בטח יהיו מליון פרסומים בשבת על התנועות(בדפים,עלונים,רחובות...)
אז לא להסס...
תנסו לקמבן משהו
בטח יהיו מליון פרסומים בשבת על התנועות(בדפים,עלונים,רחובות...)
אז לא להסס...
תנסו לקמבן משהו
עדיף שיוציאו משהו כמו הקומיקס... 
בתוך חודש ארגון...
* אני עזבתי את התנועה בנתיים*
הישועה
בכותרות
אבל אני עייף!!
למה לא אמרת?
טוב, אני חוזר לסניף..

אם אתה רוצה אתה מוזמן לכאן. כל החבר'ה מהישיבה שלך נמצאים.
בסיעתא דשמייא!
]

ספרו איך היה לכם..
אני צריך צ'ופר לכניכים לסוף החודש..
הבאתי להם חטיף קוקוס ורוד כזה וכתבתי-
"חוץ מהוקוס פוקוס לא מצאתי חרוז לקוקוס,
אז בקיצור- את תוחית!!!"
הן ממש נהנו...
בס"ד
כתוב 'לילה לבן' ורואים ילד צבוע בגואש והוא אומר - 'עאלק לבן'... 
בהצלחה!
סתם סתם!
ניצנים - חכו תראו, זאת רק ההתחלה..
ניצנים
(כאלה עוד לא )
נראו בארץ
וזה מאאד חשוב לקדם ת'תנועה!! מאד מאד!! אז שיהיה שיקול כבד ולא סתם מתוך ברירת מחדל.
אני אבוא בעז"ה. ונראה לי שאני לא מכירה אותך, אז תזכי להכיר אנשים חדשים.. כמוני 
בעזהי"ת
באמת שזה הכי חשוב בעולם; ומוזמנת לדבר על זה באישי.
גם על ה'להכיר דברים חדשים'.. 
[עוד לא מילאתי טפסים!!]
באמת שבתור קומונרית השנה אני יכולה להגיד לך שזה ה-דבר להרים סניף בתוך התנועה שלנו..
בע"ה אגיע למיונים בכ"ה כסלו [בתאריך השני לא אגיע..] אז אולי תוכלי לראות אותי גם.
וחוצמיזה, יש מסר"שים.
תבואי 
*נעמה*קיבלתן כבר את המכתבים המגניבים שאומרים לכם מה להכין?
|מתרגש|
של אריאל בתיבת דואר?
מיונים, שנה טובה, בוגרת יקרה, קומונרית יקרה.. 
כפרה על התנועה הזאת.
בס"ד
משו בסגנון.. למישו יש??
אתם יודעים, בעקבות שבת ארגון.. [
]
מחפשת סיפורים לא ארוכים על הרב קוק..
בעזהי"ת
רק 4 ההודעות הראשונות מכילות סיפורים, מעולים, והמון.
בהמשך יש ביזוי ת"ח וכבוד תורה, הזהרו!
(אני בספק אם ראוי לפרסם בכלל את הקישור כאן)
יש ספר נפלא שנקרא "מלאכים כבני אדם", ששם מסופר על תולדות הרב, ויש גם המון סיפורים.
בעזהי"ת
מתנצלת; העתקתי מהנ"ל את הסיפורים בלבד וצירפתי כקובץ וורד.
עוד משהו: השבוע כתב מו"ר על 'מסע הרבנים אל המושבות', על ההתייחסות של הרב זצ"ל לכל הנעשה שם.
אפשר לקרוא בעיתון בשבע ברביבים, ואפשר גם כאן:
מהדורה חדשה של הספר על מסע הרבנים בתרע"ד לחיזוק הדת במושבות * המהדיר הרב עמיהוד לוין שליט"א, תלמיד חכם גדול וגם בקיא גדול בתולדות היישוב * השמחה על התפתחות היישוב, והצער על ההתרחקות מתורה ומצוות * השפעתם השלילית של המורים החילונים והניסיון למצוא תקציב למורים יראי שמיים * החלטות הוועד בחדרה בעקבות הביקור * העברת הבימה בבית הכנסת של זכרון יעקב למקומה הנכון * ויכוח על תרומות ומעשרות ביבניאל * החלוצים החילונים בפוריה מקבלים על עצמם כשרות ושבת
לפני מספר חודשים יצא לאור מחדש הספר 'אלה מסעי' (ע"י קרן רא"ם), ובו תיאור מסע הרבנים שנערך בחורף תרע"ד לחיזוק ענייני הדת במושבות החדשות בשומרון ובגליל. בראש המשלחת עמד מרן הרב קוק זצ"ל, שהיה אז כבן ארבעים ותשע ושימש כרבה של יפו והמושבות, ועמו השתתפו מספר רבנים חשובים, ובראשם הרב יוסף חיים זוננפלד (שהיה מבוגר מהרב קוק בשש עשרה שנה).
