שרשור חדש
גידול זקןאנמונימי

זה נכון שיש עניין לגדל אחרי החתונה זקן? יותר מלפני? 

ומה המקור לכך?

 

ועוד שאלה פחות הלכתית,

האם נפוץ שבחורים שמתגלחים יגדלו זקן אחרי החתונה? 

 

תודה רבה!

נראה שים את השרשור הזה בפורום ביהמ"דאני הנני כאינניאחרונה


ארבעת המינים..פשוטלא
מה הדרך הכי טובה לשמור עליהם טריים לכמה שיותר זמן?
לשים את ההדסים והערבות במקררברגועאחרונה


לימודי תואר בחינוך תוך כדי הסדרקדוש1

האם מישהו מכיר את התחום? אני בישיבת הסדר אחרי צבא שיעור ה', עדיין בשל"ת נרשמתי למכללה בדרום הארץ ללימודי חינוך, יום אחד שמעתי מהמשרד שמי שמתחיל תוך כדי של"ת משרד הביטחון מבטל לו את כל המילגות, והמענקי שיחרור, האם זה נכון? איך זה עובד וכו' תודה מראש

נו ב"ה שיש סגר בסוכותסמיילי...

השנה כולם יקימו בהידור את דברי רבי אליעזר: משבח אני את העצלנים שאין יוצאים מבתיהם ברגל..

 

יש בישיבות כבר דיבורים על איך הולכים להתבצע שבושים?שחר אורן


אז תבין יראת ה' ודעת אלוקים תמצאהסנה בעבים
שלמה המלך כותב בספר משלי ש"כי אם לבינה תקרא לתבונה תיתן קולך, אם תבקשה ככסף וכמטמונים תחפשנה - אז תבין יראת ה' ודעת אלוקים תמצא, כי ה' יתן חכמה מפיו דעת ותבונה"

ולכאורה לא כל כך מובן הסדר, הרי אם הסיבה היא שה' נותן את החכמה, אז להפך - צריך יראת ה' כדי להשיג את החכמה, ולא את החכמה כדי להשיג את יראת ה'.

אלא, שאם אדם מכניס את כל כולו בחכמה, אז הוא יבין את המהות שלה, לא פרטים יבשים, אלא הוא יבין "דעת אלוקים", חכמה מהותית עם משמעות
חיול נוב'אין לי רעיון
קיבלתי צו גיוס לנוב' איך אני יכול לוודא שזה חיול ולא גיוס? לא מצאתי מפורש בצו לאף צד..
התאריך הוא 5/11, עוזר לדעת אם כן או לא?
יש פה עוד מישהו עם תאריך כזה ואמור להתחייל?
אין לך את מי לשאול בישיבה?ברגוע
מורכבאין לי רעיוןאחרונה
תכל'ס לא ממש..
בקיצור אני צריך עזרה פה..
מסכת מומלצת ללמוד בסדר בקיאות עם שיעור אnk
אני שיעור ב(החל מהיום) איזה מסכת אתם ממליצים לנו ללמוד (חוץ מתענית, מגילה וברכות)?
תודה רבה
תלוי ברמה...חמדת66

אבל בעקרון כל מסכת קטנה בסדר מועד, כלומר חוץ משבת, עירובין, פסחים ואולי יומא

מסדר מועד -hartkebhdxcrd

יומא, סוכה ומו"ק, השאר יותר קשות.

מה עם תנ"ך ומשנה?ארץ השוקולד
פסק מרן בהלכות תלמוד תורה שילמד שליש-שליש-שליש מהיום של תנ"ך, משנה וגמרא
המשנה ברורה פסק שחובה ללמוד בכל יום תנ"ך, משנה, גמרא והלכה.
אם אתה עדיין מחפש מסכת, כמה שאלות כדי שאוכל למקד:ארץ השוקולד
1. מסכת קלה או קשה?
2. תרצה לסיים אותה בסוף זמן אלול/סוף השנה?
3. אתה נהנה מלימודי אגדה/לומד'עס?
4. מאן דבעי למהוי חסידא יעסוק בנזקים, ומי שרוצה כאילו הקריב קרבן ילמד קדשים.
יחסית קלה,עד אמצע זמן חורףnk
1.יחסית קלה
2.עד אמצע זמן חורף כזה
3.גם וגם
סבבה לגמריארץ השוקולד
אני ממליץ על נדרים/עבודה זרה/ראש השנה.
נדרים?!חמדת66

זה תשעים דף, עם קטעים לא הכי קלים (גם לא קשים, אבל בכל זאת הפלאה)

כןארץ השוקולד
א. הדפים ברובם לא ממש ארוכים.
ב. 90 דף לכמה חודשים זה בערך דף יומי, לא נשמע לי הזוי.
ג. כפי שאמרת הם לא קשים.
ברור שזה הגיוניחמדת66

אני גם סיימתי בזמן קיץ את נדרים, אבל לא כחברותא מהסוג שהוא תיאר.

