא נפל".

עשרות תלמידים פנו לאחור והחלו לרוץ למקום האירוע. לצידו של השביל השתרע לו מדרון תלול שבקצהו פעורה תהום עמוקה. גם אני רצתי לשם כמו כולם. כיוון שהלכתי בתחילת המסלול הגעתי חזרה רק בין האחרונים. כשרק התקרבתי המדריך ניגש אלי ולפת אותי בשתי ידיו הגדולות: "עצור, יאיר, אל תסתכל למטה". לא הבנתי למה הוא עצר דווקא אותי. עברו כמה שניות עד שההכרה האיומה החלה לחדור למוחי – זה היה שי שנפל...

נכנסתי להיסטריה. התחלתי להשתולל ובקושי רב הצליחו להרגיע אותי. ברקע קלטו אוזניי את קולה של המורָה צילה, נסערת אף היא 'אני לא מבינה. הוא הלך לידי בצד השביל. לרגע אחד סובבתי את ראשי והוא כבר לא היה שם. כנראה סטה מהשביל בטעות והחליק למטה...'. 

לכוחות החילוץ וההצלה שהגיעו למקום כעבור חצי שעה לא נותר הרבה מה לעשות. אי אפשר להישאר חי מנפילה כזו..."

יאיר עצר בסיפורו, הוציא מטפחת מכיסו ומחה את פניו שהיו רטובות מזיעה ומדמעות. למרות הקושי לספר ולהיזכר בדברים נדמה היה שהוקל לו במקצת. כאילו אבן כבדה הוסרה מעל ליבו.

"למחרת התקיימה ההלוויה ולאחריה השִבעה. אנשים רבים באו לנחם את ההורים על האסון הנורא. לאבד ילד קטן, עדיין לא בן שלוש עשרה, זה דבר בלתי נתפס ממש.

כעבור שלושה ימים המנהל והמורָה ישבו בסלון שלנו, כשמסביבם כמה מתלמידי הכיתה, ביניהם גם בועז ואחרים, מאלו שהציקו לאחי.

"אין מילים בפי", אמר המנהל, "הוא היה ילד כל כך טוב. כמה חבל, למות פתאום בתאונה  כזו. זה רק מלמד אותנו עד כמה חשוב להקפיד על תקנות הבטיחות בטיולים. זה ממש פיקוח נפש".

אני ישבתי שם בצד. הרגשתי שאני עומד להתפוצץ. הלב שלי היה מלא על גדותיו. קמתי ממקומי ונעמדתי במרכז הסלון. כל העיניים הופנו אלי. "זו לא הייתה תאונה, אדוני המנהל", לא יכולתי להבליג יותר, "זו הייתה התאבדות, או אולי יותר נכון לומר רצח..."

שקט מקפיא השתרר בחדר. כמה מן הילדים היושבים שם התכווצו במקומם.

אבא עצר אותי מייד "תפסיק, יאיר. מה עובר עליך?" אימא התנצלה לפני הנוכחים "זה קשה לו מאוד, אתם מבינים. שי הוא אחיו התאום. הם היו מאוד קשורים" "אסתי, קחי אותו בבקשה לחדר", היא ביקשה מאחותי הגדולה".

יאיר קם ממקום מושבו וניגש באיטיות אל החלון. בפתאומיות הסתובב אלי ופניו בוערות. קולו היה שבור:

"שיגידו מה שיגידו. אני יודע. זו לא הייתה תאונה! השביל היה מספיק רחב, ושי ידע לשים לב לדרך. הוא לא החליק בטעות. הוא פשוט רצה לעצור את ההשפלה הזו, אתה מבין? כמה כבר ילד קטן יכול לספוג? ילדים חסרי רגישות שפכו את דמו ורמסו את כבודו עד עפר. הצוקים רק סיימו את מה שהם התחילו..."

הצלצול לתחילת השיעור השני קטע את הדברים.

תלמידים אחדים החלו להיכנס חזרה לכיתה. יאיר התקרב אלי וסיים את סיפורו בזריזות. "לא רציתי לחזור עוד לבית הספר הזה. שנאתי את התלמידים. שנאתי את המורים. שנאתי את המנהל. לא יכולתי להסתכל להם בעיניים. שמחתי כל כך שכעבור כמה חודשים המשפחה נאלצה לעבור מקום מגורים כיוון שאבי החליף מקום עבודה, ואז עברתי לבית הספר הזה".

הכיתה כבר החלה להתמלא והשיעור עמד להתחיל. יאיר פנה לעבר מקומו וחתם את דבריו בשאלה: "רצית לשאול משהו נוסף?"

נזכרתי בסיבת השיחה שלנו.

שתקתי.

עכשיו הכול מובן.

הסיפור מתאים לכיתות ד - ה????נקבבה


וואו, לא היה אפשר להפסיק לקרוא!!סתמישוו
כמה שהדברים האלה קשים..
ו.. זה לא נראליי מתאים לכיתות ד'-ה'
כיתות ד-ה....נקבבה

אני צריכה סיפור / משחקים על אלימות פיזית ומילולית לכיתות ד-ה ........   אם מישהו יכול לעזור........מוציא לשון
         ב ב ק ש ה ....

 

הסיפור עם הלב והמסמרים זה אחלה רעיון!!סתמישוו
אני מכיר את זה עם לוח.. אבל זה אותו דבר
אנחנו לימדנו באמת על דודאל מזרחינערת טבע

בכיתות ד-ה- ו

הם נחשפים לדברים נוראיים כאלה בטלוויזיה, ככה שלא נראלי יש בעייה לספר להם על זה...
וחוצמזה, אם יש לך אלימות בקבוצה, אולי זה אפילו טוב לזעזע אותם קצתחצי חיוך

זה אמיתי הסיפור?סתמישוו
כןמחכה לשקטאחרונה

מישהו מפורסם כתב אתזה

אולי שלמה ארצי או משו כזה...

