שרשור חדש
שיתוף קטן.me.
ילד. בן שלוש.מפספס. מסרב ללכת לשירותים. הוא כבר קצת רטוב.
האמא כבר גוערת בו שילך. נעלב. בכי. אבא.אבא.

עשה פיפי. נעלב. בוכה. עצוב.

לקחתי אותו אלי. ופה מתחיל הסיפור.

ישבתי איתו לבד. אחזתי בשתי בובות.
ספרתי לו את הסיפור שקרה בעזרת הבובות.
אתה אמרת ככה. אמא אמרה ככה. כשהגעתי לקטע בו הוא בוכה. הוא התחיל לבכות שוב באמת. אחכ סיפרתי לו את אותו הסיפור. הפעם בדרך אחרת. איך הוא היה יכול להתנהג אחרת. הוא הרגיש אחרת תוך כדי הסיפור. אמר שפעם הבאה שירגיש שצריך. יפסיק לשחק. ילך לשירותים. שמח. אמא שלו אוהבת אותו. הלך להביא לה נשיקה.

תמיד חשבתי בעבודה מעשית שאם תלמיד שלי יהיה במצב רגשי עדין לא יהיו לי הכלים לעזור לו. היום המצב שונה. יש לי כלים שונים. שפה חדשה. שלא הייתה מוכרת לי.

תודה שאתם פה.
יש מקום לשתף.
תודה על השיתופים! זה גם מעניין וגם תורםיעל מהדרום
איזה יופי שיש כליםרק אמונה


ילד בן שלושאומנית

צריך ללכת לשרותים רק מתי שהוא מרגיש מוכן

ואסור להכריח אותו ללכת. 

כשהוא ירגיש מוכן הוא ירצה ללכת מעצמו

ואם הוא לא מספיק בשל ללכת בעמו לשירותים

אז הילד יפספס וירגיש קטן וזה יקח יותר זמן

תודה..me.
זה לא מה שכתבתי.


יישר כח על הדאגה.
רק רוצה להוסיף..נושבת באוויר!

שהפספוס ותחושת אי ההצלחה זה חלק טבעי בתהליך הגמילה. הילד בטוח שהוא יכול להחזיק ולא לפספס. לכן לא תמיד נענה כשמבקשים מימנו ללכת לשירותים. אבל אז זה קורה והוא מפספס. הוא חווה בושה באי הצלחה במשימה אך תגובה נכונה של הסביבה תגרום לו להמשיך להאמין ביכולות שלו ובהצלחתו בפעמים הבאות. (שלב שנקרא בשפה המקצועית אנטומיה מול בושה)

 

בנוסף לכך, יש את תחושת השליטה גם באופן ספציפי לנושא היציאות- הילד חש שליטה שמצליח לשמור את היציאות בגוף. וגם שליטה באופן כללי. הילד מחליט ושולט האם להתפנות עכשיו או לא. השלב הזה הוא שלב חשוב נורא תהליך הגמילה. ומשפיע על תחושת הביטחון והיכולת בהיבטים נוספים בהצלחה!!

ברוכים תהיו..me.אחרונה


רעיון לפעילות מפגש בנושא אגרת ברכה לראש השנהנושבת באוויר!

חברה אשמח את העזרה שלכם. הילדים הם חינוך רגיל גיל 3-4 אך אפשר פעילות ברמה נמוכה יותר כי יש הרבה צעירים.

 

ד.א.. חשבתי שאם מבחינת התוכן של הפורום זה מתאים.. אפשר להעלות לכאן חומרים ורעיונות. 

@רק אמונה

אולי בתור פתיחה-יעל מהדרום
לק"י

לשים בתוך קופסה סגורה כל מיני כרטיסי ברכה.
יש לכם שיר כמו "מה מה מה, מה יש בקופסה?"?
לתת להם לנחש, ואז לפתוח ולהראות להם.

אולי לשאול על ברכות לכל מיני אירועים? מתאים לגיל?
ואז לדבר על ברכות לשנה החדשה.
יוו זה רעיון אני יכולה לשאול אותם מתי מברכים? אילו ברכות הםנושבת באוויר!

הם מכירים... אבל אני לא יכולה לעשות שיח ארוך יש לי קטנטינה. שהיא גם בשילוב לגיל הצעיר שלה בודקת גבולות ולא מרבה לשבת 

תחברי שיררק אמונה

מה אומרים כשמתעטשים - לבריאות

מה אומרים כשאוכלים- בתיאבון

וכו'

זה נקרא ברכה?נושבת באוויר!


יותר איחולים אבל הם צמד:רק אמונה

ברכות ואיחולים... לימדתי על זה...

מעולה.. אני אנסה להרכיב מערך תודה !!נושבת באוויר!


בהצלחה רבהרק אמונה

יש הרבה חומר 

אשמח ... אם עולה לך עוד רעיוןנושבת באוויר!


כתבתי לך למטה.רק אמונהאחרונה


רעיון מבורך!!רק אמונה

אגרת ברכה לראש השנה- את יכולה ללמד על המכתב על הדואר ועל איחולים...

דילקום נחמד לראש השנה לגיל הרך (אפשר להכין גם בובות על מקל )נושבת באוויר!
אפשר להשתמש גם למעברים.
אולי זה יעזור למישהו
תודה!! יכול לעזור לייעל מהדרום
מתוק מדבשרק אמונה

תודה ששיתפת

(את כתבת??)

