שרשור חדש
שוק פורים-דחוףאנונימי (פותח)
היי אני בשביעית ואנחנו מקימות שוק פורים גדולל..איך אנחנו יכולות להרויח כסף לפני השוק? עשינו כבר יום עוגות ועשינו יום עם סוכר ופופקורן אבל נגמרו לנו הרעיונות..נשמח להצעות!
סרטהדר!ש=)אחרונה
טרמחיות...אנונימי (פותח)

כל מי שמתקבלת לאיזו שהיא אולפנא-שתכתוב!

שולחים רק מ-ג' אדר..reut1
יש עוד זמןתפוזית
לא עוד כזה הרבה זמןן!!! אבלהה!!!רעות!!!
עוד שבוע וחצי..שטוזי...=)
מהה?? זה עוד שבוע וחצי????תפוזית
כן תפוזית וואעעע!!!סתם, בעז"ה נתקבל למה שמתאים לנושטוזי...=)
^ כן,ואפילו לא נבוא לראיון בכפר פינס..אהמ אילת...!דורשת קרבתך
איזה לחץץ...אנונימי (פותח)אחרונה
מחר! מחר! יום עיון מרתק של מדרשת ארץ גאולה בבית אלארץ גאולה

בע"ה

בואי לחיות את שמחת הארץ שבניה חוזרים אליה ובונים אותה

בואי ללמוד מתורת ארץ ישראל המקרינה אלינו בכל תחום של חיינו

בואי לבנות את עצמך מתוך בניין הכלל ובניין הארץ

אנו מזמינים אותך ליום לימוד והיכרות עם-

מדרשת ארץ גאולה

בנושא: "גאולתה- גאולתנו"

בעז"ה ביום חמישי כ"ג שבט (16.2)

יתקיים יום עיון של מדרשת ארץ גאולה. (מדרשת עוז ציון)

היום עיון יתקיים במועדון הנוער בבית אל ב'. (ליד המכולת)

בתוכנית:

  • 11:30 התכנסות
  • 12:00  הרבנית אסתר ליאור
  • 13:00 סדנא: "לגעת באדמה" - אלישבע פדרמן
  • 14:30 הפסקה
  • 15:00 הרב עוזי - בגאולתה גאולתנו
  •  16:00 דניאלה וייס -  כי היא בית חיינו
  •  17:00 הרב ישראל אריאל - ארץ חמדת אבות
  • 17:45 סיכום

לפרטים נוספים (ניתן גם בהודעה)

ליאת - 052-5789705  נאווה - 052-7906939 

דוריה-052-3692170

יוגש כיבוד קל במקום | הכניסה חופשית | אפשרות הגעה בקו 170 מתחנה מרכזית ירושלים

 

מישי יודעת מתי מקבלים את הציונים של בגרות חורף?אנונימי (פותח)

(בגרות באנגלית)

שלום!אנונימי (פותח)

מישהי יכולה לתת איזה תקציר על "אולפנת תהילה"?

חרדיאנונימי (פותח)
חח אני יכולה באישיאנונימי (פותח)

אם תכתבי פה מי את אני אפתח איתך שיחה..

חנה, לא בדיוק חרדי אבל ממש דוסי..

ממש ממש ממש ממש לא חרדי-זה מאוד מאוד מאוד דוס....אנונימי (פותח)

 

מממ... שמת לב שגם אני אנונימי...?אנונימי (פותח)

זה לענייני שידוכים פשוט....

לא חרדי ביכלל.טובי =][=

אולפנה תורניות לבנות בעלות רמה דתית גבוהה. אחלה בנות לשידוכים קורץ

דוס מאד! אבל לא חרדי.. לא יודעת פירוט..שטוזי...=)אחרונה

יש שם דגש, כאילו מחייבים גרביים,חצאיות אורוכות, פתח בחולצה, וכו'..

אבל לא חרדי - בכלל לא..

לו"ז מעודכן ליום עיון- מדרשת ארץ גאולהארץ גאולה
בס"ד
עדיין מתלבטת? בואי ליום עיון מרתק במדרשת ארץ גאולה. ושיעורים מרתקים מטובי המרצים.
מחכים לראותך!
המדרשה ממקומת בעוז ציון, מול גבעת אסף. (קרוב לירושלים.)
ניתן לפנות באישי וכן במייל:  eretz_geula@inn.co.il

היי אני צכה עזרה=)באהבה ובאמונה..

יש כאן בנות שנמצאות בפנימייה והן שם דרך אגף הנוער??

אני ממש צכה שתעזרו לי...

איך פונים אליהם, יש קריטריונים שצריך לענות עליהם בשביל לקבל הנחה והאם זה משתנה בין אולפנא לאולנפא???

תודה רבה רבה...

ד"א אם זה עוזר אני גרה בפתח תקווה לאני מתכוונת לעבור בעז"ה לכיתה י' כאיל ואני ב ט' עכשיו..

התכוונת לעליית הנוער, נכון?נדנדה כתומה.

אני לא בפנימיהה.. אבל..

אניי בעליית הנוער..חני770

מוזמנת באישי..

תודה..באהבה ובאמונה..אחרונה
אחד בשביל כולם, וכולם בשביל.. מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא


שמתם לב פעם שעשרת הדיברות כתובות בלשון יחיד?
יענו, לא אומרים לנו: 'לא תגנבו', 'לא תרצחו',
אלא 'לא תרצח', 'לא יהיה'.
חשבתם פעם למה זה ככה?!
כי עשרת הדיברות נאמרו לכל עמ"י יחד, אז למה הן כתובות בלשון יחיד?