זאת לא יכולה להיות התלבטות בין ר"ה לנדרים...

זה לא התלבטות בין השניים, הצעתי שני כיוונים אפשרייםארץ השוקולד
אם הוא ברמה גבוהה אז נדרים זה מומלץ ואם הוא ברמה שלוקח לו זמן רב ללמוד גמרא אז ראש השנה מתאים.
מעבר לרמה, זה גם תלוי בזמן שהוא רוצה להשקיע בלימוד בקיאות
נדרים עם המפרש שנקרא רש'י זה לא חלקאניוהוא
והר'ן מסבך את העניינים...
לזמן אלול אולי מסכת מכותיוסי כץ
אולי...
המומלץ זה המסכת של הישיבה.אניוהואאחרונה
הספד על הגרז"נ הערב, בשידור חי.הָיוֹ הָיָה

בתיאום עם המשפחה, תלמידיו של הרב מהארגון קדושת ציון ארגנו את ההספד הערב ככלות השבעה.

 

 
 
 
 
הפיצו הלאה.
בעוד חצי שעה!הָיוֹ הָיָהאחרונה


שאלה לגבי התורה שבעל פהאלגיראי מצרפת
עבר עריכה על ידי אלגיראי מצרפת בתאריך ד' באלול תש"פ 16:04
עבר עריכה על ידי אלגיראי מצרפת בתאריך ד' באלול תש"פ 16:03
עבר עריכה על ידי אלגיראי מצרפת בתאריך ד' באלול תש"פ 16:02
עבר עריכה על ידי אלגיראי מצרפת בתאריך ד' באלול תש"פ 16:01
עבר עריכה על ידי אלגיראי מצרפת בתאריך ד' באלול תש"פ 16:01
עבר עריכה על ידי אלגיראי מצרפת בתאריך ד' באלול תש"פ 16:00

אני ממש לא מתחבר לאמונה שאם אתה צועד ללא כיפה אז בכל צעד וצעד שלך אתה עושה עוון וצובר עוונות, נו זה באמת בא מהתורה שבכתב? מאיפה המציאו את הדבר הזה? ומה עם אישה פסולה לעדות? כי נאמר בתורה "על פי שנים עדים" ולא "על פי שתים עדות" אז נפסול אישה לעדות? אז אם כן באותו האופן אפשר להסיק שלאישה מותר לגנוב, שכן נאמר "לא תגנוב" ולא "לא תגנבי", אלו טיעונים מגוכחים, אני למדתי בישיבות ובבתי ספר דתיים אבל פשוט ההלכות האלו נראות לי ממוצאות, ומה עם רב שאומר שאם השרוול של החולצה של האישה לא מכסה את המרפק אז היא תתגלגל בפרה? מה זה באמת כתוב בזוהר? אני אישית לא מאמין, נראה לי שהגיע הזמן שנצמד לתורה שבכתב יותר ופחות של לתורה שבעל פה שהיא פרי עמלם של רבנים בשר ודם, עצם זה שכל רב מתווכח עם כל רב אחר זה רק מחזק את דעתי שהתורה שבעל פה אינה תורה שנתנה בהר סיני אלא תורת בשר ודם, מה באמת את כל הדיונים בין אביי ורבא או בין רבי יהודה ורבי אלעזר משה הוריד כבר בסיני? קשה לי מאוד להאמין לדבר כזה, נראה שיש בה חלקים שהם ממש תלושים מהתורה שבכתב, זה לא אומר שאין בה דברים חכמים ונכונים אבל זה כן אומר שאם יש בה דברים שנשמעים מנותקים לחלוטין בהכתוב בתורה שבכתב אז כנראה שהם איזו מן המצאה שאינה בהכרח מחייבת, מה אתם אומרים? לפי מה שביררתי באינטרנט ראיתי שהצדוקים בדיוק החזיקו בעמדה הזו וזו הייתה שורש המחלוקת איתם ועם חז״ל, אישית קשה לי מאוד להאמין בח.ר.ט.ו.ת שאני שומע מכל מיני רבנים, זה כבר נראה לי ברור שהם ממציאים, וגם ככה מעולם לא נהגנו במשפחה המורחבת שלי, נראה שמתרחשות הקצנות חזקות בדת ובהלכות, אולי זה קורה גם בגלל שאנחנו במעין כור היתוך של כל העדות ועכשיו עלינו לקבל את מנהגי כל העדות משולבות ביחד כי חזרנו מהגלות? למה שיהדות אלגיריה תנהג כמנהגי יהדות מרוקו או נגיד יהדות תימן, למה הגענו למצב הזה שצריכים להתקפל למנהגי כל העדות? בעדת תימן היה נהוג שהאישה לא תצא בכלל מהבית בעוד שאצלינו האלגירים אין עם זה בעיה, נראה לי שהניסיון לחבר את כולנו לעדה אחת גדולה ולהכפיף אותנו להלכות כל העדות פשוט נכשל בגדול, מה אומרים?

