שרשור חדש
שבוע ארגון משותף לכול התנועות...שרייבר

בטח יהיו מליון פרסומים בשבת על התנועות(בדפים,עלונים,רחובות...)

אז לא להסס...

תנסו לקמבן משהו

במצב הרוח ועולם קטן כותבים השבת רק על בנ"ע.אפילוהחניך החתיך...

עדיף שיוציאו משהו כמו הקומיקס...

מוחה אריאל בנים רק עוד שבועיים!!!alezish
התכוונתי שזה היה שבוע-שבכול תנועות הנוער הוא נחשבשרייבר

בתוך חודש ארגון...

נו נו תעשו משהו שאריאל יהיו בכותרות...לפרוש כנפיים

* אני עזבתי את התנועה בנתיים*

בעז"ה אריאל יהיה השבת בעולם קטן,מצב הרוח,ממעינישרייבר

הישועה

בכותרות

יישר כח!!!לפרוש כנפיים
גם ב"שבת בפתח" על אריאל כפ"גשרייבראחרונה
עבר עריכה על ידי שרייבר בתאריך י"ז כסלו תשע"ב 12:23
לילה לבן.tomerittal

אבל אני עייף!! 

אני שם..צחקן
באמת?tomerittal

למה לא אמרת? 

טוב, אני חוזר לסניף..

בראשלצצחקן
כן. הבנתי..tomerittalאחרונה

אם אתה רוצה אתה מוזמן לכאן. כל החבר'ה מהישיבה שלך נמצאים.

"וואי, איזה שפיץ אתה!! פשוט תותח!!"מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!


[הפעם יש גרסת ביינישי"ם - פה ]

מכיר את זה שחבר שלך בא ונותן לך מחמאה, ואתה כזה: 'לא.. מה פתאום, אני בכלל לא כזה, פשוט רק עכשיו יצא לי לעשות את זה..'?
מכירה את זה שחברה שלך אומרת לך: 'וואו, אחותי, איזה יפה השיער שלך היום.. פצצה!', 
ואת אומרת לה: 'מה? איכס. לזה את קוראת יפה?'...
---

מן הסתם לכולנו יצא לפחות פעם אחת בחיים שהחמיאו לנו, ואנחנו הכחשנו את זה.
למה בעצם אנחנו עושים את זה?
כי בד"כ מי שאומר רק 'תודה' על המחמאה ולא מכחיש את זה - נחשב לשיא ה'חש'. היום אנחנו רגילים לא לומר על עצמנו שומדבר טוב, כדי שלא יחשבו שאנחנו 'חשים', או במילה אחרת - מתגאים.

אז בעצם מכאן נובע שאדם שנחשב לעניו בחברה שלנו - זה אדם כזה חסר עמוד שדרה, שלא מאמין בעצמו, וחושב שהוא לא טוב בכלום.
אבל רגע, זה נראלכם באמת האידיאל להיות אדם כזה חלש, שלא באמת מעירך את עצמו?
אז זהו שלא.
אדם שעניו באמת, זה אדם שיודע שב"ה יש הרבה דברים שהוא טוב בהם, א-ב-ל - ופה מגיע אבל ענק - את הכל ה' נתן לו, אין לו שומדבר בזכות עצמו. 
ז'תומרת שכן, יכול להיות שאתה מנגן ממש יפה, ואתה לא צריך להכחיש את זה כל פעם שאומרים לך את זה - אבל אתה צריך תמיד לזכור שה' הוא זה שנתן לך את הכישרון הזה כדי שתוכל להשפיע טוב בעולם, זה חלק מהשליחות שלך פה בעולם.
וכן, אם את טובה במתמטיקה את צריכה לנצל את הכישרון שה' נתן לך - ולא לומר שאת לא טובה בזה, כי ככה את לא תעזרי לאף אחד - לא לך, ולא לעולם.


בפרשת השבוע (פרשת וישלח) - יעקב אומר:
"קטנתי מכל החסדים ומכל האמת אשר עשית את עבדך"

בעצם יעקב אומר פה שוואלה, הוא קטן. לא באמת מגיע לו להצליח.
אבל כרגע ראינו שאדם עניו באמת זה אדם שיודע שיש דברים שהוא טוב בהם, ולא מכחיש את זה. 
אז איך זה מסתדר?!

אז זהו, שאנחנו יודעים שה' נתן לנו תכונות מסוימות וכישורים מסוימים - והכל בא רק ממנו.
אז פה בעצם יעקב מראה לנו את הענווה האמיתית -
מבחינת עצמנו - לא מגיע לנו כלום, כי אנחנו לא באמת טובים.
אבל רק בזכות מה שה' נותן לנו - אנחנו מצליחים ב"ה.
אז בעצם ה' עושה איתנו חסד ענק  בזה שהוא בכלל מביא לנו את התכונות והכישורים שיש לנו, כי באותה מידה הוא יכול גם לא לתת לנו אותם.
ולכן, יעקב מרגיש כ"כ קטן מבחינת ה', כי ה' נתן לו (וגם לכל אחד מאיתנו) כ"כ הרבה. וכל מה שהוא נותן לנו הוא נותן לנו סתם ככה, בחינם.
וואו. תחשבו איזה טוב ה'.

אז לסיכום,
ענווה אמיתית זה לדעת שב"ה יש לי כישרונות - אבל הם לא הגיעו לי בזכות עצמי, אלא רק בזכות ה'.
ולכן - אנחנו צריכים להרגיש ממש התבטלות כלפי ה', כי הוא נותן לנו כ"כ הרבה.

שנזכה, בעז"ה! 
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!

איזה מבאס שנגמר חודש אירגון!!!היה פשוט מטורף!חתלתולה

ספרו איך היה לכם..

לא נגמר לנו עדיין..<יוני>

אני צריך צ'ופר לכניכים לסוף החודש..

אני עשיתי להם כזה:כנרית על הגג=)

הבאתי להם חטיף קוקוס ורוד כזה וכתבתי-

 

"חוץ מהוקוס פוקוס לא מצאתי חרוז לקוקוס,

אז בקיצור- את תוחית!!!"

 

הן ממש נהנו...

צ'ופר - סוף חודש ארגון!אליקאליק

בס"ד

כתוב 'לילה לבן' ורואים ילד צבוע בגואש והוא אומר - 'עאלק לבן'...

בהצלחה!

או שפשוט מציירים תימני....כנרית על הגג=)אחרונה

סתם סתם!

חולצהאנונימי (פותח)

אני חייב דחוף רעיון לחולצה לשבט ניצנים!!!

...אחת העם...אחרונה

ניצנים - חכו תראו, זאת רק ההתחלה..