המושבות הוותיקות הוקמו על ידי אנשים דתיים ומסורתיים, והמושבות הצעירות על ידי חילוניים. אולם רוח הזמן והשפעת המורים הצעירים קלקלה את האווירה המסורתית גם במושבות הוותיקות. הרבנים יצאו למסע כדי לחזק את שמירת השבת, החינוך התורני וכל שאר ענייני הדת, תוך התמקדות בהפרשת תרומות ומעשרות.
תיאור המסע נכתב על ידי הרב הורוויץ, שהיה אחד ממשתתפי המסע ומארגניו, אולם הוא נכתב מזווית מבטו, ללא תיאור המצב הכללי של המושבות ומידת ההשפעה שהותיר ביקור הרבנים עליהן. הרב עמיהוד לוין שליט"א, ראש כולל בנתניה וראש מכון 'אורייתא', שידיו רב לו בסוגיות הש"ס בבקיאות ובחריפות, והוא בקיא גדול גם בתולדות היישוב בארץ, עמד מטעם מכון 'אורייתא' על הוצאת הספר מחדש. המהדורה החדשה מלווה במבוא, הערות, תמונות והרחבות שנותנות תמונה היסטורית מלאה על מצב המושבות באותם הימים ועל מידת ההשפעה של מסע הרבנים. מעטים הספרים שמאגדים הבנה תורנית עם דייקנות היסטורית וגיאוגרפית ברמה שכזו.
לכבוד לי לציין שהרב עמיהוד לוין הוא קרוב משפחתי, שכן אביו הרב הגאון משה לוין זצ"ל, רבה של נתניה, הוא דודו של אבי מורי שליט"א. כאשר הסבא של הרב לוין, שהוא סבא רבא שלי, הרב אליהו אפשטיין זצ"ל, עלה לארץ והלך אצל הרב קוק זצ"ל, הציע לו הראי"ה שני מקומות של רבנות – ברמת גן או בבלפוריה שבעמק יזרעאל. והסבא, שחפץ להיות שותף בבניין הארץ, בחר ללכת לבלפוריה. שם כנראה השורשים להוצאת הספר הנפלא הזה.
כפי שמובא בספר, את ההקדמה לחוברת המסע או לפחות את רובה כתב הראי"ה: "כשאנו מביטים על המושבות הפורחות, על הערים המתרחבות, על הפרוורים ההולכים ומשתכללים בארץ ישראל, ואנו קוראים את דברי הנביא (יחזקאל לו): "כה אמר ה'…. והושבתי את הערים ונבנו החרבות והארץ הנשמה תעבד… היינו אז כחולמים… ושואלים אנו את עצמנו: הכן הוא? היתכן להיות שאנחנו הננו כבר הדור הרואה בעיניו את התחלת קיום ייעודי הנבואה?… ומדי תעלינה מחשבות כאלה על לבבנו הננו מרגישים בקרבנו גדולה פנימית, נחת רוח נהדר…" אולם מנגד כאשר מביטים בכל החסרונות, בהתרחקות מאור התורה והמצוות, כמעט נדמה לנו שכל החזון התחיה המרהיב את הלב, כאילו נמוג הוא ומתנדף כעשן לעינינו חלילה… אמנם אנו בטוחים בחסדי צור ישראל האומר לציון תבנה, שהמחלות הללו מחלות עוברות הן, וכוח החיים הפנימיים אשר בנשמת ישראל… יתגבר על כל אלה הליקויים… אלא שאנו נקראים לסייע ככל יכולתנו, לצאת לעזרת ה' בגיבורים, לבקר במושבות, לעודד את הרוח, להכניס טל חיי קודש בעצמות היישוב… לרומם את חיי היהדות הנאמנה, לקרוא בקול גדול את קריאת השלום והאחדות אשר בין היישוב הישן והחדש…".
בכל המקומות דרש הרב קוק ועוד רבנים בפני החלוצים. דבריהם פעלו על השומעים ועוררו רצון להתחזק בתורה ומצוות ובשמירת שבת. סדרי הפרשת תרומות ומעשרות תוקנו, וענייני דת נוספים מצאו את פתרונם. אולם בעיית החינוך שדרשה טיפול שורש לא נפתרה.