מה??רוצה להשתחרר
לא הבנתי את הטענות המעורבבות האלה..
יש תורה שניתנה בעל פה והיא מפרשת באופן מסויים דווקא את מה שכתוב בתורה שבכתב. מי שלא מאמין בזה, יסיים בדרך כלל הרחק הרחק מעם ישראל.
מה הקושיא על זה? שזה לא נראה לך???
אם אתה רוצה באמת להבין ולא רק להטיל דופי, תלמד הקדמות של הרמבם למשניות ולמשנה תורה.
צדיקדעתן מתחיל

בא ננשום קצת, נרגע.

נעשה רווח בין לבין, נדבר טיפה. כי כשהאדם שממול תוקף ללא עצירה עם המון הנחות שגויות, כדאי קודם לעצור לרגע.

 

תראה, לו היית בא לאקדמיה למשל עם אותן טענות רק מתאמות לשם כנראה שהיו צוחקים עליך. אתה מניח שכולם באקדמיה חסרי שכל, שכל העולם השלם שהאקדמיה הקימה הוקם על ידי כמה פרופסורים שלא יודעים להבדיל בין ימין לשמאל. ומאז ועד היום אף אחד לא חשב בכלל מה הוא עושה שם.

יודע מה ההבדל בין המשל לנמשל? שהאקדמיה קיימת בהערכה גסה כ200 שנה ולא מבוססת יותר מדי, ואילו היהדות קיימת קצת יותר. ה' יתברך נטע בנו קצת שכל, אל תדאג. אם אתה לא מצאת תשובה זה לא אומר שהיא אינה קיימת.

 

אוקיי.

נשמנו? הנחנו ששני הצדדים לא טיפשים? כעת אפשר להתקדם.

אבל בתנאי שאתה רציני. שאתה מחפש תשובות. שלא באת לכאן רק כדי להוכיח כמה אתה לא יודע, אלא כמה אתה רוצה לדעת. אם זה המקום ממנו הגעת, עכשיו הזמן לשאול. אחת אחת.

 

אז. מהי שאלתך הראשונה, כיפה?

אתה טועה לחלוטין בהנחת הבסיס. יהודי שהולך ללא כיפה לא עובר שום עבירה ולא צובר עוונות. חז"ל מעולם לא אמרו את מה שאתה טוען בשמם.

 

מעולה. המשכנו?

מהי שאלתך השניה? מוזמן.

הקדמת הרמבם לי"ד החזקה יכולה לעשות סדרמושיקואחרונה

לפחות איך הכול התחיל.

איך התורה ניתנה

 

אחרי שיש סדר אפשר לדום על להסכים על זה

לכל הצדיקים/ות בבקשה עזרה. משפטים ואמרותהיכונו
הקשורים לחודש תשרי . בבקשה בבקשה דחוף
בבקשה בבקשההיכונואחרונה
רבותי...שמרו ברית קודש!ליאופורד


דור חיזוק וביסוס - זה הדור שלנוסמיילי...