ניצנים

(כאלה עוד לא )

נראו בארץ

קומונה-מי הולכת להגיע למיונים? מתלבטת...אנונימי (פותח)

אני מתלבטת אם להגיע למיונים, מי מגיעה?

תכלס מצד אחד בא לי להכיר דברים חדשים ומצד שני יאני חושבת שאנחנו צריכות לקדם את התנועה..

לכי. אין לך מה להפסיד.*נעמה*

וזה מאאד חשוב לקדם ת'תנועה!! מאד מאד!! אז שיהיה שיקול כבד ולא סתם מתוך ברירת מחדל.

 

אני אבוא בעז"ה. ונראה לי שאני לא מכירה אותך, אז תזכי להכיר אנשים חדשים.. כמוני

 

הולך להיות שווה...שרייבר
כוולם.פלספנית

בעזהי"ת


באמת שזה הכי חשוב בעולם; ומוזמנת לדבר על זה באישי. 


גם על ה'להכיר דברים חדשים'..

בע"ה אני.פגזניקית גאה!
עבר עריכה על ידי פגזניקית גאה! בתאריך ט' כסלו תשע"ב 00:30

[עוד לא מילאתי טפסים!!]

באמת שבתור קומונרית השנה אני יכולה להגיד לך שזה ה-דבר להרים סניף בתוך התנועה שלנו..


בע"ה אגיע למיונים בכ"ה כסלו [בתאריך השני לא אגיע..] אז אולי תוכלי לראות אותי גם.

וחוצמיזה, יש מסר"שים.


תבואי

גמאני בכ"ה!! נפגש *נעמה*

קיבלתן כבר את המכתבים המגניבים שאומרים לכם מה להכין?

 

|מתרגש|

אמ, אולי ואני כבר לא עוקבת אחרי כל המעטפות עם הסמלפגזניקית גאה!אחרונה

של אריאל בתיבת דואר?

מיונים, שנה טובה, בוגרת יקרה, קומונרית יקרה..


כפרה על התנועה הזאת.

אני צריכה רעיונות לפעולה על השוליים בחברה דחוף!הודיה200
עבר עריכה על ידי הודיה200 בתאריך י' כסלו תשע"ב 11:27

בס"ד


משו בסגנון.. למישו יש??


יש כאן מישהו?אלירז אביגד


אתם יודעים, בעקבות שבת ארגון.. []

מחפשת סיפורים לא ארוכים על הרב קוק..

לאחר חיפושים, מצאתי ב"ה-פלספנית
עבר עריכה על ידי פלספנית בתאריך ו' כסלו תשע"ב 11:39

בעזהי"ת



20111202113936.doc


הצלחה!

שימו לב!פלספנית

בעזהי"ת


רק 4 ההודעות הראשונות מכילות סיפורים, מעולים, והמון.


בהמשך יש ביזוי ת"ח וכבוד תורה, הזהרו!

ה' ישמור...tomerittal

(אני בספק אם ראוי לפרסם בכלל את הקישור כאן)


יש ספר נפלא שנקרא "מלאכים כבני אדם", ששם מסופר על תולדות הרב, ויש גם המון סיפורים.

צודק.פלספנית

בעזהי"ת


מתנצלת; העתקתי מהנ"ל את הסיפורים בלבד וצירפתי כקובץ וורד. 

ישר כח!tomerittalאחרונה

עוד משהו: השבוע כתב מו"ר על 'מסע הרבנים אל המושבות', על ההתייחסות של הרב זצ"ל לכל הנעשה שם. 

אפשר לקרוא בעיתון בשבע ברביבים, ואפשר גם כאן: 


http://revivim.yhb.org.il/2011/12/%D7%9E%D7%A1%D7%A2-%D7%94%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%AA%D7%95%D7%A6%D7%90%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%95/

מסע הרבנים ותוצאותיו


מהדורה חדשה של הספר על מסע הרבנים בתרע"ד לחיזוק הדת במושבות * המהדיר הרב עמיהוד לוין שליט"א, תלמיד חכם גדול וגם בקיא גדול בתולדות היישוב * השמחה על התפתחות היישוב, והצער על ההתרחקות מתורה ומצוות * השפעתם השלילית של המורים החילונים והניסיון למצוא תקציב למורים יראי שמיים * החלטות הוועד בחדרה בעקבות הביקור * העברת הבימה בבית הכנסת של זכרון יעקב למקומה הנכון * ויכוח על תרומות ומעשרות ביבניאל * החלוצים החילונים בפוריה מקבלים על עצמם כשרות ושבת

'אלה מסעי' על מסע הרבנים למושבות

לפני מספר חודשים יצא לאור מחדש הספר 'אלה מסעי' (ע"י קרן רא"ם), ובו תיאור מסע הרבנים שנערך בחורף תרע"ד לחיזוק ענייני הדת במושבות החדשות בשומרון ובגליל. בראש המשלחת עמד מרן הרב קוק זצ"ל, שהיה אז כבן ארבעים ותשע ושימש כרבה של יפו והמושבות, ועמו השתתפו מספר רבנים חשובים, ובראשם הרב יוסף חיים זוננפלד (שהיה מבוגר מהרב קוק בשש עשרה שנה).

המושבות הוותיקות הוקמו על ידי אנשים דתיים ומסורתיים, והמושבות הצעירות על ידי חילוניים. אולם רוח הזמן והשפעת המורים הצעירים קלקלה את האווירה המסורתית גם במושבות הוותיקות. הרבנים יצאו למסע כדי לחזק את שמירת השבת, החינוך התורני וכל שאר ענייני הדת, תוך התמקדות בהפרשת תרומות ומעשרות.

תיאור המסע נכתב על ידי הרב הורוויץ, שהיה אחד ממשתתפי המסע ומארגניו, אולם הוא נכתב מזווית מבטו, ללא תיאור המצב הכללי של המושבות ומידת ההשפעה שהותיר ביקור הרבנים עליהן. הרב עמיהוד לוין שליט"א, ראש כולל בנתניה וראש מכון 'אורייתא', שידיו רב לו בסוגיות הש"ס בבקיאות ובחריפות, והוא בקיא גדול גם בתולדות היישוב בארץ, עמד מטעם מכון 'אורייתא' על הוצאת הספר מחדש. המהדורה החדשה מלווה במבוא, הערות, תמונות והרחבות שנותנות תמונה היסטורית מלאה על מצב המושבות באותם הימים ועל מידת ההשפעה של מסע הרבנים. מעטים הספרים שמאגדים הבנה תורנית עם דייקנות היסטורית וגיאוגרפית ברמה שכזו.