שבוע טוב ומבורך

ממש לא 😅.. מזה אין לי את זה בחרוזים.נושבת באוויר!
גם ללקט זה חכמה זה ממש יפה.רק אמונהאחרונה


שוב כאן.me.
עבר עריכה על ידי .me. בתאריך כ' באלול תשע"ט 16:36
הפעם בכיתה א... צהרונים.

1. כשהגעתי לכיתה על הלוח משורטט : שלוש מדרגות. הראשונה חרטה. השניה וידוי. השלישית קבלה לעתיד. השארתי על הלוח. כמה תלמידים דברו בלי רשות במהלך קריאת השמות. דבר חמור בעיניי. בקשתי שיישארו בהפסקה שאוכל לדבר איתם. נשארו. למדתי אותם שתשובה מורהבת משלושה חלקים. וכל חלק בפני עצמו. ושמתי אטתם במדרגה לפני החטרה. ושאלתי האם אתה מתחרט? הוא אמר שכן. ופה נוצרה שיחה נורא מעניינת על ההבדל בין חרטה לוידוי. אחכ הילד עמד על קומת החרטה שאני מצביע עליה? והוא מתודה על מה שעשה. עחכ אמרתי לו שצריך קבלה לעתיד. מה יקרה בשיעור הבא? הוא אמר שהוא לא יעשה כך וכך. וגם פה נוצרה שיחה מעניינת. קבלה לעתיד מנסחים בחיוב. שאלתי אותו מה כן תעשה? הוא אמר אתנהג יפה. אבל,אני מאמן אישי,ואני יודע שגם אפילו אדם מבוגר לא יודע מה זה אומר להתנהג יפה, על אחת כמה וכמה צעיר בכיתה א. שאלתי אותו מה זה אומר בשבילו להתנהג יפה? הוא אמר אני לא אדבר. אמרתי לו חס וחלילה. אני רוצה שהוא ידבר. אבל ברשות ממני. וםה רמזתי לו מה עליו לרצות. והוא ניסח קבלה לעתיד. שכוייח!

2.
מכירים את זה שהם מחליטים להרוס את השיעור.
שלושה ילדים. שניים מהם מחפשים יחס ובודקים גבולות. אחד לא מסוגל לשתוק. שאר הכתה צוחקת. אני, צריך להעביר שיעור משנה. חושב. מה כדאי. מסביר להם שמותר לדבר ברשות. תהיו בשקט. לא עוזר. אוקיי. הפרד ומשול. לכו לשבת בצד. יש ספסל קטן בצד. לכו שבו שם. תחזרו כשתרצו להיות חלק מכולם. יושבים בצד. מפריעים שם. הילד השלישי ממשיך להסתובב לעשות רעש, התעלמות מוחלטת שלי. ני מתחיל להעביר שיעור עם הדיבורים שלהם. תופס טוש. כותב את השמות בענק. במרכז הלוח. של התלמידים שמשתפים פעולה. הם כבר משלבים ידיים. מחכים שארשום שמם על הלוח. הם ממשיכים לדבר.אני ממשיך בשיעור עם רוב הכיתה. בשלב מסויים כשאמרתי את המסר של השיעור. עצרתי. פניתי אליהם בקול רם וברור. אנחנו לומדים תורה! בזכותכם העולם קיים! דברי אלוקים חיים!איך אתם מעיזים להפריע? ! הייתי מופתע. הם שתקו. אמרתי את המסר. הקשיבו. חלקתי דפי עבודה. המשיכו להפריע. המשכתי בשיעור. הם באו אלי. אנחנו רצים לחזור. נזפתי בהם. מה שאתם עושים לא מקובל. הם צחקו. אמרתי להם שהם מתבלבלים. ואני לא צוחק. וההתנהגות שלהם לא מקובלת. הרי אני רוצה לחנך אתכם!והכללים שלי הם בשבילכם. בשביל שתהיו ילדים מחונכים. אתם חושבים שהכללים הם בשבילי? הם אמרו כן. אמרתי להם שחבל, בגלל זה קשה להם. תבינו שאם אתם רוצים שיהיו לכם חברים אתם צריכים ללמוד להתאפק. וזה מה שאני מלמד אתכם. איך להתנהג. איך יהיו לכם חברים. איך להיות מחונכים. הושבתי אותם חזרה בספסל. ובקשתי מהם להתחייב לשתף פעולה על מנת לחזור לשיעור. הלכתי להביא צ'ופר לשאר הכיתה(צ'ופר קבוע לסוף שבוע). הם הגיעו להתנצל לפני שידעו שאני מחלק. בקשתי מהם לנסח בצורה חיובית איל מתנהגים. ניסחו. לאחד אמרתי שאני רואה שהוא נגרר אחרי השני והוא ילד טוב. וזה לא מתאים לו. השלישי לא קבל יחס. הם בקשו את הדף ועשו עם כולם.
חלקתי צופרים והם לא קבלו. הם גם לא באו לבקש. הם הבינו.

דברתי עם האבא על השלישי. הוא הנהן. מכיר את הבעיה. אמר שידבר איתו.

שבת שלום.
שבוע טוב!
גמר חתימה טובה!
מאד התחברתי לניסוח החיובירק אמונהאחרונה

עלו והצליחו שבוע טוב וגמר חתימה טובה.

עדכון משמח. ועצוב..me.
רוצה לחלוק - חינוך מיוחד

בהמשך לשרשור על הילד בכיתתי שלא משתף פעולה (פה למעלה בקישור).

