מטפלת או מעון- זאת השאלה...נעמיל'ה
מה אתן אומרות? יש לי בן בן חצי שנה, ילד ראשון. אני כבר נורא רוצה לשלוח אותו למטפלת/ מעון ולהתחיל לחזור קצת לחיים. עד היום היינו שנינו בבית וזה נחמד ויפה אבל מעבר לקושי האישי שלי (אני כנראה לא ממש בנויה לזה- יש כאלה, לא?) אני מרגישה שהילד פשוט יוצא נפסד. אין לי מספיק גירויים בשבילו ואין לו עוד חברה חוץ ממני כל היום.
ההתלבטות היא כזו:
מטפלת- יחס יותר אישי, יותר גמיש מבחינת שעות/ ימים ומצד שני יותר יקר ואולי פחות גירויים
מעון- יותר זול, יותר חברה ומצד שני, אני נורא מפחדת דווקא בחורף הזה עם השפעת הזו לקחת ילד שהיה די מבודד מכל החיידקים ולשים אותו במעון שם ברור שנדבקים יותר במחלות שונות ומשונות...
והבעיה הכי גדולה- הוא לא לוקח בקבוק. הוא אוכל מוצקים אבל כמעט תמיד דורש ממני השלמה של הנקה. למי תהיה הסבלנות להרגיל אותו לבקבוק או להאכיל אותו בקצב שלו? (בכל זאת הוא רק בן חצי שנה)
ובעיקר- איך מתמודדים עם הקושי של הגעגוע והדאגה לילד ראשון שמוציאים מהבית? 
אם יש לך אפשרות - מטפלתשיקמה
כרגע הוא לא זקוק לחברה (וגם לא ממש יזדקק לה בחצי השנה הקרובה), ואם את יודעת על מטפלת טובה = שווה. לא נראה לי שהוא זקוק ליותר גירויים ממה שיש בכל בית פשוט (רצפה + כמה צעצועים בסיסיים, והרבה הרבה חופש פעולה - כמובן בהשגחה)
מטפלתשלה שוב
הוא עדיין קטנטן ויותר צריך את החום האישי.
כשהייתי סטודנטית תפרנית שמרתי על תינוקת בת 4 חודשים שאמא שלה יצאה לעבודה, והאמא היתה ממש בלחץ כי היא ינקה עד אז. ואני, שעדיין לא ממש הבנתי כמה זה מורכב פשוט ביום הראשון לקחתי אותה התיישבתי על כסא נדנדה והיא אכלה ודי. נראה לי שהיא פשוט הבינה שאני לא אמא...
למטפלות יותר קל לגמול
גם אני בעד מטפלתיוקטנה
מצטרפת לכל מה שאמרו: בגיל הזה הצורך העיקרי הוא טיפול של בוגר אוהב.
הצורך הזה הוא קריטי, בעוד צרכים אחרים כמעט ולא קיימים בגילאים האלה, בדרך כלל, ואף מאוחר יותר.
בקשר לסרבנות בקבוק - בדיוק ניסיתי בהצלחה גדולה את הטיפ ההיסטרי שלי על השכן הקטנטן: לעטוף את פטמת הבקבוק בחיתול בד, כך שהחלב יעבור דרך החיתול, והתינוק ירגיש את מגע הבד בפיו, במקום את מגע פטמת הבקבוק החלק. מגע הבד מזכיר להם יותר את מגע השד, והם מבינים שמדובר באוכל, ולא בגוף זר. נשמע קצת משונה, אבל שווה לנסות! וכמובן  - תחזרי לדווח, לצורך התיעוד
 
הדיווח...נעמיל'ה
קודם כל, יוקטנה, צר לי, אבל ראיתי כבר פעם שכבר כתבת את הרעיון הזה ושמחתי עליו כ"כ, רק ש... זה לא ממש עבד...
אבל אני כן יכולה לבשר שהתחלתי לחפש מטפלת ודיברתי עם מישהי שממש לא התרגשה מזה ואמרה שהיא כבר עשתה את זה לכמה ילדים והם עברו לבקבוק... והשוס הכי גדול בסיפור הוא שלא תאמינו כמה היא רוצה לשעה- 5.5 ש"ח. כן, חמישה שקלים חדשים וחצי. אומנם אני ממש לא מכירה את השוק, אבל הייתי בטוחה שזה יצא לי עסק הרבה הרבה יותר יקר! (ובעלי עשה את החישוב שלאשפז אותי במוסד יעלה לו אפילו יותר... )
אני אמשיך לחפש ואעדכן. ואני מקווה לעדכן ששמתי אותו אצל מטפלת ומה קורה איתנו בהמשך...
תודה לכן על העזרה והתמיכה!
הבן שלי בן חצי שנהאמא ל-5
והוא במעון, אני כל יום מתלבטת אם להעביר למטפלת. אחת שרק תעניק לו חום ותרוץ אליו בכל פעם שיבכה ומהר.
מצד שני יש לשים לב למטפלת, האם את מכירה? מישהי יכולה להמליץ עליה? אני מכירה את המטפלת במעון של הבן שלי והיא ממש מעבר לגדר אצלנו, לכן אני סומכת . פשוט עם מספר רב של ילדים מן הסתם לא יהיה לה זמן לתת את אותו טיפול כמו מטפלת פרטית.
שמחה שמצאת .
בגדול גם אני ממליצה על מטפלתטוזי
אבל ממש בזהירות! אנחנו שמנו את הבת שלנו אצל מטפלת כשהיא הייתה כמעט בת ארבעה חודשים (היא אוטוטו חצי שנה) ואני מטפסת על הקירות. היא על הפנים! כל היום התינוקות בעגלה!!!! 5.5 זה ממש ממש זול! אצלינו לוקחים בין 10 ל-12 והמטפלת שלי לוקחת 7. בעז"ה ביום שני אני אדבר איתה ממש ואביא לה שמיכה (היא אמרה לי שאין לה שמיכה....) ואודיע לה שאם אין שינוי אני אמצא מישהי אחרת, אמא אחרת כבר עשתה את זה ואני מניחה שהיא תתחיל להבין...
 