למרות שכבר עברו תשעים ושמונה שנים, נדמה שאותם שני קווים נמשכים עד היום. משנה לשנה ההתפעלות מיישוב הארץ גוברת. בעת קיום המסע, בשנת תרע"ד, מנה הישוב היהודי בארץ ישראל כ-85 אלף יהודים (רק 12% מכלל האוכלוסיה). החלק הארי התגורר ביישובים העירוניים, בעיקר בירושלים, וכ-12 אלף יהודים ישבו בארבעים ושבע נקודות ההתיישבות החדשות שקמו במשך כשלושים שנה – מאז ראשית העלייה הראשונה בשנת תרמ"ב. כיום מתגוררים בארץ ישראל למעלה מפי ששים יהודים – כששה מיליון. לאחר כשלושים שנות התיישבות, היישוב היהודי ביהודה ושומרון מונה קרוב לשלוש מאות וחמישים אלף. המושבה הגדולה אז היתה זכרון יעקב, שכשלושים שנה אחר הקמתה מנתה כ-870 נפש (כדי לסבר את האוזן, ביישוב הר ברכה שבגב ההר גרים כיום קרוב לאלף וחמש מאות נפשות).
מנגד, גם הצער על הריחוק מתורה ומצוות נוקב וממוגג את הלב. עם זאת,כמו אז, מתברר שחלק גדול מהריחוק נובע מכך שלא נפגשים. וכאשר נפגשים, מתברר בדרך כלל שיש רצון עמוק משני הצדדים לקירוב לבבות, והחילונים מעוניינים להתקשר יותר לתורה ומצוות.
כמעט בכל מקום שבו ביקרו הרבנים התלוננו התושבים הוותיקים על המורים שמדיחים את ילדיהם מדרך התורה והמצוות. מורים אלו היו מתוקצבים בתחילה על ידי פקידי הברון ולאחר מכן על ידי חברת יק"א, ואורגנו על ידי "מרכז המורים". כל הגופים הללו היו בעלי אופי לאומי חילוני. קשיי הפרנסה של החקלאים לא אפשרו להם לשכור מורים שמתאימים לרוחם. מרן הרב קוק קיווה שעל ידי תנועת 'אגודת ישראל', שקמה שנה קודם לכן, יימצאו תקציבים להחזקת מורים יראי שמים בכל המושבות. זו היתה אחת הסיבות לנסיעתו לכינוס הראשון של 'אגודת ישראל' בסוף שנת תרע"ד בפרנפקפורט. אולם מלחמת העולם הראשונה שפרצה אז הפרה את כל התוכניות. בכל זאת, עוד לפני כן הושג על ידי הרב הורוויץ, נציג הוועד מאמסטרדם, מימון זמני לששה מורים שנשלחו לשש מושבות. על המורה ר' משה פרוש שנשלח ליבניאל מסופר שעשה חיל, עד שכמעט לא נשאר ילד בבית הספר החילוני.
בכל המקומות דרש הרב קוק ועוד רבנים בפני החלוצים, בכל המקומות דבריהם פעלו והותירו רושם, אבל את מצב החינוך שנשלט על ידי גורמים חילוניים היה קשה לתקן, בהיותו תלוי במשאבים כספיים מרובים.
בשולי הדברים יש לציין שבפועל תקציבים רבים הגיעו לארץ על ידי תורמים דתיים, אבל רובם ככולם הלכו להחזקת היישוב הישן, עד שלא נמצאו תקציבים להחזקת מורים דתיים במושבות השומרון והגליל.
בחדרה חיו אז כארבע מאות וחמישים יהודים, בצפון המושבה התגוררה קבוצה של עולים מתימן. התרשמות הרבנים כפי שסיכם הרב הורוויץ: "לומדים בערבוביא. הלימוד הדתי וחינוכו לקוי לגמרי… בא לפנינו נער בן י"ב מתלמידי בית הספר ונשתוממנו… החומש זר לו לגמרי ולא ראהו מעולם. אמנם לומד הוא ישעיהו ויחזקאל מספרי הנביאים, ואפשר כבר לשער איזה טעם טועם ילד שלא ראה את החומש… מחינוך של חובת תפילה אינם יודעים כל עיקר… המצב של הצעירים פרוע…"
"תימני אחד מחברי הוועד התימני מתאונן בפתקא שהוא מוסר לרבנים, שאין לא תורה ולא תפילה, לא מורה דעה ומבין שמועה".
בעקבות הביקור כתב להם הרב קוק מכתב ובו ביקורת על דברים הצריכים תיקון (אגרות ראיה ח"ב תרכא). בעקבות המכתב התאסף הוועד, ובסיכום הישיבה הובעה תרעומת על אלה שהוציאו את דיבתם בפני הרב קוק, ומנגד הוסכם שצריך להתחזק בהפרשת תרומות ומעשרות והובעה התנגדות לחילולי שבת בפרהסיא. הוסכם לקדם את בניית המקווה לשכונת התימנים המרוחקת. בנוגע לשכירת מלמד, קבעו שהדבר יהיה תלוי בהשגת תקציב. היו מחברי הוועד שכבר הסכימו באותה אספה להתחייב על תשלום סכומים שונים, ולבסוף הוסכם להקים ועדה שתנסה לראות אם יש פתרון תקציבי.