דברתי עם המחנך. המחנך אמר לי בקול ברור:"תעזוב אותו! לא ברור אם הוא ממשיך פה איתנו. ההורים שלו מגיעים שבוע הבא. אם הוא יהיה בכללים שלנו יוכל להשאר. אם לא. מעיפים".
עם ההצהרה הזו נכנסתי לכיתה. ללמד.
הבחור, איננו.
רשמתי לו העדרות. בקריאת שמות.
לפתע, נכנס, מתיישב. אני כבר התחלתי להסביר מה נעשה בשיעור. הוא מתחיל לשחק עם המזגן, קר לי חם לי וכו. אני ממשיך בשלי ומתעלם.
הכנתי להם דפים לשיעור ורציתי לחורר אותם. הוצאתי את המחורר ורציתי לעשות את כולם. לפתע חשבתי על רעיון. נגשתי למר בחור, ובקשתי ממנו עזרה. בקשתי ממנו לחורר את הדפים. למדתי אותו שיטה איך לעשות שהחורים יהיו מדוייקים במרכז, וגם בקשתי ממנו, לחורר כל דף בנפרד. אחד אחד.
הוא הסכים. ונתן לי 7 דקות של שקט.
הוא סיים לחורר, חלקתי לו דפים כמו כולם, והסברתי לו באופן אישי מה עליו לעשות. הוא אמר שהוא לא טוב באנגלית, אז בקשתי ממנו שיעתיק מהלוח כאילו זה ציור,לא מילים
וזהו, הבחור עבד עד סוף השיעור. מילא את הדף. ואמר בסוף השיעור שהוא למד לכתוב מילה חדשה באנגלית.

יש! איזה כיף.
הוא לא קיבל צלש.
הוא עשה מה שכולם עשו. וקיבל יחס כמו כולם.
נראה מה יהיה איתו אחרי השיחה עם ההורים.
איזה יופי לקרוא דברים כאלה!יעל מהדרום
לק"י

הלוואי ובעז"ה שזו תחילת העליה שלו על דרך המלך....
אתה יודע להסתדר איתו מדהים!אומנית

אני מקווה שישאר אחרי השיחה...

יפה ומרגש!רק אמונהאחרונה


מחר מתחילה את המ"מ ולחוצהרק אמונה

מקווה שלא יהיה מידי הרבה בלגאנים... גם תחילת שנה גם גן מורכב וגם ממלאת מקום.

 

בהצלחה!!! בטח שזה מלחיץ בהתחלה💙יעל מהדרום
תודה רבה יעלרק אמונה

ב"ה עבר בסדר. קצת השתוללות אבל עבר בשלום.

כמה ילדים? ומה הגדרת הגן? שפתי?יעל מהדרום
..רק אמונה

8 ילדים

שפתי- רגשי.

שמה זה אומר בפועל?יעל מהדרום
לא הבנתי מה לא הבנת...רק אמונה


מה זה אומר בעיות רגשיות? (שפתיות נראה לי שהבנתי)יעל מהדרום
שהקושי יושב על רקע רגשירק אמונה

ולא על שפתי. נותנים שם יותר שעות עם מטפלת רגשית

וכל השפה היא אחרת .

תודה על ההסבר!יעל מהדרוםאחרונה
שרשור היכרות חדש לשנת תש"פרק אמונה

מי ומי איתנו השנה?

נעים להכיר רק אמונהרק אמונה

למדתי חינוך מיוחד והוראה מתקנת. מלך

עובדת כממלאת מקום בגנים שפתיים וחוץ מזה חונכת אחה"צ.

את השנה אני פותחת במילוי מקום בגן רגשי.

מקווה לשתף אתכם ולהשתתף איתכם בפורום המקסים שלנו. 

נעים להכיר מנסה לעזור

לא בתחום. ב"ה.

 

מה זה אומר גן רגשי??

בהצלחה!

גן רגשירק אמונה

אצלינו זה כמו גן שפתי, רק עם יותר שעות של פרא רפואי וטיפול רגשי.

 

גם אני אצטרףואילו פינו
מחנכת כיתה ד' מקדמת.. בסטאז'
התחיל מאתגר אבל טוב..
עמוס מאוד..
בהצלחה לנו
חינוךמיוחד רק למיוחדים שבחבורההני

מחנכת כיתות מקדמות בר 21 שנים

אשמח לעזור

בהצלחה לכולם.

נעים מאודיעל מהדרום
לק"י

אני פותחת שנה שמינית בבית ספר יסודי לילדים עם אוטיזם.
השנה מחנכת צהריים (בפועל עובדת גם בבקרים רוב השבוע🤣) בכיתה ג'. ילדים בתפקוד בינוני- נמוך, 3 בנים ו-3 בנות.
שנה ראשונה כמחנכת שיש לי חצי כיתה בנות
נראלי שעשיתי עבודה מעשית בבית ספר שלך...ואילו פינו
אם באזור הדרום- אז זה היה בית הספר היחיד עד עכשיו בכל האזוריעל מהדרום
לק"י

אז כנראה שכן.
מוזמנת לאישי לאימות...סתם מעניין.
הייאומנית

היי אני אוהבת ילדים מיוחדים

אני שומרת עליהם במועדונית

שמרתי שנה שלמה עם ילדה אם אוטיזם

יש לי קשר עמוק עם ילדים בעלי תסמונת דאון 

הם ילדים של אהבה הם מחזירים אהבה חום ושמחה

וזה מדהים לראות אותם פורחים ושמחים

 