לכבוד לי לציין שהרב עמיהוד לוין הוא קרוב משפחתי, שכן אביו הרב הגאון משה לוין זצ"ל, רבה של נתניה, הוא דודו של אבי מורי שליט"א. כאשר הסבא של הרב לוין, שהוא סבא רבא שלי, הרב אליהו אפשטיין זצ"ל, עלה לארץ והלך אצל הרב קוק זצ"ל, הציע לו הראי"ה שני מקומות של רבנות – ברמת גן או בבלפוריה שבעמק יזרעאל. והסבא, שחפץ להיות שותף בבניין הארץ, בחר ללכת לבלפוריה. שם כנראה השורשים להוצאת הספר הנפלא הזה.

מטרת המסע

כפי שמובא בספר, את ההקדמה לחוברת המסע או לפחות את רובה כתב הראי"ה: "כשאנו מביטים על המושבות הפורחות, על הערים המתרחבות, על הפרוורים ההולכים ומשתכללים בארץ ישראל, ואנו קוראים את דברי הנביא (יחזקאל לו): "כה אמר ה'…. והושבתי את הערים ונבנו החרבות והארץ הנשמה תעבד… היינו אז כחולמים… ושואלים אנו את עצמנו: הכן הוא? היתכן להיות שאנחנו הננו כבר הדור הרואה בעיניו את התחלת קיום ייעודי הנבואה?… ומדי תעלינה מחשבות כאלה על לבבנו הננו מרגישים בקרבנו גדולה פנימית, נחת רוח נהדר…" אולם מנגד כאשר מביטים בכל החסרונות, בהתרחקות מאור התורה והמצוות, כמעט נדמה לנו שכל החזון התחיה המרהיב את הלב, כאילו נמוג הוא ומתנדף כעשן לעינינו חלילה… אמנם אנו בטוחים בחסדי צור ישראל האומר לציון תבנה, שהמחלות הללו מחלות עוברות הן, וכוח החיים הפנימיים אשר בנשמת ישראל… יתגבר על כל אלה הליקויים… אלא שאנו נקראים לסייע ככל יכולתנו, לצאת לעזרת ה' בגיבורים, לבקר במושבות, לעודד את הרוח, להכניס טל חיי קודש בעצמות היישוב… לרומם את חיי היהדות הנאמנה, לקרוא בקול גדול את קריאת השלום והאחדות אשר בין היישוב הישן והחדש…".

בכל המקומות דרש הרב קוק ועוד רבנים בפני החלוצים. דבריהם פעלו על השומעים ועוררו רצון להתחזק בתורה ומצוות ובשמירת שבת. סדרי הפרשת תרומות ומעשרות תוקנו, וענייני דת נוספים מצאו את פתרונם. אולם בעיית החינוך שדרשה טיפול שורש לא נפתרה.

אז והיום

למרות שכבר עברו תשעים ושמונה שנים, נדמה שאותם שני קווים נמשכים עד היום. משנה לשנה ההתפעלות מיישוב הארץ גוברת. בעת קיום המסע, בשנת תרע"ד, מנה הישוב היהודי בארץ ישראל כ-85 אלף יהודים (רק 12% מכלל האוכלוסיה). החלק הארי התגורר ביישובים העירוניים, בעיקר בירושלים, וכ-12 אלף יהודים ישבו בארבעים ושבע נקודות ההתיישבות החדשות שקמו במשך כשלושים שנה – מאז ראשית העלייה הראשונה בשנת תרמ"ב. כיום מתגוררים בארץ ישראל למעלה מפי ששים יהודים – כששה מיליון. לאחר כשלושים שנות התיישבות, היישוב היהודי ביהודה ושומרון מונה קרוב לשלוש מאות וחמישים אלף. המושבה הגדולה אז היתה זכרון יעקב, שכשלושים שנה אחר הקמתה מנתה כ-870 נפש (כדי לסבר את האוזן, ביישוב הר ברכה שבגב ההר גרים כיום קרוב לאלף וחמש מאות נפשות).

מנגד, גם הצער על הריחוק מתורה ומצוות נוקב וממוגג את הלב. עם זאת,כמו אז, מתברר שחלק גדול מהריחוק נובע מכך שלא נפגשים. וכאשר נפגשים, מתברר בדרך כלל שיש רצון עמוק משני הצדדים לקירוב לבבות, והחילונים מעוניינים להתקשר יותר לתורה ומצוות.

מסקנות המסע – בעיית החינוך

כמעט בכל מקום שבו ביקרו הרבנים התלוננו התושבים הוותיקים על המורים שמדיחים את ילדיהם מדרך התורה והמצוות. מורים אלו היו מתוקצבים בתחילה על ידי פקידי הברון ולאחר מכן על ידי חברת יק"א, ואורגנו על ידי "מרכז המורים". כל הגופים הללו היו בעלי אופי לאומי חילוני. קשיי הפרנסה של החקלאים לא אפשרו להם לשכור מורים שמתאימים לרוחם. מרן הרב קוק קיווה שעל ידי תנועת 'אגודת ישראל', שקמה שנה קודם לכן, יימצאו תקציבים להחזקת מורים יראי שמים בכל המושבות. זו היתה אחת הסיבות לנסיעתו לכינוס הראשון של 'אגודת ישראל' בסוף שנת תרע"ד בפרנפקפורט. אולם מלחמת העולם הראשונה שפרצה אז הפרה את כל התוכניות. בכל זאת, עוד לפני כן הושג על ידי הרב הורוויץ, נציג הוועד מאמסטרדם, מימון זמני לששה מורים שנשלחו לשש מושבות. על המורה ר' משה פרוש שנשלח ליבניאל מסופר שעשה חיל, עד שכמעט לא נשאר ילד בבית הספר החילוני.

בכל המקומות דרש הרב קוק ועוד רבנים בפני החלוצים, בכל המקומות דבריהם פעלו והותירו רושם, אבל את מצב החינוך שנשלט על ידי גורמים חילוניים היה קשה לתקן, בהיותו תלוי במשאבים כספיים מרובים.

בשולי הדברים יש לציין שבפועל תקציבים רבים הגיעו לארץ על ידי תורמים דתיים, אבל רובם ככולם הלכו להחזקת היישוב הישן, עד שלא נמצאו תקציבים להחזקת מורים דתיים במושבות השומרון והגליל.

נזכיר מעט מהעובדות המתוארות בספר.

חדרה

בחדרה חיו אז כארבע מאות וחמישים יהודים, בצפון המושבה התגוררה קבוצה של עולים מתימן. התרשמות הרבנים כפי שסיכם הרב הורוויץ: "לומדים בערבוביא. הלימוד הדתי וחינוכו לקוי לגמרי… בא לפנינו נער בן י"ב מתלמידי בית הספר ונשתוממנו… החומש זר לו לגמרי ולא ראהו מעולם. אמנם לומד הוא ישעיהו ויחזקאל מספרי הנביאים, ואפשר כבר לשער איזה טעם טועם ילד שלא ראה את החומש… מחינוך של חובת תפילה אינם יודעים כל עיקר… המצב של הצעירים פרוע…"

"תימני אחד מחברי הוועד התימני מתאונן בפתקא שהוא מוסר לרבנים, שאין לא תורה ולא תפילה, לא מורה דעה ומבין שמועה".