תקבלי המלצות עליה! ותוודאי שהיא לא חושבת שהיא רק צריכה להאכיל/ להחליף ולהרדים אותו. לצערי הרבה מטפלות היום עושות את זה כי זו עבודה נוחה, אפשר להיות עם הילדים בבית ולהרוויח סכום נכבד. הן רק שוכחות לטפל בילדים האחרים.. (הבית מצוחצח, שולחן שבת מוכן ביום חמישי בבוקר!!! וכו)
 
בהצלחה!
5.5 שקלים לשעה!!!!! אדיר! איפה את גרה???קרן732
וגם טוזי שכתבה פה שזה בין 10-12 שקלים ועוד שלה לוקחת 7 שקל לשעה...איזה  כיף לכן!!!
אני  אומנם מודעת לעובדה שברעננה הכל יקר אבל לפני שנה וחצי מצאתי מישהי ב-15 שקל לשעה (שזה היה שוס רציני) בתנאי שזה יהיה תשלום באופן קבוע. כל המטפלות באזורנו לוקחות מעל 20, 25 שקלים וחברה שלי השנה סגרה על מטפלת שאומנם באה אליה הביתה אבל ב-35 שקלים!!!!!!!!
זו הסיבה שהייתי רוצה מטפלת אבל זה עסק יקר ורק במעון אפשר לקבל הנחה אם עובדים או לומדים אז כרגע אני בבית-הכי זול אבל כבר משעמם!!!
אם את רוצה לחזור לעבודה כי אין לך ברירהרבקה למפרט
גדלתי שישה ילדים בבית עד גן חובה והייתי עדה לעיניהם המשתאות של כל ידידי ובני משפחתי. הם סברו שלילדים יגרם חסך תרבותי. כולם למדו לקרא לפני הגיעם לגן או בשנת הגן. היו שקראו כבר בגיל 3 והכל במשחקים שהכנתי בעצמי או כאלה שהכינה אחותי (היא לימדה בכיתה א' בשנות חלדה). חלק מהילדים אף כתבו  לפני הגן. בתקופה ההיא, הם למדו טוב יותר מאשר בבית הספר (חלקם למדו גם בבית הספר). לדעתי כדאי לגשש אם הילד מוכן לקריאה ואז ללמדו במשחק ובכיף. זה מאוד נוח ילד קורא (בעיקר אם הוא הבכור כך הוא מעסיק את הקטנים באשר הוא קורא להם סיפורים). אחת מבנותי היתה קוראת לילדי הגן סיפורים וכותבת סיפורים בעצמה. לגננת זה היה מאוד נוח.... הרעיון הוא בשלות והנאה הן לילד שירגיש כיף להיות עם אמא והן שיהיה לו כיף ולא קשה מדי אך מאתגר מספיק. כן רצוי קצת ידע בדידקטיקה, ונסיון ללמד כמה ילדים בכיתה בלתי מדורגת....(גילאים שונים) שמפריעים כי רוצים גם תשומת לב של אמא. גילוי  
מטפלת או מעוןאנונימי (פותח)
חמודה,
אני יודעת שזה קשה להיות בבית לבד עם תינוק, במיוחד עם הילד הראשון, אבל תזכרי שכל ילד את מגדלת רק פעם אחת. מה שכבר נעשה אי אפשר לחזור בו אחרי שהילד גדל, יש רק להצטער על שנים נפלאות שלא יחזרו לעולם.
 
אני מציע לך אם קשה לך להיות בבית לבד עם תינוק הרבה שעות למצא פעילות, או עבודה או כל דבר אחר שתוכלי לעשות מתוך הבית ביחד עם התינוק. אפשר גם למצא פעילות מחוץ לבית שתוכלי לעשות עם התינוק איתך. בכל מקרה מעון מזמין מחלות ובעקבות זה קשיים אין סופיים והעבוודה תהפך לסיוט. כשתהיי בעבודה תחשבי כל הזמן על הילד וכשתהיי בבית תחשבי על העבודה שאת לא מצליחה לעשות כמו שצריך. מטפלת מושלמת,  קשה למצא. ובכל מקרה הריצות של הבוקר ואחרי העבודה לא שוות את הרווח הקטן שיהיה לך. תינוק קטן לא צריך חברה חוץ מאת אמא שלו לפחות עד גיל שנתיים. ואם את צריכה חברכה שזה הגיוני תחפשי עוד אמא במצב דומה ותקבעו להפגש איפה שנוח לכם או אפילו לעשות איזה עבודה או התנדבות ביחד וביחד עם התינוקות. צריך המון כוח לגדל ילדים, אל תשלי את עצמך שאחרי שעות עבודה יהיה לך את הכוח הזה. תעשי את הכל כדי להשאר בבית עם התינוק ותהני מהגידול שלו. ושיהיה לך המון הצלחה והנאה. אמא שנשארה בבית עם כל הלב.
זו אכן שאלה ענקית, שגם אני מתחבטת בה רבות, אבלבת נוגה
אשמח אם תוכלו לחוות את דעתכן לגבי אותו נושא, אך בתינוק גדול יותר.
בגילאי שנה - שנתיים, מה עדיף? מטפלת בבית או מעון שהוא בעצם יותר גנון?
ונקודה אחרת -
איך אתן יודעות אם באמת טוב למחמד עיניכן במקום משמרתו - מטפלת או מעון?
מה באמת יכול להצביע על כך?
תודה לכן
ובהצלחה לך נעמי'לה
בת נוגה
מטפלת!!!אנונימי (פותח)
ילד בגיל כזה זקוק למישהיא שתחבק אותו. לא לגירויים ולא לחברים בני גילו.
ואת זה הוא יקבל הרבה יותר ממטפלת ולא במעון!!!
לגבי הקשיים, אם את יודעת בהכרה פנימית שטוב בשבילך ובשבילו לצאת , כל הקשיים מתגמדים. לוקח קצת זמן ונכנסים לשיגרה. אם את מהססת ולא בטוחה זה יקח הרבה יותר זמן וגם את תיסבלי מזה וגם הוא ואולי כדאי לחכות איתו עוד קצת זמן בבית עד שתהיי בטוחה שזה הדבר הנכון לעשות ואז זה יזרום לך.
מה שחשוב זה לדאוג למטפלת טובה ! ואסור להיתלבט בנושא! זה לא כמו מעון שיש פיקוח. חייבים משהי שמכירים ומעריכים!!
בהצלחה!
איזה כיף לשמוע חיזוקים!אני ירושלמית
אני עובדת מהבית כבר כמעט שנתים, וזה לאחר החלטה כי עבודה בחוץ אמנם ריוחית יותר (לי, לפחות בינתים) אבל היתרונות לילדים ולי גדולים יותר כשאני עובדת בבית.
בהריון האחרון הרגשתי שאולי זו היתה החלטה מוטעית לעבוד מהבית כי כך אין לי כמעט חברה מלבד חברה מזדמנת של לקוחות/עו"ד שאינם יכולים להוות חברת בוגרים אמיתית. החלטתי אז שבעז"ה לאחר הלידה אחפש עבודה בחוץ וגם כלכלית היו לנו המון הוצאות בעקבות ההריון והלידה, כך שחשבתי שעלי לצאת לעבוד 'בחוץ'.
ועכשיו ברוך ה' אלף פעמים אני אחרי הלידה עם נסיכה מקסימה ואהובה בת שלושה חודשים ב"ה, ואין לי שום חשק לשלוח אותה למטפלת/מעון! אני רוצה להיות איתה כל היום! עם כל ילדי הייתי בשנה הראשונה בבית (כמעט...- השלישי היה כמה שעות בודדות אצל מטפלת במשך כמה חודשים וזה היה לי מאד מאד קשה) ועכשיו הנסיכה, איך אפשר בכלל לשלוח כזו בובה מפונקת שרגילה להיות על הידיים של אמא כל היום? וגם לי זה כ"כ כיף איתה, ב"ה! אבל אמרתי לעצמי שלאחר הלידה חוזרים לעבוד בחוץ... אז הרגשתי קצת מפונקת כשקבעתי בחורף אין בכלל מה לדבר. בעז"ה אני איתה בבית. אחרי פסח נראה... הרגשתי גם עוול כלפי הילדה, מסכנה אין לה 'חברה' עלק...
ועכשיו כשאתן מחזקות אותי ואומרות שתינוקת בגיל הזה זקוקה רק לאמא, זה כ"כ כיף!להרגיש שאני עושה את הדבר הכי טוב בשביל המתוקה שלי וגם בשבילי... תודה!!!
אין כללים הכל תלוי במצבאנונימי (פותח)
לדעתי אם אמא מרגישה צורך לצאת מהבית כדאי שתעשה זאת , זה לא מזיק לילד כשזה נעשה במידה סבירה.שנים התלבטתי בסוגיה  והגעתי למסקנה שטוב לי שיש לי עולם נוסף של התפתחות מקצועית ועבודה, אך צריך למצא מינון שטוב גם לפרנסה וגם לך ולא פוגע בבית.
לא לכולן טוב להשאר בבית, חמותי לא יצאה לעבוד והיא לא מרוצה מכך ומתארת תחושת תסכול.
לדעתי ההורות שלי הרויחה מכך שאני עובדת ולמדתי הרבה דברים על חינוך , דוקא מההתמודדות בעבודה, ועדיין לא קל לשלב ולפעמים בא לי להיות בבית או לעבוד פחות.
 