זכרון יעקב היתה המושבה הגדולה ביותר, ומצאו שם שבית הספר מעורב, המורים חילוניים, והשפעות זרות גורמות להתרחקות מהדת. הדבר בא לידי ביטוי בכך שאפילו בבית הכנסת קבעו פקידי הברון את הבימה בסמוך לארון הקודש, כמנהג הרפורמים.
באספה עם הוועד אמר הרב קוק שצריך "לעשות תיקון גדול בבית הספר, להפריד בין הכיתות שילמדו התלמידים לחוד והתלמידות לחוד…" היו מורים שהתווכחו על כך, ובסופו של דבר הוועד קיבל את הדרישה באופן עקרוני, אולם החליט למסור את סידור העניין לוועידת בית הספר.
עוד מסר הרב קוק את פסק הרבנים שחובה להעמיד את הבימה במרכז בית הכנסת. גם על זה היו שהתווכחו וטענו שכל זה אינו אלא מנהג. אבל הרב קוק השיב שאין כאן מקום להבחין בין דין למנהג, בכל אופן שינוי זה מבטא "טמיעה ועקירת היהדות". בסופו של דבר הוועד הסכים שיעבירו את השאלה לאספה הכללית תוך שהם יתמכו בדרישת הרבנים.
אחת המעלות המרכזיות שבמהדורת הרב לוין, שהוא מרחיב את היריעה ומספר מה היה לפני כן והיאך הדברים הסתיימו. באותה שבת שבה שבתו הרבנים בזכרון יעקב העבירו באופן זמני את הבימה למרכז בית הכנסת, שכן הרבנים התנו בכך את הסכמתם לבוא לבית הכנסת, אך לאחר מכן החזירו אותה למקומה הראשון. לאחר שכינוס האספה שבה היו אמורים להחליט באופן סופי היכן תעמוד הבימה התעכב, אזרו עוז שניים מהחברים, שברו את בסיס הבימה והעבירו אותה למרכז בית הכנסת. משנודע הדבר הוחלט בוועד המושבה להטיל על השניים קנס כבד, מפני "שמעשה זה נגד כל התקנות של הועד… ויכול לגרום דמורליזציה והרס לעבודה וסדרי עבודת הוועד". אולם חברים רבים התקוממו על העונש, ואמרו שהשניים הללו ייצגו במעשיהם תושבים רבים שעודדו אותם לכך. ואחד טען שהרבנים אמרו "שחייבים לשבור את הבימה, לכן היה הגבאי כאילו מוסמך לעשות זאת". לבסוף הוחלט ברוב קולות לפטור אותם מתשלום הקנס, ומקום הבימה נשאר במרכז בית הכנסת כדרישת הרבנים.
סיפר רבי בן ציון ידלר, אחד ממשתתפי המסע, בספרו 'בטוב ירושלים': "זכורני שהיה שם במושבה אחד מן החדשים (מודרנים) שבאמצע דרשתו של הרב קוק התריס בדברים כנגד הפרשת תרומות ומעשרות, וזעק 'במקומנו לא יהיה כדבר הזה!' וכעס הרב קוק מדבריו מאוד, והטיח בו דברים קשים, עד שהרב זוננפלד הרגיע את הרב קוק ואמר לו: 'עוד יראה הרב שאיש זה יחזור בתשובה וייתן בעצמו את פירותיו לעשר". וסיפר הרב ידלר שכך היה, ולימים אותו איש היה מסייע בידו בהפרשת תרומות ומעשרות. והיה שם איש פשוט שקם ואמר, אם על הדגל האדום אנחנו מוכנים כאן למסור את הנפש, כאשר עדיין לא צמחו ממנו פירות כלל, על אחת כמה וכמה שעל הפרשת תרומות ומעשרות שהוא ישן נושן מימי יהושע בן נון, שכבש את הארץ, ועל שמירת שבת מימות משה רבנו, שאנחנו צריכים למסור את הנפש. ובדברים הללו נחה דעתו של הרב קוק.