בעקבות הביקור כתב להם הרב קוק מכתב ובו ביקורת על דברים הצריכים תיקון (אגרות ראיה ח"ב תרכא). בעקבות המכתב התאסף הוועד, ובסיכום הישיבה הובעה תרעומת על אלה שהוציאו את דיבתם בפני הרב קוק, ומנגד הוסכם שצריך להתחזק בהפרשת תרומות ומעשרות והובעה התנגדות לחילולי שבת בפרהסיא. הוסכם לקדם את בניית המקווה לשכונת התימנים המרוחקת. בנוגע לשכירת מלמד, קבעו שהדבר יהיה תלוי בהשגת תקציב. היו מחברי הוועד שכבר הסכימו באותה אספה להתחייב על תשלום סכומים שונים, ולבסוף הוסכם להקים ועדה שתנסה לראות אם יש פתרון תקציבי.

זכרון יעקב

זכרון יעקב היתה המושבה הגדולה ביותר, ומצאו שם שבית הספר מעורב, המורים חילוניים, והשפעות זרות גורמות להתרחקות מהדת. הדבר בא לידי ביטוי בכך שאפילו בבית הכנסת קבעו פקידי הברון את הבימה בסמוך לארון הקודש, כמנהג הרפורמים.

באספה עם הוועד אמר הרב קוק שצריך "לעשות תיקון גדול בבית הספר, להפריד בין הכיתות שילמדו התלמידים לחוד והתלמידות לחוד…" היו מורים שהתווכחו על כך, ובסופו של דבר הוועד קיבל את הדרישה באופן עקרוני, אולם החליט למסור את סידור העניין לוועידת בית הספר.

עוד מסר הרב קוק את פסק הרבנים שחובה להעמיד את הבימה במרכז בית הכנסת. גם על זה היו שהתווכחו וטענו שכל זה אינו אלא מנהג. אבל הרב קוק השיב שאין כאן מקום להבחין בין דין למנהג, בכל אופן שינוי זה מבטא "טמיעה ועקירת היהדות". בסופו של דבר הוועד הסכים שיעבירו את השאלה לאספה הכללית תוך שהם יתמכו בדרישת הרבנים.

סופה של הבימה

אחת המעלות המרכזיות שבמהדורת הרב לוין, שהוא מרחיב את היריעה ומספר מה היה לפני כן והיאך הדברים הסתיימו. באותה שבת שבה שבתו הרבנים בזכרון יעקב העבירו באופן זמני את הבימה למרכז בית הכנסת, שכן הרבנים התנו בכך את הסכמתם לבוא לבית הכנסת, אך לאחר מכן החזירו אותה למקומה הראשון. לאחר שכינוס האספה שבה היו אמורים להחליט באופן סופי היכן תעמוד הבימה התעכב, אזרו עוז שניים מהחברים, שברו את בסיס הבימה והעבירו אותה למרכז בית הכנסת. משנודע הדבר הוחלט בוועד המושבה להטיל על השניים קנס כבד, מפני "שמעשה זה נגד כל התקנות של הועד… ויכול לגרום דמורליזציה והרס לעבודה וסדרי עבודת הוועד". אולם חברים רבים התקוממו על העונש, ואמרו שהשניים הללו ייצגו במעשיהם תושבים רבים שעודדו אותם לכך. ואחד טען שהרבנים אמרו "שחייבים לשבור את הבימה, לכן היה הגבאי כאילו מוסמך לעשות זאת". לבסוף הוחלט ברוב קולות לפטור אותם מתשלום הקנס, ומקום הבימה נשאר במרכז בית הכנסת כדרישת הרבנים.

ויכוח שעבר ביבניאל

סיפר רבי בן ציון ידלר, אחד ממשתתפי המסע, בספרו 'בטוב ירושלים': "זכורני שהיה שם במושבה אחד מן החדשים (מודרנים) שבאמצע דרשתו של הרב קוק התריס בדברים כנגד הפרשת תרומות ומעשרות, וזעק 'במקומנו לא יהיה כדבר הזה!' וכעס הרב קוק מדבריו מאוד, והטיח בו דברים קשים, עד שהרב זוננפלד הרגיע את הרב קוק ואמר לו: 'עוד יראה הרב שאיש זה יחזור בתשובה וייתן בעצמו את פירותיו לעשר". וסיפר הרב ידלר שכך היה, ולימים אותו איש היה מסייע בידו בהפרשת תרומות ומעשרות. והיה שם איש פשוט שקם ואמר, אם על הדגל האדום אנחנו מוכנים כאן למסור את הנפש, כאשר עדיין לא צמחו ממנו פירות כלל, על אחת כמה וכמה שעל הפרשת תרומות ומעשרות שהוא ישן נושן מימי יהושע בן נון, שכבש את הארץ, ועל שמירת שבת מימות משה רבנו, שאנחנו צריכים למסור את הנפש. ובדברים הללו נחה דעתו של הרב קוק.

הביקור בפוריה

בפוריה חיו אז כשישים חלוצים צעירים חילונים, מחללי שבת ואוכלי טריפות. בכל זאת, כששמעו שהרבנים שובתים ביבניאל, שלחו שני צעירים להזמין את הרבנים אליהם. אולם כיוון שפוריה היתה מחוץ לתחום שבת לא רצה הרב קוק להשיב להם תשובה בשבת (כדי שלא ישובו למקומם תוך חילול שבת), ואמר להם שאם ימתינו עד צאת השבת יחזיר להם תשובה. במוצאי שבת סוכם שיבואו אליהם למחרת לפנות ערב.

בספר מובאות כמה עדויות על הביקור בפוריה שהותיר רשמים עזים בקרב החלוצים, שעד אז חשו ריחוק גדול מרבנים ומתורה ומצוות. הרב קוק דרש לפניהם בענייני תורה ויישוב הארץ, ועל הצורך לקשור קשר נפשי רוחני בין הרב הזקן מירושלים, הרב זוננפלד, ועד הפועל הצעיר ביותר. הפועלים ענו על כך בקריאות הידד ומחיאות כפיים. מתוך התלהבות החלו לרקוד יחד, כאשר מפרק לפרק הרב קוק דרש להם מענייני תשובה, שמירת שבת, אכילת כשר וכו'.