לגבי מטפלת , מנסיון של חמישה ילדים , חשוב לודא שהמטפלת , גם אם היא מאוד נחמדה, לא עסוקה חצי מהזמן בלנקות ולבשל ושהיא לא מקבלת המון ילדים ועושה טובות לשכנות כולל לשכנה שהשאירה אצלה ילד חולה , פעמים רבות יש צעצועים לא בטיחותיים, ואין פיקוח חוץ ממך כאמא שיכולה רק לשער מה קורה כשהיא לא נמצאת .
 
הקטן שלי במעון( פעם ראשונה בגיל צעיר מאוד- עשרה חודשים) ואני מאוד מרוצה, המטפלות חמות, יש פיקוח, הן לא עסוקות בכלום חוץ מהטיפול בילדים, המעון נקי והעיקר הילד מרוצה ולא בוכה בבוקר.
כמובן שהכל תלוי באיכות המעון. לדעתי גם תינוק בגיל כזה נהנה מחברה, הוא אוהב להתבונן באחרים
 
                            בהצלחה
עשיתן לי מצפון...נעמיל'ה
עד שקראתי את התגובות היה לי ברור שאני חייבת לשלוח אותו למטפלת כי כבר הרגשתי שאין לי חיים... ועכשיו פתאום יש לי מצפון... הוא כ"כ קטן, זה ילד ראשון, אני ממילא בבית, אני אפסיד רגעים קריטיים בהתפתחות שלו וכו' וכו' 
מה עושים 
אולי לשלוח אותו רק מידי פעם? אבל זה עלול לבלבל אותו. אולי לחכות עוד קצת? אולי לקפוץ למים וזהו?
אולי רק לשעה שעתיים ביום? או יום יומיים בשבוע?שיקמה
כך גם את איתו, גם ההוצאה לא כ"כ גדולה וגם את יודעת שבזמן מסויים יש לך חיים לעצמך
לזרוק את המצפון לפח...veredd
את אמא ט-ו-ב-ה!!! עצם זה שאת מרגישה שאת מתפרקת ועדיים יש לך רגשות אשם שאת צריכה קצת עזרה- מראה כמה את אוהבת את הקטן!!
אם ממש קשה לך, למה שלא תקראי לאמא\ אחות או משהו כזה להישאר איתך כמה ימים? אם זה לא אפשרי- אולי להודיע לבעל שייקח איזה משמרת או שתיים עם התינוקי, לפחות שעתיים ביום כדי שתוכלי קצת לחזור לעצמך- לצאת קצת, לקרוא ספר טוב במיטה...
האמת, אם את בבית אז לשלוח למטפלת ילד בן חצי שנה אולי זה קצת יותר מדי (למרות שאני ממש לא שופטת- אם את מרגישה שאת צריכה את זה- כנראה שזה באמת ככה). אבל אם יש לך רגשות אשם כאלה- את גם ככה לא מי יודע מה תהני כשהוא יהיה אצלה.
ומה עם כמה שעות של בייביסיטריות? או מטפלת אצלך בבית? תנסי לבדוק אולי יש איזו אישה בת 50+ שבא לה להרוויח קצת מהצד, שתבוא ותיקח אותו לטיול כל יום לכמה שעות?
בכל מקרה, את המצפון לסל וחסל.
בואו נפתח את נושא המצפוןתהילולה
ממה יש לנו מצפון בדיוק? (וגם אצלי הוא עובד שעות נוספות...)
צריך לזכור שאם אנחנו לא "נתדלק" מידי פעם את עצמנו, ונעשה משהו שהוא לא הרדמה, החתלה, האכלה, בישול ניקיון כביסה... אז בסופו של דבר מי שיסבול מזה (בנוסף אלינו כמובן) זה התינוק שאנחנו לא מסוגלות ל"עזוב" לשניה (וגם הבעל המסכן שסופג את התסכולים). איך יהיה לנו כוח להעניק לביתינו ומשפחתינו היקרים לנו מכל?!
קשה לי להאמין שיש אישה/ אמא שהטיפול בתינוק ממלא את כל כולה שאין לה צורך בשום עשייה אחרת עם עצמה, ואם כן אשריה ואשרי משפחתה.
"להיות בבית" עם הילדים, לא מתאים לכל אחת. העניין מאוד אינדבידואלי, ואם אישה יוצאת לעבוד (נניח שבאמת מתוך צורך נפשי ולא מכורח כלכלי) ושמה את הילד במעון/מטפלת, זה כנראה לטובתה (כן, "טובת האם", זאת לא מילה גסה) ולטובת הילד. זה לא הופך אותה לאמא פחות טובה ואוהבת, זה בסדר ולגיטמי. וטוב שכך נעשה אם נעודד אישה את רעותה המתוסכלת.
אנחנו לא אמורות להתבטל (במובן של ביטול) אל מול תפקידנו כעקרות בית. כמו כל דבר בעולמו של הקב"ה גם כאן דרוש איזון. הבית חשוב, הכי חשוב, ובגלל זה בדיוק אנחנו יוצאות ממנו. לצבור כוחות כדי לחזקו יותר.
 
הידד!veredd
כמו לקרוא ממתק
צודקת במאה אחוז.
תודה תהילולה!נעמיל'ה
כמה שאני אומרת את זה לעצמי, כ"כ טוב ומחזק לשמוע את זה מאוד מישהי!
אתן מכירות את זה שאתן פשוט "משוגעות" על הילד/ים שלכן ואתן לא רוצות לעזוב אותם אבל גם צריכות קצת אויר ?
תמשיכו לחזק ולהתחזק!
גם אני רוצה לחזק ולומר שהאהבה שלך לנסיכהבת נוגהאחרונה
דומה שהיא משודרת מתוך ההודעה שלך בגלים, ובטח מפתחת אצלה בטחון רב ואושר.
כל הכבוד. נשמעת מתוקה אמיתית
קיום יחסי מין לאחר הפלהמבולבלת כרגע

עברתי נפלה טבעית (ללא גרידה, העובר יצא לבד).