רבותי, הגיע הזמן להתעורר. אני יודע שהכי כיף, אומנם ממש לא הכי קל, אך הכי כיף, זה להיות חלוץ. להרגיש שאתה הראשון, אתה פותח את הדרך, פותח משהו חדש. להיות מי שהולך לפני המחנה, חלוצי הדור. אך בואו נתעורר ונסתכל. ישיבות, ב"ה יש בשפע לא חסר. נכון שצריך שיהיה בכל עיר וכל ישוב איך יש המון בשלב זה ישיבות עם מעט תלמידים שצריך לגדול ההצעה גדול ורב מהביקוש.. שובים? ארצנו הקטנה מלאה בישובים בכל פינה, נכון שיש מקומות כגון הנגב ואזורים מסויימים ביו"ש שעוד לא ישבנו מספיק, אך בעיקרון יש הרבה ישובים., והרבה ישובים צריכים חיזוק, ביסוס, להגדיל, ולפרוץ קדימה. גרעינים תורניים? בכל עיר ועיר יש, רק צריכים חיזוק וביסוס, עוד משפחות.. גבעות? יש בכל פינה, רק צריך חבר'ה שיבואו. עמותות צדקה וחסד? עמותות הצלת התבוללות? עמותתות עזרה לחולים? יש הרבה מאוד, ואלה משוועים לתרומות ולמתנדבים שרק יבואו לעזור.. ארגוני תמיכה נפשית? כנ"ל. מדינה? כבר יש, צריך לשפר ולבסס נכון, אבל יש. מחתרות? יש צה"ל, צריך לשפר ולבסס אבל יש. וכן הרשימה יכולה להמשיך להתארך כאורך הגלות ....

אבל מה? הדברים האלו קיימים, אך צריכים חיזוק וביסוס, צריכים עוד מתנדבים, עוד כאלה שיצתרפו. חלקם במצב מביש.. במדינה צהל וכו... הישיבות, נו אנחנו צריכים בני תורה שישבו וילמדו מבוקר עד ערב חסר לנו בני תורה שיחזקו את הישיבות.

חברים- זה הזמן לפרוץ קדימה! לחזק ולבסס, להגדיל, ובכך להשלים את הפאזל, כדי שיבוא המשיח בע"ה בקרוב.

הכול כבר מוכן את היסודות של הבנין כבר הניחו בכל מקום,

רק אנו,

הדור שלנו,

תפקידנו לבסס את הכול!

תפקידנו לחזק ולהעמיק ולהגדיל ולתקן!

החלוצים הקימו עבדו פעלו. אך, זה הזמן שלנו לחזק ולבסס, ולנטוע שורשים. ובעצם - לעשות את רצון האלוקים.

וחשוב שכל דור צריך להכיר ולדעת את מקומו..

חזקים תהיו!

מה עדיף ללמוד קודם - נצח או תפארת?שדי יער
ואשמח להדרכות ועצות בלימוד מהר״ל.
תודה רבה!
שאל בפורום בית המדרש, יותר פעיל שם העסק...הָיוֹ הָיָהאחרונה


הרב צבי יהודה עייף??אך שמח

סרטון קצרצר שערכתי מתוך שיעור קדום..

תפעילו כתוביות!!!

אך שמחאחרונה


קרא ושנה ושימש ת"ח, זהו ת"ח! ישבה"ז של הצה"ד!! הכנסו!!הָיוֹ הָיָה

הזדמנות נפלאה ללמוד במרוכז מרבים מגדולי התורה וענקי הרוח, להרבות תורה, אמונה וחכמה. לשמש ת"ח ולגדול בתורה ועבודה. לנצל את הימים הללו לעליה תורנית והתרוממות.

מוזמנים כולם להכנס,

להרבות תורה! ישבה"ז של הצה"ד! שיעורי גדולי התורה וענקי הרוח! - נוער וגיל ההתבגרות

 

ואם לא נכנסת - לפחות תפיץ הלאה, כמה שאתה יכול! תרבה תורה!

מסכת כתובותשדי יער
איזה הלכות ברמב״ם רלוונטיים למסכת כתובות? אני מעוניין ללמוד כהקדמה לשנה הבאה בע״ה.
ואשמח לדעת גם על ספרי עזר בפרט ואיך להתכונן לקראתה.
לא למדתי. אבל רעיון כללי לכל מסכת בש"ס.אלון מצוי

כדאי ללמוד את המשניות בעצמן, ובמיוחד במיוחד עם פירוש קהתי (ההקדמות שלו חשובות). אפשר גם עם פירוש הרמב"ם והרע"ב.