לימים סיפר זאב הורביץ חבר קיבוץ גבע: "את התמונה הזו כל חיי אזכור. הרב קוק, איש גבוה יפה תואר עם כובע גבוה… ראה שיש שומר אחד עם עבאיה ואמר לו בא נתחלף, אני אקח את 'האיצטלא דרבנן' שלך ואתה תקח את שלי. החבר'ה היו אז בשמחה. בסוף אמר הרב: כשם שאני לבשתי את שלכם ואתם את שלי באופן חיצוני, כך צריך להיות גם בלב".

חברה אחרת סיפרה על התרוממות הרוח, ובתוך כך הדגישה "רק בחורים רקדו שם, בנות לא העזו". בסופו של המפגש קיבלו על עצמם החלוצים להכשיר את המטבח ולא לחלל יותר שבת בפרהסיא.



לתשומת לב כולנו!!! זה מנוג"הלפרוש כנפיים

מדריכות/מדריכים יקרות/ים י gbck630י(21 תגובות)


 

אני פונה אליכן בתור אחת שלא, לא נכנסה להדרכה מסיבות כאלו או אחרות.

הייתי היום בכל התסי"ם וההצגות ובאמת שהיה יפה ומרשים.

אבל אתן יודעות מה הציק לי ועדיין מציק לי?

אתן.

החברות שלי.

גדלתי איתכן מגיל 0 ,אני מכירה אתכן מאז שאני זוכרת את עצמי

אבל אתן, אתן בטוחות שאתן מכירות אותי?

נכון שאני לא מדריכה כמוכן, נכון שאני חושבת שאפשר להיות אידיליאסט בלי להדריך (אולי אתן לא אבל זה ממש לא משנה)

אבל אני בנאדם ואני עדיין לא אויר ככל שידוע לי.

יש שני דברים החודש שהציקו לי ואני אתיחס אליהם למרות שאחרים אולי חווים את זה אחרת.

העלון, העלון שמוציאים לחודש ארגון.

הייתי חלק מהצוות שכתב אותו אבל כנראה שאתן לא הרגשתן את זה.

אני לא צריכה כבוד או הערכה היה עדיף לי להישאר אנונימית אבל אני גם לא רוצה שתרגישו שאתן מעלי.

הוצאתן אותי אפילו בלי לדעת מתוככן, הודיתן לי כאילו הייתי סתם מישהי שעזרה, כאילו אתן עשיתן הכל ואני רק "עזרתי" הרי המערכת לא מודים לה אף פעם אז למה לי הודיתן? כי שאר המערכת הן מדריכות?.

כתבתן דברים בלי בכלל שאדע.

והדבר השני- היום אחרי ההצגה ויודעות מה? אפילו לפני, אחרי המפקד, באמת שהתרשמתי הייתן תותחיות שפיציות וכל מה שתרצו אבל אותי שכחתן.

באתי אליכן אחרי ההצגה לומר שבאמת היה יפה והרגשתי שאתן לא "שמות" עלי.

אני יודעת אתן עסוקות, יש לכן חניכות, ואני באמת מעריכה את עבודתכן עד שזה מגיע למצב שאני מרגישה שאתן מתנשאות מעלי.

אני יודעת אולי זה לא נכון אבל זאת ההרגשה שאתן משדרות ובגלל זה אני כותבת לכן את זה.

ההרגשה שאתן נותנות היא רעה.

אתן מוציאות אותי מהכלל, לפעמים אני מרגישה ממש תקועה כאילו מה אני עושה פה? הן יסתדרו יפה בלעדי.

כל מיני דברים שאתן אומרות לבד ואפילו לא מקשיבות למה שיש לי לומר.

רק רציתי להגיד לכן- אנחנו בני אדם אנחנו טועים אבל זה כבר נמאס! די! נכון שאתן עושות עבודת קודש אבל זה לא אומר שאני לא! זה לא אומר שאני פחות מכן.....

ולצערי זה מה שנתנו לי להרגיש.

גם אתן וגם היישוב וגם כל מי שהיה מסביב.

אתן יכולות לתאר איזו הרגשה זה ללכת לבד בשקט בלי אף אחד לידך ללכת להצגות?

או לעמוד כמו מפגרת ולבהות בכן?

אני יודעת.

אני יודעת את זה כי אתן בכלל לא שמתן לב אלי וזה לא שלא ראיתן אני יודעת שראיתן אבל משום מה אף אחת מכן אפילו לא אמרה שלום.

אני כבר לא יכולה להמשיך ככה, גם אתן, גם היישוב, אפילו בבית ספר.

בכל מקום שומעים כמה אתן נהדרות כמה אידיאליסטיות, כמה אתן בנות טובות......

אני לא צריכה שיגידו עלי שאני טובה, זה ממש לא העניין

אבל גם לא שיתנהגו אלי בזלזול ולא יתיחסו אלי כי "מי את? את לא מדריכה אנחנו יותר טובות ממך".

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

בטח אתם שואלים למה אני רושמת את זה פה?

אני לא שלחתי את המכתב הזה מעולם ולמען האמת כתבתי אותו הרגע.

חברות שלי גם לא יראו אותו לעולם.

אבל אני רוצה לפנות למרדיכים ולמדריכות היקרים שכן יראו אותו,

אני לא מכירה אתכן ואני לא מכירה את חבריכם

אבל אני יודעת שבטוח יש עוד שיכולים להזדהות איתי.

אתם עושים עבודת קודש באמת!

אני מעריכה אתכם על הכל!

אבל זאת עבודת קודש שלי היא לא מתאימה

אז מה? זה אומר שאתם יותר טובים?.

מהמכתב הזה לא יצא שום דבר טוב בשבילי כי אף אחת מחברותי לא תראה אותו.

אבל אולי אתם, המדריכים שפה, תסתכלו סביבכם ותבדקו האם חבריכם מרגישים ככה?

האם אתם לפעמים מתעלמים או חושבים על מישהו שהוא לא שווה כי הוא לא מדריך?

אפילו בתת מודע, גם אם זה לא במודע, תבדקו את עצמכם.

החברות שלי הן בנות מקסימות באמת, אבלכנראה שהן לא מספיק מתבוננות .

אני מתחננת לפניכם אל תעשו את זה גם אתם לחבריכם!

(אני יודעת שיכולות להיות תגובות של "מה את רוצה? הן מדריכות, עסוקות" וכו' אני ממש מבקשת ההודעה הזאת באה כפריקה! מי שרוצה להגיב את זה אני מתחננת אל תגיב!)

זה מופנה לבנים ובנות כאחד.

ממש נכוןמשה נריה
אחחח כמה שמזדהה!!!צפראא.

מזל שכל החברות שלי יצאו מההדרכה!!!

תגובת נציגות רכזי חב"ב-פאתח!!אחרונה

בסיייעתא דשמיא
קודם כל בואו נוריד את הקטע הריגשי של "כולם נכנסו ואני בחוץ",כי אנחנו מדברים ברמה העקרונית של איך הסניף
יתפקד הכי טוב ולא נשאיר בחוץ את מי שהכי פחות ייעלב נכון?