הרופאה אמרה לא לקיים יחסי מין עד הווסת הבא, זה יכול לקחת גם חודש וחצי, פלוס עוד שבוע שבעה נקיים...

כששאלתי למה היא הסבירה שאם אכנס להריון לא ידעו אם זה שאריות מהקודם או הריון חדש.

הצעתי לקיים יחסים תוך כדי מניעת הריון, והיא אמרה שאין לי אפשרות למנוע כרגע. קונדום לא רלוונטי כי אני דתיה, ונרות או שקפים זה אחוזים נמוכים.

 

אני מתלבטת- אלו באמת ההנחיות?

זה ממש קריטי?

זה יוצא תקופה ארוכה מאד להיות אסורים...

אולי תתיעצי עם עוד רופאה?שלומית.

לי בעבר כשהייתה הפלה טבעית לא נתנו הנחיה כזאת ובאמת נכנסתי להריון חדש בלי וסת באמצע ...

ובכן מקרה גם אם את כן נצמדת להנחיה את יכולה לטבול ולהיות מותרים בלי יחסים, לא שווה בגלל זה לוותר על כל המגע

אולי אפשרהשם שלי

לעקוב אחרי הבטא לראות שהיא מתאפסת,

ואז יהיה אפשר לשלוח שאריות מה הריון הקודם.


לא יודעת כמה זמן לוקח לבטא להתאפס.

היא אמרה לעשות בדיקת בטא בזן הוסת הבאמבולבלת כרגע
אני ווידאתי קודם כל איפוס בטאshiran30005

ואז ידעתי שזה בסדר.

הריון חדש מן הסתם יעלה את הבטא מחדש אם היא כבר מאופסת.

אני נכנסתי להריון ישר אחרי ההפלה בלי מחזור כך שזה אפשרי

ומה הרופאים אמרו על זה? שנכנסת להריון לפני הווסת.מבולבלת כרגע

לא חששו לשאריות שעדיים יש ברחם?

כמה שזכור לירקאני

הרופא אמר לי בזמנו כששאלתי על זה

שאם יש שארית רצינית אני פשוט לא אצליח להיקלט

 

כלום,עשיתי או"ס לוודא שנקי, בשילוב איפוס לבטאshiran30005

וזהו

כשרציתי למנוע בין ההפלות (עברתי כמה) לקחתי נרות נכון שזה לא בטיחותי אבל אם משמיים צריך להיות הריון יהיה בכל מקרה

אני ממש מאמינה בזה

למה לא למנוע עם נובה רינג? או לחשוב על אפשרויותאני=)

נוספות?

נשמע לי קצת שהיא הולכת ראש בקיר , סליחה.

נובה רינג זה הרומונים? מעדיפה שלאמבולבלת כרגע

איזה עוד אפשרות יש? נראה לי שזה די חסום מכל הכיוונים...

עברתי הפלה טבעיתכחל

ולא אמרו לי את זה

כבר לא זוכרת אם וידאתי שהבטא ירדה, אבל לא קיבלתי הנחיה כזאת בכל מצב

לי לא נתנו כזאת הנחיהרקאני

בכל מקרה היינו אסורים מלא זמן בגלל ההפלה

ואז טבלתי והיינו מותרים שבוע וקיבלתי מחזור...

אבל התנהגנו כרגיל אף אחד לא אמר לנו שזה בעיה

אולי תלוי שבועחמדמדה
אבל לי בשבוע שבע שנפל לבד לא אמרו למנוע, ברגע שטבלתי אחרי ההפלה לא מנעתי
למה לא לעשות אולטרסאונד לשלול הימצאות שארית?21
אם הבטא התאפסה ואין שארית, לא יודעת אם יש סיבה למנוע.

ממש לא הכרחי....עברתי כמה ומעולםתלא מנעתינחת-רוח

ושאלתי כמה רופאים וקראתי בעצמי


אין חובה כזאת

יש מי שממליץ מסיבות שונות


ובמילא בהתחלה אסורים

ולבדוק שהבטא מתאפסת כדאי לא קשור לזה כדי לוודא שאכן הסתיים

כנלמדברה כעדן.
בהתחלה ממילא אסורים, ואז כשהדימום מפסיק זה אומר שדי הגיוני שהבטא התאפסה, כדאי לוודא שהיא מתחת ל10. ואז אין חשש לשאריות... 
תתקשרי למכון פועה ותשאלי..לפניו ברננה!
אולי להתייעץ עם רבזריחה123אחרונה

בסיטואציה אחרת רופאה אמרה גם להימנע לזמן לא ידוע

התייעצנו עם רב שמבין במצבים רפואיים כאלו והוא אמר להשתמש בדיאפרגמה וזה מה שעשינו (הייתה לי בבית)

רושמת כי לפעמים יש הצעות אחרות שיכולות לעזור.. 

חוגגים בת מצווה בקרוב בע"ה-שאלת בגדים למבינות ענייממתקית

אני לא בקטע של לקנות בגדים וכו...
גם ככה יש הרבה הוצאות על האירוע (לא בעד הוצאות בלתי פוסקות, אבל ספציפית לילדה הזו מכל מיני סיבות אישיות הקשורות למהלך חייה, השקענו מאוד, יותר מכל אחיה הגדולים)
לנערת בת המצווה- אקנה שמלה, ברור.
הגדולות- דואגות לעצמן (הזמינו מאתרים)
לקטנים והבנים הגדולים- מבחינתי מה שיש משבת, כל עוד הבגד יפה, ומכבד, לא מיושן וללא כתמים וכו לא רואה צורך לקנות חדש לבת מצווה.

לעצמי- שמלה יפה של שבת, מטפחת מושקעת. לא מתכננת לקנות, כי מבחינתי יש לי.
חברות ושכנות ובעיקר משפחה שלי (אמא שלי, אחיות, גיסות)טוענות שזה ננצרך, וברור לקנות, ואיך אני לא קונה לעצמי, לא באים לאירוע שלך עם בגד שכבר לבשת, צריך בגד חדש וכו וכו
מאיפה הכלל הזה???
לא עניין של כסף, פשוט לא מבינה, יש י שמלה יפה בארון, אלבש אותה. מטפחות שלי באמת כבר  מיושנות, עם פייטים שכבר נפלו, אז אקנה חדש.
כן יראו אותי בבגדי השבת שלי באירוע, זה כזה גרוע?
אני לא בנאדם של שואו

וואו אנימה זה מבינה אותך בקטע של בגדיםנפש חיה.
ממסרשת לך 
תודה...מחכה ממתקית

בגדול גם שונאת לקנות בגדים, גם לא כזה מבינה בזה.
ולא אוהבת את הציפיה של לקנות חדש לאירוע שלך.

אני גם שונאת את זה. בעיניי זאת גזירה ולא מבינה מהנפש חיה.

כיף בזה.