הנה תשובה פשוט.. מתוקה מדבש () לשאלה הזו:
תחשבו שצריך לקשט את הכיתה [בנים, לא נראלי שאתם לא מקשטים את הכיתה, אז אני אדבר על הבנות.. ]  ואין ועדת קישוט או משהו כזה - אלא כולן יחד מקשטות.
מן הסתם את לא ממש תרגישי מחוייבת לקשט, נכון? את כזה תחפפי, פה ושם תלכי לשבת בצד עם חברה וסתם לדבר.
א-ב-ל אם המורה תגיד שאת בועדת קישוט - אז את תרגישי ממש מחוייבות לקשט, ולא תוכלי ללכת באמצע סתם לשבת.
למה זה ככה?!
כי כשאומרים לנו משהו באופן אישי, אנחנו הרבה יותר קשורים אליו וצריכים לעשות אותו, מאשר כשאומרים משהו לנו ולעוד כמה אנשים.

אז ככה גם בעשרת הדיברות, ה' אומר לנו כל מצווה באופן אישי, כדי שככה כל אחד ירגיש ממש שכל מצווה ניתנה רק לו.כמו שהמורה מינתה אותך לועדת קישוט - וככה את מרגישה הרבה יותר מחוייבת.

אבל רגע, עוד מיליון ומשהו אנשים היו כשהיה את מעמד הר סיני, אז איך אני אמורה להרגיש שאשכרה כל מצווה ניתנה רק לי?!
כאילו, אני לא יכולה להתנתק מהמציאות, ולומר שאני היחידה בעולם..




הופה, תשמעו איזו תשובה יפה >>
כולנו יודעים מהגן ש'כל ישראל ערבים זה לזה', 'כל ישראל אחים' וכו'.
אבל עכשיו בואו נסביר את זה שנייה -
בעצם כל עמ"י זה אשכרה גוף אחד. עובדה שכשיש פיגוע או משהו כזה - כווולם דואגים, כואבים ומתפללים אחד על השני. שמעתם פעם על עוד מדינה בעולם שבאמת אכפת לה מכל חייל שנהרג?! מכל אדם שחולה בסרטן ל"ע?!
אז בגלל שאנחנו גוף אחד, ואנחנו ב-א-מ-ת ערבים זה לזה - זה אומר לנו שכשמישהו מאיתנו לא עושה חלק מהמצוות, זה גם משפיע על שאר האנשים.
ז'תומרת שאם לא כל עמ"י שומר שבת - אז גם השבת שלי לא מושלמת.
אם לא כל עמ"י מכבד את ההורים שלו - אז גם אני לא יכולה להיות 100% בכיבוד הורים.

לכן, יש לנו אחריות פשוט ע-נ-ק-י-ת לעשות מצוות ולא לעשות עבירות, כי אם אנחנו לא עושים את זה - אנחנו לא פוגעים רק בעצמנו, אלא גם באחים שלנו.
וכדי שנבין את האחריות הענקית שיש לנו - עשרת הדיברות נאמרו בלשון יחיד. כדי שנבין שאנחנו לא יכולים לא לעשות את המצוות, כי ככה אנחנו דופקים את כולם.


[נהנתם? בבקשה תגיבו, כדי שהשרשור יישאר למעלה ]


שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!! 

יש לי חברה והיא מהממת - ו...אח..

איני יכול לנגוע בה..
מה?! סליחה, למה לא?!
לקחת איזו גויה שנראית לך טוב - התירה התורה,
ולי - לאשתי לעתיד כאפרה עליה, שנשבע לך, הקב"ה -
היא צדיקה רצח, צנועה, מתוקה, בעלת חסד, מנהיגת הדור,
בה אסור לי לגעת?! מה? מה הולך פה...?!

(התמונה מאתר 'סיהרא')

אם יש נושא בתורה שלא התיישב על ליבי טוב, זה 'אשת יפת תואר'.
נכון, אנחנו לא בפרשת כי תצא, אבל מה זה משנה, זו תורת חיים -
ואני חייב לדעת מה הפשט שם - "לא דברה תורה אלא כנגד יצר הרע",
אני מבין, כל התורה היא כנגד יצר הרע - אבל...
"שאם אין הקב"ה מתירה ישאנה באיסור"...!
סו ווט? לכן ל-ה-ת-יר..?! וואלה, לא מובן. נתיר גם נגיעה במין השני,
כי - "הקב"ה, שומע? תסתכל מה הולך ברחוב, תתיר להם וסיימנו"...
אולי תתיר גם לדבר לשון הרע, כי הרי ת'כלס אנחנו לא עומדים בזה,
ואם תרצה ככה לתת לנו דובדבן שבקצפת - בא נלך ת'כלס על הדברים
הקשים - תתיר לבחור להסתכל לאן שהוא רוצה, ולבחורה ללבוש מה שהיא רוצה,
מה זה אתה מחמיר?! הקב"ה? יש לנו כלל - 'אם לא תתיר, נעשה באיסור'...
א-ל-ו-ק-י-ם-א-ד-י-ר-י-ם.
מ-ה-ה-ו-ל-ך-פ-ה..?!



