שלום לכולם, אני חדשה פה
ואני רוצה יחס!
אני מאמין שאתה כלל לא מצטער על ההחלטה לפתוח לנו פורום;)
בצ"ל אריאל!
ברוכה הבאה ותהני
חיוכים
אח..



וגם באריאל קרית ארבע כבוד ועוצמה


אח..אחרונה





הודיה...=)
-יהודית-

יופידו
-יהודית-

אוריה שמחה
]
להבת-כוח



נקודת חן






מומלץ בחום! בררו פרטים אצל רכזת החב"ב של סניפכם, או אצל מיכל-0526070296.
]
]
אוריה שמחה
שירה חדשה
שירה חדשה
שירה חדשה

shira123

רחל=)
\-יהודית-אחרונה

הודיה...=)



[אז עכשיו הוא נפתח
זוכרת שדיברנו עליו בחזרה מהסבו"ש...]


) אז אחרי הקללות - או שהייתי מסיים ת'ספר או שהייתי משאיר דף ריק, אתם יודעים - שתיקה או משהו כזה...


)
) לקח ת'פסוק וקצת 'שיבש' אותו ואמר - 




ב"ה.
שאלה חסר כיוון,סתם סקרנות.
האם מישהי/מישהו שכל החיים שלו/ה גדל/ה בבנ"ע,יכולה/יכול להיות קומנרית/קומונר של אחד מהסניף של אריאל?
מהי דעתכם לגבי זה?


)