 

לפני כמה שנים שמעתי שיעור מהרבנית רחל בזק שאישה היא כמו הלבנה, וכמו שהלבנה מתחדשת כל פעם, אז גם אישה ואנחנו כנשים צריכות חידוש מידי םעם. כי זאת תנועה בנפש , שמאפשרת לנו להתחיות, לא להיות סטאטיות כל הזמן. האישה מעגלית, דינאמית, מתחדשת , עוברת שינויים ....


 

אם היו רואים אותי בסביבה עם אותם בגדים כל הזמן, אז יכולה להבין את הסביבה שרוצה לראות משהו אחר, אבל נראה לי שבתכלס גם עגילים או משהו קטן אחר, משפיע על התחושה האישית שלך ועל הנראות.


 

 

אולי תקחי לך גזרה שמחמיאה לך (תבדקי איזה בגד מחמיא לך, תבררי מה הגיזרה ואותה תבקשי מהמוכרת בחנות)  ותמצאי בגד בסגנון? ואז הצבע והבד נתון לבחירתך (שיהיה לך נוח ונעים איתו! בגד חדש לא מיועד לתצוגת אופנה...)


 

ממליצה או ללכת עם מישהי שאת סומכת עליה ומכירה אותך ומה מחמיא לך, או להיכנס לחנות שהמוכרת מבוגרת , לא מעיקה  ומבינה בתדמיתנות/סטיילינג כדי באמת לייעץ לך מה יחמיא ויתאים לך, שתצאי יפה ובסוף גם מרוצה ממה שאת קונה . 

אני נהנית להתחדש בכלים לבית, עציציםממתקית

רהיטים.
יש משהו יפה בדבריה של הרבנית, אבל כנראה כל אחת וההתחדשות שלה
במטפחת- אתחדש בע"ה לבת מצווה.

קראתי ולא הגבתיממתקית

ורציתי להיכנס שוב להגיב על דברייך במסר, אבל לא יודעת איך נכנסים שוב למסר.
 

לוחצת על ה3 פסים למעלה ^^ בצד ימין ואז נפתח תפריטנפש חיה.

לוחצת על האופציה "מסרים" ואז נפתח לך אפשרות תיבה של מסר חדש.

את יכולה לכתוב ולשלוח.


 

או שאעתיק לך שוב את המסר שכתבתי לך ואז אם תרצי תגיבי. 

אני חושבתאמאשוני

שאת צריכה לחשוב עם עצמך בכנות,

האם את לא קונה כי באמת את מרגישה וואו עם השמלה שיש לך בארון, או שאת מתקמצנת על עצמך. כי הכי קל לשים אותנו מקום אחרון ולהתקמצן כשזה נוגע אלינו.

יש לך אחריות גם של דוגמה אישית. והבנות שלך מרגישות אותך, אי אפשר לזייף את זה.

אם את ממש שלמה עם זה בכנות, הכי מהמם שיש.


 

אגב אני קניתי שמלה ממקימי במבצע ב150 שח, אח"כ לבשתי לליל הסדר, לאירוע יוקרתי, והיא יכולה לשמש לעוד דברים.

אבל שמלות השבת שלי פשוטות כי ככה אני אוהבת. אז היה ברור שאני צריכה משהו יותר מרשים.

אולי אם שמלות השבת שלך מפוארות יותר אז באמת לקנות עוד שמלה, זה לקנות עוד ממה שכבר יש ואין קטע.


 

עוד אגב, אצלי עם המטפחות היה בדיוק להיפך, עצבן אותי ממש לקנות מטפחת שיותר יקרה מהשמלה.

ואני לא הולכת עם זה ברגיל רק באירוע. הלוואי והיה לי אומץ להשאיל ממישהי, זה נגיד היה ממש בזבוז אמיתי מבחינתי ולא מתוך התקמצנות על עצמי.

זה לא תמיד עניין של התקמצנותאפרסקה
אני למשל לא חפה מהתקמצנות עצמית, אבל יש עוד 2 מניעים שמונעים ממני לקנות בגדים חדשים לעצמי:

1. אני שונאת להסתובב בחנויות פיזיות. את זה פתרתי בשנים האחרונות באמצעות הזמנות באינטרנט, ובאמת בזכות זה התחלתי להשקיע בעצמי קצת יותר.


2. ההיצמדות למוכר ולבטוח, או לחלופין מה יגידו. אצלי מאז גיל קטן אמרו לי תמיד שיש לי 0% חוש אופנה והתאמת צבעים. כל פעם שאני קונה לעצמי משהו חדש שמוצא חן בעיניי, יגיעו ההערות- זה זקן לך מדיי/ זה צהוב מדיי (אמיתי!)/ מאיפה הוצאת את זה/ שוב פעם קנית משובץ? וכן הלאה וכן הלאה. לכן הרבה פעמים אני מעדיפה ללבוש מה שיש וכבר עבר את טבילת האש ואת האוקיי מהסביבה, מאשר לקנות לעצמי משהו חדש ולהסתובב בחרדת המה יגידו.


אז ברור לי שאני לא דוגמא ללמוד ממנה, רק אומרת שלפעמים זה לא רק קמצנות של כסף, וגם הפותחת בעצמה אמרה שזה לא בגלל הכסף

צודקתאמאשוני

אבל גם לנקודות שהעלית אני רואה אותם באותו צד של המטבע.

זה להישאר אישה שלא משקיעה בעצמה.

לילדים שלך היית משנה מחשבה/ מאתגרת את עצמך והולכת לחנויות פיזיות?

אז למה כשזה נוגע אלייך את "מוותרת" לעצמך ופחות משקיעה?

כנ"ל הסגנונות והכל.

ושלא תטעי, כמוני כמוך, לגמרי.


אצלי נגיד זה מתבטא שבשביל סידורים לילדים מוצדק לקחת חופש, אבל לעצמי? אני אמצע כבר הזדמנות בין לבין, לא צריך חופש במיוחד.. ואז מוצאת את עצמי חודשים לא מגיעה לדברים שאני רוצה.

לדוגמה בגד ים, שנה שעברה לא היה לבנות שלי, ברור שקניתי להן בתחילת הקיץ. לעצמי יש שמלת בגד ים אבל היא לא נוחה לי. אני יכולה להסתדר ולאלתר פתרון ולחכות להזדמנות על הדרך.

מפה לשם, מילואים ועומס לא הגעתי לזה בכלל.

בנופש המשפחתי בקלות אלתרתי מכנסי בגד ים של בעלי ודרייפיט מהבן שלי. היה סבבה.

אבל אז עלה הנושא והילדים שאלו למה לכולם יש בגד ים ורק לי לא ואני צריכה לקחת בגדים של אחרים..

אז מצד אחד טוב להראות גמישות מחשבתית ומצאתי פתרון לא רע,

מצד שני זה הרבה פעמים אופי וזה לא אירוע נקודתי וחשוב לשים לב גם על הצד הזה ועל מה זה משדר לילדים. אני גדלתי בבית שאמא מקום אחרון בקטע רע. אולי לכן זה מפריע לי יותר.


לגבי מה יגידו- תמיד יש מה להגיד. אי אפשר ולא צריך לרצות את כולם.

