שרשור חדש
שאלת סטאזמחכה עד מאוד
אם אני צריכה סטאז
משרד החינוך מחשיב גם לא אצלו?
בעמותה?
לפחות בחלק מהן כן (או בכולן, אבל אני לא בטוחה)יעל מהדרום
כן, זה נקרא מוכש''ר- מוכר שאינו רשמי.מחפשת111אחרונה

תבדקי עם האחראית סטא'ז אצלך במכללה שמאשרת את המישרה

רעיונות למשחקי קופסא/פעילות ספורטיבית קצרה/יצירות ובכללישנזכה לשמוח
רעיונות למשחקי קופסא/פעילות ספורטיבית קצרה/יצירות ובכללי פעילות כלשהי שאפשר לעשות בחונכות לילד עם צרכים מיוחדים? (מחפשת לגוון מפעם לפעם, ולכן אשמח לכל מיני רעיונות)
תעודת הוראה בחינוך מיוחדסיגליתי

היי, אני בעלת תואר ראשון במחשבת ישראל ובשנים האחרונות עבדתי במשרה חלקית באדמיניסטרציה במקביל לגידול הילדים, אבל תמיד חשבתי על התחום של החינוך ומה שבעיקר מושך אותי זה התחום של החינוך המיוחד (יש לי אחיין אהוב עם צרכים מיוחדים, ככה שאני יודעת כמה זה חשוב). אז עכשיו אני חושבת לעשות הסבה להוראה בחינוך מיוחד ורציתי להתייעץ עם אנשי המקצוע שיש פה לגבי הקריירה בתחום. יש ביקוש למורים לחינוך מיוחד עכשיו? יש הרבה מוסדות כאלה בכל מקום או שאני אצטרך להתאמץ ולנסוע אולי רחוק בשביל עבודה? ויש התמחויות שונות בתחום הזה? מה למשל? ועוד שאלה לגבי ההתנסות המעשית - אני רואה פה  הסבת אקדמאים להוראה - תעודה הוראה לאקדמאים שההתנסות היא חלק חשוב מהתוכניות של הסבה להוראה וגם בחינוך מיוחד, זה משהו שעושים איפה שרוצים או שמשבצים אותי מהמכללה? ויש הבדל בין זרמי חינוך? זאת אומרת, אני יכולה לבקש התנסות בבי"ס ממלכתי דתי למשל? וקורה שהמקום של ההתנסות לוקח את הסטודנט לעבודה אחר כך אם מרוצים ממנו? תודה רבה

נו אז אצלכם מצליחים לשמור על המתווה לחזרה לשגרה?או ר
נהלי משרד החינוך כללו לא להעביר חפץ מיד ליד ולשמור 2 מטר בין הילדים. בר ביצוע במסגרות שלכם?
לא בר ביצועיעל מהדרום
לק"י

אני משתדלת לעשות מה שאפשר (אבל אני לא היחידה מהצוות בכיתה).
לגמרי. הם ילדים..ואילו פינו
הם מחפשים חברה ומשחק.. כמה אפשר לשחק לבד כשנמצאים יחד..
אצלי בכיתה הרוב לא מחפשים חברהיעל מהדרום
לק"י

והושבנו אותם מספיק רחוק.
אבל עדיין לגבי הרבה ילדים את צודקת, וכאמא אני ממש לא מעוניינת שלא יתנו לילדים לשחק.
שיקפידו על היגיינה ופחות מגע וזהו.
לא.מזמור לאל ידי

לחלוטין לא.

זה לא בר ביצוע בשום מסגרתפה לקצת
אפילו בתיכון מתחת לבית שלי זה לא בר ביצוע...
כל היום שומעת את המורים צועקים על התלמידים לשים מסכות, לשמור על מרחק
השאלה מי ישא באחראיות והאם ההורים מודעים לכךאו ראחרונה
מן הסתם שבשום מקום בלתי אפשרי וכך רואים גם באחוזי התחלואה בציבור התלמידים מורים ביחס לאוכלוסיה הכללית.
השאלה היא במקרה של תביעה נניח. האם משרד החינוך יגיד המתווה היה 2 מטר מרחק?! או שיעמוד מאחורי העובדים ויהיה להם לגב...
וגם- עד כמה משתפים את ההורים במצב?! שלא תהיה להם אשליה וציפייה שההנחיות שנשמעו בתקשורת הן בר קיימא
איזה פורום מקסים יש כאן! צריך למצוא דרךרחפת..
שהוא יהיה יותר פופולארי. קראתי כמה שירשורים ישנים ואיכותיים, הייתי רוצה להגיב אבל עברו 20 יום..

