זה נכון שיש עניין לגדל אחרי החתונה זקן? יותר מלפני?
ומה המקור לכך?
ועוד שאלה פחות הלכתית,
האם נפוץ שבחורים שמתגלחים יגדלו זקן אחרי החתונה?
תודה רבה!
זה נכון שיש עניין לגדל אחרי החתונה זקן? יותר מלפני?
ומה המקור לכך?
ועוד שאלה פחות הלכתית,
האם נפוץ שבחורים שמתגלחים יגדלו זקן אחרי החתונה?
תודה רבה!
האם מישהו מכיר את התחום? אני בישיבת הסדר אחרי צבא שיעור ה', עדיין בשל"ת נרשמתי למכללה בדרום הארץ ללימודי חינוך, יום אחד שמעתי מהמשרד שמי שמתחיל תוך כדי של"ת משרד הביטחון מבטל לו את כל המילגות, והמענקי שיחרור, האם זה נכון? איך זה עובד וכו' תודה מראש
השנה כולם יקימו בהידור את דברי רבי אליעזר: משבח אני את העצלנים שאין יוצאים מבתיהם ברגל..
אבל בעקרון כל מסכת קטנה בסדר מועד, כלומר חוץ משבת, עירובין, פסחים ואולי יומא
יומא, סוכה ומו"ק, השאר יותר קשות.
זה תשעים דף, עם קטעים לא הכי קלים (גם לא קשים, אבל בכל זאת הפלאה)
אני גם סיימתי בזמן קיץ את נדרים, אבל לא כחברותא מהסוג שהוא תיאר.
זאת לא יכולה להיות התלבטות בין ר"ה לנדרים...
בתיאום עם המשפחה, תלמידיו של הרב מהארגון קדושת ציון ארגנו את ההספד הערב ככלות השבעה.
אני ממש לא מתחבר לאמונה שאם אתה צועד ללא כיפה אז בכל צעד וצעד שלך אתה עושה עוון וצובר עוונות, נו זה באמת בא מהתורה שבכתב? מאיפה המציאו את הדבר הזה? ומה עם אישה פסולה לעדות? כי נאמר בתורה "על פי שנים עדים" ולא "על פי שתים עדות" אז נפסול אישה לעדות? אז אם כן באותו האופן אפשר להסיק שלאישה מותר לגנוב, שכן נאמר "לא תגנוב" ולא "לא תגנבי", אלו טיעונים מגוכחים, אני למדתי בישיבות ובבתי ספר דתיים אבל פשוט ההלכות האלו נראות לי ממוצאות, ומה עם רב שאומר שאם השרוול של החולצה של האישה לא מכסה את המרפק אז היא תתגלגל בפרה? מה זה באמת כתוב בזוהר? אני אישית לא מאמין, נראה לי שהגיע הזמן שנצמד לתורה שבכתב יותר ופחות של לתורה שבעל פה שהיא פרי עמלם של רבנים בשר ודם, עצם זה שכל רב מתווכח עם כל רב אחר זה רק מחזק את דעתי שהתורה שבעל פה אינה תורה שנתנה בהר סיני אלא תורת בשר ודם, מה באמת את כל הדיונים בין אביי ורבא או בין רבי יהודה ורבי אלעזר משה הוריד כבר בסיני? קשה לי מאוד להאמין לדבר כזה, נראה שיש בה חלקים שהם ממש תלושים מהתורה שבכתב, זה לא אומר שאין בה דברים חכמים ונכונים אבל זה כן אומר שאם יש בה דברים שנשמעים מנותקים לחלוטין בהכתוב בתורה שבכתב אז כנראה שהם איזו מן המצאה שאינה בהכרח מחייבת, מה אתם אומרים? לפי מה שביררתי באינטרנט ראיתי שהצדוקים בדיוק החזיקו בעמדה הזו וזו הייתה שורש המחלוקת איתם ועם חז״ל, אישית קשה לי מאוד להאמין בח.ר.ט.ו.ת שאני שומע מכל מיני רבנים, זה כבר נראה לי ברור שהם ממציאים, וגם ככה מעולם לא נהגנו במשפחה המורחבת שלי, נראה שמתרחשות הקצנות חזקות בדת ובהלכות, אולי זה קורה גם בגלל שאנחנו במעין כור היתוך של כל העדות ועכשיו עלינו לקבל את מנהגי כל העדות משולבות ביחד כי חזרנו מהגלות? למה שיהדות אלגיריה תנהג כמנהגי יהדות מרוקו או נגיד יהדות תימן, למה הגענו למצב הזה שצריכים להתקפל למנהגי כל העדות? בעדת תימן היה נהוג שהאישה לא תצא בכלל מהבית בעוד שאצלינו האלגירים אין עם זה בעיה, נראה לי שהניסיון לחבר את כולנו לעדה אחת גדולה ולהכפיף אותנו להלכות כל העדות פשוט נכשל בגדול, מה אומרים?