פעילות לשבת צוות+ זמירוןנעמה גבריאל

שלום לכולם חיוך מחפשת פעילות לערב שישי לצוות הדרכה.

למישהו יש רעיון למשחק נחמד?

וגם מחפשת זמירון מוכן- אם למישהו יש מוכן אני אשמח שישלח לי.

 

נראלי שיש לי, עדין צריכה?שמיניסטטאחרונה


צריך עזרה..!!ראבק!!!

אני צריך פעילויות לערב אכלת אותה- אשמח לכל מיני רעיונות והברקותחיוך

מחדשים את סניף אריאלעד בניםטוחן הרים

מעביר הודעה:

זוכרים וממשיכים את אפי אריאל ז"ל

 

שלום וברכה,

עשרה חודשים משמעותיים חלפו מאז שאפי יקירנו האהוב ז"ל עלה בסערה לישיבה של מעלה.

 

אנו, הקהילה באלעד, יחד עם תנועת אריאל ומשפחתו, אי"ה, מחדשים את סניף אריאלעד בנים,

אשר אפי ז"ל היה מבין מקימי הסניף ופעל רבות להצלחתו, על שמו של אפי ז"ל.

 

אנו מחפשים מדריכים וקומונר כדי שנוכל בע"ה לחדש את פתיחת הסניף כבר לפני אזכרת השנה לפטירתו, ביום ט' בניסן תשע"ה.

 

המדריכים צריכים להיות:

בוגרי ט' ומעלה עם ראש גדול, אחריות, רצינות, יכולת לעבוד בצוות, מוטיבציה והרבה רצון להשפיע ולתת.

ויכולת לקחת על עצמם משימה גדולה וחשובה.

 
מדריכי חוץ יתקבלו בברכה, וכך בעזרתכם ובעז"ה נצליח לחזק אהבת ישראל ולהשפיע על עוד המון ילדים.

 

הקומונר צריך להיות:

בוגר י"א ומעלה, בעל תחושת שליחות וכריזמה, בעל יכולת ניהול והנהגה גבוהות, עם סבלנות, מוטיבציה והרבה רצון לקדם ולפתח את הסניף. הצוות יקבל הכשרה וליווי מהתנועה וישתלב בקהילה חמה ואוהבת.

 

למעוניינים:

054-2528102 (אריאל)

אסתר (קומונרית 'אריאל בנות'): 054-7588635

סיגל אריאל (אמא של אפי ז"ל): 050-2550444

 

 

נשמח לכל עזרה ושיתוף פעולה.

בכיסופים לביאת הגואל ולבניין אריאל

איך הולך הקטע הזה של הלקום בבוקר כמו תרנגולים.... לרוץ כמו אאלה =]

איילות. נעבוד כמו חמורים...

אני מחפשת סיפור קצר ויפה לעלון לשבת אירגון.. חסויה12

הנושא: אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד"..

אבל זה לא חייב להיות על הנושא, זה יכול להיות סתם סיפור חמוד עם מסר שקשור לשבת/ לפרשת שבוע (וישב).. או לכל דבר אחר..חיוך

אשמח לרעיונות!!חיוך

תקשיבו... זה אחד הדחופים... רעיון לפעולת/ נושא לפעולת שבת!!מתנחלת =]

תודה רבה!!!!

שלום!!אני ממש ישמח שתכנסו!!מברת המלך
סניף עזרא מברת מאשדוד,סניף עדה.מחפש שליחים שפיצים ומצחיקים לפתיחת חודש ארגון לשבת הזו!
אם אתם רוצים לעשות מצווה ענקית!תפנו אליי לפרטי!
אנשים אנחנו ממש נשמח שתעזרו לנו!
הגעתי למסקנה!!נושמת ובועטת

שמדריכ\ה בחודש ארגון זה אחת העבודות הקשות

 

לחלוטין.מקום בעולם

אבל אח"כ זה כ"כ מספק לראות מה עשינו בחודש הזה. למרות כל הקושי שהיה..

וואלה!!!איזדרכתאחרונה
יש למישהו את הקומיקסאביתר ג

של הפעולת פתיחה על ראש העיר?

 

זה ממש יעזור לי!

 

 

תודה!

לי יש!שמיניסטטאחרונה

דבר איתי באישי. 

יש למישו רעיונות לצ'ופרים למסע סוכות??ילדונת

תודה רבה רבהה!!

שרשרת.לב אדום.אחרונה

שעליה חמש טבעות.

 

בכל פעם שחניכה מקטרת על המסלול.. את מורידה לה טבעת.

המטרה היא להישאר עם כמה שיותר טבעות בסוף המסע.

שלום!אנוכיאני

אם יש למישהו\י חוברות של מטודות או פעולות ויוכל להעלות את הקישור,  זה מממאאאווודדד יעזור לי!!!
                       בתודה מראש!!!!!!!!!!

ניראה לי שיש איזה משהו באתר של אריאל..הכול לטובהאחרונה
מחפשת סניף....חיחי...

צהריים טובים אחותי רוצה להכנס להדרכה לסניף נפרד בירושלים והסביבה.

היא תותחית עלללל  ואמורה להכנס לשבט של הגדולים באחד הסניפים אבל הוא רחוק מידי מהבית אז אני מנסה למצוא לה סניף אחר קצת יותר קרוב...

יש לימישו סניף  חביב שהצוות נפרד  להציע?

תודה רבה ויום נהדר!!! קורץ

קטע על כבוד הזולת?? מישו??מזמשנה?!