אולי אפשר לנעוץ שירשור עם משתתפים שמעוניינים לקבל עדכון כשנפתח שירשור חדש?
כדי לקבל עדכונים- תלחצי על המלבן הכחול משמאל למעלהיעל מהדרום
לק"י

ותסמני את "כל השרשורים".
בוצע רחפת..
מוסיפה- אולי לשנות את ההגדרות שיהיה אפשר להגיב תוךואילו פינו
חודשיים שלושה..
צודקת...אני אעשה זאתיעל מהדרום
אני חושב שאין לו מספיק חשיפה.מזמור לאל ידיאחרונה

אם אני 12 שנים בתחום

8 שנים כאן

ורק היום שמעתי עליו- אז אנחנו בבעיה.

מתגעגעת למיוחדים שלי!רחפת..
ובכן, לא להאמין, אבל שנה לא עבדתי בחינוך המיוחד!
כמה חודשים חינוך רגיל + לידה ב''ה..
זה כ''כ חסר לי. אין תחליף לאור המתוק שלהם

אז מחפשת עבודה לשנה הבאה באיזור נחל שורק.
רוצה לצמוח, לשמוח, וללמוד עוד ועוד..

ומניסיונכם/ן, אם עוד לא סיימתי את התואר (עדיין עובדת על שתי עבודות) יש סיכוי לקבל עבודה במשרד החינוך?



מבינה אותך!ואילו פינו
אני שנה הבאה כנראה לא אלמד חנמ ומתבאסת מזה. אבל צריכה ללדת אז גם ככה תקופה משמעותית לא אהיה..

לגבי עבודה- כבר עשית סטאז'?
תודה עשיתי סטאז' לפני שנתיים.רחפת..
בהצלחה בעז"ה!פה לקצת
וכן. אפשר לקבל משרה במשרד החינוך אם את בדרך לתואר והמשכורת תהיה בהתאם עד שתביאי את התואר (ואם אני זוכרת נכון אז הם מבקשים אישור שאת בלימודים ועברת אחוז מסויים של הלימודים, לא זוכרת כמה אבל נשמע שאת ממש ממש בסוף)
תודה רבה רחפת..אחרונה
רעיונות למתנות בוף שנה לצוות ולילדיםאנונימי (פותח)
שלום אני בת שירות בגן תקשורת רציתי לדעת אם יש לכם רעיונות למתנות לצוות ולילדים תודה
מה התקציב שאת רוצה להשקיע בזה?ואילו פינואחרונה
אני נתתי לילדים בגן שעשיתי שירות שעון מעץ שהדבקתי עליו תמונות מהשנה.. יצא מקסים ממש!
קניתי את העץ והמנגנון ממקס סטוק. יצא 12 שח לשעון+פיתוח תמונות (עוד 4-5). צבעי אקריליק ודבר הרשו לי לקחת מהגן..
בבקשה בבקשה בבקשה!אנונימי (פותח)
שלום רב.
אנחנו עושות פרוייקט גמר במסגרת תואר ראשון במנהל עסקים.
נשמח אם תוכל/י להקדיש מספר דקות למלא את הסקר הנוכחי בהקשר לאפליקציית ארגון מגן דוד אדום (ובשמה "מד"א שלי").
הסקר הינו אנונימי לחלוטין ולא יעשה בו כל שימוש מלבד לימוד והפקת לקחים פנימיים.
הסקר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות אך הוא מופנה לגברים ונשים כאחד.
בכל שאלה לגבי אופן מילויי הסקר תוכל/י ליצור עימנו קשר במספר הפלאפון 0584456201.
בין עוני הסקר יוגרל גיפטקארד בסך של 180 שקלים.
תודה רבה.