בא ננשום קצת, נרגע.
נעשה רווח בין לבין, נדבר טיפה. כי כשהאדם שממול תוקף ללא עצירה עם המון הנחות שגויות, כדאי קודם לעצור לרגע.
תראה, לו היית בא לאקדמיה למשל עם אותן טענות רק מתאמות לשם כנראה שהיו צוחקים עליך. אתה מניח שכולם באקדמיה חסרי שכל, שכל העולם השלם שהאקדמיה הקימה הוקם על ידי כמה פרופסורים שלא יודעים להבדיל בין ימין לשמאל. ומאז ועד היום אף אחד לא חשב בכלל מה הוא עושה שם.
יודע מה ההבדל בין המשל לנמשל? שהאקדמיה קיימת בהערכה גסה כ200 שנה ולא מבוססת יותר מדי, ואילו היהדות קיימת קצת יותר. ה' יתברך נטע בנו קצת שכל, אל תדאג. אם אתה לא מצאת תשובה זה לא אומר שהיא אינה קיימת.
אוקיי.
נשמנו? הנחנו ששני הצדדים לא טיפשים? כעת אפשר להתקדם.
אבל בתנאי שאתה רציני. שאתה מחפש תשובות. שלא באת לכאן רק כדי להוכיח כמה אתה לא יודע, אלא כמה אתה רוצה לדעת. אם זה המקום ממנו הגעת, עכשיו הזמן לשאול. אחת אחת.
אז. מהי שאלתך הראשונה, כיפה?
אתה טועה לחלוטין בהנחת הבסיס. יהודי שהולך ללא כיפה לא עובר שום עבירה ולא צובר עוונות. חז"ל מעולם לא אמרו את מה שאתה טוען בשמם.
מעולה. המשכנו?
מהי שאלתך השניה? מוזמן.
לפחות איך הכול התחיל.
איך התורה ניתנה
אחרי שיש סדר אפשר לדום על להסכים על זה
רבותי, הגיע הזמן להתעורר. אני יודע שהכי כיף, אומנם ממש לא הכי קל, אך הכי כיף, זה להיות חלוץ. להרגיש שאתה הראשון, אתה פותח את הדרך, פותח משהו חדש. להיות מי שהולך לפני המחנה, חלוצי הדור. אך בואו נתעורר ונסתכל. ישיבות, ב"ה יש בשפע לא חסר. נכון שצריך שיהיה בכל עיר וכל ישוב איך יש המון בשלב זה ישיבות עם מעט תלמידים שצריך לגדול ההצעה גדול ורב מהביקוש.. שובים? ארצנו הקטנה מלאה בישובים בכל פינה, נכון שיש מקומות כגון הנגב ואזורים מסויימים ביו"ש שעוד לא ישבנו מספיק, אך בעיקרון יש הרבה ישובים., והרבה ישובים צריכים חיזוק, ביסוס, להגדיל, ולפרוץ קדימה. גרעינים תורניים? בכל עיר ועיר יש, רק צריכים חיזוק וביסוס, עוד משפחות.. גבעות? יש בכל פינה, רק צריך חבר'ה שיבואו. עמותות צדקה וחסד? עמותות הצלת התבוללות? עמותתות עזרה לחולים? יש הרבה מאוד, ואלה משוועים לתרומות ולמתנדבים שרק יבואו לעזור.. ארגוני תמיכה נפשית? כנ"ל. מדינה? כבר יש, צריך לשפר ולבסס נכון, אבל יש. מחתרות? יש צה"ל, צריך לשפר ולבסס אבל יש. וכן הרשימה יכולה להמשיך להתארך כאורך הגלות ....