עכשיו,הקב"ה ברא בכל אחד כוחות מסוימים שטבועים בו,ותפקידי כרכז חבב לגרום לכך שהוא יוציא את המירב של הכוחות שלו.ומה לעשות?לא כולם בנויים להדרכה.אז נכניס אותו בכל זאת?
אני לא מחפש מדריכים ששבועיים אחרי שעזבו כבר אפחד לא זוכר שהיה פה פעם יצור כזה,
אני מחפש מדריכים שישאירו חותם על החניכים שלהם ועל הסניף כולו!

אז תפקידך בטכני,אני אגלה את האמת?עולם הרבה יותר קשה,מסובך ומגעיל.
ובנוסף השטח הזה הוא מוגבל מכל מיני סיבות ואי אפשר לתת לחבבניק לנהל את הסניף ביום יום.
אז מה כן?

בואי,תעשי עם עצמך משו,אל תהיי זנב של וועדת מוצ"ש חוד"א.קחי את התחום שלך ותרימי אותו!
את אוהב ללכת למד"א?תתנדבי שם-אבל דרך הסניף!
לסרוג כיפות?(אנערף מה בנות מוצאות בזה...)תסרגי ותמכרי בזול והרווח לילדים חולים,
האידיאלים שאנחנו מאמינים בהם לא מתמצים בחינוך,אלא בעיקר בעשייה שנעשת דרך הסניף.

*ובקטע של הפירגון-ימי שמחפש שכל הזמן ירדפו אחריו ויודו לו-לעולם לא ימצא אתזה,
אתה תעשה את המקסימום שאתה יכול-הערכה תבוא כבר לבד...
בצלב"א
נציג רכזי ח"בב תחום בניםחושף שיניים

בעקבות ריבוי מחיקות ו/או עריכות- שימו לב.פלספנית

בעזהי"ת

 

רק רציתי להבהיר טיפה מה לא נכנס אלינו לפורום:

 

לשון הרע- בין אם זה על אדם יחיד, בין אם זה על סניף, בין אם זה על תנועה זו או אחרת ובין עם זה על ההנהלה הארצית.

מורלים- לא על סניף, לא על שבט, לא לאיש יחיד.

זילזול- לא באנשים, לא בסניפים, לא בדעות, לא בתנועות, וגם- ממש לא- בהנהלה ובפרוייקטים שהיא מרימה.

 

נא לדבר, בכל מקרה, בשפה ובטון דיבור שיכבד אותכם ויתאים לרוח התנועה ולרוח התורה!!

 

ומה כן נכנס לפורום, בשמחה?
הגיגים קשורים, פעולות, דיונים, התייעצויות מחיי הסניף, צ'ופרים, עזרה לאנשים, שאלות טכניות, וכל הבא ליד

 

זהוו, שנתקדם כמה שיותר, הפורום והתנועה וכולנו

 

מי שיש לו בעיה עם אי-אלו עריכות וכו', מוזמן לפנות באישי בלבד.

 

מוריה-פלספנית.

 

גם אי אפשר יותר לכתוב כאנונימיהחניך החתיך...
זה כבר לא קשור אלי.. פלספניתאחרונה
שינויים בהנהלה הארצית- מה דעתכם?אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי פלספנית בתאריך י"ח חשון תשע"ב 22:24

עכשיו הקומונר שלי אמר לי שהשנה השם של השבט החדש לא יהיה כמו בנ"ע

 

אני נגד!!

זה יגרום לנו להיות כמו עזרא אף אחד לא ידע את השם ניהיה לא קשורים די נמאס!!!!!!!!!!!

השאלה אם זה יגרום לגאוות יחידה או לפאדיחות...כנרית על הגג=)

אני לא אומרת שצריך להתפאדח, אני שונאת להתפאדח בגלל זה ומשתדלת שלא, אבל מה לעשות, יש כאלה שבמקומות מסויימים יש איזשהו זלזול מסויים באריאל, אז אם זאת גאוות יחידה- אחלה, ואם לא- חבל... בשביל מה להפריד עוד בין התנועות?

קראתי את הקומיקס שהתנועה הוציאה עכשיו...יש דופק??


זה פשוט נוראי... אני פשוט מתבייש ממה שרשום שם...

אם הקומיקס הזה מייצג את האידיאולגיה של התנועה אני לא רוצה להיות חלק ממנה...!


מה עובר על אנשים בהנהלה?!

לפחות עשו פרסום...-סתם-באתר יש הסברים...שרייבר

חוץ מזה שהשגעון בסוף יעבור להם...

זה קורא לכולם...

באמת רציתי לשאול,יורבית

אם אתם מסכימים עם הגישה שהוצגה שם.

[וגם- איך בדיוק הוא הגיע עד החור שלי?.. מה המטרה של ההפצה הארצית הזאת?]

יורבית,*נעמה*

מזתומרת מסכימים עם הגישה? זאת הגישה של התנועה. אם אנחנו בתנועה, אז זו הגישה שלנו. ישמצב שהיא הוצגה בצורה קצת גבוהה ונראית מתנשית. אולי באמת יש מקם לשיפור. אבל עם הרעיון הכללי אנחנו מסכימים. ומי שלא- אז שיברר לעצמו מחדש למה הוא נמצא בתנועה הזאת.

 

[הגיע במיוחד לחור שלך בשביל שתבואי למיונים חושף שיניים]

ברור שבאופן כללי זה הציג את הערכים של התנועה.יורבית

אבל היו שם כמה דברים קטנים כאלה.. ואליהם התכוונתי.

נגיד, את גם מסכימה שריבוי תנועות זה אידיאל?

[אני לא מביעה דעה, אני באמת רוצה לדעת- סתם מעניין אותי.]

 

[כמובן, כמובן. ]

בקשר לריבוי תנועות-*נעמה*

אז כן. אם תנועה אחת לא נותנת מענה לחלק מהציבור, אין שום סיבה שלחלק הזה לא תהיה תנועה.

צריך להבין שריבוי תנועות אין פירושו פירוד. דווקא זה, נותן לכל אחד להתקדם בצורה הכי טובה ובדרך שלו.

אם באמת היה אכפת לנו אחד מהשני, היינו מבינים שלתת לאדם לחיות ולהתחנך לפי הדרך שמתאימה לו זה שיא האחדות שיכולה להיות!

כי אף אחד לא ציווה עלינו להראות אותו דבר. אנחנו יכולים להיות מאוחדים אבל לאו דווקא אחידים. וברגע שנדע להכיל כל אחד את דעתו של חברו, מבחינתי זאת האחדות האידיאלית. 