ארגון מגן דוד אדום
איך מבצעים למידה מרחוק בימים אלו?ואילו פינו
כיתת לל רגשית. מקדמת בבית ספר רגיל . יסודי
אשמח לכל טיפ או רעיון
תודה
גם ככה תיכף "יוצאים" לחופשת פסחיעל מהדרום
לק"י

הייתי מלמדת על פסח.
אז מסתבר שהאריכו את שבוע הלימודים....יעל מהדרוםאחרונה
תלמיד היפראקטיביבינייש פתוח

בתור מורה פרטי למתמטיקה, יש לי תלמיד היפראקטיבי, שמתקשה מאוד. אם הוא לא מצליח או לא מבין הוא מהר מאוד מאבד ריכוז ומה שאני עובד איתו עליו הוא מאבד די מהר (וכשהוא לא מצליח, הוא שוב מאבד ריכוז מהר מאוד וחוזר חלילה). דיברתי עם אמא שלו והיא סיפרה לי על ההיפראקטיביות ושהוא לא לוקח כדורים כי זה עושה לו דיכאון, וגם כל הזמן אומרת שאני סתם דואג ואם ילמד איתי הכל יהיה בסדר איתו (היא מכירה אותי מהמכללה ועושה ממני גאון, הרבה יותר ממה שאני באמת...)

מה אתם ממליצים?

אני לא מומחית גדולה בתחוםיעל מהדרום
לק"י

אבל, הצעות שיכולות לעזור:
1. לחלק את הלמידה לחלקים קצרים, נגיד כל 10-15 דקות לעשות הפסקה לכמה דקות.
2. לתת חיזוק כל פרק זמן.
3. אומרים שספורט עוזר, אז אולי קצת לקפוץ מידי פעם.
4. לאפשר לו ללמוד גם בעמידה אם זה עוזר לו.
תלמדו בפרקי זמן קצריםבלדרית
תיתן חמש דקות לנושא תסביר בקצרה ואז תפתרו יחד תרגיל. בין לבין תעשו שתי דקות של תנועה או זמן שקט, לפי מה שמפקס אותו.
לפעמים עוזר להחזיק חתיכת בצק ביד או שיצייר תוך כדי. תשאל אותו מה הוא עושה בבית הספר במצבים כאלה, כי גם שם בוודאי יש לו את אותו הקושי ואם עוד אין לו אסטרטגיה לריכוז כדאי שיגבש אחת.
היתה לי תלמידה כזורק אמונה

 

בעיקרון מאד עוזר לעשות פעילות קבועה בתחילת השיעור , משהו שיכניס אותו לקשב.

 

לחלק את השיעור לפרקי זמן קצרים ולתת לו סיפוקים (מדבקות / ממתק קטן) על כל הצלחה.

 

אצלי אני בסוף עבדתי איתה רק על תחום רגשי והתנהגותי- כי פשוט לא היה אפשר ללמוד!

שני רעיונות שעובדים בדרך כלל..אנונימי (2)

א. שימוש בסטופר עוזר. אפשר לשאול אותו כמה זמן הוא מעריך שהוא מסוגל ללמוד ברצף - 5 דקות? 7 דקות? הוא יחליט. ואז  להפעיל סטופר, אם הוא עומד בזמנים, לשאול אותו אם הוא רוצה לנסות דקה יותר. וכך הלאה..

ב. בין לבין מומלץ לשלב משחקים - משחק מסלול של תרגילים, משחק "מלחמה" של תרגילים, המתח של המשחק עוזר לשמור על ריכוז. זה כמובן דורש השקעה של המורה בהכנת המשחק, אבל אפשר להכין משחק שיהווה מסגרת למשחקים בנושאים שונים, ולהשתמש באותו משחק מדי פעם. ההשקעה שווה בדרך כלל.