אצלי, לפחות, קניית בגדים היא השקעה הרבה יותר גדולהמתואמת

מאשר לקנות בגדים לילדים...

נכון שעם המתבגרות זה לא קל, אבל אני עצמי - גם במידות לא פרופרציונליות (נמוכה ושמנה) וגם חייבת שהבגד יהיה לי במאה אחוז נוח על הגוף כדי שאהיה מסוגלת ללבוש אותו (ויש לי כמה וכמה בגדים ששוכבים בארון שקניתי וחשבתי שהם נוחים, ואז גיליתי שלא...)

יש גם את הסטנדרטים הגבוהים יחסית של צניעות שיש לי - אבל את זה גם יש לבנות שלי.

בקיצור, אני מתקמצנת על קניית בגדים בשבילי פשוט כי זה סיוט... וכן, בעוד הבת שלי מתחדשת הרבה בבגדים (לפעמים גם מקבלת מחברות - לה לא מפריע ללבוש יד שנייה, ולי כן), אני נשארת עם אותם בגדים קבועים...

ואולי זה לא "חינוך" טוב מספיק בשביל הבנות שלי, אבל אין לי הרבה ברירה...

ואם הייתה לך ילדה עם אותם הגבלות כמו שלך?אמאשוני

היית מתאמצת בשבילה או שהיית אומרת די מוגזם זה מלא טרחה שתסתדר עם מה שיש לה בארון?

כאילו, יש גבול לכל תעלול, ברור,

השאלה אם בשביל אחרים נתאמץ יותר, ובשבילנו קל לוותר.

אני גם נופלת בזה הרבה, ועדיין חשוב בעיני שזה יהיה גם במודעות איפשהו..

היא בעצמה לא הייתה רוצה להתאמץ לקנות...מתואמת

אני בעצמי הייתי ילדה כזו ובאמת בעוד אחותי מתחדשת בבגדים כמעט בלי סוף, אני דבקתי באותם בגדים מוכרים ונוחים שהיו לי בארון...

העניין הוא שגם אין לי כל כך את הצורך הנפשי להתחדש, ואם הייתה לי בת (ואולי עוד תהיה לי) שגם רגישה תחושתית אבל מצד שני אוהבת להתחדש ולהתלבש יפה - כנראה שכן הייתי מתאמצת בשבילה. או שרוב הסיכויים שהייתי שולחת אותה עם בת משפחה אחרת...

יש לי ילדה רגישה תחושתית ואוהבת להתחדשאמאשוני

ועוד היא בגיל שהיא בטוחה שיש לה טעם מושלם.

וואי זה התמודדות ממש ממש. למזלי היא כן מקבלת את זה שיש לה פחות בגדים פשוט כי היא אומרת לא על מלא דברים.


בכל אופן, אם את שלמה עם זה וטוב לך ואת לא מרגישה שרק על עצמך את מוותרת, אז זה לא חינוך לא טוב.

אם לעצמך את מוכנה להתאמץ פחות, ועל אחרים תתאמצי יותר,

אז כן ילדים מרגישים את זה בסוף.

וזה לא מתבטא רק בתחום אחד של בגדים.

אז אם בתחומים אחרים את משקיעה בעצמך אז הכל טוב.


לא התכוונתי לפגוע באף אחת, ולא אמרתי שבהכרח מי שלא קונה לעצמה זה כי היא מוותרת על עצמה, הצעתי רק לחשוב אם זה יושב על זה, אבל אולי זה לא היה במקום..


מתנצלת אם מישהי נפגעה.


שיהיה רק בשמחות!!

הכול בסדרמתואמת
וזו באמת נשמעת התמודדות קשה בתור אמא...❤️
בול אני.ממתקית

הסיבות שכתבת אלו גם הסיבות מדוע לא בא לי לצאת לקנות בגדים
גם זה מעיק עליי, למדוד להוריד, להתאים לעבור לחנות הבאה. ואין לי את זה גם בצבעים וסטייל. אין.
סיוט מבחינתי.
אני גם מאתריםפ לא קונה, כי איך אדע שזה מתאים לי?
ואני בררנית מאוד- בצבעים, ובסוגי בדים. לא כל בד אני לובשת.

ממש לא קמצנות, אדרבה אני אקנה מטפחת גם ב- 300 שחממתקית

אבל שמלה- לא, כי מבחינתי יש לי.
אני קונה מה שצריכה
סיבה נוספת- שונאת למדוד בגדים, ואז זה לא מתאים, ואז עוד חנות, ושוב למדוד, ושוב להתאים...
סיוט מבחינתי.

המטרה של להתחדש בבגדים לקראת אירועאמאשוני

זה כדי להרים ולשמוח ולא כדי להעיק.

מצד שני, מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת.

הכנות יכולות להיות מתישות אבל זה מרים אירוע שמח.


את לא צריכה לקנות שמלה כדי שאחרים ישמחו,

ומצד שני, אולי כן תרגישי סיפוק שהשקעת וקנית למרות כל הטרחה הנפשית והפיזית.

אולי ביום האירוע זה ישמח אותך.


יש לך כבר ניסיון באירועים, לא?

על בגד חדש מברכים שהחיינו. את מרגישה שעבורך צריך לברך ברוך שפטרנו?

בוודאי שאת לא צריכה לסבול כדי לעמוד בסטנדרטים.

מי שאוהב אותך באמת, יאהב אותך בכל בגד.

מי אוהב אותך לפי הבגד, אולי לא כדאי להתחשב באהבה שלו..

מה שכתבתי לפני כן זה רק היה כנקודה למחשבה.

זה עניין של סגנון...מתואמת

לבת מצווה של הבת שלי לא קנינו בגדים חדשים, רק לה קנינו. לבשנו בגדים מהחתונה של אחי שהייתה כמה חודשים קודם (והיו לנו עוד בגדים שקנינו באותה תקופה לחתונה של אחותי שהתקיימה שבוע אחר כך... בקיצור, באמת הרבה הוצאות בתקופה יחסית קצרה, ב"ה).

לבר מצווה של הבן שלי קנינו לילדים בגדים חדשים (זו הייתה הזדמנות להתחדש בשבילם, כי לא היו חתונות במשפחה באותה תקופה🤭), אבל בעלי ואני לבשנו ממה שהיה לנו.

לבר מצווה של התאומים קנינו בסוף לכל הילדים בגדים חדשים (מלבד החליפות של התאומים, שזה משהו שהם ביקשו במיוחד, כל הבגדים היו זולים), ואני גם קניתי שמלה, כי גם ככה רציתי שמלה חגיגית שמתאימה להנקה (כי לא הייתה לי אז). היא יחסית הייתה יקרה (בערך 300 ש"ח), אבל מבחינתי אלבש אותה גם בבת המצווה של הבת הבאה שלי (או את אחת מהשמלות שיש לי מחתונות אחיי).


שורה תחתונה - תעשו מה שטוב לכם

זה גם קצת קשור איפה עושים את החגיגה, אם זה אולם של ממש או לא...

תעשי מה שנוח לךנעמי28

כל אחת והסטנדרטים שלה.