וגם א-נ-ח-נ-ו האריאלניקים צריכים להפנים את זה, לא רק את/ם.

 

 אם תשאלי אותי, לגמרי אידיאלי מבחינתי .

מסכימה איתך שזה המצב עכשיו-יורבית

כי תנועה אחת לא יכולה להכיל את כולם. אבל זה האידיאל?

סתם כי זה לא מה ששמעתי מאריאלניקיות שיצא לי לדבר איתן על זה - ולכן תהיתי.

אבל אולי אני פשוט מכירה את האריאלניקים הלא-נכונים.

ממני שמעת שזה טוב, עובדה.פלספנית
בטוח אמרת לי משהו הפוך פעם.יורבית

חכי, נמצא את זה..

וחוצמזה את לא היחידה, אל תתלהבי.

טוב, אז גמני אמרתי את זה!*נעמה*

ו.. אין לך יותר מידי הסטוריה איתי בשביל להוכיח שלא |מגלה סודות|

פעם שאלתי את אבא שלי, והוא אמר לישגם כשיבוא המשיח--שיראלה-

עדיין כל אחד יעבוד את ה' בדרך הייחודית והנוחה לו.

וגם אם לדוג' לא יהיו ברסלבים- יהיו כאלה שיעבדו את ה' דרך שמחה והתבודדות.

דווקא לפרגןצעיר רענן

ברור שהעלון היה כתוב ב"שפה גבוהה" קצת יותר מידי, אבל -

התנועה באה בעלון הזה להפיץ את הערכים של התנועה.

תמיד מדריכים מתברברים מה הערכים מה פה מה שם..

הנה, עלון נחמד-קומיקס, כדי לא להירדם, שבא ומסביר מה הערכים של התנועה.

נכון, בתור משיכת חניכים - זה לא משפיע הכי הכי, נכון - כשיפיצו את זה בגיוס חניכים - ספק אם זה ישפיע על חניכים שתכננו לא לבוא..

על ההורים סיכוי הרבה יותר גודל.

גם אם לא כל המדריכים בתנועה מסכימים בדעות[אתה יודע שאנחנו לא מסכימים בהכול ;)] זה ערכי התנועה.

להתפלפל על זה, מוזמן בכיף

דווקא אני ממש אהבתי.tomerittal

אל תסתכל על העניין הפרטי, הקטן, שאנחנו לכאורה כ"מתחנפים", אלא באופן כללי- פשוט נפלא!

לדעתי הוא מעולהתפרגנו..אסתר400
נראלי שהגיע הזמן שנפסיק את התופעה הנפוצה..אמ"ש בנשמה
עבר עריכה על ידי אמ"ש בנשמה בתאריך כ"ז חשון תשע"ב 00:55

שכל אריאלניק\ית ממוצע\ת אוהבים להתלונן על כל דבר טוב שההנהלה עושה ופשוט נהנים לשנוא את התנועה וההנהלה..יאללה-מספיק!!! אנחנו אחלה תנועה ובואו נהיה גאים בזה ולא נתבייש בזה!! וברגע שנכבד את עצמנו ואת התנועה שלנו, אנשים אחרים יכבדו אותנו ואת התנועה המהממת שלנו..(:

ו..קומיקס מטורף ומהמם!!!


אריאל-קדימה ליותר!!!


סופסופ מישו פה מדבר לעניין *נעמה*

אמ"ש, כל מילה בסלע.

כל מילה חקוקה בסלעדי"מ
מי סורק?צחקן
יש באתר של התנועה..אמ"ש בנשמה
אולי תפרט מה בדיוק הפריע לך?די"מ
לא מצאתי אותו באתר-- קישור.. משו..?!מוריה(!)
לא אהבתי את הקומיקס.עירוניסט גאה
עבר עריכה על ידי פלספנית בתאריך ג' כסלו תשע"ב 18:10

אני אישית אמרתי למשה גוטסמן שזה לא ישיג את מטרתו ולא יגייס חניכים

אל תבלבל את השכלדי"מ

כנראה שאתה לא מכיר מספיק קומקסים של חרדים

דחפו שם פסוקים רק כדי שלא יזרקו אותו לפח סתם ככה!אנונימי (פותח)
לייק!מחוק.אחרונה


אהבתי...

דחפו שם פסוקים רק כדי שלא יזרקו אותו לפח סתם ככה... חחח....


ואני מסכים עם יש דופק?? קומיקס גרוע!

באו זרים למקדשי songאנונימי (פותח)
I am looking for the text of the song באו זרים למקדשי . also, who has the total text, notonly the first 2 staves? Many thanks and Hanukka Sameach
תרגום לצריכים:עמישב
בס"ד לק"י

JOKER מבקש/ת את המילים של השיר "באו זרים במקדשי", ואם אפשר את כל המילים ולא רק את שני הבתים (שכולם שרים). רב תודות וחנוכה שמח.
לינק לשיר באו זרים בביצוע עקיבא מרגליותאנונימי (פותח)
"אריאל!"tomerittal

|בייני"שים תיכוניסטים|  

זה אחלה הגדרהדי"מ

אהבתי

לא ידעתי שיש לזה עוד בתיםטל..אחרונה

-אשמח לשמוע את ההמשך..


בהצלחה בחיפושים!

מה הקטע של העולם הזה בכלל?!..מתוק מדבש


בסיעתא דשמייא!!


יקרים שלי!!
יש פה וורט מדהים וקצר לשבת, כי אני יודעת שלא תספיקו לקרוא הרבה עם הריצות לסניף כל רגע..
יאללה, תקדישו 3 דקות בשביל הנשמה שלכם [ואולי גם כדי שכשיבקשו ממישהו לומר ד"ת בארוחת חבריא ב', יהיה לכם משו לומר ]
--

כולם מכירים את המדרש שאומר שכשרבקה עברה ליד בתי מדרש ובתי כנסת - יעקב בעט ממש ורצה לצאת,
אבל כשהיא עברה ליד בתי עבודה זרה - עשו רצה לצאת.
אבל חשבתם מתישהו למה יעקב רצה לצאת?
בואנ'ה, מה רע לו שם?!
יש מלאך שיושב ומלמד אותו תורה. מה הוא מתלונן? למה הוא רוצה לצאת לעולם השקרי הזה?!

אז זהו, שיעקב רצה לצאת כי הוא רצה אשכרה לעבוד, לעמול בתורה. 
הוא לא רצה שיתנו לו הכל על מגש של כסף, אלא הוא רצה שיהיו לו את הזכויות של לימוד התורה.
ובעולם הזה - לומדים את התורה ועומלים בה.