=====

תחזיקו חזק, כי אנחנו הולכים לשאוב מכאן 2 יסודות ענקיים לחיים.
קודם כל - מכאן הוכחה כנגד כל אותם אלה שאומרים:
"התורה לא מתחשבת", "אני לא מסוגל לקיים ת'תורה, אין בי כוחות".
אין. אלו לא טענות מתקבלות בבית דין של מעלה. (ר' יחזקאל אברמסקי זצ"ל)
א-ם לא היית מסוגל, זה לא היה אסור עליך. ה' לא מביא לאדם נסיון
שהוא לא יכול לעמוד בו, כי אם הוא לא יכול לעמוד בו -
הנה לנו פרשת 'יפת תואר', שהותרה. אבל שאר המצוות שלא הותרו -
מוכח וברור שאנחנו מסוגלים לעמוד בהם, ואין שום תירוץ לתת..
"כי המצווה הזו אשר אנוכי מצווך היום, לא נפלאת היא ממך...
כי קרוב אליך הדבר מאוד בפיך ובלבבך - לעשותו".


מדהים. עם מילים - אני דרשן נחמד, הא?
אבל ת'כלס, למעשה, מה אני מדבר?! תשאלו כל בחור שנכנס
לאתר לא צנוע באינטרנט אם הוא מסוגל 'לעצום עיניים' פתאום,
הסיכוי שואף ל - 0 מאשר ל - 1. ת'כלס, בשטח ---
יש דברים שבאמת, הקב"ה, מן הראוי שתתיר לנו. לא לדבר כל החיים
לשון הרע - זה משהו 'כמעט' לא בגדר הטבע. את זה, שיתיר לנו...!
וסתם ככה אני בתור בן - אמנם לא מבין כ"כ ת'ראש של בנות -
אבל ראיתי הרבה שאלות של בנות ב'חברים מקשיבים' על צניעות,
ה', תשמע. תעשה טובה ותתיר לאחיות שלי ללכת איך שהן רוצות.
הן טוענות שזה קשה להן כמו קריעת ים סוף, נו - אז בבקשה,
אנחנו מוותרים על היתר 'אשת יפת תואר', העיקר תתיר להן ללכת...


~~~~

לא לא, בבקשה אל תגע בי אריה יקר.
זה לא הוגן, אתה גדול ושמן - אופס, סליחה, התכוונתי 'מלא' -
ואני כזה צפלוך. בבקשה, אני לא יכול עליך. או בעצם:
ה' אלוקים היקר, תציל אותי, אני לא יכול מול אריה...
"ויאמר ה' אלוקים - לא יכול, הא?! איך לעזאזל הגעת לגונג'ל
באפריקה, וואלה אני לא יודע. נכון, אמנם יש מצוות עשה ללכת
אחרי הצבא להתמסטל בחו"ל, אבל טיפש! נכנסת ליער כזה
בלי הדרכה ואח"כ אתה צועק שאתה לא יכול...?!
ל-מ-ה-נ-כ-נ-ס-ת-?!
זו - ההחלטה אם להכנס לתחום שבו לא תוכל לשלוט -
זו, הייתה בידך. ממילא, אתה אשם.
האריה - אוכל. הדב - בולע. והאדם - טיפש,
נכנס להם לתוך הגרון, ואז מתחיל לצעוק שהוא לא אשם..


"שמור מרחק", יש שלט על המכונית שמולך -
אז למה לעזאזל לא שמרת מרחק?! אתה לא אשם?!..
נכון, בעצם הפגיעה אתה לא אשם, כי הרי הוא נתן ברקס 'פתאומי',
אלא שהתביעה היא אחרת. למה לא שמרת מרחק?! למה הכנסת את
עצמך למלכודת שבה אם הוא יבלום לא תוכל לעצור בזמן...?!
שלם - פסק השופט - אין פה חוכמות. אתה אשם.

~~~~


התורה, מחייבת אותנו להפעיל את השכל הפשוט,
קרי - אל תתקרב, כי אז מן הסתם תפול. אלא - אתה חייב לשים גדר...!
פוסק הרמב"ם להלכה - "ונאמר לא תקרבו לגלות ערוה, כלומר:
לא תקרבו לדברים המביאין לידי גילוי ערוה".
אז נכון - לקרוץ, לשחוק, להקל ראש או להסתכל על בחורה -
זה פשוט שאסור. אבל...
מי הגבר שיבוא ויגיד שהתורה 'לא אסרה' ידידות בין בן לבת...?!
איפה זה כתוב בתורה? זה לא כתוב בשום תורה ובשום סעיף בשו"ע,
אלא 'רק' כל התורה ז-ו-ע-ק-ת את זה. שמור מרחק! אל תתקרב...!
לא, אני לא אוסרת רק את ה ---- אלא גם לפני. ו - הרבה לפני,
דווקא כי אני יודעת - זועקת התורה - שאחרי שתכנס פנימה כבר לא
תוכל לעמוד ביצר, לכן - כמו שאתה מבין שלא רק שלא שופכים חומר דליק
על אש, אלא גם לא מתקרבים לאש איתו - בדיוק אותו דבר גם ביצר.
אל תתקרב, אל תתקרבי, לא נתקרב. ואם כן נתקרב, שלא נבכה ונגיד
אח"כ שהתורה לא מתחשבת ואנחנו ממש לא מסוגלים - כי התביעה
נגדנו תהיה "למה לא שמרת על ההלכה! למה לא שמרת מרחק"...?!
ומול השאלה הנוקבת הזו - למי יש תשובה אמיתית?!...

אוו'ץ.
זהו, הכל מתחיל משם.
מהחובה שלנו לשים את הגדר. בלי פשרות.
ל-ה-ת-ר-ח-ק מהעבירה. ו - זה, ביכולתנו בהחלט.