בפוריה חיו אז כשישים חלוצים צעירים חילונים, מחללי שבת ואוכלי טריפות. בכל זאת, כששמעו שהרבנים שובתים ביבניאל, שלחו שני צעירים להזמין את הרבנים אליהם. אולם כיוון שפוריה היתה מחוץ לתחום שבת לא רצה הרב קוק להשיב להם תשובה בשבת (כדי שלא ישובו למקומם תוך חילול שבת), ואמר להם שאם ימתינו עד צאת השבת יחזיר להם תשובה. במוצאי שבת סוכם שיבואו אליהם למחרת לפנות ערב.
בספר מובאות כמה עדויות על הביקור בפוריה שהותיר רשמים עזים בקרב החלוצים, שעד אז חשו ריחוק גדול מרבנים ומתורה ומצוות. הרב קוק דרש לפניהם בענייני תורה ויישוב הארץ, ועל הצורך לקשור קשר נפשי רוחני בין הרב הזקן מירושלים, הרב זוננפלד, ועד הפועל הצעיר ביותר. הפועלים ענו על כך בקריאות הידד ומחיאות כפיים. מתוך התלהבות החלו לרקוד יחד, כאשר מפרק לפרק הרב קוק דרש להם מענייני תשובה, שמירת שבת, אכילת כשר וכו'.
לימים סיפר זאב הורביץ חבר קיבוץ גבע: "את התמונה הזו כל חיי אזכור. הרב קוק, איש גבוה יפה תואר עם כובע גבוה… ראה שיש שומר אחד עם עבאיה ואמר לו בא נתחלף, אני אקח את 'האיצטלא דרבנן' שלך ואתה תקח את שלי. החבר'ה היו אז בשמחה. בסוף אמר הרב: כשם שאני לבשתי את שלכם ואתם את שלי באופן חיצוני, כך צריך להיות גם בלב".
חברה אחרת סיפרה על התרוממות הרוח, ובתוך כך הדגישה "רק בחורים רקדו שם, בנות לא העזו". בסופו של המפגש קיבלו על עצמם החלוצים להכשיר את המטבח ולא לחלל יותר שבת בפרהסיא.
מדריכות/מדריכים יקרות/ים gbck630(21 תגובות)
אני פונה אליכן בתור אחת שלא, לא נכנסה להדרכה מסיבות כאלו או אחרות.
הייתי היום בכל התסי"ם וההצגות ובאמת שהיה יפה ומרשים.
אבל אתן יודעות מה הציק לי ועדיין מציק לי?
אתן.
החברות שלי.
גדלתי איתכן מגיל 0 ,אני מכירה אתכן מאז שאני זוכרת את עצמי
אבל אתן, אתן בטוחות שאתן מכירות אותי?
נכון שאני לא מדריכה כמוכן, נכון שאני חושבת שאפשר להיות אידיליאסט בלי להדריך (אולי אתן לא אבל זה ממש לא משנה)
אבל אני בנאדם ואני עדיין לא אויר ככל שידוע לי.
יש שני דברים החודש שהציקו לי ואני אתיחס אליהם למרות שאחרים אולי חווים את זה אחרת.
העלון, העלון שמוציאים לחודש ארגון.
הייתי חלק מהצוות שכתב אותו אבל כנראה שאתן לא הרגשתן את זה.
אני לא צריכה כבוד או הערכה היה עדיף לי להישאר אנונימית אבל אני גם לא רוצה שתרגישו שאתן מעלי.
הוצאתן אותי אפילו בלי לדעת מתוככן, הודיתן לי כאילו הייתי סתם מישהי שעזרה, כאילו אתן עשיתן הכל ואני רק "עזרתי" הרי המערכת לא מודים לה אף פעם אז למה לי הודיתן? כי שאר המערכת הן מדריכות?.
כתבתן דברים בלי בכלל שאדע.
והדבר השני- היום אחרי ההצגה ויודעות מה? אפילו לפני, אחרי המפקד, באמת שהתרשמתי הייתן תותחיות שפיציות וכל מה שתרצו אבל אותי שכחתן.
באתי אליכן אחרי ההצגה לומר שבאמת היה יפה והרגשתי שאתן לא "שמות" עלי.
אני יודעת אתן עסוקות, יש לכן חניכות, ואני באמת מעריכה את עבודתכן עד שזה מגיע למצב שאני מרגישה שאתן מתנשאות מעלי.
אני יודעת אולי זה לא נכון אבל זאת ההרגשה שאתן משדרות ובגלל זה אני כותבת לכן את זה.
ההרגשה שאתן נותנות היא רעה.
אתן מוציאות אותי מהכלל, לפעמים אני מרגישה ממש תקועה כאילו מה אני עושה פה? הן יסתדרו יפה בלעדי.
כל מיני דברים שאתן אומרות לבד ואפילו לא מקשיבות למה שיש לי לומר.