בהצלחה

תודה על העצות אבל הן פחות עוזרות במקרה של הילדבינייש פתוח

זו לו בעייה של כמה זמן הוא מסוגל להיות בפוקוס ברציפות, אלא זה גורם לו בעיות הבנה. זה לא בעיה שהוא מאבד ריכוז תוך X דקות, אלא שהוא מנסה להבין מה אני מסביר לו (ואני מפרק לו הכל ומסביר לו מהכי בסיס שאפשר, דברים פשוטים מאוד) ובתוך זה הוא מאבד ריכוז\מתקשה להבין...

יש לי שני ילדים כאלה בביתefyefy

בתור אמא (שגם יושבת ללמד, כי מה לעשות? בבית ספר לא לומדים) חשוב מאוד מאוד לפדבק המון המון לפני שמתחילים בכלל ללמוד, וגם תוך כדי הלמידה - על כל פסיק שהילד מצליח בעצמו, חשוב לומר: אתה יכול, אתה מסוגל, אתה יודע, אתה מצליח ותצליח הלאה... הביטחון העצמי שלהם גם ככה ירוד, ואם עובדים על הנקודה הזו, קנית את הילד!

לא סתם הרב קרליבך אומר, כל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו.

ברגע שיש לילד מוטיבציה, כל צורת החשיבה שלו בהירה יותר ומוכנה יותר לקליטת כל דבר שתרצה...

חוץ מזה, הסיפור על ר' פרידא אמור לעודד אותך שגם אם אחרי 399 פעם שהסברת לילד משהו והוא עדיין לא הבין, אל חשש!! סיכוי טוב שההסבר הבא יניח את דעתו של הילד, והשגת את המטרה!

תאמין בעצמך שאתה מסוגל לעשות את הבלתי יאמן, וזה ייקרה! אני יודעת שזה קל לדבר, קשה לעשות.

מעבר לזה, צריך לחשוב על טקטיקות ואסטרטגיות למידה מותאמות לילד. צריך להבין באלו ערוצים הילד קולט את החומר הכי מהר, הכי קל והכי אפקטיבי. תוך כדי שירה, תוך כדי משחק, תוך כדי הליכה, תוך כדי עיסוק במשהו אחר..

הילד לא חייב להיות מרוכז בתרגיל דווקא, אלא להבין את העיקרון שאתה רוצה להעביר לו, כדי שכשהוא יצטרך להתמודד איתו אחר כך בעצמו לבד, הוא כבר יידע לעשות זאת ל-ב-ד.

ואם זה מעודד, החיים לא עומדים על מתמטיקה בלבד. הילד ילמד מה שילמד, יידע מה שיידע. אבל חשוב לזכור שהנשמה בתוכו היא העיקר. לא להפוך את הטפל לעיקר, ואת העיקר לטפל. תזכור שעומדת מולך נשמה שצמאה ליחס טוב ולמילה חמה. כל השאר - שטויות!!!

בהצלחה רבה רבה!!!

 

בן כמה הילד?אנונימי (2)

אם הוא בגיל בית ספר יסודי, חשוב מאד ללמד בעזרת המחשות, כמה שיותר! שיראה שהמתמטיקה זה לא כללים מוזרים שמישהו המציא ועכשיו אני, המסכן, צריך ללמוד אותם בעל פה, אלא זה עובד במציאות...

המחשות יכולות להיות גם בציורים פשוטים, אבל מובנים.

 

^^ אולי תלכו לחנות ותתרגלו עם כסף?רק אמונה


כיתה ז.בינייש פתוח
מתקשה בהבנה של תפקידם של פרמטרים, פעולות חשבון עם שברים.
לגבי פרמטרים אני מנסה לפשט ולפרק ולהסביר לו כמה שיותר מהבסיס, בנתיים לא כל כך עבד
אכן זה נושא מסובך לגיל הזהמישהו כל שהוא
זה הפעמים הראשונות שעוברים מחשבון של מספרים לפונקציות ומשתנים.
ולכן כדאי לנסות למצוא בעיות מציאותיות שבהם יש פרמטר שמשחק תפקיד.