בואו נפגוש מישהי מוכרת -
בנות - לכן פחות, אבל היא תהיה לכן מובנת -
שהיא תספר לנו את מה שיש לה להגיד.
גמרא, מסכת בבא בתרא:
יש פסוק שאומר 'שבח' על מי שלא מסתכל על נשים -
והגמרא מבררת במי מדובר. תוך כדי הבירור הגמ' אומרת:
אם יש דרך אחרת והוא הולך דרך שם - 'רשע' הוא.
מסביר שם הרשב"ם - ואף על פי שעוצם עיניו. (הוא נקרא רשע)
שלא היה לו לקרב אלא להרחיק מן העבירה [שנאמר] הרחק מן הכיעור.


====

יש שתי דרכים ללכת,
ואתה בוחר ללכת בדרך שבא יש נשים שמכבסות כביסה -
שהיום כמעט כל בחורה ברחוב לבושה חצי (...) מהן -
אתה נקרא...
אפילו (!) אם עצמת עיניים.
אוו'ץ.
וההסבר - פשוט.
הרי ת'כלס לא נפלת, על מה אתה נקרא רשע?
והבת קול עונה - מה אתה נכנס לנסיון?! "ואל תביאנו לידי נסיון",
לא מופיע אצלך בסידור?! ואח"כ עוד תבכה שנפלת למרות שהיית בטוח ש...?!
לא! אל תהיה גבר כזה, אנחנו לא מחפשים קונצ'ים. גם אם אתה צדיק
יסוד עולם - נכנסת אחי לנסיון מיותר, חצית גבולות -
כמעט שכבר אפשר לתת לך 'מי שברך' שהנפילה שמן הסתם כבר מוכנה לך,
רק שתעבור עם כמה שפחות צלקות ופגיעות בנפש עמוק פנימה...


*******

אחרי זה - כל התשובות על 'חבר/ה', 'אינטרנט', 'פאב לדתיים',
הכל ברור כשמש. אבל רק למי שמסיר מעצמו לרגע את הנגיעות אישיות.
והרוצה לטעות - אומרים חז"ל - יבוא ויטעה. מול רצונות להכנס לכיעור,
אנחנו לא נלחמים. מי שרוצה תאוות, שום הלכה לא תזיז לו,
כי הרי מה זה לעקם את ההלכה בשביל היצר? כלום, ביני ובינך מה היא...


=====

אז למה בכל זאת יש היתר של אשת יפת תואר?
עכשיו נוכל להבין את זה - פשוט מתוק מדבש. החיילים היו הולכים
להלחם ובנות הגויים (מופיע ברש"י) היו מתגנדרות בשביל לפתות אותם. בזה,
ועוד באוירת 'הפקר' של מלחמה, קשה מאוד - אם בכלל אפשר - לעמוד ביצר...
ואמרנו, שמה שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בו, הקב"ה לא דורש מאיתנו.
לא מסוגל לעמוד בפיתוי של אשת יפת תואר? טוב, קח אותה לאשה.
אבל סתם ככה ללכת ברחוב ולראות איזו שבדית ולחמוד בה...?!
מה פתאום הכנסת את עצמך למצב כזה? מה פתאום הרמת את העיניים?
מה פתאום הגעת לשם סתם ככה? ממילא, במלחמה - וזו התשובה -
אי אפשר להגיד 'שים גדר, אל תצא למלחמה', הרי ה' מצוה לצאת,
וממילא - ה' הסיר לנו את ה'גדר לעבירה', הוא גם מתיר לנו...
אבל סתם ככה?! למה נכנסת לשם? למה אתה חי עם חבר'ה כאלה?
למה ה-ס-ר-ת ל-ע-צ-מ-ך את המחסומים...?!
על זה - על שבחרת להכנס לנסיון -
זו התביעה.

בדוגמא קטנה -
מי שנחת במקרה באיזה חור בסין לא תהיה עליו תביעה
'מדוע אכלת מאכלות אסורות', כי הרי הוא לא נכנס למצב הזה בכוונה..
א-ב-ל, מי שבחר מרצונו לגור באיזה חור תקוע בסין,
שלא יתלונן שהוא 'אנוס' לאכול מאכולות אסורות.
נכון, אנוס אנוס, אבל למה בכלל נכנסת לשם?!...


~~~~~~

אפשר לחיות גם בעולם של פריצות, לשון הרע, גזל -
כמו שאפשר לחיות שבעולם שיש בו ממש גן חיות,
אלא שהסוד, החיוב, הטיפ היחיד בעולם להנצל -
הוא פשוט...
לא להתקרב. לא לחפש קונצ'ים. שמור מרחק - מהנסיון.
אחרת? מובטח לך שתכשל, ואל תתפלא, כי כבר חתמנו..

ולא נאמין לשום עצת יצר שאומרת 'אני נכנסתי ולא נפלתי'.
אין לנו שום מצווה להאמין להם, אלא רק מצווה להאמין לדברי חז"ל
החד משמעיים, שרק מגלים לנו על דברי האחרים -
"אין" - פשוט א-י-ן "אפוטרופוס לעריות"...

=====

וואו, עכשיו מדהים כמה העומק שבתורה.
חשבנו שנוציא 'היתרים' מפרשת 'יפת תואר',
אלא שלמדנו שני יסודות חשובים בתורה:
א) בכל מצוות התורה אנחנו יכולים לעמוד.
אחרת? לא היו אוסרים עלינו אותם...
ב) הסוד, הטיפ היחיד לעמוד, החובה הברורה היא -
לא להתקרב לנסיון. לא להתקרב לאש. "שמור מרחק".

וכבר אמרנו ש ---
המצווה הראשונה בתורה היא...


כל העולם ואשתו עכשיו עוד רגע מתפוצצים ש...
את כל התירוצים בעולם הם ישלפו - יצר הרע שלכם +
יצר הרע שלי שכבר דופק לי בבטן -
ווא ווא, אפשר ליפול ברשת שלהם בקלות...

אבל כבר למדנו -
לא נתקרב אליהם, לא נתן להם חניה אצלנו,
ונעמיק בשכל פשוט, באמת באמת, לחפש את האמת.