היי נושבת באוויר!
אני שנה ג' חינוך מיוחד וגיל הרך.
כרגע עושה סטאז בגן בוגר ומנסה להתמודד עם 31 מתוקים שבודקים גבולות של תחילת שנה.
אני מטורפת על ילדים. מכל הסוגים ומכל המינים ;)
ועובדת עם ילדים מגיל 15.
עשיתי שירות שנתיים בחינוך מיוחד שנה א בגן לילדים עם הפרעות נפשיות ושנה ב בצוות חינוכי של בית חולים.
מאחלת לכולנו בהצלחה
אשמח ללמוד, ולתת מהידע שכבר רכשתי בעצמי
אופסי.. במקום הלא נכון נושבת באוויר!
חחחחח...אוכל לשרשר אותך למקום הנכוןיעל מהדרום
יווו לא ידעתי שאפשר לעשות את זהנושבת באוויר!
פריבילגיה של מנהליםיעל מהדרום
רק אמונהאחרונה


נעים להכירהשביל הזה...

 

 

נעים להכירחיוך

אני בשנת סטאז' (סופסוף, אחרי מריחת התואר..)

יומיים גננת שילוב ויומיים משלימה בגן שפתי.

אשמח מאוד ללמוד מכן ולתת מהמעט שיש ליחיבוק

נעים להכיר את כולכם רק אמונה

מקווים להיפגש גם במשך השנה קורץ

המקום פתוח לבקשות התייעצויות שיתופים ועוד כיד הדמיון הטובה

אם יש בקשות מיוחדות אני ויעל כאן בשבילכן.

רוצה לחלוק.me.

אני מורה חדש. 

יש לי תואר בחינוך מיוחד ותושב"ע.

שמו אותי מורה לאנגלית בכיתה ט' מקדמת.

 

נכנסתי לכתה, עם הרבה אומץ, והרבה חששות. 

 

מתוך 12 ילדים, היה תלמיד אחד, שהחליט משום מה שהוא לא מוכן רוצה לקבל חוברת עבודה שחלקתי.

הוא אמר שאין לו כח, ושהוא לא אוהב, וכו'. 

 

אמרתי לו, שאני מצפה ממנו שהוא ייקח אחריות על הלמידה שלו. והמשכתי ללמד.

אח"כ חשבתי שאולי המשפט הזה קצת מופשט בשבילו, אז חזרתי אליו ואמרתי לו שכשאני אומר שאני מצפה ממנו לקחת אחריות על הלמידה שלו, זה אומר שאני מצפה שהוא יבוא ויבקש לקבל את החוברת. הוא עדיין לא הגיע. והוא לא עבד בשיעור כמו כולם, והוא מדי פעם עבר בין תלמידים לדבר איתם. לא נכנסתי איתו לעימות כלל, רציתי קודם לבחון עם מי יש לי עסק.

 

בסוף השיעור, אני עושה סיכום בין כולם, ושואל, מה למדת השיעור?

והוא אמר כלום. אכזבה.

היה לי עוד שיעור איתם באותו היום, הוא לא הוציא ציוד כמו שביקשתי, ולא ביקש חוברת. לא דברתי איתו יותר מדי. שאלתי אותו, מדוע אין לו חוברת, הוא אמר כי לא הבאת לי, אמרתי לו שאני מצפה ממנו שייקח אחריות על הלמידה שלו, וזה אומר שהוא צריך לבקש ממני ספר. הסייע שהיה שם בכיתה, אמר לו:אתה רוצה שאני אביא לך ספר?' הוא ענה שלא, והמשכתי בשלי. 

בסוף השיעור שאלתי מה למדת, הוא אמר שהוא למד איזה משהו שעשינו בשיעור. .התקמדות.

 

זה היה אתמול.

היום היה לי שיעור איתם.

והוא לא ביקש חוברת, אבל הוא היה שותף מלא לנעשה בשיעור, שאל שאלות, ענה תשובות, וכאשר הגעתי לסיכום השיעור, הוא ענה משהו מאוד מרכזי שהיה בשיעור. עוד התקדמות.

 

 

מקווה שאני פועל לטובתו. 

 

מדהים.אגוז16

תודה על זה..

איזה יופי, ממש משמח.רק אמונה

התקדמות מהירה ממש, כנראה שהוא רק בדק אותך...

 

מסתבר שהוא בודק את כל הצות אם כן.me.

הלכתי לדבר עם המחנך שלו, שאומר שגם הוא מתקשה להניע אותו ללמידה.

יש ילדים כאלו...רק אמונה

תמשיך לשים עין -אולי הוא צריך עוד עזרה.

למה את מתכוונת?.me.


בעזרה?רק אמונה

לעזרה רגשית - פסיכולוג או אפילו חונך.

זה לא משהו שהמחנך צריך לעשות?.me.
זה באחריות המחנך ואם אתם שמים לב למשהו חריגרק אמונהאחרונה

אפשר להעביר לו, זה לא סותר.

אני הייתי גם ממליצה לך אולינושבת באוויר!
שלאחר שכן לומד לא לתת על זה יותר מידי חיזוקים כי אז בעצם זה עלול להראות לו שלא ציפית מימנו שילמד.

כשאתה תיתן לו חיזוקים במינון רגיל לחלוטין וכמו כולם זה מראה לו.
" אתה צריך ללמוד כמו כולם אתה לא שונה ואתה מסוגל לכן לא צריך לעשות מיזה רעש מיוחד "
זה נותן להם תחושת שייכות. תחושה מאמינים במהם.