בעיניי זה לא עניין של חדש או לא,  זה עניין של כמה בנוח אני מרגישה עם מה שיש.

אם זה יפגע לי מהחוויה,  אקנה.

לפעמים דווקא לקנות ותחושת הבזבוז יפגעו בחוויה.

תעשי מה שטוב לךאורי8
בחויה האישית שלי . אני מחכה להזדמנויות כאלה כדי להשקיע לעצמי ולילדים בבגדים יפים. לי ברור שאם זה אירוע שלנו אני קונה בגדים חדשים לכולם כולל הבנים( גם בגדים של בנים נראים אחרת אחרי כמה כביסות). אוהבת שבאירוע שלנו כולנו נראים מושלם. נראה לי שהרבה נשים מרגישןת ככה, אוהבות לקנות בגדים ורק מחכות להזדמנות להתחדש בשמלה חגיגית  בלי יסורי מצפון. ולכן התגובות.שאת מקבלת... אבל אם בשבילך שמלה חדשה ממש לא תרגש אותך ומרגיש לך מיותר. אל תעשי את זה בשביל אחרים. 
כנ''ל..נחת-רוח
אני לבשתי בבת מצווההריון ולידה

שמלה שכבר לבשתי בחתונה של אחות

וכמה פעמים בחג כמו ר''ה וכו'

וגם בבת מצווה של בת אחרת כמה שנים קודם....

לא מצאתי משהו שבאמת שימח אותי אז קניתי מטפחת יפה וזהו. השמלה במצב מעולה (ולמרבה הפלא עלתה לי בערך 100 ומשהו שח).

לעומת זאת בארוע אחר דווקא מצאתי 2 שמלות ששימחו אותי ומשמשות אותי כבר הרבה שנים.


ככה שבקיצור תעדי מה שבא לך

זה לא באמת קריטי

אני איתך, לא אוהבת נורמות כאלו, תעשי מה שטוב לךשיפור
בבת מצוה של הבת שלישומשומוניתאחרונה

הייתי עם תינוק, ובעל במילואים. בקושי היה לי זמן וכח ללכת לקנות לילדה עצמה. אז לבשתי שמלה שאחותי קנתה פעם במבצע בברצה שעלתה לה פחות מ100₪. אפילו מטפחת לא קניתי ולקחתי ממנה...

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
אוי סליחה!פומלה
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגע
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
תודה!💘 בקשר להר הירוק, וואו הוא יפה בעינייפומלה
אבל באמת קראתי עליו קצת ומבינה אותך, למרות שילדים לא מבינים את ההיסטוריה מאוחרה אז לא בהכרח שזה בעיה..
יש לפאר טסי אלבום חדש ומהמם לילדיםניק חדש2

יש שם שיר שנקרא בוקר טוב

מקסים🙂

סתם מסוקרנת,רק רגע קט

מה המטרה של השרשור הזה?

כאילו, מוזיקה את יכולה לשמוע מה שכיף לך, מה המטרה שכולן יכתבו אילו שירים הן אוהבות?

אני רוצה לקבל השראה לעוד שירים שאני לא מכירהפומלהאחרונה

של ילדים..

אני לא מכירה הכל..

אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

אני משום מה לא מאמינה בשיטהשירה_11

אחת 

יתרונות בלידת חורף: (תזרמו😅)פומלה
יש בקיץ מלאאא פירות להעביר בחילות וסתם להתפנקפומלה
הלידה עצמה לא חמה ולא מתוך זיעהפומלה
לא חם ככ ומזיע בסוף הריוןזברה ירוקה
כשהתינוק/ת בגיל 6-10 חודשיםמצפה88
הוא לובש בגדים קצרים וככה זה מעודד לזוז יותר בדיוק בשלב של הזחילה והישיבה וכו'
שהעולם קפוא ורטוב ואפשר להתכרבל כל היום במיטהאוהבת את השבת
בלי ייסורי מצפון

ואם יש לך מי שיפזר או יאסוף אז בכלל פינוק שכל היום לא צריך לצאת


וגם במילא בחורף כולם מסתגרים בבתים אז גם את... חל"ד בקיץ נראלי הרבה יותר קשה לנוח.. כי נמצאים בחוץ מלא..

לא צריך לסחוב את סוף ההריון בחוםהשם שלי

כאחת שעובדת בימי שישי, נח להיות בחופשת לידה כששבת נכנסת מוקדם.


לא צריך לצאת מהבית במזג אוויר סוער.


אם התינוק נולד קטן בשנתון או גדול השנתון, לכל אחד יש את היתרון שלו.


בדיוק השבוע יצא לי להיות בבית חולים שבו ילדתי את הקטן, והייתי מגיעה לשם כל יום כשהוא היה בפגייה.

וחשבתי על זה שהיה אז חורף ולא היה חם בדרך מהתחנה לבית החולים.

שהבייבי מתחיל לזחול בקיץראשונית

שאת לא בחודש תשיעי באוגוסטטט

שיש יותר בגדים ללבוש בחודש תשיעי (סריגים וסוודרים)

שהבייבי יהיה מהגדולים בכיתה (אבל זה תקף רק לינואר+)

בסוך הריון מסוכן להסתובב בחום.... היו מקרים שלא נדאוהבת את השבתאחרונה
איך שומרים שהבובו לא יחליק?רקאני

זכור לי שהיו פה פעם טיפים

איך לשמור שלא תיפול לי המטפחת באירוע

בריקודים וכו'

תמיד אני מוצאת את עצמי כל שניה הולכת לקשור מחדש

ביום יום לא נופל לי

תרססי ספריי של תסרוקות של השיערהשקט הזה
ואז תשימי את הבובו.. זה מדביק את הבובו לשיער ואז פחות זז.

אפשר גפ לשים סיכות שמחזיקות את הבובו לשיער, אבל זה לפעמים קצת מותח את השיער ופחות נוח


ושהמטפחת תהיה קשורה טוב. אפ עושים קשירה הפוכה אז לשים סיכות תפירה לחזק את הקשר והמיקום של השוונצים שיוצאים

ממש תורת הנסתראמאשוני
לא הכרתי את זה
מצטרפת לספרייואני שר
מגעיל ממש אבל באירועים ששמתי המטפחת לא זזה.
ג'ל לשיער או ספריירק רגע קט
לי ג'ל היה יותר נוח. הספריי גירד לי בעור שמסביב לשיער.
תודה רבהרקאני

גם לך @השקט הזה 

בריקודים נראה לי אין מה לעשותחושבת בקופסא

לא מזמן הייתי בחתונה וכל החברות הנשואות פשוט פתחו את הקשר של המטפחת ורקדו ככה, עם קצות המטפחת על הכתפיים (רחל אימנו כזה) לי הקשר לא נפתח, אבל המטפחת כל הזמן החליקה אחורה, אז פתחתי גם את הקשר ואיכשהו זה מנע ממנה ליפול. ואז כשנגמר הסבב הלכנו ביחד לשירותים לקשור את המטפחות מחדש.

אני שמה סרט החלקה רגיל ומעליו בובו עם קטיפהאונמר
תופס את השיער בקטע כואב אבל לא מחליק
אז בקטע כואבדולר

זה לא עושה כאב קאש אחרי זה.