~~~~~

למה כתבתי את הדברים?
מן הסתם לא כולנו ניישם את הדברים בבת אחת,
ועוד הרבה מלחמות מחכות לנו - בלי שנזמין - עם היצר.
אבל באמת, שנדע - את הפסיגה. את השאיפה,
לאן אנחנו צריכים לכוון תמיד...
'דע את האויב', מתחיל לפני הכל ב -
דע את עצמך! את התורה שלך...!

ו...
איך אפשר בלי לסיים בדבר כ"כ אמיתי.
לא יודע מי פה בגיל של חתונה, אבל אני כבר שם,
ו --- חייבים לדעת בדיוק איזה בית אנחנו רוצים לבנות.
בית של 'פייסטוק', או בית של אהבה, אמיתית.
אבל אמיתית. עם כל פרק ה - 'אשת חיל' שבדבר.
מ - "מי ימצא", עד - "ויהללוה בשערים מעשיה",
דרך נתיב 'בטח בה לב בעלה', שלא פשוט בדור שלנו.
אם רוצים לבנות בית ש-מ-ק-ר-י-ן קדושה וטהרה,
אי אפשר להשלים, אפילו לא עם 'טיפת' טומאה...






מי שיכול בבקשה לכתוב בתגובה אפילו רק נקודה,
אולי יזכו עוד כמה אחים ואחיות שלנו להכניס ללב פנימה.








!!אביה14אחרונה
יש פה מישהי שבאה לשבת טרמחיות בכפר פינס?יורבית

יהיה נחמד לראותכן..

גם ליאנונימי (פותח)
כן, בעז"ה לשבת בשלח..שטוזי...=)
בסוף לא בטוח (כנראה אני מבטלת)שטוזי...=)
אני!!reut1
בסוף כן.. השבת.. יאייי.. רעות - נפגשה..שטוזי...=)
איך היה לכן? נהניתן?אחת מהשומרוןאחרונה
מתפללים ומתפללים ולא קורה כלום. נמאס!מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!!

תחשבו שנייה על מקרה שהיה לכם, שהתפללתם על משהו מ-ל-א זמן ו..
פשוט כלום. נאדה. ה' לא קיבל את התפילה שלכם.
בואנ'ה, למה זה קורה? אנחנו מתפללים, מבקשים, אבל ה' פשוט לא מתייחס..






---

בפרשת השבוע [בשלח], ה' אומר למשה על ים סוף:
"מה תצעק אליי - דבר אל בני ישראל ויסעו".
אבל היי, מה הולך פה?
הדבר הכי טבעי שאדם יהודי יכול לעשות כשהוא בצרה זה להתפלל לאבאל'ה שבשמים שיעזור לו.
מה פתאום עכשיו ה' אומר למשה שיפסיקו להתפלל ויתחילו לנסוע?
מה עם כל הערך של התפילה?!

האדמו"ר מסלונים אומר על זה ש..
יש זמנים שבהם יש קטרוג על האדם מלמעלה - 
ז'תומרת שבגלל כל מיני מעשים ועבירות - מצד הדין, לא מגיע לאדם הזה שה' יעזור לו במה שהוא רוצה,
ולכן, התפילות שלו לא מתקבלות.

א-ב-ל >>
אם אדם באמת מאמין באבאל'ה שבשמים ובוטח בו שיעזור לו לצאת מהצרה, למרות כל העבירות שיש לו - אז ישר התפילות שלו מתקבלות.
למה?!
כי כשאנחנו מאמינים שה' אוהב אותנו למרות כל העבירות שלנו - זה אומר שאנחנו מאמינים שהוא אוהב אותנו כמו שאבא אוהב את הילדים שלו.
ולכן, אבאל'ה שבשמים באמת מתנהג אלינו כמו אל הילדים שלו - ועוזר לנו למרות הכל, גם כשאנחנו ממש מלאים בעבירות.

אז בעצם כשה' אמר למשה שיפסיקו להתפלל ויתחילו לנסוע - הוא בעצם אומר להם שאשכרה יסעו לתוך הים, יבטחו 100 אחוז בה' ויאמינו שהוא יעשה להם נס - וככה ה' באמת יעזור להם.

לסיכום: כשיש לאדם מידת בטחון חזקה ואמיתית באבאל'ה שבשמים, למרות כל העבירות שלו - אבא שבשמים באמת יעזור לו, כמו שאבא עוזר לבנים שלו, ויקבל את התפילות שלו.

אז שבעז"ה נזכה באמת לבטוח באבאל'ה שבשמים שאוהב אותנו, למרות כל העבירות שלנו -
וככה כל התפילות שלנו יתקבלו (רק אם הן באמת לטובתנו..  ).
שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י.