ורוצים שאגלה לכם סוד?!
העולם הזה לא סתם קיים, כדי שנהייה בו 70 שנה ונמות.
אבאל'ה שבשמים ברא את העולם הזה 
בשביל להיטיב איתנועם בני האדם.
ואיך בעצם הוא מטיב איתנו?
הוא לא נותן לנו סתם מתנות בחינם, כי הוא יודע שוואלה, לאדם לא נעים כשעושים בשבילו הכל, והוא בכלל לא עושה כלום בעצמו.
ולכן, ה' נתן לנו את העולם הזה - כדי שנרגיש שאנחנו עובדים בשביל הטוב שה' רוצה לתת לנו בעולם הבא, ולא סתם פרזיטים שלא עושים כלום.




 זה כמו שלקבצנים ברחוב ממש לא נעים לשבת ולקבל כסף מאחרים.
אבל בינינו? זה נשמע שיא הכיף שאתה יושב וכולם מביאים לך כסף, בלי שתעשה כלום. לא?
אבל יש לנו בושה פנימית כשאנחנו מקבלים סתם מתנות חינם, ולא עושים כלום בשבילן. 
זה נקרא 'נהמא דכיסופא' = לחם בושה. 
הקבצן ברחוב אולי מקבל כסף, אבל הוא מעדיף לעבוד בשביל הכסף הזה, ולא לקבל סתם טובות.
אגב, לכן גם המעלה הגבוהה ביותר של הצדקה זה למצוא לאדם עבודה - כי ככה הוא מרוויח את הכסף שלו, ומרגיש טוב עם עצמו, ולא מרגיש שהוא סתם חי על חשבון אחרים. 

בעצם ה' יכל לשלוח אותנו ישר לעולם הבא, בלי שנצטרך לעבוד פה בעולם. 
אבל מה? ככה שיא הנתבייש, כי זה בעצם מתנה שבכלל לא עבדנו בשבילה. לא עשינו כלום בשביל להגיע לעולם הבא ככה.
ובגלל זה - ה' נתן לנו את העולם הזה. פה אנחנו יכולים לעבוד, ועל פי מה שנעשה בעולם הזה - נגיע לדרגה שלנו בעולם הבא.

ולכן - יעקב רצה להגיע כבר לעולם הזה. 
כי בעולם הזה הוא יוכל לעמול על התורה, וככה הוא לא יקבל מתנות 'סתם' -
אלא יקבל שכר על מה שהוא עשה ופעל.


~ לא לשכוח להקפיץ ~

אחים שלי!!
שיהיה מלא ב"הצלחה בשבת ארגון, תנצלו כל רגע, ותראו לקומונרית איזה שבט הכי גזעי!
אבל אל תשכחו שבשביל ליהנות מדברים טובים צריך לעבוד, הא?! 
שבע"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!


יפה באמת! הכנסת קצת טעם לחיים...!-שיראלה-אחרונה
תגידו, זה פורום רק של מדריכים?אש להבה
לאדי"מאחרונה


~~~~~חודש---ארגון---התשע"ב!!!~~~~~לב אדום.
עבר עריכה על ידי דביר..! בתאריך ו' חשון תשע"ב 23:13

עם הקודם הייתה בעייה....הנה זה בא...

 

הכל....!!

רעיונות לקירות, גלופות... שירים או ריקודים.....

 

לטובת כולם...

 

ספרו איך היה... שפכו ת'לב אם צריך....

 

חודש מטורף ביותר שיהיה.....!!!  ב"הצלחה!!

למישו יש רעיון לקטע/סיפור שאפשר לכתוב על קיראנונימי (פותח)

בנושא האמת והשלום אהבו?ממש דחוף לי..אשמח אם תחזירו לי תשובות מהר..תודה!יום טוב!


כל הפעולות באתרים של הסניף הם לשבטים בוגרים! אני צאנונימי (פותח)

צריכה בשביל זרעים! איפה אפשר למצא?

 

אני צריכה רעיון לגלופה לקפוצ'ון של שבט איתן.פגזניקית גאה!

ממש ממש דחוף. אם יש רעיונות מגניבים, אפשר גם בפלאפון למי שיש ת'מספר. תודה רבה! 

>*נעמה*אחרונה

לא עלו לי רעיונות. אבל אנחנו עושים- "רק האיתן שורד"

אצלנו זה מצחיק, ומין מסורת כזאת של בדיחות פנימיות. אולי זה יתאים גם לכם.. ב"הצלחה! 

שלום! צכה עזרה..מוריה(!)

השבת אני שליחה בשבת אירגון..
ואני צכה עזרה ממשכם- לצ'ופר לחבריא א'
בנושא: ראית הטוב.
כל דבר שקשור, איך שהו.. שמתקשר.. זה מעולה ממש!
תודה רבה!!
ושבת שלום

מה עושים כשחניכה מציקה בקביעות לחניכה אחרת?בבושקה!

ולחניכה שמציקים לה לא בא לבוא לסניף(מן הסתם...)??

איך אפשר לתפל בזה? זה משגע!!!

אממ.. אוליל דבר איתן יעוזר?מישי' מאפושו'

תלויי בגיל החניכות בקשר בניהן וכו'..

אבל בכללי. אולי את יכולה לשבת לדבר עם שתיהן. או ביחד. או כל אחת לחוד..

לראות אולי מה הסיבה להצקה.

אולי זה סיפור גדול שהתחיל במקום אחר לגמרי.

אולי את יכולה לעזור.

להביא את החניכה בכח לא יעזור. אבל אולי לנסות לברר מה שורש הבעיה יעזור לפתור את התסמינים החיצוניים...

תשאלי בפורום של ההנהלה באתר-הם בטוח יודעים יותרהחניך החתיך...

טוב מאיתנו,וגם הם ישמחו לשאלה כזאת

לקחת את החניכה המציקה לשחנ"ש, מחוץ לסניף.tomerittalאחרונה

או בבית שלה, או סתם בגינה, או בפיצה.

ולדבר איתה... 

לי ב"ה זה עבד.

יש אריאל בהוד השרון?אנונימי (פותח)

אני גר ברמות השבים אני רוצה לדעת...

אולי באמת תפתח שם סניף חדש...החניך החתיך...
לצערנו פ"ת עוד לא הקימו.צחקן
"פ"ת לא הקימו"די"מ

לא כל סניף שקם במרכז הארץ מחייב שפ"ת יקימו אותו

[גם לי צרם המשפט הזה.]פלספנית
יש בזה משהו (לפחות בתחום בנים)די"מ
כאילו בכל זאת יש עניין לפרגן לפאתח על סניפי אלעד וכפ"ג או כמו שדביר אומר "מחוז מרכז"
יישר כח!! באמת חיפשתי איפה לפתוח סניף השנה...המדריךהאידיאלי

רוצה להיות מדריך?

אשריך לגמריי/צחקןאחרונה