 

ברמב"ם זה בטח הלכות נערה בתולה והלכות אישות. אולי גם איסורי ביאה.

הכי חשוב, תלמד את המסכת במשנהארץ השוקולדאחרונה
ואם תוכל גם ללמוד את הפרשיות הרלוונטיות מהתורה וללמוד את כל סדר נשים משניות זה יהיה מקסים.

יותר חשוב מללמוד את הרמב"ם לקראת, האמוראים הכירו את הפסוקים והמשנה, לא את דברי הראשונים

מהי ההגדרה לבן אדם דתי?יונייונייוני

היי,

 

מהי ההגדרה לבן אדם דתי?

 

האם זוהי ההגדרה הנכונה - 

 

אדם שהחליט שהוא מקיים את כל המצוות ומקל לפעמים איפה שאפשר להקל (תפילות במניין וכדומה) אך לא מקל איפה שאי אפשר (כמו שמירת שבת, כשרות וכדומה). אם יש לו "נפילה" במשהו משמעותי אז הוא חוזר בתשובה בצורה הטובה ביותר שהוא יכול. וכל עוד זה מוגדר אצלו כ"נפילה" (כלומר - הוא לא הוציא את המצווה ממניין המצוות) אז זה בסדר במובן מסויים ומבינים שיש לו חולשה / תאווה / יצר לדבר המסויים הזה ו"הכל טוב" באופן כללי.

מלבד שמירת המצוות, זה אדם שמחוייב לשנות את התודעה שלו שתהיה תודעה כמה שיותר "נכונה" לפי הדת היהודית (למשל - להאמין ב-ה', לאהוב את ה', לירוא מ-ה' וכן הלאה).

 

האם זוהי הגדרה נכונה?

לכאורה אדם שירא את ד' ומקיים את מצוותיו ושב בתשובה כל הזמן.אלון מצוי


יש יופי בשאלה מצד אחדארץ השוקולד
מצד שני, למה חשוב להגדיר?

בעיקרון אני חושב שאדם דתי אדם המרגיש מחויב למצוות של הקב"ה ומנסה לקיים אותם.
אולידעתן מתחילאחרונה
יהודי שמשתדל לחפש ולעשות את רצון ה' בעולם.
למה הלכתם לישיבה?יונייונייוני

היי,

אשמח מאד אם תענו תשובה קצרה או מפורטת - למה בעצם הלכתם לישיבה או שוקלים ללכת לישיבה אם עדיין לא הלכתם.

האם זה בשביל ללמוד תורה?

האם זה בשביל מידות טובות?

האם זה בשביל "למצוא את עצמכם"?

האם זה בשביל לתקן / לנקות את הנפש? 

מהי הסיבה / סיבות העיקריות? 

ומי שכבר בישיבה זמן קצר או זמן ארוך - האם הצלחתם להגיע למטרות האלו? האם ההגדרה של המטרות השתנה תוך כדי?

אשמח ממש להבין את זה... תודה רבה...

כל התשובות נכונותנוגע, לא נוגע
אני אישית הלכתי די כי כולם הלכו. ואז גיליתי את כל הדברים שציינת
שאלה יפה והתשובה לרוב מורכבת.צע
אנסה לענות.
רציתי ללמוד פעם אחת תורה בצורה רצינית. כשיש לי את כל הזמן ללמוד. ולא בנוסף גם סניף ובגרויות.
רציתי להתמלא בתורה להיפגש עם לימוד הגמרא בעיון. ועם לימודי אמונה מעמיקים.
לפגוש תלמידי חכמים שאקבל מהם תורה ומידות.
ואהיה איתם בקשר גם אחרי הישיבה.
להיות באווירה של עובדי ה' חבר'ה שרוצים להתקדם ביראת שמיים בתפילה באהבת תורה באידיאלים..


אני מתאר לעצמי שיש גם כאלה שהלכו לחפש את עצמם(וזה לא פחות חשוב ממה שכתבתי.. אבל לא חושב שככה אני הרגשתי.. פשוט הייתה לי השתוקקות ללמוד.. אולי כי בישיבה התיכונית לא למדתי כמעט גמרא ונמאס לי מהבגרוית)

על מידות טובות לא יודע אם חשבתי. אבל ברור שאפשר ממש לנצל את השהות בישיבה לעבודה על מדות טובות.. והיכרות מעמיקה עם עצמך..