יאאאא!!!ישלי היום מבחני כניסה!!!!שלומיתי123
פווווווווווווול בהצלחה.... לאן את הולכת?אפרת234אחרונה
עדיין מתלבטת? בואי ליום עיון במדרשת ארץ גאולה!!!ארץ גאולה

תמיד חלמת להעשיר את עולמך הרוחני? תמיד עניין אותך לדעת מה מקום האישה בדורנו? אוהבת חקלאות? אוהבת להכיר את הארץ? מאמינה בשלמות ארץ ישראל?

מעולה! מקומך איתנו, במדרשת "ארץ גאולה". המדרשה החדשה בישוב עוז ציון!

בואי לבנות את עולמך הפרטי מתוך הבנייה של הכלל. בואי לטעום מטובי המרצים החיים את סגולת הארץ דרך משנת הרב קוק.

שימי לב, ניתן להשתתף בתוכנית חלקית בלבד של יום בשבוע.

ניתן לשלב עם עבודה, פסיכומטרי ושירות לאומי.

יום עיון ראשון ללימוד והיכרות יתקיים בעז"ה ביום חמישי כג' שבט בעוז ציון. (מול גבעת אסף)

בואי בשמחה!

לפרטים במייל: doriya.d@gmail.com

פרויקט מטעם הבצפררבקה שלמה

שלום....

ישלנו מטעם הבצפר פרויקט בינלאומי שבו השנה  צריך להמציא פתרון לבעיית זיהום וקלקול במזון 

אנו המצאנו מכשיר אשר מקרין קרינת על סגול על ביצים וכך משמיד כ99% מחיידקי הסלמונלה שנצמצאים על הקליפה עם נזכה בפרויקט נקבל מיליון שקלים לפיתוח הרעיון שלנו נשמח מאד עם תעזרו לנו ותצביעו בלינק הבא http://fllinnovationaward.firstlegoleague.org/healthy-eggs תודה רבה 

המצאתם ממממממההההההה???? |שוק|אווזה.אחרונה

איזה חיידקים זה משמיד?

את בטוחהה?

מחפשות שם למדרשה..יש לכם רעיונות?*מילקי*

ב"ה

 

שלום לכולן!

הי, אני מיכל שביעיסטית מאולפנת צביה אשקלון.

חברותי ואני פתחנו באשקלון מדרשה לנערות.

ברוך ה' אנחנו מתפעלות אותה כבר כ-4 חודשים!!

אנחנו מנסות ליעל ולקדם את הרעיון

וכעת אנחנו מחפשות שם יפה, עם משמעות, שם קצר (ושאין אותו כבר לשום מדרשה)

ממש נשמח לשמוע רעיונות והצעות לשמות!

{וגם סתם רעיונות לקידום המדרשה ..

אולי אנשים שאתם מכירים מהאזור שיהיו מוכנים להעביר שיעור? (זה בד"כ ללא תשלום)}

 

תודה רבה ויומנפלא

 

למי שקוראת פה וגרה באזור כמה פרטים על המדרשה:

המדרשה פועלת בכל יום שלישי ב-8 בערב

במבנה של הגרעין התורני באפרידר ברחוב אורט 19

כולן מוזמנות בשמחה!

(פרטים נוספים במייל MICAHL16@WALLA.COM  )

יש רעיונות?*מילקי*

ב"ה

 

זה ממש דחוף! יש לכם רעיונות?

דוד חטואל למשל אנונימי (פותח)אחרונה
נכנס משה הפסיכולוג להכין את דוד לפרס, 25 מליון $..אח..

- דוד, מה תעשה אם תזכה ב - 100,000 ש"ח...?
- אני?! אין מצב. אבל נגיד שכן, אז מחליף ל - BMW חדשה.
- ומה אם הסכום יהיה 500 אלף...?
- אשתי תדע או לא? כי אם כן - וואלה, תשאל אותה..





ומה אם זה יהיה 20 מליון ש"ח...?!
- קודם כל אתן למבשר הבשורה 5 מליון, ואח"כ ---
היי, פסיכולוג?! הכל בסדר? מה קרה לך...?!
אלא ש...
משה הפסיכולוג שלנו חטף דום לב - ומת,
במקום!


====

יצא לי פעם לדבר עם בחור, שיעור א' אז. הוא סיפר
שהוא לומד באחת הישיבות המוכרות, אלא ש ---
"אני עוזב השנה, מתגייס שלוש שנים".
- וואו, גבר, לא מהר מידי?
- לא..! התורה שלנו היא 'תורת חיים', ולא צריך תמיד להשאר
בבית המדרש. לא בשביל זה קבלנו תורה, צריך להתחבר לעם...!

אל תשאלו מה אמרתי לו אח"כ, כי מול כאלה אנשים, בד"כ,
המצב כבר דיי אבוד. מילא יגיד שהוא 'לא מתאים ללמוד', אפשר עוד
לדון איתו ולהסביר לו שלכל בחור יש זכות להיות בישיבה,
גם אם אין לו שכל כמו של הרמב"ם - אבל בחור כזה שמדבר כ"כ
גבוה, אי אפשר עליו, אין לי שרפרף להתקרב לקדושה שלו...!
להסביר לו שהמושג 'תורת חיים' הוא קודם כל מתחיל בשנים ארוכות של - 'תורה',
זה בערך כמו להסביר לחילוני שאחרי המשפט "דרך ארץ קדמה", וואלה,
יש המשך למשפט, שהוא 'קדמה ל - תורה'. האממ, תורה..