רק רציתי להגיד לכן- אנחנו בני אדם אנחנו טועים אבל זה כבר נמאס! די! נכון שאתן עושות עבודת קודש אבל זה לא אומר שאני לא! זה לא אומר שאני פחות מכן.....
ולצערי זה מה שנתנו לי להרגיש.
גם אתן וגם היישוב וגם כל מי שהיה מסביב.
אתן יכולות לתאר איזו הרגשה זה ללכת לבד בשקט בלי אף אחד לידך ללכת להצגות?
או לעמוד כמו מפגרת ולבהות בכן?
אני יודעת.
אני יודעת את זה כי אתן בכלל לא שמתן לב אלי וזה לא שלא ראיתן אני יודעת שראיתן אבל משום מה אף אחת מכן אפילו לא אמרה שלום.
אני כבר לא יכולה להמשיך ככה, גם אתן, גם היישוב, אפילו בבית ספר.
בכל מקום שומעים כמה אתן נהדרות כמה אידיאליסטיות, כמה אתן בנות טובות......
אני לא צריכה שיגידו עלי שאני טובה, זה ממש לא העניין
אבל גם לא שיתנהגו אלי בזלזול ולא יתיחסו אלי כי "מי את? את לא מדריכה אנחנו יותר טובות ממך".
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
בטח אתם שואלים למה אני רושמת את זה פה?
אני לא שלחתי את המכתב הזה מעולם ולמען האמת כתבתי אותו הרגע.
חברות שלי גם לא יראו אותו לעולם.
אבל אני רוצה לפנות למרדיכים ולמדריכות היקרים שכן יראו אותו,
אני לא מכירה אתכן ואני לא מכירה את חבריכם
אבל אני יודעת שבטוח יש עוד שיכולים להזדהות איתי.
אתם עושים עבודת קודש באמת!
אני מעריכה אתכם על הכל!
אבל זאת עבודת קודש שלי היא לא מתאימה
אז מה? זה אומר שאתם יותר טובים?.
מהמכתב הזה לא יצא שום דבר טוב בשבילי כי אף אחת מחברותי לא תראה אותו.
אבל אולי אתם, המדריכים שפה, תסתכלו סביבכם ותבדקו האם חבריכם מרגישים ככה?
האם אתם לפעמים מתעלמים או חושבים על מישהו שהוא לא שווה כי הוא לא מדריך?
אפילו בתת מודע, גם אם זה לא במודע, תבדקו את עצמכם.
החברות שלי הן בנות מקסימות באמת, אבלכנראה שהן לא מספיק מתבוננות .
אני מתחננת לפניכם אל תעשו את זה גם אתם לחבריכם!
(אני יודעת שיכולות להיות תגובות של "מה את רוצה? הן מדריכות, עסוקות" וכו' אני ממש מבקשת ההודעה הזאת באה כפריקה! מי שרוצה להגיב את זה אני מתחננת אל תגיב!)
זה מופנה לבנים ובנות כאחד.
מזל שכל החברות שלי יצאו מההדרכה!!!
בסיייעתא דשמיא
קודם כל בואו נוריד את הקטע הריגשי של "כולם נכנסו ואני בחוץ",כי אנחנו מדברים ברמה העקרונית של איך הסניף
יתפקד הכי טוב ולא נשאיר בחוץ את מי שהכי פחות ייעלב נכון?
עכשיו,הקב"ה ברא בכל אחד כוחות מסוימים שטבועים בו,ותפקידי כרכז חבב לגרום לכך שהוא יוציא את המירב של הכוחות שלו.ומה לעשות?לא כולם בנויים להדרכה.אז נכניס אותו בכל זאת?
אני לא מחפש מדריכים ששבועיים אחרי שעזבו כבר אפחד לא זוכר שהיה פה פעם יצור כזה,
אני מחפש מדריכים שישאירו חותם על החניכים שלהם ועל הסניף כולו!
אז תפקידך בטכני,אני אגלה את האמת?עולם הרבה יותר קשה,מסובך ומגעיל.
ובנוסף השטח הזה הוא מוגבל מכל מיני סיבות ואי אפשר לתת לחבבניק לנהל את הסניף ביום יום.
אז מה כן?
בואי,תעשי עם עצמך משו,אל תהיי זנב של וועדת מוצ"ש חוד"א.קחי את התחום שלך ותרימי אותו!
את אוהב ללכת למד"א?תתנדבי שם-אבל דרך הסניף!
לסרוג כיפות?(אנערף מה בנות מוצאות בזה...)תסרגי ותמכרי בזול והרווח לילדים חולים,
האידיאלים שאנחנו מאמינים בהם לא מתמצים בחינוך,אלא בעיקר בעשייה שנעשת דרך הסניף.