כמובן שבחנמ זה אינדיבידואלי... אך זה נשמע לי מתאים לסיטואציה
תודה.me.
באמת כך אני נוהג.

ובאופן כללי, חיזוקים יוצאי דופן זה על דברים לא שגרתיים.

בנוהל אני אומר כל הכבוד. יופי. אני רואה מאמץ. ראיתי אחריות.
וואי איזו דרך מעניינת... נושבת באוויר!
נופשון / קייטנה לבעלי צרכים מיוחדים מבוגרים (גיל 40 +-) יש ?בן מערבא

אם כן אשמח להפניה. 

תבדוק בשיח סודרק אמונה

ו

יש מצב למספר ?בן מערבא


חיפוש בגוגל הוביל אותי למספר שאין בו מענהאנונימי (2)


כנראה נלחץ לי בטעות על האנונימיבן מערבא


אני אחפשרק אמונה


שולחת לך באישירק אמונה


עזר מציון עושה נופשוניםאהובה על עצמיאחרונה
שלום לכולם ברוך ה' מצאתי סטאז'ואילו פינו
עכשיו- מאיפה מתחילים?
חינוך כיתה ד' מקדמת.. מה הדברים שאני צריכה לבקש מהמורה הקודמת שלהם אם בכלל?
מכינים שיעורים מראש או רק אחרי שמכירים את התלמידים?
וכל עצה או טיפ אחר יתקבלו בברכה..
תודה!
יש כמה דברים די חשובים7109179

ממש עוזר להכיר כל תלמיד לפני המפגש מולם לדעת מה לצפות פחות או יותר, ככל שמכינים יותר טוב את השיעור לפני כך יורד מספר התקלות בשיעור.

קצת נחמדות והרבה אסרטיביות בהתחלה, להראות איתי לא מתעסקים. וכדאי לכם כי אז יהיה לכם טוב וכיף! לעבוד עם פרסים ואתגרים. זה חובה בגיל הזה. ולא לדבר יותר מידי זה משעמם את הכתה הקניות של 10 דק' גג.

שווה מאד לרכוש חגורת הגברה שלא תצטרכי לצעוק.

בהצלחה

בהצלחהיעל מהדרוםאחרונה
לק"י

תבקשי מהמורה הקודמת מיפויים/ סיכומים כלשהם שיש להם בתחומים שונים: קריאה וחשבון בעיקר, שתדעי איפה הם עומדים
שמתם לב שמלאו שנתיים לפורום??רק אמונה


מישהי שלומדת חינוך מיוחד עם הוראת אנגליתנבנהמקדש
היי !!
בעז"ה מתכוונת ללמוד בקרוב תואר בחינוך מיוחד עם הוראת אנגלית ,
רציתי לדעת ממישהי/מישהו שלומד או למדה מהי רמת הקושי והאם מי שלא יודע אנגלית שוטף יכול להצליח בלימודים האלה ?
תודה רבה !!
אני לומדת את זה, מסיימת בקרוב מרב.
זה קשה לישראליות, אני לא אשקר. זה קשוח ממש. לי הקושי העיקרי הוא בקריאה וכתיבה כי זה משהו שלא עבדתי עליו כמעט אף פעם, אבל הדיבור, הדקדוק והבנת הנשמע די רץ אצלי בסדר.
צריך הרבה עבודה גם מעבר לשעות הלימודים, הרבה תרגולים- בעיקר בהתחלה.
אבל
זה שווה את זה בטירוף
אני עוד בלי תואר בלי סטאז'- רק עכשיו מסיימת את ה80 אחוז ויכולה להתחיל סטאז' בשנה הבאה... וכבר יש לי ותק של שנתיים רודפים אחרי...
ועוד אבל
את תשרדי רק אם את באמת אוהבת ומאמינה בעצמך שאת טובה באנגלית ורק צריכה עוד להשתפשף. זה באמת באמת תואר לא פשוט, לא לדוברות אנגלית ובטח שלא לישראליות.
אבל הדבר הכי מספק בעולם זה לראות ילד שלא קרא בחיים שלו מילה באנגלית מצליח לקרוא מילה וגם להבין אותה
ממליצה על זה מאוד, עם הסתייגות של הקושי הסובייקטיבי.
תודה רבה רבה !!נבנהמקדש
תודה!!
וואו מירב !רק אמונה


גם אני לומדת את זהטארקו
ודי מסכימה עם מרב בהכל.

זה לימודים קשים(ועמוסיםםם)
ואם את במקביל מתחתנת-יולדת-וכו ישמצב שהלימודים יקחו לך יותר מה4 שנים שלוקח לרוב הבנות

אבל, הוראת אנגלית זה כל כך כל כך חשוב!!
והשילוב עם חנ"מ מהמם ומשתלב מדהים.

ובאמת ירדפו אחרייך. בהצלחה!!
תודה ובהצלחה;)נבנהמקדש
יפה!רק אמונהאחרונה


שיטת רביבאמא ל6 מקסימים
מישהו שמע על השיטה הזו?
אשמח לשמוע פרטים.
תודה מראש
בנות שעושות שירות בגן חינוך מיוחד/בי"ס-שאלהבת של השם

האם מקובל להביא מתנה לצוות שעבד איתך (גננת/סיעת/מורה) במסיבת הסיום? (אם בכלל) או ביום האחרון? והאם מקובל לקנות מתנה לגן/ביה"ס (לדוג' ספר או משחק עם הקדשה)?