למשל מקום הפגיעה של כדור כתלות במהירות ההתחלתית.
כדאי לחפש דברים שיענינו אותו.
אולי עדיף להתמקד במעשי ולא בהבנהיראת גאולה
לקחת תרגיל שהוא אמור לפתור, ופשוט לפתור יחד.
לציין לו תוך כדי הפתרון רשימת שלבים מסודרת, של שלבים ברורים וקצרים מה צריך לעשות כדי להגיע לפתרון הנכון.
לחזור על זה ב3-4 תרגילים דומים. זה יתן לו תחושת הבנה והצלחה.
תנסה להסביר לו עם דוגמאות פרקטיות מהחיים האמיתייםבאג2000
אתה מכיר את האתר codeacademy? זה אתר שמלמד קוד מאפס, אז לדוגמא כשהם מלמדים קונספטים חדשים (משתנים, פונקציות וכו) הם ממש מסבירים את זה עם דוגמאות פרקטיות וזה מאד עוזר. אתה יכול לנסות לקחת משם דוגמא.

ואני לא יודעת אם זה רלוונטי, אבל הוא במצב שאפשר לדבר איתו על זה שזה בסדר שקשה ו'להחליט ביחד' על איך להתמודד עם זה כשקשה (נגיד לקחת הפסקה של חמש דקות)? אולי אם הוא יהיה שותף זה יעזור לו להבין איך להתמודד?
יש סוגים שונים של כדוריםחלושי
אם כדור אחד עושה דיכאון, צריך לחזור לפסיכאטר ולבקש סוג אחר ממשפחה אחרת. חבל על הילד שלא מצליח ללמוד זה כ"כ מוריד את הדימוי העצמי.
(ידוע שאחד התופעות לוואי של רטלין זה דיכאון, הרופאים לא ממהרים לתת משהוא אחר כי זה יקר יותר לקופה אבל צריך להתעקש.)
תנסה שהוא ילמד אותךארץטרופיתיפה
תסביר לו אתה וכשהוא יסביר לך תבין איפה הוא נתקע .
זה גם ישתף אותו כ'שותף פעיל' והוא יחזיק יותר ראש
תחלק את הלימוד לשלבים ומר שוקו
תתן כותרת לכל שלב
תעבוד איתו בצורה סכמטית של רשימה
תדאג שהוא יבצע פעילות גופנית ושיאכל לפני השיעור
עצות לעסרההמיוחדת במינה
תחלקי את החומר לחלקיםז-לט מלחיץ
תעשי לו הרבה משחקים-מעורר מוטיבציה
למידה רב תחומית מרחיבה אופקים ויכול להיות שיתעניין בחלק מהן
למידה רב חושית משפרת את הזיכרון גורמת להנאה
בהצלחה!!!
תלמיד היפראקטיביadanאחרונה

תלמידים שאובחנו כהיפראקטיביים , צריכים צומת לב והתייחסות קצת שונה , אם מתנהגים כלפיהם כתלמיד רגיל זה לא הוגן , במקרה הזה בתור מורה צריך להבין שילה היפראקטיבי לא יכול להקשיב לאורך זמן ארוך אז ניתן להחליט יחדיו, המורה והתלמיד, על פעולות שימתנו את תנועתיות היתר, פעולות כגון מחברת שרבוטים בה ניתן לקשקש, "מר גמיש" או פלסטלינה שניתן למעוך. כל זאת בתנאי שהדבר לא מפריע לתלמיד להקשיב ולקחת חלק פעיל בשיעור. באם מאפשרים פעילות כזו יש לשוחח ולקבוע תנאים לביצועה , משחק , שיתחבר איתו

שלום לכולם! תפתחו ותגיבו. זה חשובאנונימי (פותח)

אם הייתם ילד בגילאי 7-14 מה היה מעניין אותכם לשאול אח לילד\ה מתוק\ה עם תסמונת דאון?

מההיכרות שלכם עם הנושא ,מה יעניין ילדים "רגילים" בגיל הזה על הנושא?

איזה נושאים צריך להציף?