*ובקטע של הפירגון-ימי שמחפש שכל הזמן ירדפו אחריו ויודו לו-לעולם לא ימצא אתזה,
אתה תעשה את המקסימום שאתה יכול-הערכה תבוא כבר לבד...
בצלב"א
נציג רכזי ח"בב תחום בנים![]()
בעזהי"ת
רק רציתי להבהיר טיפה מה לא נכנס אלינו לפורום:
לשון הרע- בין אם זה על אדם יחיד, בין אם זה על סניף, בין אם זה על תנועה זו או אחרת ובין עם זה על ההנהלה הארצית.
מורלים- לא על סניף, לא על שבט, לא לאיש יחיד.
זילזול- לא באנשים, לא בסניפים, לא בדעות, לא בתנועות, וגם- ממש לא- בהנהלה ובפרוייקטים שהיא מרימה.
נא לדבר, בכל מקרה, בשפה ובטון דיבור שיכבד אותכם ויתאים לרוח התנועה ולרוח התורה!!
ומה כן נכנס לפורום, בשמחה?
הגיגים קשורים, פעולות, דיונים, התייעצויות מחיי הסניף, צ'ופרים, עזרה לאנשים, שאלות טכניות, וכל הבא ליד 
זהוו, שנתקדם כמה שיותר, הפורום והתנועה וכולנו 
מי שיש לו בעיה עם אי-אלו עריכות וכו', מוזמן לפנות באישי בלבד.
מוריה-פלספנית.
פלספניתאחרונהאני לא אומרת שצריך להתפאדח, אני שונאת להתפאדח בגלל זה ומשתדלת שלא, אבל מה לעשות, יש כאלה שבמקומות מסויימים יש איזשהו זלזול מסויים באריאל, אז אם זאת גאוות יחידה- אחלה, ואם לא- חבל... בשביל מה להפריד עוד בין התנועות?
זה פשוט נוראי... אני פשוט מתבייש ממה שרשום שם...
אם הקומיקס הזה מייצג את האידיאולגיה של התנועה אני לא רוצה להיות חלק ממנה...!
מה עובר על אנשים בהנהלה?!
-סתם-באתר יש הסברים...שרייברחוץ מזה שהשגעון בסוף יעבור להם...
זה קורא לכולם...
אם אתם מסכימים עם הגישה שהוצגה שם.
[וגם- איך בדיוק הוא הגיע עד החור שלי?.. מה המטרה של ההפצה הארצית הזאת?]
מזתומרת מסכימים עם הגישה? זאת הגישה של התנועה. אם אנחנו בתנועה, אז זו הגישה שלנו. ישמצב שהיא הוצגה בצורה קצת גבוהה ונראית מתנשית. אולי באמת יש מקם לשיפור. אבל עם הרעיון הכללי אנחנו מסכימים. ומי שלא- אז שיברר לעצמו מחדש למה הוא נמצא בתנועה הזאת.
[הגיע במיוחד לחור שלך בשביל שתבואי למיונים
]
אבל היו שם כמה דברים קטנים כאלה.. ואליהם התכוונתי.
נגיד, את גם מסכימה שריבוי תנועות זה אידיאל?
[אני לא מביעה דעה, אני באמת רוצה לדעת- סתם מעניין אותי.]
[כמובן, כמובן.
]
אז כן. אם תנועה אחת לא נותנת מענה לחלק מהציבור, אין שום סיבה שלחלק הזה לא תהיה תנועה.
צריך להבין שריבוי תנועות אין פירושו פירוד. דווקא זה, נותן לכל אחד להתקדם בצורה הכי טובה ובדרך שלו.
אם באמת היה אכפת לנו אחד מהשני, היינו מבינים שלתת לאדם לחיות ולהתחנך לפי הדרך שמתאימה לו זה שיא האחדות שיכולה להיות!
כי אף אחד לא ציווה עלינו להראות אותו דבר. אנחנו יכולים להיות מאוחדים אבל לאו דווקא אחידים. וברגע שנדע להכיל כל אחד את דעתו של חברו, מבחינתי זאת האחדות האידיאלית.
וגם א-נ-ח-נ-ו האריאלניקים צריכים להפנים את זה, לא רק את/ם.
אם תשאלי אותי, לגמרי אידיאלי מבחינתי
.
כי תנועה אחת לא יכולה להכיל את כולם. אבל זה האידיאל?
סתם כי זה לא מה ששמעתי מאריאלניקיות שיצא לי לדבר איתן על זה - ולכן תהיתי.
אבל אולי אני פשוט מכירה את האריאלניקים הלא-נכונים. 
חכי, נמצא את זה..