מין הרגשה שהמח תפוס

כן עושה חחאונמר

אבל אני מוכנה לסבול בשביל שלא יזוז באירוע.

שונאת כל רגע לרוץ לתקן, וגם הקשירה יותר מורכבת באירוע אז באסה

את לא שניה אחרי לידה?אמאשוני

איזה ריקודים כבר יזיזו לך את המטפחת? 😅

יש את הסרט החדש עם הפס סיליקון עם הנקודות

תראי למשל אצל אביה ששון.

לא התנסיתי בעצמי אבל נשמע שזה בדיוק מיועד לזה. 

חודש זה שניה?🤭רקאני

יפה שאת זוכרת❣️

זה חתונה של גיסתי...

אני ארקוד לפי היכולות שלי בשטח

האמת בכל מקרה אני לא ממש אוהבת לרקוד

בטח לא בחתונות...

אבל בכל זאת גיסה...

 

יפה, מזל טוב!אמאשוני

וכן חודש זה עדיין משכב לידה.

אולי אם המטפחת זזה זה מרמז להרגיע עם ההשתוללות.. אפשר לשמח בלי לקפוץ מדי (שזה מה שמעיף את המטפחת, לא?)


תהני ותבלי בנעימים, ותשמרי על עצמך.

אני שמה סיכות סבתא שחורותשירה_11

אחת בכל צד זה מחזיק לי מעולה

לא יעזור לכולם, תלוי כמה שיער מוציאותכנה שנטעהאחרונה
אבל אני גיליתי (מצפייה בסרטון קשירה של הודולה) שאם את השיער שיוצא כזה מעל המצח (בלורית?) מעבירים *מעל* הבובו ולא מתחת ואז מקבעים אותו עם הסרטים משני הצדדים, זה ממש מחזיק את הבובו משמעותית מליפול. בריקודים זה בכל מקרה זז קצת או לגמרי.... 
הייתן נוסעות לנופש עם הילדים בצפון הגולן?הריון ולידה
 מבחינה בטחונית...
כןפאף

צפון הגולן שקט לחלוטין, גם לפני "ההפסקת אש".

רק ליישובים הדרוזים היה ירי, ומעט מאוד מאוד, לפני ההפסקת אש ....

אני בתהיות האם לנסוע לטייל בקיץ בגליל עליון

נגיד באזור שעל?הריון ולידה

ראיתי שב 8/6 היה אזעקות

זה לא ככ מזמן לא?

אין שם כתבמים לפעמים? באמת לא כזה מכירה את ההבדלים בין האזורים

8/6שקדי מרק

זה יום המלחמה עם איראן

לא משהו שמשקף.. היו אזעקות בכל הארץ

אין שם כטבמיםפאףאחרונה

היו שם אזעקות בשאגת הארי וממש מעט, באזעקות ביוני זה מאיראן....אם שוב יהיה בלאגן עם איראן הייתי מעדיפה להיות בצפון מאשר במרכז🤭

אחד המקומות הרגועים בארץ

צפון הגולן קרוב לגבול עם סוריההשקט הזה

היה לשם ירי גם מלבנון אבל הרבה פחות מלגליל העליון.

אז כרגע ממש סבבה לנסוע לשם

צפון הגולן שקט יחסיתשקדי מרק
כן, אם תהיה בעיה המקום יבטל לך גם ככהזיקוקים

ולא יקח סיכון

אנחנו סגרנו משהו בסביבה ובעלת המקום אמרה שאם יש משהו היא לא תיקח סיכון (במקומות האוהלים וכאלה אין מרחב מוגן)

בלי קשר קרוב לזמן הנופש אני אבדוק בעצמי את המצב ואראה אם מתאים לי ליסוע

המתוקה שלי לא מצליחה לחבר מחזורי שינה..ואילו פינו

בת כמעט חמישה חודשים

נרדמת בכל מיני דרכים

הנקה, מוצץ ושמיכה במיטה או בעגלה

לפעמים נענועים

ביום ישנה חצי שעה ומתעוררת

ניסיתי קצת לפני החצי שעה לנענע אותה, להחזיר מוצץ וזה לא עוזר

ניסיתי להתעלם ממנה כדי שתנסה לחזור לישון אבל אחרי כמה דקות היא מתחילה לבכות..

רעיונות איך לעזור לה?

זה יוצא שהיא כל שעתיים ישנה חצי שעה.. במקום שינה איכותית וארוכה 3-4 פעמים ביום...

גם הגדול שלי היה ככה... קשוח ממש..❤️שיפור
נראה לי מה שעזר זה ללמד הרדמה עצמאית
היא יודעת להירדם לבד...ואילו פינו

לרוב נרדמת בזה שאני מניחה בעגלה או במיטה עם מוצץ ושמיכה וזהו.

לפעמים זה בהנקה ולפעמים צריך גם לנדנד...

זה בדיוק התסכול שלי... 

גם אצלי היה ככהברונזה

לקחתי קורס שינה ועזר חצי קלאץ

בגדול מה שכן עזר ברוב הפעמים זה דווקא להקדים את שעת ההרדמה

ראיתי שאני מרדימה אותו שהוא שפוך אז הוא לא מצליח לחבר את מחזורי השינה

וגם לעשות הרפיה הדרגתית ומשמעותית לפני הכניסה למיטה

אני מזהה לרוב את הסימני עייפותואילו פינו

ואין מה להקדים כשזה במהלך היום.. אין לה עדיין שעות קבועות..

בלילה יותר קל לה לחבר.. במשך היום ישנה חצי שעה כל פעם

אפשר לנסות להקדים בכמה דקותשיפור
ממש בסימני עייפות ראשונים לעשות טקס קצרצר ולהכניס למיטה
אפשר לנסות לשבת לידה לקראת סוף החצי שעהשיפור
וברגע שמתחילה לזוז לומר שששש ולטפוח עליה בעדינות כדי לעזור להיכנס למחסור שינה הבא. מהניסיון שלי זה לפעמים עובד אבל ממש לא תמיד. אז צריך לדעת מראש לא להיות מתוסכלת מדי בפעמים שלא עובד.

האמת שנראה לי שלכל הילדים שלי היה שלב כזה ועם הגיל זה השתפר, נראה לי סביב 8-9 חו'.... לפעמים ניסיתי לעבוד על זה ולפעמים קיבלתי שזה המצב. אם ההרדמות הן קשות אז זה ממש סיוט, אבל אם הם נרדמים בקלות אפשר להסתדר עם זה.

את לא מצליחה להרדים חזרה?יעל מהדרום
לק"י

שלי לפעמים מתעורר, יונק וחוזר לישון (גם ביום).

לא.. אלא אם אני ממש שוכבת איתה במיטה שליואילו פינו
וזה לא תמיד רלוונטי.. כי אז היא מתעוררת כשאני יוצאת
גם שלי ככה..אוהבת את השבתאחרונה
אבל רק מאז שהפסקנו עם העגלת אמבטיה, בה הוא ישן יותר...

אולי יעניין אותך