מורכב להשיב עוד יותר על כמה עמדתי במשימה..
אבל מאוד הגיוני שהמטרות משתנות בישיבה..
דוגמא קלאסית.
אדם נכנס עם שאיפה לדעת תוס' וראשונים.

(שזה ממש חשוב..)

אבל אחרי שנתיים הוא מרגיש שיותר דחוף לו לבנטת בישיבה יציבות בעבודת ה' ושמחה גם אם זה יבוא על חשבון הקדשת שעות ללימוד הראשונים..

מקווה שהייתי ברור.. תצליח בע"ה!!!!
אצלי הסיבה הייתה מורכבת, אבל בגדול:פלונפון מירוסלב

פשוט לא יכלתי יותר להיות מנותק מהתורה. התעלמתי מתחושת החוסר כמה שנים בעולם הקרייריסטי (לא בכוונה), עד שכבר לא הצלחתי לעצור את עצמי ועזבתי הכל לישיבה. היום כבר אפשר לשלב...

כדי ללמוד תורהבינייש פתוח
סיבהדוד שמלה
כרגע בשיעור ב אכתוב את הסיבות שלי
בתור שמיניסט המשכתי בישיבה בעיקר בגלל הרצון הפרטי ללימוד תורה וגם בגלל שהחברים הולכים איתי וכי עוד לא מרגיש שבא לי להתגייס
מאז הסיבות שנשארתי השתנו וכיום בעיקר בגלל הרצון ללמוד מספיק גם אמונה וגם גמרא וגם הלכה כדי לדעת שלא אוותר על אורח החיים שלי בגלל קשיים שיהיו בדרך בגלל החשיבות הן העצמית והן עהור עם ישראל ככלל. אם אוותר על אורח חיים דתי יהיה חבל גם עבורי וגם עבור השליחות שלי (גם אם עכשיו לא יודע מהי). עוד סיבה וחברה לא לזלזל בה בשביל עם ישראל! עם ישראל זקוק ללומדי תורה אפילו יותר משצריך צבא. ברור שאני מתכוון להתגייס אבל עיקר המסלול לשנים הקרובות מתמקד בתרומה גם עכשווחת בלימוד שלי וגם להמשך החיים שלי.
לסיכום אני יגיד שאם אתה באמת רוצה לתרום ולחיות עם אידיאלים ובכללי לחיות את החיים שלך ברצינות אתה מחוייב לעבור בישיבה
שאלה נהדרתישי א
שאלה נפלאה, לי אישית ברור שהמטרות משתנות בעולם הישיבה כל הזמן ואופקים רוחניים חדשים אמורים להיחשף אחרי עמל תורה ולימודי אמונה בצורה מלאה, אבל אולי העניין הוא שפשוט יש כאן חיים אחרים, מחשבות, רגשות, שאיפות וכמיהות שונות ששייכים לאדם שחי את העולם הרוחני ועולה בו מחיל אל חיל, צביון חדש של חיים שאף חי את החיים הטבעיים והפשוטים בצורה נעלה יותר, "כי הם חיינו.."
להפוך לבן תורהיהודי עם דעה
כל החיים למדנו שיש תרי''ג מצוות, אבל כולנו יודעים שאנחנו לא מקיימים אותם כמו שצריך ועד הסוף..
לרוב זה סתם מחוסר ידע, לפעמים כי אנחנו לא מבינים את החשיבות וכמובן לפעמים אין לנו כח..
בישיבה אתה מבין את המשמעות של חיי תורה, שאין מקום לחפיפנקיות ואתה לומד איך הופכים את החיים שלך לכאלה
"כי הם חיינו ואורך ימינו", זה רצון ה'.אוא"ר
אמנם לצערי זה לא במודעות אבל לפחות זה בידיעה.
בשביל ללמוד תורה ולדעת פחות או יותר את ההלכות הרלוונטיות אליארץ השוקולד
כי אין בור ירא חטא.

אני חושב שהצלחתי פחות או יותר ועל הדרך רכשתי חברים טובים שזה גם מאוד משמעותי במבט לאחור
בשבילמה זה כיסא?