 

אותי תמיד ילדים שואלים על הדיבורפה לקצת
למה היא גדולה ולא מדברת ברור
מי שרואה את הלשון גם שואל עליה, בכלל- יש כאלה עם מראה בולט ואז זה גם מעניין ילדים להבין מה הם רואים
למה הם נראים ככה.me.
למה הם אוהבים לגעת
במה מתבטאת השונותרק אמונהאחרונה


סיפור מהיום - תסמונת דאוןבן מערבא

 

איזה נער אחד עם תסמונת דאון ראה תמונה של חבר שלו ברב קו כשהוא היה קטן ופתאום נפל לו האסימון שגם הוא תסמונת דאון, אז אמרתי לו ״גם אני תסמונת דאון!” אז הוא אומר לי בתגובה ״אתה טבעי!״. 

יואו! הוא חכם!יעל מהדרוםאחרונה
סובלים מהפרעת קשב ?.me.

 

ציטוט מכתבה:

 

ד"ר מיכאל דוידוביץ', מנהל תחום התפתחות הילד והפרעות קשב במכבי שירותי בריאות מספר כיצד מזהים בעיות אצל ילדים הסובלים מהפרעת קשב.

 

סובלים?

הפרעה?

 

 

בושה!

הם לא סובלים.

אנחנו סובלים.

 

המורים סובלים.

החברים סובלים. 

 

לשים ילד שיש לו מנגנוני פעולה שלא מתאימים לבית ספר. האם הוא סובל? האם הוא מופרע?

אולי מתאים לו להיות בנאי? נגר? מלאכות הדורשות פעילות פיזית, ואז אנחנו, בעלי הריכוז הגבוה נהיה מופרעים, כי אנחנו לא מסוגלים לעשות מה שהוא עושה?

 

מה קורה פה?

 

יכולות קשב וריכוז זה לא הפרעה, ככה הוא בנוי. אלו הם היכולות שלו, ואלו היכולות שלך.

 

גישה מגעילה.

איפה כדאי ללמוד חינוך מיוחד??Tzof
הי אני מתעניינת בלימודי חינוך מיוחד לגיל הרך לשנה הבאה,באיזה מכללות כדאי לבדוק?תודה
אני חושבת שלגיל הרך יש רק באורותואילו פינו
כדאי לבדוק באינטרנט במקומות שקרובים אלייך איפה יש כי יש המון מכללות..
ואז לשאול על מכללות ספציפיות
יש במכללת בית וגן. אחותי לומדת שם חינוך מיוחד.אנונימי (2)אחרונה
אבל הלימודים דורשים שם הרבה השקעה
הי. אני אחות מיוחדת בת 14- לבת 9.תמי 4


מחפשת אחיות מיוחדות. לא משנה באיזה גיל לתמיכה ושיתוףתמי 4

לשתף ולהתייעץ בקשיים וגם לייעץ

שלום תמי הבאמת מיוחדת!רק אמונה

הפורום הזה נועד גם לשיתופים של בני משפחה.

אני בטוחה שהרבה יזדהו איתך.

כזכור לי שהיו פה כמה אחים ואחיות.

את יכולה לראות בשרשור היכרות.

נשמח להיכרך.

הי, גם אני🤗ניקיתוש
זאת התמודדות לא פשוטה
היום יש הרבה יותר פתיחות בנושא
אחותי קטנה ממני ב3 שנים.
כיום אנחנו ממש גדולות 30+
אבל אם בא לך לשאול או להתייעץ או לפרוק, בכיף!

הכי סבלתי מהמבטים, בים בבריכה, בטיולים...
חושבת שפתחו וואצאפ כזה אנסה לחפש לךלטובה
מצאתי לטובהאחרונה
אבל משום מה לא נותן לי לשלוח לך פה אנסה בפרטי. כנראה כי זה ארוך.
מחפשת המלצות לפסיכיאטר/ית ילדיםאנונימי (פותח)
באיזור ירושלים שעובד במאוחדת/ בהסכם עם מאוחדת.
אשמח לעזרתכם בבקשה.
חלום שהתגשם- חובת צפיה מרגש ממש...רק אמונה
איחולי לחורף בריא לכולםרק אמונה

הרבה הצלחה ועשיה ברוכה.