אספרגראנונימי (פותח)

אספרגר מתוק שלי אח קטן!!!!

איך מבינים אותך?את מה שאתה באמת חושב ורצה להבין ולהגיד?

איך אפשר לקרוא אותך מאחורי הריחוק, הכאס, העצבים, ההקשנות, ההתעלמות, חסור ההתחשבות 

והאדישות לצרותיהם של הסובבים אותך?

איך אפשר להבדיל בינך לבין האספרגר? מה אתה אח קטן ואהוב? מה האופי שלך?

מה היית אם לא הייתה נולד ככה- אם אספרגר?

 

אני באמת אוהבת אותך גם כשזה קשה! וזה קשה, אבל זה לא משנה.. 

זה ניסיון שהקב"ה הביא עלינו, עליך, על אבא ואמא, עלי ועל כל המשפחה!

ואיך אפשר להסביר לאחרים את ההתנהגות שלך? אי אפשר כי הם לא יבינו במיוחד כשאנחנו לא מפרסמים את זה.. 

אבל אפילו אם נגיד אספרגר לא יבינו כי אפילו אני אחותך לא מבינה!

מה עובר עליך? מה אתה מבין בראש האספרגרי והגאון שלך? מה לא?

אתה מבין שאתה לא מצליח לקשור קשרים עם הסביבה או לא? 

אם כן זה בטח ממש מתסכל, אבל אולי אתה לא מבין.. מה יותר טוב????? נראלי רק ה' יודע... אני לא...

מה שבטוח אתה ילד שרוצה אהבה וכוסף עליה, אני יודעת שאתה אוהב את המשפחה ואת אבא ואמא ואותי

אבל האם האהבה שאני קוראת לה אהבה היא אותה אהבה שאתה מבין ומרגיש?

 

אספרגר זו מילה כ"כ גדולה אבל בסוף היא מבטאת חלק ממך אח קטן, אפילו חלק גדול.

אמא אומרת שאתה יכול לצאת מזה.. האומנם?? מה יהיה הלאה בחיים? איזה עתיד יהיה לך?

הלוואי הלוואי שטוב!!!!!! הלוואי....

 

אני באמת אוהבת אותך. באמת! אבל כולם מצליחים?

כולם מצליחים להתבונן מתחת למחיצות ולקשיים על העניים היפות שלך? הנפש שמסתתרת איפה שהוא בפנים 

מאחורי המחלה? אני מצליחה?

 

 

 

אני אוהבת אותך מאוד אספרגר מתוק שלי אח קטן!

 

וואו! כתבת יפה ומהלב....יעל מהדרום
לק"י

אני עובדת בבית ספר לילדים על הרצף.
יש ילדים שמתקדמים יפה מאוד מבחינה תקשורתית... צריך ללמד אותם את מה שלא בא להם בטבעי.

הרבה הרבה הצלחות לכולכם
תודה רבה!!!אנונימי (פותח)

כן.. רק שהוא יחסית גדול כבר (13)

גם אז אפשר להתקדםיעל מהדרוםאחרונה
פריקה קטנה.אנונימי (פותח)
אני רוצה אחות רגילה
כזאת שיהיה אפשר לצחוק איתה והיא לגמרי תבין, להקניט אותה והיא לא תיקח את זה ברצינות, לשנות משהו שאמרתי לה והיא לא תתעקש שמקודם אמרתי אחרת ובדיוק כך זה צריך להיות.

אני רוצה אחות רגילה
כזאת שבית הספר יקבל אותה בלי בעיה, שהחברות יאהבו אותה כי היא מהממת ולא כי היא מסכנה, שהמורים יתייחסו אליה כי מגיע לה יחס ולא כי אמא שלי עומדת להם על המוח, שתקבל 100 במבחן כי היא ענתה על הכל ולא כי העלימו עין מ7 שאלות שהיא לא ענתה עליהם בכלל.

אני רוצה אחות רגילה
כזאת שתוכל להיות עצמאית, שתיסע לבד באוטובוס ותקנה לבד במכולת, שלא נצטרך לפחד שתסתבך עם העודף בחנות או שיעבדו עליה כשתבקש עזרה, שלא נפחד לשלוח אותה לגן שעשועים כי יש שם ילדים ואנשים רעים שינצלו את התמימות שלה, שנוכל להשאיר לבד בבית בלי דאגה.

אני רוצה אחות רגילה
כזאת שלא אדע מגיל קטן שיום אחד אני אהיה האפוטרופוס שלה, שלא אדאג כי אולי גברים יברחו ממני כי הקשר שלי איתה חזק וחשוב מידי, שלא אוותר על חוויות שלי בשבילה או בגללה, שלא תיקח את כל תשומת הלב של אבאואמא ואני אצטרך להיות אבאמא לאחים הקטנים.

אני רוצה אחות רגילה
כזאת שתוכל להתחתן, ולהביא ילדים, ולחיות לבד, ולנהל חשבון בנק, ולהרוויח כסף, ולגדל ילדים, ולעבוד בעבודה מכובדת, שלא תפסיק לחלום ותגשים את כל החלומות.