לדעת מה אני רוצה מהחיים שלי.

כי אסור להיות עמאר'ץ!!!!הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך ה' באב תש"פ 20:58

וגם כל התשובות נכונות...

 

 

 

מומלץ בחום רותח, לעיין בספר "אהבתי תורתך" ליקוט שיחות ומ כתבים מר' אברום שפירא זצ"ל על העניין.

הוא מאוד מאוד נהג להדגיש, שלא רק רב צריך ללמוד בישיבה, לא רק דיין, או ראש ישיבה, או ר"מ. כל יהודי!!

סנדלר צריך להיות תלמיד חכם, הוא היה אומר, רופא צריך להיות ת"ח, מדען צריך להיות ת"ח, רה"מ צריך להיות, איש עסקים צריך להיות, פסיכולוג צריך להיות, כולם צריכים להיות תלמידי חכמים.

וכדי להיות תלמידי חכמים - חובה להיות כמה שנים בישיבה.

כמה נקודותhartkebhdxcrd

א. מגיל די צעיר כבר למדתי תורה יותר ממה שבד"כ ילדים ונערים לומדים, ככה שהיה לי לפחות,  טבעי ללמוד בישיבה.

 

ב. חינוך מהבית - תמיד חונכנו לערך הגבוה של לימוד תורה והחשיבות של זה.

 

ג. הבנה שלימוד התורה הוא משפיע על כל המציאות, הרצון לעסוק בדבר המהותי בחיים, באידאלים.

 

זה ממש ממש בקצרה.

למה הלכתיהארי סמית'
עבר עריכה על ידי הארי סמית' בתאריך כ"א בשבט תשפ"ב 09:20
לווחי
מכמה סיבות ובכמה מישורים.אלון מצויאחרונה

האחת - זו חובתנו הפרטית והלאומית, ללמוד את תורת ד' מסיני, להקים ישיבות וללמוד, להגדיל תורה ולהאדירה.

 

השניה - בעת הזו ובדורות הללו כפל כפליים, זו חובה ודחיפות לאומית מהמדרגה הראשונה, הצורך הכ"כ בולט וברור להקים "גדודים של מאמינים" הוא זועק. לא עת לחשות, וכל אחד שכוחו במותניו חייב לתת כפי כוחו למען ציון ולמען ירושלים.

 

השלישית - לבנות את עצמי, לבנות אדם יהודי ירא שמיים, לפגוש את תורת ד', לחיות חיי קודש וטהרה, להתקרב אל ד' ולעובדו, והדבר היחיד שיש לנו הוא תורה ועבודה (=מצוות). 

אמנם נכון, אנחנו עם ולא דת מנותקת, מטרתנו להקים ממלכה של עובדי ד'. 

 

זה הנלענ"ד.

ישיבת מעלה אלישע שבגבעהמעלה אלישע.
גבעת מעלה אלישע ע"ש אלישע הנביא 

בי אב עולים לשטח ומכשירים את המקום

בא' אלול תפתח שם ישיבה וישולבו גבעה וישיבה

ישיבה רשמית עם דחיות גיוס בע"ה!!!!

(אם יהיה מספיק נרשמים)

בעיקרון גבוההמעלה אלישע.

אך אין מניעה שיבואו חבר'ה גבעונים בגיל של ישיבה קטנה שגם ככה נמצאים בגבעות, אך בחור ישיבה קטנה שרוצה ישיבה רצינית עדיף מקום אחר.

 

קיצור זה לא תהיה ישיבה רצינית?נער גבעות


זה לא מה שאמרתימעלה אלישע.

הישיבה זה ישיבה. אך את הישיבה עושים בגבעה שגם בפני עצמה צריכה חיזוק, ולכן כמה שיותר חבר'ה יותר טוב לא משנה באיזה גיל.

כתבת שבחור ישב"ק שרוצה ישיבה רצינית עדיף מקום אחר..נער גבעות


לבחור ישיבה קטנה כןמעלה אלישע.

כי הוא צריך לבנות את עצמו עם צוות מקצועי ואין לו הרבה משמעת עצמית

הבנתינער גבעותאחרונה


הישיבה בשיתוף עם אנשים מתנועת נחלהמעלה אלישע.


מישו פה מישיבת מצפה רמון?צבע לחיים