פלספנית


בשבת קודש פרשת "אמור" נתבקש לבית עולמו הרב הגאון הרב יעקב ניסן רוזנטל.
כבר בגיל 28 מונה לדיין ובתפקיד זה כיהן שנים רבות ואף בהמשך הפך לאב"ד בחיפה. במהלך שנותיו כיהן גם כרב של ישיבת "חניכי הישיבות" ובחיפה פתח את כולל הגר"א, שהיה לכולל הראשון בעיר וששוקק באברכים רבים. בחייו כתב הרב רוזנטל ספרים, והמוכר שבהם 'משנת יעקב' על כל הרמב"ם. הרב רוזנטל מונה בגיל צעיר מאוד על ידי הרב הראשי דאז, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג, לדיין בבית הדין הרבני בחיפה והיה לצעיר הדיינים בארץ ישראל. מאוחר יותר הפך הרב לאב בית הדין בחיפה ושימש בתפקידו למעלה מחצי יובל שנים.
לאחרונה אמר לבנו הרב ישראל רוזנטל, כי דבר אחד הוא מרשה לו להגיד אחרי פטירתו, וזה שלא ביטל רגע אחד בחייו. תלמידים רבים העמיד והמוכר שבהם הוא הראשון לציון הגר"ש עמאר.
הרב היה קשור בקישרי ידידות עמוקים עם כל גדולי הדור. ספרדים ואשכנזים, דתיים לאומים וחרדיים. היה ידיד נפש של הרה"ג רבי אברהם שפירא זצ"ל רה"י "מרכז הרב", ומבאי ביתו של הרב ש"ך.
הרב היה מהשרידים האחרונים מדורות עברו. שייך לעולם התורה של גדולי הדורות הקודמים, וזכה ללמוד תורה מפיהם.
כל מי שנתקל ברב יכל להעיד על טוב ליבו והדאגה שלו לציבור. הרב היה אחד האנשים המעטים בדור שגזר על אנשים גזרות. הרב היה מקים בית דין ופוסק שעל רווקים ורווקות להתחתן, על עקרות להיפקד, על חולים להבריא וכו'.
הרב אמר, שכמו שהיה דיין בבית הדין הרבני כיובל שנים, ומעולם לא עירערו על פסקי הדין שלו, גם בשמיים מקבלים את פסקי הדין שהוא פוסק.
היה מגיע אליו זוג הרוצה להיפקד, הרב היה מושיב בית דין, וגוזר שעליהם להביא ילד לעולם. אני אישית מכיר מספר לא קטן בכלל של זוגות שנפקדו, של חולים שהבריאו ממחלות קשות, ושל רווקים שנישאו.
הרב היה מקפיד מידי יום ביומו לשמוע את חדשות הבוקר כדי להתעדכן במצבו של עם ישראל ולהתפלל עליו.
הרב היה אומר הלל ביום העצמאות וביום ירושלים, ומודה על הניסים והנפלאות. הרב העיד בפנינו ביום העצמאות שעבר, כי אף הרב שלמה זלמן אויירבעך היה אומר הלל ביום זה.
מידי יום שישי, היה הרב מעביר שיעור לדיינים מכל רחבי הארץ. גדולי הדיינים והרבנים היו באים לשמוע את השיעור, ומנסים להבין... אחד מתלמידיו המוכרים הוא הרב הראשי הספרדי, הרב שלמה עמאר שליט"א.
אנו, דור יתום ההולך ומאבד את רבניו, ניקח לקח מהדברים. "חייב כל אדם לומר, מתי יגיעו מעשי למעשי אבותי". צריכים אנו לישא עימנו מסר אדיר לחיינו. ניצול זמן, התמדה בתורה, דאגה לכל יהודי, יראת שמיים ואהבת אמת.
הלוויתו של הרב תצא היום מחיפה בשעה 15:30.
ב ר ו ך ד י י ן ה א מ ת
לשמיעת שיעורים שלו:
http://www.yeshiva.org.il/midrash/Hmidrash.aspx?srch=1&orderby=397
הרב עמאר, בביקור אצל מורו ורבו הרב רונזטל:
http://www.ladaat.net/articles.php?do=viewarticle&articleid=4419
הספד הרב רוזנטל על הרב שפירא זצ"ל:
/News/News.aspx/167284
חיוכיםעל הבריות בחיבה פנימית, ואיננו צריך להזדקק לשום אבק של חנופה,
כי ההתענינות בצד הטוב שהוא פוגש תמיד, מכסה ממנו באמת את כל
הצדדים הרעים. וכוסה קלון ערום."
(הרב קוק, מופיע בערפילי טוהר / אורות הקודש ג' / שמונה קבצים קובץ ב', פסקה ר"צ)
בעצם, מצאתי פסקה שאולי אפילו יותר תתאים:
"האדם הישר צריך להאמין בחייו. כלומר שיאמין בחיי עצמו והרגשותיו ההולכות בדרך ישרה מיסוד נפשו, שהם טובים וישרים ושהם מוליכים בדרך ישרה. התורה צריכה שתהיה נר לרגלו, שעל ידה יראה את המקום ששם הטעות עלולה, שלפעמים תתע הנפש בתהו לא דרך. אבל המעמד התמידי צריך להיות הבטחון הנפשי. האיש הישראלי מחויב להאמין, שנשמה אלהית שרויה בקרבו, שעצמותו כולה היא אות אחת מן התורה. ואות מן התורה היא עולם מלא, ההולך ומתרבה לאין שיעור, כי אפילו להתפשטות הרוחנית של גרגר חול אחד ג"כ אין מדה וקצב, ולא יכילו שנות האדם לבאר את כל המון החקים המיוסדים בחכמה ומשולבים בדעה וגבורה נוראה שבקרבו. וקל וחומר העם צריך בכללו להאמין באמונה בהירה ונלהבת מאד בחייו בנטיותיו וללכת בהם בבטחה, אז ידע איך משתמשים לאורה של תורת חיים."
(הרב קוק, אורות התורה י"א, ב')
ב"הצלחה רב"ה..!

אח..

] כי מה שהכי חשוב - זה הסוף. הדרך לסוף? שתעבור כמה שיותר מהר = נספור את הימים שנשארו עד הסוף, כי זה ת'כלס מה שמעניין אותנו.



חיוכים