וחוצמזה את לא היחידה, אל תתלהבי. 
ו.. אין לך יותר מידי הסטוריה איתי בשביל להוכיח שלא
|מגלה סודות|
עדיין כל אחד יעבוד את ה' בדרך הייחודית והנוחה לו.
וגם אם לדוג' לא יהיו ברסלבים- יהיו כאלה שיעבדו את ה' דרך שמחה והתבודדות.
ברור שהעלון היה כתוב ב"שפה גבוהה" קצת יותר מידי, אבל -
התנועה באה בעלון הזה להפיץ את הערכים של התנועה.
תמיד מדריכים מתברברים מה הערכים מה פה מה שם..
הנה, עלון נחמד-קומיקס, כדי לא להירדם, שבא ומסביר מה הערכים של התנועה.
נכון, בתור משיכת חניכים - זה לא משפיע הכי הכי, נכון - כשיפיצו את זה בגיוס חניכים - ספק אם זה ישפיע על חניכים שתכננו לא לבוא..
על ההורים סיכוי הרבה יותר גודל.
גם אם לא כל המדריכים בתנועה מסכימים בדעות[אתה יודע שאנחנו לא מסכימים בהכול ;)] זה ערכי התנועה.
להתפלפל על זה, מוזמן בכיף
אל תסתכל על העניין הפרטי, הקטן, שאנחנו לכאורה כ"מתחנפים", אלא באופן כללי- פשוט נפלא!
תפרגנו..
אסתר400שכל אריאלניק\ית ממוצע\ת אוהבים להתלונן על כל דבר טוב שההנהלה עושה ופשוט נהנים לשנוא את התנועה וההנהלה..יאללה-מספיק!!! אנחנו אחלה תנועה ובואו נהיה גאים בזה ולא נתבייש בזה!! וברגע שנכבד את עצמנו ואת התנועה שלנו, אנשים אחרים יכבדו אותנו ואת התנועה המהממת שלנו..(:
ו..קומיקס מטורף ומהמם!!!
אריאל-קדימה ליותר!!!
*נעמה*אמ"ש, כל מילה בסלע.
אני אישית אמרתי למשה גוטסמן שזה לא ישיג את מטרתו ולא יגייס חניכים
כנראה שאתה לא מכיר מספיק קומקסים של חרדים
אהבתי...
דחפו שם פסוקים רק כדי שלא יזרקו אותו לפח סתם ככה... חחח....
ואני מסכים עם יש דופק?? קומיקס גרוע!
|בייני"שים תיכוניסטים|
אהבתי
-אשמח לשמוע את ההמשך..
בהצלחה בחיפושים!
בסיעתא דשמייא!!
]

עם הקודם הייתה בעייה....הנה זה בא...
הכל....!!
רעיונות לקירות, גלופות... שירים או ריקודים.....
לטובת כולם...
ספרו איך היה... שפכו ת'לב אם צריך....
חודש מטורף ביותר שיהיה.....!!! ב"הצלחה!!
ממש ממש דחוף. אם יש רעיונות מגניבים, אפשר גם בפלאפון למי שיש ת'מספר. תודה רבה!
לא עלו לי רעיונות. אבל אנחנו עושים- "רק האיתן שורד"
אצלנו זה מצחיק, ומין מסורת כזאת של בדיחות פנימיות. אולי זה יתאים גם לכם.. ב"הצלחה!
צכה עזרה..מוריה(!)השבת אני שליחה בשבת אירגון..
ואני צכה עזרה ממשכם- לצ'ופר לחבריא א'
בנושא: ראית הטוב.
כל דבר שקשור, איך שהו.. שמתקשר.. זה מעולה ממש!
תודה רבה!!
ושבת שלום 
ולחניכה שמציקים לה לא בא לבוא לסניף(מן הסתם...)??
איך אפשר לתפל בזה? זה משגע!!!
תלויי בגיל החניכות בקשר בניהן וכו'..
אבל בכללי. אולי את יכולה לשבת לדבר עם שתיהן. או ביחד. או כל אחת לחוד..
לראות אולי מה הסיבה להצקה.
אולי זה סיפור גדול שהתחיל במקום אחר לגמרי.
אולי את יכולה לעזור.
להביא את החניכה בכח לא יעזור. אבל אולי לנסות לברר מה שורש הבעיה יעזור לפתור את התסמינים החיצוניים...
טוב מאיתנו,וגם הם ישמחו לשאלה כזאת
או בבית שלה, או סתם בגינה, או בפיצה.
ולדבר איתה...
לי ב"ה זה עבד.
לא כל סניף שקם במרכז הארץ מחייב שפ"ת יקימו אותו
רוצה להיות מדריך?