אני רוצה אחות רגילה
אבל יש לי אחות מיוחדת.
ולמרות הכל, לא הייתי מחליפה אותה באף ילדה אחרת.
מאוהבת בה באמת.
מדהימה! ❤אמיץ(ה)
מזדהה מאוד מאוד!אנונימי (3)אחרונה
עם כל מילה.. לגבי שני אחים שלי, אח ואחות מיוחדים..
צריכה עזרה לגבי ילד עם הפרעת התנהגות..בת של השם

אני עושה שירות בגן חינוך מיוחד, ויש לי בגן ילד בן 4.5 עם הפרעת התנהגות. כשהוא הגיע בתחילת שנה הוא התנהג בצורה ממש פראית ואלימה והפר את כל הכללים של הגן בכוונה, הציק לילדים וכו', אבל מהר מאוד ההתנהגות שלו ממש השתפרה בעקבות עבודה של הצוות וגם של ההורים שלו על הצבת גבולות, וגם בקטע של ויסות חושי. העניין הוא שלאחרונה יש ממש רגרסיה בהתנהגות שלו והוא מתנהג אפילו יותר רגוע מאשר בתחילת שנה..הוא מקבל המון עונשים ונראה שזה לא כ"כ מפריע לו וממש משתולל. הצוות משער שזה בגלל המצב בבית שלו, קורה שם משהו ,כנראה בין ההורים אבל לא יודעים בדיוק מה.. ונראה שמבחינה רגשית (ואולי גם נפשית) הילד עובר משהו. ובתור בת שירות אני זו שסובלת יותר מההתנהגות שלו, כי הוא מבין שאני לא דמות סמכות כמו שאר הצוות-שמהם הוא מפחד ומקשיב להם בד"כ, ולכן כששאר הצוות לא איתנו/לא מסתכלות הוא מרשה לעצמו להשתולל ולעבור על החוקים. ואני צריכה להיות זאת שסופגת את זה ושצריכה למשמע אותו ואין לי מושג איך עושים את זה.. כשאפשר אני כמובן אומרת לצוות מה הוא עשה והן מטפלות בזה, אבל כשלא (למשל כשהגננת יצאה לרגע מהחצר) אז אני מרגישה ממש חוסר אונים מולו.. גם לא נעים לי כל שניה לקרוא לצוות, אז לפעמים אני מאיימת שאני אגיד להן מה הוא עשה ואז הוא מפחד אבל זה משהו מאוד זמני ולא פתרון לטווח הארוך כי זה מייד מאבד את ההרתעה של זה (כשהוא רואה שהן לא נמצאות או שאני מוותרת לו בסוף ולא קוראת), ואני מרגישה גם שהוא קולט את חוסר האונים הזה והפחד ממה שיעשה ומנצל את זה להתנהג איך שהוא רוצה..  אני מרגישה כבר שקשה לי לאהוב אותו (למרות שבעיקרון הוא ילד נפלא, רגיש וחכם) כי הוא ממש סוחט אותי רגשית, וההתנהגות שלו יכולה ממש לבלבל, הוא יכול להיות ממש עדין ומתחשב, אבל גם ממש אכזרי אפילו לפעמים.. לדוג' הוא יכול להציק לילדים ללא סיבה, למשוך להם באוזניים,להרביץ,להרוס מה שבנו.. או להציק לבע"ח בחצר.. פעם אחת הוא דרך על חילזון שהילדים שיחקו איתו, ממש בשלוות נפש.. למרות שלפני כמה זמן כשמצאנו חילזון הוא ממש דאג לו והיה רגיש אליו..  בקיצור, אני ממש אובדת עצות...   אשמח מאוד לעצה ממי שמכירה את התחום.. תודה רבה!!

מחפשת עבודה בחינוך מיוחד באזור ירושלים/גוש עציוןואילו פינו
אם בבית ספר שאת עובדת בו מחפשים מורה אשמח לשמוע.. גם גנים רלוונטי. כרגע פתוחה לסוג הלקות
תודה!
בהצלחה!! תנסי לפנות גם לפיקוח ולמתיאיעל מהדרום
לק"י

ולחפש באתר של הסתדרות המורים.
תודה! אם יש למישהו מס' אשמח לקבל..ואילו פינואחרונה
רק מדמיינתאנונימי (פותח)

את הימים.

הם היו שונים כלכך.

אם היא לא היתה אוטיסטית

והם לא היו חולות בגן הדפוק הזה

והוא לא היה היפר קשה.

והיינו

סתם משפחה רגילה וחביבה

ולא היינו מוצאים בחודש אלפי שקלים על תרופות

והכסף הזה היה יוצא על דברים אחרים

יותר טובים ומהנים.

והם היו מסכימים לבוא אלינו

גם כשהם בבית

והיינו יכולים תמיד לבקר אצל סבא וסבתא. כמו כולם.

ולטוס לא היה ככ מורכב.

ולא היינו צריכים לתת תירוצים למה לא לבוא אלינו

ולמה דווקא בית מונגש

ולא היינו צריכים להסביר לזאטוטים השכנים

למה לא הלתעצבן עליו ולכפכף אותו.

ולמה יש לנו כיסא גלגלים למקרה חירום והליכון

ונסיעה משפחתית לא היתה סיוט משפחתי

ולא היינו מכירים את חצי מהבתי רפואה בארץ

ומעורים היטב איזה רופא יותר טוב ובאיזה שעות יש להם קבלת קהל.

והיינו מטיילים גם במקומות עם מדרגות

ולא מסבירים לעוברים והשבים שהיא משתוללת כי היא ילדה מיוחדת

וכן אנחנו יודעים שהיא תולשת שערות.