אבל מה? הדברים האלו קיימים, אך צריכים חיזוק וביסוס, צריכים עוד מתנדבים, עוד כאלה שיצתרפו. חלקם במצב מביש.. במדינה צהל וכו... הישיבות, נו אנחנו צריכים בני תורה שישבו וילמדו מבוקר עד ערב חסר לנו בני תורה שיחזקו את הישיבות.
חברים- זה הזמן לפרוץ קדימה! לחזק ולבסס, להגדיל, ובכך להשלים את הפאזל, כדי שיבוא המשיח בע"ה בקרוב.
הכול כבר מוכן את היסודות של הבנין כבר הניחו בכל מקום,
רק אנו,
הדור שלנו,
תפקידנו לבסס את הכול!
תפקידנו לחזק ולהעמיק ולהגדיל ולתקן!
החלוצים הקימו עבדו פעלו. אך, זה הזמן שלנו לחזק ולבסס, ולנטוע שורשים. ובעצם - לעשות את רצון האלוקים.
וחשוב שכל דור צריך להכיר ולדעת את מקומו..
חזקים תהיו!
הזדמנות נפלאה ללמוד במרוכז מרבים מגדולי התורה וענקי הרוח, להרבות תורה, אמונה וחכמה. לשמש ת"ח ולגדול בתורה ועבודה. לנצל את הימים הללו לעליה תורנית והתרוממות.
מוזמנים כולם להכנס,
להרבות תורה! ישבה"ז של הצה"ד! שיעורי גדולי התורה וענקי הרוח! - נוער וגיל ההתבגרות
ואם לא נכנסת - לפחות תפיץ הלאה, כמה שאתה יכול! תרבה תורה!
כדאי ללמוד את המשניות בעצמן, ובמיוחד במיוחד עם פירוש קהתי (ההקדמות שלו חשובות). אפשר גם עם פירוש הרמב"ם והרע"ב.
ברמב"ם זה בטח הלכות נערה בתולה והלכות אישות. אולי גם איסורי ביאה.
היי,
מהי ההגדרה לבן אדם דתי?
האם זוהי ההגדרה הנכונה -
אדם שהחליט שהוא מקיים את כל המצוות ומקל לפעמים איפה שאפשר להקל (תפילות במניין וכדומה) אך לא מקל איפה שאי אפשר (כמו שמירת שבת, כשרות וכדומה). אם יש לו "נפילה" במשהו משמעותי אז הוא חוזר בתשובה בצורה הטובה ביותר שהוא יכול. וכל עוד זה מוגדר אצלו כ"נפילה" (כלומר - הוא לא הוציא את המצווה ממניין המצוות) אז זה בסדר במובן מסויים ומבינים שיש לו חולשה / תאווה / יצר לדבר המסויים הזה ו"הכל טוב" באופן כללי.
מלבד שמירת המצוות, זה אדם שמחוייב לשנות את התודעה שלו שתהיה תודעה כמה שיותר "נכונה" לפי הדת היהודית (למשל - להאמין ב-ה', לאהוב את ה', לירוא מ-ה' וכן הלאה).
האם זוהי הגדרה נכונה?