-----

את עצמי תפסתי 'על חם', מנסה לקרב את כל העולם -
אבל - אני מתבייש להגיד - את עצמי, שכחתי לקרב...!
לא חלילה שעברתי על עברות במודע, אלא 'התמלאות בתורה'.
כמה אתה יודע? מסכת? שתיים? שלוש? ארבע? חמש?...
לא! זה לא מספיק..! אולי לקשור למישהו תפילין על הראש תוכל,
וזה חשוב מאוד, אבל לענות על השאלות שלו, זה כבר קצת מסובך..
בשביל להיות שופע - חייבים להתמלא. בדיוק כמו בכוס - המשל הידוע -
שאם רוצים שישפך ממנה החוצה, חייבים שתהיה מלאה. ת'כלס.
תורה זה לא פסוק 'שמע ישראל', ואפילו לא ריקוד המרכזניקים המהמם -
'לב טהור ברא לי'. תורה זו דרך חיים שלימה, ואם פסיכולוגיה צריך ללמוד
כמה שנים בשביל להתחיל לעבוד במקצוע - ברור שבעבודת ה' שהיא
חיינו ואורך ימינו - צריכים להשקיע בה יותר שנים מאשר ת'ישיבה התיכונית..
אלא, שכמו תמיד, בא ה - 'צדיק הנסתר', הלא הוא יצר הרע, עם ש"ס ביד -
בואנה, איזה 'אנוכי' אתה. לא מופיע אצלך בגמ' בשבועות 'כל ישראל ערבים'...?!
ויש ולפעמים הוא מגדיל לעשות היצורון הזה, ומביא אפילו 'ש"ס לבן',
עם ציטוטים שאתה אפילו לא מצאת במרן הרב זצ"ל...!