והם היו לומדות כמו כולם בגן רגיל

ובכלל לא היה שיקולים לאיזה בי"ס להכניס אותם

היו נכנסות כמו כולם.

וילדות רגילות.

ולא היינו צריכים לפחד

ממה יקרה מחר

ושלא יהיה עוד התדרדרות

ולא להגיד שיש לך ככה וככה אחים מיוחדים

ולא לשמוע הערות ונסיון לתת עצות.

(ואגב קחו עיצה לחיים. אתם לא טובים יותר מהמשפחה שמתמודדת אז עדיף שתשתקו)

ולא לשמוע שוב שוב "וואו שתדעי לך שילדים מיוחדים זה נשמות צדיקות וטהורות"

כן נשמות, נכון והכל. אז למה שלא תאמצו אותם?

 

ופעם היה לה שיער חלק בצבע חום ארוך ויפהפה

ופרצוף מתוק

בלי עיוותים שיש למיוחדים

היא היתה ילדה מההמת

קרן בה האושר

והיום היא סתם מתוסכלת

על 200 תרופות 

ומאבדת עשתונות

ואנחנו משפחה

שכולם יודעים

שהיא לא רגילה

יש התמודדויות ונסיונות קשים

ביקורים אצל רופאים ושיחות עם מבינים

זה שגרה

להגיד שאחותך חומדת בבצפר לא דתי.

כי הוא היחיד שמותאם לצרכיה באזור

ולהפריד מכות בין אחיך לאיזה ילד שמנסה לשחק תצמו גיבור.

ולעזור כמעט היחידה בבית

כי הם לא יכולים. ותגידי תודה שאת בריאה(אלף פעמים תודה)

ועוד אינספור דוגמאות.

 

ואבא ואמא

עושים הכל

וסדר יומם עמוס יותר מכל הורה אחר

לטובת הילדים

הם דואגים בלי הפסק

ועובדים כפול

אוהבים את כולם

ומשקיעים כמה שאפשר.

 

אבל עדיין המחשבה אילו זה לא היה ככה.

ואילו משיח היה כבר מגיע מזמן.

ואילו כך וככה.

 

מייאשים. אבל נותנים מקום חזק כמעט מכל האחרים. 

להודות לאלוקים שאנחנו בכלל בחיים.

ושאנו משפחה שחיים על ניסים.

 

 

(ואם קראתם, רק תכתבו)

 

 

וואוו יקרה!!אנונימי (3)
קראתי בנשימה עצורה ואין לי מילים
שה' יתן לך כח.
הזדהיתי עם לא מעט ממה שכתבת.
תודה ששיתפת!
😘אנונימי (פותח)
אין מילים!אם+7

חזקו ואמצו!

חיבוק חם!

 

אמן. תודה😍אנונימי (פותח)
ריגשת!נשימה עמוקה
כתבת כל כך יפה וכואב.
כמורה לילדים כמו הילדים שלך,
אני כל כך מעריכה ושולחת כוחות!
תודהאנונימי (פותח)
*כמו אחים שלי
קראתי שובנשימה עמוקה
הפעם מהזוית הנכונה ואת מדהימה!
וואלה, גם אני עשיתי אותו דבר אחרי שהבנתי את הזוויתאם+7

ושוב, מחבקת.

לא פשוט בכלל!

תודה על כל התגובות!אנונימי (פותח)


קראתי.שריקה

ואין לי ממש מה להגיד, כי מה שאני אגיד יקטין את התחושה עכשיו,

אז רק כי ביקשת - קראתי.

 

|חיבוק|אנונימי (פותח)
תודה
קחי ממני חיבוק ענק!!דשא סינטטי
חיבוק גדולאנונימי (4)
ממש לא פשוט.. שה' ישלח מלא כוחות להמשיך במציאות המורכבת הזאת
קראתירק אמונה

וואו כמה התמודדיות

קראתי..רחפת..
וואוו אהובה. איזו עוצמה. שה' ישלח לכם הרבה כוחות!
וחיבוקים לך..
תמיד כשאני חושבת על המשפחות של הילדים המיוחדים שלי אני מרגישה כ''כ קטנה. יש לעולם הרבה ממה ללמוד מכל אחד מכם.. תודה ששיתפת!
תודה לך על התגובהאנונימי (פותח)אחרונה
מרגש ממש. עוצמתי מאוד. כדאי לצפות!!בן מערבא

 

 

#גם אני אוהב תסמונת דאון. (למרות שלפעמים הם עקשנים מעצבנים)

מצמרר וחשוברק אמונהאחרונה

עצוב המצב הזה

גם אני מאוד אוהבת.

הם גזעיים!

האם תעודת הוראה לחינוך רגיל תופסת גם לחינוך המיוחד?אמא +4

הבת שלי מעוניינת לעבוד בהמשך בחינוך מיוחד, אך לא מעוניינת ללמוד חינוך מיוחד (בגלל הכלליות של הנושא כשאותה מעניין עיסוק באוטיזם בלבד). האם תעודת הוראה במקצוע אחר (נניח אמנות) תופסת גם בחינוך המיוחד? חשוב לציין שהיא מטפלת ABA מוסמכת. 

 

לא נראה לי שרשמית זה כך.רק אמונהאחרונה

אבל יכול להיות שזה בסדר.

הפוך מי שלמד חנ"מ יכול להיות גם ברגיל.

אפשר ללמוד קורס לטיפול באוטיסטים יש שיטה בשם ABA אאל"ט