היי,
אשמח מאד אם תענו תשובה קצרה או מפורטת - למה בעצם הלכתם לישיבה או שוקלים ללכת לישיבה אם עדיין לא הלכתם.
האם זה בשביל ללמוד תורה?
האם זה בשביל מידות טובות?
האם זה בשביל "למצוא את עצמכם"?
האם זה בשביל לתקן / לנקות את הנפש?
מהי הסיבה / סיבות העיקריות?
ומי שכבר בישיבה זמן קצר או זמן ארוך - האם הצלחתם להגיע למטרות האלו? האם ההגדרה של המטרות השתנה תוך כדי?
אשמח ממש להבין את זה... תודה רבה...
פשוט לא יכלתי יותר להיות מנותק מהתורה. התעלמתי מתחושת החוסר כמה שנים בעולם הקרייריסטי (לא בכוונה), עד שכבר לא הצלחתי לעצור את עצמי ועזבתי הכל לישיבה. היום כבר אפשר לשלב...
לדעת מה אני רוצה מהחיים שלי.
וגם כל התשובות נכונות...
מומלץ בחום רותח, לעיין בספר "אהבתי תורתך" ליקוט שיחות ומ כתבים מר' אברום שפירא זצ"ל על העניין.
הוא מאוד מאוד נהג להדגיש, שלא רק רב צריך ללמוד בישיבה, לא רק דיין, או ראש ישיבה, או ר"מ. כל יהודי!!
סנדלר צריך להיות תלמיד חכם, הוא היה אומר, רופא צריך להיות ת"ח, מדען צריך להיות ת"ח, רה"מ צריך להיות, איש עסקים צריך להיות, פסיכולוג צריך להיות, כולם צריכים להיות תלמידי חכמים.
וכדי להיות תלמידי חכמים - חובה להיות כמה שנים בישיבה.
א. מגיל די צעיר כבר למדתי תורה יותר ממה שבד"כ ילדים ונערים לומדים, ככה שהיה לי לפחות, טבעי ללמוד בישיבה.
ב. חינוך מהבית - תמיד חונכנו לערך הגבוה של לימוד תורה והחשיבות של זה.
ג. הבנה שלימוד התורה הוא משפיע על כל המציאות, הרצון לעסוק בדבר המהותי בחיים, באידאלים.
זה ממש ממש בקצרה.
האחת - זו חובתנו הפרטית והלאומית, ללמוד את תורת ד' מסיני, להקים ישיבות וללמוד, להגדיל תורה ולהאדירה.
השניה - בעת הזו ובדורות הללו כפל כפליים, זו חובה ודחיפות לאומית מהמדרגה הראשונה, הצורך הכ"כ בולט וברור להקים "גדודים של מאמינים" הוא זועק. לא עת לחשות, וכל אחד שכוחו במותניו חייב לתת כפי כוחו למען ציון ולמען ירושלים.
השלישית - לבנות את עצמי, לבנות אדם יהודי ירא שמיים, לפגוש את תורת ד', לחיות חיי קודש וטהרה, להתקרב אל ד' ולעובדו, והדבר היחיד שיש לנו הוא תורה ועבודה (=מצוות).
אמנם נכון, אנחנו עם ולא דת מנותקת, מטרתנו להקים ממלכה של עובדי ד'.
זה הנלענ"ד.
אך אין מניעה שיבואו חבר'ה גבעונים בגיל של ישיבה קטנה שגם ככה נמצאים בגבעות, אך בחור ישיבה קטנה שרוצה ישיבה רצינית עדיף מקום אחר.
הישיבה זה ישיבה. אך את הישיבה עושים בגבעה שגם בפני עצמה צריכה חיזוק, ולכן כמה שיותר חבר'ה יותר טוב לא משנה באיזה גיל.
כי הוא צריך לבנות את עצמו עם צוות מקצועי ואין לו הרבה משמעת עצמית