וכמו שבכל החיים אנחנו צריכים להתרחק ממנו -
בדיוק גם כאן. אמנם במובן מסוים זה יותר קשה, שהרי הוא 'למדן' לא קטן,
שמצטט מכל גמרא ומדרש אפשרי, אבל לנו יש את שיטת רבותינו ---
הפסוק במשלי אומר:
"שתה מים מבורך, ונוזלים מתוך בארך".
בור או באר?! אלו הרי שני דברים שונים...!
אלא, עונים חז"ל -
בתחילת דרכו של האדם יהיה 'בור', וכמו שבור אוגר מים מבחוץ -
כך גם האדם, צריך כמה שיותר להתמלא, לקבל מרבותינו, כמו בור..
אח"כ - שהאדם אוגר אליו במטרה לתת לכלל ישראל -
אז, הוא נהיה 'באר'. מה מיוחד בה? שהיא, הבאר - לעומת בור -
עיקרה הוא לא לקבל מים מבחוץ, אלא היא נובעת מעצמה.
היא, יכולה לתת, לשפוע לאחרים, בלי להגמר. תמיד היא תדע לחדש,
לייצר, להוסיף על מה שיש בה - וממנה אפשר לשתות לעולם...!

~~~~~~

'קבלה' על מנת לתת לעם ישראל -
כל כולה היא 'נתינה' אמיתית.

אני לא אומר, זה לא שאם מישהו ישאל אותך 'יש אלוקים או לא',
תגיד לו: פססט, שומע? אני עכשיו ממלא מצברים, תשוב עוד...
לא, לא זו הכוונה. אם נקלעים למצבים שכאלה או בזמן ה'פנוי' שיש לנו -
מצווה, וחובה גדולה כמה שיותר לקרב ולקדש שם שמיים,
אבל עכשיו, בתקופה הזו - אנחנו חייבים לדעת את המטרה העיקרית שלנו,
שעכשיו אנחנו בבחינת 'בור', צריכים כמה שיותר להתרכז ב - 'להתמלא',
בשביל ודווקא בגלל שאנחנו מחוייבים לעם ישראל וצריכים לחבר את העם...


וכמו שזה 'לא נורמלי' ללמוד תורה רק לעצמך -
כך זה 'לא נורמלי' שלא תוכל להפיץ אח"כ יותר,
כי - 'הייתי עסוק כל הזמן, לא היה לי זמן להתמלא בלימוד'...


אז אם נחזור לסיפור למעלה עם הפיסכולוג,
נוציא ממנו את היסוד לחיים ש ---
גם למכינים - דרושה הכנה..


======

כידוע, בהלכה יש מושג ש - "כלי שני לא מבשל".
אז אצלנו זה יהיה משהו כזה: אם לא נהיה 'אש',
אם לא נתחמם שנים ארוכות על 'אש התורה',
לא נוכל לחמם אחרים - פשוט לא. 'כלי שני', כלומר -
כלי שלא הונח ישירות על האש - לא יכול לבשל אחרים...



אז נזכור -
שלא נשכח לקרב את עצמינו.
זה לא פשוט לקרב וגם דרושה זהירות לא קטנה -
לכן - חייבים (!..) להתמלא לפני, בשביל שנהיה מוכנים.


ולכל המתוקים שכ"כ רוצים ונפשם חשקה רק לקרב לבבות,
טיפ קטן: כל פסיעה שלנו ברחוב, יכולה להיות קידוש שם ה'
ענק מאוד, כי כידוע - 'תמונה אחת שווה אלף מילים',
אז --- דוגמה אישית, היא זו בנתיים שתקדש ש"ש..



ככה, נזכה בעז"ה לקיים את דברי הנביא באמת -
"ישובו המה אליך, ואתה ל-א תשוב אליהם".
א-מ-ן-!



מי שיכול לכתוב בתגובה אפילו נקודה קטנה,
בשביל שהקטע יעלה ונזכה עוד כמה לקרוא.











אולפניסטית מרוטה....אנונימי (פותח)

עוד שבוע תעודות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ועוד שבוע ה-א-ו-ל-פ-י-ז-מ-ו-ן!!!!!! האולפיזמון הוא רק של השביעית? לא!

לכל הבהרניסטיות שביננו.... ...... סתאםםםםםםםםם, יומווווווווווווווווווווווושלם...., מהפרות.... (עוד סיום יום מחורפן.....)))))))))))))))))))))) כיבוי אורות....=[=[=[

ואיזה חלק מהלא לא הבנת עד לפה...אובז'יי!!אחרונה

יוואו.. מה יציאת מצרים קשורה לחיים שלנו כל הזמן?!מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!!


בהרבה מאוד מקומות בפ"ש שלנו (בא) כתוב שאנחנו צריכים לעשות מצוות 'זכר ליציאת מצרים'.
חשבתם פעם למה צריך לזכור את יציאת מצרים כל הזמן?!
כאילו, מה כ"כ חשוב באירוע שהיה לפני מלא זמן, איך זה יכול להיות רלוונטי לחיים שלנו?
ועוד לא רק זה, אלא אפילו בהגדה של פסח אנחנו קוראים מאז שנולדנו בערך שצריך לזכור את יציאת מצרים 'כל ימי חייך' >>
'ימי חייך' = הימים, 'כל ימי חייך' = הלילות.
בואנ'ה, מה עשו מיציאת מצרים?! למה צריך לזכור אותה כל הזמן??





ה'נתיבות שלום' כותב על זה משהו פשוט מ-ד-ה-י-ם>>
בעצם מצרים זה לא רק ארץ מצרים, אלא מצרים זה פשוט סמל לדברים שבהם אנחנו חוטאים - לתאוות שיש בנו, לגשמיות שלנו.
[למה מצרים היא סמל לזה? כי במצרים היו מ"ט שערי טומאה, והיה בה מלא עבודה זרה..]
ז'תומרת שבתכל'ס כל אחד מאיתנו צריך לצאת ממצרים. כי לכל אחד מאיתנו יש תאוות ועבירות שהוא עושה.
ולכן התורה אומרת לנו כל הזמן לעשות דברים בשביל לזכור את יציאת מצרים - כדי שנזכור תמיד שכמו שה' הוציא את עמ"י כולו ממצרים, ככה גם אנחנו צריכים לעשות את ההשתדלות לצאת ממצרים הפרטית שלנו, שהיא התאוות שלנו - וככה ה' יעזור גם לנו לצאת ממצרים.
אח שלי, אולי היציאת מצרים שלך זה לקום לתפילה בבוקר, 
והיציאת מצרים שלך, אחותי, זה לא לדבר לשון הרע. 
כל דבר שמרחיק אותנו מאבאל'ה שבשמים - בעצם נחשב לסוג-של יציאת מצרים. ואנחנו צריכים להשתחרר ממנו.

אבל רגע, זה עדיין לא ענה על השאלה למה צריך לזכור את מצרים גם ביום וגם בלילה?!
הופה, שימו לב -
כמו שלמדנו בספר בראשית - הימים זה הזמן שבו אנחנו מרגישים ב'אורות', כשאשכרה הכל טוב ויפה, החיים פשוט דבש.
בזמן הזה - צריך ממש לזכור את המטרה שלנו בעולם, שהיא לעבוד את ה'.
ועובדים את ה' גם בעזרת היציאה ממצרים הפרטית שלנו - כשאנחנו משתדלים לעשות כמה שפחות עבירות, ולא להיכנע לתאוות שלנו.

והלילות זה הזמן שבו לא הכל הולך כמו שאנחנו רוצים, ואנחנו נופלים ומתייאשים קצת מהחיים.
גם בזמן הזה הנסיון הגדול שלנו זה להשתדל לצאת ממצרים הפרטית שלנו, מהתאוות שלנו, לא לשכוח את התכלית שלנו בעולם - וככה אבאל'ה שבשמים יוציא אותנו מהמצב הזה, ובעז"ה נרגיש שוב באורות 

אז בשורה התחתונה - בגלל שיציאת מצרים זה משהו שכל יהודי צריך לעבור בחיים שלו, אנחנו צריכים לזכור כל הזמן את יציאת מצרים, כדי שנזכור תמיד את התפקיד שלנו בעולם.
שנזכה, בעז"ה.

שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י בעז"ה וחודש מצוין!

מי הייתה היום בכנס מקהלות? 24/1/12 אמאאאא מישל כהןנועם=]

איזזה קקקקקווווווווווווווווווווווולללל מדהים ישש לו למווות!!!!!!!

מגניב!!!!!כיף לך=אנונימי (פותח)אחרונה
בבקשה להפיץ 2 דקות ב10 בבוקר אמירת תהילים למען אחיאסתר400

בבקשה להפיץ 2 דקות ב10 בבוקר אמירת תהילים ארצית למען אחינו יהונתן פולארד!בבקשה להפיץ באולפנות ובישיבות ולארגן אם אפשר אמירות משותפות

בע"ה!!נועם=]אחרונה
רעיונות איך להשיג כסף לשוק פורים ----->10

בעזרתו יתברך

אהלן אני צריכה בבקשה רעיונות איך מרויחים כסף לשוק פורים אם אפשר שכל אחת תכתובב רעיונות או איך אתם אספתם כסף למבצע שלעם באולפנה!!!!!!!!!!!!!
תודה רבה

מכרנו טוסטים ושוקו בוקר אחד באולפנה..מרימוש!אחרונה