התלמיד אמר לי היום.me.
כשכתבתי לן משוב על המבחן:
"זאת ההערה הכי ארוכה שקבלתי".

אני רואה את השיח דרך המבחן כחשוב.
אני משתדל לכתוב במבחן נקודות חיזוק והעצמה.
וגם נקודות לשיפור.

אני לא מצליח לגרום להם להבין שמבחן זה משהו שהם צריכים ללמוד ממנו.

למדנו שמבחן זה המבחן וזהו.
איפה הלמידה ממנו?
איפה הצמיחה?
התיקון?

אז קבלתי 70. אני יודע 70. האם יש סיכוי להגיע ל100.

מה עושים?
איך לומדים?

איך מאפשרים להם להבין שמבחן זה מקפצה ולא מבחן.
זה ראי כדי לתקן מה שלא נראה טוב.
בהדרגהרק אמונה

אתם רק בתחילת שנה...

תנסה לעשות גרף התקדמות איתם, תיאום ציפיות, שיחות אישיות והצבת מטרות

תצעדו לעבר ההצלחה האישית לאט ובטוח.

לא הבנתי אותך..me.
אני מעוניין בכך שתלמיד יקח את המבחן שלו.
יעשה חושבים עם עצמו.
יתקן את השגיאות שלו.

אני לא רוצה לחכות לסוף שנה בשביל שהוא יפיק את הלקח הזה.

יש לי עוד חומר ללמד.
לא קשור לחומררק אמונה

זה שיטת לימוד חדשה והרבה דרישות משמעת חדשות לא?

אתה לא חושב שזה תהליך עד שלוקחים אחריות?

בני כמה הם?

כיתה ט..me.אחרונה
מעלה לכם כמה דיקלומים/קטעי קריאה יפייפםנושבת באוויר!
על הסתכלות דרך עיינהם של ילדים.
דיקלומים נעימים לתחילת שנה
ואפילו דיקלום/סיפור על ירקות (מתאים לפעוטות עם המחשה )
נ.ב יש כאן אחד מקסים על ילדי הקשב עם הקוצים בטוסיק





תודה רבה על השיתוףרק אמונה

נראה ממש יפה, מה המקור?

אפליקצית pinterest נושבת באוויר!
ומה רשמת בשורת חיפוש?רק אמונה


אמ.. לא רשמתי פשוט דפדפתי ולקטתינושבת באוויר!
רק אמונהאחרונה


לא חינוך מיוחד. אבל...me.
הגעתי כאורח לישיבה התיכונית בה אני מלמד,בשבת בבוקר. אחרי התפילה. קידוש. המארגנים תכננו קפה דילמה.
שמיניסט עם חבורת חמשושים. דילמה. צאו לדרך.

נכנסתי לקבוצה אחת. נשארתי תוך דקות ספורות עם זוג חמשושים. חסרי מוטיבציה. משתעשעים. צוחקים. לא משת"פים.

שאלתי אותם: מה אתם עושים פה?
ענה לי המוביל: מעביר את הזמן עד האוכל.
שאלתי אותם מה זה דילמה?
לא ידעו.
הסברתי להם.
התחברו.
התחילו לקרוא את הדף. לחפש דילמה.
לא מצאו.

מה שאני רוצה להאיר בדבריי זה הנקודה הבאה.
אם אתה מתכנן משהו לתלמידים, כל דבר, עליך לוודא שהם מסוגלים. מבינים את המושגים הבסיסיים. יש להם את היכולת הפיזית, שכלית ורגשית לעמוד במטלה.

לנו כל כך ברור מה הם צריכים לעשות שאנחנו שוכחים להסביר להם.

יכול להיות שילד יישב בקפה דילמה, והוא לא יודע מה זה דילמה?! מה עושים?

אז תסבירו לתלמידים. מה הציפיות מהם. מה הכללים. מה השפה.

בהצלחה!
מסקנה נכונהרק אמונה


תודה!.me.אחרונה